Vattenfall

Alle reviews

Vattenfall

35% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (229)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Ik heb nooit geweten van “blijven Loont”, nooit korting gehad.
    Wat betreft tariefverhoging in oktober die volgens de specificatie 2,02 moet zijn voor een kuub gas, betaal ik nu 4,60. Hoe kan dat….

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Gas en elektriciteit

    De enige nuttige review due ik kan geven is dat alle energiemaatschappijen op dit moment miljarden winsten draaien over de ruggen van alle nederlanders en dat ik oersoonlijk denk dat dat crimineel gedrag is. Alsof miljoenen winsten niet genoeg is.
    Denk daar eens over na ceo's, aandeelhouders

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Energie en Gas

    Telefonisch langer als 60min in de wacht
    Whatsapp nooit geen reactie
    Om met hun in contact te komen is bijna onmogelijk
    Terwijl je belangrijke zaken hebt te bespreken
    Je kan geen kant op.....

    Idem dito. Verhuizing doorgeven lukt ook al niet.

    mag ik het telefoonnummer aub? ik kan nl geen nummer vinden, en heb ook een spoedzaak.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Electra & gas

    In maart opgezegd en bevestiging gehad dat ze de opzegging hebben ontvangen met in diezelfde e-mail dat ze zeer binnenkort contact zouden opnemen. Na twee maanden wachten is contact opnemen nooit gebeurt helaas. Zelf geprobeerd te bellen maar ook hier zijn ze maar tot 15:00 bereikbaar. Vindt ik zelf ook al niet heel klantvriendelijk, mensen werken overdag en kunnen dus niet bellen. Toen kreeg ik zelf Corona en daarna op vakantie geweest. Juni wordt er wederom weer maandbedrag afgeschreven (zie ik op werk in bank app). Geprobeerd te bellen maar wacht tijd waar je u tegen zegt… daarna zelf ook niet meer aan gedacht. Eind jullie weer afgeschreven en dus begin augustus maar via whatsapp bericht gestuurd. Duurde maar liefst 4 dagen eer ik antwoord kreeg om mijn gegevens te verstrekken… uit eindelijk na 9 dagen antwoord. Hun reactie was dat ze inderdaad een opzegging hadden binnengekregen, heb immers een e-mail van ze gehad, maar deze is nooit verwerkt door hun. Sterker nog, ze schuiven de schuld in mijn schoenen omdat volgens hun ik zelf niet heb geprobeerd contact op te nemen. Konden het wel per direct in augustus opzeggen…. wettelijk is dit 1 maand na opzegging. Krijg nu incasso kosten en via whatsapp blijven ze zeer onvriendelijk, blijven de vinger naar mij wijzen terwijl zij de opzegging niet verwerken… en vervolgens als je meld dat het hun fout is, geven ze ook immers toe, verbreken ze het gesprek.

    Mijn advies, ga nooit met dit bedrijf in zee, of stap zo snel mogelijk over. Zo onvriendelijk heb ik zelden mee gemaakt bij een bedrijf.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    vaste klant

    30-08-2022 : 12.56 uur
    ik bel, na 40 minuten een dame aan de lijn.
    ik zal even bij collega informeren, ik wacht NU nog steeds, het is 1 uur en 5 minuten later.
    mijn contract loopt af, wil daarover praten. dan maar over stappen. dit is heeeeele slechte service!!!! nu, 1 uur en 6 minuten al in de wacht!!!
    hier weer kopen ,niet op deze manier. ik ga nu ophangen, 1 uur en 10 minuten ,nog niemand!!

    welk telefoonnummer heeft u gebeld? Ik kan niet eens een nummer vinden

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Gs electra

    Vattenval gaf me een jaarrekening en ik kreeg 72 euro terug. Vattenval heeft gemakshalve mijn maandbedrag van 145 euro naar 291 euro omhooggegooid???
    Ik wilde deze lager zetten maar kan niet lager dan 233 euro per maand gaan betalen.
    Pure diefstal om mij 147 euro per maand extra te laten betalen.

    Vattenval kijkt vooruit Richard... doen ze goed om je voorschot met jou worden omhooggegooid te hebben, anders ben je een paar ruggen kwijt bij de volgende afrekening!!!

    Dat is op zich niet vreemd. € 145,00 termijnbedrag is niet erg hoog, aangezien de energiekosten dagelijks stijgen en het einde is nog niet inzicht! U heeft € 72,00 terug ontvangen, maar op zich is dat ook nog niet veel. Want als je die € 72,00 dus verdeeld over 12 maanden, dan is dat slechts € 6,00 p/m wat u niet verbruikt heeft x 12 ... Vattenval wil voorkomen dat u straks veel moet bijbetalen en daarom is uw termijnbedrag een stuk hoger gezet. Als u contact opneemt met de klantenservice, is men wellicht bereid om uw termijnbedrag aan te passen, maar nogmaals, de kans bestaat dat u dan moet bijbetalen, zeker als het een strenge winter wordt. Ik heb geen commercieel belang bij Vattenval, maar heb een aantal jaren geleden bij Nuon gewerkt, zodoende heb ik enig inzicht hierin.

    Zoals velen heb je waarschijnlijk iets gemist: gascen licht zijn dit jaar veelmduurder geworden! Klagen bij Poetin, hij is, een half jaar geleden, een oorlog met Oekraine begonnen. Rusland levert geen gas meer aan decEU,

    Zoals velen heb je waarschijnlijk iets gemist: gas en licht zijn dit jaar veel duurder geworden! Klagen bij Poetin: hij is, een half jaar geleden, een oorlog met Oekraine begonnen. Rusland levert geen gas meer aan de EU, Prijs wordt bepaald door vraag en aanbod. Er zijn al diverse (kleine) energiebedrijven failliet gegaan!

    Alle klanten zouden hun betalingen stop moeten zetten om hiermee eens terug te slaan.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Stroom

    Al jaren ben ik klant bij Vattenfall en ben zeer tevreden. Overzichtelijke webste , lage energie rekening. Punten sparen daardoor kan je ook prijzen winnen. Love it!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Helemaal niets

    Jarenlang belaagd door de malafide verkopers van Nuon, nu heeft de oplichtersbende erachter die naam laten vallen en trachten ze onder eigen naam verder te gaan.
    Slogans als "fossielvrij leven" zijn hilarisch als je bedenkt dat ze gesubsidieerd de halve wereld laten ontbossen om hun houtgestookte centrales te voeden.
    Nu blijkt ook nog eens dat ze de bezitters van zonnepanelen oplichten door de zelf opgewekte energie niet te valideren, maar uiteraard wel de staatssubsidie op te strijken. Zei daar iemand "criminele organisatie"?

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Zonnepanelen

    Sinds april 2022 maken we gebruik van zonnepanelen. Aangezien we een drietal maanden in een verbouwing zaten, is er veel energie gebruikt. Het was toen handig dat je het dagelijkse verbruik kon zien. Maar sinds we zonnepanelen hebben is dat ineens niet meer mogelijk of misschien voor 2 dagen en vervolgens ineens niet meer! Bijzonder is ook dat of Vattenfall of Stedin elkaar de schuld geeft. Bijzonder is ook dat er overdag ineens minder kwh wordt geleverd en dit terwijl de zon in April goed aanwezig was. En nee, ik had geen storing in m`n apparatuur. Ik verdenk één van deze twee partijen van bedrog door het afknijpen. Hopelijk zijn er meer mensen die dit zo ervaren. Maar het feit dat ze geen dagelijks inzicht geven geeft bij mij aan dat Vattenfall een onbetrouwbare partij is.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Laadpaal

    Na 7 maanden is de laadpaal nog steeds niet geplaatst.
    Minstens zes medewerkers gesproken die direct alles gingen nakijken welke gemiddeld na 20 minuten wisten te melden dat alles klopte. Zelf werd de BAM beschuldigd van het niet uitvoeren van de werkzaamheden.
    Nu na meer dan 7 maanden komen ze er achter dat niemand de werkzaamheden bij Enexus hadden aangemeld, dan krijgt de BAM geen opdracht.
    Maar geen excuses, wel beloftes dat je wordt teruggebeld, maar niet aan wordt voldaan.
    Een laadpaal op 3 km (de dichtstbijzijnde, ligt er al 5 dagen uit. Dan bel je het service nummer, maar tot mijn verbazing, die kunnen hem niet resetten maar alleen een mail sturen naar Vattenfall in de hoop dat ze het oppakken. Wat een enorm slecht bedrijf wat service betreft!!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Laadpas

    Laadpas aangevraagd na 2 weken niet binnen. En via telefoon whatsapp en email zijn ze niet bereikbaar

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Blijven loont

    We worden netjes behandeld

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    stroom

    Na vele telefoontjes over het te vele verbruik en hoe dat nou kon gebeuren kreeg ik Dhr Weisbeek aan de telefoon en deze legde precies uit wat er was gebeurt en werd mij veel duidelijk hij was de eerste die het serieus oppakte ben hem zeer erkentelijk geeft ook weer rust hartelijk dank daarvoor

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    3 jarig contract

    Mij werd verteld dat ik drie jaar lang een bedrag van 100 euro op mijn rekening gestort zou krijgen.
    Wat schets mijn verbazing de 100 euro is verdisconteerd in de jaarafrekening. Aan de deur en aan de tel geven ze bij vattenfall de indruk dat dit een extra is bovenop de jaarrekening nou mooi niet dus door het zo te verkopen laat je de klant geloven dat je iets extra's krijg wat m.i niet te contoleren is

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    energie

    waardeloze klantenservice. Onmogelijk om iemand aan de lijn te krijgen. Alles via whatsapp. Duurt eindeloos voordat je antwoord hebt.
    De webpagina is ook niet klantvriendelijk.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    niet coulant

    Jaren klant bij Vattenfall, wanneer ik opnieuw een contract wil afscluiten zal dit zeker niet bij Vattenfall zijn. Momenteel moet ik mijn contract opzeggen i.v.m. verhuizing binnen familie. Ik heb een kaartje in de bus gekregen, om de boel af te sluiten en dat ik direct contact op moet nemen. Dit heb ik gedaan via WhatsApp, kreeg daar vrij snel een reactie dat ik alleen de mogelijkheid heb om direct een bedrag over te maken. Vervolgens stel ik opnieuw een vraag, dat betalen direct niet mogelijk is en stel voor om over een aantal dagen het volledige bedrag over te maken. Daar krijg ik geen reactie op via WhatsApp. Via de andere (algemene) Vattenfall app leg ik dit uit, zij geven aan om dan telefonisch contact op te nemen. Heb dit een aantal keren gedaan, omdat ik oprecht de achterstand wil oplossen, maar wel een oplossing die ik na kan komen. Wat ik wil aangeven is dat ik dus op welke manier dan ook een oplossing voor wil leggen, er is niet gereageerd en zijn telefonisch niet bereikbaar. Dit vind ik ronduit een slechte service. het voelt alsof ik word behandeld als niet belangrijk! Dat ze niet open staan om samen met jou naar een oplossing te zoeken. Mocht het zo zijn dat Vattenfall van te voren al een verhaal invult achter iemand die niet heeft betaald, wil ik ze adviseren om géén aannames te doen over het waarom iemand niet heeft betaald. Eventueel iets meer het vermogen creëren om te overschouwen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Gas en Licht

    de tarieven zijn heel redelijk , ook door de blijf korting .

    Ik ben al jaren bij Vattenfall maar heb nog nooit een korting gezien!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Niet

    Ik wilden me aanmelden als nieuwe klant bij Vattenfall, met open armen ontvangen was mijn verwachting: helaas, ze willen blijkbaar geen nieuwe klanten!
    Gebeld om me aan te melden als klant. Direct een mail ontvangen "binnen een uur ontvangt u uw contractbevestiging". Na 7 dagen niks ontvangen, anders dan een verzoek om 450 euro waarborgsom te storten.
    Contact gezocht via WhatsApp: DRA-MA. Bij elke vraag een automatisch bericht dat er persoonsgegevens nodig zijn. Wanneer Vattenfall een vraag stuurde en ik antwoordde, kreeg ik hetzelfde automatisch bericht dat er persoonsgegevens nodig zijn tot op het punt dat ik met screenshots ging werken. In totaal heb ik 6x mijn gegevens moeten melden. Krijg ik (na een screenshot) een reactie dat "de berichten hiervoor teruggelezen kunnen worden" (eerder werd aangegeven dat "niet gezien kan worden naar welk bericht ik terug verwijs").
    Wel werd aangegeven in de WhatsApp dat er een waarborgsom wordt gevraagd bij een minder goede betaalgeschiedenis, of als de vorige bewoners dit hebben en dat hier bezwaar tegen gemaakt kan worden. Ik zou een mail ontvangen. Niet gekregen. Hier nogmaals via WhatsApp (+gegevens) naar moeten vragen.
    Vervolgens gebeld om mijn ongenoegen te uiten en te kijken of er actie kan komen om mij als nieuwe klant aan te nemen, omdat het contact via WhatsApp niet anders dan smurrie was. Hierbij werd er aangegeven dat het "normaal" is dat je eerst de waarborgsom overmaakt om daarna pas je contract te krijgen. Ik ben het hier niet mee eens, omdat ik eerst wil zien of ik het eens ben met mijn contract, alvorens ik geld overmaak.
    Om deze reden niet gekozen voor Vattenfall en nu (binnen 10 minuten) bij een andere energieleverancier alles rond gekregen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    gas en stroom

    bestellen ging moeizaam, geen medewerker beschikbaar, geen chat of vragen formulier op hun site om vragen te stellen, geen hulp.
    bij einde contract ging stoppen ook moeizaam, hoe krijg je contact met ze. Sociale media werkt niet en heb dit ook niet. dure telefoonnummer, is absurd.
    als toetje heb ik de eindrekening gekregen die niet klopt, bedragen hier en daar wijken af, maar krijg geen correctie.
    waar is klantenbescherming hierin?

Anderen bekeken ook

Electrabel
5 reviews

Electrabel is een energieleverancier. Het bedrijf is in 1905 in Antwerpen opgericht, maar is nu in handen van een Franse energieleverancier. Naast ...

Pure energie
45 reviews

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

EasySwitch.nl
23 reviews

Ook besparen op kosten en uitgaven? Wat is EasySwitch.nl? EasySwitch.nl is een onafhankelijke overstapservice in Nederland. Je kunt hier de v...

ENGIE Energie
190 reviews

Ben je op zoek naar een energieleverancier? Wil je graag bijdragen aan een duurzamere samenleving? Wellicht is ENGIE Energie een interessante organ...

Vattenfall

Vattenfall levert in Nederland aan zo’n 2 miljoen huishoudens energie. Vattenfall betekent waterval in het Zweeds, een schone bron van energie. In Nederland investeert Vattenfall vooral in zon en wind als duurzame bronnen voor energie. Vattenfall bouwt bijvoorbeeld het grootste subsidievrije windpark op zee ter wereld.

 

Lees hier opinies, ervaringen en reviews van klanten van Vattenfall.

 

Groene stroom

Bij de productie van energie investeert Vattenfall flink in de opwek van duurzame stroom. Groene stroom is een mix van verschillende duurzame energiebronnen. En wordt voor 100% opgewekt in Nederland. Naast groene stroom biedt Vattenfall ook CO2-gecompenseerd gas en groen gas.

 

Besparen en verduurzamen

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken inzichtelijk waar je kunt verduurzamen. Je kunt er ook terecht voor cv-ketels en duurzame oplossingen in huis zoals zonnepanelen en isolatie via de partners.

 

Klantvoordelen

Door klant te zijn bij Vattenfall, draag jij bij aan een fossielvrij leven. En die investering in de toekomst, belonen we met voordelen voor klanten. Bijvoorbeeld met Blijven Loont, een Exclusief spaarprogramma en kortingen bij partners. Ga je ook mee op weg naar een fossielvrij leven?

 

Ben jij een bestaande klant van Vattenfall? Laat dan vooral weten of jij tevreden bent.

 

Heb jij ervaring met Vattenfall?
Deel jouw ervaringen met heel Nederland op NederlandReview! Zo help je andere mensen die misschien willen overstappen naar deze energieleverancier een weloverwogen keuze te maken. Iedere mening telt! Dus: wat is jouw ervaring met Vattenfall (voorheen Nuon)?

}