NederlandReview

    Ervaringen Vattenfall

    Vattenfall - dat klinkt als een kast van Ikea en dat is eigenlijk niet zo gek. Vattenfall is namelijk sinds 2019 de nieuwe naam van energieleverancier Nuon, en deze naam nemen ze over van hun Zweedse moederbedrijf. Goed om te weten!

    Wat verandert er voor bestaande en voor nieuwe klanten? Is Vattenfall precies hetzelfde als Nuon was? Of zijn er verschillen tussen Nuon en Vattenfall?

    Lees hier opinies, ervaringen, reviews van klanten van Vattenfall. Is er veel voor hen veranderd nu Nuon Vattenfall is gaan heten of is veel hetzelfde gebleven? Wat valt onder de dienstverlening van Vattenfall? Levert deze energieleverancier wel echt groene stroom?

    Groene stroom

    Vattenfall is een oorspronkelijk Zweedse energieleverancier. De groene stroom komt uit energiebronnen, zoals wind, water en zon uit Nederland. Heb je (ook) gas nodig? Dan kun je kiezen kiezen voor gas met CO2-compensatie.

    Je kunt bij Vattenfall onder andere zonnepanelen kopen, maar ook huren. Daarbij regelt Vattenfall voor een vast bedrag per maand de aanschaf, de monitoring, het onderhoud en de verzekering van de panelen.

    Ook met de zogenaamde ZonBonus probeert Vattenfall klanten zo veel mogelijk gebruik te laten maken van groene stroom. Deze ZonBonus geldt voor mensen die zonnepanelen hebben. Stroom die je daarmee opwekt, maar niet zelf gebruikt, wordt vergoed (dat doen eigenlijk alle energieleveranciers). De ZonBonus geeft voor elke teruggegeven kWh 2 cent extra ZonBonus. Zo verdien je jouw zonnepanelen sneller terug.

    Een commercial van Nuon Vattenfall

    Van Nuon naar Vattenfall

    Heb je je wel eens afgevraagd waar die naam Nuon vandaan kwam? 'nu' stond voor nutsbedrijf (zoals een energieleverancier dat is), de 'o' stond voor het oosten en de laatste 'n' voor het noorden. De voorlopers van Nuon waren namelijk vooral actief in het noorden en het oosten. In 2009 werd Nuon al overgenomen door het Zweedse bedrijf Vattenfall en tien jaar later volgde dan ook de naamswijziging: van Nuon naar Vattenfall.

    Duurzame energie uit schone bronnen

    Zelf noemt Nuon in hun persbericht als belangrijkste reden voor de overname van de nieuwe naam Vattenfall het feit dat ze samen meer kunnen bereiken. In deze tijd waarin het klimaat een hot topic is (letterlijk en figuurlijk) zal de aandacht vooral op klimaatverandering komen te liggen. Betaalbare energie die is opgewekt uit schone bronnen. Vattenfall bouwt bijvoorbeeld het allereerste windpark zónder subsidie ter wereld.

    Wat verandert er voor bestaande klanten? Is Vattenfall hetzelfde als Nuon?

    Volgens Vattenfall blijft voor klanten van Nuon alles hetzelfde. Hetzelfde contract met dezelfde voorwaarden. Dezelfde dienstverlening. Bestaande kortingen voor vaste klanten, zoals Nuon Blijven Loont, blijft bestaan en punten van spaarprogramma Nuon Exclusief blijven geldig,

    Ben jij een bestaande klant van Nuon? Laat dan vooral even weten of er inderdaad niks voor jou veranderd is. Zijn de energieprijzen gelijk gebleven? Is er niks mis gegaan met de administratie? Is Vattenfall net zo goed als Nuon was? Laat het weten!

    Heb jij ervaring met Vattenfall?

    Deel jouw ervaringen met heel Nederland op NederlandReview! Zo help je andere mensen die misschien willen overstappen naar deze energieleverancier een weloverwogen keuze te maken. Iedere mening telt! Dus: wat is jouw ervaring met Vattenfall (voorheen Nuon)?

    Vattenfall
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (131)

    4.8
    100% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5.4
    Service
    rating
    4
    Prijs
    rating
    4.6
    Leveren
    rating
    5.6

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Elk jaar overstappen!

    ik heb vast genomen omdat dit het goedkoopst uit de test kwam voor mij. Klopt, is iets goedkoper dan mijn vorige, green choice. Maar ze hadden nu een actie dat je een bol.com cadeaubon erbij kreeg. Dus daar spaarde ik 60 euro op uit. Dus nu een vast contract voor 1 jaar en daarna zie ik wel weer. Misschien bieden ze weer een cadeau aan bij een andere leverancier dus dan stap ik daar weer naar over. Overstappen loont dus! Prima blij met overstappen want het is een administratieve handeling en je merkt er niks van kwa stroom ofzo. Nog geen problemen gehad met verkeerde facturen dus dat vind ik ook altijd een plus (het kan wel eens heel erg zijn als ik zo andere ervaringen lees)

    Door: Pien Stam-vanoord08-07-2015
    Vattenfall13-07-2015

    We vinden het in ieder geval fijn dat je nu klant bij ons bent Pien. Welkom bij Nuon! Bedankt voor de mooie cijfers. Met vriendelijke groet, Barry Nuon Webcare

    Verified

    Scouting Diemen27-07-2020

    Voor de derde keer in een jaar onterecht afgemeld. Doordat we ook zonnepanelen hebben geeft dit een enorme hoeveelheid romplslomp ivm de teruglevering. De klantensercice kan dit ook niet helpen zegt men maar ik ben er helemaal klaar mee

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Stroom & gas

    Ik ben voor Nuon stroom en gas gegaan. Beetje risico genomen omdat het geen vast bedrag is per jaar, maar als hij daalt (en dat doet hij) dan betaal ik minder. Ik heb de check gedaan (welke energie past bij mij) en daar kwam dit uit dat ik uiteindelijk gemiddeld per jaar minder betaal dan dat ik vast had genomen. Blijkt ook dat ik net even iets minder gebruik dan uit de check kwam (kennelijk ben ik zuiniger dan ik dacht) dus ben er blij mee.

    Door: Tatjana08-07-2015
    Vattenfall13-07-2015

    Wat een prachtige cijfers, Tatjana. Dankjewel voor de tienen die je geeft. Heb je je al aangemeld voor Nuonexclusief? Dat is ons spaarprogramma voor klanten. Daar spaar je voor leuke cadeau's, maar krijg je ook bijvoorbeeld korting op leuke uitjes. Met vriendelijke groet, Barry van Nuon Webcare

    Verified

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Al 10 jaar trouwe klant

    Al 10 jaar trouwe klant en erg tevreden met nuon. Vooral als je om je heen hoort wat er af en toe fout gaat bij andere partijen. Dus vandaar eens tijd voor een kleine review over nuon van mij! Tevreden dus.

    Door: Herma23-01-2018
    Vattenfall30-01-2018

    Hallo Herma, Wat mooi om te lezen. Bedankt voor deze review. Groeten, Jeppe

    Verified

    Ilona van elswijk23-09-2020

    3 jaar vast gezet, na 2 jaar opgezegd vanwege verhuizing. Boete €100,00 boete snap ik maar een afrekening waarbij ik hetzelfde energiegebruik heb als het eerste jaar €350 bij betalen, daar snap ik niks van. Jammer!

    Kenswiel EW20-10-2020

    Heb aan Vattenvall gevraagd om een onderzoek naar mijn energieverbruik. Ik heb geen hoog verbruik. Echter vermoedelijk tappen allebei mijn buren energie van mij af . Mijn heeft mij een duidelijke nee verkocht.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Drs.

    Super geholpen na breuk met Essent.

    Door: MJ Husslage11-03-2016
    Vattenfall16-03-2016

    Dankjewel voor je positieve review en het mooie cijfer! Vriendelijke groet, Barry, Nuon Webcare

    Verified

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Gas en licht

    Ben overgestapt naar Vattenfall en in mijn contract staat dat Vattenfall de overstapboete betaald maar Vattenfall hanteert een ontmoedigingsbeleid zodat het onmogelijk is de boete die ik reeds betaald aan mijn vorige leverancier heb terug te krijgen!
    Ik wil dus naar een andere leverancier na twee weken en nu krijg ik ijskoud een eindafrekening met een boete......belachelijk.

    Door: Ferry van der Meer16-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    geen aankoop. Ex NUon

    Mijn werkplaats werd zonder enig overleg geklassificeert als garagebox waardoor de rijksregeling van kleine stroomgebruikers verviel.
    Zonder enig overleg of waarschuwing. Resultaat? Een € 300 hogere stroomrekening voor afnamen van een paar KWu!
    Brief geschreven aan de directie. Tot zover zonder reactie.

    Door: H.A Steenman08-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Niet alleen een andere naam maar ook ineens groen?

    Wij zitten al vele jaren bij Nuon en wilden eigenlijk gaan overstappen naar een aanbieder van groene energie. Want Nuon leverde grijze energie en ik vind dat in deze tijd niet meer kunnen. Dit jaar eindelijk dan de stoute schoenen aangetrokken en opgezegd bij Nuon.

    Werden we vlak daarna benaderd door Vattenfall - dat dat het nieuwe Nuon is en dat ze dus wel groen zijn. Ik dacht eigenlijk dat Vattenfall de nieuwe naam was alleen en dat er dus niks zou veranderen, zo was dat ook gecommuniceerd naar ons toe. Alleen een nieuwe naam.

    Maar dus ook een andere vorm van energie? Dat is toch heel wat anders dan alleen een nieuwe naam? Ik vind het een beetje vaag, maar ik vond het wel ok zo, want het scheelde ons om over te stappen. Dat is toch best wel wat werk om uit te zoeken en daar had ik eigenlijk geen zin in.

    Nou ja een lang verhaal kort we zijn gewoon bij Vattenfall gebleven dat dus Nuon was maar nu anders heet en dus ineens groene energie had. Want dat hadden ze toch niet eerst, of ben ik nou gek? Verder maakt het mij niet zoveel uit waar mijn stroom vandaan komt en volgens mij zijn ze allemaal toch even duur (niet goedkoop). Maar ik vind het wel belangrijk dat de stroom groen is want het gaat niet goed zo met de wereld en dan is het minste wat je kunt doen toch groene energie nemen.

    Voelt toch een beetje als overstappen want nieuwe naam en nieuwe energie en de stijl is ook helemaal anders.

    Door: Laura van Opdam12-11-2019
    captainpeacock21-11-2019

    Beste Laura, wist je dan niet dat Vattenfall in Diemen een mega biocentrale heeft of krijgt. Misschien hoef ik je niet uit te leggen dat biocentrales vele malen schadelijker zijn voor het klimaat en milieu.

    captainpeacock21-11-2019

    En het gekke is: we moeten allemaal van het gas af, maar Vattenfall stimuleert dat bepaald niet. Voor de consument die alleen stroom verbruikt is er geen welkomstcadeau. Keuze voor groene stroom levert in mijn geval een voordeel van € 0,10 per maand op. Voor stroom/gas verbruikers heeft men wel prachtige welkomstaanbiedingen. Iets stimuleren waar je vanaf wilt is de wereld op zijn kop. Nog afgezien dat van het gas af de consument in de toekomst tot hoge kosten zal leiden.

    Karin22-11-2019

    BIOcentrale klinkt toch juist goed of heb ik het dan mis?

    Ton van der Rest12-12-2019

    Ik tracht U tevergeefs te bereiken om te melden dat er Valse Meter opnemers onderweg zijn. En Kan U niet bereiken . Wat een Onzinnige toestand. !

    J DE HAAN13-12-2019

    wij hebben wel een kontracht bij jullie aan gevraagt wij dachten van 3 jaar blijven minder betalen met cadeau

    alice sahuleka26-12-2019

    nou geen kontakt kunnen krijgen via social media telefoon, blijkt ook dat de jaarrekening overdreven hoog is gauw overstappen dus

    Frans31-01-2020

    Wat een verschrikkelijk bedrijf. Steld eenzijdig (idioot hoog ) maandbedrag vast bij verhuizing. Is daarna niet te bereiken via inyernet en telefoon. Wil overstappen maar heb nog een contract. Zo gauw als dat afgelopen is ben ik weg. Wat een flutbedrijf

    Hofman07-02-2020

    Na 3 maandwn srap ik over na essent, nu schijn ik +200€ oververbruik te hebben. Ik krijg jullie niet te pakken telefonisch

    Honden07-03-2020

    Kanker oplichters

    Diana07-03-2020

    Ik had een contract voor onbepaalde tijd. In de woning werd niet gewoond. Nu na 2 maanden zeg ik op en moet 238,44 bij betalen. En waarvoor moet ik dit betalen dan want een gespecificeerde factuur heb ik niet ontvangen!!

    Annemiek 10-03-2020

    Wat een klote bedrijf, regeling / afspraken, helemaal niet , mooie praatjes , ZEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER slecht Vieze gasten

    Jan Hamers12-03-2020

    Vanaf dat nuon fattenfall is geworden is het een verschrikking. ben eigenlijk een zakelijke klant maar er is totaal geen communicatie mogelijk jawel tussen 9.00 en 15.00 uur als de meeste mensen werken. Contact mogelijkheid via facebook of de chat. Maar ook daar geen antwoord. Weet niet wat ze daar aan t doen zijn maar ik heb al diverse offertes aangevraagd. Bij Nuon zeer tevreden maar vanaf vattenfall is het gewoon waardeloos

    Anoniem26-03-2020

    zeer slecht!

    Jordy02-05-2020

    Niet mee in zee gaan! Oplichters... Achteraf zijn wij er achter gekomen dat ze ons ingezet hebben op een leegstaand huis en hebben een eind afrekening van bijna 1000 euro gekregen.. onder het mom van wij zijn goedkoper NIET DUS!!! Verdere stappen naar Fattenfall zullen wij nemen!!!

    Suzie04-05-2020

    Ik ben vorig jaar na 35 jaar essent overgestapt naar Nuon/Vattenfall ( zakelijk)! Hier mocht ik gebruik van maken omdat een van mijn kinderen ingeschreven staat bij de kvk.. Ik gebruik dit dus in een privé situatie.. Ik kan niet wachten tot het jaar om is zodat ik weer gewoon terug kan naar essent.. mijn verbruik is bijna verdubbeld.. 6258 kWh voor een 2 persoonshuishouden, terwijl dit al jaren rond de 3200 kWh was. ( en dit is al best veel voor 2 personen). Alleen al met mijn daltarief draaien we er per jaar 3500 kWh terwijl we op de bank tv zitten te kijken. Knap als je aktiviteiten overdag plaatsvinden.. Dus alle beloftes van wij zijn goedkoper zijn gelogen van A tot Z.. Heb nu een energiecheck aangevragen die pas in juli gepland kon worden..!! Ondertussen is mijn maandtermijn van 175€ naar 270€ en een maandelijkse afbetaling van 97€ voor de hoge jaarafrekening.. wil graag ook verdere Stappen ondernemen om dit uit te zoeken. Iemand ideeen waar ik het beste kan beginnen.. Eerder overstappen is geen optie omdat het een zakelijk contract is en daarvoor is de overstapboete 1000€ Ipv 250€ voor een privé contract dus daar trapt geen enkele andere energiemaatschappij in.. Nog maar 11 maanden en dan ben ik verlost van deze oplichters..!!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    termijn bedrag veel te hoog

    Na een jaar weer terug bij Nuon. Ik stap elk jaar over en bij Nuon kon ik altijd makkelijk mijn termijn bedrag bijstellen. Dit wordt namelijk altijd wel erg ruim vast gesteld door alle energieleveranciers. Helaas werd mijn termijnbedrag op 132,00 vast gesteld terwijl ik over heel 2018 maar 101,00 per maand betaalde bij mijn vorige leverancier en er geen omstandigheden zijn op grond waarvan verwacht kan worden dat ik meer energie zal gaan gebruiken. Natuurlijk de kosten gaan wat omhoog vanwege ¨alle omstandigheden¨ in dit land, begrijpelijk maar met 30 euro per maand? Maar wat heeft Nuon gedaan...je kan het termijn bedrag wel wijzigen maar alleen OMHOOG!! Dit was vorige keer (2 jaar geleden) nog niet zo.
    Ik ben benieuwd hoe snel ze reageren op mijn mailtje......
    Ze proberen het gewoon maar ik vind het Nuon onwaardig, ik was altijd zo tevreden over hun mooie jaaroverzichten b.v.

    Door: jeroen verrier09-01-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    8.5
    rating

    Ze weten waar het over gaat.

    Ik ben zo'n klant die wel wat weet over energie. En toch verrast werd door een wijziging in overheidsbelastingen.

    Ze leggen het je kundig uit. Attenderen me erop dat ik de Nuon vaste klantenkorting nog niet geactiveerd had (had er zoals veel mensen dat doen, geen tijd voor genomen). En zagen dat mijn contracten af zouden lopen en vroegen aan mij wat ik wilde. Niet wat zij nodig vinden. Verhelderend.

    Mijn ervaring is niet op één gesprek, ben er al jaren tevreden.

    Mensen vriendelijk en kundig.
    En nu spaar ik zonder dat het moeite kost ook nog mee in een exclusief klantenprogramma. En omdat ik al zo lang bij Nuon zit, spaar ik ook nog harder.

    Fijn zo'n bedrijf dat klanten waardeert die niet de hele tijd overstappen.

    Door: Mevr. V02-09-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Betrouwbare stroom, goede hulp bij storingen

    Wij zijn al jaren klant bij de NUON.

    We hebben één keer een energiestoring gehad, dat was echt lastig. Zo zagen we NUON ook eens in actie. Ze waren uiterst behulpzaam aan de telefoon en gelukkig heeft het al met al niet heel lang geduurd. Achteraf bleek het een grotere storing te zijn geweest, niet door NUON zelf. Maar goed om te weten dat ze voor je klaarstaan als er een probleem optreedt.

    Mede om die reden zijn wij al die jaren niet van energieleverancier gewisseld. Waarom zouden we ook. Het kost een hoop gedoe en we zitten goed waar we zitten!

    Al die aanbiedingen overal laten ons ongemoeid, want nu weten wij tenminste dat we betrouwbare stroom hebben.

    Door: F. Nijland09-12-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Stroom en Gas

    Vorig jaar juli een contract stroom en gas afgesloten.
    Destijds met de medewerker mijn verwachte verbruik opgegeven. Verwacht 2500kwh en 1500m3.
    We kwamen op een termijn uit van 124€ per maand. Ik heb toen 5€ per maand er bovenop gedaan.
    129€ per maand.
    Het hele jaar door heb Ik het verbruik goed bijgehouden. Eind juli 2020; totaal verbruik: 1870kwh en 1450m3.
    Netjes hè?!
    Nu na een jaar heb ik de jaarafrekening ontvangen van Vattenfall. Conclusie: 170€ bijbetalen!
    Hoe dan?? Ik kreeg een verhaal over verhoogde belastingen en dergelijke. Waarom spreek je een maandbedrag af dan?
    Ik voel me echt genomen door Vattenfall, vals voorgelicht en besodemieterd.

    Door: Van Galen 16-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Nieuwe aansluiting

    25 jaar klant geweest en altijd netjes betaald in door een foutje van de bank 1 keer mis gegaan nu wil ik een nieuwe aansluiting in me nieuwe huis maar dan moet ik eerst 450 euro waarborg betalen omdat ik me rekening niet op tijd zou hebben betaald nou van mij kunnen ze kapot vallen daar

    Door: Jeroen25-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Opgelicht

    Wat een verschrikkelijk bedrijf, onbetrouwbaar, slechte communicatie.
    Bij controle van de jaarrekening is er gewoon 40m3 gas doorberekend wat wij niet gebruikt hebben. Dit is ook bevestigd en de verklaring is een vreselijk lulverhaal, dat wij "beter" gas hebben. Degene aan de telefoon was het zelfs met ons eens dat het niet te verklaren was. Dit werd snel overruled door een onzinnige mail over waardes, warmte en de afstand tot de bron. Dus op deze manier komt Vattenfall aan zijn geld. Als ze dit bij alle klanten doen
    Dit is mijn geld, dat ik zsm wil terughebben.
    Nooit meer Vattenfall, geen woorden voor en dat als je ergens zo lang klant bent.

    Door: John22-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Stroom

    Pas op dat fattenvall niet eenzijdig de starttijd van de levering vervroegd. hebben ze bij ons wel gedaan Kosten voor ons €50,00 boete van de vorige leverancier. En dan zeggen dat onze mails hierover niet zijn binnengekomen in de bedenktijd.
    Voelen ons bedonderd. Dus pas op en dan maar geen Vattenfall.
    Zou de service met nul sterren maar dat kan niet. Ook weer zo iets

    Door: Tj posma/C elgersma10-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    Energie

    In 2019 overgestapt naar Vattenfall, op basis van het advies van de Energie Adviseur Zakelijke Markt van NUON/Vattenfall.
    Deze adviseur stelde ons een door hem berekend maandbedrag voor op basis van ons stroom- en gas verbruik in het jaar 2017-2018 wat ons aantrekkelijk leek .
    Echter bij het ontvangen van de eindafrekening van Vattenfall in 2020 zijn wij erg geschrokken omdat ons nieuwe maandbedrag met 25,16% gaat stijgen.
    De feiten op een rijtje:
    Ons stroomverbruik 2019-2020 ten opzichte van 2017-2018 is met 5,95% gedaald (-259 kWh)
    Ons gasverbruik 2019-2020 ten opzichte van 2017-2018 is met 2,81% gestegen (+40 m3)
    Ons nieuwe maandbedrag gaat 25,16% stijgen???
    Hierover telefonisch contact gehad met de Vattenfall klantenservice, zij hadden ook geen verklaring voor bovenstaande feiten, als enige mogelijkheid wordt door klantenservice aangegeven dat er door de Energie Adviseur Zakelijke Markt een fout advies(berekening) gegeven is omtrent het maandbedrag, op basis waarvan wij hebben besloten naar Vattenfall over te stappen.
    Omdat wij hierover niet tevreden zijn willen we overstappen naar een andere energie leverancier, Vattenfall klantenservice heeft hiervoor begrip en biedt ons aan gratis over te stappen zonder bijkomende kosten vanwege contractbreuk.
    Echter bij de bevestiging beëindiging energiecontract zijn ze bij Vattenfall deze belofte weer vergeten en kunnen wij 225,83 Euro opzegkosten betalen.
    Samenvattend: Vattenfall probeert klanten te lokken met foute adviezen en de beloftes van klantenservice worden niet nagekomen. (Namen van de Vattenfall adviseur en service medewerker zijn bekend)

    Door: M. Schimmel16-07-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6
    rating

    Aanmelding bij Vattenfall als energieleverancier van stroom&gas.


    Ik heb de vrijheid genomen om een aantal feiten op een rij te zetten en u mag ten alle tijde inzage hebben in alle mails en Apps inzake aanmelding en verzoek tot INZAGE bij EDR.

    31 mei mijn aanmelding bij Vattenfall.
    31 mei uw clichéantwoord en bevestiging aanvraag.
    05 juni uw antwoord, waarborgsom betalen dan acceptatie, het is vanzelfsprekend dat er een controle plaatsvindt naar je betaalgedrag. Dit wordt bij EDR gedaan.
    07 juni verzoek tot INZAGE, we konden ons niet conformeren, dat we in een zogenaamde risico groep zitten.
    09 juni Vattenfaal was telefonisch niet bereikbaar, communicatie ging via App, wederom verzoek tot inzage gedaan met de vraag; welke documenten toegevoegd moesten worden bij de aanvraag.
    Via app antwoord: ID opsturen naar waarborgcontrole@vattenfall.nl met vermelding: verzoek inzage
    09 juni mail opgestuurd naar waarborgcontrole@vattenfall.n met kopie ID.
    11 juni uw antwoord; documentatie niet volledig, formulier met bezwaar toevoegen.
    11 juni mail met bezwaar tegen het besluit van de waarborgsom, kopie ID verstuurd.
    16 juni uw antwoord van Kim Jongkind namens Vattenfall en niet van EDR. Kortom nog geen INZAGE van EDR waarom we een waarborgsom moeten betalen.
    16 juni nogmaals om INZAGE gevraagd aan Kim Jongkind.
    19 juni antwoord van Jordi Bosman namens Vattenfall dat er 5 werkdagen tussen zit voordat antwoord komt van EDR en na ontvangst deze zal toesturen.
    28 juni de 5 werkdagen zijn ruimschoots overschreden en hebben nog steeds geen INZAGE.

    U mag zelf een rapport cijfer geven betreffende klant- en service gerichtheid bij Vattenfall .


    Met vriendelijke groet,

    Ben Polak

    Door: Ben Polak28-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Elektriciteit, stadsverwarming

    Levering van de producten is prima, nieuw contract afsluiten zo gebeurd, maar klanten contact krijgen dramatisch.

    Het telefoon nummer staat op de site enigszins verborgen onder de chat-robot (zinloos, kan alleen omgaan met standaard vragen) en contact via Facebook (wat heeft Facebook te maken met mijn energiecontract) en Twitter (zie Facebook)
    Na het telefoonnummer gevonden en gebeld te hebben wordt er opgenomen door een spraakrobot, die eerst vraagt of de vraag via Whatsapp (ook Facebook trouwens)gesteld kan worden en daarna vraagt om de vraag in te spreken. Omgaan met storingen kan die niet, pas na 4 pogingen werd ik doorverbonden met "andere vraag"

    Hoezo klantvriendelijk?
    Telefonisch contact in geval van afwijkingen is in alle gevallen belangrijk en wordt zo wel heel lastig gemaakt

    Door: Jelle Struijk16-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    6.5
    rating

    niks, weg hier.

    Wat een VRESELIJK bedrijf, klantenservice en sommige medewerkers daar.
    Heb daar jaren lang mijn energie van genomen en nooit naar ander overgestapt, ook al zijn ze veel duurder dan andere aanbieders. Maar als je weggaat komt de verschrikking , je word gebombardeerd met rekeningen die je alla min MOET betalen, daarachter drijgen met aanmaningen,contact met klantenservice , de ene zegt dit de andere dat. dan zitten erbij die je uren, ja UREN in de wacht zetten en er zitten erbij die je een grote bek geven. ook 1 aardige die je fatsoenlijk te woord staat.
    Maar wat een tyfusbedrijf,,, Blij dat we er weg zijn.
    Op aanraden buren en vrienden overgestapt, Nu zijn we 40% minder aan energie kwijt.....

    Door: g de gans08-06-2020
    Stefan 27-08-2020

    Naar welk bedrijf zijn jullie overgestapt? Wij zijn afgelopen maand verhuisd. Wij betaalde normaal 50 euro als termijnbedrag (in een oud huis) nu zijn we naar een gloednieuw appartement gegaan A+++ en ons termijnbedrag wordt 170 euro. Van niemand krijg je uitleg hierover en je moet het maar slikken en betalen.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    energiecontract

    Hele mooie verkooppraatjes maar ze liegen mensen gewoon voor! en ja dan kun je zelf zeggen: je kan toch zelf lezen?!? maar voor de 1 is dat makkelijker dan de ander. Ik vertrouw nog op mensen maar dat kun je beter niet op hun doen. Ze liegen je echt enorm voor. Ik was veel duurder uit bij hun terwijl ik er op vooruit zou gaan.
    Ik raad hun zeker niet aan!

    Door: Kok05-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Gas en licht

    Zolang het contract loopt bij Vattenfall is er weinig aan de hand. Het tarieven lijken zo'n beetje hetzelfde te zijn (misschien een beetje hoger) als bij de concurrent en de (automatische) informatieverstrekking lijkt helder en duidelijk.
    Wil je echter zelf ergens informatie over vragen dan is men slecht bereikbaar. Telefonisch lang in de wacht, reacties op mail, Whatsapp en chat laten lang op zich wachten.
    In mijn geval waren de jaarafrekeningen (10 jaar Nuon en enkele maanden Vattenfall) geen probleem. Mijn verbruik daalde al enkele jaren steeds licht (actief bewust verbruiken en duurzame aanpassingen aan woning etc.) en de jaarafrekeningen daalden mee. Tot ik mij begin dit jaar liet overhalen om terug over te stappen naar de leverancier waar ik destijds voor Nuon ben weggegaan. Vattenfall presenteerde mij een ongespecificeerde eindafrekening die vele malen hoger is dan logisch is ten opzichte van mijn verbruiksgeschiedenis. Uitleg was niet beschikbaar; als ik al contact kreeg werd ik van het kastje naar de muur gestuurd en bij aandringen reageerde men als naar een lastige kleuter. Toen ik aangaf dat ik pas tot betaling zou overgaan als Vattenfall mij een goede verklaring kon geven voor het enorme verschil tussen verbruik en afrekening, volgden de aanmaningen (zonder specificaties) al snel.
    Ik heb uiteindelijk maar besloten te betalen en deed daartoe een voorstel voor betaling in termijnen omdat ik het betreffende bedrag niet ineens kan ophoesten. Vattenfall is hier mee akkoord gegaan maar heeft in hun oneindige wijsheid het logisch gevonden om elk termijn te belasten met "vertragingskosten", oftewel; het bedrag dat al te hoog is voor de portemonnee van de klant, nog wat hoger gemaakt.
    Goed bezig, Vattenfal...

    Door: Mbo4629-05-2020
    MMC23-08-2020

    Ik heb precies hetzelfde meegemaakt!!

    liz26-09-2020

    same here!!!!! I finished with vattenfall last month and got the final payment of nearly three times higher than our annual usage?????

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    Schrijf zelf een review over Vattenfall

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Vattenfall een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 131 ervaringen geplaatst over Vattenfall. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4.8 gekregen, waarbij 100% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Vattenfall actief?

    Vattenfall is vooral actief in de categorie Energie en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en)

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Vattenfall gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.