Vattenfall
Alle reviewsVattenfall
Alle reviews (272)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Stroom gas
Stunten met prijzen voor nieuwe klanten, maar zodra je klant bent kun je stikken
Beste Vattenfall, per 1 mei aanstaande zijn jullie nog een klant kwijt (nieuwe klanten wegen schijnbaar zwaarder dan bestaande klanten), het laatste aanbod waarbij nieuwe klanten een behoorlijk lager tarief krijgen is de druppel (en kom niet met een onzinnige reactie over: de stroom voor bestaande klanten is al eerder aangekocht, eerder was jullie excuus bij de tarieven voor nieuwe klanten ditzelfde), daarbij komt het feit dat jullie schijnbaar geen duidelijk beeld van de kosten kunnen geven in de app sinds de ingang van het prijsplafond. Doei!gas en electriek
Jaren lid en blijven loont , dat laatste bedoelen ze voor zichzelf schijnbaar.
Contact met klantenservice verloopt goed , wel eerst door n lang robot menu. Medewerkster was wel duidelijk omdat mijn vragen doelgericht gesteld werden , heel behulpzaam . Het bedrijf zelf is slecht en zit er ver boven de prijzen van andere aanbieders, als ik overstap ben ik 40 procent goedkoper uit, was goed toen het nog Nuon was maar nu is de consument hun melk koetje,Neem al jaren gas en stroom af bij Vattenvall diverse in mijn woning aangepast zodat ik zonder gas kan.
via mijnaansluiting en Vattenvall gas levering stop gezet kost vier maanden van ergenis en geld.
alles rond krijg ik wel supersnel bericht dat mijn blijven loont korting wordt stop gezet want neem alleen nog maar stroom af gaat op zoek naar een andere leverancier zo ga je niet met vaste klanten om. Verander de kreet van blijven loont in blijven loont niet meer.stroom en gas
vandaag geprobeerd een medewerker aan de telefoon te krijgen, helaas moet je met een robot aan de praat gaan.....gekker kan het niet worden. je kan bellen voor de prijs van 1.05 euro per minuut, nou ik dacht het niet. de service is helemaal ruk! dan zeg ik het nog netjes. kreeg wel een app gesprek van een medewerker en dat wilde ik niet.....persoonlijk gesprek wilde ik het volgende uitleggen dat zij duur zijn en geen half jaar contracten willen uit geven, en dat er wel bij andere leveranciers wel mogelijk is, en veel goedkoper. ben lang genoeg nu klant geweest bij vattenfall......en ze vinden het niet erg dat ik bij een ander ga om over te stappen. kreeg als laatste reactie in de app terug succes!!!! lekker dan, jullie succes.
Stroom gasmeter verwijderd
TRAP ER NIET IN !!! Laat je metergas verwijderen en denk je dat je met Vattenfall fossielvrij kan wonen krijg je je 25% Blijven Loont-korting kwijt. Dus je Kwh wordt flink duurder.
Stroom gas
Die 25% korting op electriciteit krijg ik niet op de 40 cent per kWh als prijsplafond. De 25% wordt berekend op het contracttarief dat veel hoger ligt. Het verschil krijg met die 40 cent krijg ik dan zogenaamd vergoed. Maar dat is nstuurlijk klets, dat verschil moeten zij aan de overhrid betalen. Dus de overheid verdient aan mijn 25%: korting, niet ik. Al hsd ik geen korting dan had ik nog 40 cent betaald, tenzij ik meer zou verbruiken dan wasrvoor prijsplafond geldt. Alleen dan heeft die 25% korting op contracttarief zin. Ik vind dit slecht geregeld.
Stroom gas
Oplichters!! Een scala aan bedrog. Termijnbedrag wordt zomaar even 200 euro opgehoogd na eerdere verhoging van hetzelfde bedrag. Prijzen in buurlanden van ditzelfde bedrijf zijn vele malen lager. We worden bedrogen. En zwaar ook... Schaam jullie. En diep ook... Maar dat zal wel niet. Daarvoor heb je een geweten nodig...
Gas / Elektra
Onbereikbaar voor service, per mail wordt gevraagd om je meterstanden door te geven, in mijn geval van twee verschillende panden. Het enige wat je toe gestuurd krijgt zijn twee verschillende opnamenummer, hoe moet ik weten welk nummer bij welk pand hoort ? Vervolgens heeft het tweede pand een toevoeging aan het nummer wat je niet kan invoeren op de website, hoe onnozel is het met elkaar. Bij elk bericht staat: Cindy Kroon Directeur Klanten. Laat deze dame eens orde scheppen in deze ongeorganiseerde bende. Boven dien zijn ze op dit moment veel te duur, dus met z'n allen overstappen lijkt mij.
gas en electrisch
Nooit meer vattenfall.
Onbetrouwbaar,onbereikbaar, trekken zich nergens iets van aan.
Prijsplafond hebben ze nog nooit van gehoord etc,etc.
Voel me zwaar belazerd.
Ben er voor altijd klaar mee.Gas en electa
Kijk ik nu in mijn app voor verbruik zie ik dat de prijzen onwijs hoog zijn.
Inkoop omlasg verkoop omhoog.
Ik ga bij hetzelfde gebruik het dubbele betalen
Belachelijk!!!!Gas en stroom
Na 5 dagen is vattenfall er nog steeds niet in geslaagd om de prijs zoals afgesproken in het prijsplafond te vermelden in de app.
Ik zie nog steeds in mijn dagelijks verbruik bij zowel gas en elektriciteit nog steeds het hoge tarief staan.
Een medewerker van de klantenservice zei dat men de prijs nog moest aanpassen. Wat een slechte service dat zo een bedrijf niet in staat is om op tijd de tarieven aan het prijsplafond aan te passenDat klopt ook, laat daarom jouw voorschot ook aanpassen op jouw verwachte verbruik ipv een veel te hoog voorschot te betalen die achteraf een keer wordt gecorrigeerd.
Gas en stroom
Gewoon slecht als het om service gaat , kunnen vragen niet beantwoorden , alleen een computer die alles door elkaar haalt , echt klanten service is uitbesteed aan een computer , geen gebruik maken van deze leverancier
gas en stroom
Zojuist gebeld met de klantenservice van Vattenfall. Wij zijn al jaren klant en zouden per 1 januari 3,20 voor 1 kuub gas gaan betalen. We hebben 20% blijven loont korting en betalen ruim 0,78 per kWh. Als ik mij nu opnieuw zou aanmelden bij Vattenfall betaal ik 0.40 cent voor gas minder en ondanks de blijven loont korting ook meer dan 0,10 cent per kWh stroom minder. Toen ik de medewerkster van de klantenservice hiermee confronteerde zei ze dat dat inderdaad zo is, ze er niks aan kan doen, dat is nu eenmaal zo is, het heeft te maken met inkoopprijzen etcetc. Geen enkele tegemoetkoming voor bestaande klanten dus blijkbaar doen bestaande klanten er niet toe. Ze was snel beledigd en begreep mijn frustratie totaal niet. Voor mij een reden per direct weg te gaan bij Vattenfall. Het lokkertje van blijven loont korting maakt niet uit, bij andere maatschappijen is het nog steeds veel goedkoper. Mijn advies is niet naar Vattenfall te gaan, deze verdienen teveel geld over de ruggen van de consument heen.
Stadswarmte en advies adhv prijsplafond
Waardeloze klantenservice, slimme meter leest geen meterstanden uit, machtiging ingetrokken nog lukt het niet handmatig in te voeren. Termijn advies is onbekend en je komt geen stap verder via de klantenservice. Een officiële klacht indienen kan alleen met de brief post in anno 2023! Echt gigantisch waardeloos bedrijf nog nooit zoveel onkunde bij elkaar gezien.
Je bent 3mnd verder en nog geen oplossing of duidelijkheidenergiecontract gas en elektra
betaal terwijl de prijsplafond is ingegaan 3euro per kuub en 80 cent per kwh.
zover ik weet zijn dat niet de afgesproken prijzen.
Dus ik wil graag een medewerker spreken,
heb al een keer eerder aangegeven dat ik geen telefoon gebruik. forceert de chat bot mij om een nummer in te voeren en er is helemaal geen andere mogelijkheid om contact met hun te leggen.
bagger service.Net als jij schrok ik van de nieuwe tarieven in de app, ik neem aan dat het plafond (nog) niet verwerkt wordt in de app met gevolg nog hogere tarieven dan in 2022. Contact met vattenfall is ook een crime, Nina weet helemaal niets en uren in de wacht gezet worden levert een hartkwaal op. Hoe eenvoudig zou het zijn om de mededeling in de app te zetten “ plafond nog niet in de app verwerkt”, dit zou veel ergernis voorkomen. Ook ik probeer al tijden een uitleg van de berekening van de energieprijzen in de app te vinden, hoe eenvoudig zou het zijn dit in de app uit te leggen.
Variabel contract
In het begin blij met ons variabel contract (vorig jaar april) een alsnog dure maar overzichterlijke prijs. Probeer al 2 maanden fatsoenlijke antwoord te krijgen op rare reken sommen die in de ap zichtbaar zijn. Een vriendelijke medewerker via whatsap gaf mij een link met een voorbeeld voor het prijsplafond qua kwh en kuub per jaar en daarbij een prijs. Oké geruststelling. Nog geen week later was de link niet meer geldig en werden de termijn adviezen duurder en duurder op zijn duurst nu 450 euro meer dan ons huidige termijnbedrag. De ap klopt 9 van de 10 x niet en nu het prijsplafond in is gegaan betaal ik gewoon de inkoop prijzen ipv de mooie prijzen die beloofd zijn met het prijsplafond. Wil je hier contact over sta je uren in de wacht en tot op heden nog geen medewerker gesproken. Erg veel spijt dat wij voor vattenval gekozen hebben. Je krijgt er veel stres van en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Overstappen dan maar?
Energieverbruik
Ik ben over het algemeen tevreden over vattenfalll. Ik opende zojuist mijn verbruik en ik ben geschrokken. Was net te laat om met de klantenservice te bellen. Er staat bij mijn gasverbruik van nov tot dec 2022 bijna 9000 m3 verbruik.. Mijn jaarafrekening al gekregen en ik kreeg zelfs geld terug. Verder normaal gedoucht en gedaan dus ik vraag me af waar is dit op gebasseerd? En wat zou dit betekenen in euro's..
Mijn slimme meter leest trouwens niet automatisch uit anders had ik het bedrag kunnen zien. Dit kan toch niet kloppen?? Nog nooit heb ik zoveel verbruikt zijn dit de gasprijzen momenteel? Graag hoor ik meer.Verhuizing doorgegeven
Service van 3x niks, ruim een maand geleden een verhuizing doorgegeven. Door een fout van Vattenfall niet doorgekomen. 1x whatsapp contact, met als antwoord geen probleem allemaal geregeld. Niet dus… telefonisch contact…20 minuten wachttijd…geen probleem mevrouw alles opgelost. Laatste telefoontje 35 minuten wachttijd…sorry mevrouw we kunnen u niet helpen om onze eigen fout te herstellen!! Hoe dan!!!
Ze kopen te duur in. en met een variabel contract. betaal je de hoofdprijs.
Stroom en gas
IK ben met tussenpozen al jaren klant bij Vattenfall en voorheen Nuon, mijn contract
bij Vattenfall liep af op 30-04-2022. Daarna gewoon klant gebleven, dus krijg ik normaliter een jaar afrekening op1-05 2023. Om maximaal van het prijsplafond gebruik te kunnen maken, van ochtend contact gehad met de klantenservice, om een afrekening per 31-12-2022 te vragen. DIT IS BIJ VATTENFALL NIET MOGELIJK (hoe moeilijk kan dit zijn op de dag van vandaag), bij diverse andere energieleveranciers is dit wel mogelijk. Als ik wel een afrekening per 31-12 wil hebben geven ze de optie aan om per 31-12 mij als klant af te melden en per 1-1-2023 weer aan te melden (dit is waarschijnlijk wel veel minder werk ???). Hierbij gelijk de mededeling dat mijn blijven loont korting komt te vervallen, en niet meer opnieuw wordt aangeboden.
HOE ONTZETTEND STAR EN KLANT ONVRIENDELIJK KAN EEN BEDRIJF ZIJN.
Ik ben door de dame van de klantenservice wel netjes en correct te woord gestaan. Dit is wel het enige positieve gevoel bij mij op dit moment!!!.
Anderen bekeken ook

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

Ook besparen op kosten en uitgaven? Wat is EasySwitch.nl? EasySwitch.nl is een onafhankelijke overstapservice in Nederland. Je kunt hier de v...

Ben je op zoek naar een energieleverancier? Wil je graag bijdragen aan een duurzamere samenleving? Wellicht is ENGIE Energie een interessante organ...

50five is een energiewinkel, een online shoppen woonwinkel en een winkel voor elektronica. 50five is onderdeel van ENGIE (GDF SUEZ E...
bij mij gaven ze het antwoord, we betalen eerst het contract tarief en bij de jaarafrekening wordt eea met elkaar verekend ;-(