Alle reviews
Bestellen
Service
Prijs
Levering
37.3% Zou hier weer kopen
Heeft u een mening over Oxxio of wilt u graag weten wat anderen vinden? Bij NederlandReview kunt u veel ervaringen lezen zodat u weet waar u aan begint als u overstapt naar een andere energieleverancier. Geen mooie verkooppraatjes, maar echte meningen van echte mensen!
Energie is gewoon energie. Maar zoeken naar het juiste bedrijf om je stroom, gas en andere energie te leveren is wel belangrijk. Deze bedrijven kunnen namelijk heel erg verschillen in tarieven, prijzen en service. Dus hoe weet je nou of je een goed bedrijf te pakken hebt?
Eén van de vele energieleveranciers waar je uit van kiezen is Oxxio. Maar is dit energiebedrijf nou echt wel zo betrouwbaar als het lijkt? Wat voor tarieven biedt dit bedrijf aan? Zullen deze tarieven niet zomaar ineens omhoog gegooid worden als je er een tijdje klant bent? Bieden ze ook groene stroom aan? Hoe werken die daluren nou eigenlijk precies? En hoe zal de klantenservice van Oxxio omgaan met klanten die om hun hulp vragen?
Natuurlijk kunnen niet al deze vragen zomaar beantwoord worden. Toch kom je met wat meer informatie soms een heel eind. Lees hier dus verder om wat meer over Oxxio te weten te komen.
Oxxio is een Nederlandse energieleverancier die als sinds 2010 actief is. Oxxio is sinds 2011 onderdeel van Eneco groep en levert groene stroom en gas aan particuliere klanten. Oxxio heeft ook een telecomafdeling: Oxxio Telecom.
Het bedrijf is in 2000 opgericht door twee ondernemers met de visie dat het anders kan in energieland. Bovenal vonden ze dat energie goedkoper afgenomen moet kunnen worden. Vooruitgang is en blijft hun uitgangspunt. Ze zeggen op hun website dat ze “geen grote energiereus” zijn.
Wel hebben ze een klein maar ook gedreven team. Met dit team willen ze ervoor zorgen dat je zaken zowel persoonlijk als efficiënt geregeld kunnen worden. Daarbij staan ze nooit stil en blijven ze werken aan supersnelle service, voordelige producten en andere onmisbare tools.
Oxxio is een energieleverancier die vooral de focus legt op het aanbieden van goedkope energie en dat te bereiken met slimme en innoverende ideeën waardoor uiteindelijk uw rekening omlaag gaat.
Wat opvallend is, is dat ze vooral energie goedkoper willen krijgen voor de consument door het energiegebruik per huishouden omlaag te krijgen. Dit doen ze door slim om te gaan met energie. Zo hebben ze een app ontwikkeld waarbij u precies kunt bijhouden welk apparaat de meeste electriciteit gebruikt. Op deze manier hoeft de electra zelf niet direct goedkoper te worden, maar gebruikt u simpelweg minder energie. Beter voor het milieu dus. En wat u niet gebruikt, hoeft u ook niet te betalen.
Ja, Oxxio biedt gas en stroom aan. Ze beloven dat ze altijd energie voor een lage prijs leveren. Ook krijg je een eenmalige cashback als je een vast contract afsluit voor stroom en gas. Je hebt drie verschillende deals waar je uit kunt kiezen. Bij de eerste deel zit je 1 jaar vast aan een contract. Ook is er een 3-jarig contract. Als derde is er nog een modelcontract. Dit contract is maandelijks opzegbaar zonder dat hiervoor kosten in rekening worden gebracht. Je kunt dus wanneer je maar wilt overstappen.
Via de website van Oxxio kun je uitrekenen hoeveel je per maand voor je energie via Oxxio kwijt bent. Alles wat je hoeft te doen is jouw postcode en huisnummer in te geven. Ze kunnen stroom leveren voor zowel een enkele als dubbele meter. Als je je verbruik weet kun je deze invullen in hun korte formulier. Zo niet, dan kan Oxxio je helpen om een schattig te maken van je verbruik. Ook als je zelf stroom opwekt of juist alleen stroom nodig hebt kan Oxxio iets voor je betekenen. Het is ook mogelijk om je met spoed aan te melden bij Oxxio. Dit is dan binnen 5 dagen geregeld.
Bij Oxxio vinden ze dat we maar één planeet hebben en hier dan ook zuinig op moeten zijn. Daarom is alle stroom die geleverd wordt door Oxxio groene stroom. Deze wordt voor de volle 100% opgewerkt uit Europese winstroom opgewerkt door de vele windmolens die Nederland rijk is. Hierdoor ontwijken ze de CO2 uitstoot die vele andere energiebedrijven wel produceren. Oxxio zal je nooit extra laten betalen voor de prijs van groene stroom. Zij verzorgen “groen voor de prijs van grijs”.
Natuurlijk is de stroom die uit je stopcontact komt daarmee niet anders dan die van je buren, maar je draagt wel zeker bij aan een milieuvriendelijkere manier van stroomwinning. Oxxio is namelijk van mening dat er steeds minder kolenstroom nodig is naar mate meer en meer mensen vragen om duurzame energie uit energiebronnen zoals wind, water en zon.
Deze bronnen zullen altijd aanwezig zijn en het opwekken van deze energie is dus ook vriendelijker voor de aarde en zorgt ervoor dat we met z’n allen langer van deze planeet zullen kunnen genieten. Helaas is de windstroom in Nederland nog niet voldoende om echt iedereen te voorzien. Daarom haalt Oxxio ook energie uit duurzame energiebronnen vanuit heel Europa.
Naast de app, waar iedereen gerbuik van kan maken (en een gratis ipad krijgt), heeft Oxxio 3 verschillende diensten. De "in control" waarmee je precies vergelijkt en berekent wat je aan stroom en gas verbruikt. Waarmee je 12 energiebesparende gadgets krijgt. Oxxio beweert dat je energierekening écht omlaag gaat. Is dat ook daadwerkelijk zo? Dat kunt u lezen in onze reviews van iedereen die dit al geprobeerd heeft.
De 2e is "free". Dat geeft je vrijheid over de keuzes die je maakt en bepaal je ook zelf hoe lang je klant blijft. Dus handig als je niet tevreden bent en direct wil electriciteit . De looptijd is dus niet bepaald en zijn je tarieven variabel naar gelang de markt dat bepaald. Handig dus als je de vrijheid wil blijven behouden om te doen wat je zelf wil, maar als de prijs van de markt omhoog gaat, gaat ook je rekening omhoog! (En omlaag natuurlijk ook)
De laatste is het dalurentarief. Dit is vooral voor mensen die alleen 's avonds of in het weekend thuis zijn. Hier geld, hoe meer je gebruikt in de daluren, hoe goedkoper het wordt. Dit komt doordat stroom (bijna) niets kost in deze tijden. Je moet nog wel betalen voor de netbeheerkosten en de overheidsheffingen, maarja dat doet iedereen.
Je krijgt hierbij een eigen account genaamd Mijn Oxxio. Hierop kun je al jouw persoonlijke details inzien een eventueel aanpassen. Zo heb je zelf inzicht in jouw energieverbruik en kun je gemakkelijk bepaalde punten veranderen.
Lees hieronder meer over de app en de slimme meter die daarin verwerkt zit. Ze beloven hiermee dat je meterstanden zelf moeten doorgeven voorgoed verleden tijd is.
Oxxio wil graag de eerste app-only energieleverancier van Nederland worden. Ze hebben een handige app die je kunt downloaden voor je Smartphone, iPhone, tablet of iPad. De meeste mensen hebben hun mobiele telefoon altijd bij zich. Daarom kun je dus waar je ook bent je energiezaken regelen. Dus zelfs als je ’s avonds laat of als je ergens even zit te wachten met je energie bezig wilt zijn, kun je inloggen en wijzigingen aanbrengen. Oxxio vindt namelijk dat openingstijden hopeloos ouderwets zijn en je niet zo moeten wachten tot de volgende werkdag of zelfs na het weekend om je energiezaken te kunnen regelen.
Vandaar dus de app die je overal en op ieder moment kunt gebruiken door in te loggen op Mijn Oxxio. Ze zijn van mening dat dit Oxxio een heel stuk makkelijker en leuker maakt. Zoals hierboven al vermeldt werkt de app samen met een slimme meter. Via deze slimme meter kunnen zij je meterstanden automatisch ontvangen zodat je deze niet zelf door hoeft ze geven. Ook kun je die natuurlijk zelf inzien.
De Oxxio App
Op de website belooft Oxxio “superscherpe energietarieven”. Om dit te controleren zul je Oxxio moeten vergelijken met andere energieaanbieders. Hierboven heb je al kunnen lezen dat Oxxio drie verschillende tarieven aanbiedt, namelijk 1 jaar vast, 3 jaar vast en modelcontract. Ze kunnen je via hun website helpen uit te zoeken welke vorm van stroom het beste bij jou en je huishouden past. Zo weet je altijd zeker dat je het goedkoopste contract afsluit.
Natuurlijk blijven de tarieven geen jaren en jaren vast. Het loont daarom de moeite om te kijken of je contract inmiddels goedkoper kan. Dit kun je doen via de app die ze aanbieden voor je smartphone. Hier kun je op inloggen. Je krijgt dan jouw account en huidige tarief te zien.
Ook kun je daar je energiegebruik in de gaten houden. Wie weet gebruik je wel een hoop overbodige energie zonder dat je het door hebt. Bij een lager energiegebruik kan je tarief omlaag gaan. Ook geven ze je een eenmalige cashback als je besluit een vast contact af te sluiten bij Oxxio. Natuurlijk kun je ook gewoon via je computer op hun website inloggen.
Dit is lastig te zeggen omdat de tarieven kunnen verschillen en veranderen. Ook krijg je bepaalde kortingen als je voor langere periode verbonden bent aan Oxxio. Er is dus best verschil in hoeveel één kWh daadwerkelijk kost. Wel blijft het de moeite om uit te zoeken of je met een ander contract of ander tarief niet goedkoper uit kunt zijn.
Er zijn momenten dat stroom juist heel veel kost. Dit is met name het geval als je stroom gebruikt op hetzelfde moment dat de meeste mensen stroom gebruiken. Kook je bijvoorbeeld rond zes uur of zet je midden op de dag je (af)wasmachine aan, dan zal dit duurder zijn dan wanneer je dit bijvoorbeeld ’s avonds doet. Sommige energiemaatschappijen bieden hier zelfs een korting voor aan. Ook Oxxio heeft daluren. Overdag en vooral overdag tijdens werkdagen zul je het normale tarief betalen. Je betaalt hiervoor dus gewoon het volledige tarief.
Als je bereid ben ’s avonds of in het weekend de was te doen of iets anders te doen waarbij stroom nodig is, dan val je in het daltarief en zal de stroom of energie goedkoper zijn. De daltarieven bij Oxxio gelden van maandag t/m vrijdag van 23.00 tot 7.00 en van vrijdag 23.00 tot maandag 7.00. Ook op officiële feestagen zoals Pasen, Kerst, Koningsdag, Pinksteren en Nieuwjaardag kun je van het daltarief gebruik maken.
Natuurlijk vindt Oxxio het jammer als je het contact op wilt zeggen, maar ze snappen dat je daar alle recht toe hebt. Check wel goed of je geen opzegvergoeding zult moeten betalen. Mocht je dan nog steeds zeker zijn van je beslissing om bij Oxxio te vertrekken, dan kun je een terugbelafspraak met ze maken. Je kunt dan aangeven wanneer het voor jou uitkomt. Eén van Oxxio’s medewerkers zal je dan helpen om de opzegging te regelen.
Er zijn speciale regelingen in geval van een verhuizing, emigratie, overlijden of andere situatie waarin je niet gewoon overstapt maar helemaal geen energie meer nodig hebt. Bedenk wel in alle gevallen goed dat, als de einddatum van je contract nog niet in zicht is, je een opzegtermijn van 30 dagen hebt en soms een opzegboete zult moeten betalen.
Bij Oxxio zijn ze ervan overtuigd dat je heel veel energiezaken gewoon zelf kunt regelen en prima in staat bent je grotendeels zonder hulp te redden. Toch weten ze dat er alsnog momenten kunnen zijn dat je er gewoon even niet meer uit komt. In dat geval zijn er verschillende manieren waarop je toch met een medewerker van Oxxio’s klantenservice in contact kunt komen.
Zo kun je ze bijvoorbeeld bereiken via O., de energiebuddy in de Oxxio App. Kan je hier het antwoord op je vraag niet vinden, dan is O. in staat je direct door te verbinden met iemand van de klantenservice. In de app kun je ook een chat vinden.
Daarnaast is het mogelijk om te chatten via Oxxio’s website. Als je een berichtje achter laat via Facebook Messenger, dan zal je vraag op een werkdag tussen 8.00 en 19.00 beantwoord worden.
Maar misschien prefereer je wel persoonlijk contact en een direct antwoord op je vraag. In dat geval kun je even een belletje plegen of een belafspraak maken. Dus wat voor manier van contact zoeken je voorkeur ook heeft, er zal er best eentje bij zitten waarmee je uit de voeten kunt.
Op de website van Oxxio heb je drie mogelijkheden: een veelgestelde vragen sectie. Dit is de grootste meest gestelde vragen die wij ooit gezien hebben. Je kan zoeken op verschillende onderwerpen als jaarnota, termijnbedrag, meterstanden, acties en campagnes, aansluiten en ga zo maar door. Van alles geven ze de top 10 aan vragen. Hier kom je waarschijnlijk dus al ver mee.
Kom je er niet uit? Dan is er een klantenservice. Alleen deze ziet er naar ons niet uit als een klantenservice, maar je komt gewoon weer uit bij de meest gestelde vragen. Voor ons is dat een beetje jammer en het lijkt erop dat Oxxio wil dat consumenten zoveel mogelijk via internet doet. Dat is natuurlijk logisch want dat bespaart op de klantenservice zelf, alleen het straalt voor ons niet veel vertrouwen uit dat als u als consument een echt probleem hebt, dat u ook daadwerkelijk geholpen wordt door een echte medewerker. Maar of dit ook daadwerkelijk zo is? Lees dat in de reviews!
Dus...komt u er niet uit? Dan kunt u nog contact opnemen met Oxxio. Maar wacht even...ook hier moet u inloggen op de app of op uw persoonlijke account. Dus alweer via internet! De vraag of u een persoon aan de telefoon kunt krijgen beginnen wij ons af te vragen. De ervaring(en) zullen het leren!
Heeft u iemand aan de telefoon kunnen krijgen bij een probleem dat niet via internet kon worden opgelost? Wij van NederlandReview willen het graag weten. Of is de internet-klantenservice ook daadwerkelijk zo goed dat u snel werd geholpen en geen problemen meer ondervond? Schrijf een review en laat heel Nederland weten wat u van Oxxio vindt!
Alle ervaringen van consumenten van Oxxio. Bekijk reviews over Oxxio, schrijf zelf en vergelijk met andere leveranciers om te zien of oxxio uw energieleverancier wordt op NederlandReview.
Oxxio bestaat al best een tijdje, dus zijn al vele mensen eens met dit bedrijf in aanraking geweest. Het kan handig zijn om eens te kijken wat deze mensen over Oxxio te vertellen hebben. Hun reviews, ervaringen, meningen en eerlijke beoordelingen kunnen je helpen in te zien of Oxxio echt wel het energiebedrijf is waar jij naar op zoek bent. Dit kan je beslissing wel of niet voor Oxxio te kiezen heel wat makkelijker maken.
Wil je zelf graag iets kwijt over Oxxio? Misschien heb je wel een klacht over ze of wil je juist een hele positieve ervaring met dit bedrijf delen. In dat geval nodigen we je van harte uit om zelf een Oxxio klantenreview achter te laten. Ook tips en verbeterpunten voor Oxxio zijn van harte welkom. Wie weet hebben ze hier nog wat aan en verbetert hun service.
Hopelijk heb je nu wat meer informatie over Oxxio. Blijf echter goed nadenken over welke energiemaatschappij voor jou het beste is. Zo voorkom je dat je meer geld uitgeeft aan je maandelijkse energielasten dan nodig is. En al blijf je bij dezelfde maatschappij, kijk ook goed of je niet met een lager tarief toe kunt. Energie is echter al duur genoeg.
Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!
Was al bestaande klant, werd gebeld of ik voor 6 maanden wilde verlengen voor gunstiger tarief. Gaf aan dat alleen te willen als wanneer ik binnen 6 maanden wilde overstappen er geen overstapboete zou zijn, dat ik anders het niet zou doen. Deze zou ik niet krijgen, omdat ik al bestaande klant was. Nu ben ik overgestapt en krijg ik wel 2x €50,- opzegboete, omdat ik 12! dagen te vroeg heb opgezegd. Als ik dit had geweten had ik natuurlijk wel 12 dagen gewacht met overstappen. Ze zeggen alle gesprekken op te nemen, maar uiteraard is dit niet meer aanwezig. Schandalig bedrijf. Nooit weer Oxxio. 1 ster is nog te veel.
R. Wagter
06-11-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Ik hierbij mensen waarschuwen om niet naar Oxxio te gaan, dit bedrijf heeft zijn zaken niet op orde. Telefonisch slecht bereikbaar. Mailen naar oxxio kan wel maar je moet geduld hebben als je antwoord op je mail wilt. Ik ben ruim 3 maanden bezig om een oplossing te krijgen op mijn probleem. U bent gewaarschuwd.
Gerard
07-08-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Ik heb in December 2022 bericht gekregen van Oxxio dat ze een fout hadden gemaakt. In Januari een e-mail waarin werd vermeld dat de verrekening zou worden gedaan met de jaarafrekening. Recentelijk mijn jaarafrekening ontvangen waarin met geen enkel woord wordt gerept over de verrekening. Na telefonisch contact met Oxxio bleek Oxxio de e-mails die ik heb ontvangen in decemeber en januari niet in hun dossier te hebben. Op advies van de Oxxio klantenservice een e-mail naar Oxxio gestuurd met daarin snapshots van beide e-mails en de jaarafrekening. Tot nu toe alleen de bevesting gekregen dat ze mijn mail hebben ontvangen. Ontzettend raar verhaal.....
Maaike
28-06-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Oxxio heeft onjuiste tarief wijziging doorgegeven waardoor wij in de piek prijzen periode de overstap maakte ter goede trouw uitgaande van een bona fida berichtgeving van de 4,5 euro bij Oxxio. Ik vond dit al vreemd aangezien er slecht 2x per jaar tarief wijzigingen mogen worden uitgevoerd. We zijn voor 2,5 euro per m3 gas naar Greenchoice overgestapt. Nu blijkt dat Oxxio onterecht wijzigingen heeft doorgevoerd en waren onze tarieven rond de 0,7 cent bij Oxxio. Ofwel, alsnog 1,8 euro per m3 teveel betaald. (en 0,5 cent ruim per kWh.) Kortom, voor ruim 1.000 euro gedupeerd. Oxxio wil deze tarieven natuurlijk niet vergoeden. Wij zijn ter goeder trouw vertrokken en nu blijken alleen Oxxio klanten gecompenseerd te worden. Ik noem dit onredelijk en billijk. Ben je ook gedupeerd door Oxxio voor duizenden euro's? Bel de Autoriteit Energie Markt en maak een melding.
Thomas Meijwaard
14-02-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Oxxio betaalt de eindafrekening niet terug. Klantenservice praat langs elkaar heen, maar er wordt geen actie ondernomen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd
C. Kloosterman
08-02-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Een aantal jaren gebruik gemaakt van de diensten van Oxxio. Afgelopen maart liep mijn contract af . Er wordt een nieuw maandbedrag voor gesteld ( € 650 per maand) deze heb ik zelf verlaagd naar een ander tarief. Op 27 oktober ga ik toch over naar een andere maatschappij omdat ik daar betere tarieven kan krijgen. Een paar weken later ontvang ik wel een afrekening dat ik maar even € 350,- extra wil betalen. Bij het bestuderen van de afrekening zie ik dat mij terug levering van de zonnepanelen er niet op staan. Hierover direct contact opgenomen. Maar de dame die ik aan de telefoon krijg weet er helemaal niets van, uiteindelijk iemand aan de telefoon die het idee geeft er wat mee te doen. een maand later nog geen reactie, nogmaals gebeld. Mij wordt verteld dat de afdeling aftersales mij had moeten contacten dat ze de meterstanden nodig hadden. Bij mijn nieuwe leverancier meterstanden uit het register ontvangen. Weer 2 maanden later inmiddels januari 2023 te horen gekregen dat ze op basis van deze gegevens geen terugbetaling kunnen doen omdat deze gegevens niet vanuit de meter komen, maar ze kunnen wel een eindafrekening ermee maken??? Advies: ga niet met OXXIO in zee rekenen alleen maar in eigenvoordeel.
Hans
09-01-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Okt 2022 liep mijn contract af, op de app gaf oxxio al paar weken en nieuw geschat maandtermijn van 71 euro aan. 3 weken later werd dit ineens ruim 500 euro pm. Ik heb zonnepanelen, net een nieuw cv ketel. Ben alleenstaand met een kind van 13. Heb de kachel niet aan, maar een elektrisch kacheltje gekocht, douchen 2x pw 5 min. Verder aan de wastafel. Brandden zoveel mogelijk kaarsen ipv licht aan te doen. Nu kijk ik vandaag wederom op de app en sta ik versteld, mijn nieuwe geschatte maandtermijn is ruim 600 euro nu. Ze zijn helemaal getikt geworden bij dat Oxxio. Maar waar kan je naartoe, wat vertrouwd is.
Bianca vd Broeke
07-01-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
M
05-01-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Oxxio betaalt de eindafrekening niet terug. Eerst rekenen ze veel te hoge voorschotten en vervolgens worden de te veel betaalde voorschotten niet terugbetaald. Eindnota is van 19-11-2022. Nog steeds niet terugbetaald. Klantenservice is niet te bereiken.
27-12-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Vandaag wéér voor de zoveelste keer geprobeerd contact te krijgen. Weer die chatbot , die vermeld dat het een 'eitje' is en het probleem wel even zal oplossen. Nou dat station ben ik al 5x gepasseerd. Telkens wordt er gevraagd te typen wat het probleem is. "Je wilt contact met een collega van service crew, dat regel ik voor je. Gelijk daarna een bericht dat het door de grote drukte het wel 20 werkdagen kan duren. Als ik bij "mijn Oxxio" kijk en ik wil kijken naar mijn verbruik wordt ik doorgelinkt naar een site van "woonenergie", nooit van gehoord laat staan voor aangemeld. Voorheen kon ik dat gewoon bij 'mijn Oxxio" zien. Ook mijn verbruik wat ik dan via de mail krijg klopt helemaal niks van. Ik heb de laatste maanden de cv niet meer aan, kook op inductie en douche mij dagelijks bij de sportschool na de training, maar verbruik nog steeds gas. Ook ben ik in bezit van zonnepanelen. Kortom Oxxio loopt de boel gigantisch te belazeren. Daar moet je als klant toch collectief iets aan kunnen doen?
M. Los
20-12-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Dit zijn oplichters ! Na een vast jaarcontract zou mijn los/vast contract beginnen waarvan de prijs 1 jaar vast staat. Echter ze verhogen nu inmiddels al voor de 4e keer de tarieven. Blijkbaar kun je als energieleverancier de mensen gewoon besodemieteren. En de bevoegde controlerende instanties slapen maar verder.....
job vermeulen
17-12-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Oxxio is een verschrikkelijk onbeschofte energieleverancier.ik ben al weken aan het bellen, mailen, chatten en ze verzinnen de meest mogelijke onzin verhalen, je staat heel lang in de wacht, steeds weer iemand anders aan de tel of via de mail. Werken langs elkaar heen en snappen er niks van. Mijn termijn bedrag wordt ineens 2x in dezelfde maand afgeschreven, bv in november, termijnbedrag, dat klopt, maar in november ook al de maand december incasseren, dat klopt niet moet in december zijn, maar het oplossen kunnen ze niet. Krijg toezeggingen dat het opgelost is maar er is tot op heden niks opgelost. Dreigen nu met incassokosten en/of contractbreuk. Gezien alle bar slechte reviews begrijp ik niet dat Oxxio zo z'n gang kan blijven gaan en er niet wordt ingegrepen. In de app zijn de bedragen van december nu zo gigantisch hoog, en dat terwijl ik in december aantal dagen niet thuis was en nu hele dagen in de ijzige kou zit om te trachten het binnen de perken te houden maar met zulke bedragen is het ondoenlijk, wat je ook doet.
Inge verschoor
16-12-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Oxxio laat je flinke maandbedragen betalen terwel het verbruik veel lager ligt. Mijn maand bedrag staat op 509,- in de app. Ik heb een slimme meter en verbruik niet eens 50,- per maand. Fout in de app zeggen ze.. dit voelt eerder als pure oplichting. Ik voel me hierdoor benadeeld. Maar zo jagen ze mensen onnodig in hoge kosten. Makkelijk geld verdienen zo.
Anna
29-11-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Pas op met Oxxio na het bekijken van de nieuwe tarieven blijkt Oxxio een dusdanige verhoging gedaan te hebben, dat dit zelfs in vergelijking met andere aanbieders nergens meer over gaat. Gas is zelf meer dan een euro duurder dan de concurrent. Een vrouw van de helpdesk weet mij een standaard verhaaltje op te noemen hoe slim ze wel niet inkopen en voor 3 maanden het tarief vastzetten voor hun klanten.
Leon
10-11-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Marcel
08-11-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Op 24 augustus een vast contract afgesloten met Oxxio voor 3 maanden. Tarieven én daarmee een (nog hoge € 0,628) terugleververgoeding vastgelegd voor deze periode. In de App is recentelijk echter het teruglevertarief (eenzijdig, zonder opgaaf van reden of enig bericht aan mij) aangepast naar teruglevertarief van 0,09 cent. Gebeld met Oxxio, komt er op neer dat ik het maar moet slikken want aanpassen doen ze niet en kunnen ze het niet.. Contractbreuk Oxxio, dat is het. Uiteraard zal ik mijn contract voorleggen aan de geschillencommissie en de consumentenbond eens kijken wie er in zijn recht staat. Dit vind ik echt schandalig. Gevraagd om een mailtje waarin ze mij aangeven dat het tarief eenzijdig is verlaagd en ze contractbreuk plegen waardoor ik het contract kosteloos met inkomstendelving kan opzeggen.. Maar toen werd de hoorn uiteraard op de spreekwoordelijke haak gemeten.
Mard
20-09-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Oxxio pleegt ijskoud contractbreuk bij een vast contract. Ze zijn nouwelijks bereikbaar en verbreken regelmatig na 40 minuten wachten zomaar de verbinding bij de helpdesk. Smerige practijken op een moment dat je weinig alternatieven hebt. Op klachten wordt niet gereageerd. Voor mij is Oxxio een metafoor geworden voor arrogant en associaal gedrag.
Gabriel
07-09-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Al langere tijd klant van Oxxio naar alle tevredenheid. Maar als je een e-mail ontvangt dat de Terugleververgoeding voor elektriciteit wordt verlaagd naar €0,09, hetgeen meer dan een halvering van het huidige tarief bedraagt, dan voel je je als klant wel heel erg genaaid! Als goedmaker mag je je huidige contract opzeggen. Maar daarin heb ik op dit moment geen enkele keuze. De prijzen zijn hoog en er valt niets te vergelijken bij overstappen, omdat andere leveranciers terughoudend zijn. Door dit besluit voel ik mij als klant heel erg benadeeld en met de rug tegen de muur gezet. Zodra ik de mogelijkheid heb, zal ik Oxxio zeker verlaten en ook nooit meer klant worden!
Pascal
24-08-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Het jammere is dat je nog sterren moèt geven en dat een negatief aantal sterren niet mogelijk is. Klantenservice moet je bij Oxxio niet zoeken, die is werkelijk onbestaande: "We helpen je graag!", schreeuwen ze uit. Maar mails worden niet beantwoord, klachtenformulieren nog minder, er is een app waarin je kan chatten maar berichten die je daarin verstuurd worden niet gelezen, er is geen telefoonnummer die je kan bellen en er is nergens een kantoor om naartoe te gaan. Welle klantenservice? Wie helpt graag? Er zijn eenvoudigweg geen medewerkers en de chatbots zijn voornamelijk bezig met te proberen begrijpen wat het woord "medewerker" nu juist betekent... Dit bedrijf is alleen gericht op uw geld en op maximalisatie van haar winst, uw en mijn eventuele problemen met deze leverancier laten hen te allen tijde onverschillig - tenzij het hen geld kost, dan hoor je ze gelijk! A-MA-TEURS!
Wouter
27-07-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Heb heel erg spijt dat ik bij Oxxio ben gegaan ze hebben een slimme meter geplaats daar is veel in fout gegaan nu ineen keer bijna 900 bij moeten betalen vanaf december al aan het bellen beloven steeds dat het opgelost zou worden maar voeren geen flikker uit zit nog steeds met een probleem dus nu ga ik een advocaat inschakelen dan maar via de rechter en ga over stappen nooit meer Oxxio zijn niet te vertrouwen laten je betalen voor iets wat je niet verbruikt hebt ik raad het iedereen af
anouchka posthuma
15-02-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal