Nuon
Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Cijfer7

U bent nu bij:

Totaal

7

Bestellen

7

Service

7

Prijs

6,8

Leveren

7
69 %Zou hier weer kopen!

Over Nuon

 

Kies je eigen energie bij Nuon

Nuon, Nutsbedrijf Oost Noord, behoort niet alleen tot de grootste Nederlandse energieleveranciers, maar ook tot de oudste. Wanneer we kijken naar de bedrijven die aanwezig zijn in de huidige energiemarkt, dan zien we toch dat er relatief veel jonge ondernemingen in deze branche te vinden zijn. Nuon hoort hier zeker niet bij, want deze energiemaatschappij werd al in 1904 opgericht. Nuon werd meer dan een eeuw geleden opgericht vanuit een fusie tussen de ondernemingen PEB Friesland, PGEM, ZGN en VNB.

Van Nederlands bedrijf naar Zweedse onderneming
Als energiebedrijf werd Nuon opgericht als Nederlandse onderneming, maar inmiddels is het geen Nederlandse onderneming meer. in 2009 werd bijna de helft van de energiemaatschappij overgenomen door het Zweedse Vattenfall en in 2015 werd het complete bedrijf overgenomen. Nuon is nu eigendom van Vattenfall en is daarmee een Zweeds bedrijf geworden dat ook levert aan landen zoals Duitsland, Polen en Engeland. Nuon maakt nog altijd wel gebruik van de elektriciteitscentrales die in Nederland te vinden zijn, in Amsterdam, Diemen, Utrecht, Purmerend, Eemshaven, Velsen en Almere. Daarnaast zijn er ook twee waterkrachtcentrales in ons land te vinden die toebehoren aan Nuon. Deze staan in Alphen en in de plaats Maurik.



‘Voor klanten die blijven’

Nuon heeft enkele jaren geleden bekend gemaakt het helemaal anders te willen gaan doen als het gaat om de klanten, en het werven van klanten. Iedereen weet wel dat je een leuke korting kan krijgen als je als nieuwe klant binnenkomt bij een energieleverancier. Nuon kreeg enkele jaren geleden te maken met een enorm verlies aan klanten, en juist daarom werd besloten om de focus minder te leggen op het winnen van nieuwe klanten en meer focus op het behouden van bestaande klanten. Hiermee wist Nuon zich direct te onderscheiden in de markt. Bestaande klanten kunnen gebruik maken van diverse extra’s die niet worden aangeboden aan nieuwe klanten, zoals onder meer kortingen op (energie)aankopen en mooie kortingen. 

Nuon Exclusief
Voor bestaande klanten van Nuon is er een uniek programma beschikbaar, namelijk Nuon Exclusief. Hiermee kunnen klanten iedere maand opnieuw punten sparen waarmee klanten kunnen sparen voor unieke cadeaus uit een breed assortiment. Binnen dit programma worden scherpe kortingen weggegeven op duurzame en energiebesparende producten. De korting loopt op naar mate je langer klant bent van Nuon. Je doet ook mee aan leuke winacties die in dit programma beschikbaar worden gesteld. Hier geldt dat je meer winkans hebt naar mate je langer klant bent. Tot slot is er eens per kwartaal een leuke klantendag. Op deze dag worden er leuke extra’s door Nuon georganiseerd en zijn er extra kortingen te krijgen in het Nuon Exclusief programma.

Is Nuon groen of grijs?
Een simpele vraag, maar helaas niet met simpel ‘ja’ of ‘nee’ te beantwoorden. Nuon biedt namelijk diverse soorten energie. Je hebt de keuze uit diverse contracten onder de naam VastePrijsEnergie. Dit is geen groene energie, maar grijze energie. Ze zijn namelijk gestopt met vervuilende koolcentrales. Wil je wel zeker zijn van groene energie? Dan zijn hiervoor ook diverse contracten af te sluiten. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor een Groen uit Nederland contract met een vaste prijs voor 1 jaar of een Groen uit Nederland contract met een vaste prijs voor de duur van 3 jaar. Deze contracten sluit je af voor groene energie, met stroom uit wind en water. Deze contracten komen allemaal met de zogenaamde ‘Blijven Loont-korting’. Dit betekent dat de korting steeds hoger oploopt naar mate je langer klant bent bij Nuon. De korting loopt op tot maximaal 25%. Maar ook Nuon is niet altijd even eerlijk in alle communicatie naar klanten. Zoals bevestigd wordt op massaclaims.

Kijk voor ervaringen over nuon van consumenten ook op onze nuon ervaringen pagina!


Het Web Only contract

Voor de liefhebber heeft Nuon ook nog een Web Only aanbieding. Met een Web Only contract ga je voor een vaste prijs voor de duur van een jaar. Wie kiest voor deze aanbieding krijgt 100 euro terug van Nuon, met de 100 euro cashback actie. Wanneer je voorkeur uitgaat naar de Web Only aanbieding, dan is het wel goed om te weten dat het niet om duurzame energie gaat, maar om grijze energie. Daarnaast is er geen ‘Blijven Loont-korting’ actie bij deze aanbieding. De 100 euro cashback komt hiervoor in de plaats. De speciale korting die klanten krijgen als ze blijven wordt bij deze aanbieding niet gegeven, omdat de Web Only aanbieding slechts een jaar loopt.

Nuon Zakelijk
Bovenstaande contracten zijn er speciaal voor particulieren, de groep waar Nuon de focus het meest op legt. Dit betekent niet dat Nuon helemaal niet actief is voor ondernemingen. Integendeel, want Nuon heeft ook speciale zakelijke contracten voor zowel zakelijk kleinverbruik als zakelijk grootverbruik. Als zakelijke klant van Nuon is het belangrijk om de keuze tussen de twee varianten goed te maken, vooral omdat er enkele verschillen bestaan die ook invloed hebben op de kosten. Nuon biedt ZZP & MKB voor zakelijk kleinverbruik en Grootzakelijk voor zakelijk grootverbruik. Bij het eerste contract betaal je een maandelijks termijnbedrag op basis van het geschatte energieverbruik, terwijl je bij de tweede optie een factuur ontvangt op basis van het werkelijke energieverbruik. Binnen het eerste contract krijg je voor zowel de netbeheerkosten als de leveringskosten één factuur, terwijl je dit bij het tweede contract apart gefactureerd krijgt. 

De persoonlijke omgeving in Mijn Nuon
Klanten van Nuon krijgen direct na aanmelding toegang tot Mijn Nuon. Deze persoonlijke omgeving biedt diverse mogelijkheden. Zo kan hier het openstaande saldo worden bekeken en is er de mogelijkheid om openstaande facturen direct te voldoen. Alle facturen, inclusief de jaarrekening, kunnen hier worden ingezien en ook het energiecontract en alle verstuurde post van Nuon kan hier worden nagelezen. In Mijn Nuon heb je altijd een helder inzicht in het energieverbruik, waardoor je ook gemakkelijk kunt ontdekken hoe je energie zou kunnen besparen in je woning of je onderneming. Op basis van je energieverbruik kan Nuon advies geven over het termijnbedrag. Het kan zijn dat Nuon, op basis van het energieverbruik, adviseert om het termijnbedrag te verhogen of juist te verlagen. Door te verhogen zorg je ervoor dat je geen groot bedrag moet bijbetalen met de jaarafrekening, terwijl een verlaging ervoor zorgt dat de maandlasten lager worden zonder risico dat je met het ontvangen van de jaarrekening een groot bedrag moet betalen. Je kan je termijnbedrag altijd naar eigen inzicht aanpassen, ook tegen het advies van Nuon in. Dit is uiteraard wel op eigen risico.

De reclame van Nuon:

Andere services van Nuon
Veel mensen denken dat Nuon echt alleen diensten biedt als energieleverancier, maar Nuon heeft in werkelijkheid een breed servicepakket voor iedereen. Zo kan Nuon je van dienst zijn als je advies nodig hebt over bijvoorbeeld het realiseren van zonnepanelen, over Cv-ketels of bijvoorbeeld het isoleren van je woning of bedrijf. Je kan bij Nuon een Cv-ketel huren wanneer je ketel aan vervanging toe is, maar je geen grote uitgave wilt doen voor een nieuwe ketel. Wil je je ventilatiesysteem laten reinigen of wil je je woning of bedrijf beter laten beveiligen? Ook dan heeft Nuon de juiste professionals voor je klaarstaan binnen hun team specialisten. Zo biedt Nuon een veel bredere dienstverlening dan enkel de levering van stroom en gas aan particuliere en zakelijke klanten.



Elektrisch rijden met ondersteuning van Nuon
Steeds meer mensen kiezen voor een elektrische of semi-elektrische auto. Deze auto moet vanzelfsprekend worden opgeladen, en dit kan aan het gewone stopcontact. Helaas is het wel zo dat laden aan het stopcontact erg lang duurt, terwijl laden aan een laadpunt aanzienlijk sneller is. Nuon biedt ook advies en ondersteuning op het gebied van elektrisch rijden. Daarnaast worden er mogelijkheden geboden om het elektrisch rijden aantrekkelijker te maken. Particulieren kunnen kiezen voor een laadpunt thuis, waarbij een voordelig groen energiecontract een optie is. Ook kan er gekozen worden voor openbaar laden, waarbij er een gratis oplaadpas wordt uitgegeven door Nuon. Hiermee kan je bij duizenden openbare oplaadpunten gemakkelijk opladen tegen de laagste tarieven van Nuon. Tot slot biedt Nuon ook mogelijkheden voor het opladen bij een onderneming. Deze laadpunten zijn voor alle (semi-)elektrische auto’s geschikt, waardoor alle werknemers en bezoekers van de onderneming er gebruik van kunnen maken.

Contact opnemen met de klantenservice van Nuon

Klantenservice is belangrijk, voor ieder bedrijf. Helaas is het zo dat lang niet iedere onderneming een goede klantenservice biedt. Daarom besteden wij hier altijd extra aandacht aan, omdat we weten hoe belangrijk de ondersteuning van een goede klantenservice kan zijn. NederlandReview heeft natuurlijk ook de klantenservice van Nuon onderzocht, en daarnaast ook direct bekeken hoe de klantenservice wordt ervaren door de klanten van Nuon. Het is immers zo dat een klantenservice vaak ander gedrag laat zien bij een overstap dan bijvoorbeeld bij een klachtenafhandeling. Klanten van Nuon zijn over het algemeen goed tevreden over de manier waarop de klantenservice te werk gaat. Medewerkers stellen zich vriendelijk en doelgericht op. 

De klantenservice van Nuon is op werkdagen van 08.00-18.00 uur te bereiken op telefoonnummer 0900 – 0808, en op Twitter en Facebook kan je bij Nuon Webcare terecht op werkdagen tussen 08.00-21.00 uur. Wil je direct contact, maar heb je geen zin om te bellen? Dan kan je een live chatgesprek aangaan met een klantenservicemedewerker of een mail sturen naar emobility@nuon.com. Voor iedereen die zelf een antwoord wil zoeken kan ook op het Nuon Forum terecht. Tot slot kan je ook je gegevens achterlaten, zodat Nuon klantenservice contact met jou opneemt. Zo kan je lange wachttijden gemakkelijk voorkomen.

Anderen bekeken ook:

  • Green Choice

    Green Choice

    Beoordelingen, ervaringen en klachten

    Cijfer: 8,6Lees ervaringen
  • Dealdirect.nl

    Dealdirect.nl

    Beoordelingen, ervaringen en klachten

    Cijfer: 6,6Lees ervaringen
  • Sloop de Crisis

    Sloop de Crisis

    Beoordelingen, ervaringen en klachten

    Cijfer: 7,2Lees ervaringen

Schrijf zelf een Review

Over Nuon

Uw beoordeling:

  • Bestellen
  • Service
  • Prijs
  • Levering

Zou u nogmaals kopen bij Nuon?

  • De velden met * zijn verplicht