Nederlandse Energie Maatschappij | NLE
Alle reviewsNederlandse Energie Maatschappij | NLE
Alle reviews (39)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Gas en stroom
Er wordt vaak geklaagd over slechte service van de energiemaatschappijen. Dat komt m.i. in hoofdzaak door de tarieven die momenteel sky high zijn en veel klanten in de problemen brengen. Veel mensen zijn teleurgesteld als de klantenservice niets kan doen om de pijn te verzachten en geen oplossing kan bieden. Graag wil ik laten weten dat mijn ervaring met de klantenservice van NLE nagenoeg altijd positief is. De laatste keer kon er niet direct een antwoord worden gegeven door medewerkster Astrid, maar zij maakte direct een telefonische afspraak, waar ze zich ook aan hield. Alle lof en bewondering voor de medewerkers van de klantenservice van NLE die heel veel over zich heen krijgen en toch altijd weer het geduld opbrengen om mensen uiterst vriendelijk te woord te staan.
stroom
Vervelend dat op eens geld wordt afgeschreven van je rekening door Budget Thuis B.V terwijl je dat bedrijf niet kent want je neemt stroom af van NLE. Verwarrend en storend.
2242kr wassenaar
Ik ben al jaren klant en zou graag mijn rekening en jaar afrekening per post ontvangen.
en een duidelijk aanbod voor het nieuwe contract dank u.
ik vind wat er nu gebuurd niet normaal ik heb aow kan niet betalen!Gas en stroom
Onbereikbaar onbeschoft onbetrouwbaar!
Een energie contact
Tussen een offerte overzicht en een contract zit een Mega verschil.
Bij toestemming voor een offerte, is het niet netjes om daar dan gelijk een contract van te maken. Ik wil geen energie contract van jullie.
Dus verklaar het aub nietgStroom en gas
Net gebeld, 50 minuten in de wacht. Telefoniste verbreekt de lijn na doorverbinden/in de wacht plaatsen. En wordt niet teruggebeld. Waardeloos
contract gas/electra
Op dit moment zijn wij zeer ontevreden A. over de bereikbaarheid van NLE, telefonische wachttijd ca. 50 min. en dat 2 dagen achtereen. B. voor het niet kunnen doorgeven van de meterstanden, niet in eigen account, niet per mail (mail retour) en niet per telefoon.
Op 6 januari j.l. is ons contract opnieuw ingegaan en ik
wil de meterstanden doorgeven om de jaarafrekening zo zuiver mogelijk te houden. Hetgeen nu onmogelijk is.Gas en stroom
Beste;
İk heb een doorlopende contract bij NLE teee adressen,
Beeklustlaan 18
Bornerbroeksestraat 243
Klantnmr 4505428
Mıjn vraag is?
Tot Waneer loop mijn Contract en als ik ga verlengen bij NLE wat is het nieuwe tarief?
Kan dat weer een 3/5 jaar vast is,
Kunt u hierover mij informeren A.U.B
Mvg
E koktasNieuwe klanten zijn welkom, bestaande niet...
Probleem met NLE en alle andere leveranciers: als je een nieuw klant bent krijg je een goed aanbod. Ben je een bestaande klant en je contract loopt af, dan betaal je bijna het dubbele!
Ik heb de proef op de som gedaan: zelfde verbruik, zelfde straat, alleen ander huis nummer. Het verschil: 252 (nieuw) en 450 (verlenging). En zo werkt het helaas overal. JeGeen aankoop
Net gebeld door een van jullie simpele verkopers. Noemde mij mevrouw van Duijn. Toen ik aamgaf dat ik niet zo heet en hij dus niet luisterd naar hoe iemand de telefoon op neemt zei hij 'ja daag'. Mooi reclame voor NLE...NOT
kent zijn/haar klanten niet
looptijd liep af en ben overgestapt naar een andere maatschappij aangezien ik geen aanbieding heb gehad van NLE Zeer slechte klantenbinding. En dan ook nog 100 euro in rekening brengen voor contract beëindiging aangezien deze afliep. Slechter dan slecht kan niet.
Gas en stroom
Waardeloze klantenservice. Staan je onbehoorlijk te woord en verbreken de verbinding zonder pardon. Voor mij nooit meer NLE!
energiecontract 3 jaar
Hele Hele Hele slechte service. Ik heb hier een contract gehad voor 3 jaar. Bij het nieuwe aanbod na 3 jaar kreeg ik een heel duur aanbod, terwijl het aanbod als 'nieuwe' klant veel goedkoper was. Ik heb ze hier meerdere malen over gemaild, chat en gebeld. Tot 3 keer toe zouden ze mij hierover terugbellen met een nieuw aanbod.... nooit gebeld!. Uiteindelijk gekozen voor een nieuwe energiemaatschappij. Bij de eindnota bleek dat ik 100 euro boete moest betalen omdat ik een maand te vroeg heb opgezegd. (terwijl in de kleine lettertjes staat dat je minimaal een maand van te voren moet opzeggen anders verleng je stil zwijgend??) Ik wederom contact opgenomen met de klantenservice. Mevrouw van de klantenservice wilde graag eerst even haar verhaal doen (lees: op een toon ik heb gelijk) en op het moment dat ik mijn verhaal wilde doen zij ze doodleuk, ik heb hier geen zin in en hing op!!! Dus als je graag veel geld wil betalen en slechte service wil hebben... om vervolgens aan het einde van je 3jarig contract nog 100 euro extra te betalen.. dan moet je voor NLE kiezen...
Overigens hebben ze op hun site staan dat ze beoordeeld zijn door tevreden.nl maar.... je kunt ze helemaal niet beoordelen op tevreden.nl...Gas-elektra
Al een tijdje een conflict met Nle, mijn woning had twee jaar leeg gestaan, en ik kreeg van de Nle een rekening van ongeveer 20.000.- verbruik aangerekend. Nadat alles was onderzocht, en alles in orde bleek te zijn, bleek dat de beginstand niet klopte. Volgens de Nle moest ik dan maar achter de standen zien te komen van de vorige bewoners toen die het huis verlieten, wat ivm de privacy wet niet eenvoudig is. Nu heb ik na 9 mails naar de vorige huurder zijn foto’s van de meters toegestuurd gekregen. Daar bleek ook dat mijn verbruik veel lager was dan wat Nle aanrekende. Ik alles bij Nle ingediend.....
en toen kreeg ik te horen dat er geen datumstempel op stond, dus konden ze het niet in behandeling nemen.....dus de vorige huurder had er een datumstempel op moeten zetten ?!Eindafrekening
Een jaar na het leggen van zonnepanelen mijn meterstanden doorgegeven. Vanwege dat er bij betaald moest worden toch maar eens naar de afrekening van NLE gekeken. NLE had gewoon doodleuk mijn teruggeleverde energiestanden geschrapt zonder enige terugkoppeling naar mij als klant. Toen ik hiernaar informeerde werd er gezegd dat dit klopte, uw heeft namelijk uw zonnepanelen niet aangemeld. Bedankt voor de goede service NLE. Contact opnemen is teveek moeite voor NLE. Na een hoop gezeik om dit recht te zetten overgestapt naar een goede energie maatschappij. Vermijd de NLE ellende! (Nederlandse Energie Maatschappij Ellende)
jaarnota
NLE berekent een boete voor een bedrijf. Duidelijk aangegeven dat het om een contract gaat op een woonhuis met een inschrijving van de kvk toch blijft NLE de boete van € 800 hanteren.
Zie hier onder wat er wordt geschreven door consuwijzer.
Geachte mevrouw Van der W,
Hartelijk dank voor uw vraag van 21 april 2021. U vraagt wat uw rechten zijn als u een zakelijk energiecontract voor uw woonhuis hebt.
In deze e-mail geven wij algemene informatie over uw rechten. En we vertellen wat u kunt doen.
Meer weten? Neem dan contact met ons op.
Informatie over uw rechten
Dat u een zogenaamd KvK-nummer heeft, betekent niet dat een energieleverancier u altijd als zakelijke klant moet zien. Bent u het contract voor uzelf aangegaan, en niet voor uw werk? Bijvoorbeeld: u gaat als zzp-er een energiecontract aan voor uw woonhuis, dat u niet gebruikt als werkruimte? Dan bent u gewoon consument. Ook wanneer u maar een klein deel van uw huis en energie voor uw werk gebruikt, bijvoorbeeld 1 werkkamer.
Als u consument bent, gelden de volgende maximale opzegvergoedingen:
Opzegvergoeding voor energiecontracten
hoe lang zou het nog duren voordat het contract afloopt? hoeveel moet u maximaal betalen?
korter dan 1,5 jaar 50 EUR
1,5 - 2 jaar 75 EUR
2 tot 2,5 jaar 100 EUR
langer dan 2,5 jaar 125 EUR
Let op
Uw energieleverancier mag dit voor gas en voor elektriciteit aan u vragen. Stopt u met allebei? Dan betaalt u maximaal het dubbele bedrag. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft deze bedragen vastgesteld.
Met vriendelijke groet,
ACM ConsuWijzer
088 - 0 70 70 70
Maandag t/m vrijdag van 08.30 - 17.00 uur.
www.consuwijzer.nl
www.acm.nl
Let op: Door de coronacrisis zijn er soms onduidelijkheden over uw rechten. Lees hoe wij u helpen tijdens de coronacrisis.Nle energie gas en stroom
Overstap van NLE naar NLE via vereniging eigen huis. Beter contract.
Omdat ik al tien jaar klant was en ben bij NLE geen andere maatschappij echter gevraagd om coulance daar doen ze niet aan .Boete €250,-
Nieuwe klanten krijgen voordeel bestaande niet slechte ontwikkeling .Gas en electra
Bestellen gaat prima
De introductie korting maakt het qua prijs een aantrekkelijke kandidaat.
Qua service moet je niet teveel verwachten. Het call center zitten vriendelijke dames die niets voor je kunnen regelen.
Halverwege het jaar zag ik al dat het termijn bedrag veel te hoog stond. Het contract was met 283 euro per maand begonnen, terug gebracht naar 240. Verder terug kan niet, omdat het veiligheidspercentage dan overschreden wordt.
Aan het einde van het contract een kleine 1000 euro teveel betaald. Ik wacht al bijna twee maanden op terugbetaling van dit geld. Ze geven zelf aan dat dit met ca 6 weken moet gebeuren. Gister nog een keer gebeld, vandaag zou het overgemaakt worden. Ik vrees dat deze maatschappij een liquiditeitsprobleem heeft. Want ik heb nog steeds niets ontvangen.
Volgende week ga ik maar een incassobureau inschakelen, ik wil het geld terug voordat deze partij failliet is. Ik heb leveren maar wat breder getrokken in mijn beoordeling, niet alleen de energie maar ook het "terugleveren van mijn geld".Gas en Licht jaarcontract
Oplichters bij Nuts Group, dat wil zeggen zowel bij Budgetenergie als bij NLE!
Ik was met spoed op zoek naar een energieleverancier voor mijn huis, omdat het vorige contract ongeldig werd verklaard. Snel afgesloten bij Budgetenergie en ik had aangegeven dat ik de volgende dag al met leveren wilde beginnen. Het léék te kunnen, maar uiteindelijk bleek dat toch niet mogelijk. Toen heb ik het BINNEN de twee weken opgezegd.
Vervolgens had ik ook bij NLE een contract afgesloten, omdat het wederom léék te kunnen om een contract met spoed af te sluiten. Ook daar bleek uiteindelijk dat dat niet mogelijk was, maar goed, deze had ik ook BINNEN de twee weken opgezegd.
Gelukkig had ik er één gevonden die wel met spoed kon leveren en hier ben ik dan ook naar overgestapt. Ik dacht dat alles geregeld was, maar wat bleek: Twee weken in het nieuwe contract met de juiste energieleverancier kreeg ik een mailtje van Budgetenergie dat ze zouden beginnen met leveren! En de volgende dag kreeg ik een mail van NLE dat zíj dat zouden doen! Alles behalve prettig natuurlijk, omdat je bij het vroegtijdig afbreken van een contract een boete moet betalen.
Ik bellen en bellen met zowel Budgetenergie als NLE en ik werd erg slecht geholpen. Er werd zowat ontkent dat ik het had opgezegd, want er was niks in het systeem gezet blijkbaar. Uiteindelijk zouden ze het telefoongesprek terugluisteren, waarin in had gezegd dat ik het wilde opzeggen. Dat gebeurde relatief snel bij Budgetenergie, maar bij NLE duurde dat wéér langer. Toen dat was gebeurd, kreeg ik eindelijk mijn gelijk van Budgetenergie. Daar werd hun excuses aangeboden voor het ongemak en dat kon ik erg waarderen. Bij NLE daarentegen, gingen er nog eens twee weken extra overheen en toen ze me belden om te vertellen dat ik het inderdaad had opgezegd, heb ik geen excuses gehoord!
Als kers op de taart had NLE het termijnbedrag al van mijn rekening afgeschreven en werd mij gezegd dat ze dat terug gingen storten. Een maand later was dat nog steeds niet gebeurd (terwijl ze zeggen dat het binnen twee weken wordt overgemaakt). Toen is er natuurlijk een boze mail uitgegaan en dat heeft ze eindelijk doen besluiten om het toch maar terug te storten. Je gaat me niet vertellen dat ze dat uit zichzelf hadden gedaan als ik er niet meer achteraan gegaan was!
Oplichters, oplichters, oplichters, een erg teleurstellende bende bij NutsGroup.Contact
Ik had een 3 jarig contract maar ze hebben me 5 jarig contract ingevuld.
Gaf aan of ze een bewijs willen sturen. Dat hebben ze niet. Na 3 maanden wordt dat verwijderd!. Erg raar50% OFF + FREE SHIPPING!
Introducing the Most Comfortable Headphones in the World! Seemlessly listen to your favorite music.
Shop Here: iheadphone.online
Best regards,
Regan
Anderen bekeken ook

Ben je op zoek naar een nieuwe energieleverancier? Heeft jouw bedrijf een te hoge energierekening? Draag je graag bij aan een duurzame samenleving?...

Electrabel is een energieleverancier. Het bedrijf is in 1905 in Antwerpen opgericht, maar is nu in handen van een Franse energieleverancier. Naast ...

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

Ben je op zoek naar een energieleverancier? Wil je graag bijdragen aan een duurzamere samenleving? Wellicht is ENGIE Energie een interessante organ...
mijn ervaring is dat ze zeggen op hun website dat de jaarafrekening "normaliter" binnen 2 weken geregeld zou zijn. Heb het maandelijks bedrag gewoon laten doorlopen na aanschaf van zonnepanelen, zodat ik dat na 1 jaar een goede inschatting van het maandelijks bedrag kan maken. Gebeld , maar ze waren er nog mee bezig....
Blijkbaar kost het hun veel meer moeite dan hun optimistische inschatting die ze doen op hun website. Jammer m.i. zou het niet moeilijk moeten zijn om een jaarafrekening te maken, maar blijkbaar is ontvangen geld moeilijk terug te geven... Een gemiste kans om klantvriendelijk te zijn..