Zalando

5.5

Bestellen

4

Service

5.3

Prijs

4.1

Levering

51.5%

Zou hier weer kopen

Zalando

Zalando: De Grootste Online Fashion Retailer


Voor wie lange wachtrijen en vieze paskamers wil vermijden, biedt de online kledingwinkel Zalando een uitweg. Als zelfverklaarde grootste online fashion retailer biedt Zalando een uitgebreid assortiment aan kleding, schoenen, accessoires en meer. Maar hoe zijn de ervaringen in de praktijk?


Over Zalando

Zalando, oorspronkelijk een Duits bedrijf, verkoopt inmiddels in meer dan vijftien landen. Opgericht in 2008 en in 2010 uitgebreid naar Nederland, begon Zalando met de verkoop van schoenen, maar breidde al snel uit naar mode en kleding. Tegenwoordig is het aanbod enorm divers, van avondjurken tot sportkleding, van zwemkleding tot bruidskleding, en van sneakers tot horloges. Met een scala aan bekende merken zoals Nike, adidas, Vero Moda en Michael Kors, biedt Zalando voor elk wat wils.


Diensten van Zalando

Zalando biedt gratis verzending en retournering, met een ruime bedenktijd van 100 dagen. Betalen kan eenvoudig met creditcards, PayPal, acceptgiro of iDeal. De levering wordt verzorgd door betrouwbare partners als PostNL en DHL Express. Klantenservice is bereikbaar via een gratis 0800-nummer en diverse sociale media kanalen.


Klachten over Zalando

Heb je vragen over Zalando, producten of bestellingen? De klantenservice staat voor je klaar. Met speciale apps voor iPhone, Android en Windows, en actieve aanwezigheid op sociale media, is Zalando goed bereikbaar voor haar klanten.


Ervaringen Delen

Heb je ervaring met het shoppen bij Zalando? Deel je mening of review en help anderen een goede indruk te krijgen van het winkelen bij Zalando. Lees ook recensies over levertijden, kortingscodes en retourmogelijkheden, en ontdek hoe andere Nederlanders hun ervaringen met Zalando hebben beleefd.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Verstuur uw review

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (173)

kledij zoals schoenen en een jas

LET OP! Aandacht voor mogelijke klanten! Helaas kunnen wij niet langer rekenen op de medewerking van de Duitse onlineverkoper. Zalando weigert te bemiddelen met het netwerk van Europese Consumentencentra en andere bemiddelingsdiensten in geschillen tussen hen en hun klanten. Onbegrijpelijk hoe zo’n gekende en grote speler op het internet het belang van bemiddeling en opgeloste consumentenklachten niet inziet.

V

Vincent NSN

07-08-2024

0

Kleding, schoenen,...

Let op Zalando weigert bemiddeling met ECC-Net Helaas kunnen wij niet langer rekenen op de medewerking van de Duitse onlineverkoper. Zalando weigert te bemiddelen met het netwerk van Europese Consumentencentra en andere bemiddelingsdiensten in geschillen tussen hen en hun klanten.

V

Vincent NSN

07-08-2024

0

Laarzen

Op 30 augustus heb ik een laarzen voor mijn zoon besteld in maat 42, Ik kon niet kiezen de optie achteraf betalen en heb dus het volledig bedrag betaald. Pakket werd bij de buren geleverd, maar daar hebben wij geen bericht van ZALANDO ontvangen, dus begon al goed!! De laarzen werden verkeerd geleverd, maat 40 ipv maat 42, maar op de doos van 42. Maar goed, ik heb contact genomen met de klanten service( vreselijk dus) en na alles te hebben uitgelegd zeggen ze tegen mij dat ik de laarzen op nieuw moest bestelen, maar raad eens wat...vandaag zijn de laarzen 30 eur duurder , leuk! Dus neem ik contact op nieuw met de klanten service om dit alles uit te leggen, en sja, de enige wat je kunt doen is de laarzen terug sturen, en dan ze opnieuw bestellen met de nieuwe prijs, daarna zouden ze de prijs voor mij aanpassen, maar eerst BETALEN TOT 2 KEER EN OOK NOG 30 EUR MEER!!!.. Dus oplichterij noem ik dit allemaal, want als iedereen het weet, je krijg je geld terug pas na 10 dagen ( of langer) ...met andere worden ze spelen met je geld, met je tijd etc...maar echte oplossingen voor de klanten hebben ze nooit. Dat was mijn laatste bestelling bij ZALANDO, ik geef ze een ster omdat er geen niet mogelijk is!!

B

bs

04-09-2023

0

Rugzak

De tweede keer dat ik iets bestel en kies voor pick up point ipv thuisadres. Mijn artikelen komen niet aan. Na weken wachten en herhaaldelijk contact via chat, kom ik geen stap verder. Zelf ontdek ik dat Zalando een fout heeft gemaakt op de website. Het door mij gekozen afhaalpunt is van PostNL en niet DHL waarmee het pakket verzonden is. De traceerlink (PostNL) van mijn pakket werkt daarom niet en DHL kan het pakket niet afleveren omdat zij een adres hebben dat géén DHL punt is. Bij DHL hoor ik dat mijn pakket al meer dan een week retour is naar Zalando. Nu nog wachten op mijn €80 retour. Slechte service bij Zalando.

A

A.noniem

25-08-2023

0

Ik had een bestelling geplaatst

Ik had wat besteld maar tot op heden nooit binnen gekomen. Volgens dhl bezorgd wat niet het geval is. Omdat dhl dus in het systeem heeft staan dat het bezorgd is, doet zalando niks en moet ik het maar betalen. M dhl gaf aan een contract te hebben met zalando, waarbij zalando zelf claims kan indienen bij dhl, mocht er iets niet goed gaan. Maar buiten dat om hebben zij er geen boodschap aan, en moet ik maar betalen. Ik bestel hier NOOIT meer.

A

Ayla

17-08-2023

0

Kleding

Zalando is een geweldig webshop, zolang alles goed gaat. Mijn account werd gehackt nadat ik kleding heb besteld; deze zou ik in de eerste instantie in 5 verschillende pakketten ontvangen. De hacker heeft het afleveradres veranderd naar een ander adres en ik moest “meekijken” hoe de hacker één voor één mijn pakketten bij zijn adres afgeleverd kreeg. Zalando’s reactie – “geen zorgen, zodra u aangifte doet en de politie contact met ons zoekt, krijgt u al uw geld terug.” Dit is ook gebeurd, maar je komt er wel achter dat ze misbruik maken van het verzekeringsstelsel. Ze konden elk moment het verzenden van de pakketjes stopzetten door bij dhl en/of postnl een melding te maken (dit werd door beide postbedrijven bevestigd), maar ze namen de moeite niet. Eerst begreep ik het niet, het voelde machteloos om te zien hoe een hacker mijn pakketten zonder enige moeite bij zichzelf kan laten afleveren, maar nog erger hoe Zalando handelde - hoe ze ondanks mijn herhaaldelijke verzoeken de gestolen artikelen bij een ander lieten bezorgen.

E

Erika

31-07-2023

0

nx alleen rekeningen welke niet van mij waren

na bewezen te hebben en geaccordeerd door zalando dat het niet klopte blijven ze het geld halen nu 18 maanden moet zelfs voor een fake rekening van zalando naar de rechter nu gewoon weggooien die aftersales

P

peter jonker

24-07-2023

0

Versace ketting

Onlangs een Versace ketting besteld bij Zalando, maar bij ontvangst leek de echtheidsverklaring te ontbreken. Aangezien Zalando producten van dit merk verkoopt zou deze er altijd bij moeten zitten. Dit werd mij telefonisch ook bevestigd. Enkele dagen later was de ketting stukken goedkoper. Dit en vooral het feit dat de echtheidsverklaring ontbrak deed mij besluiten de ketting te willen retourneren en opnieuw te bestellen. Toen ik het 2e pakketje ontving en het sieradendoosje openmaakte ontbrak tot mijn schrik de ketting in de verpakking en ook hier ontbrak de echtheidsverklaring. De klantenservice vertelde mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken over de verdwenen ketting aangezien ik gewoon een nette bestelgeschiedenis heb en alles altijd vooraf betaal met iDEAL, dit zou netjes opgepakt gaan worden. In goed vertrouwen heb ik met mijn domme kop de ketting nog tot 2x opnieuw moeten bestellen (en betaald!). Ook hier ging het beide keren fout. De echtheidsverklaring ontbrak bij 1 ketting en de kettingen zaten onbeschermd in de verpakking, wat heeft geleid tot krassen. Helaas, keer op keer dus problemen en het lijkt erop dat kortingsacties gewoonweg retouren betreffen die niet meer verkocht kunnen worden voor het volle bedrag. Ze hebben een zogenaamd "onderzoek" opgestart maar konden niks voor me betekenen natuurlijk. Vraag je dan naar meer informatie dan kan niemand je dat geven en de klantenservice is al helemaal incompetent en geeft alleen standaard antwoorden en mailtjes. Doorverbinden of je laten terugbellen kan echt niet. Zelf maar op onderzoek uit dus, ondanks dat het Juridisch Loket aangeeft dat de bewijslast bij Zalando ligt. Ik heb de gewichten van 2 exact dezelfde pakketten uit deze situatie aan hen doorgestuurd (gegevens via PostNL). Het ene pakket weegt 0,3kg (geen ketting en echtheidsverklaring) en het andere pakket weegt 0,32kg (wel ketting en echtheidsverklaring, maar ketting beschadigd). Het gewicht van de ketting plus het echtheidscertificaat is bij elkaar +/- 0,024 kilo, wat exact hetzelfde is als het verschil tussen de 2 pakketten. Dit verklaart in mijn ogen dat er al iets aan de hand was toen het pakket bij PostNL in ontvangst werd genomen en ik dus ook nog helemaal niets met het pakketje van doen had. Ondanks dit bewijs weigert Zalando ook maar iets te doen of mee te denken in oplossingen i.p.v. het oplichten van een jarenlange trouwe en betalende klant. Soortgelijke situaties heb ik schrikbarend veel gelezen online. Ik heb sinds het begin dat ik klant ben bij Zalando altijd met iDEAL betaald en nog nooit een probleem gehad met deze partij. Nu gaat er 1 keer iets fout en weigeren ze aan alle kanten het op te lossen, dit terwijl ik het nog steeds wel met hen zou willen oplossen. Het vertrouwen is totaal weg en de angst om producten te gaan retourneren (na alle verhalen online gelezen te hebben en de huidige situatie) zit er nu al helemaal goed in. Ik wil gewoon mijn geld terug van het niet geleverde product of een compleet en onbeschadigd product... Hoe kan je in hemelsnaam zo met je klanten omgaan?! Echt geen woorden voor... om je kapot te schamen en ik voel me flink bedonderd. Helaas zitten velen in een soortgelijke situatie zo te lezen.

J

Jean-Paul

15-07-2023

0

Al jarenlang zorgeloos bestellen bij Zalando. Tot afgelopen maand. Zalando wat een verschrikkelijke klantenservice hebben jullie? Een bestelling voor 500 euro doen, vervolgens 1 artikel terugsturen en te horen krijgen dat Zalando dat pakketje nooit heeft ontvangen. Weken heen en weer gemail, wil Zalando geen onderzoek starten samen met PostNL en wij als klant worden maar van kastje naar muur gestuurd. Telefoon wordt in je gezicht opgehangen, foute informatie wordt verschaft om maar te zwijgen over de gehorige callcenters met mensen die amper te verstaan zijn. Waar kan ik terecht voor een klacht? @thuiswinkelwaarborg @consumentenbond @Zalando get your shit together!

R

Ro

13-07-2023

0

Levi’s spijkerbroek

Levi’s spijkerbroek gekocht. Heb zelfde model andere maten. Op de ene staat label Levi’s op conform foto van website Zalando. De andere spijkerbroek staat geen Levi’s op het label, met de vraag is dit namaak artikel hebben ze nog een mai gestuurd “ nee hoor is conform foto “ ik heb ook foto’s van jullie website echter staat die niet zo afgebeeld. Paar keren contact en enige wat ze zeggen is je kan het retour sturen en krijgt geld terug. Nou ik zou dan niet zo gauw hier merk spullen kopen, je krijg namelijk ook geen antwoord met de vraag waarom heeft dezelfde model spijkerbroek niet het label Levi’s ? Daar gaan ze niet op in want ze weten het niet. Hoe weten ze dan dat ze echte spullen verkopen? Want wat ik heb gekregen is niet zoals afgebeeld.

S

Si

21-06-2023

0

Hemden

Ik plaatste een bestelling bij Zalando en betaalde met een bon van 200€ van Benifits@Work (België). Geen enkel van de hemden paste. Ik stuurde ze retour en plaatste nieuwe bestellingen (het geld van mijn bon kreeg ik niet meer terug). Pas bij de derde bestelling was er één hemd dat paste. Na 4 bestellingen had ik 3 'gepaste' hemden. Ik rekende snel even uit en had voor 199,89€ gekocht, dus binnen het bedrag van mijn bon. Niets is minder waar. Zalando blijft mij na 15 mails onophoudelijk aanmaningen sturen voor de 3e en 4e bestelling terwijl zij zelf mijn tegoed vermelden op mijn account op hun website! Intussen hebben zij eerst 5€ bijgeteld en zitten ze nu al aan in totaal 30€ die ik zou moeten bijbetalen wegens nalatigheid. Hoeveel mails ik ook stuur, ze worden steevast genegeerd! Intussen sturen zij brieven met dreigementen om een incassobureau te sturen! Nooit koop ik nog één stuk bij dit Maffiose bedrijf!

D

De Visscher Stephan

13-06-2023

0

ben benieuwd of ik m'n bjorn borg broek binnen krijg,zo te zien aan de slechte recenten,zou dit mischien m'n laatste keer zijn.!!!!!!!!

A

anton

19-05-2023

0

Echt slecht. Mijn dochter haar schoenen waren zo binnen. En voor mezelf bestel ik een jas in maat large. Wat krijg ik na meer dan een week. Een xs . Zet een bril op. !!!!!!!!

M

Miranda

17-05-2023

0

Shoes

I have placed an order, paid for it but never received it. On their site it appears that it got to me, which is not the case. I contacted the customers service only to find out that the item was sent to an old address, and it is no longer their problem. Some other person received my package, and it is my problem now, I should solve it.

M

Marius

07-05-2023

0

Loopschoenen

İk kreeg melding dat mijn pakje is afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen. Ik heb een e-mail gestuurd naar zalando, het is nu 5 dagen geleden en ik heb nog steeds geen antwoord ontvangen.Ik raad zalando aan niemand aan.

Z

Zeynel Kaya

24-04-2023

0

Product

Een product besteld bij Zalando, volgens de Tracking-code is het pakket afgeleverd op een adres dat niet bestaat! Dit terwijl ik het correcte adres heb ingevoerd. Contact opgenomen met de klantenservice, maar je wordt voor geen meter verder geholpen. Telefonisch erg slecht te woord gestaan en via de e-mail ontvang je constant dezelfde tekst. Ze kunnen me niet verder helpen, omdat het pakket volgens de Tracking-code afgeleverd is, belachelijk!! Er staat duidelijk dat het pakket niet is afgeleverd op mijn adres en ik weet nu niet waar het pakket is. Gaat om een bedrag van rond de 105 EU, voor mij is dit veel geld.

16-03-2023

0

Kleding, sieraden

Bestelling bleef 'hangen' wordt wel gefactureerd. Via chat contact opgenomen, item wordt van de factuur gehaald, maar is nu wel uitverkocht, vragen worden niet beantwoord en chat wordt onaangekondigd afgebroken. Nare ervaring.

A

Anouk

14-02-2023

0

Schoenen

1ste keer besteld...nooit aangekomen zouden retourgezonden zijn door bezorgdienst maar niet teruggevonden door Zalando. Na 4 weken kreeg ik eindelijk mijn gekd terug. DOM weer dezelfde schoenen besteld....pakket weer verdwenen. Klantenservice luistert niet en praat 100 % in kringetje zonder oplossing. Ja ik werd heel boos en nee dat was niet netjes. Maar een klantenservice die alleen 1 standaard tekst heeft is niet ok

N

Nelleke

10-02-2023

0

Kleding

Oplichters bestel hier niet producten worden niet geleverd en geen geld terug.

J

Jan

09-02-2023

0

geen artikel

Ik was even aan het rond kijken bij één van mijn favoriete merken of ik geen leuk solden artikel kon terug vinden. Kom ik toch niet uit op exact hetzelfde kleedje dat ik deze week online besteld hebben via de officiële website van het merk. Wat blijkt, op de officiële website van het merk is de initiële verkoopprijs van het kleedje 59,99 euro en de solden prijs 41,99. Zalando afficheert een initiële verkoopprijs van 69,99 euro, en dan een solden korting van 51,99 euro. Bedrieglijke solden korting die wordt aangeprezen lijkt me. Nog nooit via Zalando besteld, maar als dit de gangbare manier is, zal er ook geen eerste keer komen.

L

Leen Leen

27-01-2023

0