NederlandReview

    Ervaringen Vattenfall

    Vattenfall - dat klinkt als een kast van Ikea en dat is eigenlijk niet zo gek. Vattenfall is namelijk sinds 2019 de nieuwe naam van energieleverancier Nuon, en deze naam nemen ze over van hun Zweedse moederbedrijf. Goed om te weten!

    Wat verandert er voor bestaande en voor nieuwe klanten? Is Vattenfall precies hetzelfde als Nuon was? Of zijn er verschillen tussen Nuon en Vattenfall?

    Lees hier opinies, ervaringen, reviews van klanten van Vattenfall. Is er veel voor hen veranderd nu Nuon Vattenfall is gaan heten of is veel hetzelfde gebleven? Wat valt onder de dienstverlening van Vattenfall? Levert deze energieleverancier wel echt groene stroom?

    Groene stroom

    Vattenfall is een oorspronkelijk Zweedse energieleverancier. De groene stroom komt uit energiebronnen, zoals wind, water en zon uit Nederland. Heb je (ook) gas nodig? Dan kun je kiezen kiezen voor gas met CO2-compensatie.

    Je kunt bij Vattenfall onder andere zonnepanelen kopen, maar ook huren. Daarbij regelt Vattenfall voor een vast bedrag per maand de aanschaf, de monitoring, het onderhoud en de verzekering van de panelen.

    Ook met de zogenaamde ZonBonus probeert Vattenfall klanten zo veel mogelijk gebruik te laten maken van groene stroom. Deze ZonBonus geldt voor mensen die zonnepanelen hebben. Stroom die je daarmee opwekt, maar niet zelf gebruikt, wordt vergoed (dat doen eigenlijk alle energieleveranciers). De ZonBonus geeft voor elke teruggegeven kWh 2 cent extra ZonBonus. Zo verdien je jouw zonnepanelen sneller terug.

    Een commercial van Nuon Vattenfall

    Van Nuon naar Vattenfall

    Heb je je wel eens afgevraagd waar die naam Nuon vandaan kwam? 'nu' stond voor nutsbedrijf (zoals een energieleverancier dat is), de 'o' stond voor het oosten en de laatste 'n' voor het noorden. De voorlopers van Nuon waren namelijk vooral actief in het noorden en het oosten. In 2009 werd Nuon al overgenomen door het Zweedse bedrijf Vattenfall en tien jaar later volgde dan ook de naamswijziging: van Nuon naar Vattenfall.

    Duurzame energie uit schone bronnen

    Zelf noemt Nuon in hun persbericht als belangrijkste reden voor de overname van de nieuwe naam Vattenfall het feit dat ze samen meer kunnen bereiken. In deze tijd waarin het klimaat een hot topic is (letterlijk en figuurlijk) zal de aandacht vooral op klimaatverandering komen te liggen. Betaalbare energie die is opgewekt uit schone bronnen. Vattenfall bouwt bijvoorbeeld het allereerste windpark zónder subsidie ter wereld.

    Wat verandert er voor bestaande klanten? Is Vattenfall hetzelfde als Nuon?

    Volgens Vattenfall blijft voor klanten van Nuon alles hetzelfde. Hetzelfde contract met dezelfde voorwaarden. Dezelfde dienstverlening. Bestaande kortingen voor vaste klanten, zoals Nuon Blijven Loont, blijft bestaan en punten van spaarprogramma Nuon Exclusief blijven geldig,

    Ben jij een bestaande klant van Nuon? Laat dan vooral even weten of er inderdaad niks voor jou veranderd is. Zijn de energieprijzen gelijk gebleven? Is er niks mis gegaan met de administratie? Is Vattenfall net zo goed als Nuon was? Laat het weten!

    Heb jij ervaring met Vattenfall?

    Deel jouw ervaringen met heel Nederland op NederlandReview! Zo help je andere mensen die misschien willen overstappen naar deze energieleverancier een weloverwogen keuze te maken. Iedere mening telt! Dus: wat is jouw ervaring met Vattenfall (voorheen Nuon)?

    Vattenfall
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (147)

    4.6
    100% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5
    Service
    rating
    4
    Prijs
    rating
    4.4
    Leveren
    rating
    5.4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Elk jaar overstappen!

    ik heb vast genomen omdat dit het goedkoopst uit de test kwam voor mij. Klopt, is iets goedkoper dan mijn vorige, green choice. Maar ze hadden nu een actie dat je een bol.com cadeaubon erbij kreeg. Dus daar spaarde ik 60 euro op uit. Dus nu een vast contract voor 1 jaar en daarna zie ik wel weer. Misschien bieden ze weer een cadeau aan bij een andere leverancier dus dan stap ik daar weer naar over. Overstappen loont dus! Prima blij met overstappen want het is een administratieve handeling en je merkt er niks van kwa stroom ofzo. Nog geen problemen gehad met verkeerde facturen dus dat vind ik ook altijd een plus (het kan wel eens heel erg zijn als ik zo andere ervaringen lees)

    Door: Pien Stam-vanoord08-07-2015
    Vattenfall13-07-2015

    We vinden het in ieder geval fijn dat je nu klant bij ons bent Pien. Welkom bij Nuon! Bedankt voor de mooie cijfers. Met vriendelijke groet, Barry Nuon Webcare

    Verified

    Scouting Diemen27-07-2020

    Voor de derde keer in een jaar onterecht afgemeld. Doordat we ook zonnepanelen hebben geeft dit een enorme hoeveelheid romplslomp ivm de teruglevering. De klantensercice kan dit ook niet helpen zegt men maar ik ben er helemaal klaar mee

    hallwrapvi10-11-2020

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    Peter Rauwerda24-12-2020

    Een aantal weken terug aangemeld en de leverancier gas en elektra zou op 9 januari plaats vinden. Tot ik een email kreeg dat ze een borg van €450,= wilde hebben. Ik zou niet krediet waardig zijn heel erg beledigend ik heb nergens nog geen euro schuld. Ik stond teboek werd mij verteld ik nageleefd en sta idd in bkr in Tiel. Met de vermelding dat ik een schuld heb gehad in het verleden en deze netjes terug was betaald zonder problemen. Ik was helemaal perplexed en voelde mij zwaar beledigd. Dat noemen ze nu een welkomstwoord. Maar als zij al zo doen terwijl je niets fout gedaan hebt dan wil ik de rest ook niet weten. Ieder zijn eigen keus maar ik zou niet met Vattenfall een contract aangaan.

    Peter Rauwerda24-12-2020

    Ben trouwens benieuwd naar uw reactie hierop en vraag mij af of er meer mensen tegen zulke vreemde fratsen en valse beschuldigingen aanlopen.

    Leenard de Wal30-12-2020

    23 augustus een klacht ingediend over de meterstanden. Nog geen reactie. Klote bedrijf

    cahendriks@hetnet.nl30-12-2020

    Waar kan ik een klacht indienen?

    Hotze Berkum van02-01-2021

    WAAROM CONCUREN ENERGIE BEDRIJVEN NIET OP KWH EN GAS PER KUB METER PRIJS DE DUIDELIKHEID IS VER TEZOEKEN MOETEN WE STRAKS EEN RUSSISCHE OVEREENKOMST AFLUITEN NU WE OPGELICHT WORDEN DOOR DE NDERLANDSE STAAT BTER ZWARE STOOKOLIE STOKEN ???

    frank05-01-2021

    eind 2020 benaderd door delta energie zij vertelde mij dat zij gewoon vattenvall zijn krijg vandaag een mail van vattenfall dat mijn contract beeindigd is en dat er een afrekening wordt gemaakt

    Dagsch06-01-2021

    Bij vragen en problemen BELLEN naar Vattenfall. Goede klantenservice.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Stroom & gas

    Ik ben voor Nuon stroom en gas gegaan. Beetje risico genomen omdat het geen vast bedrag is per jaar, maar als hij daalt (en dat doet hij) dan betaal ik minder. Ik heb de check gedaan (welke energie past bij mij) en daar kwam dit uit dat ik uiteindelijk gemiddeld per jaar minder betaal dan dat ik vast had genomen. Blijkt ook dat ik net even iets minder gebruik dan uit de check kwam (kennelijk ben ik zuiniger dan ik dacht) dus ben er blij mee.

    Door: Tatjana08-07-2015
    Vattenfall13-07-2015

    Wat een prachtige cijfers, Tatjana. Dankjewel voor de tienen die je geeft. Heb je je al aangemeld voor Nuonexclusief? Dat is ons spaarprogramma voor klanten. Daar spaar je voor leuke cadeau's, maar krijg je ook bijvoorbeeld korting op leuke uitjes. Met vriendelijke groet, Barry van Nuon Webcare

    Verified

    rfgwhqedqu10-11-2020

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    H.A Veltmaat28-12-2020

    bedankt voor de snelle servers. Fijne jaarwisseling. en een gezond 2021.

    wim pg smithuis01-01-2021

    nieuw contract voor 1 jaar afgesloten met de vermelding van Vatevall dat zij groene stroom leveren. Niet uit bio centrale opgewekt, mocht het later blijken dat zij wel een Bio levering op de factuur staat dan bedanken we direct en gaan we over naar een andere maatschappij. ruim 40 jaar bij NUON als klant

    Hhmm18-01-2021

    komen hun beloftes niet na. Beloven welkomstpremie, maar helaas

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Al 10 jaar trouwe klant

    Al 10 jaar trouwe klant en erg tevreden met nuon. Vooral als je om je heen hoort wat er af en toe fout gaat bij andere partijen. Dus vandaar eens tijd voor een kleine review over nuon van mij! Tevreden dus.

    Door: Herma23-01-2018
    Vattenfall30-01-2018

    Hallo Herma, Wat mooi om te lezen. Bedankt voor deze review. Groeten, Jeppe

    Verified

    Ilona van elswijk23-09-2020

    3 jaar vast gezet, na 2 jaar opgezegd vanwege verhuizing. Boete €100,00 boete snap ik maar een afrekening waarbij ik hetzelfde energiegebruik heb als het eerste jaar €350 bij betalen, daar snap ik niks van. Jammer!

    Kenswiel EW20-10-2020

    Heb aan Vattenvall gevraagd om een onderzoek naar mijn energieverbruik. Ik heb geen hoog verbruik. Echter vermoedelijk tappen allebei mijn buren energie van mij af . Mijn heeft mij een duidelijke nee verkocht.

    lsepeyqbli10-11-2020

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    Inge van den Berg06-01-2021

    Omdat ik bij u telefonisch extra per minuut betaal, stel ik mijn vraag even op deze wijze. Met de energievergelijker zouden mijn totale jaarkosten bij Vattenfall 865 euro zijn. Als ik naar de site van Vattenfall ga, zijn mijn totale jaarkosten 1034,88 Welke van de twee gaat het worden?

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Drs.

    Super geholpen na breuk met Essent.

    Door: MJ Husslage11-03-2016
    Vattenfall16-03-2016

    Dankjewel voor je positieve review en het mooie cijfer! Vriendelijke groet, Barry, Nuon Webcare

    Verified

    lostapwleq10-11-2020

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    energiecontract

    Let op. Ik ga onvoorzien verhuizen en heb geen energiecontract meer nodig. De boete is € 50 per maand !! Gelukkig moet ik nog maar 2 maand, maar stel dat ik nog 36 maanden een contract had, dan had ik € 1.800 moeten betalen voor niets!!!! Wees gewaarschuwd!

    Door: Huisman19-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    laadpaal

    Het is een en al ellende, zeer amateuristisch, wat betreft het elektrische auto gedeelte.
    Na 14 maanden nu klant, steeds weer een probleempje! Maar oplossen, dat is voor hun een groot probleem, je moet iedere keer op nieuw contact opnemen, terugbellen,mailen zit er niet in.
    Mijn vrouw heeft de auto nodig voor haar werk, maar onze laadpaal geeft vaak niet thuis. Nu zitten we ook al weer 2 dagen te wachten op een reactie. Dit kan echt niet, gewoon de onderhoud service langs sturen, om het probleem ter plaatse op te lossen(Feenstra)
    Voor ons een zeer grote teleurstelling, "Vattenfall" Voor ons dus nooit meer en proberen zo snel mogelijk over te stappen, ondanks dat we dan nog extra kosten hebben.
    Dus, stuur alle mensen nog eens terug naar school, misschien dat er dan nog eens een verbetering komt.
    p.s. mijn vrouw heeft 2 collega met elektrische auto en laadpaal van Vattenfall, met dezelfde klachten.


    Door: Hans Meesters13-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6
    rating

    Niet alleen een andere naam maar ook ineens groen?

    Wij zitten al vele jaren bij Nuon en wilden eigenlijk gaan overstappen naar een aanbieder van groene energie. Want Nuon leverde grijze energie en ik vind dat in deze tijd niet meer kunnen. Dit jaar eindelijk dan de stoute schoenen aangetrokken en opgezegd bij Nuon.

    Werden we vlak daarna benaderd door Vattenfall - dat dat het nieuwe Nuon is en dat ze dus wel groen zijn. Ik dacht eigenlijk dat Vattenfall de nieuwe naam was alleen en dat er dus niks zou veranderen, zo was dat ook gecommuniceerd naar ons toe. Alleen een nieuwe naam.

    Maar dus ook een andere vorm van energie? Dat is toch heel wat anders dan alleen een nieuwe naam? Ik vind het een beetje vaag, maar ik vond het wel ok zo, want het scheelde ons om over te stappen. Dat is toch best wel wat werk om uit te zoeken en daar had ik eigenlijk geen zin in.

    Nou ja een lang verhaal kort we zijn gewoon bij Vattenfall gebleven dat dus Nuon was maar nu anders heet en dus ineens groene energie had. Want dat hadden ze toch niet eerst, of ben ik nou gek? Verder maakt het mij niet zoveel uit waar mijn stroom vandaan komt en volgens mij zijn ze allemaal toch even duur (niet goedkoop). Maar ik vind het wel belangrijk dat de stroom groen is want het gaat niet goed zo met de wereld en dan is het minste wat je kunt doen toch groene energie nemen.

    Voelt toch een beetje als overstappen want nieuwe naam en nieuwe energie en de stijl is ook helemaal anders.

    Door: Laura van Opdam12-11-2019
    captainpeacock21-11-2019

    Beste Laura, wist je dan niet dat Vattenfall in Diemen een mega biocentrale heeft of krijgt. Misschien hoef ik je niet uit te leggen dat biocentrales vele malen schadelijker zijn voor het klimaat en milieu.

    captainpeacock21-11-2019

    En het gekke is: we moeten allemaal van het gas af, maar Vattenfall stimuleert dat bepaald niet. Voor de consument die alleen stroom verbruikt is er geen welkomstcadeau. Keuze voor groene stroom levert in mijn geval een voordeel van € 0,10 per maand op. Voor stroom/gas verbruikers heeft men wel prachtige welkomstaanbiedingen. Iets stimuleren waar je vanaf wilt is de wereld op zijn kop. Nog afgezien dat van het gas af de consument in de toekomst tot hoge kosten zal leiden.

    Karin22-11-2019

    BIOcentrale klinkt toch juist goed of heb ik het dan mis?

    Ton van der Rest12-12-2019

    Ik tracht U tevergeefs te bereiken om te melden dat er Valse Meter opnemers onderweg zijn. En Kan U niet bereiken . Wat een Onzinnige toestand. !

    J DE HAAN13-12-2019

    wij hebben wel een kontracht bij jullie aan gevraagt wij dachten van 3 jaar blijven minder betalen met cadeau

    alice sahuleka26-12-2019

    nou geen kontakt kunnen krijgen via social media telefoon, blijkt ook dat de jaarrekening overdreven hoog is gauw overstappen dus

    Frans31-01-2020

    Wat een verschrikkelijk bedrijf. Steld eenzijdig (idioot hoog ) maandbedrag vast bij verhuizing. Is daarna niet te bereiken via inyernet en telefoon. Wil overstappen maar heb nog een contract. Zo gauw als dat afgelopen is ben ik weg. Wat een flutbedrijf

    Hofman07-02-2020

    Na 3 maandwn srap ik over na essent, nu schijn ik +200€ oververbruik te hebben. Ik krijg jullie niet te pakken telefonisch

    Honden07-03-2020

    Kanker oplichters

    Diana07-03-2020

    Ik had een contract voor onbepaalde tijd. In de woning werd niet gewoond. Nu na 2 maanden zeg ik op en moet 238,44 bij betalen. En waarvoor moet ik dit betalen dan want een gespecificeerde factuur heb ik niet ontvangen!!

    Annemiek 10-03-2020

    Wat een klote bedrijf, regeling / afspraken, helemaal niet , mooie praatjes , ZEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER slecht Vieze gasten

    Jan Hamers12-03-2020

    Vanaf dat nuon fattenfall is geworden is het een verschrikking. ben eigenlijk een zakelijke klant maar er is totaal geen communicatie mogelijk jawel tussen 9.00 en 15.00 uur als de meeste mensen werken. Contact mogelijkheid via facebook of de chat. Maar ook daar geen antwoord. Weet niet wat ze daar aan t doen zijn maar ik heb al diverse offertes aangevraagd. Bij Nuon zeer tevreden maar vanaf vattenfall is het gewoon waardeloos

    Anoniem26-03-2020

    zeer slecht!

    Jordy02-05-2020

    Niet mee in zee gaan! Oplichters... Achteraf zijn wij er achter gekomen dat ze ons ingezet hebben op een leegstaand huis en hebben een eind afrekening van bijna 1000 euro gekregen.. onder het mom van wij zijn goedkoper NIET DUS!!! Verdere stappen naar Fattenfall zullen wij nemen!!!

    Suzie04-05-2020

    Ik ben vorig jaar na 35 jaar essent overgestapt naar Nuon/Vattenfall ( zakelijk)! Hier mocht ik gebruik van maken omdat een van mijn kinderen ingeschreven staat bij de kvk.. Ik gebruik dit dus in een privé situatie.. Ik kan niet wachten tot het jaar om is zodat ik weer gewoon terug kan naar essent.. mijn verbruik is bijna verdubbeld.. 6258 kWh voor een 2 persoonshuishouden, terwijl dit al jaren rond de 3200 kWh was. ( en dit is al best veel voor 2 personen). Alleen al met mijn daltarief draaien we er per jaar 3500 kWh terwijl we op de bank tv zitten te kijken. Knap als je aktiviteiten overdag plaatsvinden.. Dus alle beloftes van wij zijn goedkoper zijn gelogen van A tot Z.. Heb nu een energiecheck aangevragen die pas in juli gepland kon worden..!! Ondertussen is mijn maandtermijn van 175€ naar 270€ en een maandelijkse afbetaling van 97€ voor de hoge jaarafrekening.. wil graag ook verdere Stappen ondernemen om dit uit te zoeken. Iemand ideeen waar ik het beste kan beginnen.. Eerder overstappen is geen optie omdat het een zakelijk contract is en daarvoor is de overstapboete 1000€ Ipv 250€ voor een privé contract dus daar trapt geen enkele andere energiemaatschappij in.. Nog maar 11 maanden en dan ben ik verlost van deze oplichters..!!

    eszfmiqwix10-11-2020

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    Margriet04-12-2020

    Vorig jaar een contract van 2 jaar afgesloten bij een persoon die aan de deur verkocht voor Vattenfall. Ik kon na 1 jaar wel weer overtappen werd er gezegd met behoud van welkomstkorting. Enkele maanden terug toch voor de zekerheid gechat en wederom werd er gezegd dat ik de korting mocht behouden. Nu ik wil overstappen en voor de zekerheid nogmaals heb gechat blijk ik helemaal niet de korting (volledig) te mogen houden en krijg tevens nog een boete van €100,- 2 x foute inlichtingen verstrekt. Ook is het onmogelijke telefonisch contact te krijgen en een chat wordt pas na uren beantwoord.

    Netty van Eeden03-01-2021

    Jammer van de negatieve reacties. Ik heb juist hele goede ervaringen met Vattenfall. Ben nu al 15 jaar klant. mijn man heeft eens een contract getekend bij andere energieleverancier, dacht mij daarmee een plezier te doen, niets overlegd. Dat vond ik niet leuk want ik ben altijd tevreden geweest over Nuon en nu ook over Vattenfall. Wat blijkt die andere was duurder uit en ik wilde gewoon terug naar mijn vertrouwde Nuon. moest ik 1200 boete betalen als ik daar wegging. heb contact opgenomen met Nuon. ze maken je bang zeiden ze is niet 1200 maar 400 en die betalen wij als je weer terugkomt. Wat was ik opgelucht toen ik weer terugwas. Nuon heeft het voor mij geregeld. Ik ben heel tevreden. naar voor alle mensen die mindere ervaringen hebben maar ik ben een trouwe klant van Vattenfall en ik ben ook blij met de app waar je met vragen terecht kunt en ook met de website waarin je precies kunt zien hoeveel je verbruikt in de maand. Dus ik geeft ze een 10. !

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    termijn bedrag veel te hoog

    Na een jaar weer terug bij Nuon. Ik stap elk jaar over en bij Nuon kon ik altijd makkelijk mijn termijn bedrag bijstellen. Dit wordt namelijk altijd wel erg ruim vast gesteld door alle energieleveranciers. Helaas werd mijn termijnbedrag op 132,00 vast gesteld terwijl ik over heel 2018 maar 101,00 per maand betaalde bij mijn vorige leverancier en er geen omstandigheden zijn op grond waarvan verwacht kan worden dat ik meer energie zal gaan gebruiken. Natuurlijk de kosten gaan wat omhoog vanwege ¨alle omstandigheden¨ in dit land, begrijpelijk maar met 30 euro per maand? Maar wat heeft Nuon gedaan...je kan het termijn bedrag wel wijzigen maar alleen OMHOOG!! Dit was vorige keer (2 jaar geleden) nog niet zo.
    Ik ben benieuwd hoe snel ze reageren op mijn mailtje......
    Ze proberen het gewoon maar ik vind het Nuon onwaardig, ik was altijd zo tevreden over hun mooie jaaroverzichten b.v.

    Door: jeroen verrier09-01-2019
    kpeqibeyux10-11-2020

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    8.5
    rating

    Ze weten waar het over gaat.

    Ik ben zo'n klant die wel wat weet over energie. En toch verrast werd door een wijziging in overheidsbelastingen.

    Ze leggen het je kundig uit. Attenderen me erop dat ik de Nuon vaste klantenkorting nog niet geactiveerd had (had er zoals veel mensen dat doen, geen tijd voor genomen). En zagen dat mijn contracten af zouden lopen en vroegen aan mij wat ik wilde. Niet wat zij nodig vinden. Verhelderend.

    Mijn ervaring is niet op één gesprek, ben er al jaren tevreden.

    Mensen vriendelijk en kundig.
    En nu spaar ik zonder dat het moeite kost ook nog mee in een exclusief klantenprogramma. En omdat ik al zo lang bij Nuon zit, spaar ik ook nog harder.

    Fijn zo'n bedrijf dat klanten waardeert die niet de hele tijd overstappen.

    Door: Mevr. V02-09-2016
    wlxiqnqfhx10-11-2020

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    M09-01-2021

    De waterkrachtcentrale van Vattenfall mag massaal vissen blijven vermalen in de Maas, oordeelt de Raad van State. Daarover schrijft het AD. De vissen sterven een pijnlijke dood tussen de schoepen van de centrale tussen Lith en Alphen. Slechts 0,8 procent van de palingen bereikt nog maar de Noordzee. Wettelijk is toegestaan dat 10 procent van de vissen mag overlijden, maar energiereuzen Vattenfall en RWE hebben dit succesvol aangevochten bij de Raad van State dus nu vinden nog meer vissen de dood als ze de waterkrachtcentrale proberen te passeren. Volgens Ruben Bil, jurist bij Sportvisserij Nederland, blijkt uit metingen dat er een massale vissensterfte plaatsvindt. “Het verschilt een beetje per soort. Bij paling ligt de sterfte bijvoorbeeld tussen de 25 en 40 procent. Uit onderzoek met zenders bleek dat slechts 0,8 procent van de palingen die bij Lith passeerde de zee wist te bereiken,” zegt hij tegen de nieuwssite. De energie-opbrengst van de zeven Nederlandse waterkrachtcentrales is bovendien beperkt. Volgens Bil blijkt uit cijfers van het CBS dat ze een maximaal vermogen hebben van 37 megawatt, goed voor het energiegebruik van zo’n 35.000 huishoudens. “Vijf windmolens op zee leveren meer op.” Bron(nen): AD Branko de Lang

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Betrouwbare stroom, goede hulp bij storingen

    Wij zijn al jaren klant bij de NUON.

    We hebben één keer een energiestoring gehad, dat was echt lastig. Zo zagen we NUON ook eens in actie. Ze waren uiterst behulpzaam aan de telefoon en gelukkig heeft het al met al niet heel lang geduurd. Achteraf bleek het een grotere storing te zijn geweest, niet door NUON zelf. Maar goed om te weten dat ze voor je klaarstaan als er een probleem optreedt.

    Mede om die reden zijn wij al die jaren niet van energieleverancier gewisseld. Waarom zouden we ook. Het kost een hoop gedoe en we zitten goed waar we zitten!

    Al die aanbiedingen overal laten ons ongemoeid, want nu weten wij tenminste dat we betrouwbare stroom hebben.

    Door: F. Nijland09-12-2016
    gmjfraydan10-11-2020

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Bij verlenging van een eenjarig contract blijken de tarieven verhoogd.

    Vandaag hoorde ik dat de consument vorig jaar gemiddeld 12% minder aan energie heeft betaald. Dat gaat echter niet op bij Vattenfall.
    Bij verlenging van mijn contract in 2019 bleek men in het nieuwe contract eenzijdig de tarieven te hebben gewijzigd! Een waardeloos bedrijf. Oplichterij.

    Door: M.M.J. Rensen12-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    nvt

    Beste mensen,
    Ik kan geen mailadres van uw bedrijf vinden om een mail te versturen. Ik kan kan alleen het nuon mailadres gebruiken.
    Geef aub aan hoe ik mijn mails kan versturen naar uw huidige naam.

    Door: Jan Stoffelen08-01-2021
    Ruud van den Berg09-01-2021

    Zag een artikel in het AD over palingen en vermalen in de Maas? Hoe zit het daarmee?

    nico09-01-2021

    Ja vattenfall visjes vermalen in de maas Heel erg laf en misdadig

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    6.5
    rating

    Essent klant geworden

    Geachte dame/heer.,

    Jarenlang waren wij naar volle teveredenheid afnemer van energie bij NUON. Met zeer degelijke, brouwbare en vakbekwame ervaringen.
    Totdat het Vattenfall is geworden.
    De belangrijkste redenen om m.i.v. 23-12-2020 over te gaan naar Essent als energie leverancier, is de opbouw van het negatieve imago over Vattenfall. Zojuist nog eens benadrukt door het feit dat u niet per e-mail bereikbaar ben voor klachten.
    Terwijl bij elk zichzelf respecterend bedrijf in Nederland dat wel kan. Immers, gaat al uw interne communicatie ook per e-mail.
    Dan uw aktie om de door een klas van een basisschool aangeplante "groene" boomjes, bij het vml Nuon kantoor in Diemen, grof te verwijderen na enige tijd, zonder aankondiging. Super PR onvriendelijk en een dikke min voor uw zgn. milieu "bezorgdheid" .
    Dan het onderhands gesjoemel met de wethouder van Doorninck en het ontkennen van de reeds al lang gesloten deal met de gemeente Amsterdam over stadsverwarming. En met name de belangen verstrengeling daarin waarbij bewoners van noord een eerlijke inspraak werd ontnomen. Kortom Vattenfall ruikt naar onsympathieke sjoemel dealtjes en praktijk manipulatie. Vattenfall is mij nog niet 1 ster waard.

    Door: Cor Vooys + E.A. Vooijs-Fereyra05-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Klantenservice

    Vandaag contact gezocht met de klantenservice. Ik hang nu meer dan 42 MINUTEN IN DE WACHT (!!!), en ben nog niet aan de beurt.

    Door: Gerard Heintjes04-01-2021
    Gerard Heintjes04-01-2021

    Inmiddels na ruim 50 minuten afgehaakt! Service??????????????????????????????

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Gas & Elektra

    Dit jaar is de slimme elektrameter uitgewisseld nadat deze niet betrouwbaar data verstuurde naar de leverancier.

    Nu missen er echter 3 maanden aan data in de app en wordt iedere maand geadviseerd om het voorschotbedrag met iedere keer +/- € 15,- te verhogen, ondanks dat we aanzienlijk minder verbruiken dan de zelfde periode volgend jaar. We hebben zonnepanelen geplaatst, nieuwe beglazing en het dak geïsoleerd.

    Ondanks dat moet het maandbedrag omhoog van €92 naar €148! en wij krijgen geen uitleg over het hoe en waarom, welke maanden we zoveel meer verbruikt zouden. Geen communicatie niks. Ik moet zelf contact maken, zelf suggesties geven aan de servicemedewerkers. Schijnbaar is er geen kennis en kunde aanwezig op de service afdeling. Iemand die meterstanden die in de database staan, in de app en de berekening voor het voorschotbedrag aan kan passen. Hoe moeilijk kan dat zijn om dat te corrigeren?

    Graag wil ik hierover zo snel mogelijk persoonlijk benaderd worden met gedegen uitleg.

    Door: Remco02-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    6
    rating

    spijt en ergernis

    onbekende naheffing

    Door: C. A. Hendriks30-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Gas en stroom

    Komt gemaakte afspraken niet na. Belachelijk amateuristisch klantenservice

    Geen pluspunten

    Door: Arjan10-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Eindafrekening

    Heel lang in de wacht gezet en geen uitleg van factuur / tarieven specificatie.

    Door: Anoniem25-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Stroom gas vattenfal

    Trap er niet in 't zijn vuile oplichters! 130euro gestolen voor iets wat ze nooit hebben geleverd! Krijg nog ruim 300 terug 't zijn dieven! Trapt u er toch in? U was gewaarschuwd

    Door: Rico20-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    energie

    Duur. Klantenservice niet bereikbaar. Ze hebben geen mailadres, vragen stellen gaat moeilijk. Contract stoppen is niet mogelijk via mijn Vattenfall. Moet ze bellen via de 0900 dure nummer. Waardeloos bedrijf.

    Door: sophie11-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Schrijf zelf een review over Vattenfall

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Vattenfall een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 147 ervaringen geplaatst over Vattenfall. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4.6 gekregen, waarbij 100% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Vattenfall actief?

    Vattenfall is vooral actief in de categorie Energie en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en)

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Vattenfall gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.