Vattenfall

Alle reviews

Vattenfall

35% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (221)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Elk jaar overstappen!

    ik heb vast genomen omdat dit het goedkoopst uit de test kwam voor mij. Klopt, is iets goedkoper dan mijn vorige, green choice. Maar ze hadden nu een actie dat je een bol.com cadeaubon erbij kreeg. Dus daar spaarde ik 60 euro op uit. Dus nu een vast contract voor 1 jaar en daarna zie ik wel weer. Misschien bieden ze weer een cadeau aan bij een andere leverancier dus dan stap ik daar weer naar over. Overstappen loont dus! Prima blij met overstappen want het is een administratieve handeling en je merkt er niks van kwa stroom ofzo. Nog geen problemen gehad met verkeerde facturen dus dat vind ik ook altijd een plus (het kan wel eens heel erg zijn als ik zo andere ervaringen lees)

    We vinden het in ieder geval fijn dat je nu klant bij ons bent Pien. Welkom bij Nuon!
    Bedankt voor de mooie cijfers.

    Met vriendelijke groet,

    Barry
    Nuon Webcare

    Voor de derde keer in een jaar onterecht afgemeld. Doordat we ook zonnepanelen hebben geeft dit een enorme hoeveelheid romplslomp ivm de teruglevering. De klantensercice kan dit ook niet helpen zegt men maar ik ben er helemaal klaar mee

    Een aantal weken terug aangemeld en de leverancier gas en elektra zou op 9 januari plaats vinden.
    Tot ik een email kreeg dat ze een borg van €450,= wilde hebben.
    Ik zou niet krediet waardig zijn heel erg beledigend ik heb nergens nog geen euro schuld.
    Ik stond teboek werd mij verteld ik nageleefd en sta idd in bkr in Tiel.
    Met de vermelding dat ik een schuld heb gehad in het verleden en deze netjes terug was betaald zonder problemen.
    Ik was helemaal perplexed en voelde mij zwaar beledigd.
    Dat noemen ze nu een welkomstwoord.
    Maar als zij al zo doen terwijl je niets fout gedaan hebt dan wil ik de rest ook niet weten.
    Ieder zijn eigen keus maar ik zou niet met Vattenfall een contract aangaan.

    Ben trouwens benieuwd naar uw reactie hierop en vraag mij af of er meer mensen tegen zulke vreemde fratsen en valse beschuldigingen aanlopen.

    23 augustus een klacht ingediend over de meterstanden. Nog geen reactie. Klote bedrijf

    Waar kan ik een klacht indienen?

    WAAROM CONCUREN ENERGIE BEDRIJVEN NIET OP KWH EN GAS PER KUB METER PRIJS
    DE DUIDELIKHEID IS VER TEZOEKEN
    MOETEN WE STRAKS EEN RUSSISCHE OVEREENKOMST
    AFLUITEN NU WE OPGELICHT WORDEN DOOR DE NDERLANDSE STAAT
    BTER ZWARE STOOKOLIE STOKEN ???

    eind 2020 benaderd door delta energie zij vertelde mij dat zij gewoon vattenvall zijn krijg vandaag een mail van vattenfall dat mijn contract beeindigd is en dat er een afrekening wordt gemaakt

    Bij vragen en problemen BELLEN naar Vattenfall. Goede klantenservice.

    Wat een bedrijf! Niet doen en verder kijken
    Wat een bedrijf!! De klantenservice die niet wil helpen ( en dat noemt zich klantenservice??!!), verkeerde info waardoor ik een verkeerde keuze heb gemaakt gebaseerd daarop. Moet ik nu een boete betalen die helemaal uit verhouding is!!
    Ik heb zes weken stroom en gas afgenomen voor nog niet de helft waaruit de boete bestaat. Dit is gewoon simpel weg snel geld verdienen! Mensen verkeerd voorlichten en dan lekker de boete binnen halen...belachelijk!

    Vattenfall??...Niet doen en verder kijken. Wat een bedrijf zeg! Twee keer gebeld:
    De klantenservice die niet wil helpen ( en dat noemt zich klantenservice??!!), verkeerde info waardoor ik een verkeerde keuze heb gemaakt gebaseerd daarop. Moet ik nu een boete betalen die helemaal uit verhouding is!!
    Ik heb zes weken stroom en gas afgenomen voor nog niet de helft waaruit de boete bestaat. Dit is gewoon simpel weg snel geld verdienen! Mensen verkeerd voorlichten en dan lekker de boete binnen halen...belachelijk!

    ik heb een email ontvangen ivm punten saldo probeer al 2 dagen in te loggen maar de pagina kan hij niet vinden 2 dagen gebeld niet gelukt wat gebeurd er nu met mijn punten

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Stroom & gas

    Ik ben voor Nuon stroom en gas gegaan. Beetje risico genomen omdat het geen vast bedrag is per jaar, maar als hij daalt (en dat doet hij) dan betaal ik minder. Ik heb de check gedaan (welke energie past bij mij) en daar kwam dit uit dat ik uiteindelijk gemiddeld per jaar minder betaal dan dat ik vast had genomen. Blijkt ook dat ik net even iets minder gebruik dan uit de check kwam (kennelijk ben ik zuiniger dan ik dacht) dus ben er blij mee.

    Wat een prachtige cijfers, Tatjana. Dankjewel voor de tienen die je geeft.
    Heb je je al aangemeld voor Nuonexclusief? Dat is ons spaarprogramma voor klanten. Daar spaar je voor leuke cadeau's, maar krijg je ook bijvoorbeeld korting op leuke uitjes.

    Met vriendelijke groet,
    Barry van Nuon Webcare

    bedankt voor de snelle servers.
    Fijne jaarwisseling. en een gezond 2021.

    nieuw contract voor 1 jaar afgesloten met de vermelding van Vatevall dat zij groene stroom leveren.
    Niet uit bio centrale opgewekt, mocht het later blijken dat zij wel een Bio levering op de factuur staat dan bedanken we direct en gaan we over naar een andere maatschappij.
    ruim 40 jaar bij NUON als klant

    komen hun beloftes niet na. Beloven welkomstpremie, maar helaas

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Al 10 jaar trouwe klant

    Al 10 jaar trouwe klant en erg tevreden met nuon. Vooral als je om je heen hoort wat er af en toe fout gaat bij andere partijen. Dus vandaar eens tijd voor een kleine review over nuon van mij! Tevreden dus.

    Hallo Herma,

    Wat mooi om te lezen. Bedankt voor deze review.

    Groeten, Jeppe

    3 jaar vast gezet, na 2 jaar opgezegd vanwege verhuizing. Boete €100,00 boete snap ik maar een afrekening waarbij ik hetzelfde energiegebruik heb als het eerste jaar €350 bij betalen, daar snap ik niks van. Jammer!

    Heb aan Vattenvall gevraagd om een onderzoek naar mijn energieverbruik. Ik heb geen hoog verbruik. Echter vermoedelijk tappen allebei mijn buren energie van mij af . Mijn heeft mij een duidelijke nee verkocht.

    Omdat ik bij u telefonisch extra per minuut betaal, stel ik mijn vraag even op deze wijze.
    Met de energievergelijker zouden mijn totale jaarkosten bij Vattenfall 865 euro zijn.
    Als ik naar de site van Vattenfall ga, zijn mijn totale jaarkosten 1034,88
    Welke van de twee gaat het worden?

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Drs.

    Super geholpen na breuk met Essent.

    Dankjewel voor je positieve review en het mooie cijfer!

    Vriendelijke groet,
    Barry, Nuon Webcare

    echt zo boos

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Helemaal niets

    Jarenlang belaagd door de malafide verkopers van Nuon, nu heeft de oplichtersbende erachter die naam laten vallen en trachten ze onder eigen naam verder te gaan.
    Slogans als "fossielvrij leven" zijn hilarisch als je bedenkt dat ze gesubsidieerd de halve wereld laten ontbossen om hun houtgestookte centrales te voeden.
    Nu blijkt ook nog eens dat ze de bezitters van zonnepanelen oplichten door de zelf opgewekte energie niet te valideren, maar uiteraard wel de staatssubsidie op te strijken. Zei daar iemand "criminele organisatie"?

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Zonnepanelen

    Sinds april 2022 maken we gebruik van zonnepanelen. Aangezien we een drietal maanden in een verbouwing zaten, is er veel energie gebruikt. Het was toen handig dat je het dagelijkse verbruik kon zien. Maar sinds we zonnepanelen hebben is dat ineens niet meer mogelijk of misschien voor 2 dagen en vervolgens ineens niet meer! Bijzonder is ook dat of Vattenfall of Stedin elkaar de schuld geeft. Bijzonder is ook dat er overdag ineens minder kwh wordt geleverd en dit terwijl de zon in April goed aanwezig was. En nee, ik had geen storing in m`n apparatuur. Ik verdenk één van deze twee partijen van bedrog door het afknijpen. Hopelijk zijn er meer mensen die dit zo ervaren. Maar het feit dat ze geen dagelijks inzicht geven geeft bij mij aan dat Vattenfall een onbetrouwbare partij is.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Niet alleen een andere naam maar ook ineens groen?

    Wij zitten al vele jaren bij Nuon en wilden eigenlijk gaan overstappen naar een aanbieder van groene energie. Want Nuon leverde grijze energie en ik vind dat in deze tijd niet meer kunnen. Dit jaar eindelijk dan de stoute schoenen aangetrokken en opgezegd bij Nuon.

    Werden we vlak daarna benaderd door Vattenfall - dat dat het nieuwe Nuon is en dat ze dus wel groen zijn. Ik dacht eigenlijk dat Vattenfall de nieuwe naam was alleen en dat er dus niks zou veranderen, zo was dat ook gecommuniceerd naar ons toe. Alleen een nieuwe naam.

    Maar dus ook een andere vorm van energie? Dat is toch heel wat anders dan alleen een nieuwe naam? Ik vind het een beetje vaag, maar ik vond het wel ok zo, want het scheelde ons om over te stappen. Dat is toch best wel wat werk om uit te zoeken en daar had ik eigenlijk geen zin in.

    Nou ja een lang verhaal kort we zijn gewoon bij Vattenfall gebleven dat dus Nuon was maar nu anders heet en dus ineens groene energie had. Want dat hadden ze toch niet eerst, of ben ik nou gek? Verder maakt het mij niet zoveel uit waar mijn stroom vandaan komt en volgens mij zijn ze allemaal toch even duur (niet goedkoop). Maar ik vind het wel belangrijk dat de stroom groen is want het gaat niet goed zo met de wereld en dan is het minste wat je kunt doen toch groene energie nemen.

    Voelt toch een beetje als overstappen want nieuwe naam en nieuwe energie en de stijl is ook helemaal anders.

    Beste Laura, wist je dan niet dat Vattenfall in Diemen een mega biocentrale heeft of krijgt. Misschien hoef ik je niet uit te leggen dat biocentrales vele malen schadelijker zijn voor het klimaat en milieu.

    En het gekke is: we moeten allemaal van het gas af, maar Vattenfall stimuleert dat bepaald niet.
    Voor de consument die alleen stroom verbruikt is er geen welkomstcadeau. Keuze voor groene stroom levert in mijn geval een voordeel van € 0,10 per maand op. Voor stroom/gas verbruikers heeft men wel prachtige welkomstaanbiedingen. Iets stimuleren waar je vanaf wilt is de wereld op zijn kop. Nog afgezien dat van het gas af de consument in de toekomst tot hoge kosten zal leiden.

    BIOcentrale klinkt toch juist goed of heb ik het dan mis?

    Ik tracht U tevergeefs te bereiken om te melden dat er Valse Meter opnemers onderweg zijn.
    En Kan U niet bereiken . Wat een Onzinnige toestand. !

    wij hebben wel een kontracht bij jullie aan gevraagt wij dachten van 3 jaar blijven minder betalen met cadeau

    nou geen kontakt kunnen krijgen via social media telefoon, blijkt ook dat de jaarrekening overdreven hoog is
    gauw overstappen dus

    Wat een verschrikkelijk bedrijf.
    Steld eenzijdig (idioot hoog ) maandbedrag vast bij verhuizing.
    Is daarna niet te bereiken via inyernet en telefoon.
    Wil overstappen maar heb nog een contract.
    Zo gauw als dat afgelopen is ben ik weg.
    Wat een flutbedrijf

    Na 3 maandwn srap ik over na essent, nu schijn ik +200€ oververbruik te hebben. Ik krijg jullie niet te pakken telefonisch

    Kanker oplichters

    Ik had een contract voor onbepaalde tijd. In de woning werd niet gewoond. Nu na 2 maanden zeg ik op en moet 238,44 bij betalen. En waarvoor moet ik dit betalen dan want een gespecificeerde factuur heb ik niet ontvangen!!

    Wat een klote bedrijf, regeling / afspraken, helemaal niet , mooie praatjes , ZEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER slecht
    Vieze gasten

    Vanaf dat nuon fattenfall is geworden is het een verschrikking. ben eigenlijk een zakelijke klant maar er is totaal geen communicatie mogelijk jawel tussen 9.00 en 15.00 uur als de meeste mensen werken. Contact mogelijkheid via facebook of de chat. Maar ook daar geen antwoord.
    Weet niet wat ze daar aan t doen zijn maar ik heb al diverse offertes aangevraagd. Bij Nuon zeer tevreden maar vanaf vattenfall is het gewoon waardeloos

    zeer slecht!

    Niet mee in zee gaan! Oplichters... Achteraf zijn wij er achter gekomen dat ze ons ingezet hebben op een leegstaand huis en hebben een eind afrekening van bijna 1000 euro gekregen.. onder het mom van wij zijn goedkoper NIET DUS!!! Verdere stappen naar Fattenfall zullen wij nemen!!!

    Ik ben vorig jaar na 35 jaar essent overgestapt naar Nuon/Vattenfall ( zakelijk)! Hier mocht ik gebruik van maken omdat een van mijn kinderen ingeschreven staat bij de kvk.. Ik gebruik dit dus in een privé situatie.. Ik kan niet wachten tot het jaar om is zodat ik weer gewoon terug kan naar essent.. mijn verbruik is bijna verdubbeld.. 6258 kWh voor een 2 persoonshuishouden, terwijl dit al jaren rond de 3200 kWh was. ( en dit is al best veel voor 2 personen). Alleen al met mijn daltarief draaien we er per jaar 3500 kWh terwijl we op de bank tv zitten te kijken. Knap als je aktiviteiten overdag plaatsvinden.. Dus alle beloftes van wij zijn goedkoper zijn gelogen van A tot Z.. Heb nu een energiecheck aangevragen die pas in juli gepland kon worden..!! Ondertussen is mijn maandtermijn van 175€ naar 270€ en een maandelijkse afbetaling van 97€ voor de hoge jaarafrekening.. wil graag ook verdere Stappen ondernemen om dit uit te zoeken. Iemand ideeen waar ik het beste kan beginnen.. Eerder overstappen is geen optie omdat het een zakelijk contract is en daarvoor is de overstapboete 1000€ Ipv 250€ voor een privé contract dus daar trapt geen enkele andere energiemaatschappij in.. Nog maar 11 maanden en dan ben ik verlost van deze oplichters..!!

    Vorig jaar een contract van 2 jaar afgesloten bij een persoon die aan de deur verkocht voor Vattenfall. Ik kon na 1 jaar wel weer overtappen werd er gezegd met behoud van welkomstkorting. Enkele maanden terug toch voor de zekerheid gechat en wederom werd er gezegd dat ik de korting mocht behouden. Nu ik wil overstappen en voor de zekerheid nogmaals heb gechat blijk ik helemaal niet de korting (volledig) te mogen houden en krijg tevens nog een boete van €100,-
    2 x foute inlichtingen verstrekt. Ook is het onmogelijke telefonisch contact te krijgen en een chat wordt pas na uren beantwoord.

    Jammer van de negatieve reacties. Ik heb juist hele goede ervaringen met Vattenfall. Ben nu al 15 jaar klant. mijn man heeft eens een contract getekend bij andere energieleverancier, dacht mij daarmee een plezier te doen, niets overlegd. Dat vond ik niet leuk want ik ben altijd tevreden geweest over Nuon en nu ook over Vattenfall. Wat blijkt die andere was duurder uit en ik wilde gewoon terug naar mijn vertrouwde Nuon. moest ik 1200 boete betalen als ik daar wegging. heb contact opgenomen met Nuon. ze maken je bang zeiden ze is niet 1200 maar 400 en die betalen wij als je weer terugkomt. Wat was ik opgelucht toen ik weer terugwas. Nuon heeft het voor mij geregeld. Ik ben heel tevreden. naar voor alle mensen die mindere ervaringen hebben maar ik ben een trouwe klant van Vattenfall en ik ben ook blij met de app waar je met vragen terecht kunt en ook met de website waarin je precies kunt zien hoeveel je verbruikt in de maand. Dus ik geeft ze een 10. !

    Save our planet

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    termijn bedrag veel te hoog

    Na een jaar weer terug bij Nuon. Ik stap elk jaar over en bij Nuon kon ik altijd makkelijk mijn termijn bedrag bijstellen. Dit wordt namelijk altijd wel erg ruim vast gesteld door alle energieleveranciers. Helaas werd mijn termijnbedrag op 132,00 vast gesteld terwijl ik over heel 2018 maar 101,00 per maand betaalde bij mijn vorige leverancier en er geen omstandigheden zijn op grond waarvan verwacht kan worden dat ik meer energie zal gaan gebruiken. Natuurlijk de kosten gaan wat omhoog vanwege ¨alle omstandigheden¨ in dit land, begrijpelijk maar met 30 euro per maand? Maar wat heeft Nuon gedaan...je kan het termijn bedrag wel wijzigen maar alleen OMHOOG!! Dit was vorige keer (2 jaar geleden) nog niet zo.
    Ik ben benieuwd hoe snel ze reageren op mijn mailtje......
    Ze proberen het gewoon maar ik vind het Nuon onwaardig, ik was altijd zo tevreden over hun mooie jaaroverzichten b.v.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Ze weten waar het over gaat.

    Ik ben zo'n klant die wel wat weet over energie. En toch verrast werd door een wijziging in overheidsbelastingen.

    Ze leggen het je kundig uit. Attenderen me erop dat ik de Nuon vaste klantenkorting nog niet geactiveerd had (had er zoals veel mensen dat doen, geen tijd voor genomen). En zagen dat mijn contracten af zouden lopen en vroegen aan mij wat ik wilde. Niet wat zij nodig vinden. Verhelderend.

    Mijn ervaring is niet op één gesprek, ben er al jaren tevreden.

    Mensen vriendelijk en kundig.
    En nu spaar ik zonder dat het moeite kost ook nog mee in een exclusief klantenprogramma. En omdat ik al zo lang bij Nuon zit, spaar ik ook nog harder.

    Fijn zo'n bedrijf dat klanten waardeert die niet de hele tijd overstappen.

    De waterkrachtcentrale van Vattenfall mag massaal vissen blijven vermalen in de Maas, oordeelt de Raad van State. Daarover schrijft het AD.

    De vissen sterven een pijnlijke dood tussen de schoepen van de centrale tussen Lith en Alphen. Slechts 0,8 procent van de palingen bereikt nog maar de Noordzee. Wettelijk is toegestaan dat 10 procent van de vissen mag overlijden, maar energiereuzen Vattenfall en RWE hebben dit succesvol aangevochten bij de Raad van State dus nu vinden nog meer vissen de dood als ze de waterkrachtcentrale proberen te passeren.

    Volgens Ruben Bil, jurist bij Sportvisserij Nederland, blijkt uit metingen dat er een massale vissensterfte plaatsvindt. “Het verschilt een beetje per soort. Bij paling ligt de sterfte bijvoorbeeld tussen de 25 en 40 procent. Uit onderzoek met zenders bleek dat slechts 0,8 procent van de palingen die bij Lith passeerde de zee wist te bereiken,” zegt hij tegen de nieuwssite.

    De energie-opbrengst van de zeven Nederlandse waterkrachtcentrales is bovendien beperkt. Volgens Bil blijkt uit cijfers van het CBS dat ze een maximaal vermogen hebben van 37 megawatt, goed voor het energiegebruik van zo’n 35.000 huishoudens. “Vijf windmolens op zee leveren meer op.”

    Bron(nen): AD Branko de Lang

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Grijze energie en gas, jaarcontract

    On-line contract afgesloten. Op een gegeven moment wilde ik weten wat de daluren waren. Dat ben ik uiteindelijk NIET te weten gekomen, ook niet na uren chatten met een medewerker. Vervolgens wil ik onderzoeken of ik mijn contract wil verlengen, maar Mijn Vattenval is steeds "in onderhoud". Dan staat er "we verwachten dat dit over enkele uren is opgelost". Maar van de medewerker krijg ik te horen dat dit wel na het weekend zal worden.
    Tevens kunnen ze me ook niet het voorstel doen wat ik eerst in Mijn Vattenval gezien heb.
    En ook hier is de reactie-tijd echt heel lang. Bovendien zijn ze telefonisch niet maar heel beperkt bereikbaar.
    Als ik kon zou ik ze 0 sterren voor service geven.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Laadpaal

    Na 7 maanden is de laadpaal nog steeds niet geplaatst.
    Minstens zes medewerkers gesproken die direct alles gingen nakijken welke gemiddeld na 20 minuten wisten te melden dat alles klopte. Zelf werd de BAM beschuldigd van het niet uitvoeren van de werkzaamheden.
    Nu na meer dan 7 maanden komen ze er achter dat niemand de werkzaamheden bij Enexus hadden aangemeld, dan krijgt de BAM geen opdracht.
    Maar geen excuses, wel beloftes dat je wordt teruggebeld, maar niet aan wordt voldaan.
    Een laadpaal op 3 km (de dichtstbijzijnde, ligt er al 5 dagen uit. Dan bel je het service nummer, maar tot mijn verbazing, die kunnen hem niet resetten maar alleen een mail sturen naar Vattenfall in de hoop dat ze het oppakken. Wat een enorm slecht bedrijf wat service betreft!!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Laadpas

    Laadpas aangevraagd na 2 weken niet binnen. En via telefoon whatsapp en email zijn ze niet bereikbaar

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Blijven loont

    We worden netjes behandeld

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    stroom

    Na vele telefoontjes over het te vele verbruik en hoe dat nou kon gebeuren kreeg ik Dhr Weisbeek aan de telefoon en deze legde precies uit wat er was gebeurt en werd mij veel duidelijk hij was de eerste die het serieus oppakte ben hem zeer erkentelijk geeft ook weer rust hartelijk dank daarvoor

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    3 jarig contract

    Mij werd verteld dat ik drie jaar lang een bedrag van 100 euro op mijn rekening gestort zou krijgen.
    Wat schets mijn verbazing de 100 euro is verdisconteerd in de jaarafrekening. Aan de deur en aan de tel geven ze bij vattenfall de indruk dat dit een extra is bovenop de jaarrekening nou mooi niet dus door het zo te verkopen laat je de klant geloven dat je iets extra's krijg wat m.i niet te contoleren is

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    energie

    waardeloze klantenservice. Onmogelijk om iemand aan de lijn te krijgen. Alles via whatsapp. Duurt eindeloos voordat je antwoord hebt.
    De webpagina is ook niet klantvriendelijk.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    niet coulant

    Jaren klant bij Vattenfall, wanneer ik opnieuw een contract wil afscluiten zal dit zeker niet bij Vattenfall zijn. Momenteel moet ik mijn contract opzeggen i.v.m. verhuizing binnen familie. Ik heb een kaartje in de bus gekregen, om de boel af te sluiten en dat ik direct contact op moet nemen. Dit heb ik gedaan via WhatsApp, kreeg daar vrij snel een reactie dat ik alleen de mogelijkheid heb om direct een bedrag over te maken. Vervolgens stel ik opnieuw een vraag, dat betalen direct niet mogelijk is en stel voor om over een aantal dagen het volledige bedrag over te maken. Daar krijg ik geen reactie op via WhatsApp. Via de andere (algemene) Vattenfall app leg ik dit uit, zij geven aan om dan telefonisch contact op te nemen. Heb dit een aantal keren gedaan, omdat ik oprecht de achterstand wil oplossen, maar wel een oplossing die ik na kan komen. Wat ik wil aangeven is dat ik dus op welke manier dan ook een oplossing voor wil leggen, er is niet gereageerd en zijn telefonisch niet bereikbaar. Dit vind ik ronduit een slechte service. het voelt alsof ik word behandeld als niet belangrijk! Dat ze niet open staan om samen met jou naar een oplossing te zoeken. Mocht het zo zijn dat Vattenfall van te voren al een verhaal invult achter iemand die niet heeft betaald, wil ik ze adviseren om géén aannames te doen over het waarom iemand niet heeft betaald. Eventueel iets meer het vermogen creëren om te overschouwen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Gas en Licht

    de tarieven zijn heel redelijk , ook door de blijf korting .

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Niet

    Ik wilden me aanmelden als nieuwe klant bij Vattenfall, met open armen ontvangen was mijn verwachting: helaas, ze willen blijkbaar geen nieuwe klanten!
    Gebeld om me aan te melden als klant. Direct een mail ontvangen "binnen een uur ontvangt u uw contractbevestiging". Na 7 dagen niks ontvangen, anders dan een verzoek om 450 euro waarborgsom te storten.
    Contact gezocht via WhatsApp: DRA-MA. Bij elke vraag een automatisch bericht dat er persoonsgegevens nodig zijn. Wanneer Vattenfall een vraag stuurde en ik antwoordde, kreeg ik hetzelfde automatisch bericht dat er persoonsgegevens nodig zijn tot op het punt dat ik met screenshots ging werken. In totaal heb ik 6x mijn gegevens moeten melden. Krijg ik (na een screenshot) een reactie dat "de berichten hiervoor teruggelezen kunnen worden" (eerder werd aangegeven dat "niet gezien kan worden naar welk bericht ik terug verwijs").
    Wel werd aangegeven in de WhatsApp dat er een waarborgsom wordt gevraagd bij een minder goede betaalgeschiedenis, of als de vorige bewoners dit hebben en dat hier bezwaar tegen gemaakt kan worden. Ik zou een mail ontvangen. Niet gekregen. Hier nogmaals via WhatsApp (+gegevens) naar moeten vragen.
    Vervolgens gebeld om mijn ongenoegen te uiten en te kijken of er actie kan komen om mij als nieuwe klant aan te nemen, omdat het contact via WhatsApp niet anders dan smurrie was. Hierbij werd er aangegeven dat het "normaal" is dat je eerst de waarborgsom overmaakt om daarna pas je contract te krijgen. Ik ben het hier niet mee eens, omdat ik eerst wil zien of ik het eens ben met mijn contract, alvorens ik geld overmaak.
    Om deze reden niet gekozen voor Vattenfall en nu (binnen 10 minuten) bij een andere energieleverancier alles rond gekregen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    gas en stroom

    bestellen ging moeizaam, geen medewerker beschikbaar, geen chat of vragen formulier op hun site om vragen te stellen, geen hulp.
    bij einde contract ging stoppen ook moeizaam, hoe krijg je contact met ze. Sociale media werkt niet en heb dit ook niet. dure telefoonnummer, is absurd.
    als toetje heb ik de eindrekening gekregen die niet klopt, bedragen hier en daar wijken af, maar krijg geen correctie.
    waar is klantenbescherming hierin?

Anderen bekeken ook

Electrabel
5 reviews

Electrabel is een energieleverancier. Het bedrijf is in 1905 in Antwerpen opgericht, maar is nu in handen van een Franse energieleverancier. Naast ...

Pure energie
44 reviews

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

EasySwitch.nl
23 reviews

Ook besparen op kosten en uitgaven? Wat is EasySwitch.nl? EasySwitch.nl is een onafhankelijke overstapservice in Nederland. Je kunt hier de v...

ENGIE Energie
189 reviews

Ben je op zoek naar een energieleverancier? Wil je graag bijdragen aan een duurzamere samenleving? Wellicht is ENGIE Energie een interessante organ...

Vattenfall

Vattenfall levert in Nederland aan zo’n 2 miljoen huishoudens energie. Vattenfall betekent waterval in het Zweeds, een schone bron van energie. In Nederland investeert Vattenfall vooral in zon en wind als duurzame bronnen voor energie. Vattenfall bouwt bijvoorbeeld het grootste subsidievrije windpark op zee ter wereld.

 

Lees hier opinies, ervaringen en reviews van klanten van Vattenfall.

 

Groene stroom

Bij de productie van energie investeert Vattenfall flink in de opwek van duurzame stroom. Groene stroom is een mix van verschillende duurzame energiebronnen. En wordt voor 100% opgewekt in Nederland. Naast groene stroom biedt Vattenfall ook CO2-gecompenseerd gas en groen gas.

 

Besparen en verduurzamen

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken inzichtelijk waar je kunt verduurzamen. Je kunt er ook terecht voor cv-ketels en duurzame oplossingen in huis zoals zonnepanelen en isolatie via de partners.

 

Klantvoordelen

Door klant te zijn bij Vattenfall, draag jij bij aan een fossielvrij leven. En die investering in de toekomst, belonen we met voordelen voor klanten. Bijvoorbeeld met Blijven Loont, een Exclusief spaarprogramma en kortingen bij partners. Ga je ook mee op weg naar een fossielvrij leven?

 

Ben jij een bestaande klant van Vattenfall? Laat dan vooral weten of jij tevreden bent.

 

Heb jij ervaring met Vattenfall?
Deel jouw ervaringen met heel Nederland op NederlandReview! Zo help je andere mensen die misschien willen overstappen naar deze energieleverancier een weloverwogen keuze te maken. Iedere mening telt! Dus: wat is jouw ervaring met Vattenfall (voorheen Nuon)?

}