NederlandReview

    Ervaringen HelloFresh

    Zit jij ook vaak verlegen om ideeën voor wat je nu weer op tafel zult zetten? Of heb je gewoon geen zin om boodschappen te doen? Voor wie geen tijd heeft of een beetje lui is als het gaat om eten maken, maar toch elke avond een gezonde en verse maaltijd wil bereiden, is er HelloFresh. Maar wat krijg je precies als je een voedselpakket bij HelloFresh bestelt? Is het inderdaad vers, gezond en lekker? Is de levering stipt en de prijs schappelijk? Zijn de recepten goed te maken en smakelijk bovendien? Lees hier hoe anderen HelloFresh beoordelen en bepaal op basis daarvan of jij ook geïnteresseerd bent om je wat betreft eten te laten leiden door HelloFresh!

    Over HelloFresh

    De naam zegt het al: HelloFresh gaat om verse producten. Heb je een lidmaatschap bij HelloFresh, dan doen zij voor jou wekelijks de boodschappen voor drie of vijf complete maaltijden en bezorgen die gratis bij jou thuis, samen met een recept opdat je weet wat je ermee moet. Eerst proberen? Bestel dan een proefbox. Producten komen slechts de selectieronde door als ze vers en lekker zijn en als het duidelijk is wat de herkomst is (en dat de leverancier met respect voor plant en dier werkt). Wat betreft de recepten zijn er ook voorwaarden. Het liefst maakt HelloFresh gebruik van groenten die niet meer bij iedereen bekend zijn (de toch weer steeds bekendere vergeten groenten) en die passen bij het seizoen. In de winter kun je dus pastinaak verwachten (misschien is niet iedereen daar blij mee), maar ook koolraap en boerenkool; in het voorjaar zul je eerder gerechten met raapstelen, postelein en asperges in de box vinden. Doordat producten direct bij de leveranciers worden ingekocht, bevatten ze meestal geen toevoegingen zoals smaakversterkers. Des te gezonder!


    Wat zit er in een hello fresh box? Beautilab.nl legt het even uit!

    Diensten van HelloFresh

    Om het gemak te vergroten zijn de recepten redelijk simpel en kosten gemiddeld dertig minuten om te bereiden. Ook handig: HelloFresh berekent de voedingswaarden vast voor je, zodat je precies weet hoeveel calorieën, koolhydraten, vetten en eiwitten je binnenkrijgt. Handig als je op een speciaal dieet bent of gewoon goed in de gaten wilt houden wat je binnenkrijgt. Ook niet onbelangrijk: om voedselverspilling tegen te gaan, worden overgebleven producten gedoneerd aan de Voedselbank. Het karton van de boxen wordt gerecycled en voor nieuwe boxen en verpakkingen wordt zo veel mogelijk gebruik gemaakt van gerecycled materiaal.

    Voor wie de recepten altijd binnen handbereik wilt houden, is er de HelloApp voor iPhone en iPad. Wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief ontvang je niet alleen recepten, maar ook €10,- korting op jouw eerste box. En als je iemand anders blij wilt maken met een duurzame doos eten, dan kun je op de website cadeaubonnen kopen.

    Klachten over HelloFresh

    Vragen over bijvoorbeeld bezorging, recepten, ingrediënten of betalingen worden met enthousiasme beantwoord. Sterker nog, ze zitten te springen om te horen wat je van hun recepten vindt. Dat kun je doen bij de klantenservice (per mail of telefonisch), op hun bezoekadres in Amsterdam, via de sociale media - omgedoopt tot HelloMedia - Facebook, Twitter en Instagram. En/of laat hier bij NederlandReview een reactie achter! Wat vind jij van HelloFresh?

    Ervaringen van consumenten over de hellofresh box. Hoe was het eten? Was het vers en de levering op tijd? Lees & schrijf ervaringen op NederlandReview!

    HelloFresh
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (75)

    5
    40% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5.4
    Service
    rating
    4.6
    Prijs
    rating
    4.6
    Leveren
    rating
    5.4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    HelloFresh maaltijdboxen

    Hallo HelloFresh!

    Een paar maanden terug heb ik via Socialdeal met korting een box gekocht. De voucher heeft een tijdje geparkeerd gestaan, totdat ik me realiseerde dat hij bijna afliep. Snel De eerste box samengesteld en een bezorgmoment gekozen.

    Het was mij direct duidelijk dat het hierbij om een abonnement ging dat ik afsloot. Geen probleem, wekelijks op te zeggen! Ik heb direct de volgende week gepauzeerd en nadat de box bezorgd was, het abonnement opgezegd.

    Die week zijn we met onze eerste box aan de slag gegaan. Wat een feest! De maaltijden waren heerlijk divers. Combinaties en gerechten die we zelf niet zomaar zouden bereiden.

    We besloten (zeker met ook op de tijd waarin we nu leven) weer lid te worden :). Gisteren is de derde box bezorgd en we kunnen nu al niet wachten om weer lekker te gaan koken. Voor de komende weken zijn de gerechten al uitgekozen en elke keer is het weer een feestje om dit te mogen doen.

    Bezorgingen van HelloFresh zijn ook netjes. Er wordt goed aangegeven hoe laat je de box kan verwachten.

    Tot slot; HelloFresh is niet goedkoop, maar de variatie en het gemak dat het brengt (op dit moment) zeker waard! Het enige dat ik mis is om makkelijk extra porties bij te kunnen bestellen van een gerecht voor wanneer je extra eters verwacht.

    Door: Rik05-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Heel tevreden

    Wij maken sinds een half jaar gebruik van Hello Fresh. Elke week weer een feestje. Nog geen recept gehad die niet lekker was. Zelfs toen we de voorkeur recepten een keer niet goed opgeslagen hadden. Waren de standaard keuzes ook lekker. De smaken zijn puur en in balans. Het valt me vooral op dat mensen reageren, die niet goed lezen en dan gelijk een negatieve recentie plaatsen. Soort negatieve genoeg doening.... Komt erg veel voor in de maatschappij...
    Ik vind dat dit bedrijf een pluim verdiend! Ik vertel het vaak tegen familie en vrienden omdat we er zo van genieten. 1x een foutje gehad in recept ( vlees voor 1 persoon ipv voor 2 personen) Gebeld, gelijk korting op volgende box. En wij aten ook veel grotere hoeveelheden vlees. Nu veel beter in balans.

    Door: Pascalle10-02-2019
    Thomas Gravesteijn07-04-2020

    Met de voedsel pakketten van Hello Fresh heb ik niet zoveel te melden,wel over de uitstraling die hun bezorgers hebben.Al verschillende malen ben ik op de A12 tussen Gouda en Woerden ingehaald door busjes van Hello Fresh die met hoge snelhied 130-140 km/h over de linkerbaan razen.Gisterenmiddag 6-4-20 was het helemaal prijs 5 busjes met Hello Fresh logo,s tussen Utrecht en Woerden met snelheden boven de 130 waar je 100 mag.Kortom schijt aan de wereld,wij zijn Hello Fresh. Ik weet zeker dat ik er niets meer zal bestellen!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Wekelijks 3 a 4 maaltijden voor 4 a 5 personen

    Goede verse en gezonde maaltijd.
    Minimaal 2 ons groente pp. 100 gram vlees naar keuze. Altijd iets van pasta brood en of aardappelen. Meer dan genoeg voor iedereen. Lekkere recepten. Je moet wel weten hoe het werkt. Dat je een abonnement aangaat. Veel mensen lezen niet goed of begrijpen het niet. Handige app Weekje op vakantie dan sla je met een vingertip een weekje over. Nette klantenservice vriendelijk en beleeft. Tijdige bezorging nette verpakking. Kortom niks mis mee. Het is misschien duurder dan bij een (prijsvechter)supermarkt. Maar je krijgt er goed lekker en eerlijk voedsel voor terug. Weinig plastic er wordt nagedacht over het milieu. Geen etensresten over. Je eet ook niet te veel. Prima concept. Wij maken er graag gebruik van.

    Door: Hilda van der Wal16-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Zeer tevreden

    Wij zijn al bijna 5 jaar klant en zeer tevreden. Wij maken gebruik van 5 maaltijden per week. Nooit na te hoeven denken wat je weer gaat koken. Duidelijke recepten en elke dag weer een verrassing wat er op tafel komt. Zelfs na 5 jaar nog steeds recepten erbij welke wij nog niet hadden gehad. Uiteraard ook wel eens dubbel, maar prima. Voor Hello Fresh at ik vaker hetzelfde. Bij de enkele keer dat er iets niet goed was, direct contact en werd het geld geretourneerd of kreeg ik een aardigheidje voor het ongemak. Welgeteld 4/5 keer gebeurd in al die jaren. Bezorging perfect. Voor ons het een uitkomst en niet onbelangrijk: we eten zeer gezond en veel meer gevarieerd.

    Door: Tina10-12-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    NOOIT HIER BESTELLEN

    Wow wat voel ik mij belazerd. Ik heb na mijn eerste hellofresh actie direct opgezegd en toen ik op vakantie was stond er ineens een nieuw pakket voor de deur. Ze konden het niet meer wijzigen en wilde ook niet mijn geld terug geven. Daarnaast kwam de bezorger daarvoor twee keer te laat en was de klantenservice echt slecht.

    Door: Tijn Strikker17-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    too much plastic and was charged even thou the box wasn't delivered

    too much plastic, the "de-register your account" doesn't work. So, be careful, you are only de-registered when you receive a mail.

    Door: Nitesh chawla15-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6
    rating

    kilo's afvallen met voedselpakketten

    Het was niet eens de bedoeling, maar sinds ik de pakketten van HelloFresh gebruik, ben ik echt iets van 8 kilo afgevallen!
    Denk dat het komt omdat het gezondere maaltijden zijn dan dat ik normaal maakte.

    Als ik geen tijd had, was ik wel eens geneigd een patatje te gaan halen ofzo.

    Nu krijg ik een paar keer per week een pakket thuis en dan maak ik dat, want dan moet je wel.

    En zo dwong ik mezelf gezonder te eten en krijg daar als gratis beloning bij, dat ik ook ineens van die kilo's af ben.

    Daar kan geen dieet tegenop!

    Door: Paula13-09-2016
    Niels14-04-2020

    Kan ik inkomen weinig voor veel geld. Kun je in elk geval geen snoepgoed meer kopen om dik te worden wan je bent rap door je centen heen

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Nieuwe aanbieding weer lid van Hello Fresh

    Ik was gestopt met Hello Fresh omdat ik het toch teveel vond. Was best een gedoe, maar uiteindelijk gelukt.

    Toen kreeg ik van het jaar een nieuwe aanbieding... en ik miste de pakketten wel een beetje want het is ook wel weer handig.

    Dus nu ben ik toch weer lid geworden. Tot nu toe bevalt het goed. Het lijkt alsof de communicatie ook beter is, want ik heb al een paar keer goed contact gehad met Helo Fresh hierover, en dat ging steeds prima.
    Dus als ik het zat ben, dan zeg ik het gewoon weer op en wacht op een volgende aanbieding

    Door: Rosa van Berg12-12-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Kwaliteit is weer goed!

    Ik was opgestapt omdat ik de kwaliteit achteruit vond gaan en daar betaal ik niet voor....
    Toen kreeg ik een paar maanden later toch weer een aanbieding en toen heb ik het nog een keertje geprobeerd. Want het is toch wel handig dat je vanzelf eten krijgt toegestuurd..

    Maar ik vind dus echt dat ze beter zijn geworden. Hier tenminste. De groente en fruit ziet er gewoon weer goed uit. Dat vind ik het belangrijkste.

    Hoop dat het zo blijft dit keer!

    Door: Annemarie21-04-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    box

    We hebben een paar maanden genoten van hello fresh, maar zijn ermee gestopt, omdat we vonden dat er teveel koolhydraten (aardappelen, pasta, gort) bijzat en te weinig groente.
    Als er een keuzemogelijkheid was voor meer groente en veel minder koolhydraten, dan zou ik daarvoor kiezen, ook als ik daarvoor een paar euro extra moet betalen. Als jullie dat gaan aanbieden kom ik meteen weer terug bij jullie! Hartelijke groet, Barbara

    Door: Barbara03-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    7.5
    rating

    Maaltijdbox

    Ik kreeg via een kennis een code voor hello fresh, leuk kan ik het eens proberen. Meteen al een nadeel eerst betalen en dan pas kan je maaltijden in zien. Maar ach dat zal er wel bij horen.. uiteindelijk is alles gelukt. Alles komt goed binnen zoals afgesproken. Top! De volgende dag aan de slag met de naanbrood met kip. We hadden voor drie personen, maar kregen twee naambroden, toch 1 van de hoofdgerechten en het meest vullend dus erg jammer. Na contact met hello fresh konden ze alleen geld terug zetten voor het brood op je account. Geld terug storten kan niet... Vreemde service maar ach de rest zal wel goed zijn toch? Het eten dient binnen vijf dagen geconsumeerd te worden staat op de verpakking. Op de vijfde dag beginnen we aan ons stoofvlees ( €2pp extra voor betaald!!!) 450 gram coq au vin voor 3 personen.. niet veel maar ach we hebben er een broodje bij en aardappelpuree. Oh nee toch niet. Het broodje zit al vol schimmel en een aantal wortels zijn al rot... Erg jammer dit! Wederom contact met hello fresh, wedero. Sorry we zetten geld op je account. Ik ga niet weer bestellen dus geld op mijn account heb ik niets aan... Zou niet aanraden om hier te bestellen! Het concept is leuk, eten kan verder ook goed zijn maar te veel missers!!! Erg jammer!

    Door: Annemarie14-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    Niks

    Wat een slecht bedrijf dat hellofresh.
    Begin 2019 enkele boxen besteld via hellofresh, in april 2019 verhuist naar een nieuw adress. Krijg ik afgelopen week een betalings herinnering van een box die bezorgd is op 30 juni 2020 op mijn oude adress.
    Gelijk gebeld dat dit niet kan kloppen omdat ik hier al bijna 2 jaar niet meer woon. Een heel vriendelijk iemand aan de telefoon die mij uitlegd dat dit inderdaad niet klopt en ze de betaling eruit zal gaan halen.
    Gisteren kreeg ik echter tot mijn verbazing een 2e herinnering van een niet betaalde box.
    Nogmaals gebeld met de klantenservice en ook hier kreeg ik te horen dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat ze het uit zou gaan zoeken en mij dezelfde dag terug zou bellen.
    Echter gebeurde dit niet en heb ik vandaag maar weer opgebeld
    Hier kreeg ik iemand aan de telefoon die mij vertelde dat ik mijn acount weer heb geactiveerd op 24 april en dat ik 30 juni een box heb ontvangen.(wat best raar is, aangezien je normaal je box bij activatie diezelfde week of die week erop ontvangt. Haar uitgelegd dat dit niet zo is aangezien waarom zou ik een box activeren als ik niet meer op dat adress woon.
    Daarbij is het wel heel apart dat ik niet eens een bevestiging krijg als ik een box bestel.
    deze collega vertelde mij dat ik maar gewoon moet betalen en dat het anders naar een incassobureau gaat.
    Dat is toch te triest voor woorden? Terwijl ik kan bewijzen dat ik niks heb ontvangen omdat ik daar simpelweg niet woon!!
    Een klacht ingediend via de mail en ook daar krijg ik dezelfde reactie.
    Geen medeleven of bereidheid om een oplossing te zoeken voor dit probleem en ik moet dus nu voor iets betalen wat ik nooit heb ontvangen.

    Dus bestel nooit maar dan ook nooit bij hellofresh want het enige wat ze willen is geld cashen!!!

    Door: Kim14-08-2020
    Karin Broers29-08-2020

    Een soortgelijke reactie gekregen. Ik voel mij gewoon opgelicht door Hello Fresh. Nog nooit een bedrijf meegemaakt die zo klantonvriendelijk is.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Standaard maaltijdbox Hello Fresh

    Het leek zo leuk, maar werd een drama. De porties zijn klein, voor de lekkere recepten betaal je een flinke toeslag per persoon en je moet al over allerlei ingrediënten beschikken die niet iedereen zomaar in huis heeft. Ook zit je zomaar aan een abonnement vast en het bedrijf weigert rekening te houden met dieet voorkeuren of allergieën. Sterker nog, HelloFresh doet er alles aan om je nóg meer geld af te troggelen. Zelfs 50 cent bezorgkosten om dan niet eens een plekje op maandag te kunnen krijgen.
    Het contact met de klantenservice heb ik nog nooit zo verschrikkelijk meegemaakt. Mails worden gewoon niet gelezen en je wordt doorverwezen naar een ander platform, want dan zijn ze maar van je af.

    Ik raad het iedereen sterk af! Zelfs een gratis box zorgt al voor veel ellende.

    Door: Manon28-07-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    1 hello fresh box

    Pas op als je hier besteld, je denkt 1 box te bestellen, en klaar vervolgens zit je er aan vast, er komt pas een melding bij de 2e week als hij al. Verzonden is zodat je niet kunt anuleren, klanten service kom je niet vermee praten alleen over een opzeg datum, let op mensen als je besteld zit je er dus 2 week aan vast, ze suren je sneaky pas de bezorg bevestig zodat je de 2e week niet optijd kunt opzeggen, slecht systeem dus je word gedwongen om 1 box te bestellen ze maken gebruik van het wel bekende lees de kleine letters, kortom representatief slecht scorend en totaal geen empathie.

    Door: Stan van Dijk 27-07-2020
    Karin Broers29-08-2020

    Inderdaad, je krijgt geen bevestiging in je mail en pas op het moment dat het er is, kom je erachter dat er iets fout is gegaan en dan moet je evengoed betalen.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3
    rating

    BOYCOTT Hellofresh

    This is one of the worst service experiences in my life and I never expected it to happen in a country like Holland, which is known for its fair and decent social principals. However, what happened to me was outrageous, and I hereby share this experience in the hope that no one would ever have to go through the same ordeal.

    First of all, as a new comer in the Netherlands, I am trying my best everyday to improve my Dutch, for the purpose of better understanding the culture and avoiding certain misunderstandings throughout the day. However I didn't see Hellofresh coming at me with all their tricks and schemes in the sole goal to get extra payment from me.

    I ordered one box as a trial after I got a discount card from my friend. That means it only cost me a couple of euros to receive a box, worth 4 days of food. And that was quite a nice experience. However, one week later, I got a notice from my bank revealing a transactions to Hellofresh for 74 euros for another week of food order. I was caught in both surprise and panick. I didn't place any hellofresh order for that week! And that was in the middle of virus lockdown, I could barely pay for my rent because I hadn't been working for months. I called the customer service of Hellofresh right away, requesting a pause on this ridiculous transaction. I explained the situation to the lady on the phone, my lack of Dutch, my unawarenes of Hellofresh rules, and my financial insufficiency. I almost came to tears when I told her about my rent dilemma.

    How little did I know that hellofresh runs by cruelty and hellofresh crews care about nothing but their own benefits. She also informed me that the meal box would be delivered by the end of the day and I definitely would be ripped of that 74 euros.

    How can I pay something I never wanted in the first place and then being forced to pay for it with half of my savings?

    Over the past few months, I've asked my Dutch friend to call and plead to Hellofresh, multiple times and I even requested to speak with their supervisor. The answer is No. That's the only answer I can get from Hellofresh, always " NO"! And now, they've sent me another bill from a collecting company, asking to pay 112 euros!!!?? What? Unbelievable!!

    This experience of mine says all about this company: cruelty, self- benefit, NO to customers, and no sympathy at all.

    Boycott Hellofresh!!

    Door: Eyre Connors 27-07-2020
    Karin Broers29-08-2020

    I agree, the same things happened to me

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    niet thuis

    Tientallen keren zetten ze bij niet thuis de box in het portaal, zeer prettig.
    Nu doen ze dit eenmalig niet, ik heb dus geen box gehad!
    Nu moet ik deze toch betalen, Ik weiger.
    Meteen daarna een incasso bureau er op met kosten.
    Ik weer bellen, 'sorry, gewoon betalen met 40,- kosten er op.
    WTF, moet ik hier voor naar de rechter.
    Ik ben genezen, wat een K#T bedrijf.

    Door: kortlevers10-07-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    Hellofresh maaltijdbox

    Plus:
    - Lekkere recepten
    - Minder vaak boodschappen doen
    - Kookinspiratie

    Min:
    Waardeloze communicatie. Geef aan een herinnering te willen ontvangen wanneer nieuwe recepten uitgekozen kunnen worden, krijg niets. Resultaat: box wanneer je 'm niet wil, met recepten die je niet wil. Reactie klantenservice: "weet niet waar het aan ligt". Top. Het concept is leuk, de uitvoering minder. Zo is het wel makkelijk om geld binnen te harken natuurlijk. Mijn abonnement is in elk geval opgezegd.

    Door: Dieuwertje09-07-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Hello Fresh box

    Hello fresh is totaal niet flexibel en totaal niet klantgericht. Ooit een aantal jaren geleden een keertje geprobeerd en toen bij box 2 al problemen gehad waardoor ik het maar weer heb opgezegd. Nu toch maar weer eens geprobeerd om te kijken of e.e.a. positief veranderd is maar helaas. Ik heb heel bewust gevraagd om een notificatie voor het kiezen van mijn recepten omdat we met meerdere personen van de box eten en we niet alles lusten. Vorige week geen notificatie gehad en kan mijn gerechten (die ik dus 8 dagen van te voren door moet geven....) voor aankomende donderdag niet meer wijzigen en helaas zit er 3 gerechten in die we niet lusten en zelf allergisch voor zijn. Geen enkele manier van meedenken vanuit de klantenservice. Echt HEEL slecht. Ze hebben iig een klant minder al lijkt dat ze echt geen bal uit te maken. Maar als ik de reviews zo lees houden ze wel van dit soort praktijken en staat de loyaliteit naar klanten niet zo hoog in het vaandel. Jammer, want het concept is leuk. Zouden er meerdere bedrijven dit soort concepten hebben en wel klantgericht zijn...? Hmmm, ik gok van wel. Doei Hello Fresh. Hoi Marley Spoon.

    Door: Femke30-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Hello fresh

    *** WAARSCHUWING.... LANG VERHAAL***

    #hellofresh, Hello ERGERNIS!!!!!

    Van een kennis kreeg ik de mogelijkheid om kennis te maken met Hello Fresh.
    Ik dacht, dat is niets voor mij veeeeeeeeel te duur.
    Maar nee, het kostte mij niets want het was een proef en ik kon na ontvangst gewoon weer opzeggen en zou ik nergens aan vast zitten.
    Oke, nou laat me het dan maar proberen.
    Ik een account aangemaakt en rond gaan neuzen op de site en ben gaan bestellen.
    Op 4 juni zou mijn pakket bezorgd worden.
    Maar ik, die altijd zekerheid wil hebben, heb op 2 juni contact opgenomen met de klantenservice van Hello Fresh om te vragen hoe ik op zou moeten zeggen.
    De vriendelijke meneer aan de telefoon zei me dat ik nu nog niet op moest zeggen omdat ik dan het pakket niet zou ontvangen want dan zou de computer “denken” dat het een fout was.
    Ik moest de box op pauze zetten en na het ontvangen van de box zou ik kunnen opzeggen.

    Zo gezegd zo gedaan, box op pauze gezet en wachten tot op vrijdag de box bezorgd zou worden.
    Track en trace, kon precies bijhouden wanneer het zou komen, kreeg ook berichten dat de bezorger er bijna was en ja hoor precies op tijd werd de box bezorgd.
    Zag er allemaal prima uit, was vers en zijn gelijk aan de slag gegaan.
    Jammer is wel dat je toch nog extra dingen in de keukenkastjes moet hebben staan om het gerecht ook te maken. Dus eerst nog even langs de winkel om te halen wat nodig was.

    Om een lang verhaal niet nog langer te maken…….
    Op 9 juni dacht ik ineens, oh ik moet de box nog opzeggen.
    Via de website mijn “abonnement” welke ik op pauze had gezet opgezegd.
    Krijg direct de melding dat mijn abonnement is opgezegd maar dat er nog een box klaar staat en 11 juni om 16.30 bezorgd gaat worden?!?!?!?!
    Een box? Bezorgen? Ehhhhh mijn abo staat op pauze!
    Telefonisch contact opgenomen met de klantenservice waar ik de dame aan de telefoon mijn verhaal deed. Ik moest haar mijn e-mail adres en postcode en huisnummer doorgeven dan kon ze het nakijken.
    Ja mevrouw het klopt u heeft de box op pauze gezet maar 1 seconde erna weer geactiveerd!
    Geactiveerd? Nou dat denk ik niet. Ja dat heeft u toch gedaan.
    Dus vrijdag wordt uw box bezorgd. Ik heb tegen haar gezegd dat ik deze niet wil ontvangen en zeker niet gaat betalen. Ja zegt ze u heeft het zelf weer geactiveerd (ondertussen stoom uit mijn oren)
    Als u hem niet wil dan sturen we hem naar de voedselbank. Ik zeg prima, ja maar dan moet u het wel betalen (nog meer stoom uit mijn oren)
    Nogmaals, ik ga helemaal niets betalen. Nou dan kan ik het zo doen zei de dame aan de telefoon, dat u € 20,00 betaalt en dan nemen wij ook de helft van de kosten voor onze rekening. Ik zeg nogmaals, ik gun de mensen bij de voedselbank alles maar ik ga niet betalen. U zal wel moeten. Na het beëindigen van het telefoongesprek op mijn rekening gekeken en ja hoor, het geld was al van mijn rekening gehaald, direct gestorneerd.

    Via de app contact gehad met nog een medewerker en die kwam met het zelfde verhaal. Het was mijn eigen schuld en de boodschappen waren al gehaald.
    De boodschappen al gehaald? Ik kan tot de avond voor bezorging nog veranderen van gerechten en dan zijn nu ( 2dagen van te voren) de boodschappen al gehaald???? Vreemd verhaal.
    De man/vrouw achter de app schreef dat hij zou willen dat hij me verder kon helpen maar dat kon hij niet. Fijne avond meneer!

    Vrijdagmiddag 16.15, de bel, Hello Fresh, ik kom uw box afleveren! Meneer ik heb niets besteld en ook niet betaald dus u kunt de box weer mee terug nemen.
    25 seconden na het afwijzen werd ik gebeld door een medewerker van Hello Fresh, ik had de box geweigerd. Ik zei ja, waar ik niet voor betaal is ook niet van mij.
    De meneer, waar ik jammer genoeg de naam niet meer van weet, zei dat hij het even snel had nagekeken en zag dat ik het gepauzeerd had en daarna weer geactiveerd had. Ik nogmaals uitgelegd dat ik dat niet had gedaan en ik er vanuit ging dat als dit gebeurde de computer wel een melding zou geven om de klant te contacten of dit klopt. De man zei “JIJ bent er zelf verantwoordelijk voor om te kijken of het daadwerkelijk op pauze staat” Ik zeg dit meent u serieus? Ja dat is jouw verantwoording.
    Hij heeft aangeboden diezelfde avond de box nogmaals te bezorgen, ik heb hem nogmaals gezegd dat ik niet betaal en niets wil ontvangen.
    Hij zei dan gaat de box naar de voedselbank en jij krijgt een rekening van € 40,00.
    Ik gaf aan dat als ik al zou betalen de eerste medewerker die ik aan de telefoon had de kosten tot
    € 20,00 kon reduceren. Nee zei de man, dat kan ze niet gezegd hebben, maar ik kan het gesprek terugluisteren. Ik heb hem aangeboden mijn opgenomen gesprek naar hem te sturen. Nee dat was niet nodig.
    De man begon zijn stem te verheffen en ik heb hem aangegeven dan ik niet ga betalen. Hij gaat mij een rekening sturen… ik zeg moet u doen….. Een fijne avond meneer.

    Ik zal niet snel dit soort berichten plaatsen maar dit vind ik echt niet kunnen.
    Ik zet het op pauze, zoals aangegeven door een hele vriendelijke medewerker, ik doe dit naar eer en geweten en dan krijg ik dit.

    Hello Fresh een dikke koude douch voor jullie, zal ook aan iedereen mijn verhaal laten horen.

    Door: Ghislaine de looze13-06-2020
    Femke30-06-2020

    Heel herkenbaar. Wat een slechte service dit bedrijf. Ik ga de box ook weigeren en niet betalen. Hoop dat je idd niet hoeft te betalen en dit nu klaar is.

    sylvia kortlevers04-07-2020

    klantenservice zijn zeer onbeschoft. Ik heb het zelfde verhaal geen box gehad dan ga ik niet betalen. Loopt nog steeds ga vandaag wederom een klachtenformulier invullen. Volgens klantenservice hebbik pech gehad. Hoe lekker het ook was NOOIT MEER HELLO FRESH.

    Sandra 28-08-2020

    Ik heb dus afgelopen week precies dit zelfde mee gemaakt. Ik ben ooit klant geweest van HF maar was er even klaar mee. Op aanraden ( aandringen ) van hun kant, het abonnement op pauze gezet ( opzeggen is helaas niet simpel ). Na ruim een jaar, werd ik vorige wel enthousiast gemaakt door een vriendinnetje over HF en bezocht ik hun site weer eens. Ik was nog steeds niet enthousiast over de gerechten en ook de bezorg momenten die beschikbaar waren paste mij niet. Ik wilde er nog eens goed over nadenken en was van plan na mijn vakantie eens te bellen over de bezorg momenten. Tijdens mijn vakantie, een paar dagen later, ontvang ik een sms dat mijn box de volgende dag ( op zondag ) geleverd zou gaan worden??? Pardon? IK HEB HELEMAAL NIETS BESTELD! Ben notabene op vakantie! Direct de klantenservice gebeld en daar werd mij verteld dat door op de site te komen ( en waarschijnlijk naar mijn account te gaan ) ik de zogenaamde pauze knop gedeactiveerd heb en dus de leveringen in gang gezet... ik heb daar dus niets van gemerkt. De medewerker begon tegen mij ook over dat de box wel geannuleerd kon worden en het bedrag dan op mijn HF account gestort kon worden. Ik heb niets besteld en ga dus ook niet betalen! Box is idd geannuleerd net als mijn abonnement die ik direct heb opgezegd maar de factuur heb ik inmiddels wel binnen.... ik ga proberen rechtsbijstand in te schakelen maar ben bang dat dit soort smerige praktijken afgetimmerd zijn

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6
    rating

    Niks

    Lang verhaal.....
    Ik bestel niks, krijg toch wat, annuleer het, moet wel.betalen, doe ik niet, krijg ik een boete en een incassobureau op de stoep. Gezond bedrijf.????....ze maken de klant gek.

    Door: Anton10-06-2020
    Ghislaine 13-06-2020

    Het zijn boeven. Hoe uurs het afgelopen met de incasso?

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Schrijf zelf een review over HelloFresh

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is HelloFresh een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 75 ervaringen geplaatst over HelloFresh. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5 gekregen, waarbij 40% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is HelloFresh actief?

    HelloFresh is vooral actief in de categorie Eten & Drinken en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Maaltijdboxen

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van HelloFresh gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.