Europcar

6.5

Bestellen

5.3

Service

5.8

Prijs

5.8

Levering

46.2%

Zou hier weer kopen

Europcar

Heb je zelf geen auto of wil je gewoon wel eens wat anders, al is het maar voor een dagje? Dan kun je een auto huren. Europcar is een van de bekendste aanbieders van huurauto’s en heeft dan ook op tal van belangrijke plaatsen vestigingen zitten. Schiphol, maar ook andere luchthavens in Nederland, zijn voorzien van een Europcarvestiging en in het hart van alle grote en niet zo grote steden kun je gemakkelijk een auto huren of terugbrengen. Een professionele verhuurder, die bovendien is onderscheiden met de 5-sterrenkwalificatie van de BOVAG, de hoogste waardering voor een autoverhuurbedrijf. Bij Europcar ben je dus in goede handen.


Over Europcar

Europcar International is Europees marktleider op het gebied van verhuur van personen- en bestelauto’s. Het bedrijf werd in 1949 opgericht in Parijs en heeft inmiddels vestigingen over de hele wereld: 10.000 locaties in 150 verschillende landen. Het wagenpark van Europcar is dan ook zeer uitgebreid. Personenauto’s in alle soorten en maten: sedan, hatchback, cabriolet, station, personenbussen, bestelwagens, verhuisauto’s, zelfs vrachtauto’s zijn er te huren. Je kunt selecteren op diesel, benzine of elektrisch; op automaat of handgeschakeld. En natuurlijk op de types auto. Wagens als de Kia Picanto, de Volkswagen Up, de Mini of de kennelijk populaire Citroën Cactus. Maar er zijn ook grotere en luxere varianten, zoals een Mercedes-Benz, een Nissan Qashqai, iets uit de BWM 3-serie, een Audi A3 of een hybride Toyota. Of nog groter? Range Rovers, Mitsubishi Outlanders en Jaguars behoren ook tot het assortiment. Let wel: je weet nooit helemaal zeker welk type je krijgt, want je krijgt altijd ‘of een gelijkwaardige’ wagen…

Bent u het eens met de directeur van europcar? Wat is uw ervaring?



Diensten van Europcar

De diensten van Europcar zijn legio. Kort huren, lang huren, verlengen, shortlease, privélease, zakelijk, verzekeringen, gratis 24/7 pechhulp in Europa, gratis inleveren bij elke Nederlandse stadsvestiging (ideale voor roadtripjes in eigen land of verhuisklussen), een oproepauto (voor als je een paar keer per maand een auto nodig hebt), vaak scherpe aanbiedingen (zoals korting voor leden van de ANWB), een veiligheidskit voor onderweg, een vaste klantenkaart voor extra voordelen, navigatiesystemen, het toevoegen van meerdere bestuurders, kinderzitjes en het verhuren van verhuisartikelen zoals steekkarren, verhuisdekens, traplopers en verhuisdozen. Bedenk het, en ze stoppen het in de auto die je wilt huren.


Klachten Europcar

Om teleurstellingen te voorkomen en klachten al bij voorbaat op te vangen, zijn er op de website van Europcar allerlei artikelen te vinden over mogelijke struikelblokken bij het huren van een auto. Hoe zit dat met eigen risico of met borg? Bij welke leeftijden zijn er voorwaarden of beperkingen aan het huren van een auto? Dergelijke vragen kunnen voor problemen zorgen bij autoverhuur, maar de ingelezen automobilist hoeft dan in ieder geval niet voor verrassingen te staan. Contact opnemen met Europcar kan op vele manieren; ze zijn van alle moderne communicatiemiddelen voorzien. Facebook, Twitter, een iPhone app en een Android app: het behoort tot de mogelijkheden. Liever ouderwetse contactvormen? Geen probleem: je kunt ook gewoon langsgaan of bellen, en je wordt uitgebreid en professioneel te woord gestaan.


Heb je ooit je droomauto gehuurd bij Europcar of kreeg je juist een wrak mee? Deel nu jouw ervaring met internationaal autoverhuurbedrijf Europcar op NederlandReview! 
 



Nieuwsberichten: Check onze laatste kortingen & voordelen van Europcar:
- 4% korting op autoverhuur


Hoe goed is Europcar. Is het makkelijk om een auto te huren en wat zijn de voorwaarden. Lees ervaringen van consumenten

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (104)

autohuur Amsterdam 2 weken

van 21 april - 7 mei had ik een auto gereserveerd bij Europcar (via website carrental.com) . Nadat ik 23 uur na de maanden eerdere opgegeven aankomst tijd (let op vluchtnummer en contactgegevens waren bekend bij de verhuurder) aankwam voor de auto werd mij medegedeeld dat de auto al aan iemand anders was verhuurd en dat er geen enkele ander auto meer beschikbaar was. Wel moest ik 3 dagen huur betalen. Dit is onacceptabel gedrag van Europcar. Waarom vragen om contactgegevens omdan een reeds volledig betaalde huurauto (vooraf volledig betaald) zomaar weg te geven aan een ander. Ik heb regelmatig prive en zakelijk gehuurd bij Europcar, maar dat gaat vanaf nu NIET meer gebeuren. Het zijn een stel oplichters (geworden). BUYER BEWARE , je kunt hier beter geen zaken mee doen. Heeft veel stress en VEEL extra kosten opgeleverd. wat mij betreft komt het neer op DIEFSTAL.

T

Ton

16-06-2023

0forum

Auto gehuurd

Nog tijdens mijn autohuur heeft europcar 120Euro afgeschreven van mijn creditkaart voor naar hun zeggen een extra dag. We zouden de auto vanaf 9 uur sochtends huren voor twee dagen. We kwamen iets eerder bij de balie dan voorzien (1,5 uur) doordat onze lange vlucht eerder was en we zijn door de medewerker weggestuurd met de mededeling dat we anders een extra dag zouden moeten betalen. We hebben koffie gedronken en gingen terug. We namen de auto mee om 8.40 uur (ik heb een aantekeing van de medewerker!) Tot mijn verbazing heeft de medewerker de afhaaltijd op 7.10 uur gezet en heeft europcar het hoge bedrag gewoon van mijn creditkaart afgehaald. Ik ben gaan mailen, heb zelfs het bonnetje van de koffie en de aantekeniing van hun eigen medewerker meegestuurd en ik word gewoon genegeerd. DIEFSTAL

A

A.Radl

26-04-2023

0forum

huur auto airport Malaga

De reeds aanwezige schade is op mij verhaald na inlevering auto. Het is gebruikelijk om met verhuurder vooraf schriftelijk vast te stellen welke schade reeds aanwezig is. Dat is niet gebeurd. Nu moet ik reeds aanwezige lichte schade aan deur (klein petje van steenslag) en roestplekken velgen vergoeden. Bedrag is afgeschreven van Visa card. Heb gevraagd om foto's van de reparaties en de rekening garage. Nog geen reactie ontvangen.

W

wils kloos

17-11-2022

0forum

Gestolen Geld 1500 euro

Hallo, ik wil graag het probleem met u delen dat ik woensdag had bij Europcar. ANWB heeft mij auto van Europcar laten vervangen. Ik heb hem ook afgeleverd op 09-11-2022, maar toen ik thuiskwam, realiseerde ik me dat ik mijn tas was vergeten en belde ik meteen Europcar. Ik wilde dat er voor mijn tas werd gezorgd dat ik onderweg was. Ze zeiden oké. Toen ik ging, zag ik dat mijn tas in hun kantoor was en ik kocht hem. Toen ik thuiskwam, realiseerde ik me dat ik geen 1500 Euro geld in had. Ik ging terug naar Europcar, maar ze zeiden dat ze niet verantwoordelijk waren omdat ze het op het bord hadden gezet. De medewerker aan wie ik het voertuig heb afgeleverd en de persoon die mijn tas heeft afgeleverd, waren hetzelfde. Eigenlijk was het duidelijk. Ik heb aangifte gedaan bij de politie. Ik wacht op het resultaat. WAARSCHUWING ‼️ Vertrouw Europcar niet. Je kunt alles zijn. Medewerkers hebben het voertuig niet bekeken bij het in ontvangst nemen van het voertuig en hebben geen rapport bijgehouden. Ruw met zijn voeten op tafel nam hij de Sleutel in ontvangst. Maak NIET dezelfde fout. Als je iets vergeet, zal je staat van menselijkheid ellendig zijn. Advies van mij. Ik leefde, jij leeft niet.

R

RKoc

13-11-2022

0forum

Auto gehuurd

Oplichters. Weigeren waarborg terug te betalen voor auto die in exact dezelfde staat is teruggebracht als hij verkregen is.

Y

Yssam Benichou

11-08-2022

0forum

Huurauto in Israel

In Israel een auto gehuurd, via de site van Europcar gereserveerd. Bij aankomst kreeg ik te horen dat ze geen auto hadden en dat we wel de stad in konden gaan en ze ons zouden bellen als de auto binnen zou komen. Vanwege andere reserveringen was dat voor ons geen optie. Uiteindelijk na veel gedoe hebben we een auto mee gekregen. Die was verder prima. Na afloop de auto ingeleverd en nu, 1,5 maand verder, heb ik de borg nog steeds niet terug. Als reactie op mijn vraag via het contactformulier heb ik alleen als antwoord gekregen "The deposit was unblocked at June 18, 2022". Maarja blijkbaar niet op mijn rekening/credit card.

S

Sebastiaan Viezee

06-07-2022

0forum

huur wagen

absoluut een afrader, hebben ons dubbel gefactureerd, alles was op voorhand betaald en het verhuurcenter FIREFLY heeft nog een de verhuur doorgereknd achteraf van ons masterkaart. heb ze alle twee op de hoogte gebracht en na een week kreeg ik te horen dat ze elkaar met de vinger wijzen en dus de zaak gesloten is. Dikke afzetters !!! DE PRIJS IS VOORDELIGER BIJ HET ORIGINEEL VERHUURBEDRIJF

D

diwa

14-12-2021

0forum

autohuur Europcar

Wij hadden vanaf 8 september 2021een huurauto op La Palma. Moesten op 22 september vanwege de uitbarsting van de vulkaan Cumbre Vieja met spoed vluchten naar de haven en vandaar naar Tenerife. Auto bij de haven achtergelaten en geen tijd om af te tanken. Europcar berekende niet alleen de benzinekosten (correct natuurlijk) maar ook €48 aan tankservice kosten en terughaalkosten van de auto. En dat vind ik in deze noodsituatie nou niet erg galant tegenover de slachtoffers van de natuurramp.........

P

P.Ruber

29-09-2021

0forum

Auto gehuurd in Jordanie

Ik ben al jaren een heel tevreden klant van Europcar. De service is altijd meer dan goed, de prijzen zijn prima en gaat altijd zoals het hoort; snel, goed en zonder problemen. Maar nu had ik een auto gehuurd in Jordanie, van 23-08-2021 tot 3-09-2021 en hoewel er bij het inleveren gezegd werd dat we de borg binnen 5 minuten terug zouden hebben en dat de auto helemaal ok was, hebben we die nog steeds niet terug. Het lukt ons maar niet om iemand te pakken te krijgen in Amman van Europcar, en het is heel vervelend dat de borg nog steeds gereserveerd is op onze credit card. Help. Wat te doen? Joyce

J

Joyce Derrix

21-09-2021

0forum

Huur auto europcar

Voor de tweede keer in twee maanden… Voor de tweede keer in twee maanden tijd probeert europcar overtoom amsterdam me aansprakelijk te stellen voor een schade die al bestond, danwel met binnenhalen van de auto door een medewerker van europcar werd veroorzaakt. Bij beide gelegenheden had ik een getuige. Bij de eerste gelegenheid zeiden ze toen ik protesteerde dat het een vergissing was. Nu, bij deze gelegenheid wacht ik nog af hoe het hoofdkantoor met deze kwestie om gaat. Ik ontving bovendien een rekening voor een huurbedrag dat ik al voor de fysieke transactie on line had betaald. Hoe slordig is dat! Mijn vertrouwen heeft een ernstige deuk opgelopen. Ik wacht af hoe het hoofdkantoor deze kwestie afhandelt. Heeft U soortgelijke ervaringen? L.J.Smeets.

L

Lėon Smeets

08-02-2021

0forum

Autohuur

Via een tussenpersoon, Doyouspain.com, bij Europcar een auto gehuurd. Op de website aangegeven dat ik een allrisk verzekering wilde. Deze verzekeringspapieren netjes ontvangen. Bij ophalen van de auto in Lissabon werd nogmaals gevraagd of ik de allrisk verzekering wilde. Hier uiteraard met ja op geantwoord. Hebben ze vervolgens vanuit Europcar nog een allrisk verzekering toegevoegd. Mijn uiteindelijke rekening was 50% hoger dan aangegeven op de website. Hierover in contact getreden met Europcar. Hun antwoord was, sorry meneer, u heeft er voor getekend. Dit was een Portugees formulier waarbij ik er vanuit ging dat ik gewoon 1x allrisk zou hebben. Nogmaals uitgelegd hoe het gegaan is en gezegd dat dit toch overduidelijk een fout is. Gevraagd om coulance vanuit Europcar, omdat ik me niet kon voorstellen dat ze zo met hun klanten om willen gaan. Ze hebben nogmaals overlegd en blijven bij hun antwoord... Laatste keer dat ik hier een auto heb gehuurd. Misleidende verkoop en schandalige afhandeling!!!

R

Ron Maass

02-11-2020

0forum

Huur Auto

Vorige week woensdag een auto gehuurd en toen ben ik slecht geïnformeerd dat ik mijn borg pas na 5 dagen terug krijg. Bij andere verhuur maatschappijen kreeg ik altijd de borg bin inleveren direct terug. Dus ik bellen,uiteindelijk bij het hoofdkantoor kreeg ik een zeer onvriendelijke dame, die totaal geen begrijp voor de situatie had en geen enkel sociaal gevoel. Gevolg afgelopen weekend alleen.patat gehad en nu is het maandag en het geld van de borg is nog niet terug. Waar ben ik aan begonnen, om hier een auto te huren, wou dat ik het nooit gedaan had Nu zit ik in de problemen en kan geen eten kopen, totdat ze het eindelijk terug gestort hebben. Ik heb op meerdere site s deze klacht gezet en er komt totaal geen enkele reactie van ze.

H

H Slagter

04-05-2020

0forum

Bestelbus

Erg slechte service. Achteraf komen er nog flinke kosten bij, die niet in het bestelproces zichtbaar zijn. Hou er rekening mee dat de kosten zo'n 25-30% hoger uit vallen als vooraf berekend!

R

Remco

31-03-2020

0forum

Huurauto in Como, Italië

Zeer ontevreden over de prijs (E 86) voor het huren van babyzitje bij de huurauto. Dit was bijna evenveel als de huur van de auto zelf, of als de nieuwprijs van dit type stoeltje. Prijsdiscriminatie van jonge gezinnen, wat ons betreft.

D

Daan Huberts

02-03-2020

0forum

Auto huur europcar

Auto gehuurd via sunny Cars ( Europcar ) 29-11. Tot 6-12. Prijs goed alles goed geregeld ook ter plekke Alleen tot mijn schrik na die tijd 70 euro afgeschreven van mijn credit card. Omdat mijn vrouw ook bestuurder was zeggen ze 70 extra belachelijk. Oplichters !!!!nooit weer !!

J

Jelle klok

23-12-2019

1forum

hele grote huurauto

Wij kregen een GROTERE auto mee dan we hadden besteld. Een hele klasse groter, wat een enorme bak. Leuk voor een keertje. Thuis rijd ik een kleine wagen dus grappig. Prijs was gelijk. Volledig verzekerd dus de kras die we hadden gemaakt werd niet eens naar gekeken.

H

H. Jacobse

12-12-2019

0forum

Huur auto in Sevilla airport

De auto was er niet en een andere auto werd de dubbele prijs.Na 2 maanden de borg nog niet terug gehad.Dieven zijn het

M

Marian Scheerder

23-11-2019

0forum

6 dagen autohuur

Opgelicht bij terugbrengen huurauto Europcar Malaga Airport. Moesten schades betalen die wij niet gemaakt hadden. 220 euro betaald.

W

willie

31-10-2019

0forum

autohuur bij vliegveld Montpellier (Fr).

Bij aankomst een gratis upgrade van Lancia Ypsilon naar Peugeot 208; borg €800,--. Dit was OK, Maar...... Bij controle inleveren een schade geconstateerd (veeg amper te zien) op de linker buitenspiegel. Na 14 dagen een factuur ontvangen van €249,97 (incl. €60,-- administratiekosten??!), ingehouden op mijn creditcard. Schandalig, waarschijnlijk wordt deze auto opnieuw - zonder reparatie - verhuurd waarna een volgende huurder met het zelfde euvel te maken krijgt.

C

Co Vavier

19-10-2019

0forum

Autohuur Europcar

Auto gehuurd via cartrawler, Kon bij aankomst in Bari Italie, niet betalen met de creditcard,dat kukte op dat moment niet, dus gingen we maar naar een andere partij. ,echter wordt na een week wel het gehele huurbedrag van 160 euro afgeschreven van mn rekening,terwijl je niets ervoor gehad hebt. kortom, gewoon oplichterij en niet anders.!!!! GA NOOIT MET DEZE PARTIJ IN ZEE !!!!

A

Aart Klok

16-10-2019

0forum