Nederlandse Energie Maatschappij
Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Cijfer5,8

Totaal

5,8

Bestellen

6,2

Service

5

Prijs

5,8

Leveren

6,2
11 rating57 %Zou hier weer kopen!

Alle reviews:

17-11-2016
  • Bestellen

    2
  • Service

    2
  • Prijs

    2
  • Levering

    2
2
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Rudolf de Lang

Nederlandse Energie Maatschappij - Ik krijg me geld niet terug van de NLE

ik zou €62,62 zou terug krijgen, maar tot nu tot heb ik nog niks ontvangen...
Zegen ze na een klacht van mij op Facebook..

NLE schrijft op Facebook onder" de naam "XX (admin) van NLE: "Bedankt! Ik heb even gekeken en gezien dat hij gelijk verrekend is met je nieuwe termijnbedrag. Dit betekent dat er nog €75,80 wordt geïncasseerd rond 23 november. Je hebt dan ook gelijk je nieuwe termijnbedrag van €138,42 voldaan"

Dus zuinig geweest voor niks dit jaar, weg extraatje van €62,62, althans weg, ik krijg het gewoon niet in handen/en of op de bank
Ben nu overgegaan naar de De Friesland Zorgverzekeraar..
Nooit meer naar de NLE!
Stap over nu het nog kan ( Ik schrijf dit op 17-11-16
Dus kan ik nog mooi op tijd overstappen naar de De Friesland Zorgverzekeraar..
Ik zou zeggen volg mij ( Overstappen)
Oplichters en onbeschoft daar bij die klote NLE

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht

Reactie op deze post:

Door: Johan15-12-2016

Haha, omdat je geld met een nieuwe rekening is verrekend wil je er nooit meer naar terug? Dat slaat echt helemaal nergens op :D.



15-11-2016
  • Bestellen

    8
  • Service

    8
  • Prijs

    8
  • Levering

    8
8
Zou hier weer kopen:JA
Door: Van der Maat

Nederlandse Energie Maatschappij - Goed bericht

Tot zover de goedkoopste voor mij en geen problemen mee gehad. Heb ze nu een jaar en doe denk ik nog wel een jaartje verlengen. Dus er zijn ook klanten met goede ervaringen.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
03-11-2016
  • Bestellen

    2
  • Service

    2
  • Prijs

    2
  • Levering

    2
2
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Marcel Hams

Nederlandse Energie Maatschappij - dhr.

Jaren geleden is mijn moeder (80) 2x opgelicht door deze "club" leveranciers van ellende. Eerst werd ze gebeld alsof ze van haar vaste leverancier waren. Hier kwamen we te laat achter en konden het niet meer terug draaien. vervolgens (een jaar of twee later, contract was voor 3 jaar) kon ze op kerstdag niet meer pinnen, bleek dat haar rekening geen saldo meer had. De leverancier had een " 3" voor een "8" aangezien bij het invullen van de meterstand. Hierdoor had ze in 1 klap 500 kub gas verbruikt. Alles werd direct doorgevoerd zonder dat hun systeem iets vreemds registreeerde. Door deze blunder werd ook maar even de nieuwe premie aangepast en afgeschreven => bij elkaar rond de 1700 euro en dat vlak voor kerst.
Moeders helemaal in de stress want ze stond nooit rood! dacht dat ze het zelf fout had gedaan. heeft tot januari geduurd voordat alles was opgelost. heeft me heel wat energie gekost om bij deze mensen een verontschuldigend bloemetje gestuurd te krijgen naar mijn moeder om aan te geven dat ze fout zaten. erg triest allemaal

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
18-10-2016
  • Bestellen

    2
  • Service

    2
  • Prijs

    2
  • Levering

    2
2
Zou hier weer kopen:NEE
Door: F.Snellers

Nederlandse Energie Maatschappij - sterk af wijkende meterstanden

Ik ben 9 maanden klant geweest bij de NEM/ NLE dat was in de periode van maart t/m september ik zou in die periode 2700 kuub gas verstookt hebben en weet ik hoeveel stroom ook. Ik heb toen de netbeheerder opdracht gegeven om een correctie uit te voeren op de meterstanden dat hebben ze gedaan ipv bij betalen moet ik 1500 eurie terug vorderen van hen. Heb toen een aangetekende brief verstuurt naar de NEM/NLE en hun gesommeerd de werkelijke rekening op te gaan maken zo niet zou ik gerechtelijke jegens hun gaan ondernemen. toen hebben ze maar eieren voor hun geld gekozen en mijn het verschuldigde bedrag op mijn rekening terug gestort. Nooit meer deze maatschappij!!!!

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
05-09-2016
  • Bestellen

    10
  • Service

    10
  • Prijs

    10
  • Levering

    10
10
Zou hier weer kopen:JA
Door: Bouwmeester

Nederlandse Energie Maatschappij - Tevreden klanten

Oh nou ik herken me echt helemaal niet in sommige reviews!
Bij ons gaat alles altijd goed hier. Nooit problemen gehad met levering of facturen of niks.
Afsluiten ging prima en vergeleken met onze vorige leverancier zijn ze hier erg goedkoop.
Dus wij zijn zeker tevreden !

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
31-07-2016
  • Bestellen

    2
  • Service

    2
  • Prijs

    2
  • Levering

    2
2
Zou hier weer kopen:JA
Door: bianca

Nederlandse Energie Maatschappij - hoge kosten achteraf

na de jaarrekening moest ik 300 euro ij betalen, voordat dit was uitgezocht kwam het incassoburo om de hoek, plus informatiekosten, renete e,d, heb ik niet betaald alleen wat ik schiuldig was.
bij de wet moet nle dit eerst schriftelijk mededelen maar dat doen ze niet .
wordt nooit meer klant bij dit bedrijf.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
30-05-2016
  • Bestellen

    2
  • Service

    2
  • Prijs

    2
  • Levering

    2
2
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Dol

Nederlandse Energie Maatschappij - oplichters

we zouden als bedrijf €500,- minder betalen nou vorig jaar moesten we ineens €5500,- bij betalen let wel word gewoon afgeschreven. Contact opgenomen, ja sorry foutje in de berekening we stellen het maandelijks bedrag bij dan heeft u volgend jaar dit probleem niet. Helaas nu weer €2400,- afgeschreven. Ik voel met echt in de maling genomen dit is €7900,- ff in een jaar tijd.
Ben echt zeer boos en dan moet ik nog een jaar. had er nooit aan moeten beginnen. NLE dikke NUL!!!!

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht

Reactie op deze post:

Door: frank03-06-2016

NLE zijn "dieven"! frank

Reactie op deze post:

Door: F. Snellers18-10-2016

ik kan je aanraden om een meterstand correctie te laten uit voeren door de netbeheerder, met die gegevens kan je de NLE dagvaarden. Zo ver laten hun het niet komen en betalen jou het teveel betaalde geld terug. ik heb zelf ook nare ervaringen gehad met hun zou binnen 9 maanden in de periode van april t/m september dat ik klant was bij hen 2700 kuub gas verstookt hebben. ik heb ook niet betaalt ik betaalde al 236 eurie per maand wat al veelste veel was. het kwam er dus op neer dat hun mij 1500 eurie verschuldigd waren dus echt de moeite om te doen.

29-03-2016
  • Bestellen

    6
  • Service

    2
  • Prijs

    2
  • Levering

    6
4
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Mw. Ouwerkerk

Nederlandse Energie Maatschappij - Zeer ontevreden

Administratie klopt niet, heb 2 klantnummers! Maandbedrag fluctuereerd van 170,00 naar 136,00 en vervolgens naar 192,00 euro! Heb een contract voor 5 jaar maar helaas ik betaal veel te veel en als ik bel zegt de medewerker ijskoud dat mijn verbruik omhoog is gegaan terwijl dit niet waar is en als ik mijn verbruik noem wordt er gezegd dat mijn vorige leverancier een foute inschatting heeft gemaakt terwijl NLE ook mijn leverancier was in het voorgaande jaar! Echt slecht!!!!!!

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht

Reactie op deze post:

Door: lesman09-04-2016

Bij mij is precies hetzelfde aan de hand, ook plotsklaps twee klantnummers en kloppen de af te schrijven bedragen niet alsook lopen de termijnen langs elkaar en schrijft NLE zomaar twee nota's/termijnen tegelijkertijd af. Wat een gerotzooi en geknoei van de bovenste plank. Daarom zijn alle BNN- 'ers weg bij NLE en is ook de Vereniging Eigen Huis niet meer in zee gegaan met NLE. Zie ook alle aangemelde klachten over NLE bij de Consumentenbond. Wellicht ook een aanrader voor RADAR en KASSA, daar NLE aan oplichterspraktijken doet.

07-01-2016
  • Bestellen

    10
  • Service

    10
  • Prijs

    10
  • Levering

    10
10
Zou hier weer kopen:JA
Door: Richard Hooijer

Nederlandse Energie Maatschappij - Eindelijk een goeie

Voor iedereen die ze loopt te bashen: flikker op! Super zover bij mij en eindelijk een keer geen problemen met een energiemaatschappij want die kunnen er wat van. Nederlandse energie maatschappij = top! (en nee ik werk er niet, ik ben gewoon echt blij met ze na zoveel slechte ervaringen met anderen)

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
12-09-2015
  • Bestellen

    8
  • Service

    8
  • Prijs

    8
  • Levering

    8
8
Zou hier weer kopen:JA
Door: Sjaak M.

Nederlandse Energie Maatschappij - Geen problemen

Deze kwam voor mij het goedkoopst uit de bus. En zoals ze hier links schrijven, ze houden flink de boot af met de klantenservice en je krijgt zo'n robot (waarbij het heel duidelijk is dat je tegen een robot praat) maar hij had wel de antwoorden voor me dus tja, dan is het op zich prima. Dus geen problemen (tot dusver) hier!

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
20-07-2015
  • Bestellen

    8
  • Service

    8
  • Prijs

    10
  • Levering

    8
8,5
Zou hier weer kopen:JA
Door: Mees K.

Nederlandse Energie Maatschappij - Tevreden met NLE

Ik zie wel eens slechte berichtgeving over NLE, maar desondanks heb ik alleen maar goede ervaringen dus dat wilde ik hier ook even kwijt. En voor mij de goedkoopste.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
12-07-2015
  • Bestellen

    8
  • Service

    2
  • Prijs

    2
  • Levering

    6
4,5
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Rikje vd L.

Nederlandse Energie Maatschappij - Niet doen!

Ik heb zonnepanelen besteld en aangebracht op mijn dak. Allemaal prima en best flinke investering. Op zich geen probleem want het zou zich, volgens alle berekeningen weer terug moeten verdienen omdat je de extra stroom kan terugverkopen aan de energieleverancier. Nou niet dus! De grootste problemen om er nou achter te komen hoeveel je precies teruggeeft en dus terugkrijgt. Volgens mij klopt het allemaal niet, maar ik geen mogelijkheid om dit zelf te controleren. Maar tot dusver kloppen de berekening die ik kreeg voordat ik moest kiezen echt totaal niet met de werkelijkheid. De zon was toch ruimschoots aanwezig dit jaar toch? Ik ben dus nog niet klaar met ze...

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht

Reactie op deze post:

Door: F.Snellers18-10-2016

de problemen die jij hebt gehad ken ik bij deze leverancier. wat je moet doen is een meterstand correctie aanvragen bij de netbeheerder, heb ik des tijds ook gedaan. zij komen dan langs en nemen je meterstand op en gaan dan naar je leverancier en vragen daar de meter standen op die hun hebben. dan wordt de correctie uitgevoerd en kan je hen voor het bedrag wat je teveel heb betaalt dagvaarden. ik had bij mijn correctie op gas een verschil van 2700 kuub binnen 9 maanden dat ik klant was geweest.

Reactie op deze post:

Door: F.Snellers18-10-2016

gewoon naar de netbeheerder gaan en een meterstand correctie vragen dan krijg je de juiste gegevens en daar kan je NLE mee aan pakken.

11-07-2015
  • Bestellen

    10
  • Service

    6
  • Prijs

    10
  • Levering

    10
9
Zou hier weer kopen:JA
Door: Fien Bakker

Nederlandse Energie Maatschappij - Budget energiemaatschappij


Lekker goedkoop! Vooral het eerste jaar. Let wel goed op de kosten voor het netbeheer, dat doen ze standaard een stuk omhoog als je een goede aanbieding hebt gehad. Gewoon elk jaar een belletje doen en dan krijg je weer een speciale lage prijs. Dan is dat geen probleem. Doe je dat niet, dan ben je wel een paar tientjes duurder uit, dus goed opletten!

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
19-06-2015
  • Bestellen

    8
  • Service

    6
  • Prijs

    10
  • Levering

    10
8
Zou hier weer kopen:JA
Door: Karin van Dongen

Nederlandse Energie Maatschappij - Ik kwam uiteindelijk goedkoper uit

Ik had heel lang een andere energieleverancier en ben er even ingedoken. Echt puur om het geld gaan kijken of ik een goedkopere kon vinden. Uiteindelijk was voor mij de nederlandse energie maatschappij de goedkoopste dus heb ik die gewoon gedaan. Klopt, de goedkoopste is niet de makkelijkste om over te sluiten maar het bespaart me nu echt 400 euro per jaar ten opzichte van nuon. De moeite waard dus! Nu hoop ik wel dat het net zo goed blijft als nuon.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht

Anderen bekeken ook:

Uw beoordeling:

  • Bestellen
  • Service
  • Prijs
  • Levering

Zou u nogmaals kopen bij Nederlandse Energie Maatschappij?

  • De velden met * zijn verplicht

schrijf zelf een review

Ervaringen Nederlandse Energie Maatschappij

Ervaringen over de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) zodat voor u duidelijk is hoe Nederlandse consumenten erover denken. Stap niet zomaar over, maar lees eerst reviews zodat u weet waar u aan begint. De energierekening is een groot deel van uw vaste kosten. Dus belangrijk om goed te weten welke maandelijkse prijs u hiervoor kunt verwachten. Het is verstandig om op een onafhankelijke prijsvergelijker te checken waar u het goedkoopst uit bent, enkel, dit is natuurlijk niet alles. De klantenservice EN onverwachtse kosten van een energieleverancier kunnen nog wel eens anders zijn dan u zich in eerste instantie had voorgesteld. De enige manier om hier achter te komen is om te kijken naar beoordelingen van mensen die reeds ervaringen hebben opgedaan.

Het is goed om dit te lezen! Ontdek wat anderen zeggen over dit bedrijf. Ervaringen en reviews over Denederlandsekredietmaatschappij.nl. Denederlandsekredietmaatschappij.nl is een bedrijf wat leningen aanbiedt. Je kunt er een doorlopend krediet afsluiten, geld lenen en ook leningen vergelijken. Kijk naar de mogelijkheden en de opties om te genieten van het geven en lezen van reviews over dit bedrijf. We weten zeker, dat ook jij zult genieten van de mogelijkheden om een eerlijke mening achter te laten over hun. Je mening mag positief zijn en ook negatief. Op die manier is het immers mogelijk voor een ander om een eerlijk beeld te krijgen van een organisatie en een bedrijf als deze. Wanneer je ze al kent is het slim en goed om juist je mening over hun achter te laten op NederlandReview.nl. Anderen kunnen dan ook een goed beeld van hun krijgen. Al vast bedankt voor het achterlaten van je positieve of negatieve review over hun. 

Over Nederlandse Energiemaatschappij
De Nederlandse Energie Maatschappij claimed de grootste onafhankelijke leverancier van Nederland te zijn. Hun eigen tevredenheidsonderzoek zegt op dit moment 86%, maarja, is dat ook zo volgens gebruikers van NederlandReview? Wij zijn namelijk onafhankelijk in onafhankelijke beoordelingen van gebruikers. Dus wij van NederlandReview kunnen u verzekering dat ons cijfer uiteindelijk waarheidsgetrouw is. Ze zijn (pas) sinds 2004 actief met als doel de energiemarkt zo competatief mogelijk te maken. Hoe meer concurrentie, hoe scherper maatschappijen de prijs in de markt moeten zetten. Gezien het aantal gebruikers (800.000 huishoudens) lukt ze dat erg aardig. 


Diensten Nederlandse Energie Maatschappij
De Nederlandse Energie Maatschappij heeft zowel waterkracht, windmolen en zonne energie. Dit hebben ze onderverdeeld in 4 verschillende categorien: beetje groen, iets groener en echt groen. Uiteraard duidend op de meest duurzame en groene electriciteit die er beschikbaar is. 
- Een beetje groen: is electra opgewekt uit europese waterkrachtcentrales
- Iets groener: Opgewekte electriciteit uit windmolens van heel europa.
- Echt groen: Windenergie van Nederlandse windmolens (100% nederlands)
Daarnaast is er nog een laatste categorie: zonnepanelen. Opgewekt van de zon. Hierdoor geven ze u de mogelijkheid om uw eigen elektriciteit op te wekken. Dit is 100% duurzame stroom. Let wel, hier zit een flink prijskaartje aan, kijk maar eens bij de tarieven. Van 4 zonnepanelen (van 2200 euro) tot 12 zonnepanelen (voor 4700 euro). Het is dus de investering waard om voor veel zonnepanelen te gaan, aangezien het dan een stuk goedkoper is per paneel. Gelukkig zit er nog een klein voordeeltje aan; op dit moment krijgt u 100 euro korting op de zonne-energie optie. Tot slot heeft de Nederlandse Energiemaatschappij een inteligente gadget die u helpt met het inzicht in uw gebruik van uw apparaten. Maar ook een slimme manier heeft om uw thermosstaat te regelen. De gadget heet "anna" en leert uit zichtzelf wat uw behoefte is en wanneer de kachel wel of niet aan moet staan. Best een slimme gadget al zeggen wij het zelf, want we zien dit zeker niet bij elke energieleverancier.

Denederlandsekredietmaatschappij.nl biedt een groot aantal financiële producten aan. Denk hierbij aan de volgende zaken. 

Een doorlopend krediet
Met een lage rente. Ideaal voor mensen, die wat extra achter de hand willen hebben wanneer dit nodig is. Ook voor mensen met een flexibele opname wens en afloswens. Geschikt voor iedereen van 21 tot 66 jaar oud. 

Een persoonlijke lening.  
Perfect wanneer je eenmalig een bedrag wilt lenen en zeker wilt weten hoe en wanneer het is afgelost. Voor iedereen tussen de 21 en 68 jaar oud. 

Een Combinatie Krediet  
Voor iemand die een groter geldbedrag wil lenen.  
Geld lenen met een eigen huis? Je kunt dan een eigen huis krediet of verbouwingkrediet kiezen. De rentes zijn hier vaak wat scherper van door de zekerheid van het huis.

Bekijk of overstappen een goed idee is voor u!

De Nederlandse Energie Maatschappij & klachten
De klachtenafhandeling van een energiemaatschappij vinden wij uiterst belangrijk. Vandaar dat wij ook graag even kijken naar de services die zij aanbieden op het gebied van hulpverlening. Krijgt u veel te maken met een keuze menu of robot? Of zijn er nog echte mensen die u te woord staan? Of achten ze een "veel gestelde vragen" optie voldoende op u goed genoeg te helpen? Bij de Nederlandse Energie Maatschappij kunt u in ieder geval veel via internet. Handig als u uw meterstanden moet doorgeven want dit behoeft gelukkig niet heel veel tijd meer. Daarnaast bestaat er een veelgestelde vragen sectie en deze is aardig uitgebreid. Ook is een een mogelijkheid om uw vraag direct online te stellen, maar toen wij dit gebruikten kregen wij sterk de indruk dat we met een computer aan het praten waren en zeker niet met een persoon aan het chatten waren. De boot wordt hier dus flink afgehouden. Wel was er een nieuwe mogelijkheid die wij nog niet tegen waren gekomen; namelijk, het forum. Hier wordt per onderwerp duidelijk vragen gesteld en vonden wij dan ook erg handig omdat dit veel onderwerpen zijn waar anderen tegenaan liepen en hier staan dan ook duidelijke antwoorden. Wat wij van NederlandReview wel erg onduidelijk vonden is hoe we contact kunnen leggen met dit bedrijf. We hebben echt goed gezocht maar konden helaas geen telefoonnummer vinden. Ze willen dus niet graag dat je ze contacteerd. Verder dan een klacht of suggestie (met invulformulier die je dan kan versturen) kwamen wij niet. Toch lastig als je een accuut probleem of storing hebt. Gelukkig kunt u altijd nog naar radar als u er echt niet uit komt! Op deze pagina staat dat het tevredenheidscijfer een 8 van de klantenservice was. Waarom geen 10? Want er wordt gepretendeerd dat door concurrentie de service ook steeds belangrijker wordt. Wat vindt u echt van deze energieleverancier? Geeft u ze een 8? Of juist hoger of lager? Vertel het hier en laat uw mening achter. Beoordeel de Nederlandse Energie als u reeds ervaringen heeft! Laat Nederland weten of ze juist wel, of niet in zee moeten gaan.

Als eerste alle nieuwtjes en acties

Schrijf zelf een Review

Schrijf nuEn win een diner voor 2!