Bekijk ervaringen & beoordelingen over bedrijven in Nederland > Al onze categorieën

Bekijk hier al onze categorieën. Wij hebben alle (consumenten) bedrijven & winkels in handige categorieën gezet, opdat jij niet ver hoeft te zoeken. Ben je op zoek naar een groene energieleverancier maar wil je eerst weten of de klantenservice goed is? Of hecht je waarde aan een laag tarief? Bekijk dan onze "groene energie" categorie. Wij hebben alle bedrijven voor u op een rijtje gezet. Maar zoek je een goede (online) kledingwinkel en wil je weten of ze de leveringsdata wel altijd nakomen en hoe het zit met de retournering? Dan kijk je bij onze webshops en kledingwinkels. Maar dit geldt natuurlijk ook voor verzekeringen (zoals een autoverzekering, camperverzekering, of reisverzekering), datingbureaus, lenen of vermogensbeheer (waaronder beleggen / sparen). Kies de beste, goedkoopste of klantvriendelijkste bedrijven per categorie, zo hoeft u niet verder te zoeken maar weet u zeker dat u goed zit! Het zijn namelijk allemaal ervaringen van consumenten die u voor gingen en die vertellen u precies hoe de klantervaring bij hen is geweest.

VerzekeringenVerzekeringen

Meer Verzekeringen

Energie Energie

Meer Energie

TelecomTelecom

Meer Telecom

VakantieVakantie

Meer Vakantie

DatingDating

Meer Dating

Online shopOnline shop

Meer Online shop

AutodienstenAutodiensten

Meer Autodiensten

DieetDieet

Meer Dieet

LenenLenen

Meer Lenen

VermogenVermogen

Meer Vermogen

Eten & DrinkenEten & Drinken

Meer Eten & Drinken

DienstenDiensten

Meer Diensten

AlgemeenAlgemeen

Meer Algemeen

Ervaringen & reviews van Nederlanders over Nederlandse consumenten bedrijven & winkels

Ervaringen, beoordelingen en reviews van Nederlanders, door Nederlanders

Het is niet zo makkelijk meer om het kaf van het koren te scheiden in Nederland als het gaat om goede of slechte bedrijven. Bedrijfjes groeien door de internetrevolutie als paddenstoelen uit de grond en verdwijnen ook weer net zo snel. Maar elk nadeel "heb z'n voordeel". Internet heeft de opkomst van slechte, goedkope, ondoorzichtige (online) winkels enorm bevorderd, maar kan ook helpen om negatief opererende bedrijven zo goed mogelijk te bestrijden. Vroeger was het niet zo makkelijk om je mening aan een breed publiek te openbaren als je een slechte ervaring had met een bedrijf. Dat bedrijf kon dus lang doorgaan met gebakken lucht te verkopen voordat iedereen het wist. Tegenwoordig is dat niet zo makkelijk meer. Het zelfde medium, internet, kan ervoor zorgen dat bedrijven die het niet zo nauw nemen met de klanttevredenheid direct op hun nummer worden gezet. Zo worden bedrijven gedwongen niet alleen naar de prijs, maar naar veel meer aspecten te kijken. De goedkoopste hoeft daarom ook niet meer degene te zijn die de beste is, of het meest verkoopt. De prijs/kwaliteit wordt continue door ervaringsdeskundigen getoetst. NederlandReview is speciaal daarvoor opgezet: ervaringsdeskundigen delen als klanten hun oprechte ervaringen en tonen zo de ware aard van bedrijven, of die nu negatief of juist positief van aard is.

Bedrijven worden daardoor gedwongen te leveren en te doen wat ze beloven. Een verzekeraar die zegt dat ze de nieuwwaarde van uw auto uitkeren bij een ongeluk, moet dit ook echt doen. Anders kunnen anderen in de reviews lezen dat het bedrijf zich niet aan afspraken of beloftes houdt. Of een energieleverancier betrouwbaar is? Dat wordt simpelweg onderbouwd of ontkent door jou, de consument en de klant!

Jij consumeert dus jij bepaalt
Iedereen in Nederland is een consument. Of je nu een verzekering afsluit, van energieleverancier wisselt of een trui bij een online winkel koopt: je ontkomt er niet aan. Er is ook zoveel aanbod. Van goedkoop tot duurkoop tot milieuvriendelijk en klantvriendelijk. Wij begrijpen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Wat is het verschil tussen de ene overlijdensrisicoverzekering van bijvoorbeeld Achmea en de andere van FBTO? En zijn er wel verschillen of is het enige verschil de maandelijkse lasten? Zijn de maandelijkse belminuten van uw mobiele abonnement toereikend of blijf je elke maand berooid achter als je op jouw bankrekening kijkt? Het is belangrijk dat je zoveel mogelijk (onafhankelijke) meningen bekijkt voordat je tot een koop overgaat. Wij van NederlandReview proberen ons steentje bij te dragen door je te voorzien van informatie waar je echt wat aan hebt. Zo kun je bepalen of je overgaat tot een koop, aan de hand van de meningen, reviews en beoordelingen van duizenden die jou voorgingen.

Waarom behandelen jullie juist veel bedrijven van verzekeringen, energieleveranciers, vakantie, telecom, beleggen en dating?
In principe proberen wij genoeg categorieën te maken waar we alle bedrijven van Nederland in kunnen opnemen. Dat kan natuurlijk niet altijd, er zijn veel uitzonderingen te bedenken. Maar wij hebben de focus gelegd op bedrijven waar je voor langere tijd aan vastzit, of die een grote impact hebben op jouw leven. Alhoewel wij ook veel online winkels voor kleding, computer, camera of huis-, tuin- en keukengerei behandelen, is een incidentele miskoop in deze categorieën een stuk minder erg dan bij een energiecontract of verzekering. Die trui in die webshop kun je gelukkig nog retourneren (er bestaat een wettelijke 14 dagen bedenktijd waarbij je zonder vragen een cadeau of aankoop kunt terugsturen) en een tablet is iets eenvoudiger retoursturen dan een contract waar je voor een jaar of 2 aan vastzit. Bij aankopen die online gedaan zijn, is het dan natuurlijk nog de vraag of de beloofde leveringstermijn nagekomen wordt, de garantie wordt nageleefd en het bestelproces naar tevredenheid verliep. Maar waar het echt goed fout kan gaan, is bij contracten die je voor langere tijd aangaat of grote aankopen zoals een vakantiehuisje in bijvoorbeeld Frankrijk of Spanje. Deze aankopen kunnen voor langere tijd veel gevolgen hebben. Of hebben een extra hoge teleurstellingsgraad, zoals die langverwachte vakantie, of dat een datingbureau niet was wat je ervan mocht verwachten na een flinke investering gedaan te hebben. En daarom is het belangrijk om goed geïnformeerd te zijn. Denk bijvoorbeeld aan een energiecontract die je afsluit voor 1 of 3 jaar. Bij een verkeerde keuze zit je er jaren aan vast en betaal je maandelijks gewoonweg veel meer dan had gehoeven. Of heb je geboekt bij een malafide touroperator? Of een bungalow-aanbieder die het niet zo nauw neemt met de beloftes? Was je misschien zelfs genoodzaakt om met de bus te gaan terwijl er een vliegtuig beloofd was? Dat kun je dan bij ons aan jouw mede-consumenten vertellen. Zo behoeden we elkaar voor een misstap, een horrorvakantie of een wurgcontract die jou en anderen het leven echt zuur maken.