Energiedirect

5.4

Bestellen

4.9

Service

6.1

Prijs

6.1

Levering

54%

Zou hier weer kopen

Energiedirect

Niets is handiger dan al te weten wat anderen vonden van een energieleverancier. Uitgaan van wat er op de website staat, hoeft natuurlijk niet altijd waar te zijn. Het is beter om de mening te geloven van honderden mensen die al ervaringen hebben met energie direct. Lees daarom al onze onafhankelijke beoordelingen van gebruikers, hier aan de rechterkant. 

Over Energiedirect.nl

Energie direct is een online energieleverancier en is eigendom van energiebedrijf Essent. Energiedirect beweerd dat ze al sinds 2002 bij de goedkoopste leveranciers van Nederland horen. Let wel! Niet DE goedkoopste zijn, of dit garanderen, maar bij de selecte groep van goedkope leveranciers horen. Het is ook geen kleine speler met 700.000 gebruikers. Ze beweren bekend te staan om de lage tarieven en prijzen waarbij je zelf grip hebt op de kosten. Ofwel; een continue overzicht van alles wat er gebeurt. Kreten als deals zonder "overstapgedoe" en "maandkosten zonder verrassingen" komen direct op je af. Of dit ook echt zo is? Lees dat hier. Wat erg handig is, is dat u de verschillende pakketten makkelijk kunt vergelijken, maar ook de kosten kan berekenen heel gedetailleerd gebaseerd op uw huishoudens-situatie. Zo kunt u aangeven uit hoeveel personen uw gezinssituatie bestaat zodat hier rekening mee gehouden wordt. Op basis hiervan worden de tarieven uitgerekend. 

Diensten Energiedirect

Bij Energiedirect kunt u terecht als een particulier maar ook als een zakelijke klant. Particulieren kunnen kiezen voor Energie Thuis van EnergieDirect en zakelijke klanten kunnen kiezen voor Energie Zakelijk.  Aangezien wij een consumenten site zijn, zullen we alleen de energie thuis optie voor u bespreken.  Wat ons direct opvalt is dat er vooral alleen mogelijk zijn voor langere periodes. Vooral het woord "vast" komt veel ter sprake. Let dus goed op indien u over wilt stappen want u zit hier dus een langere periode aan vast. Vast staat ook voor het tarief dat vast komt te staan. Dat helpt, want dan weet u waar u aan toe bent voor een langere periode. Dat is makkelijk zodat u uw maandelijkse kosten vantevoren weet. Maar doordat het niet variabel is en dus niet flexibel, profiteert u niet van een lagere prijs als de marktprijs naar beneden gaat.

Echter, als de marktprijs stijgt dan profiteert u natuurlijk hiervan omdat u het lagere tarief behoudt. Zo bestaat er op dit moment een 1, 2 of 3 jaar vast abonnement. Op dit moment liggen deze prijzen heel dicht bij elkaar, dus het is ons niet zo duidelijk waarom u voor 3 jaar zou kiezen of voor 1 jaar en wat daar de voordelen of kortingen van elkaar zouden verschillen. Wellicht kunt u het ons uitleggen als u hier ervaring mee heeft? Het is een alles-in-1-pakket van gas & electra en daarbij zitten ook direct alle kosten die u moet betalen voor vatrecht stroom en vastrecht gast. Een ander onderdeel van de diensten is dat ze veel inzicht geven in het verbuik. 




Klachten over Energiedirect

Heeft u moeite met opzeggen van uw energie contract? Wat vindt u van de klantenservice? Werd u goed geholpen of vond u het moeilijk om contact te krijgen met energie direct? Wij horen het graag! En de rest van Nederland ook, zodat iedereen weet of we een energie contract moeten sluiten met Energie Direct. Gelukkig zien wij veel opties op de website om vooral veel online te doen. Handig, want dat bespaart u tijd en kunt u zelf alles snel invullen. Zo kunt u het maandelijkse voorschot wijzigen, uw gegevens wijzigen, verhuizing doorgeven of meterstanden doorgeven. Al deze verschillende mogelijkheden en online services op internet stemt ons vrolijk. De klantenservice staat groot aangegeven op de website wat aangeeft dat ze u graag van dienst zijn.

Wij vragen ons wel af of ze u ook graag persoonlijk van dienst zijn want erg veel moet via internet. Als u een storing of ander probleem heeft, dan wilt u toch graag snel persoonlijk contact. Gelukkig zien wij een echt storing's contact met telefoon nummer. Wilt u uw contract opzeggen? Dan is die optie best wel verborgen maar niet onvindbaar (klik op de grote knop "klantenservice" op de homepage en helemaal onderaan vind u een tabblad "opzeggen". Een andere nieuwe optie, die wij niet veel zien is de optie om via facebook of twitter uw vraag te stellen. Er zit wel een webcamteam klaar (op bepaalde tijden) om uw vragen te beantwoorden. Vernieuwend en zeker een schouderklopje waard!


Bent u ook benieuwd wat consumenten van energie direct vinden, lees eerst reviews over EnergieDirect op NederlandReview voordat u besluit om over te stappen!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Verstuur uw review

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (63)

Contract

Recentelijk kreeg ik een aanbieding om mijn maandbedrag te verlagen. Het was eerst 205 euro en daarna zou het 150 euro worden. Mooi aanbod maar ik had inmiddels opgezegd. Vervolgens kreeg ik de eindafrekening en moet ik 450 euro bijbetalen. Ra ra hoe kan dit?

T

Tilly

31-07-2023

0

Energie

aren geleden erg tevreden. Sinds de Oekraïne één grote schimmige chaos van te hoge inschattingen, storing in de app, geen contact kunnen opnemen, uren tevergeefs in de wachtrij aan de telefoon. Extra zuur: dat je energiecontract een week voor de Oekraïne afloopt, je een 'nieuw aanbod zal krijgen binnen drie dagen' en vervolgens niets meer hoort tot het moment waarop de directie driedubbel winst maakt omdat je geen contract meer hebt. Uitbetaling van geld door de overheid gebeurt evenmin, noch worden er bedragen verrekend. Zeer schimmige onbetrouwbare onderneming...

N

Naomi van Nijnatten

21-11-2022

0

Stroom

Ik was 2 dagen klant had gelijk een betalingsachterstand van €265. Hoe dan? Gelijk een brief dat ik wanbetaler ben en afgesloten wordt. Dit kon niet worden teruggedraaid. Ik wacht nu al maanden op het bedrag wat op mijn eindafschrift staat. Ik ben 3,5 maand van huis geweest dus niks verbruikt. Op papier krijg ik bijna €500 terug.Elke keer als ik bel zijn ze druk, corona en achterstand. Corona in een digitale wereld? Ze hebben hun fouten iet wat bekend, maar niet gezorgd dat de aanlevering wordt hersteld.

K

Karin dielman

17-09-2022

0

Opzegging

In verband met overlijden familielid met veel moete contract opgezegd een medewerker kan je niet te spreken krijgen. In de bevestiging van de afrekening € 1100,00 die terug betaald gaat worden staat dat dit op 07-08-2022 gebeurd. Op 15-08-2022 na veel tijd en inspanning contact met de chatrobot het antwoord waarom dit geld nog niet is teruggestort ,,bij overlijden houden we 6 weken aan,, zodat we zorgvuldig kunnen afsluiten ! Contract opgezegd, huis verkocht waar moet dan zorgvuldig naar worden gekeken het invullen van het terugstort formulier ! Echt schandalig dat daardoor de afwikkeling van de erfenis met 6 weken wordt vertraagt. R. van Geffen

R

R. van Geffen

17-08-2022

0

Heb vast contract voor 3 jaar tot maart 2023 !

Jaarrekening klopt niet. Moet 1000,00 Euro meer betalen voor gas als vorig jaar, vast contract liep toen al. Communicatie met Energiedirect.nl is onmogelijk. Een of andere computer moet jouw vragen beantwoorden, antwoorden slaan nergens op! Een "echte" medewerker krijg je niet aan de lijn want het is altijd veel te druk. Ben nu genoodzaakt een brief aan hen te sturen in de hoop dat deze beantwoord wordt. Heb mijn lesje geleerd!

P

P. Antonisse

09-03-2022

0

Gas en groene stroom (winde nergie

Alleen via app en mail bereikbaar de app regel neef werkt voor geen meter En de termijn bedrag bedragt op momen 400€ niet normaal we willen ook nog leven undrrste uit de kann

D

De Groot

04-03-2022

1

Energiecontract

Energiedirect had mij teveel gefactureerd, het ging over een te hoge netaansluiting. Ze waren niet te bereiken op hun telefoonnummer, en de chatbot stuurt je bijna nooit door naar een echte medewerker. Wanneer dit wel het geval was zeiden ze dat ze het gingen uitzoeken en over 4 weken terug zouden komen. De communicatie is heel onduidelijk, de klantenservice onbereikbaar, en als je ze toch een keer weet te bereiken wordt er niet meegedacht met de klant. Zelf had ik enige kennis van netaansluitingen waardoor ik de fout in de tarieven kon aanstippen, maar de meeste klanten hebben dit (terecht) niet. De fout is nooit opgelost, wat mij 600 euro heeft gekost.

J

Joël

31-01-2022

0

Stroom en Gas

NOOIT MET DEZE OPLICHTERS IN ZEE GAAN! LYDIA G. van de klantenservice is zeer klantonvriendelijk en zeer bijdehand aan de telefoon. Er een soort spelletje van te maken om je te laten betalen en eind van het gesprek te beroerd om normaal gedag te zeggen. Ik raad iedereen aan om GEEN KLANT TE WORDEN. Heel internet staat vol met negatieve reviews. Ze naaien je zonder dat je het in de gaten hebt. Ik zal nooit meer klant van hun worden en zal de mensen om mij heen mijn kennissen, en iedereen die dit leest adviseren niet met hun in zee te gaan. Ik probeerde een regeling te treffen voor een gasrekening en ik moest de volgende dag terugbellen want ze werken tot 14:00 en de persoon die ik aan de telefoon had kon hier niet mee helpen en ik heb nog gevraagd of er geen extra kosten bij kwamen en dat zou allemaal geen probleem zijn en dezelfde avond krijg ik 2 mailtjes met incasso kosten. Dus ik bel de volgende dag en dan weten ze van niks en zien ze niet dat er contact geweest is en dan zit ik alsnog met extra kosten. Dan vraag ik of ik de rekening in zijn geheel kan betalen zonder die kosten zodat we van het gezeik af zijn omdat ik daar juist de dag ervoor over heb gebeld en dan word ik in alles tegengewerkt. (Er is €1.062,71 / 1.391m3 aan gas verbruikt in 3 maanden tijd) waar mijn verhuurder schuld aan heeft maar ze komen nergens in tegemoet, je kan geen afspraken met ze maken en ze proberen je financieel naar de kloten te helpen en daar gebruik van te maken!

R

Ryan

02-06-2021

0

Boete door onmacht

Wat een onprofessioneel en discriminerend bedrijf is dit Wat een onprofessioneel en discriminerend bedrijf is dit. Wij hebben ons huis verkocht en wonen tijdelijk noodgedwongen bij mijn schoonmoeder in, totdat we een andere woning hebben gevonden. Ik moet nu € 100 boete betalen omdat ik noodgedwongen mijn contract voortijdig opzeg. Dit is een in mijn ogen een situatie van onmacht. Maar goed, hier heb ik meerdere telefoongesprekken aan gewaagd, omdat dit bij mij aan een gevoel van onrechtvaardigheid appelleert. Steed werd er gezegd: ik moet dit overleggen en kom er op terug. Datzelfde gebeurde gisteren nog eens in een chat met energiedirect.nl. Men moet echter tot op heden nog steeds reageren en doet dat dus domweg niet. Geen e-mail, geen chat, geen telefoon. Ondertussen heeft men die € 100 wel simpelweg automatisch bij mij afgeschreven. Twee medewerkers van deze organisatie vertelden mij het eens te zijn met mijn standpunt, maar dat ze er ook niets aan konden doen. Voorts vertelden beiden dat mensen die emigreren geen boete hoeven te betalen. Wat is het verschil met mijn situatie dan? Ik ben ook niet uit op tijdelijk gewin door over te stappen. Ik stap helemaal niet over, ik heb geen ander huis dus ook geen andere energieleverancier. Absoluut een dikke onvoldoende wegens het totale gebrek aan communicatie. Slecht, slecht, slecht Georges Careman

G

Georges Careman

21-05-2021

0

Ten onrechte boete van Energiedirect

Energiedirect boekte een bedrag van m'n rekening toen ik al bij ze weg was. Ik boekte dat terug en vroeg naar de reden. Een warrige medewerker zou mij terugbellen. Is nooit gebeurd. Wel kreeg ik een aanmaning met €25 boete. Mandy en Tessa van de klantenservice zeggen dat er herinneringsmails en een SMS zijn verstuurd. Is niet zo. Na mijn vraag kwam direct de boete. Schofterig gedrag van het zusje van Essent. Echt heel erg onprofessioneel. Geldwolven.

S

SD

19-05-2021

0

oplichting

Mijn energieverbruik is heel laag, 119 kWh toch wordt mijn maandbedrag omhooggeschroefd naar 185 euro! Belachelijk!

A

A

19-03-2021

0

Callcenter

We hebben jarenlang en naar tevredenheid een energiecontract bij EnergieDirect gehad, maar inmiddels al een paar jaar bij een andere energie leverancier. Nu worden al maanden lastig gevallen door een energie bemiddelaar die uit naam van EnergieDirect belt om het energie contract te bespreken. Deze personen zijn zeer onvriendelijk, vervelend en erg vasthoudend. Bij deze willen we i.v.m. de AVG u dringend verzoeken om onze contact gegevens uit de database van EnergieDirect en alle energie bemiddelaars te halen anders zijn we helaas genoodzaakt om gerechtelijke stappen te ondernamen.

C

Collewijn

16-03-2021

0

€900 bijbetalen na verkeerde schatting

Ik mag €900 bij betalen op mijn jaarrekening. Dit omdat ik bij het binnenkomen bij hun veel te laag ben ingeschat. Ik woonde net in nieuwe woning en heb hun advies gevraagd wat het maand tarief zou moeten zijn. Ze zouden dit hebben gecheckt met vorige bewoners en hebben mij een advies gegeven. Dit was in maart vorig jaar en na die tijd vooral mooi weer gehad dus leek het te kloppen. Einde van het jaar ging ik nog eens even checken en toen stond er ineens dat ik €500 zou moeten bijbetalen! Hun gebeld en afgesproken dat als het nog zo hoog zou zijn in maart er een betaalregeling zou kunnen worden getroffen... Nu kreeg ik dus de jaarrekening en moet ik ruim €900 bijbetalen! Plus mijn maandbedrag is bijna keer 3 gegaan! Heb hun gebeld en ze schuiven mooi het probleem af op het callcenter die in het begin mij heeft geadviseerd en dat ik het zelf maar in de gaten had moeten houden. Sorry hoor.. Maar ik heb geen idee wat tarief zou moeten zijn en als ik dan advies krijg vanuit jullie dan volg ik dit. Ik mag het nu in 10 termijnen terugbetalen, maar ik mag dus straks elke maand €250 gaan betalen aan hun voor mijn kleine huisje waar ik alleen in woon!! Het zou verboden moeten worden die callcenters die mensen voorliegen en ik vind het vreselijk slecht dat Energiedirect hier zelf niet hun verantwoording voor neemt!

L

Lisette Rozenberg

09-03-2021

0

energie

Alleen maar goede ervaringen met dit energiebedrijf. Ben al jaren klant.

F

Fejjarina

26-01-2021

0

Gas + Stroom 1 jaar

Klant geworden bij Energiedirect. Nog voordat de levering begon en nog voor de overeenkomst inging was er een beter aanbod via de website van Energiedirect. Gebeld met de vraag of ze de cashback gelijk konden trekken, dat kon en werd doorgezet naar de afdeling dat in orde kon maken. Ik zou de dag erna teruggebeld worden. De dag erna niet teruggebeld. 3 dagen later een chat gestart met Energiedirect en het verhaal uitgelegd. Medewerker Lucia wist mij te vertellen dat dit nooit mogelijk is, ook niet als de overeenkomst nog niet in is gegaan. De enige mogelijkheid is om een opzegboete van €100 te betalen en vervolgens een nieuwe overeenkomst af te sluiten, zelfs terwijl de overeenkomst nog niet eens is ingegaan en de levering nog niet begonnen is. Energiedirect maakt dus twee keer een belofte, komt beide beloftes niet na en wil de klant vervolgens met hoge kosten opzadelen. Energiedirect lijkt goedkoop, maar de service en afspraken komen ze niet na. Sluit hier geen contract af.

F

Frank

28-11-2020

0

Gas en stroom

Woon hier al 30 jaar en nog nooit heb ik zoveel bij moeten betalen terwijl ik ook nog eens een half jaar alleen woonde en normaal dus met twee personen. Er klopt helemaal niks van

R

Reni van Deursen

14-11-2020

0

Energiedirect.nl houdt zich niet aan afspraken!

Ik ben al een aantal keren klant bij Energiedirect.nl geweest en momenteel ook nog. De relatie met ze beviel me altijd goed. Tot aan begin vorige week... het contract moet binnenkort weer verlengd worden en dan ga je diverse energieleveranciers vergelijken. Ik wilde Energiedirect.nl ook graag een kans geven en heb ze ook voor een offerte benaderd. Offertes geven ze niet meer per mail (vreemd eigenlijk) en ik moest ze maar gaan bellen was hun reactie of kijken op de app (die overigens vaak ook niet naar behoren werkt). Uiteindelijk werd ik teruggebeld door een medewerkster. Zij gaf aan dat ze een scherpe aanbieding voor me had. Dit klopte inderdaad, was nog wat voordeliger dan de vele nieuwe kennismakingsaanbiedingen van andere leveranciers. Ik heb met haar het geschatte jaarverbruik en de totale kosten incl. BTW per jaar besproken. Goed.. Ik ben akkoord gegaan met dit fijne aanbod en kreeg direct de bevestiging...Tot mijn grote verbazing werd er alleen met de tarieven per kWh en m3 bevestigd en het bedrag van de cashback en kreeg ik wederom geen totaaloverzicht van de jaarkosten per mail. Heb toen zelf maar een berekening in Excel gemaakt... en wat bleek de totale kosten kwamen veel hoger uit dan de bedragen die mij tijdens 2 telefoongesprekken waren bevestigd. Zelfs nog een check gedaan op gaslicht.com maar het grote verschil bleef bestaan. Kreeg ik later nog een vreemd overzicht met allerlei cijfers door elkaar op de mail... Belt vandaag andere medewerkster mij op en geeft aan dat ze niet akkoord kan gaan met het voorstel dat andere medewerkster mij heeft gedaan. Ze geeft aan dat de desbetreffende medewerkster een foute berekening heeft gemaakt en nu moet alles maar geannuleerd worden. Vreemde manier hoe ze met klanten omgaan...de medewerkster maakt de fout en de klant wordt er de dupe van.. Heb haar verteld teleurgesteld te zijn in de hele gang van zaken en dat ik dan zeker ga overstappen naar een andere hopelijk eerlijke energieleverancier. Dit is inmiddels gebeurd. Energiedirect.... "bezint eer je er als klant aan begint......

J

Jan

20-10-2020

0

Overstappen naar energiedirect

Zeer slechte service betreft overstappen naar energiedirect. Heb mij aangemeld als nieuwe klant en energiedirect heeft het contract te vroeg in laten gaan wat resulteerde in een overstap boete van 100 euro van mijn vorige energie leverancier. Na vele maken contact en toezeggingen dat energiedirect de 100 euro mij zouden terug betalen krijg ik uiteindelijk te horen dat zij niets betalen. Telkens krijg je weer iemand anders aan de telefoon en diegene die het uiteindelijk heeft toegegeven krijg je niet meer aan de telefoon Damy van Schaijk Wanneer gaat mijn contract in? Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je aanmelding. In deze bevestiging staat de ingangsdatum van jouw contract. Heb je na ontvangst van deze bevestiging de startdatum van het contract zelf nog aangepast? Dan krijg je hiervan ook een e-mail met de aangepaste startdatum.. Waardeloos bedrijf. Trap hier niet in.

E

Erwin

22-05-2020

0

Energie contract

overgestapt van FENOR naar energiedirect. Hebben niet gewacht tot mijn jaarcontract was afgelopen en moet 100 euro boete betalen. Heb 2 dagen voor mijn contract in ging contact gehad met energiedirect en zij zouden de boete betalen. Heb nu contact gehad omdat het contract is ingegaan en willen de beloofde boete niet betalen.

E

Erwin baten

30-04-2020

1

Stelletjes stalkers

Raar dat deze website zulke positieve reacties heeft en deze niet; Www. ervaringen .nl/energiedirect-nl Ze blijven en blijven en blijven maar bellen, ondanks dat ik al tig keer heb aangegeven niet meer gebeld te willen worden. Erg vervelend. En dan ook nog afgesnauwd worden als je aangeeft dat het erg vervelend wordt dat ze blijven bellen

C

Carol

08-04-2020

0