Bekijk ervaringen & beoordelingen over bedrijven in Nederland > al onze categorien


Bekijk hier al onze categorien. Wij hebben alle (consumenten) bedrijven & winkels in handige categorien gezet zodat u niet ver hoeft te zoeken. Bent u op zoek naar een groene energieleverancier maar wilt u eerst weten of de klantenservice goed is? Of hecht u waarde aan een laag tarief? Bekijk dan onze "groene energie" categorie. Wij hebben ze voor u op een rijtje gezet. Maar zoekt u een goede (online) kledingwinkel en wilt u weten of ze de leveringsdata wel altijd nakomen? Dan kijkt u bij onze webshops en kledingwinkels. Maar dit geld natuurlijk ook voor een bepaalde verzekering (auto, camper, of reisverzekering), datingbureaus, lenen of vermogensbeheer (beleggen / sparen etc). Kies de beste, goedkoopste of klantvriendelijkste uit een bepaalde categorie, zo hoeft u niet verder te zoeken maar weet u zeker dat u goed zit. Het zijn namelijk allemaal ervaringen van consumenten die u voor gingen en die vertellen u precies hoe de klantenervaring bij hen is vergaan.
 

VerzekeringenVerzekeringen

Meer Verzekeringen

Energie Energie

Meer Energie

TelecomTelecom

Meer Telecom

VakantieVakantie

Meer Vakantie

DatingDating

Meer Dating

Online shopOnline shop

Meer Online shop

AutodienstenAutodiensten

Meer Autodiensten

DieetDieet

Meer Dieet

LenenLenen

Meer Lenen

VermogenVermogen

Meer Vermogen

Eten & DrinkenEten & Drinken

Meer Eten & Drinken

DienstenDiensten

Meer Diensten

AlgemeenAlgemeen

Meer Algemeen

Ervaringen & reviews van Nederlanders over Nederlandse consumenten bedrijven & winkels

Ervaringen, beoordelingen en reviews van Nederlanders, door Nederlanders

Het is niet zo makkelijk meer om het kaft van het koren te scheiden in Nederland als het gaat om goede of slechte bedrijven. Bedrijfjes groeien door de internetrevolutie als paddestoelen uit de grond en verdwijnen ook weer net zo snel. Maar elk nadeel "heb z'n voordeel". Internet heeft de opkomst van slechte / goedkope / ondoorzichtige (online) winkels enorm bevorderd, maar kan ook helpen om dit fenomeen zo goed mogelijk te bestrijden. Vroeger was het niet zo makkelijk om je mening aan een breed publiek te verkondigen als je een slechte ervaring had met een bedrijf. Dat bedrijf kon dus lang doorgaan met gebakken lucht te verkopen voordat iedereen het wist.Tegenwoordig is dat niet zo makkelijk meer. Het zelfde medium, internet, kan ervoor zorgen dat bedrijven die het niet zo nauw nemen met de klanttevredenheid direct op hun nummer wordt gezet. Zo worden bedrijven gedwongen niet alleen naar de prijs, maar naar veel meer aspecten te kijken. De goedkoopste hoeft daarom ook niet meer degene te zijn die de beste is, of het meest verkoopt. De prijs/kwaliteit wordt continue door ervaringsdeskundigen getoetst. NederlandReview is daarvoor opgzet en zo houden we uiteindelijk alleen maar goede bedrijven en winkels over in Nederland. 

Bedrijven moeten nu dan ook leveren waar ze voor staan. Een verzekering die zegt dat ze de nieuwwaarde van uw auto uitkeren bij een ongeluk, moet dit ook echt doen. Anders kunnen anderen redelijk snel in de reviews lezen dat een bedrijf zich niet aan de afspraken of beloftes houdt. Of een energieleverancier betrouwbaar is? Dat wordt simpelweg onderbouwd of ontkent door U, de consument!

U consumeert dus bepaalt
Iedereen in Nederland is een consument. Of u nu een verzekering afsluit, van energieleverancier overstapt of een trui bij zalando koopt. U ontkomt er niet aan. Er is ook zoveel aanbod. Van goedkoop tot duurkoop tot milieuvriendelijk of klantvriendelijk. Wij begrijpen dat u door de bomen het bos niet meer ziet. Wat is het verschil van de ene overlijdensrisicoverzekering van achmea ten opzicht van de andere van de FBTO? En zijn er wel verschillen of is het enige verschil de maandelijkse lasten? Zijn de maandelijkse belminuten van uw mobiele abonnement toerijkend of blijft u elke maand berooid achter als u op uw bankrekening kijkt? Het is belangrijk dat u zoveel mogelijk (vooral onafhankelijke) meningen bekijkt voordat u tot een koop overgaat. Wij van NederlandReview proberen ons steentje hier aan bij te dragen door u te voorzien van informatie waar u echt wat aan heeft. Zo kunt u bepalen of u overgaat tot de koop, aan de hand van mening en beoordelingen van duizenden die u voorgingen.

Waarom behandelen jullie juist veel bedrijven van verzekeringen, energieleveranciers, vakantie, telecom, beleggen en dating?
In principe proberen wij genoeg categorien te maken waar we alle bedrijven van Nederland in kunnen opnemen. Dat kan natuurlijk niet altijd, er zijn veel uitzonderingen te bedenken. Maar wij hebben de focus gelegd op bedrijven waar u voor langere tijd aan vast zit, of een grote inpact heeft op uw leven. Alhoewel wij veel online winkels voor kleding, computer, camera of huis- tuin en keuken gerei behandelen, is een incidentele miskoop in deze categorien een stuk minder erg dan bij een energiecontract of verzekering. Die trui bij zalando kunt u gelukkig altijd retouneren (er bestaat een wettelijke 7 dagen bedenktijd waarbij u zonder vragen een cadeau of aankoop kunt terugsturen) en een tablet is iets eenvoudiger terug te sturen dan een contract waar u voor een jaar of 2 aan vastzit. Bij aankopen die online gedaan zijn is het dan natuurlijk nog de vraag of de beloofde leveringstermijn nagekomen wordt, garantie goed is en of het bestelprocess naar tevredenheid verliep. Velen van deze behandelen wij toch ook nog. Maar waar het echt goed fout kan gaan is bij contracten die u voor langere tijd aangaat of grote aankopen zoals een vakantiehuisje in barcelona of kroatie. Deze aankopen hebben voor langere tijd, veel gevolgen voor u. Of hebben een hoge teleurstellings graad zoals die langverwachte vakantie, of dat een datingbureau niet was wat u ervan verwachtte na een flinke investering gedaan te hebben. Die telleurstelling hoeven wij u hopelijk niet uit te leggen. En daarom is het belangrijk dat u goed geinformeerd bent. Denk bijvoorbeeld aan een energiecontract die u afsluit voor 1 of 3 jaar. Bij een verkeerde keuze zit u er jaren aan vast en betaalt u maandelijks gewoonweg veel meer dan gehoeven. Of heeft u geboekt bij een malafide touroperator? Of een bungalowaanbieder die het niet zo nauw neemt met de beloftes? Was u genoodzaakt om met de bus te gaan terwijl het vliegtuig beloofd was? Dat kunt u dan bij ons aan uw mede-consumenten vertellen. Zo behoeden we elkaar voor een misstap, een horrorvakantie of een wurgcontract die u het leven echt zuur maken.