NederlandReview

    Ervaringen Zalando

    Voor wie vies is van lange wachtrijen voor vunzige paskamers zijn er inmiddels tal van uitwegen te vinden in het online aanbod van kledingwinkels. Daarbinnen is Zalando inmiddels uitgegroeid tot de grootste online shop voor fashion, schoenen en accessoires, althans dat zeggen ze zelf. Je vindt hier dan ook van alles: kleding, sportkleding, lingerie, badmode, accessoires, sieraden en vooral niet te vergeten: schoenen. De dames in de reclame worden er in ieder geval hondsdol van, maar hoe zit dat in real life? Hoe zijn de ervaringen met deze online modegigant?

    Over

    Zalando is van oorsprong Duits, maar verkoopt inmiddels in ruim vijftien landen. Het werd in 2008 opgericht en in 2010 uitgebreid naar Nederland. Aanvankelijk verkocht Zalando alleen schoenen, maar al gauw volgde mode en kleding. Inmiddels kun je er voor zo ongeveer alles terecht als het gaat om modeartikelen, voor zowel dames als heren. Om maar wat te noemen… avondjurken, zwangerschapskleding, sneakers, hardloopschoenen, sportuitrusting, festivaloutfits, zwemkleding, bruidskleding, galajurken, grote maten-mode, horloges, kimono’s, rokken, zonnebrillen, tassen, overalls, jumpsuits, positiekleding, lingerie, sokken, babykleding, jurkjes, trainingspakken, stropdassen, truien, yogakleding: of je nu graag chic gekleed gaat, of meer van de streetwear bent, nieuwe trends als normcore wilt uitproberen of enkel uit bent op aanbiedingen in de outlet: je vindt het allemaal. Zalando vertegenwoordigt bovendien veel bekende merken: van Marc O’Polo, Michael Kors en Topshop tot Gaastra, Nike en adidas, van Hunkemöller en Vero Moda tot Replay, River Island en Desigual.

    Zalando is de trotse eigenaar van meerdere Webshop Awards, zowel voor fashion als voor shoes, maar is ook onderscheiden met kritischere prijzen, zoals de Loden Leeuw van het programma Radar voor de meest irritante reclame voor zowel het jaar 2011 als 2012 (door die hondsdolle meisjes…).

    Kent u hem nog? Die eerste (succesvolle) reclame van zalando?

    Diensten van

    Verzending is gratis en ook aan retourneren zijn geen extra kosten verbonden. Dus is de maat toch niet goed, of bevalt dat jurkje gewoon niet? Je stuurt het net zo makkelijk weer terug. Kleding en schoenen kun je dus thuis passen, je zit nog nergens aan vast. Je hebt zelfs 100 dagen bedenktijd. Zo probeert Zalando op alle manieren drempels weg te halen en zo min mogelijk mensen nog een fysieke winkel te laten betreden. Betalen kan zowel met de bekende creditcards als Mastercard, Visa en American Express, als met PayPal, acceptgiro en iDeal. Zalando maakt voor het versturen gebruik van PostNL en DHL Express.

    Klachten over Zalando

    Met vragen over Zalando, de producten of bestellingen, kun je terecht bij de klantenservice, die bereikbaar is via een gratis 0800-nummer. Ook heeft Zalando speciale apps voor iPhone, Android en Windows en zijn ze bereikbaar via de sociale media Facebook, Twitter, Google +, Pinterest, YouTube en Instagram.

    Scoor je regelmatig een nieuwe outfit bij Zalando en hoe is dan het shopplezier, de prijs, de service? Laat nu je mening of review achter en geef anderen een goede indruk van hoe het is om bij Zalando je kledingkast uit te breiden!

    Lees recensies over Zalando. Wat is de levertijd en hebben ze kortingcodes? Zijn rokken en schoenen makkelijk te retouneren? Lees hier beoordelingen van Nederlanders.

    Zalando
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (58)

    5,6
    64% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    6,2
    Service
    rating
    5
    Prijs
    rating
    6
    Leveren
    rating
    5,2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    2 bestellingen

    Slechte service en aanmaningen voor kleding die retour is gestuurd.
    Ik bestel veel via internet en gaat altijd prima.
    Nu heb ik met zalando 2 slechte ervaringen binnen korte tijd.
    Van 2 bestellingen heb ik een deel teruggestuurd. Zij zeggen dat ze niets ontvangen hebben. Bij 1 bestelling ging het om retourzending naar Mango.
    Inmiddels al 2 mnd, resp maand geleden endoor omstandigheden heb ik verzendbewijs niet meer.
    Mijn indruk is dat de afhandeling van retouren daar niet helemaal goed gaat.
    Bij de klantenservice krijg je te horen dat ze het heel vervelend vinden Tsjaa. Ik moet 150 euro betalen voor kleding die ik retour heb gestuurd.
    Ik bestel nooit meer bij zalando

    Door: yvonne van h 24-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5
    rating

    Kleding

    Top service!
    Altijd snel in huis en zonder problemen geretourneerd.
    Website en app zijn enorm gebruiksvriendelijk en maakt het shoppen een stuk prettiger! De webshop bied ook up-to-date inspiratie voor je outfits. Verder zijn er altijd veel opties en maten beschikbaar, nergens anders vind je zo'n uitgebreide webshop op het gebied van mode.

    Door: Elizabeth28-08-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    Kleding

    Ik heb een bestelling gedaan. Netjes betaald. Krijg ik een maand later een brief van incasso dat ik 39,95 euro moet betalen en incassokosten 40 euro. Ik kijk op mijn rekening. Blijkt dat zij een fout hebben gemaakt en mij 39,95 hebben gestort.
    Mijn account op zalando geeft niets aan dat ik een openstaande rekening heb een bestelling gedaan. Netjes betaald. Krijg ik een maand later een brief van incasso dat ik 39,95 euro moet betalen en incassokosten 40 euro. Ik kijk op mijn rekening. Blijkt dat zij een fout hebben gemaakt en mij 39,95 hebben gestort.
    Mijn account op zalando geeft niets aan dat ik een openstaande rekening heb.
    Ik bel naar incasso. Blijkt dat zalando mij een mail gestuurd heeft met de vraag het terug te storten. Dit is in mijn spam beland. Maar zij hebben het in hun ogen gecommuniceerd en zijn juridisch verder ingedekt. Dus conclusie: ik moet gewoon 80 euro moet betalen!
    Ik vind dit ronduit schandalig. Ik zal hier NOOIT meer iets bestellen!!!

    Door: Nathalie 21-08-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Twopack tshirts

    1 ster is nog te veel!
    Een twopack tshirts besteld beide zwart maat M. Eenmaal het pakket ontvangen zat er een twopack zwart en wit maat L in, een dubbele fout in 1 bestelling maargoed. Gebeld met de klantenservice en het probleem uitgelegd, de oplossing was retour sturen, het geld zou dan terug gestort worden, en een nieuwe bestellen. Daar was ik mee akkoord gegaan en ronde het gesprek af. De verkeerde maat bleek niet erg te zijn, want ik paste ze. Toen besloten om ze toch maar te houden, kaartjes er af geknipt en in de was gestopt. Uit beleefdheid nog een keer gebeld om uit te leggen dat ik de shirts toch wou houden en ze niet op een retour pakket hoefde te wachten die nooit aan zou komen. De medewerkster verteld mij dat dit niet kan, en de shirtjes alsnog terug moet sturen omdat ze verkeerd geleverd zijn. Dit was voor mij geen probleem geweest als de shirts die ik wou niet ineens uitverkocht waren. Zalando schuift de fouten die zij maken op de klant af. Ze wou niet met een tegemoetkoming komen en bood geen oplossing aan. Ik moest dus extra moeite doen om de shirts terug te sturen EN ik zou geen tshirt meer hebben, ik heb de beste mevrouw een fijne dag gewenst en de verbinding verbroken, geen idee of ik hier nog iets over ga horen.

    Door: Linda17-08-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Schoenen

    Drama met bestelling. Sommige artikelen worden spontaan geannulleerd, sommige artikelen worden vertraagd verstuurd. Daarbij reageert er niemand op Facebook Messenger en zijn er geen contactgegevens te vinden op de site. Kortom, slechte service die je niet verwacht in dit ecommerce tijdsperk.

    Door: Mars17-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    rating

    poloshirt hugo boss

    snelle levering maar heb het retour gestuurd via postnl en volgens track&trace bezorgt.
    gekeken op mijn account maar daar staat niet ontvangen en dus geen retourbetaling gehad.
    telefonisch en via chat of bericht op facebook gewoon geen reactie gehad.
    ben ik nu mijn geld kwijt?

    Door: Frenk09-07-2019
    Lilly12-07-2019

    Nee hoor! Een retoursverwerking kan tot 14 dagen duren. Staat ook zo op de site. Uitleg van klantenservice hierover gehad. Het gaat vanauit Waalwijk naar Duitsland, daar wordt het retour verwerkt!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    4
    rating

    Nog niet binnen

    Zeer slechte levering. Er word gezegd dat het tussen 2 datums binnen komt, echter een week verder nog niks gehad. De klantenservice is alleen onvriendelijk, helpt nergens mee en vertelt alleen de algemene voorwaarden door te lezen. Niks medeleven. Een welgemeende sorry zou wel op zijn plaats zijn

    Door: Dominique26-06-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    4
    rating

    Waardeloos bedrijf

    Geven incomplete adres gegevens aan DHL, weigert vervolgens met DHL te bellen om het te corrigeren. Wilt telefoonnummer aan mij geven, zodat ik ga bellen. Dus maar bestelling willen annuleren, zeggen mij dat dat niet kan aangezien het al de deur uit zou zijn gestuurd.
    Na twee dagen meldt DHL track en trace nog steeds dat ze geen verwachte levertijd kunnen geven, omdat het nog niet is aangekomen. Wil ze opbellen omdat ik het model herroepingsformulier niet kan vinden op hun site. Blijkt dat ik de klantenservice niet meer kan bellen. Drie biepjes en verbinding verbreekt, geen beltoon, niks niet. Wat een waardeloos bedrijf.

    Door: Diego30-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4
    rating

    Won't stop fraud.

    Hi. I did not buy anything from Zalando but someone did use my card fraudulently to do that. I called as soon as I had noticed (it was a day later and the amount was still 'reserved'. My bank (ING who also handled it very badly) said they could not stop it, and only Zalando could.

    It took Zalando 5 days to get back to me after calling, then emailing them all the details I had on it. And this response simply said "maybe your bank can stop it".

    All round terrible service and total lack of transparency.

    Maybe they should be the place criminals buy their crap.

    Door: Matt Buck17-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    rating

    Slechte leveringen

    Veel te lange levertijden

    Door: Mutsaers14-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5,5
    rating

    Meerdere maten bestellen, de beste houden en de rest gratis retour!

    Paar keer hier besteld maar ook een aantal keer moeten retourneren omdat schoenen nou eenmaal niet altijd dezelfde maat hebben. voor mij dan! bij zalando heb je echt lang om te retourneren, 90 dagen, dat vind ik zelf heel handig want ik heb niet altijd tijd om meteen te retourneren, dus dat het dan wat langer kan, dan scheelt dat.

    De laatste keer heb ik gewoon dezelfde schoen in verschillende maten besteld en de beste gehouden, dat was wel handig, want toen had ik tenminste de goede maat achteraf en de rest heb ik gewoon gratis retour gestuurd. Dus dat ga ik vaker doen.

    Door: J. Winter11-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    9
    rating

    Belachelijk beleid

    Ik bestelde altijd op rekening via Zalando, dit omdat je dan eerst de kleding of schoenen kan passen, als het niet past zit je niet met de last dat je weer moet wachtten tot Zalando het geld heeft terug gestort. Dat heb je op rekening betalen dus niet. Nu in eens kan ik niet meer op rekening bestellen. Ik heb niks openstaan en toch behandeld men je als een paria. Grote bek van de servicedesk als je ernaar vraag van hoe en waarom. een ding weet ik wel, bij Zalando bestellen doe ik voorlopig niet weer of men moet met excuses komen.

    Door: John Jager11-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    4,5
    rating

    Hoe is Zalando zo afgegleden??

    Had goede ervaringen met Zalando maar nu helemaal klaar mee. Twee keer op rij de verkeerde kleur jas bezorgd. Ik denk, voordat ik nogmaals bestel neem ik even contact met ze op zodat het nu wél goed gaat. "Nee meneer, komt helemaal goed, ik neem contact op met het magazijn als u een bestelling plaatst" Nou niet dus, de derde keer wéér de verkeerde kleur. En dan de reactie "Stuur m maar retour" Stelletje prutsers. Jammer, want bestelde graag bij ze....

    Door: Elmer24-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5
    rating

    Waardeloos! Wat is met zalando gebeurd?

    Waardeloos! Ik heb met cadeaubonnen een leuke portemonnee gekocht, dacht ik. Maar mij werd het verkeerde product gestuurd. Ik belde de klantenservice en de dame vertelde me, dat zoiets kan gebeuren en ik gewoon opnieuw moest bestellen. Maar ik wil wel mijn cadeaubonnen daarvoor willen gebruiken. Dame vertelde me dat ik gewoon bij het betalen "achteraf betalen" moest kiezen, zo zou ik alsnog met het tegoed van mijn cadeaubonnen achteraf kunnen betalen. Nou, die optie staat er niet. Ik dacht dat ik het even afwacht, omdat ik gewend ben dat zalando toch best snel met de retour verwerking is. Woensdag opgestuurd, donderdag bij zalando arriveerd. Nu maandag nog steeds geen tegoed van mijn cadeaubonnen op mijn account. Inmiddels is mijn portemonee uitverkocht, mijn tweede keuze afgeprijst. Klantenservice gebeld. Deze dame was zeer ongeïnteresseerd (belgische dame). Zei alleen dat ik moest wachten of gewoon opnieuw moest bestellen zonder mijn tegoed. Pardon? Jullie sturen mij het verkeerde product. Jullie kunnen toch zien dat het pakket terug bij jullie is? Wil ik tenminste mijn tegoed van de cadeaubonnen terug, zo dat ik opnieuw kan bestellen voordat alles uitverkocht is. Maar nee, er werd niet met een oplossing gekommen. Wat een waardeloze klantenservice. Ik wil mijn cadeaubonnen nog inwisselen en dan is het klaar voor mij met zalando.

    Door: Dewi26-02-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    3,5
    rating

    Geen product en Geen geld

    2 broeken besteld en betaald, toch maar 1 gekregen helaas.
    tot mijn verbazing 2 weken na bestellen nog geen terugbetaling of broek gekregen.
    3 x contact moeten opnemen waarna ik 3 x te horen krijg dat het na 5 a enkele dagen dat het op me rekening verschijnt.


    Direct ook de laatste bestelling.

    Door: kay bijleveld14-02-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    rating

    Klachtenafhandeling niet van gehoord !!

    Super slechte en waardeloze…
    Super slechte en waardeloze klantenservice.
    Ik had VVV bonnen gewonnen hier wilde ik een horloge van kopen op zalando. Daarvoor moest ik eerst een zalando cadeaubon kopen met de VVV bonnen.

    Het pakket met horloge 1 had ik via paypal betaald het pakket horloge nummer 2 met de cadeaubon. Nu heb ik nummer 1 terug gestuurd en hebben ze het tegoed niet op mijn paypal maar terug op mijn tegoed gestort. Terwijl ik de juiste informatie had bijgevoegd.

    Niemand is thuis bij zalando want eerst kan het niet teruggedraaid worden omdat het betaald is met paypal ( ??? ) nu kan het na een aantal mails ineens niet omdat het wettelijk niet mogelijk is. ( ??? ) wat een kletskoek. Zij hebben het geld op de verkeerde manier teruggeboekt en nu zit ik met een tegoed op mijn account en moet ik de creditcard nog betalen.

    Echt waardeloos terwijl ik zelfs de juiste gevens heb bijgevoegd zijn ze niet coullant en willen niet meewerken.

    Super slecht ik zal mijn tegoed nog op moeten maken maar daarna gren zalando meer voor mij

    Door: Linsey23-01-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    met ideal betaald en bestelling niet doorgekomen: geld weg

    Bestelling gedaan bij zalando en via ideal betaald. geld afgeschreven van mijn rekening. Echter geen bevestiging ontvangen van zalando dus gebeld naar klantenservice. Die vertelden mij dat bestelling niet te vinden was, ik kon het ook niet in "mijn zalando" terugvinden onder mijn bestellingen. Ik zou mijn geld terugkrijgen maar er gebeurde weinig. 5 keer gebeld, 5 keer heel ander verhaal gehoord. Bij gesprek nr 5 vertelde de jonge dame mij dat ik het geld op verkeerde rekening had gestort en dus niet mijn geld terug kon krijgen en dat ik bij de bank geld terug moest halen. Onmogelijk bij ideal om verkeerd te storten en onmogelijk om geld terug te halen via bank. Fouten info, uit duim gezogen. Toen gedreigd met rechtsbijstand. Ik moest in de wacht, zij ging overleggen, terwijl ik wacht zie ik via bankieren app ineens mijn geld terug komen op mijn rekening en zalando heeft zomaar opgehangen, Hele ongeschoolde (lees domme) en onbeschofte medewerkers maar gelukkig na serieuze dreiging geld terug.

    Door: Marijke05-01-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Nooit meer iets bestellen bij dit bedrijf met zijn slechte service!

    Op 8 december 2018 een cadeaukaart van € 50,00 direct via Internet bij Zalando besteld. Nu, 19 december 2018, elf dagen later blijkt er volledige onduidelijkheid over waar het pakket is gebleven. Zalando geeft de schuld echter aan DHL en DHL de schuld weer aan Zalando. Zalando vertikt het de zaak uit te zoeken. De helpdesk van Zalando is een regelrechte aanfluiting. Geen enkele bereidheid om je te helpen en wil ook niet bellen met DHL om de zaak uit te zoeken en tot een goede oplossing te komen. Op een mail wordt door Zalando niet gereageerd en inmiddels kosten gemaakt voor diverse malen met hen en DHL bellen. De cadeaukaart was een Kerstcadeau, wel betaald, maar of hij ooit nog aan komt betwijfel ik sterk.
    Mijn advies: doe geen zaken met Zalando als jij je je spullen graag in goede orde wil ontvangen!

    Door: Buller19-12-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4
    rating

    Zeer ontevreden

    Gister voor Black Friday een bestelling gedaan bij Zalando, voor sportschoenen en een sportlegging. Natuurlijk betaald maar nooit een bevestigingsmail ontvangen. Toen net gebeld met Zalando en is mij verteld dat vanwege de drukte niet alle bestellingen zijn doorgekomen en dat mijn geld zo snel mogelijk wordt teruggestort. Toen ik vroeg of ik de artikelen voor de prijs die ik oorspronkelijk betaald heb ook weer mocht kopen werd meteen nee gezegd. Dat gingen ze niet doen en het is nou eenmaal zo. Belachelijk, je weet dat het tijdens Black Friday druk gaat zijn en dat mensen gaan wachten met spullen kopen totdat die korting erop staat. Als het dan mis gaat dan moet je daar als bedrijf zeker iets aan doen. Ik ga hier zeker niet meer bestellen.

    Door: Yvonne 24-11-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4
    rating

    niet tevreden

    Ik heb een 3 jassen besteld op achterafbetaling zodat ik kon terugsturen wat niet goed is.
    Ik had ze alle 3 terug gestuurd met het idee dat het in orde was.
    Na 3 maand krijg ik ineens een aanmaning + 5 euro omdat ze zo gezicht 1 van de jassen niet ontvangen hebben, natuurlijk ook de duurste.
    Na 3 maand heb ik het bewijs van terugzending natuurlijk niet meer en moet ik dit bedrag betalen ook al heb ik het tijdig en correct terug gestuurd :( !

    Door: caroline12-11-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Schrijf zelf een review over Zalando

    Uw beoordeling