NederlandReview

    Ervaringen Vattenfall

    Vattenfall levert in Nederland aan zo’n 2 miljoen huishoudens energie. Vattenfall betekent waterval in het Zweeds, een schone bron van energie. In Nederland investeert Vattenfall vooral in zon en wind als duurzame bronnen voor energie. Vattenfall bouwt bijvoorbeeld het grootste subsidievrije windpark op zee ter wereld.

    Lees hier opinies, ervaringen en reviews van klanten van Vattenfall.

    Groene stroom

    Bij de productie van energie investeert Vattenfall flink in de opwek van duurzame stroom. Groene stroom is een mix van verschillende duurzame energiebronnen. En wordt voor 100% opgewekt in Nederland. Naast groene stroom biedt Vattenfall ook CO2-gecompenseerd gas en groen gas.

    Besparen en verduurzamen

    Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken inzichtelijk waar je kunt verduurzamen. Je kunt er ook terecht voor cv-ketels en duurzame oplossingen in huis zoals zonnepanelen en isolatie via de partners.

    Klantvoordelen

    Door klant te zijn bij Vattenfall, draag jij bij aan een fossielvrij leven. En die investering in de toekomst, belonen we met voordelen voor klanten. Bijvoorbeeld met Blijven Loont, een Exclusief spaarprogramma en kortingen bij partners. Ga je ook mee op weg naar een fossielvrij leven?

    Ben jij een bestaande klant van Vattenfall? Laat dan vooral weten of jij tevreden bent.

    Heb jij ervaring met Vattenfall?

    Deel jouw ervaringen met heel Nederland op NederlandReview! Zo help je andere mensen die misschien willen overstappen naar deze energieleverancier een weloverwogen keuze te maken. Iedere mening telt! Dus: wat is jouw ervaring met Vattenfall (voorheen Nuon)?

    Een commercial van Nuon Vattenfall

    Vattenfall
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (201)

    4.4
    100% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    4.8
    Service
    rating
    3.6
    Prijs
    rating
    4.2
    Leveren
    rating
    5

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over Vattenfall

    Uw beoordeling

    Elk jaar overstappen!

    ik heb vast genomen omdat dit het goedkoopst uit de test kwam voor mij. Klopt, is iets goedkoper dan mijn vorige, green choice. Maar ze hadden nu een actie dat je een bol.com cadeaubon erbij kreeg. Dus daar spaarde ik 60 euro op uit. Dus nu een vast contract voor 1 jaar en daarna zie ik wel weer. Misschien bieden ze weer een cadeau aan bij een andere leverancier dus dan stap ik daar weer naar over. Overstappen loont dus! Prima blij met overstappen want het is een administratieve handeling en je merkt er niks van kwa stroom ofzo. Nog geen problemen gehad met verkeerde facturen dus dat vind ik ook altijd een plus (het kan wel eens heel erg zijn als ik zo andere ervaringen lees)

    Door: Pien Stam-vanoord08-07-2015
    Vattenfall13-07-2015

    We vinden het in ieder geval fijn dat je nu klant bij ons bent Pien. Welkom bij Nuon! Bedankt voor de mooie cijfers. Met vriendelijke groet, Barry Nuon Webcare

    Verified

    Scouting Diemen27-07-2020

    Voor de derde keer in een jaar onterecht afgemeld. Doordat we ook zonnepanelen hebben geeft dit een enorme hoeveelheid romplslomp ivm de teruglevering. De klantensercice kan dit ook niet helpen zegt men maar ik ben er helemaal klaar mee

    hallwrapvi10-11-2020

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    Peter Rauwerda24-12-2020

    Een aantal weken terug aangemeld en de leverancier gas en elektra zou op 9 januari plaats vinden. Tot ik een email kreeg dat ze een borg van €450,= wilde hebben. Ik zou niet krediet waardig zijn heel erg beledigend ik heb nergens nog geen euro schuld. Ik stond teboek werd mij verteld ik nageleefd en sta idd in bkr in Tiel. Met de vermelding dat ik een schuld heb gehad in het verleden en deze netjes terug was betaald zonder problemen. Ik was helemaal perplexed en voelde mij zwaar beledigd. Dat noemen ze nu een welkomstwoord. Maar als zij al zo doen terwijl je niets fout gedaan hebt dan wil ik de rest ook niet weten. Ieder zijn eigen keus maar ik zou niet met Vattenfall een contract aangaan.

    Peter Rauwerda24-12-2020

    Ben trouwens benieuwd naar uw reactie hierop en vraag mij af of er meer mensen tegen zulke vreemde fratsen en valse beschuldigingen aanlopen.

    Leenard de Wal30-12-2020

    23 augustus een klacht ingediend over de meterstanden. Nog geen reactie. Klote bedrijf

    cahendriks@hetnet.nl30-12-2020

    Waar kan ik een klacht indienen?

    Hotze Berkum van02-01-2021

    WAAROM CONCUREN ENERGIE BEDRIJVEN NIET OP KWH EN GAS PER KUB METER PRIJS DE DUIDELIKHEID IS VER TEZOEKEN MOETEN WE STRAKS EEN RUSSISCHE OVEREENKOMST AFLUITEN NU WE OPGELICHT WORDEN DOOR DE NDERLANDSE STAAT BTER ZWARE STOOKOLIE STOKEN ???

    frank05-01-2021

    eind 2020 benaderd door delta energie zij vertelde mij dat zij gewoon vattenvall zijn krijg vandaag een mail van vattenfall dat mijn contract beeindigd is en dat er een afrekening wordt gemaakt

    Dagsch06-01-2021

    Bij vragen en problemen BELLEN naar Vattenfall. Goede klantenservice.

    H.C27-01-2021

    Wat een bedrijf! Niet doen en verder kijken Wat een bedrijf!! De klantenservice die niet wil helpen ( en dat noemt zich klantenservice??!!), verkeerde info waardoor ik een verkeerde keuze heb gemaakt gebaseerd daarop. Moet ik nu een boete betalen die helemaal uit verhouding is!! Ik heb zes weken stroom en gas afgenomen voor nog niet de helft waaruit de boete bestaat. Dit is gewoon simpel weg snel geld verdienen! Mensen verkeerd voorlichten en dan lekker de boete binnen halen...belachelijk!

    H.C27-01-2021

    Vattenfall??...Niet doen en verder kijken. Wat een bedrijf zeg! Twee keer gebeld: De klantenservice die niet wil helpen ( en dat noemt zich klantenservice??!!), verkeerde info waardoor ik een verkeerde keuze heb gemaakt gebaseerd daarop. Moet ik nu een boete betalen die helemaal uit verhouding is!! Ik heb zes weken stroom en gas afgenomen voor nog niet de helft waaruit de boete bestaat. Dit is gewoon simpel weg snel geld verdienen! Mensen verkeerd voorlichten en dan lekker de boete binnen halen...belachelijk!

    lammers02-03-2021

    ik heb een email ontvangen ivm punten saldo probeer al 2 dagen in te loggen maar de pagina kan hij niet vinden 2 dagen gebeld niet gelukt wat gebeurd er nu met mijn punten

    jjtpkeimcf14-03-2021

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Stroom & gas

    Ik ben voor Nuon stroom en gas gegaan. Beetje risico genomen omdat het geen vast bedrag is per jaar, maar als hij daalt (en dat doet hij) dan betaal ik minder. Ik heb de check gedaan (welke energie past bij mij) en daar kwam dit uit dat ik uiteindelijk gemiddeld per jaar minder betaal dan dat ik vast had genomen. Blijkt ook dat ik net even iets minder gebruik dan uit de check kwam (kennelijk ben ik zuiniger dan ik dacht) dus ben er blij mee.

    Door: Tatjana08-07-2015
    Vattenfall13-07-2015

    Wat een prachtige cijfers, Tatjana. Dankjewel voor de tienen die je geeft. Heb je je al aangemeld voor Nuonexclusief? Dat is ons spaarprogramma voor klanten. Daar spaar je voor leuke cadeau's, maar krijg je ook bijvoorbeeld korting op leuke uitjes. Met vriendelijke groet, Barry van Nuon Webcare

    Verified

    rfgwhqedqu10-11-2020

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    H.A Veltmaat28-12-2020

    bedankt voor de snelle servers. Fijne jaarwisseling. en een gezond 2021.

    wim pg smithuis01-01-2021

    nieuw contract voor 1 jaar afgesloten met de vermelding van Vatevall dat zij groene stroom leveren. Niet uit bio centrale opgewekt, mocht het later blijken dat zij wel een Bio levering op de factuur staat dan bedanken we direct en gaan we over naar een andere maatschappij. ruim 40 jaar bij NUON als klant

    Hhmm18-01-2021

    komen hun beloftes niet na. Beloven welkomstpremie, maar helaas

    epfyueuybe14-03-2021

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Al 10 jaar trouwe klant

    Al 10 jaar trouwe klant en erg tevreden met nuon. Vooral als je om je heen hoort wat er af en toe fout gaat bij andere partijen. Dus vandaar eens tijd voor een kleine review over nuon van mij! Tevreden dus.

    Door: Herma23-01-2018
    Vattenfall30-01-2018

    Hallo Herma, Wat mooi om te lezen. Bedankt voor deze review. Groeten, Jeppe

    Verified

    Ilona van elswijk23-09-2020

    3 jaar vast gezet, na 2 jaar opgezegd vanwege verhuizing. Boete €100,00 boete snap ik maar een afrekening waarbij ik hetzelfde energiegebruik heb als het eerste jaar €350 bij betalen, daar snap ik niks van. Jammer!

    Kenswiel EW20-10-2020

    Heb aan Vattenvall gevraagd om een onderzoek naar mijn energieverbruik. Ik heb geen hoog verbruik. Echter vermoedelijk tappen allebei mijn buren energie van mij af . Mijn heeft mij een duidelijke nee verkocht.

    lsepeyqbli10-11-2020

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    Inge van den Berg06-01-2021

    Omdat ik bij u telefonisch extra per minuut betaal, stel ik mijn vraag even op deze wijze. Met de energievergelijker zouden mijn totale jaarkosten bij Vattenfall 865 euro zijn. Als ik naar de site van Vattenfall ga, zijn mijn totale jaarkosten 1034,88 Welke van de twee gaat het worden?

    wsdbytqjeu14-03-2021

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Drs.

    Super geholpen na breuk met Essent.

    Door: MJ Husslage11-03-2016
    Vattenfall16-03-2016

    Dankjewel voor je positieve review en het mooie cijfer! Vriendelijke groet, Barry, Nuon Webcare

    Verified

    lostapwleq10-11-2020

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    xpyfgllgom14-03-2021

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    jonathan dn 2e hendrinkes14-09-2021

    echt zo boos

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    2019-2020

    Vandaag ontving ik mijn energienota van een andere leverancier en wat prijs ik mij gelukkig dit op tijd te hebben gedaan. Bij verlenging van mijn contract in 2019 bij Vattenfall, bleek ik ineens, zonder mijn medeweten, dat er hogere tarieven waren gehanteerd! Daarnaast heb ik nooit het teveel betaalde bedrag van de maand oktober in 2020 terug ontvangen.

    Door: M.M.J. _.18-10-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    mijn vattenfall

    Al dagen geen toegang tot mijn vattenfall. Toeval in de huidige energiemarkt. ook de speciale link (per email)werkt niet!!

    Door: rob sporre10-10-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2.5
    rating

    Niet alleen een andere naam maar ook ineens groen?

    Wij zitten al vele jaren bij Nuon en wilden eigenlijk gaan overstappen naar een aanbieder van groene energie. Want Nuon leverde grijze energie en ik vind dat in deze tijd niet meer kunnen. Dit jaar eindelijk dan de stoute schoenen aangetrokken en opgezegd bij Nuon.

    Werden we vlak daarna benaderd door Vattenfall - dat dat het nieuwe Nuon is en dat ze dus wel groen zijn. Ik dacht eigenlijk dat Vattenfall de nieuwe naam was alleen en dat er dus niks zou veranderen, zo was dat ook gecommuniceerd naar ons toe. Alleen een nieuwe naam.

    Maar dus ook een andere vorm van energie? Dat is toch heel wat anders dan alleen een nieuwe naam? Ik vind het een beetje vaag, maar ik vond het wel ok zo, want het scheelde ons om over te stappen. Dat is toch best wel wat werk om uit te zoeken en daar had ik eigenlijk geen zin in.

    Nou ja een lang verhaal kort we zijn gewoon bij Vattenfall gebleven dat dus Nuon was maar nu anders heet en dus ineens groene energie had. Want dat hadden ze toch niet eerst, of ben ik nou gek? Verder maakt het mij niet zoveel uit waar mijn stroom vandaan komt en volgens mij zijn ze allemaal toch even duur (niet goedkoop). Maar ik vind het wel belangrijk dat de stroom groen is want het gaat niet goed zo met de wereld en dan is het minste wat je kunt doen toch groene energie nemen.

    Voelt toch een beetje als overstappen want nieuwe naam en nieuwe energie en de stijl is ook helemaal anders.

    Door: Laura van Opdam12-11-2019
    captainpeacock21-11-2019

    Beste Laura, wist je dan niet dat Vattenfall in Diemen een mega biocentrale heeft of krijgt. Misschien hoef ik je niet uit te leggen dat biocentrales vele malen schadelijker zijn voor het klimaat en milieu.

    captainpeacock21-11-2019

    En het gekke is: we moeten allemaal van het gas af, maar Vattenfall stimuleert dat bepaald niet. Voor de consument die alleen stroom verbruikt is er geen welkomstcadeau. Keuze voor groene stroom levert in mijn geval een voordeel van € 0,10 per maand op. Voor stroom/gas verbruikers heeft men wel prachtige welkomstaanbiedingen. Iets stimuleren waar je vanaf wilt is de wereld op zijn kop. Nog afgezien dat van het gas af de consument in de toekomst tot hoge kosten zal leiden.

    Karin22-11-2019

    BIOcentrale klinkt toch juist goed of heb ik het dan mis?

    Ton van der Rest12-12-2019

    Ik tracht U tevergeefs te bereiken om te melden dat er Valse Meter opnemers onderweg zijn. En Kan U niet bereiken . Wat een Onzinnige toestand. !

    J DE HAAN13-12-2019

    wij hebben wel een kontracht bij jullie aan gevraagt wij dachten van 3 jaar blijven minder betalen met cadeau

    alice sahuleka26-12-2019

    nou geen kontakt kunnen krijgen via social media telefoon, blijkt ook dat de jaarrekening overdreven hoog is gauw overstappen dus

    Frans31-01-2020

    Wat een verschrikkelijk bedrijf. Steld eenzijdig (idioot hoog ) maandbedrag vast bij verhuizing. Is daarna niet te bereiken via inyernet en telefoon. Wil overstappen maar heb nog een contract. Zo gauw als dat afgelopen is ben ik weg. Wat een flutbedrijf

    Hofman07-02-2020

    Na 3 maandwn srap ik over na essent, nu schijn ik +200€ oververbruik te hebben. Ik krijg jullie niet te pakken telefonisch

    Honden07-03-2020

    Kanker oplichters

    Diana07-03-2020

    Ik had een contract voor onbepaalde tijd. In de woning werd niet gewoond. Nu na 2 maanden zeg ik op en moet 238,44 bij betalen. En waarvoor moet ik dit betalen dan want een gespecificeerde factuur heb ik niet ontvangen!!

    Annemiek 10-03-2020

    Wat een klote bedrijf, regeling / afspraken, helemaal niet , mooie praatjes , ZEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER slecht Vieze gasten

    Jan Hamers12-03-2020

    Vanaf dat nuon fattenfall is geworden is het een verschrikking. ben eigenlijk een zakelijke klant maar er is totaal geen communicatie mogelijk jawel tussen 9.00 en 15.00 uur als de meeste mensen werken. Contact mogelijkheid via facebook of de chat. Maar ook daar geen antwoord. Weet niet wat ze daar aan t doen zijn maar ik heb al diverse offertes aangevraagd. Bij Nuon zeer tevreden maar vanaf vattenfall is het gewoon waardeloos

    Anoniem26-03-2020

    zeer slecht!

    Jordy02-05-2020

    Niet mee in zee gaan! Oplichters... Achteraf zijn wij er achter gekomen dat ze ons ingezet hebben op een leegstaand huis en hebben een eind afrekening van bijna 1000 euro gekregen.. onder het mom van wij zijn goedkoper NIET DUS!!! Verdere stappen naar Fattenfall zullen wij nemen!!!

    Suzie04-05-2020

    Ik ben vorig jaar na 35 jaar essent overgestapt naar Nuon/Vattenfall ( zakelijk)! Hier mocht ik gebruik van maken omdat een van mijn kinderen ingeschreven staat bij de kvk.. Ik gebruik dit dus in een privé situatie.. Ik kan niet wachten tot het jaar om is zodat ik weer gewoon terug kan naar essent.. mijn verbruik is bijna verdubbeld.. 6258 kWh voor een 2 persoonshuishouden, terwijl dit al jaren rond de 3200 kWh was. ( en dit is al best veel voor 2 personen). Alleen al met mijn daltarief draaien we er per jaar 3500 kWh terwijl we op de bank tv zitten te kijken. Knap als je aktiviteiten overdag plaatsvinden.. Dus alle beloftes van wij zijn goedkoper zijn gelogen van A tot Z.. Heb nu een energiecheck aangevragen die pas in juli gepland kon worden..!! Ondertussen is mijn maandtermijn van 175€ naar 270€ en een maandelijkse afbetaling van 97€ voor de hoge jaarafrekening.. wil graag ook verdere Stappen ondernemen om dit uit te zoeken. Iemand ideeen waar ik het beste kan beginnen.. Eerder overstappen is geen optie omdat het een zakelijk contract is en daarvoor is de overstapboete 1000€ Ipv 250€ voor een privé contract dus daar trapt geen enkele andere energiemaatschappij in.. Nog maar 11 maanden en dan ben ik verlost van deze oplichters..!!

    eszfmiqwix10-11-2020

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    Margriet04-12-2020

    Vorig jaar een contract van 2 jaar afgesloten bij een persoon die aan de deur verkocht voor Vattenfall. Ik kon na 1 jaar wel weer overtappen werd er gezegd met behoud van welkomstkorting. Enkele maanden terug toch voor de zekerheid gechat en wederom werd er gezegd dat ik de korting mocht behouden. Nu ik wil overstappen en voor de zekerheid nogmaals heb gechat blijk ik helemaal niet de korting (volledig) te mogen houden en krijg tevens nog een boete van €100,- 2 x foute inlichtingen verstrekt. Ook is het onmogelijke telefonisch contact te krijgen en een chat wordt pas na uren beantwoord.

    Netty van Eeden03-01-2021

    Jammer van de negatieve reacties. Ik heb juist hele goede ervaringen met Vattenfall. Ben nu al 15 jaar klant. mijn man heeft eens een contract getekend bij andere energieleverancier, dacht mij daarmee een plezier te doen, niets overlegd. Dat vond ik niet leuk want ik ben altijd tevreden geweest over Nuon en nu ook over Vattenfall. Wat blijkt die andere was duurder uit en ik wilde gewoon terug naar mijn vertrouwde Nuon. moest ik 1200 boete betalen als ik daar wegging. heb contact opgenomen met Nuon. ze maken je bang zeiden ze is niet 1200 maar 400 en die betalen wij als je weer terugkomt. Wat was ik opgelucht toen ik weer terugwas. Nuon heeft het voor mij geregeld. Ik ben heel tevreden. naar voor alle mensen die mindere ervaringen hebben maar ik ben een trouwe klant van Vattenfall en ik ben ook blij met de app waar je met vragen terecht kunt en ook met de website waarin je precies kunt zien hoeveel je verbruikt in de maand. Dus ik geeft ze een 10. !

    hfaynxnyek14-03-2021

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    René 08-06-2021

    Save our planet

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    termijn bedrag veel te hoog

    Na een jaar weer terug bij Nuon. Ik stap elk jaar over en bij Nuon kon ik altijd makkelijk mijn termijn bedrag bijstellen. Dit wordt namelijk altijd wel erg ruim vast gesteld door alle energieleveranciers. Helaas werd mijn termijnbedrag op 132,00 vast gesteld terwijl ik over heel 2018 maar 101,00 per maand betaalde bij mijn vorige leverancier en er geen omstandigheden zijn op grond waarvan verwacht kan worden dat ik meer energie zal gaan gebruiken. Natuurlijk de kosten gaan wat omhoog vanwege ¨alle omstandigheden¨ in dit land, begrijpelijk maar met 30 euro per maand? Maar wat heeft Nuon gedaan...je kan het termijn bedrag wel wijzigen maar alleen OMHOOG!! Dit was vorige keer (2 jaar geleden) nog niet zo.
    Ik ben benieuwd hoe snel ze reageren op mijn mailtje......
    Ze proberen het gewoon maar ik vind het Nuon onwaardig, ik was altijd zo tevreden over hun mooie jaaroverzichten b.v.

    Door: jeroen verrier09-01-2019
    kpeqibeyux10-11-2020

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    hvyykowtds14-03-2021

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    8.5
    rating

    Ze weten waar het over gaat.

    Ik ben zo'n klant die wel wat weet over energie. En toch verrast werd door een wijziging in overheidsbelastingen.

    Ze leggen het je kundig uit. Attenderen me erop dat ik de Nuon vaste klantenkorting nog niet geactiveerd had (had er zoals veel mensen dat doen, geen tijd voor genomen). En zagen dat mijn contracten af zouden lopen en vroegen aan mij wat ik wilde. Niet wat zij nodig vinden. Verhelderend.

    Mijn ervaring is niet op één gesprek, ben er al jaren tevreden.

    Mensen vriendelijk en kundig.
    En nu spaar ik zonder dat het moeite kost ook nog mee in een exclusief klantenprogramma. En omdat ik al zo lang bij Nuon zit, spaar ik ook nog harder.

    Fijn zo'n bedrijf dat klanten waardeert die niet de hele tijd overstappen.

    Door: Mevr. V02-09-2016
    wlxiqnqfhx10-11-2020

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    M09-01-2021

    De waterkrachtcentrale van Vattenfall mag massaal vissen blijven vermalen in de Maas, oordeelt de Raad van State. Daarover schrijft het AD. De vissen sterven een pijnlijke dood tussen de schoepen van de centrale tussen Lith en Alphen. Slechts 0,8 procent van de palingen bereikt nog maar de Noordzee. Wettelijk is toegestaan dat 10 procent van de vissen mag overlijden, maar energiereuzen Vattenfall en RWE hebben dit succesvol aangevochten bij de Raad van State dus nu vinden nog meer vissen de dood als ze de waterkrachtcentrale proberen te passeren. Volgens Ruben Bil, jurist bij Sportvisserij Nederland, blijkt uit metingen dat er een massale vissensterfte plaatsvindt. “Het verschilt een beetje per soort. Bij paling ligt de sterfte bijvoorbeeld tussen de 25 en 40 procent. Uit onderzoek met zenders bleek dat slechts 0,8 procent van de palingen die bij Lith passeerde de zee wist te bereiken,” zegt hij tegen de nieuwssite. De energie-opbrengst van de zeven Nederlandse waterkrachtcentrales is bovendien beperkt. Volgens Bil blijkt uit cijfers van het CBS dat ze een maximaal vermogen hebben van 37 megawatt, goed voor het energiegebruik van zo’n 35.000 huishoudens. “Vijf windmolens op zee leveren meer op.” Bron(nen): AD Branko de Lang

    lvozoemmba14-03-2021

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Grijze energie en gas, jaarcontract

    On-line contract afgesloten. Op een gegeven moment wilde ik weten wat de daluren waren. Dat ben ik uiteindelijk NIET te weten gekomen, ook niet na uren chatten met een medewerker. Vervolgens wil ik onderzoeken of ik mijn contract wil verlengen, maar Mijn Vattenval is steeds "in onderhoud". Dan staat er "we verwachten dat dit over enkele uren is opgelost". Maar van de medewerker krijg ik te horen dat dit wel na het weekend zal worden.
    Tevens kunnen ze me ook niet het voorstel doen wat ik eerst in Mijn Vattenval gezien heb.
    En ook hier is de reactie-tijd echt heel lang. Bovendien zijn ze telefonisch niet maar heel beperkt bereikbaar.
    Als ik kon zou ik ze 0 sterren voor service geven.

    Door: Ardana10-09-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    8
    rating

    Je zit in de val bij vattenfal !!!!

    50 min aan de telefoon moeten aanhoren wij helpen U zo spoedig mogelijk.Als ze dat melden bij de aanvang, dat je je n uur moet zitten kapot te ergeren ,, heb je nog de keuze om wat nuttigs te gaan doen
    Al drie weken kan ik niks nakijken op de side omdat ze met mijn jaar nota aan de slag zijn. Op het grafiek van de stroomlevering zou ik in de eerste twee dagen van oktober meer stroom verbruikt hebben dan in de hele maand april
    Dat heet slimme meter !!!
    Nee er kloppen n hoop dingen niet Maar ja bewijs t maar eens!

    Door: hANNAH09-10-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    48 jaar energie

    niet te bereiken half uur aan de telefoon nog niemand aan de telefoon Je hebt eerder Rutte aan de telefoon dan jullie hiervoor is een 1 nog te veel hoe krijgen we wel contact met jullie

    Door: Jan van der Poll07-10-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5.5
    rating

    Aanbod nieuw contract

    Kreeg een nieuw energie contract aangeboden wat mij wel aansprak. Ik accepteerde het contract maar na een week niets te hebben gehoord via Whatsapp uitleg gevraagd. Medewerker mij vertelde dat het aanbod was uitgevallen. Ik kon wel een nieuw contract krijgen maar dat was behoorlijk duurder.
    Zo gaat Vattenfall dus om met zijn vaste klanten, schande!

    Door: Ron06-10-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Energie

    Vattenfall was ooit Nuon. Het is een robot bedrijf geworden dat alleen nog via whatsapp bereikbaar is. Ze hebben zogenaamd ook telefoonnummers maar die hebben steeds 'storing' waardoor je toch met whatsapp bezig moet. Ik heb geen whatsapp en kan ze dus niet bereiken. Hun chatbot Nina is echt in 1 woord verschrikkelijk.

    Door: Mieke de Boer05-10-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5
    rating

    Blijven loont

    Vraag een blijven loont contract aan. staat daarin dat je 10% korting krijgt op je variabele stroomkosten. Kijk naar wat ik betaalde en wat ik nu betaal.

    Zou 10% korting verwachten op mijn huidige variabele stroomkosten. Reken het na: kom nog niet eens op 5% korting. Alsof mijn variabele stroomkosten opeens na het afsluiten van een contract veel hoger zijn geworden. Zeer merkwaardig. Vraag via de vattenfall-app om uitleg waarom ik geen 10% korting heb; maar geen zinnig antwoord.

    Door: etien28-09-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    ontlasting

    ik ben er zo niet mee eens dat dit zo gedaan word ik ben KWAAd

    Door: jonathan dn 2e hendrinkes14-09-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    geld terug vanaf maart

    we hebben vanaf maart geen geld van jullie ontvangen, we zijn nu 6 mails en 10 telefoongesprekken verder maar er gebeurd niets, kan meneer van Ommeren uitleggen hoe dit kan, ook jullie klantencontact center neemt niet op en laat niet terug bellen, wat moeten we doen om de creditfacturen te laten uitkeren?
    ze beloven wel dingen maar komen niets na
    krijgen we ook alle uren die we er nu mee bezig zijn vergoed

    Door: nelleke de zeeuw13-09-2021
    jonathan dn 2e hendrinkes14-09-2021

    ik ben ook echt helemaal zulle we contact opnemen en n koffietje pakken samen ;)

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Geen

    Sorry, als jullie personeel zo behandeld word, dan zal ik na jaren over moeten stappen naar een andere energieleverancier.

    Door: Hennie05-09-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Niks nooit weer ook

    Vattenfall werknemers moeten een sticker op hun helm gevaccineerd of niet!!! Ik hoop dat jullie kapot gaan als jullie hier werkelijk aan meedoen medische apartheid is een feit en 1945 ook heil HUGO EN ZN NATZI PEDO ELITE VRIENDEN!

    Door: Sake Kampstra05-09-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    geen! uitschrijven ivem overlijden

    Na overlijden van mijn moeder contact met Vattenfall: staat tel.nr voor dit soort gevallen, maar als je belt kom je in het gewone circuit! Na dus wachten, totaal onbegrip van degene die aan telefoon komt. Afgemeld, maar blijf mail aan mijn moeder ontvangen! Na uiteindelijk telefonisch contact: excuses en excuses, gaan het terugkoppelen... maar dat is in mijn geval veeeel te laat! Onbegrijpelijk dat bedrijven niet met dit soort gevallen kunnen omgaan!

    Door: Adri Heida12-08-2021
    Delila Verdin26-10-2021

    Here's how you can get more niche targeted website visitors right now: www.thefreestuffblog.xyz

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    FAQ

    Is Vattenfall een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 201 ervaringen geplaatst over Vattenfall. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4.4 gekregen, waarbij 100% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Vattenfall actief?

    Vattenfall is vooral actief in de categorie Energie en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en)

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Vattenfall gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.