OHRA

6.4

Bestellen

6.4

Service

5.7

Prijs

6.2

Levering

61.3%

Zou hier weer kopen

OHRA

Wilt u goed verzekerd zijn en heeft u OHRA op het oog? Dan wilt u vast weten waar u aan toe bent, wat u kan verwachten van OHRA, maar vooral hoe u wordt behandeld. Wij van NederlandReview zeggen u niet wat goed en wat niet goed is, maar u kunt aan de hand van reviews van andere consumenten voor uzelf beslissen welke keuze u maakt. Heeft u zelf ervaring met OHRA? Laat dan zeker een reactie achter op deze pagina, zo help je anderen!


Over OHRA

OHRA is een verzekeringsmaatschappij die deel uit maakt van de Nationale-Nederlanden en valt onder de Delta Lloyd groep en is gericht op verzekeringen. Het bedrijf werd opgericht in 1925. De naam OHRA staat voor Onderlinge ziektekostenverzekeringsfonds van Hoogere Rijksambtenaren. OHRA heeft een uitgebreid scala aan verzekeringen, waardoor er voor iedereen wel iets is wat van toepassing kan zijn. 
Stel u voor: uw buurman heeft een gloednieuwe peperdure fotocamera gekocht. Als hij de camera aan u laat zien, laat u hem per ongeluk uit uw handen vallen. Een aansprakelijkheidsverzekering kan ervoor zorgen dat de schade gedekt wordt door de verzekering.

OHRA

heeft heel wat verzekeringen ter beschikking zoals onder andere de volgende verzekeringen: 
- Auto- caravan- of motorverzekering
- Caravanverzekering
- Huisdierenverzekering
- Inboedelverzekering
- Overlijdensrisicoverzekering
- Rechtsbijstandsverzekering
- Reisverzekering
- Schadeverzekering
- Zorgverzekering
- Opstalverzekering
- Aansprakelijkheidsverzekering
- Ongevallen verzekering
- Honden- en kattenverzekering

Diensten

OHRA biedt de diensten vooral online aan. Dat zorgt ervoor dat u zelf via uw eigen account uw verzekeringszaken kan regelen. Het voordeel hiervan is dat het snel gaat en u zelf goed kunt controleren of alle gegevens kloppen. Er wordt gezorgd voor juiste informatie bij de verzekeringen, waardoor u snel en makkelijk het overzicht heeft over de producten waarin u geïnteresseerd bent. OHRA zet ook sterk in op transparantie, door bijvoorbeeld hun jaaroverzichten en nog heel wat extra informatie te delen met Nederland. Dat zorgt ervoor dat u meteen een vertrouwd en de klantenservice van OHRA is beschikbaar per telefoon, mail of via social media. OHRA richt zich op mensen die een hoge mate van zelfstandigheid hebben, wat betreft het zelf regelen van hun geldzaken en verzekeringen. OHRA is dus een zeer direct kanaal waar je als klant rechtstreeks verzekeringen en financiële diensten afsluiten via de telefoon, internet of de post. 


 


Vragen of klachten voor 

OHRA
Hebt u vragen of een klacht over OHRA? Neem dan zeker contact op met de klantendienst, ze zullen u vast en zeker verder helpen! Op de website vindt u alle informatie die u nodig hebt om ze te bereiken. U kan ze bereiken via e-mail, de telefoon of stel je vraag gewoon via Facebook of Twitter! OHRA heeft ook een FAQ waar alle vaak gestelde vragen vermeld worden, misschien vindt u hier wel het antwoord dat u zoekt! 

Schrijf uw eigen review!
Wil u anderen laten weten hoe uw ervaring is met OHRA? Hoe verloopt de service? Wordt u er snel geholpen als u vragen heeft? Welke prijzen hanteert OHRA? Laat het weten in de reviews! Potentiële klanten zullen geïnteresseerd zijn in wat ze mogen verwachten van de kwaliteit en de service van OHRA. Zo helpt u anderen bij het maken van een beslissing! 

Bent u van plan om één van de verzekeringsproducten van OHRA te nemen? Lees dan zeker de reviews van OHRA op NederlandReview! U vindt er honderden betrouwbare reviews van echte klanten over hun ervaring met honderden bedrijven. Bent u van plan om in zee te gaan met een bedrijf die u niet zo goed kent? bent u niet zeker of u een bepaalde aankoop wel of niet zou doen bij een bepaald bedrijf? Zoek het dan eerst even op, op NederlandReview. 

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (31)

Dierenvezekering

Jarenlang 30€ per maand betaald om 3,95 vergoed te krijgen op een consultant. VERZEKER HIER NIET !!!!

B

Benjamin

24-08-2023

0forum

Zorgverzekering

Compleet ondoorzichtig waarvoor ik facturen moet betalen. Rekeningen kloppen niet met zorgoverzicht. En gewoon zonder waarschuwing €960 afschrijven! Daarna ruim 24 minuten in de wacht om het bovenstaande te bespreken. Drama!! Nog nooit meegemaakt.

V

VDVEEN

02-08-2023

0forum

Verzekering

Ze hebben de paarse krokodil uitgevonden, en maken er zeer graag gebruik van. Wat een oplichters. Ben al 20 klant bij ze met al mijn verzekeringen, maar ze verzinnen ALTIJD wel een reden om niet uit te betalen.

W

Wilfried van Oosterhout

04-07-2023

0forum

Inboedelverzekering

Na reeds lange tijd klant te zijn (16 jaar) zonder 1 schade gemeld te hebben komt er na betaling van 12000 euro premie betaald te hebben een moment dat mijn zoontje zijn iPad laat vallen met gelukkig alleen scherm schade tot gevolg, kosten 139 euro….. Ohra houdt vast aan 150 euro eigen risico en bekijkt de situatie beslist niet persoonlijk …. Zeer teleurstellend!

R

Remko De Graaf

04-01-2023

0forum

Dierenverzekering

Onprofessioneel bedrijf, enorm lange wachttijden bij declaraties. En de meest uiteenlopende redenen waarom iets niet wordt vergoed. Sluit hier nooit een verzekering af!

N

Niels

27-08-2021

0forum

zorgverzekering

Tot twee keer toe aan de telefoon iets anders beloofd dan dat ik heb gekregen, zou 'opzegbaar zijn' of 'vanzelf aflopen' en doet het dus niet! Persoon aan de telefoon 'werkte er vervolgens niet meer'. Geen hulp als je vervolgens belt. Twee keer een jaar langer aan een contract vast gezeten dan was beloofd. Klaar mee, alles opgezegd en kom nooit meer terug.

D

david moerman

03-02-2021

0forum

Dierenverzekering

Zeer slecht. Proberen overal onderuit te komen. Zeggen ze dat het niet onder de verzekering valt, terwijl de voorwaarden wat anders zeggen. Vervolgens wijzen ze je naar voorwaarden die helemaal niks te maken heeft met wat je aankaart. Ze zeggen dan heel snel dat je een klacht kan indienen. Als je dit doet wordt er vervolgens niks mee gedaan. Meerdere keren gebeurd. Zeer slecht, spijt dat ik dit heb afgesloten. Zou het niemand aanraden.

R

Roy M

29-12-2020

0forum

niet overstappen zorgverzekering

al een paar jaar verzekerd bij OHRA en ook dit jaar stap ik niet over. heb nog wel even rondgekeken naar andere zorgverzekeraars omdat alle premies weer helemaal veranderd zijn, maar bij OHRA heb ik toch nog een goede prijs met dekking. Ik vind het prettig dat hier alles gewoon prima geregeld ik hoor vaak slechte ervaringen met zorgverzekeraars, maar heb zelf eigenlijk geen slechte dingen meegemaakt met OHRA, dus voor mij een goede reden om hier verzekerd te blijven.

A

Annelies

31-12-2019

0forum

zorgpakket 2020

OHRA bood mij voor volgend jaar een beter pakket aan dan andere zorgverzekeringen. Daarnaast wil ik niet bij een cowboy verzekeren, dus ik was blij voor een grote bekende te kunnen kiezen. Afsluiten ging snel, het is alleen maar aanmelden. Uitzoeken wat en hoe is nog het meeste werk maar dat had ik al gedaan.

M

Marijn de Nooij

31-12-2019

0forum

zorgverzekering veranderen

Totaal niet bereikbaar , Ik wou alleen maar hun verzekering omzetten van tussen persoon al dagen bezig nog niemand bereikt alleen een bandje na 20 minuten elke keer opgehangen . Nu totaal niet meer bereikbaar alleen een ingesprekstoon . Het komt zeker hoe je door het menu gaat 1 - 2 . Dat je al verzekerd bij OHRA maar niet iedereen loopt weg bij die keuze al denk ik er nu zeker over na .

B

Bertus

30-12-2019

0forum

Meerdere verzekeringen

Wij zitten met meerdere verzekeringen al meerdere jaren bij OHRA. Voorheen ooit een andere verzekeraar gehad maar wegens problemen met de service toen overgestapt. OHRA bevalt goed en daarom stap ik eigenlijk niet over. Ze zijn misschien iets duurder dan sommige prijsstunters, maar dat zie je terug in service en ik vind dat belangrijker. Dus wat mij betreft een aanrader.

L

Lisse

28-12-2019

0forum

Bij Ohra gebleven

Ik zit nu 2 jaar bij Ohra dus tijd om over te stappen, dacht ik. Want ik begreep dat overstappen altijd loont. Maar na een hoop bellen, uitzoeken en bij independer ook nagevraagd blijkt ohra simpel het goedkoopst te zijn. Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik (gelukkig pas) 1x met ohra iets moest afhandelen en dat ging supersnel en makkelijk, dus ook niet echt een rede gehad om uberhaupt over te stappen. De service en dat alles gewoon goed verzekerd is, is uiteindelijk natuurlijk het belangrijkst!

L

L. van de Bent

28-12-2019

0forum

Snel een verzekering

Heel fijn dat onze verzekering hier zo snel kon worden geregeld. De prijs was bovendien laag, maar vooral de snelheid waren we over te spreken. Gewoon online in twee tellen je verzekeringen regelen ideaal!

M

M. van Toorn

24-11-2019

0forum

zorgverzekering

Ik ben nu ruim een jaar bezig om een declaratie vd zorg ongedaan te laten maken door de Ohra. Tientallen tefoontjes en emails gestuurd en tot op heden geen resultaat. Wel ontvang ik herinneringen en dreigbrieven van de deurwaarder. Wat een WAARDELOOS Bedrijf. Lijkt erop dat ze met opzet mensen ziek willen maken. Ze moeten zich diep schamen. Ik ga zeker weg bij deze organisatie .

J

jg borst

02-11-2019

0forum

Huisdierenverzekering

Ik heb voor mijn hond een “Top” verzekering afgesloten. Dat was voor de module reis bestond en in de algemene voorwaarden staat vermeld dat de dekking voor Europa geld. Ik val dus onder oudere voorwaarden dan de huidige. Hond wordt op vakantie doodziek om 18.30 uur zo aangetroffen. Dierenarts bereidt gevonden om terug naar de praktijk te komen. Om 20.30 uur was de diagnose na echo en punctie een gescheurde milt. Dierenarts was bereidt de hond de volgende ochtend om 06.30 uur te opereren. Na een hele beroerde nacht was het al een enorm wonder dat onze herder nog leefde. Operatie geslaagd, gescheurde milt en tumor verwijderd en bloedtransfusie toegediend. Die ochtend via whatsapp contact gezocht met OHRA. O wat erg als dit je maatje overkomt werd er meteen gezegd. Moesten de rekening en casereport in Engels maar indienen als we terug waren. Heeft de dierenarts keurig gedaan. Rekening was 650,- en dat is een spotkoopje. Dat ben je in Nederland al voor een bloedtransfusie kwijt. Na terugkomst de rekening gedeclareerd in een hopeloos online systeem. Is wel geschikt om één consult of één medicijn te declareren, maar zo’n complexe rekening is een drama. Maar gelukkig reageert OHRA heel snel, helaas met een afwijzing. U heeft geen module reis, dus kosten in het buitenland worden niet vergoed. Geen naam, geen nummer, geen mogelijkheden om commentaar te leveren en een no reply mailadres. Dan maar een klacht indienen en ze wijzen op het feit dat wij andere voorwaarden hebben. En natuurlijk uitgebreid verslag gedaan wat er is gebeurd. Die afhandeling duurde iets langer. Maar in de kleine lettertjes staat geschreven dat wij vooraf toestemming hadden moeten vragen van onze dierenarts in Nederland. En dat was erg jammer voor ons maar ja die toestemming. Dus klacht afgewezen. Beste OHRA in de polisvoorwaarden moeten er door een dierenarts vanaf 750,00 ook even toestemming gevraagd worden. Alleen staat daarbij dat dit niet nodig is als het direct levensbedreigend is. Dat staat er natuurlijk niet onder de Europadekking. Die toestemming krijg je niet tussen 20.30 uur en 06.30 uur! Wel weet ik dat de hond het niet had gered als die later was geopereerd. Per slot van rekening was ze al 2 liter bloed kwijt toen ze geopereerd werd. OHRA heeft wel het maandbedrag van de verzekering verdubbeld in vier jaar tijd. Geld halen kunnen ze goed. Volgens mij is de premie van 47,37 niet om onze rekeningen te betalen. Die gaat naar hun juridische afdeling om onmogelijke voorwaarden te stellen en bikkelhard, ongenuanceerd en vooral anoniem af te wijzen. Schaam u!

W

Wim

18-09-2019

0forum

Huisdierenverzekering

Zeer slechte service. Je verzekerd je voor iets en wanneer dan je hond overlijd ben je er opeens niet voor vergoed. En moet je alles zelf na zoeken. Ook als je vaccinatie een week te vroeg heb gedaan krijg je dat ook niet vergoed

A

Anita

30-08-2019

0forum

OHRA doorlopende reisverzekering

Op de laatste dag van onze vakantie in Zuid Amerika werd drie uur voor vertrek onze tas met daarin onze paspoorten gestolen. Nog van alles geprobeerd maar we mochten niet mee met de vlucht naar Nederland. Ter plekke gebeld met het alarmnummer van OHRA. Reactie: "Ik heb geen inzage in uw polisvoorwaarden dus ik kan niets voor u doen. Nog een prettige dag!". Vervolgens gemaild met OHRA. Reactie: "We streven er naar je mail binnen 10 werkdagen te beantwoorden." Vervolgens geprobeerd via Whatsapp helderheid te krijgen over wat we wel of niet moesten doen. Reactie: "Uw paspoort is gestolen in het buitenland? Wist u dat u op Schiphol een noodpaspoort kunt aanvragen?" Ja dat wist ik maar het probleem is dat we daar even niet naar toe kunnen... Na thuiskomst bleek bij OHRA mijn schademelding zoek. En als klap op de vuurpijl worden extra verblijfskosten door OHRA niet vergoed. Als het niet zo treurig was dan zou ik er hilarisch om kunnen lachen. Je zult echter maar in nood zijn. Reken dan niet op hulp of medewerking van OHRA...

J

Jurjen

15-07-2019

0forum

auto / motor verzekering

Afgelopen week heb ik mij aangemeld bij de website Motoshare, hier kan je als particulier je motor verhuren maar ook als particulier een motor huren van een bij Motoshare ingeschreven particulier. Na het invullen van de persoonsgegeven werd mijn verzoek om lid te worden bevestigd. De dag er na kreeg ik een e-mail van ORHA verzekeringen dat ik niet kon worden toegelaten omdat ik een schade verleden zou hebben. Wij hebben 1 auto die mijn vrouw en ik samen regelmatig gebruik en ik heb al 20 jaar een motor die alleen ik gebruik maar beide staan op mijn naam verzekerd. Ik was me van geen kwaad bewust en heb ORHA gebeld om uitleg te vragen, volgens hun zou ik in 2018 twee schades hebben gemeld maar verder konden of mochten ze niets vertellen. Hierop mijn eigen verzekering gebeld en nu blijkt het te gaan om de auto verzekering waar in April een schade is gemeld omdat er tegen een paaltje is gereden en in september omdat er in een parkeergarage schade is gereden beide keren door mijn vrouw en de schade claims waren beide keren niet meer als 1500 euro. Ik dacht dat het hier ging om het huren van een motor? Tevens zet ik mijn vraagtekens bij de wijze van afwijzen want ik kan het me goed voorstellen als je schade rijdt door onverantwoord rijgedrag zoals veel te hard rijden of met drank op en hierbij een auto total loss rijdt met een schade post van duizenden euro's. Ook na het voor de tweede maal bellen met ORHA kreeg ik geen begrip voor mijn standpunt en houdt ORHA vast aan het besluit twee schade claims in een jaar is te veel al rijdt je daar voor al jaren schade vrij.

P

Peter

09-07-2019

0forum

Betrouwbaar en goed geregeld

Meerdere producten lopen bij Ohra. Ik hou van duidelijkheid en eenvoud en daarom ga ik niet overal zitten uitzoeken dat je dan allemaal dingen overal hebt zitten. Ik ben content met Ohra, al een paar keer contact met ze moeten hebben en dat ging altijd steeds prima. Netjes en ze zijn er voor je als dat nodig is. Daarom blijf ik dit jaar zitten waar ik zit. Ik zou Ohra zeker aanraden, Gewoon betrouwbaar.

A

Annelies de Jongh

31-12-2018

0forum

OHRA OK

Ik ben al ruim 40 jaar met al mijn verzekeringen bij OHRA. wat moet ik nog meer zeggen ?

L

L de Berg

06-12-2018

0forum