NederlandReview

    Ervaringen HelloFresh

    Zit jij ook vaak verlegen om ideeën voor wat je nu weer op tafel zult zetten? Of heb je gewoon geen zin om boodschappen te doen? Voor wie geen tijd heeft of een beetje lui is als het gaat om eten maken, maar toch elke avond een gezonde en verse maaltijd wil bereiden, is er HelloFresh. Maar wat krijg je precies als je een voedselpakket bij HelloFresh bestelt? Is het inderdaad vers, gezond en lekker? Is de levering stipt en de prijs schappelijk? Zijn de recepten goed te maken en smakelijk bovendien? Lees hier hoe anderen HelloFresh beoordelen en bepaal op basis daarvan of jij ook geïnteresseerd bent om je wat betreft eten te laten leiden door HelloFresh!

    Over HelloFresh

    De naam zegt het al: HelloFresh gaat om verse producten. Heb je een lidmaatschap bij HelloFresh, dan doen zij voor jou wekelijks de boodschappen voor drie of vijf complete maaltijden en bezorgen die gratis bij jou thuis, samen met een recept opdat je weet wat je ermee moet. Eerst proberen? Bestel dan een proefbox. Producten komen slechts de selectieronde door als ze vers en lekker zijn en als het duidelijk is wat de herkomst is (en dat de leverancier met respect voor plant en dier werkt). Wat betreft de recepten zijn er ook voorwaarden. Het liefst maakt HelloFresh gebruik van groenten die niet meer bij iedereen bekend zijn (de toch weer steeds bekendere vergeten groenten) en die passen bij het seizoen. In de winter kun je dus pastinaak verwachten (misschien is niet iedereen daar blij mee), maar ook koolraap en boerenkool; in het voorjaar zul je eerder gerechten met raapstelen, postelein en asperges in de box vinden. Doordat producten direct bij de leveranciers worden ingekocht, bevatten ze meestal geen toevoegingen zoals smaakversterkers. Des te gezonder!

    Wat zit er in een hello fresh box? Beautilab.nl legt het even uit!

    Diensten van HelloFresh

    Om het gemak te vergroten zijn de recepten redelijk simpel en kosten gemiddeld dertig minuten om te bereiden. Ook handig: HelloFresh berekent de voedingswaarden vast voor je, zodat je precies weet hoeveel calorieën, koolhydraten, vetten en eiwitten je binnenkrijgt. Handig als je op een speciaal dieet bent of gewoon goed in de gaten wilt houden wat je binnenkrijgt. Ook niet onbelangrijk: om voedselverspilling tegen te gaan, worden overgebleven producten gedoneerd aan de Voedselbank. Het karton van de boxen wordt gerecycled en voor nieuwe boxen en verpakkingen wordt zo veel mogelijk gebruik gemaakt van gerecycled materiaal.

    Voor wie de recepten altijd binnen handbereik wilt houden, is er de HelloApp voor iPhone en iPad. Wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief ontvang je niet alleen recepten, maar ook €10,- korting op jouw eerste box. En als je iemand anders blij wilt maken met een duurzame doos eten, dan kun je op de website cadeaubonnen kopen.

    Klachten over HelloFresh

    Vragen over bijvoorbeeld bezorging, recepten, ingrediënten of betalingen worden met enthousiasme beantwoord. Sterker nog, ze zitten te springen om te horen wat je van hun recepten vindt. Dat kun je doen bij de klantenservice (per mail of telefonisch), op hun bezoekadres in Amsterdam, via de sociale media - omgedoopt tot HelloMedia - Facebook, Twitter en Instagram. En/of laat hier bij NederlandReview een reactie achter! Wat vind jij van HelloFresh?

    Ervaringen van consumenten over de hellofresh box. Hoe was het eten? Was het vers en de levering op tijd? Lees & schrijf ervaringen op NederlandReview!

    HelloFresh
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (88)

    4.6
    40% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5
    Service
    rating
    4.2
    Prijs
    rating
    4.4
    Leveren
    rating
    5

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over HelloFresh

    Uw beoordeling

    HelloFresh maaltijdboxen

    Hallo HelloFresh!

    Een paar maanden terug heb ik via Socialdeal met korting een box gekocht. De voucher heeft een tijdje geparkeerd gestaan, totdat ik me realiseerde dat hij bijna afliep. Snel De eerste box samengesteld en een bezorgmoment gekozen.

    Het was mij direct duidelijk dat het hierbij om een abonnement ging dat ik afsloot. Geen probleem, wekelijks op te zeggen! Ik heb direct de volgende week gepauzeerd en nadat de box bezorgd was, het abonnement opgezegd.

    Die week zijn we met onze eerste box aan de slag gegaan. Wat een feest! De maaltijden waren heerlijk divers. Combinaties en gerechten die we zelf niet zomaar zouden bereiden.

    We besloten (zeker met ook op de tijd waarin we nu leven) weer lid te worden :). Gisteren is de derde box bezorgd en we kunnen nu al niet wachten om weer lekker te gaan koken. Voor de komende weken zijn de gerechten al uitgekozen en elke keer is het weer een feestje om dit te mogen doen.

    Bezorgingen van HelloFresh zijn ook netjes. Er wordt goed aangegeven hoe laat je de box kan verwachten.

    Tot slot; HelloFresh is niet goedkoop, maar de variatie en het gemak dat het brengt (op dit moment) zeker waard! Het enige dat ik mis is om makkelijk extra porties bij te kunnen bestellen van een gerecht voor wanneer je extra eters verwacht.

    Door: Rik05-05-2020
    Tessa22-10-2020

    Na een tijdje weer eens ingelogd op de site van HelloFresh om te kijken naar de boxen. Niks besteld en weer uitgelogd. Twee dagen later is er opeens 0,01 cent van de rekening. Meteen weer alles verwijderd van HelloFresh. Wat bleek toen, zij hebben een box besteld op mijn naam. Zodra jij weer inlogt, sturen zij jou direct een box toe en brengen deze zeker ook in rekening, zonder te berichten! Ik wil helemaal geen box, heb deze ook niet besteld en heb hier ook geen mail over gehad. Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice, uitermate klantonvriendelijk. “Ja, de deadline is al geweest”. Hoezo deadline, als ik nergens van af weet? Als ik op de site van de h&m inlog krijg ik toch ook niet opeens 3 broeken toegestuurd en worden deze in rekening gebracht? Al met al, geen geld terug. Dit is niet mogelijk. Je krijgt tegoed… Ik hoef geen tegoed wil uberhaupt geen box meer van jullie! Hoe moeilijk is het om netjes te 40 euro terug te storten? Elk normaal bedrijf in Nederland zou dit doen… Pas op mensen, nu pas lees ik dat ik niet de enige ben die deze nare ervaring heeft! Bestel hier niet! Klantonvriendelijk en zeeer slechte service.

    G.C.16-01-2021

    Ongeveer gelijke ervaring. Kreeg van familielid een gratis box, dus Dit samengesteld en al mijn contactgegevens ingevuld. Verder niet naar omgekeken of kleine letters gelezen. Wat blijkt? Je maakt jezelf gelijk lid! Dus na een week kreeg ik de factuur voor een nieuwe box die ik nooit had besteld. Ook hier scheen er een deadline te zijn geweest waar ik niets van afweet. Je krijgt niks gratis, ze smeren je gewoon een lidmaatschap af! Ik heb de box afgezegd en ga niks betalen. Dit is blijkbaar een verdienmodel van ze, want ze weten je dondersgoed uit te leggen, wat jij als consument eigenlijk had moeten doen en schermen met al hun regeltjes. Pure misleiding, dus!

    Diana20-01-2021

    Puff, Ik heb al op meerdere sites mij mening gegeven, zo gefrustreerd ben ik. Hello fresh is de wereld op zijn kop. Ik geef iets “gratis” weg en vervolgens zitten fam/vrienden eraan vast. Puff begon er aub niet aan. Het leek leuk maar het is een verdien model ten koste van mensen die niet de kleine lettertjes lezen. Schandalig.

    Luc27-03-2021

    Hier hetzelfde. Veel discussies gehad, flink boos geweest en je kunt er eigenlijk niks aan doen. heel frustrerend. Dit bedrijf bestaat gewoon uit oplichters. Alles goed zolang je besteld, maar anders ben je de pineut....

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Heel tevreden

    Wij maken sinds een half jaar gebruik van Hello Fresh. Elke week weer een feestje. Nog geen recept gehad die niet lekker was. Zelfs toen we de voorkeur recepten een keer niet goed opgeslagen hadden. Waren de standaard keuzes ook lekker. De smaken zijn puur en in balans. Het valt me vooral op dat mensen reageren, die niet goed lezen en dan gelijk een negatieve recentie plaatsen. Soort negatieve genoeg doening.... Komt erg veel voor in de maatschappij...
    Ik vind dat dit bedrijf een pluim verdiend! Ik vertel het vaak tegen familie en vrienden omdat we er zo van genieten. 1x een foutje gehad in recept ( vlees voor 1 persoon ipv voor 2 personen) Gebeld, gelijk korting op volgende box. En wij aten ook veel grotere hoeveelheden vlees. Nu veel beter in balans.

    Door: Pascalle10-02-2019
    Thomas Gravesteijn07-04-2020

    Met de voedsel pakketten van Hello Fresh heb ik niet zoveel te melden,wel over de uitstraling die hun bezorgers hebben.Al verschillende malen ben ik op de A12 tussen Gouda en Woerden ingehaald door busjes van Hello Fresh die met hoge snelhied 130-140 km/h over de linkerbaan razen.Gisterenmiddag 6-4-20 was het helemaal prijs 5 busjes met Hello Fresh logo,s tussen Utrecht en Woerden met snelheden boven de 130 waar je 100 mag.Kortom schijt aan de wereld,wij zijn Hello Fresh. Ik weet zeker dat ik er niets meer zal bestellen!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Wekelijks 3 a 4 maaltijden voor 4 a 5 personen

    Goede verse en gezonde maaltijd.
    Minimaal 2 ons groente pp. 100 gram vlees naar keuze. Altijd iets van pasta brood en of aardappelen. Meer dan genoeg voor iedereen. Lekkere recepten. Je moet wel weten hoe het werkt. Dat je een abonnement aangaat. Veel mensen lezen niet goed of begrijpen het niet. Handige app Weekje op vakantie dan sla je met een vingertip een weekje over. Nette klantenservice vriendelijk en beleeft. Tijdige bezorging nette verpakking. Kortom niks mis mee. Het is misschien duurder dan bij een (prijsvechter)supermarkt. Maar je krijgt er goed lekker en eerlijk voedsel voor terug. Weinig plastic er wordt nagedacht over het milieu. Geen etensresten over. Je eet ook niet te veel. Prima concept. Wij maken er graag gebruik van.

    Door: Hilda van der Wal16-04-2020
    Jan07-01-2021

    Krijg je een mail over een betalings achterstand, kijk je je afschriften na op internetbankieren, is elke week gewoon afgeschreven. Bel de klantenservice om dit uit te zoeken en degene aan de lijn is zeer klantonvriendelijk en wimpelt me af met een "we gaan nu afronden want er staan mensen in de wacht en die willen ook worden geholpen" Ik ga naar marley spoon. Die krijgen een kans nu. Ook vind ik het feit dat als je Marley Spoon op google intikt je een heel smerige "oeps bedoelt u hello fresh" advertentie krijgt bovenaan. Besef dat wij daar zelf voor hebben betaald ook. Spendeer dat geld aan lonen en ingredienten stelletje prutsers. Bah. om te kotsen is dit gedrag.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Zeer tevreden

    Wij zijn al bijna 5 jaar klant en zeer tevreden. Wij maken gebruik van 5 maaltijden per week. Nooit na te hoeven denken wat je weer gaat koken. Duidelijke recepten en elke dag weer een verrassing wat er op tafel komt. Zelfs na 5 jaar nog steeds recepten erbij welke wij nog niet hadden gehad. Uiteraard ook wel eens dubbel, maar prima. Voor Hello Fresh at ik vaker hetzelfde. Bij de enkele keer dat er iets niet goed was, direct contact en werd het geld geretourneerd of kreeg ik een aardigheidje voor het ongemak. Welgeteld 4/5 keer gebeurd in al die jaren. Bezorging perfect. Voor ons het een uitkomst en niet onbelangrijk: we eten zeer gezond en veel meer gevarieerd.

    Door: Tina10-12-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Hello fresh

    Wat een slechte slechte service!! Er gaat telkens van alles mis met de levering. Nu is mijn hele box verdwenen maar ik krijg niet mijn geld terug!!! Ik krijg een vergoeding. 40 euro weg en opnieuw naar de winkel boodschappen doen. Heel erg slechte service.

    Door: Anita Tingen04-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Ik ben nog nooit zo waardeloos behandeld

    Ik ben nog nooit zo waardeloos behandeld als door HelloFresh. Ze maken een fout, zeggen uiteindelijk na veel gezeik dat ik een tegoed krijg. Moest daar nog achteraan bellen want ze hadden het tegoed niet bijgeschreven. Vervolgens is het tegoed niet gebruikt voor mijn volgende bestelling en hebben ze daar weer een excuus voor en moet ik maar nog een box voor de volgende keer bestellen. Ze proberen me alleen maar aan het lijntje te houden. Nu negeren ze zelfs mijn berichten. Ik raad iedereen af om aan HelloFresh te beginnen. Want als er iets fout gaat, heb je echt een probleem.

    Door: Mirna10-03-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    kilo's afvallen met voedselpakketten

    Het was niet eens de bedoeling, maar sinds ik de pakketten van HelloFresh gebruik, ben ik echt iets van 8 kilo afgevallen!
    Denk dat het komt omdat het gezondere maaltijden zijn dan dat ik normaal maakte.

    Als ik geen tijd had, was ik wel eens geneigd een patatje te gaan halen ofzo.

    Nu krijg ik een paar keer per week een pakket thuis en dan maak ik dat, want dan moet je wel.

    En zo dwong ik mezelf gezonder te eten en krijg daar als gratis beloning bij, dat ik ook ineens van die kilo's af ben.

    Daar kan geen dieet tegenop!

    Door: Paula13-09-2016
    Niels14-04-2020

    Kan ik inkomen weinig voor veel geld. Kun je in elk geval geen snoepgoed meer kopen om dik te worden wan je bent rap door je centen heen

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Nieuwe aanbieding weer lid van Hello Fresh

    Ik was gestopt met Hello Fresh omdat ik het toch teveel vond. Was best een gedoe, maar uiteindelijk gelukt.

    Toen kreeg ik van het jaar een nieuwe aanbieding... en ik miste de pakketten wel een beetje want het is ook wel weer handig.

    Dus nu ben ik toch weer lid geworden. Tot nu toe bevalt het goed. Het lijkt alsof de communicatie ook beter is, want ik heb al een paar keer goed contact gehad met Helo Fresh hierover, en dat ging steeds prima.
    Dus als ik het zat ben, dan zeg ik het gewoon weer op en wacht op een volgende aanbieding

    Door: Rosa van Berg12-12-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Kwaliteit is weer goed!

    Ik was opgestapt omdat ik de kwaliteit achteruit vond gaan en daar betaal ik niet voor....
    Toen kreeg ik een paar maanden later toch weer een aanbieding en toen heb ik het nog een keertje geprobeerd. Want het is toch wel handig dat je vanzelf eten krijgt toegestuurd..

    Maar ik vind dus echt dat ze beter zijn geworden. Hier tenminste. De groente en fruit ziet er gewoon weer goed uit. Dat vind ik het belangrijkste.

    Hoop dat het zo blijft dit keer!

    Door: Annemarie21-04-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    box

    We hebben een paar maanden genoten van hello fresh, maar zijn ermee gestopt, omdat we vonden dat er teveel koolhydraten (aardappelen, pasta, gort) bijzat en te weinig groente.
    Als er een keuzemogelijkheid was voor meer groente en veel minder koolhydraten, dan zou ik daarvoor kiezen, ook als ik daarvoor een paar euro extra moet betalen. Als jullie dat gaan aanbieden kom ik meteen weer terug bij jullie! Hartelijke groet, Barbara

    Door: Barbara03-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    7.5
    rating

    5x2 meals

    Terrible experience. Always missing ingredients. Would not recommend. Waste of money.

    Door: USer12306-03-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Box

    Tijdens de sneeuw heeft de bezorger aan het begin van de straat vast gezeten. Ip dat hij uit de auto is gestapt en de box heeft afgegeven ,heeft hij hem niet bezorgd en is weer weggereden! Toen ik de klantenservice belde werd mijgezegd dat de boxdeur week helemaal niet komt omdat ze vandaag niet genoeg auto’s hebben. Ik opperde dat ze een koerier in zouden zetten. In plaats daarvan doneren ze zoveel mogelijk aan de voedsel bank.echt een rare gang van zaken! En niet echt klantgericht lijkt mij!

    Door: Heleen08-02-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Social deal gekocht nooit hallo fresh ontvangen

    Ik heb een Social deal gekocht voor een kennismaking hello fresh box. Helaas komt die box er nooit! Na 4x 1 uur aan de telefoon, diverse chats lukt het hello fresh niet ons een box te leveren. Heeeeel erg triest. Wel betaald geen box ontvangen, nog nooit zo’n slechte klantbeleving gehad die niet wordt opgelost

    Door: Judith 03-02-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Proefpakket

    Wat een klantonvriendelijk bedrijf is dit zeg. Na een drie daagse proefperiode kregen we na een aantal dagen weer een, ongevraagd, pakket. Naast dat HelloFresh prijzig is laten ze de proefperiode heel geslepen over gaan in een soort contract. Als je niet direct reageert om de verbintenis op te zeggen gaan de leveringen gewoon door. Zojuist contact gehad met een telefoniste die vastberaden was om mij totaal niet tegemoet te komen. Ik ben al jaren in de voedingssector werkzaam en ik ben nog nooit zo onvriendelijk en zakelijk behandelt n.a.v. een onprettige klantbeleving mijnerzijds. Er is ook geen ruimte om over het nieuw geïncasseerde bedrag te praten. Ook op de vraag of ik met een manager of geautoriseerd persoon kon praten werd resoluut ''nee'' geantwoord. Er is totaal geen inspraak of delen van feedback mogelijk. Ga niet met dit bedrijf in zee, ik zal mijn netwerk hierover inlichten. Ik hoop dat HelloFresh de vele negatieve feedback die ik op internet lees ter harte neemt en een verbeterplan gaat maken maar dat plan vooral naar acties gaat omzetten.

    Door: Arold29-01-2021
    Arlinda Sijpestijn09-02-2021

    Klopt, idemdito bij mij. Ik kreeg corona toen ik proefpakket ontving. Daarna nooit meer naar omgekeken, omdat ik te ziek was. Blijkt dat proefpakket automatisch te zijn omgezet naar flexibel pakket. Niet te geloven. Hoe durft dit bedrijf!!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Oplichterij

    De zwendel van Hellofresh heeft niks te maken met normale abonementen. De automatische incasso die aangaat na het ontvangen van je eerste 'gratis' box staat verstopt helemaal onderaan van hun eerste mail. Nog na de afsluiting en merknaam. Daarna wordt in geen van de (vele) mails met een woord gerept over dat je inmiddels vast zit aan een erg duur wekelijks contract. De klanten service houdt dan stug vol dat jij akkoord bent gegaan met dit contract, maar dit is niet hoe het zou moeten werken. Je zou bewust moeten aanvinken dat je akkoord gaat, niet dat dit achteraf blijkt.

    Verder valt mij op dat op deze site alle positieve reviews bovenaan staan, ondanks dat deze veel ouder zijn dan de negatieve reviews! Dit geeft het idee alsof er veel meer mensen tevreden zijn, terwijl de score overduidelijk aangeeft wat voor verschrikkelijk bedrijf dit is! Dus Nederlandreview.nl, laat je niet foppen door al die likes van de positieve berichten, die kunnen (en zijn) waarschijnlijk gedaan door de medewerkers zelf en zet de eerlijke reviews bovenaan!

    Door: Michiel28-01-2021
    Arnold29-01-2021

    Ik heb een soortgelijke ervaring met HelloFresh. Wat een klantonvriendelijk bedrijf is dit zeg. Na een drie daagse proefperiode kregen we na een aantal dagen weer een, ongevraagd, pakket. Naast dat HelloFresh prijzig is laten ze de proefperiode heel geslepen over gaan in een soort contract. Als je niet direct reageert om de verbintenis op te zeggen gaan de leveringen gewoon door. Zojuist contact gehad met een telefoniste die vastberaden was om mij totaal niet tegemoet te komen. Ik ben al jaren in de voedingssector werkzaam en ik ben nog nooit zo onvriendelijk en zakelijk behandelt n.a.v. een onprettige klantbeleving mijnerzijds. Er is ook geen ruimte om over het nieuw geïncasseerde bedrag te praten. Ook op de vraag of ik met een manager of geautoriseerd persoon kon praten werd resoluut ''nee'' geantwoord. Er is totaal geen inspraak of delen van feedback mogelijk. Ga niet met dit bedrijf in zee, ik zal mijn netwerk hierover inlichten. Ik hoop dat HelloFresh de vele negatieve feedback die ik op internet lees ter harte neemt en een verbeterplan gaat maken maar dat plan vooral naar acties gaat omzetten.

    Barbara23-02-2021

    Ik zit nu met het zelfde probleem, na een gratis box blijk ik een abonnement te hebben afgesloten. Echt alles goed gelezen en nu zit ik eraan vast voor minimaal nog 1 box voor € 46!!. Schandalig

    Anita29-03-2021

    Ik zelfde verhaal. Heb nergens gevraagd om een tweede box en opzegtermijn zogenaamd al lang verstreken. Inderdaad schandalig.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Hello Fresh box

    Diana20-01-2021
    Puff, Ik heb al op meerdere sites mij mening gegeven, zo gefrustreerd ben ik. Hello fresh is de wereld op zijn kop. Ik geef iets “gratis” weg en vervolgens zitten fam/vrienden eraan vast. Puff begon er aub niet aan. Het leek leuk maar het is een verdien model ten koste van mensen die niet de kleine lettertjes lezen. Schandalig.

    Door: Diana20-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    4 weken Hellofresh via Groupon

    Zeer tevreden over levering en kwaliteit.
    Ik heb echter via Groupon besteld en dat was een all inclusieve prijs met gratis bezorging. Vanaf de eerste box is echter €5,49 voor bezorging in rekening gebracht. Is niet volgens het gestelde bij de aankoop bij Groupon. Hier doen ze niets op uit. Het is veranderd, dus moet ik dat maar accepteren. Vind ik zo niet kunnen om de afspraken te veranderen terwijl je gewoon kunt laten zien dat je betaalt hebt voor incl. Bezorging. Voor service dus een ster. Maar dat pikt hij niet?

    Door: Marga03-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7
    rating

    Kan geen klacht indienen - onbedoelde reactivering abonnement

    Op 11 december 2020 hadden op een actie gereageerd waarop wij een gratis Box zouden ontvangen en daarna konden beslissen wel of niet met een abonnement door te gaan. Aangezien wij jaren geleden reeds naar tevredenheid hadden gedaan, wilden wij middels deze gratis Box proberen of dit nu weer opnieuw naar onze smaak zou zijn.

    Tijdens het invoeren van gegevens in de actie bleek op een gegeven moment dat een gratis Box voor ons niet mogelijk was gezien ons vroegere lidmaatschap. Ik heb toen mijn verder acties gestaakt op deze actiepagina en ik dacht daardoor hiermee klaar te zijn.

    Helaas bleek dit niet het geval. Zaterdag 18 december kreeg ik vanuit het niets een sms-bericht dat 19-12 onze Box bezorgd wordt?! Zeer vreemd aangezien ik geen enkele bevestiging heb ontvangen dat mijn account nu schijnbaar weer gereactiveerd zou zijn. Volgens hun klantenservice zou er een mail verstuurd zijn, maar hiervan was niets te vinden; ook niet in de spam.

    Daar komt nog eens bij wij al 5 jaar niet op het aangegeven adres wonen. Beetje vreemd dat we het adres niet zouden corrigeren, toch?! Tevens zouden wij gekozen hebben voor een bepaalde Box, die ingrediënten bevat die hier niet gegeten worden.

    Na contact via Whatsapp en telefonisch met de klantenservice wordt er geen acceptabele oplossing geboden slechts dat de huidige bestelling wordt geannuleerd en het tegoed (ca. €42,-!!!) op de account gezet wordt.

    Wij geven aan hier totaal niet mee akkoord te gaan want:
    - Wij hebben ons account niet bewust gereactiveerd;
    - Wij hebben geen gratis Box ontvangen zoals aangeboden in de actie;
    - Wij hebben geen bevestiging ontvangen van een eventuele reactivering van ons account. Hierdoor hadden we dus ook geen kans dit te annuleren;

    Wij hebben zelfs 2 voorstellen gedaan om dit alsnog op een nette manier af te handelen:
    1. Alles wordt stopgezet/ geannuleerd en wordt geen enkel bedrag in rekening gebracht.
    2. Wij ontvangen alsnog een gratis Box (zoals de actie beloofde) en wij zullen voor minimaal het tegoedbedrag als abonnee bij Hello Fresh blijven bestellen met de optie dit voor langere tijd door te laten lopen.

    Wij krijgen op geen enkele manier op een normale manier contact en men heeft het alleen maar over 'gemaakte kosten' die wij maar moeten betalen.

    Het op hun site vermelde mailadres tevredenheid@hellofresh.nl blijkt niet in gebruik te zijn. Klantenservice via Whatsapp geeft geen enkel alternatief hoe onze klachtenbrief alsnog te kunnen sturen. Per post (aangetekend) versturen zal ook weinig nut hebben, vrees ik.

    Mogelijk zal dit via Rechtsbijstand of de consumentenbond moeten lopen.

    Door: Luc29-12-2020
    Piet18-02-2021

    Helemaal mee eens consumentenbond is op de hoogte van de werkwijze van dit bedrijf,

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    free box offered by friend// scam for forced sale

    Forced sales!!

    Beware if you get a free box from your friends as it is actually a scam to get you into an abonnement.
    I got offered a box for free from a friend and end up paying an everyweek abonnement of 51€, to which their respond is that it is noted somewhere, probably not visible to the naked eye.

    Of course, you receive a mail notification a day prior to being delivered your next box that you never ordered, so it is not possible to cancel.

    I was actually thinking about checking the app more in detail to see what would fit my family but forget it, i am deleting this app and will not recommend it to anyone, but i will make sure this scam is known to others.

    Door: Karine28-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Geen aankoop

    Na een tijdje weer eens ingelogd op de site van HelloFresh om te kijken naar de boxen. Niks besteld en weer uitgelogd. Twee dagen later is er opeens 0,01 cent van de rekening. Meteen weer alles verwijderd van HelloFresh. Wat bleek toen, zij hebben een box besteld op mijn naam. Zodra jij weer inlogt, sturen zij jou direct een box toe en brengen deze zeker ook in rekening, zonder te berichten! Ik wil helemaal geen box, heb deze ook niet besteld en heb hier ook geen mail over gehad. Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice, uitermate klantonvriendelijk. “Ja, de deadline is al geweest”. Hoezo deadline, als ik nergens van af weet? Als ik op de site van de h&m inlog krijg ik toch ook niet opeens 3 broeken toegestuurd en worden deze in rekening gebracht? Al met al, geen geld terug. Dit is niet mogelijk. Je krijgt tegoed… Ik hoef geen tegoed wil uberhaupt geen box meer van jullie! Hoe moeilijk is het om netjes te 40 euro terug te storten? Elk normaal bedrijf in Nederland zou dit doen… Pas op mensen, nu pas lees ik dat ik niet de enige ben die deze nare ervaring heeft! Bestel hier niet! Klantonvriendelijk en zeeer slechte service.

    Door: Tessa22-10-2020
    Piet18-02-2021

    Blokkeer in overleg met je eigen bank hun bankrekeningnummer. Ze kunnen dan niets meer afschrijven

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    FAQ

    Is HelloFresh een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 88 ervaringen geplaatst over HelloFresh. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4.6 gekregen, waarbij 40% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is HelloFresh actief?

    HelloFresh is vooral actief in de categorie Eten & Drinken en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Maaltijdboxen

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van HelloFresh gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.