Vattenfall

Alle reviews

Vattenfall

37% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (267)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Stroom gas

    Die 25% korting op electriciteit krijg ik niet op de 40 cent per kWh als prijsplafond. De 25% wordt berekend op het contracttarief dat veel hoger ligt. Het verschil krijg met die 40 cent krijg ik dan zogenaamd vergoed. Maar dat is nstuurlijk klets, dat verschil moeten zij aan de overhrid betalen. Dus de overheid verdient aan mijn 25%: korting, niet ik. Al hsd ik geen korting dan had ik nog 40 cent betaald, tenzij ik meer zou verbruiken dan wasrvoor prijsplafond geldt. Alleen dan heeft die 25% korting op contracttarief zin. Ik vind dit slecht geregeld.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Stroom gas

    Oplichters!! Een scala aan bedrog. Termijnbedrag wordt zomaar even 200 euro opgehoogd na eerdere verhoging van hetzelfde bedrag. Prijzen in buurlanden van ditzelfde bedrijf zijn vele malen lager. We worden bedrogen. En zwaar ook... Schaam jullie. En diep ook... Maar dat zal wel niet. Daarvoor heb je een geweten nodig...

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Gas / Elektra

    Onbereikbaar voor service, per mail wordt gevraagd om je meterstanden door te geven, in mijn geval van twee verschillende panden. Het enige wat je toe gestuurd krijgt zijn twee verschillende opnamenummer, hoe moet ik weten welk nummer bij welk pand hoort ? Vervolgens heeft het tweede pand een toevoeging aan het nummer wat je niet kan invoeren op de website, hoe onnozel is het met elkaar. Bij elk bericht staat: Cindy Kroon Directeur Klanten. Laat deze dame eens orde scheppen in deze ongeorganiseerde bende. Boven dien zijn ze op dit moment veel te duur, dus met z'n allen overstappen lijkt mij.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    gas en electrisch

    Nooit meer vattenfall.
    Onbetrouwbaar,onbereikbaar, trekken zich nergens iets van aan.
    Prijsplafond hebben ze nog nooit van gehoord etc,etc.
    Voel me zwaar belazerd.
    Ben er voor altijd klaar mee.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Gas en electa

    Kijk ik nu in mijn app voor verbruik zie ik dat de prijzen onwijs hoog zijn.
    Inkoop omlasg verkoop omhoog.
    Ik ga bij hetzelfde gebruik het dubbele betalen
    Belachelijk!!!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Gas en stroom

    Na 5 dagen is vattenfall er nog steeds niet in geslaagd om de prijs zoals afgesproken in het prijsplafond te vermelden in de app.
    Ik zie nog steeds in mijn dagelijks verbruik bij zowel gas en elektriciteit nog steeds het hoge tarief staan.
    Een medewerker van de klantenservice zei dat men de prijs nog moest aanpassen. Wat een slechte service dat zo een bedrijf niet in staat is om op tijd de tarieven aan het prijsplafond aan te passen

    bij mij gaven ze het antwoord, we betalen eerst het contract tarief en bij de jaarafrekening wordt eea met elkaar verekend ;-(

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Gas en stroom

    Gewoon slecht als het om service gaat , kunnen vragen niet beantwoorden , alleen een computer die alles door elkaar haalt , echt klanten service is uitbesteed aan een computer , geen gebruik maken van deze leverancier

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    gas en stroom

    Zojuist gebeld met de klantenservice van Vattenfall. Wij zijn al jaren klant en zouden per 1 januari 3,20 voor 1 kuub gas gaan betalen. We hebben 20% blijven loont korting en betalen ruim 0,78 per kWh. Als ik mij nu opnieuw zou aanmelden bij Vattenfall betaal ik 0.40 cent voor gas minder en ondanks de blijven loont korting ook meer dan 0,10 cent per kWh stroom minder. Toen ik de medewerkster van de klantenservice hiermee confronteerde zei ze dat dat inderdaad zo is, ze er niks aan kan doen, dat is nu eenmaal zo is, het heeft te maken met inkoopprijzen etcetc. Geen enkele tegemoetkoming voor bestaande klanten dus blijkbaar doen bestaande klanten er niet toe. Ze was snel beledigd en begreep mijn frustratie totaal niet. Voor mij een reden per direct weg te gaan bij Vattenfall. Het lokkertje van blijven loont korting maakt niet uit, bij andere maatschappijen is het nog steeds veel goedkoper. Mijn advies is niet naar Vattenfall te gaan, deze verdienen teveel geld over de ruggen van de consument heen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Stadswarmte en advies adhv prijsplafond

    Waardeloze klantenservice, slimme meter leest geen meterstanden uit, machtiging ingetrokken nog lukt het niet handmatig in te voeren. Termijn advies is onbekend en je komt geen stap verder via de klantenservice. Een officiële klacht indienen kan alleen met de brief post in anno 2023! Echt gigantisch waardeloos bedrijf nog nooit zoveel onkunde bij elkaar gezien.

    Je bent 3mnd verder en nog geen oplossing of duidelijkheid

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    energiecontract gas en elektra

    betaal terwijl de prijsplafond is ingegaan 3euro per kuub en 80 cent per kwh.
    zover ik weet zijn dat niet de afgesproken prijzen.

    Dus ik wil graag een medewerker spreken,
    heb al een keer eerder aangegeven dat ik geen telefoon gebruik. forceert de chat bot mij om een nummer in te voeren en er is helemaal geen andere mogelijkheid om contact met hun te leggen.

    bagger service.

    Net als jij schrok ik van de nieuwe tarieven in de app, ik neem aan dat het plafond (nog) niet verwerkt wordt in de app met gevolg nog hogere tarieven dan in 2022. Contact met vattenfall is ook een crime, Nina weet helemaal niets en uren in de wacht gezet worden levert een hartkwaal op. Hoe eenvoudig zou het zijn om de mededeling in de app te zetten “ plafond nog niet in de app verwerkt”, dit zou veel ergernis voorkomen. Ook ik probeer al tijden een uitleg van de berekening van de energieprijzen in de app te vinden, hoe eenvoudig zou het zijn dit in de app uit te leggen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Variabel contract

    In het begin blij met ons variabel contract (vorig jaar april) een alsnog dure maar overzichterlijke prijs. Probeer al 2 maanden fatsoenlijke antwoord te krijgen op rare reken sommen die in de ap zichtbaar zijn. Een vriendelijke medewerker via whatsap gaf mij een link met een voorbeeld voor het prijsplafond qua kwh en kuub per jaar en daarbij een prijs. Oké geruststelling. Nog geen week later was de link niet meer geldig en werden de termijn adviezen duurder en duurder op zijn duurst nu 450 euro meer dan ons huidige termijnbedrag. De ap klopt 9 van de 10 x niet en nu het prijsplafond in is gegaan betaal ik gewoon de inkoop prijzen ipv de mooie prijzen die beloofd zijn met het prijsplafond. Wil je hier contact over sta je uren in de wacht en tot op heden nog geen medewerker gesproken. Erg veel spijt dat wij voor vattenval gekozen hebben. Je krijgt er veel stres van en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Overstappen dan maar?

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Energieverbruik

    Ik ben over het algemeen tevreden over vattenfalll. Ik opende zojuist mijn verbruik en ik ben geschrokken. Was net te laat om met de klantenservice te bellen. Er staat bij mijn gasverbruik van nov tot dec 2022 bijna 9000 m3 verbruik.. Mijn jaarafrekening al gekregen en ik kreeg zelfs geld terug. Verder normaal gedoucht en gedaan dus ik vraag me af waar is dit op gebasseerd? En wat zou dit betekenen in euro's..
    Mijn slimme meter leest trouwens niet automatisch uit anders had ik het bedrag kunnen zien. Dit kan toch niet kloppen?? Nog nooit heb ik zoveel verbruikt zijn dit de gasprijzen momenteel? Graag hoor ik meer.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Verhuizing doorgegeven

    Service van 3x niks, ruim een maand geleden een verhuizing doorgegeven. Door een fout van Vattenfall niet doorgekomen. 1x whatsapp contact, met als antwoord geen probleem allemaal geregeld. Niet dus… telefonisch contact…20 minuten wachttijd…geen probleem mevrouw alles opgelost. Laatste telefoontje 35 minuten wachttijd…sorry mevrouw we kunnen u niet helpen om onze eigen fout te herstellen!! Hoe dan!!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Ze kopen te duur in. en met een variabel contract. betaal je de hoofdprijs.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Stroom en gas

    IK ben met tussenpozen al jaren klant bij Vattenfall en voorheen Nuon, mijn contract
    bij Vattenfall liep af op 30-04-2022. Daarna gewoon klant gebleven, dus krijg ik normaliter een jaar afrekening op1-05 2023. Om maximaal van het prijsplafond gebruik te kunnen maken, van ochtend contact gehad met de klantenservice, om een afrekening per 31-12-2022 te vragen. DIT IS BIJ VATTENFALL NIET MOGELIJK (hoe moeilijk kan dit zijn op de dag van vandaag), bij diverse andere energieleveranciers is dit wel mogelijk. Als ik wel een afrekening per 31-12 wil hebben geven ze de optie aan om per 31-12 mij als klant af te melden en per 1-1-2023 weer aan te melden (dit is waarschijnlijk wel veel minder werk ???). Hierbij gelijk de mededeling dat mijn blijven loont korting komt te vervallen, en niet meer opnieuw wordt aangeboden.
    HOE ONTZETTEND STAR EN KLANT ONVRIENDELIJK KAN EEN BEDRIJF ZIJN.
    Ik ben door de dame van de klantenservice wel netjes en correct te woord gestaan. Dit is wel het enige positieve gevoel bij mij op dit moment!!!.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vattenfall

    had een VAST contract een andere leverancier maakt een fout en fattenfall meld je gewoon af zonder overleg. kan als vaste klant NIKS meer doen. qua service of klant vriendelijkheid is totaal niet te vinden. hun beloftes alijd inzicht in je kosten is gelogen altijd goed geholpen is een lachertje. oja we moesten ook nog blij zijn dat we geen opzeg vergoeding hoefden te betalen. zodra alles wee normaal is weg bij dit bedrijf en nooit meer terug.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    OPLICHTERS EN NOG IS OPLICHTERS

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vattenfall energy en gas al lang klant

    boycot deze oplichters, beste mede mensen. Deze mensen uit Zweden strijken al onze belastings centen en eigen centen op! Deze misbruikers profiteren van een crisis voor eigen gewin! Boycot en ban! Vattenfall en Nuon! Ik ben hier lang klant geweest nooit meer van me leven! Prijzen kloppen niet verbruik klopt niet en klantenservice is niet berijdbaar/bereikbaar! Opdonderden uit Nederland stumpers! Als ik Vattenfall medewerkers tegen kom! Trap ik ze naar Zweden! Opdonderen

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Stroom en Gas

    Ik ben ruim 25 jaar klant bij Vattenfall en krijg dan ook blijven loont korting. Ondanks de hoge tarieven is dat natuurlijk mooi meegenomen. Vattenfall zet zich volgens de reclames in voor duurzaamheid. Ik probeer hier ook een steentje aan bij te dragen. Ik heb onlangs ruim 50.000 geïnvesteerd in een o.a. warmtepomp en toebehoren (vloerverwarming, isolatie en noem maar op). Nu is de gasmeter buiten gebruik gesteld. Geen gas meer nodig en draag dus bij aan het klimaat. Wat schetst echter mijn verbazing? De korting als jarenlange klant ben ik ineens kwijt, omdat ik geen gas meer afneem, maar alleen elektriciteit. Het toch al duurdere tarief wordt hierdoor nog duurder (ca. 25% extra). Wij worden eigenlijk gestraft voor onze bijdrage aan het milieu! ik ben van mening dat blijven loot korting moet blijven!. Voor mij een goede reden om eens buiten de deur te gaan kijken naar een leverancier die beter met haat trouwe klanten omgaat. Erg jammer!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Klantenservice

    Laatst iemand van de klantenservice gesproken over mijn verbruik en of ik nog wel goed zit met mijn maandbedrag
    Kreeg een hele vriendelijke man aan de lijn, Benjamin. Hij heeft mij uitgebreid uitgelegd hoe ik dat zelf bij kan houden in 'Mijn Vattenfall'. Er ging een wereld voor mij open en Benjamin legde het zo duidelijk uit!
    Ik was gelijk verlost van alle stress en kijk nu gewoon elke maand hoe ik ervoor sta via Mijn Vattenfall. Zo heb ik zelf weer alles onder controle en weet ik waar ik aan toe ben! Dankjewel nog Benjamin voor al je geduld en heldere uitleg!

Anderen bekeken ook

Pure energie
45 reviews

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

EasySwitch.nl
23 reviews

Ook besparen op kosten en uitgaven? Wat is EasySwitch.nl? EasySwitch.nl is een onafhankelijke overstapservice in Nederland. Je kunt hier de v...

ENGIE Energie
193 reviews

Ben je op zoek naar een energieleverancier? Wil je graag bijdragen aan een duurzamere samenleving? Wellicht is ENGIE Energie een interessante organ...

50five
84 reviews

50five is een energiewinkel, een online shoppen woonwinkel en een winkel voor elektronica. 50five is onderdeel van ENGIE (GDF SUEZ E...

Vattenfall

Vattenfall levert in Nederland aan zo’n 2 miljoen huishoudens energie. Vattenfall betekent waterval in het Zweeds, een schone bron van energie. In Nederland investeert Vattenfall vooral in zon en wind als duurzame bronnen voor energie. Vattenfall bouwt bijvoorbeeld het grootste subsidievrije windpark op zee ter wereld.

 

Lees hier opinies, ervaringen en reviews van klanten van Vattenfall.

 

Groene stroom

Bij de productie van energie investeert Vattenfall flink in de opwek van duurzame stroom. Groene stroom is een mix van verschillende duurzame energiebronnen. En wordt voor 100% opgewekt in Nederland. Naast groene stroom biedt Vattenfall ook CO2-gecompenseerd gas en groen gas.

 

Besparen en verduurzamen

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken inzichtelijk waar je kunt verduurzamen. Je kunt er ook terecht voor cv-ketels en duurzame oplossingen in huis zoals zonnepanelen en isolatie via de partners.

 

Klantvoordelen

Door klant te zijn bij Vattenfall, draag jij bij aan een fossielvrij leven. En die investering in de toekomst, belonen we met voordelen voor klanten. Bijvoorbeeld met Blijven Loont, een Exclusief spaarprogramma en kortingen bij partners. Ga je ook mee op weg naar een fossielvrij leven?

 

Ben jij een bestaande klant van Vattenfall? Laat dan vooral weten of jij tevreden bent.

 

Heb jij ervaring met Vattenfall?
Deel jouw ervaringen met heel Nederland op NederlandReview! Zo help je andere mensen die misschien willen overstappen naar deze energieleverancier een weloverwogen keuze te maken. Iedere mening telt! Dus: wat is jouw ervaring met Vattenfall (voorheen Nuon)?

}