Lycamobile

3.3

Bestellen

2.7

Service

4.1

Prijs

3.3

Levering

29.8%

Zou hier weer kopen

Lycamobile

Een nieuwe telefoon of juist een sim-only bestellen via Lycamobile? Lees hier wat hoe andere consumenten het contact met dit bedrijf hebben ervaren. Lycamobile voorziet de consument van prepaid en sim-only. 

Over Lycamobile

Volgens eigen zeggen is Lycamobile de grootste Mobile Virtual Network Operator. In Nederland zijn ze echter nog niet heel groot, maar wel aan het groeien. Lycamobile specialiseert in het goedkoop van en naar het buitenland bellen. Om hierin goed te voorzien maakt Lycamobile in Nederland gebruik van het KPN netwerk. 
Doel van Lycamobile is om mensen die familie en vrienden in het buitenland hebben zo weer samen te brengen. Door middel van goedkope internationale tarieven probeert Lycamobile hiermee te stunten.


Bent u ook benieuwd wat anderen zeggen over Lycamobile? Lycamobile is een bedrijf waar u terecht kunt voor uw telefoon, mobiel, sim-only en prepaid. Het is een bedrijf welke vooral bekend is geworden om haar goedkope internationale tarieven. In Nederland hebben ze vele klanten. Het is goed om de mening te lezen van de verschillende mensen welke bekend zijn met de diensten van Lycamobile. Op NederlandReview is dat mogelijk. Hier is een platform gemaakt om de meningen van consumenten te delen. Op die manier is het gemakkelijker om op basis van de reviews een oordeel te vellen over een bedrijf, zoals Lycamobile. 


Diensten

Bij Lycamobile kan je een gratis sim-kaart aanvragen welke je dan kunt opwaarderen. Een gratis sim-kaart is een unicum onder providers en hiermee hoopt Lycamobile ook te scoren. In principe is deze sim-kaart prepaid, maar daarnaast kun je ook verscheidene bundels bestellen. Zo heb je onder andere:
-    Alles in één bundel voor €30
-    Holland bundel voor €25
-    Mega Data bundel voor €10
-    Onbeperkt bellen en smsen voor €30

Lycamobile biedt goedkope internationale tarieven die je overigens wel moet activeren door middel van een SMS te sturen. Dit moet elke 30 dagen gebeuren. Dit is natuurlijk enigszins vreemd.
Als je een sim-only hebt van Lycamobile zonder bundel kan je snel opwaarderen met €5, €10 of €20 per keer. Ook heeft het bedrijf regelmatig leuke aanbiedingen een overzicht van deze aanbiedingen kan je vinden onder het menu item Aanbiedingen op lycamobile.nl.




Al meer dan 14 miljoen mensen gebruiken de internationale prepaid simkaart voor de telefoon van Lycamobile. Het bedrijf krijgt iedere 2 seconden een nieuwe klant.  Het is de missie van Lycamobile om familie en vrienden over de hele wereld met elkaar te verbinden. Lycamobile is de grootste internationale Mobile Virtual Network Operator welke 14 miljoen klanten verbindt met anderen. Lycamobile is actief in 19 landen. Hier bieden ze betaalbare en goedkope plus hoogwaardige telefoniediensten en datadiensten aan. Ook heeft Lycamobile in een groot aantal landen een aantal financiële diensten en reisdiensten. Het gaat hier om Lycamoney en om Lycafly. Lycamobile is in 2006 opgericht en had in 2014 een omzet van 1,5 miljard euro’s. Het is verrassend hoe ze iedere 2 seconden een nieuwe klant krijgen. 

Lycamobile is beschikbaar in vele landen. Het gaat hierbij om Australië, Oostenrijk, België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Nederland, Noorwegen, Polen, Hong Kong, Portugal, Roemenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Lycamobile is een bedrijf welke mensen verbindt met de hulp van datadiensten en telefoniediensten. Ook hebben ze een reisdienst Lycafly en een financiële dienst Lycamoney. Het is een groot bedrijf welke actief is in 19 landen en miljoenen klanten heeft. 

Klachten

Bent u ergens ontevreden over? Heeft u klachten over Lycamobile? Dan is het belangrijk om uw klachten kenbaar te maken. Het is goed om te zien welke verschillende mogelijkheden er zijn om uw klacht in te dienen. Natuurlijk wordt uw klacht goed verwerkt en mag u een reactie van Lycamobile verwachten. Tevens is het mogelijk om een tip of een compliment te geven aan Lycamobile. 

Lycamobile heeft een aantal reviews op de eigen website staan. Deze zijn echter doorgestoken kaart aangezien het alleen maar positieve berichten zijn. Het feit dat als je meer reviews wilt lezen je klikt op “Voorbeelden” zegt ook genoeg, het zijn voorbeelden van reviews. Of ze echt zijn is dus de vraag. Een kleine zoekactie levert dan ook al gauw een grote hoeveelheid aan klachten op. Deze variëren van aard.

Grootste klacht van gebruikers van Lycamobile is de belachelijke tarieven en hoe snel het tegoed op is. Alsof het geld wegloopt zonder dat je iets doet. Lycamobile probeert dit open te houden door aan te geven wat je verbruikt hebt na een gesprek, maar vaak is in één oogopslag al te zien dat dit erg hoge bedragen zijn. Een ander probleem is de hoeveelheid SPAM berichtjes die Lycamobile zelf stuurt. Deze berichtjes hebben als doel om andere producten van Lycamobile te verkopen.

Een groter probleem is dat consumenten problemen hebben met het netwerk. Lycamobile zou gebruik maken van het KPN netwerk, wat een goede dekking geeft over heel Nederland en vaak ook in het buitenland. Toch is het zo dat veel klachten hier betrekking op hebben. Als je dan klaagt per telefoon, waarbij het overigens lang duurt voordat je iemand aan de lijn krijgt, is het ook nog eens zo dat dit vaak gebeurt in gebrekkig Nederlands.
Als jij ook een ervaring hebt met Lycamobile als mobiele provider en leverancier van sim-only abonnementen wordt het erg op prijs gesteld als je even een review achterlaat.

Uw mening over Lycamobile

Bent u een klant of een klant geweest van Lycamobile? Dan is het goed om uw mening achter te laten op NederlandReview. Op die manier kunnen anderen lering trekken uit uw ervaring. Het kunnen positieve ervaringen zijn, maar natuurlijk ook minder positieve ervaringen. Het is goed om te zien welke mogelijkheden er allemaal zijn. 


 


Heeft u ervaring met de beltegoed, internet bundel of opwaarderen van uw mobiel? Eerlijke en betrouwbare ervaringen van klanten over lycamobile leest u bij NederlandReview!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (57)

Simkaart

Overstappen met nummer behoud houden ze je aan het lijntje en willen ze je gewoon niet helpen verstaan geen woord Nederlands en zwaar onbeleefd !!! Oplichters zijn het ?!!!!!! Hoe mag en kan een bedrijf als dit nog in Nederland opereren Zo slecht heb ik nog nooit mee gemaakt Blijf uit de buurt van lycamobile oplichters zijn het !!!!

J

Johan

07-11-2023

0

SIM card

Run far away from Lycamobile. Their sales representative gave me false information so that I would buy the service, which didn't work at all. If only English-speaking, customer service will not speak to you on the phone and only directs you to the Chat bot. I spent 3 months speaking with customer service to resolve the issue, repeatedly providing the information they requested over and over again to obtain a refund. Getting no where, I had to switch suppliers, upon which they then refused to proceed at all will the refund. An absolute scam and theft.

C

Caitlyn

04-09-2023

0

Unlimited data

Horrible company, I bought the unlimited package from lyca… it was 29,99 euro and after 2 days they BLOCKED MY SIMCARD AND MY DATA. I called them, the guy on the phone was verry unprofessional, was verry ignorant, then i tried to call back so many times they keep sending me to send an email, then after sending so many email NOTHING!!! Dont buy lyca WORST COMPANY EVER !

X

Xixi

11-07-2023

0

Pre-paid

Jaren lang pre-paid gehad om nummer te hebben, om de zoveel tijd €10 opwaarderen, soms XS bundel. Mooie ervan is dat je kan activeren wanneer het jou uitkomt. Om meer date te krijgen moest je aut0-renewal aanzetten, dus gedaan. De volgende €10 wordt gelijk afgeschreven. Ik wilde niet dat er nog eens auto-renewal zou zijn, dus uitgezet. Toen begon de ellende. De dag dat het verliep data uitgezet en APN gewijzigd, omdat het in het verleden wel eens gebeurde dat er beltegoed af ging en niet zeker was waaraan. WTF wat schets mn verbazing, op gezette tijden gaat er gewoon beltegoed af op data gebruik en nu dus te weinig om een bundel te activeren. Waardeloze klantenservice denkt macht te hebben, tot 3x toe gebeld, iedere keer werd de klacht goedgekeurd, bundel zou worden geactiveerd. Dit neigt naar oplichterij! Ik zal ieder geval NOOIT meer iemand adviseren om Lyca te nemen. €9,82 opgemaakt met bellen en internet en toen weg bij Lyca Wel Lyca, hopelijk zijn jullie trots op de slechte service en dat jullie klanten kwijtraken. Nog trotser op de irritaties door slecht Nederlands. Oplichterij, data staat uit en APN klopt niet, toch gaat er beltegoed af op datagebruik.

O

Oplichters

20-03-2023

0

Lycka prepaid

Ik heb voor het eerst Lycamobile simkaart besteld. En na het activeren van de simkaart heb ik een probleem gekregen bij het opwaarderen. Ik heb de medewerkers gesproken namelijk Karim en hij was aan het eten en erg onprofessioneel en onvriendelijk heeft tegen me gezegd dat als ik hem niet heb begrepen moet ik opnieuw bellen en andere collega spreken. Ik heb gezegt , jij verdient bij lyca en je moet mij als klant helpen hij zei sorry, ik hoor u niet , er is een storing en heeft de verbinding afgebroken.

H

Hussey Khan

11-03-2023

0

PrePaid Sim and Bundle Top-Ups

My husband and I each bought a Lycamobile sim card when we arrived in The Netherlands. The salesperson at the phone shop at Schipol kindly helped us activate these. We rarely needed to make a call but having data while in Europe and 7 weeks spent in The Hague was very important. Data and messaging worked well as long as we did not need to top up. Even though the online top-up appears easy to purchase, actually receiving the data we paid for was not. If you want data do NOT buy a regular top-up, buy the BUNDLE package. For my last top-up I purchased the 10euro Bundle online as I only needed coverage for a few final days. Although I received an email saying the top-up was successful, I received only the 10euros calling credit, and never received the 5GB in the Bundle package paid for. I tried using the online chat room for help. DO NOT waste your time trying to do this! The first representative disconnected the chat before I could type the first sentence. The second service person seemed very helpful until the point of actually doing something to activate the data credit; he disconnected abruptly. The third person wrote "one moment, please" and never came back to the chat. If you know how to negotiate the Lycamobile system and speak Dutch, their prepaid sim card will most likely work well, BUT if you need to keep activated for more than 28 days I seriously recommend using another company. Worse customer service I have ever encountered in any country!

C

C Hamilton

03-08-2022

0

Lyca Bundel S plus

Wat een kut actie, fuckin oplichters mohterfuckersss dat ze zijn vieze scammers vieze mensen.. elke x dezelfde onzin ? …vorige jaar mijn fuckin bundel S plus niet gekregen, ik dacht van okay ik blijf rustig weet je wel.. vandaag heeft me neefje weer dezelfde probleem.. ???????????????????????????????????? er gaan mensen huilen ?

S

Santos

02-08-2022

0

Bundel €40,50

Niet aan beginnen, oplichters Wij hebben op 13 mei €40,50 betaald voor een bundel die we niet hebben gekregen. Na vele malen bellen kregen we de belofte dat het geld binnen 24u zou worden teruggestort. Na 2 dagen weer gebeld en kreeg van een zeer onvriendelijke meneer te horen dat ik maar geduldig moest zijn, het kon 22 dagen duren voordat ik het geld teruggestort zou krijgen. Inmiddels zijn de 22 dagen ook weer voorbij en bel ik maar weer eens een keer. Nu krijg ik te horen dat ik de aanvraag opnieuw moet doen omdat het rekeningnummer niet klopt. Tevens heeft Lyca de bundel na 2 weken alsnog geactiveerd terwijl de afspraak was dat de €40,50 zou worden terugbetaald. Wij hadden alsnog een andere bundel gekocht in afwachting van de beloofde betaling. Nu inmiddels bijna 2 maanden en vele minuten en mailtjes verder en nog steeds geen terugbetaling. Wat een oplichtersbende!! Update: Lyca reageert en zal met hoogste priotiteit mij klacht behandelen? Dit had direct, na opsturen van betalingsbewijs, geregeld moeten worden. Krijgen wij nu ons geld terug of laat Lyca het weer afweten? Of worden de dames hier die bellen naar de klantenservice weer onbeschoft te woord gestaan door een slecht Nederlands sprekende man? Ben benieuwd. Update 13-7, inmiddels een week verder: Nog steeds geen terugbetaling! Wat is er moeilijk? Betalingsbewijs meerdere malen gestuurd, meerdere malen toezegging dat lyca gaat betalen omdat we de betaalde bundel niet hebben ontvangen en nog geen enkele cent terug gekregen. Echte oplichters, niet mee in zee gaan. Update 14-7 Lyca wil de al 2 maanden beloofde terugbetaling van €40,50 niet nakomen. Omdat we de bundel(die in eerste instantie niet was aangesloten) nog gebruiken. Natuurlijk gebruiken we die, we worden al 2 maanden aan het lijntje gehouden! Mijn advies: neem sim only van een andere aanbieder en ga niet met Lyca in zee. Als er een probleem is krijg je te maken met een zeer onvriendelijke klantenservice die van alles zegtmaar niets nakomt.

D

Divaso

18-07-2022

0

Hollandse bundel en simkaart

Via hun eigen website heb ik hollandse bundel en simkaart besteld vanaf 28 mei. Maar ik heb hem niet ontvangen waneer ik mail en online krijg ik geen duidelijke antwoord ik wil graag mijn held terug maar moet ik zelf achteraan rennen

R

Ruya

16-06-2022

0

vanaf 2022 geen enkele meer

Neem hier geen bundels meer af.. bijdehande klantenservice..die denkt dat een telefoon opnemen en een linkje versturen skillz vereist. bullshit dat ik 3 keer in 5 maanden contact moet opnemen om mijn bundel goed te kunnen activeren met links. en dan ook nog aangesproken te worden als kind. en zoveel goedkoper is het niet..

J

Jennifer

07-06-2022

0

Sim Card + 10 Euro beltegoed

Slechtste klantenservice ooit! Ik heb een Lyca Sim Card besteld met 10 Euro beltegoed, maar ik heb mijn beltegoed niet ontvangen. Ook niet via email. Ik heb zo vaak gebeld en er word telkens tegen mij gezegd dat ze mijn probleem gaan oplossen. Het is nu al bijna 1 maand en ik wacht nog steeds op mijn beltegoed.

E

Erika

22-03-2022

0

Xs bundel

Medewerker van lyca mobile hangt de telefoon op tot 3 keer aan toe. Kan niet eens fatsoenlijk een vraag beantwoorden, met z’n gebrekkige Nederlands.

D

Derya

11-03-2022

0

Prepaid

Abysmal customer service. I switched from Lycamobile to a better operator in december, but they're still taking money from my bank account every month. First, I tried to get help for not receiving their services. But the only response I ever received was an automated bot. When I try to call the customer service, I get a response "why do you call us, this is for Dutch customers, we don't speak english". So, I cannot speak to anyone else than robots. It's been 3 months now without any help whatsoever.

H

Henry

10-03-2022

0

XS bundel en beltegoed

Lastig antwoord te vinden

N

Nouazi

22-01-2022

0

Lyca prepaid

Ik ben al 2 jaar klant bij Lyca en ben er vanaf nu klaar mee. Als je een Nederlandse bedrijf belt voor service en ze niet eens normaal Nederlands kunnen kan ik dit de toppunt van schande noemen Lyca doe wat aan je service

O

Okan Turan

08-12-2021

0

Nederland Bundel XS

Op de site staat dat je voor 10€ onbeperkt kán bellen en sms'en en je 5G data krijgt voor 30 dagen.....maar dat klopt niet! Ik heb 2 maanden 3031.90mb ontvangen en 2 dagen voor het einde van die 30 dagen kán ik niet meer bellen. De sevice is verschrikkelijk! Niemand spreekt verstaanbaar Nederlands. Ik ben klaar met lycamobile.

S

Sandra

22-11-2021

0

prepaid sim

Most horrible service, most horrible order system, most horrible website, terrible data speed

L

Leo Schippers

08-11-2021

0

lycamobile 30 erou budle

False advertisment. say "superfast data" when in fact they only have GPRS, 0.2 Mbit/S. stay away...

I

itai

14-09-2021

0

WORST NETWORK AND SERVICE EVER!!!

Worst service ever, rude operators that curse you and hang up the phone ...that's how they solve any problems...they send you to he'll! WORST SERVICE EVER!

I

Irina Alecu

10-09-2021

0

Lycra bundel onbeperkt bellen

Bel al jaren met lycra mobiel. Via de opwaarderbundel. Sinds twee weken is het onmogelijk deze op te waarderen. Je krijgt een foutmelding, contact met de klantenservice is onmogelijk. Je krijgt een bandje, en verder kom je niet. Vandaag voor de laatste keer geprobeerd. Wij gaan wel een andere provider zoeken. Het is niet alleen bij ons, maar we hebben inmiddels meerdere mensen gesproken met dit zelfde probleem!

J

Joyce Guns

08-09-2021

0