NederlandReview

    Ervaringen Vattenfall

    Vattenfall - dat klinkt als een kast van Ikea en dat is eigenlijk niet zo gek. Vattenfall is namelijk sinds 2019 de nieuwe naam van energieleverancier Nuon, en deze naam nemen ze over van hun Zweedse moederbedrijf. Goed om te weten! Wat verandert er voor bestaande en voor nieuwe klanten? Is Vattenfall precies hetzelfde als Nuon was? Of zijn er verschillen tussen Nuon en Vattenfall? Lees hier opinies, ervaringen, reviews van klanten van Vattenfall. Is er veel voor hen veranderd nu Nuon Vattenfall is gaan heten of is veel hetzelfde gebleven? Wat valt onder de dienstverlening van Vattenfall? Levert deze energieleverancier wel echt groene stroom?

    Groene stroom

    Vattenfall is een oorspronkelijk Zweedse energieleverancier. De groene stroom komt uit energiebronnen, zoals wind, water en zon uit Nederland. Heb je (ook) gas nodig? Dan kun je kiezen kiezen voor gas met CO2-compensatie.

    Je kunt bij Vattenfall onder andere zonnepanelen kopen, maar ook huren. Daarbij regelt Vattenfall voor een vast bedrag per maand de aanschaf, de monitoring, het onderhoud en de verzekering van de panelen.

    Ook met de zogenaamde ZonBonus probeert Vattenfall klanten zo veel mogelijk gebruik te laten maken van groene stroom. Deze ZonBonus geldt voor mensen die zonnepanelen hebben. Stroom die je daarmee opwekt, maar niet zelf gebruikt, wordt vergoed (dat doen eigenlijk alle energieleveranciers). De ZonBonus geeft voor elke teruggegeven kWh 2 cent extra ZonBonus. Zo verdien je jouw zonnepanelen sneller terug.

    Een commercial van Nuon Vattenfall

    Van Nuon naar Vattenfall

    Heb je je wel eens afgevraagd waar die naam Nuon vandaan kwam? 'nu' stond voor nutsbedrijf (zoals een energieleverancier dat is), de 'o' stond voor het oosten en de laatste 'n' voor het noorden. De voorlopers van Nuon waren namelijk vooral actief in het noorden en het oosten. In 2009 werd Nuon al overgenomen door het Zweedse bedrijf Vattenfall en tien jaar later volgde dan ook de naamswijziging: van Nuon naar Vattenfall.


    Duurzame energie uit schone bronnen

    Zelf noemt Nuon in hun persbericht als belangrijkste reden voor de overname van de nieuwe naam Vattenfall het feit dat ze samen meer kunnen bereiken. In deze tijd waarin het klimaat een hot topic is (letterlijk en figuurlijk) zal de aandacht vooral op klimaatverandering komen te liggen. Betaalbare energie die is opgewekt uit schone bronnen. Vattenfall bouwt bijvoorbeeld het allereerste windpark zónder subsidie ter wereld.

    Wat verandert er voor bestaande klanten? Is Vattenfall hetzelfde als Nuon?

    Volgens Vattenfall blijft voor klanten van Nuon alles hetzelfde. Hetzelfde contract met dezelfde voorwaarden. Dezelfde dienstverlening. Bestaande kortingen voor vaste klanten, zoals Nuon Blijven Loont, blijft bestaan en punten van spaarprogramma Nuon Exclusief blijven geldig, Ben jij een bestaande klant van Nuon? Laat dan vooral even weten of er inderdaad niks voor jou veranderd is. Zijn de energieprijzen gelijk gebleven? Is er niks mis gegaan met de administratie? Is Vattenfall net zo goed als Nuon was? Laat het weten!

    Heb jij ervaring met Vattenfall?

    Deel jouw ervaringen met heel Nederland op NederlandReview! Zo help je andere mensen die misschien willen overstappen naar deze energieleverancier een weloverwogen keuze te maken. Iedere mening telt! Dus: wat is jouw ervaring met Vattenfall (voorheen Nuon)?

    Vattenfall
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (77)

    4.4
    40% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    4.8
    Service
    rating
    3.6
    Prijs
    rating
    4.2
    Leveren
    rating
    5.2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Niet alleen een andere naam maar ook ineens groen?

    Wij zitten al vele jaren bij Nuon en wilden eigenlijk gaan overstappen naar een aanbieder van groene energie. Want Nuon leverde grijze energie en ik vind dat in deze tijd niet meer kunnen. Dit jaar eindelijk dan de stoute schoenen aangetrokken en opgezegd bij Nuon.

    Werden we vlak daarna benaderd door Vattenfall - dat dat het nieuwe Nuon is en dat ze dus wel groen zijn. Ik dacht eigenlijk dat Vattenfall de nieuwe naam was alleen en dat er dus niks zou veranderen, zo was dat ook gecommuniceerd naar ons toe. Alleen een nieuwe naam.

    Maar dus ook een andere vorm van energie? Dat is toch heel wat anders dan alleen een nieuwe naam? Ik vind het een beetje vaag, maar ik vond het wel ok zo, want het scheelde ons om over te stappen. Dat is toch best wel wat werk om uit te zoeken en daar had ik eigenlijk geen zin in.

    Nou ja een lang verhaal kort we zijn gewoon bij Vattenfall gebleven dat dus Nuon was maar nu anders heet en dus ineens groene energie had. Want dat hadden ze toch niet eerst, of ben ik nou gek? Verder maakt het mij niet zoveel uit waar mijn stroom vandaan komt en volgens mij zijn ze allemaal toch even duur (niet goedkoop). Maar ik vind het wel belangrijk dat de stroom groen is want het gaat niet goed zo met de wereld en dan is het minste wat je kunt doen toch groene energie nemen.

    Voelt toch een beetje als overstappen want nieuwe naam en nieuwe energie en de stijl is ook helemaal anders.

    Door: Laura van Opdam 12-11-2019
    captainpeacock 21-11-2019

    Beste Laura, wist je dan niet dat Vattenfall in Diemen een mega biocentrale heeft of krijgt. Misschien hoef ik je niet uit te leggen dat biocentrales vele malen schadelijker zijn voor het klimaat en milieu.

    captainpeacock 21-11-2019

    En het gekke is: we moeten allemaal van het gas af, maar Vattenfall stimuleert dat bepaald niet. Voor de consument die alleen stroom verbruikt is er geen welkomstcadeau. Keuze voor groene stroom levert in mijn geval een voordeel van € 0,10 per maand op. Voor stroom/gas verbruikers heeft men wel prachtige welkomstaanbiedingen. Iets stimuleren waar je vanaf wilt is de wereld op zijn kop. Nog afgezien dat van het gas af de consument in de toekomst tot hoge kosten zal leiden.

    Karin 22-11-2019

    BIOcentrale klinkt toch juist goed of heb ik het dan mis?

    Ton van der Rest 12-12-2019

    Ik tracht U tevergeefs te bereiken om te melden dat er Valse Meter opnemers onderweg zijn. En Kan U niet bereiken . Wat een Onzinnige toestand. !

    J DE HAAN 13-12-2019

    wij hebben wel een kontracht bij jullie aan gevraagt wij dachten van 3 jaar blijven minder betalen met cadeau

    alice sahuleka 26-12-2019

    nou geen kontakt kunnen krijgen via social media telefoon, blijkt ook dat de jaarrekening overdreven hoog is gauw overstappen dus

    Frans 31-01-2020

    Wat een verschrikkelijk bedrijf. Steld eenzijdig (idioot hoog ) maandbedrag vast bij verhuizing. Is daarna niet te bereiken via inyernet en telefoon. Wil overstappen maar heb nog een contract. Zo gauw als dat afgelopen is ben ik weg. Wat een flutbedrijf

    Hofman 07-02-2020

    Na 3 maandwn srap ik over na essent, nu schijn ik +200€ oververbruik te hebben. Ik krijg jullie niet te pakken telefonisch

    Honden 07-03-2020

    Kanker oplichters

    Diana 07-03-2020

    Ik had een contract voor onbepaalde tijd. In de woning werd niet gewoond. Nu na 2 maanden zeg ik op en moet 238,44 bij betalen. En waarvoor moet ik dit betalen dan want een gespecificeerde factuur heb ik niet ontvangen!!

    Annemiek 10-03-2020

    Wat een klote bedrijf, regeling / afspraken, helemaal niet , mooie praatjes , ZEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER slecht Vieze gasten

    Jan Hamers 12-03-2020

    Vanaf dat nuon fattenfall is geworden is het een verschrikking. ben eigenlijk een zakelijke klant maar er is totaal geen communicatie mogelijk jawel tussen 9.00 en 15.00 uur als de meeste mensen werken. Contact mogelijkheid via facebook of de chat. Maar ook daar geen antwoord. Weet niet wat ze daar aan t doen zijn maar ik heb al diverse offertes aangevraagd. Bij Nuon zeer tevreden maar vanaf vattenfall is het gewoon waardeloos

    Anoniem 26-03-2020

    zeer slecht!

    Jordy 02-05-2020

    Niet mee in zee gaan! Oplichters... Achteraf zijn wij er achter gekomen dat ze ons ingezet hebben op een leegstaand huis en hebben een eind afrekening van bijna 1000 euro gekregen.. onder het mom van wij zijn goedkoper NIET DUS!!! Verdere stappen naar Fattenfall zullen wij nemen!!!

    Suzie 04-05-2020

    Ik ben vorig jaar na 35 jaar essent overgestapt naar Nuon/Vattenfall ( zakelijk)! Hier mocht ik gebruik van maken omdat een van mijn kinderen ingeschreven staat bij de kvk.. Ik gebruik dit dus in een privé situatie.. Ik kan niet wachten tot het jaar om is zodat ik weer gewoon terug kan naar essent.. mijn verbruik is bijna verdubbeld.. 6258 kWh voor een 2 persoonshuishouden, terwijl dit al jaren rond de 3200 kWh was. ( en dit is al best veel voor 2 personen). Alleen al met mijn daltarief draaien we er per jaar 3500 kWh terwijl we op de bank tv zitten te kijken. Knap als je aktiviteiten overdag plaatsvinden.. Dus alle beloftes van wij zijn goedkoper zijn gelogen van A tot Z.. Heb nu een energiecheck aangevragen die pas in juli gepland kon worden..!! Ondertussen is mijn maandtermijn van 175€ naar 270€ en een maandelijkse afbetaling van 97€ voor de hoge jaarafrekening.. wil graag ook verdere Stappen ondernemen om dit uit te zoeken. Iemand ideeen waar ik het beste kan beginnen.. Eerder overstappen is geen optie omdat het een zakelijk contract is en daarvoor is de overstapboete 1000€ Ipv 250€ voor een privé contract dus daar trapt geen enkele andere energiemaatschappij in.. Nog maar 11 maanden en dan ben ik verlost van deze oplichters..!!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    WEL tevreden

    Sorry hoor, maar zit nu iedereen hier alleen maar te zeuren omdat ze een stomme gratis ledlamp niet hebben ontvangen? Wat een onzin! Ik vraag me af of dit één persoon is...

    Zelf ben ik heel blij met de verandering van Vattenfall. Ik vind dat ze dit heel netjes hebben gecommuniceerd naar de oude klanten, bovendien vind ik de hele nieuwe omgeving van Vattenfall ook veel prettiger werken. Ziet er toch veel gezelliger uit allemaal? Ik ben dus blij met de verandering. Die lamp heb ik ook gekregen en kon ik gewoon ophalen. Er zit alleen geen Blokker bij mij in de buurt, dus ik heb de lamp laten ophalen door mijn zusje; die kon m beter gebruiken.
    Mensen moeten gewoon niet zo zeuren!

    Door: Annemieke Buys 16-11-2019
    W. Van Zetten 14-01-2020

    Wacht maar tot je je eindafrekening krijgt

    W.van Zetten 14-01-2020

    Wacht maar tot je je eindbedrag krijgt. Dan piep je wel anders.

    Grans 31-01-2020

    Vertel op verjaardagen en feestjes wat een ...bedrijf dit is . Al kan ik maar een iemand overtuigen om GEEN contract af te sluiten nen ik al blij

    Vattenfall 05-02-2020

    Hallo Annemieke, bedankt voor je review en voor het feit dat je een tevreden klant bent. Groet, Vattenfall

    Coeris 06-02-2020

    Het ziet er gelikter uit maar wacht maar tot je de eindafrekening krijgt en daar draait het uiteindelijk om!!

    lazour 14-02-2020

    bij vattenfall is hetzelfde als balletje balletje spel ? niet in trappen 250 euro cashback bij eindafrekening bij meer geld kwijt bij vattenfall

    Klaas van den Berge 16-02-2020

    Geen emailadres voorhanden of klachtenform ( alleen zakelijk ) Telefonisch niet bereikbaar. Dat zou toch anders en beter kunnen. Via Whatsapp worden verschillende antwoorden gegeven waar je niet op kunt reageren.

    Klaas van den Berge 16-02-2020

    Goedemiddag Klaas! Goed dat je ons hier even over appt. Je hebt je termijnbedrag aangepast naar € 35,-. Maar dat is gedaan per de termijnfactuur van februari. Omdat op dat moment al een factuur klaar stond voor januari. Ik heb nu de termijnfactuur van januari alsnog voor je aangepast naar € 35,-. Dat bedrag zal automatisch van je rekening worden afgeschreven, tegelijk met de betaling van de termijnfactuur van februari. Neem in de toekomst gerust weer contact met ons op. We staan ook dan weer graag voor je klaar. na 2 dagen kreeg ik een aanmaning of ik 59 euro wilde betalen ? Nadien weer het volgende bericht : Goedenavond! Goed dat je even contact opneemt! Ik zie dat het maandbedrag nu €35,- is. Echter, is dat vanaf volgende maand. Nu staat er nog 1 open van €59,-. Dit is dan ook de laatste keer. Hierna zal het €35,- zijn. De communicatie bij Vattenfall loopt niet zo goed geloof ik tegenstrijdige berichten via whatsapp ...

    Klaas van den Berge 16-02-2020

    Natuurlijk kunt u een contract afsluiten bij Vattenfall ... bedenk daarbij dat de communicatie naar en van Vattenfall slecht is en bijna niet mogelijk als er problemen zijn.

    miranda van der wahl 01-04-2020

    oplichters allemaal

    Grietje Tap Engelage 18-04-2020

    krijg je bij vattenfall geen maandelijkse overzicht toegestuurd van verbruik, krijg je bij iedere leverancier toch G Tap

    ray Roberts 24-04-2020

    waarom moet ik ook aan vattenfall koud water betalen? ik betaal apart aan vitens mijn koudwater ik moest 2019 minder betalen aan koud water en dit jaar het dubbele hoe verzinnen ze dat.?

    Johan 22-05-2020

    Mogen wij uw meterstanden?. IK ben in het bezit van een (slimme)meter ,En hij staat aan/ Zie onderaan Beste heer xxx Het is weer tijd om uw meterstanden aan ons door te geven. Want binnenkort krijgt u onze jaarafrekening van Burgplantsoen , HEERHUGOWAARD. Benieuwd of u geld terugkrijgt of moet bijbetalen? Geeft u ons dan de meterstanden door. Dat kan gemakkelijk online, u ziet dan ook meteen welke meterstanden wij van u nodig hebben. Telefonisch doorgeven kan ook. Bel 088 0159596 (gebruikelijke belkosten). De spraakcomputer vraagt om het opnamenummer uit deze mail en om uw meterstanden. We helpen u graag De voordelen van meer inzicht in je verbruik Je kiest voor: Aan Wij lezen elk kwartier de stroomstanden en / of elk uur de gasstanden uit. Zelf meterstanden invullen in Mijn Verbruik is nu niet meer nodig. Daarnaast krijg je meer inzicht in je energie.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Klantenservice

    Het viel me mee dat ik meteen iemand te pakken kreeg van de klantenservice, ik stond echt maar een paar minuten in de wacht en dat in zulke drukke tijd. misschien had ik geluk maar ik was er blij mee.
    ik had namelijk paar vragen over overstappen want wij gaan weg bij onze oude aanbieder en moeten dus snel een nieuwe hebben maar dat valt dus precies nu net te gelijk met alle andere overstap dingen. Maar dus goed geholpen hier en wij gaan nu bij Vattenvall!

    Door: Anneke R 31-12-2019
    Joke 12-06-2020

    Vorig jaar colporteur van Vattenval ad deur gehad. Verkocht mij een zakelijk contract met laag mnd bedrag. 90 Euro. Wel 270 bijbetaald wat hij er niet bijverteld. Overgestapt na verhoging mnd bedrag nr 133 euro! Moet voor overstap nog eens 270 Euro betalen terwijl ik een uitkering heb!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    duurzame energie

    Persoonlijk ben ik erg tevreden over de overstap naar Vattenfall. Ik weet niet of het dezelfde mensen zijn die er werken als bij Nuon, maar ik heb echt het idee veel beter geholpen te worden. Ze zijn vriendelijker en behulpzamer dan bij Nuon. Onze rekening en afname is verder precies gelijk gebleven aan wat wij hadden, maar wat mij betreft is de service omhoog gegaan.
    En goed om nu duurzame energie te hebben!

    Door: Karen Geursen 10-12-2019
    Klaasvaak 22 17-12-2019

    bio centrale.

    Herman 17-12-2019

    Karen Let op je jaar nota,zeker vele tientjes bij betalen en duurzaam,? hum, Diemen nieuwe Bio centrale laten bouwen gestookt met pallethout lekker hoor.

    Marian 18-12-2019

    Ben zelf al meer dan 45 jaar bij Nuon aangesloten geweest! Kan dan wel soms wat duurder zijn geweest,maar uitermate tevreden al die jaren geweest! Ben dus meegegaan naar Vattenfall! Word er goed en netjes behandeld! Dus neem aan dat het ook zo zal blijven functioneren als bij Nuon

    Adri 02-01-2020

    graag wil ik weten hoe ik jullie kan bereiken. via telefoon lukt niet, chat op facebook ook niet en email ook niet.

    Johan 06-01-2020

    Zelden zo beroerd en onrespectvol behandeld. Mailen kan niet. Telefoon geeft eindeloos wachten, niet 1x maar zeker al 20x deze ervaring. Beloften worden niet nagekomen. Antwoorden worden niet gegeven. En wij blijven zitten met een veel te hoge rekening. Wat een ellende die Vattenfall!

    Vattenfall 05-02-2020

    Hallo Karen, sinds kort hebben we de naam van ons moederbedrijf Vattenfall overgenomen. Verder is er niets veranderd. Goed te lezen dat je tevreden bent over onze service en onze producten. Vattenfall

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Aanmelding bij Vattenfall als energieleverancier van stroom&gas.


    Ik heb de vrijheid genomen om een aantal feiten op een rij te zetten en u mag ten alle tijde inzage hebben in alle mails en Apps inzake aanmelding en verzoek tot INZAGE bij EDR.

    31 mei mijn aanmelding bij Vattenfall.
    31 mei uw clichéantwoord en bevestiging aanvraag.
    05 juni uw antwoord, waarborgsom betalen dan acceptatie, het is vanzelfsprekend dat er een controle plaatsvindt naar je betaalgedrag. Dit wordt bij EDR gedaan.
    07 juni verzoek tot INZAGE, we konden ons niet conformeren, dat we in een zogenaamde risico groep zitten.
    09 juni Vattenfaal was telefonisch niet bereikbaar, communicatie ging via App, wederom verzoek tot inzage gedaan met de vraag; welke documenten toegevoegd moesten worden bij de aanvraag.
    Via app antwoord: ID opsturen naar waarborgcontrole@vattenfall.nl met vermelding: verzoek inzage
    09 juni mail opgestuurd naar waarborgcontrole@vattenfall.n met kopie ID.
    11 juni uw antwoord; documentatie niet volledig, formulier met bezwaar toevoegen.
    11 juni mail met bezwaar tegen het besluit van de waarborgsom, kopie ID verstuurd.
    16 juni uw antwoord van Kim Jongkind namens Vattenfall en niet van EDR. Kortom nog geen INZAGE van EDR waarom we een waarborgsom moeten betalen.
    16 juni nogmaals om INZAGE gevraagd aan Kim Jongkind.
    19 juni antwoord van Jordi Bosman namens Vattenfall dat er 5 werkdagen tussen zit voordat antwoord komt van EDR en na ontvangst deze zal toesturen.
    28 juni de 5 werkdagen zijn ruimschoots overschreden en hebben nog steeds geen INZAGE.

    U mag zelf een rapport cijfer geven betreffende klant- en service gerichtheid bij Vattenfall .


    Met vriendelijke groet,

    Ben Polak

    Door: Ben Polak 28-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Elektriciteit, stadsverwarming

    Levering van de producten is prima, nieuw contract afsluiten zo gebeurd, maar klanten contact krijgen dramatisch.

    Het telefoon nummer staat op de site enigszins verborgen onder de chat-robot (zinloos, kan alleen omgaan met standaard vragen) en contact via Facebook (wat heeft Facebook te maken met mijn energiecontract) en Twitter (zie Facebook)
    Na het telefoonnummer gevonden en gebeld te hebben wordt er opgenomen door een spraakrobot, die eerst vraagt of de vraag via Whatsapp (ook Facebook trouwens)gesteld kan worden en daarna vraagt om de vraag in te spreken. Omgaan met storingen kan die niet, pas na 4 pogingen werd ik doorverbonden met "andere vraag"

    Hoezo klantvriendelijk?
    Telefonisch contact in geval van afwijkingen is in alle gevallen belangrijk en wordt zo wel heel lastig gemaakt

    Door: Jelle Struijk 16-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    6.5
    rating

    Energie

    De prijzen en de cashback beetje misleidend hier.
    Ik dacht dat ik minder ging betalen dan daarna bleek.

    Maar de overstap werd door Vattenfall overgenomen. Dat was heel fijn. Ik zit al jaren vast in een rot contract bij de concurrent en daar ben ik dan dus van af.

    Ook goed dat het groen is, maar dat is overal nu wel denk ik

    Door: Maaike 20-12-2019
    Vattenfall 05-02-2020

    Hallo Maaike, wat vind je precies onduidelijk aan de prijzen en de cashback? Al onze tarieven en de cashback benoemen we in onze contractbevestiging. Of je meer of minder gaat betalen hangt ook af van de tarieven van dat moment en je verbruik. We geven je graag alle uitleg. Op onze website geven we aan hoe je in contact kunt komen. Vattenfall

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Ik ben heel tevreden

    ik ben heel tevreden met de overstap naar Vattenfall eigenlijk. Ik snap niet helemaal waarom mensen ontevreden zijn. Ze hebben mij gewoon overgezet en alles werkt prima.

    Zelf vind ik de communicatie juist heel prettig, zakelijk maar ook informeel. Open en prettige stijl. Smaken verschillen misschien, maar ik ben erg tevreden tot nu toe.

    Door: Marina van Zanten 23-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Zeer tevreden

    Mijn oude leveranciers (Engie) deed moeilijk alhoewel contract wel zou aflopen. En omdat overstappen altijd loont, toch maar rond gaan neuzen. Na een belletje kreeg ik bij vattenfall te horen dat je dan kan overstappen en daar hebben ze me top bij geholpen. Net iets lagere premie dan vorig jaar, naja, prima gaan we dat dit jaar weer eens proberen!

    Door: Van Peek 11-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    energiecontract 2020

    Overstappen was snel geregeld en ik kreeg hier een betere prijs dan elders met 200 euro directe korting.
    Anders dan de anderen hier vond ik de klantenservice prima bereikbaar en ook behulpzaam bij het afsluiten van een nieuw energiecontract..
    Dus ik ben eigenlijk gewoon tevreden!

    Door: Hans Rijneveld 19-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    niks, weg hier.

    Wat een VRESELIJK bedrijf, klantenservice en sommige medewerkers daar.
    Heb daar jaren lang mijn energie van genomen en nooit naar ander overgestapt, ook al zijn ze veel duurder dan andere aanbieders. Maar als je weggaat komt de verschrikking , je word gebombardeerd met rekeningen die je alla min MOET betalen, daarachter drijgen met aanmaningen,contact met klantenservice , de ene zegt dit de andere dat. dan zitten erbij die je uren, ja UREN in de wacht zetten en er zitten erbij die je een grote bek geven. ook 1 aardige die je fatsoenlijk te woord staat.
    Maar wat een tyfusbedrijf,,, Blij dat we er weg zijn.
    Op aanraden buren en vrienden overgestapt, Nu zijn we 40% minder aan energie kwijt.....

    Door: g de gans 08-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    energiecontract

    Hele mooie verkooppraatjes maar ze liegen mensen gewoon voor! en ja dan kun je zelf zeggen: je kan toch zelf lezen?!? maar voor de 1 is dat makkelijker dan de ander. Ik vertrouw nog op mensen maar dat kun je beter niet op hun doen. Ze liegen je echt enorm voor. Ik was veel duurder uit bij hun terwijl ik er op vooruit zou gaan.
    Ik raad hun zeker niet aan!

    Door: Kok 05-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Gas en licht

    Zolang het contract loopt bij Vattenfall is er weinig aan de hand. Het tarieven lijken zo'n beetje hetzelfde te zijn (misschien een beetje hoger) als bij de concurrent en de (automatische) informatieverstrekking lijkt helder en duidelijk.
    Wil je echter zelf ergens informatie over vragen dan is men slecht bereikbaar. Telefonisch lang in de wacht, reacties op mail, Whatsapp en chat laten lang op zich wachten.
    In mijn geval waren de jaarafrekeningen (10 jaar Nuon en enkele maanden Vattenfall) geen probleem. Mijn verbruik daalde al enkele jaren steeds licht (actief bewust verbruiken en duurzame aanpassingen aan woning etc.) en de jaarafrekeningen daalden mee. Tot ik mij begin dit jaar liet overhalen om terug over te stappen naar de leverancier waar ik destijds voor Nuon ben weggegaan. Vattenfall presenteerde mij een ongespecificeerde eindafrekening die vele malen hoger is dan logisch is ten opzichte van mijn verbruiksgeschiedenis. Uitleg was niet beschikbaar; als ik al contact kreeg werd ik van het kastje naar de muur gestuurd en bij aandringen reageerde men als naar een lastige kleuter. Toen ik aangaf dat ik pas tot betaling zou overgaan als Vattenfall mij een goede verklaring kon geven voor het enorme verschil tussen verbruik en afrekening, volgden de aanmaningen (zonder specificaties) al snel.
    Ik heb uiteindelijk maar besloten te betalen en deed daartoe een voorstel voor betaling in termijnen omdat ik het betreffende bedrag niet ineens kan ophoesten. Vattenfall is hier mee akkoord gegaan maar heeft in hun oneindige wijsheid het logisch gevonden om elk termijn te belasten met "vertragingskosten", oftewel; het bedrag dat al te hoog is voor de portemonnee van de klant, nog wat hoger gemaakt.
    Goed bezig, Vattenfal...

    Door: Mbo46 29-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    Energie

    Zeer slecht bereikbaar ook via whatsapp. Ook de klantenservice is zeer slecht. Medewerkster doet onbeschoft. Waardeloos bedrijf.

    Door: D. Jonkers 06-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Telefonische bereikbaarheid

    Telefonische bereikbaarheid al maandenland dramatisch. Ik heb een vraag die via whatsapp al 2x niet naar behoren is beantwoordt. Ik wil iemand aan de lijn. Is kansloos.

    Door: Gerrit Boorsma 01-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6.5
    rating

    Gas en elektra vattenfall + slimme meters

    Er zijn geen pluspunten , dmv slimme meters worden er extra kosten doorberekend aan de klant

    Zelfs bij geen verbruik berekend men toch door

    Door: Emile ross 15-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    stroom

    Zeer slecht bedrijf, waardeloos, komen afspraken niet na

    Door: annemiek 30-03-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Contract met 250,- retour

    Informatie op het moment van afsluiten was niet correct of onduidelijk.
    Nu 2 dagen aan het appen met de helpdesk, die geen duidelijkheid geven en aangeven dat ik geen gegevens kan overleggen.
    Gegevens die niet verstrekt zijn.
    Hoogst misleidend.
    Zit nog in de eerste 14 dagen, wil het contract beëindigen, via web chat doorverwezen,, wederom naar een contactpagina, via welke je na 15.00 niemand kunt bereiken.
    Waardeloos!

    Door: Vissers 20-03-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    levering / aanbod energie

    Wat een klote bedrijf, regeling/afspraken vreselijk

    Door: Annemiek van den Eijnden 10-03-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Vaste klant

    Slechte klantenservice. Meter stuk..
    Zelf gemeld en laten verhelpen. Maar kunnen mij geen realistische inschatting van de standen geven. Moet wachten tot de eindafrekening in november 2019. Terwijl de schatting van de vier maanden na aanleiding naar de standen van 2018 gaan ????

    Door: Jessica 03-03-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Schrijf zelf een review over Vattenfall

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Vattenfall een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 77 ervaringen geplaatst over Vattenfall. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4.4 gekregen, waarbij 40% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Vattenfall actief?

    Vattenfall is vooral actief in de categorie Energie en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en)

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Vattenfall gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.