NederlandReview

    Ervaringen Caiway

    Het is belangrijk om te weten met welk bedrijf u in zee gaat. Wij van NederlandReview denken dat dit het best kan door ervaringen van anderen. Vaak zegt men "in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst" dat is in dit geval NIET zo. De resultaten van Caiway die behaald zijn bij vroegere klanten, bieden geen garantie, maar wel een hele goede indicatie over dit bedrijf hoe zij opereren. Vandaar dat de mening van het algemene publiek het allerbelangrijkst is om zeker te zijn dat u geen miskoop begaat en de service ontvangt die u verwacht.

    Over Caiway

    Caiway is een internet en telefonie bedrijf. Dit houdt in: televisie, internet en telefonie. (Een alles aanbieder dus op gebied van telecom.) Caiway is al operationeel sinds 1981, waar we dus uit op kunnen maken dat ze redelijk betrouwbaar zijn. Ze willen graag een pionier zijn en besteden daarom een hoop tijd, geld en energie in innovatieve projecten. Beetje zoals Google doet met project X, proberen ze telkens met de toekomst bezig te zijn en de "next-best-thing" op de markt te zetten. Ze zijn er dan ook trots op dat ze als eerste in Europa waren die internet via de kabel lanceerde. Net als digitale televisie waren zij pionier. Caiway (ook wel CIAW afgekort) levert niet aan heel Nederland, maar grote delen van zuid/noord-holland en Utrecht. Caiway beweert voor kwaliteit en service te staan. Is dat ook zo? Lees onze reviews!

    HOW TO: Glasmodem aansluiten & Activeren glasdiensten

    Diensten

    Caiway is een alles in 1 aanbieder. Dat betekent dat ze internet, televisie en bellen in één pakket aanbieden. Wilt u weten welke diensten ze op dit moment aanbieden? Ga dan naar hun website voor de laatste informatie betreffende hun pakketten. Heeft u een ervaring met één van de diensten? (of het gehele pakket) Schrijf dan een review en maak uw beoordeling!

    Klachten

    Met klachten kunt u het allereerst terecht bij "mijn caiway". Dit is internet based en kunt u dus afhandelen via de FAQ (frequently asked questions) of via de e-mail. Komt u er niet uit, dan volstaat bellen volgens Caiway. Ze hebben een privacy verklaring op de website en ook een misbruik policy. Volgens CAIW is er ook een internet gedragscode die zij hanteren. Maar dit gaat voornamelijk over onrechtmatige informatie op websites die via hun servers verstrekt worden en daarom als consument niet zo heel interessant. Kijk vooral ook even bij "tarieven" in de kleine lettertjes waarbij ze aangeven wat de aansluitkosten bedragen bij een verhuizing of het intrekken van een nieuw huis. Als laatst wordt er over een fair-use-policy gesproken waarbij er gekeken wordt naar het gebruik van uw dataverkeer. Blijkt dit te hoog (of hoger dan normaal)
    dan nemen ze met u contact op om u te adviseren over een ander abonnement.

    Lees alle reviews over alle (consumenten) bedrijven van Nederland. En schrijf over uw eigen ervaringen!

    Caiway
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (36)

    4.2
    28% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    4.8
    Service
    rating
    3.2
    Prijs
    rating
    5.2
    Leveren
    rating
    3.2

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over Caiway

    Uw beoordeling

    Allesineenabonnement

    abonnement afgesloten bij Caiway wegens een aanbieding. Een allesineenpakket met extra korting. Ik betaal nu 34 euro per maand en dat is minder dan wat ik kwijt was bij KPN voor redelijk hetzelfde aanbod. Overstappen ging best snel, ze doen veel voor je en dat gaat dus automatisch. Tot nu toe werkt alles goed en geen storingen, maar ik zit nog niet zo lang op het nieuwe abonnement, dus ik hoop dat het zo blijft.

    Door: M. Loms05-08-2017
    E Beelen20-07-2020

    Per telefoon na een uur gooi ik hem erop Heb 600mb maar is net zo langzaam dan een 50 van mijn buurman Maar je betaalt er wel voor hoe kan dat Per e=mail niet te bereiken Omdat ik een principe heb tegen Twitter een Facebook Dus zit dan ook maanden met vragen waar ik bij niemand terecht kan En chatten komen ze met zo allemachtige technische vragen daar heb ie niets aan Daar kunnen ze je niet helpen Dat had ik bij de vorige niet Die namen het van je over hier niet

    daan Osinga17-09-2020

    wij hebben sedert maart 2020 (verlicht) afscheid moten nemen van KPN. Wij hadden beter analoog kunnen blijven. Wat een FLUT-firma. Wij hebben al in 3 maanden 4 x zonder TV , internet en telefoon gezeten. Zij sturen dan hun 'technische dienst". Zo mogelijk nog beroerder dan Caiway zelf. Het gaat niet om een router, het gaat gewoon over ontvangst. Als iemand nooit problemen heeft gehad is dat , denk ik, gewoon mazzel. Is er een probleem kan kan je, nooit bellen < want er zijn altijd wel 116 wachtenden vor U> Mijn vaste telefoon doet het ook al niet meer dus heb ik maar een mobieltje aangeschaft. Maar 1 of 2 bellen en je zit al buiten je bundel ( 100 min...?) Zie maar dat je kontakt krijgt met hun call- centrum. Dat alleen al is een uitdaging. Zij zijn nog slechter dan KPN in haar slechtste periode. M.a.w. welke provider ook, maar NOOIT Caiway.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Prima

    Al jaren klant bij Caiway. bijna nooit storing. haal meer dan waar ik voor betaal (800/850) verder lach ik mij altijd een ongeluk om de reacties hier. mensen die klagen over trage wifi en dan Caiway de schuld geven. KOOP GEWOON EEN FATSOENLIJKE ROUTEN! koop een Netgear R7000 en je wifi problemen zijn direct opgelost!

    Door: Brent van der Geest02-02-2019
    Roy24-04-2021

    Over de router ben ik het met je eens. Maar sinds een aantal jaar krijg je bij Caiway dus een wifi-modem waar je geen andere router meer op kan aansluiten. Deze wifi-modem levert gewoon slechte wifi en zodra er meerdere apparaten verbinding maken met internet krijgt deze wifi-modem het erg zwaar.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Wat een top bedrijf!

    Wat een top bedrijf! Nog nooit problemen mee gehad. Ik heb mijn internet en telefoon hier al jaren afgesloten. Facturatie gaat goed en het allermooist is dat ze me laatst belde en uit zichzelf vertelde dat het tarief naar beneden is gegaan en dat ik daarom ook minder ga betalen.

    Door: Daisy van Verre19-06-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Alles-in-1-pakket aanbieding

    Ze hadden een goede deal voor mij, zo'n alles-in-1-pakket. Afsluiten duurde wel lang, maar nu ik het heb werkt het goed genoeg. Nog geen klachten in ieder geval. De prijs is voor mij het belangrijkste.

    Door: Sonia 23-01-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Glasvezel

    Beloftes en contacten over glasvezel worden helaas slecht nagekomen. Data kloppen niet. Berichten over hoe en wat blijven achterwege. Jammer

    Door: LWSeel28-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    overstap binne nCaiway

    Even een kort verslag van mijn ervaringen met Caiway:

    -In een reeks van jaren vrij veelvuldig storingen waardoor vaak urenlang geen internet. Klantenservice matig bereikbaar (lange wachttijden) en altijd dezelfde riedel: hoewel Schurink/Alinq al tweemaal heeft vastgesteld dat een en ander in onze woning correct is aangesloten wordt steeds daar de fout gezocht. Uiteindelijk komt er een monteur en die vindt steeds ergens in een kastje in de wijk de oorzaak van het probleem.

    - Per 1 mei 2021 stopt Caiway met internet via de coax en ik krijg per brief een aanbod om over te stappen. 1 april 2021 alles telefonisch afgesproken met Caiway. De vriendelijke mevrouw zegt, dat ik een bevestiging zou krijgen waarop waarschijnlijk allemaal verkeerde bedragen staan. “Maar wees gerust, ik zet het handmatig in het systeem en daar staan de goede bedragen.” De bevestiging komt en inderdaad: de korting gedurende de eerste 12 maanden is niet verwerkt, de monteur kost ineens geld en ook de drie wifi-boosters kosten geen € 49 maar € 169. Best gek, maar gelet op de woorden van de medewerkster is dit de normale gang van zaken. Toch maar even kort per e-mail gereageerd op deze foute opdrachtbevestiging. Voor de reactie op de button “beantwoorden” geklikt. Reactie verzonden. Er komt direct een bevestiging: het is een no reply-adres, mijn e-mail wordt dus niet gelezen.

    Telefonisch is 26 april afgesproken als transitiedatum. Volgens de bestelbevestiging moet ik wachten op de ontvangst van het installatiepakket. Na ontvangst kan de monteur dit installeren. Omdat er alsmaar niets komt heb ik op 14 april naar Caiway gebeld. Een minuut of zeven in de wacht gestaan. En vriendelijke medewerkster zegt mij, dat er niets geregistreerd is van enige bestelling. “Maar het hoeft ook niet, u heeft toch een modem?“. Ik zeg dat een pakket zou worden opgestuurd, met ook wifi boosters daarin en waarschijnlijk een ander modem (ik ga van coax naar glasvezel) en dat de bevestiging ook meldt dat er een installatiepakket aankomt. Ze gaat nog eens navragen en zegt dat er inderdaad een pakket moet komen. Maar het staat niet in het systeem en het is ook niet besteld. We zijn dan totaal 20 minuten onderweg (wachttijd plus gesprek) . Ze zegt dat ze me doorzet naar de afdeling verkoop omdat ik mijn zorg uitspreek of het allemaal wel op tijd klaar is (Caiway via de kabel eindigt 1 mei). Vervolgens krijg ik weer het bandje “al onze medewerkers zijn in gesprek”. Na een paar minuten krijg ik iemand van de afdeling verkoop. Die is nog helemaal “vers” in het verhaal, zodat ik dat verhaal nog een keer mag vertellen. (Inclusief wat is uw postcode en wat zijn de laatste drie cijfers van uw bankrekening?) Ze zegt dat ze het pakket opnieuw moet bestellen en dat het er half mei zal zijn. Dat is dus een halve maand nadat de oude dienstverlening van Caiway via de kabel afloopt. Klantenservice met een kleine k. Ik ga nu mijn heil zoeken bij KPN.

    Door: Paul van Oss14-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Top

    Alles ging prima

    Door: Prima29-08-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Caiway, more like kutway

    Wat een kanker provider, alleen maar storingen godverdomme zeg

    Door: WickEd09-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Abonnement

    Neem nooit een abonnement bij Caiway U komt bedrogen uit
    Wat een slechte service en zeker een slecht internet dagelijks moet ik mijn 4 G gebruiken om dat het internet er uit ligt en als je belt is het jou probleem

    Door: Etienne Legué09-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Allesineenabonnement

    Omstreeks augustus 2019 is een modem door Caiway aan mij geleverd. Na enkelen weken is een monteur langs geweest om het te installeren. De monteur constateerde dat de modem defect was. De monteur bestelde een andere(tweede) modem die na enkele dagen werd geleverd.
    Enkele dagen daarna kwam de monteur weer bij mij langs voor een tweede installatie poging. Deze keer was het wel gelukt om de installatie te voltooien, alles werkte. De monteur heeft de defecte modem meegenomen.

    In september 2020 heb ik de abonnement van Caiway opgezegd en de modem van Caiway teruggestuurd naar de modem opslagplaats van Caiway. Alle facturen zijn netjes betaald.
    In oktober 2020 kreeg ik plotseling een brief van Caiway nog een modem(tweede modem) terug te sturen die ik nog in mijn bezit zou hebben.
    Wellicht wordt de defecte modem van Caiway in rekening gebracht die door de monteur is meegenomen.
    * WAT ZOU IK MET EEN TWEEDE MODEM VAN CAIWAY DOEN?
    * NOOIT MEER CAIWAY, OPLICHTERS !!!

    Door: Glenn08-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Internet

    Sluit nooit iets van bij caiway!!!! Oplichters zijn het! Kreeg een torenhoge rekening na maken van een kabel wat niet voor onze kosten zou zijn. Ga niet met hun in zee!

    Door: Cherry01-02-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Caiway

    Slecht bereikbare klantenservice!
    Ons huis is te groot voor het WiFi bereik (wat beloofd was net zo goed te werken als bij kpn) dus we hebben WiFi boosters nodig om goed gebruik te kunnen maken van ons abonnement. Dat doen ze niet want die moeten we dan zelf betalen!! Heel bijzonder dus nu moeten we ons eigen telefoonbundels maar op maken en extra kosten maken om in deze Corona tijd thuis te kunnen internetten voor werk. Wij stappen direct weer over!

    Door: Priscilla 26-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    caiway mobiel

    klantenservice, wat een naam, is onbereikbaar je staat oneindig in de wacht ik wil nul sterren invullen maar dan werkt de review niet

    Door: Jan Roerdink25-01-2021
    Lastige Frank30-01-2021

    Gewoon geduld hebben en niet zo zeuren de wereld draait niet alleen om Jan

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Caiway glasvezel internet en televisie - erg slechte kwaliteit en moeilijk om van ze af te komen

    Had ik maar eerder reviews gelezen... Na maanden slecht internet en problemen met de televisie, en na uren wachten, van het kastje naar de muur gestuurd worden en conflicterende informatie bij de klantenservice zijn mijn ouders nu hopelijk volgende maand eindelijk van Caiway af en kunnen ze weer normaal TV kijken en internet gebruiken via KPN.

    Door: TV15-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Internet en televisie

    Het voordeel, de fijne startprijs voor 1 jaar.
    Het nadeel is toch wel dat het op alle zenders soms hapert, gewoon stilstaat en het komt regelmatig voor dat de synchronisatie niet altijd gelijk oploopt. Ik bedoel het beeld en geluid. Jammer.

    Door: Hendie Leenders20-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6.5
    rating

    x

    Zeer slecht klantenservice.
    Bestaande klanten worden niet gehoord, er wordt niet opgenomen. Bel je als nieuwe klant, dan wordt je meteen te woord gestaan.

    Geen service dus!

    Door: Anoniem27-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Alles in 1 pakket met glasvezel internet

    Pluspunten:
    -goedkoopste aanbieder

    Minpunten:
    -Slechte service; intussen misschien wel 6 x iemand aan de telefoon gehad. De ene keer zijn ze onaardig en niet servicegericht, de andere keer proberen ze je wat uit te leggen maar weten ze er niks van, nog een andere keer had ik blijkbaar de verkeerde afdeling te pakken (niet dat je dan wordt doorverbonden).

    - slechte beeldkwaliteit TV; Hierover al meerdere malen gebeld maar wordt niks aan gedaan. De onderste helft van het beeld is prima, de bovenste helft van het beeld is soort van blokkerig/heeft vertraging. Wanneer we kijken via de chromecast is dit niet zo, dus het ligt niet aan de TV maar aan Caiway.

    - Internetverbinding op mijn laptop ligt er nogal eens uit; dat zou ineens aan de capaciteit van mijn router liggen, terwijl dat sinds de aansluiting (in 2018) nog niet een probleem was geweest. Jongen aan de telefoon noemde wat specificaties op van mijn router, die niet bleken te kloppen toen ik het zelf ging nakijken. Antwoord van hem was: 'Ja, we adviseren onze klanten ook altijd om het zelf even op te zoeken'... Uhhhh pardon?

    - had ik slechte service al genoemd? Toen ik aangaf het abonnement te willen opzeggen, tenzij er misschien een goed aanbod gedaan kon worden, was de vraag: 'wat voor aanbod'? nou, een oplossing misschien? Nee, daarvoor moest ik bij de technische afdeling zijn. Weet je wat? Zeg het nu maar op dan. Jongen aan de telefoon ging er niet eens op in. Caiway maakt het kennelijk niet uit of hun klanten klant blijven, dat is wel duidelijk.

    Door: L.A. Joosten29-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    FAQ

    Is Caiway een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 36 ervaringen geplaatst over Caiway. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4.2 gekregen, waarbij 28% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Caiway actief?

    Caiway is vooral actief in de categorie Telecom en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Alles-in-één-pakketten, Telefoon, TV & Film, Internet & Hosting

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Caiway gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.