Europcar
Alle reviewsEuropcar
Alle reviews (89)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Klacht betreffende autoverhuur maatschappij Firefly
Oplichtingspraktijken bij Autoverhuur Firefly in Spanje
Ik heb op 28 november 2017 bij Firefly (via Autoeurope) een auto gehuurd voor 4 weken in Spanje voor de prijs van € 302,91 (inclusief gelimiteerd aantal kilometers per dag).
Wij kwamen op 14 februari aan op vliegveld Alicante om 9.30 uur..
Wij waren ’s nachts om 3 uur opgestaan, omdat je om 7 uur moest vliegen en kwamen dus redelijk
vermoeid aan.
Vervolgens zijn wij toen, nadat wij de bagage van de band hadden gehaald, naar de balie gegaan van
Firefly met ons boekingsformulier, waar duidelijk op vermeld stond: inclusief gelimiteerd aantal
kilometers per dag.
Vervolgens zoekt een baliemedewerkster mijn gegevens op, draait een formulier uit als bewijs voor
het afhalen van de auto met de mededeling dat everything is OK, wat betreft eventuele schade aan
de auto en wijst je 2 plekken aan op het formulier waar je moet tekenen voor ontvangst, zonder ook
maar enige uitleg wat er allemaal in het formulier (dat in de Engelse taal is gesteld) staat vermeld.
Intussen staat er een rij mensen achter je, dus tijd om het formulier door te lezen is er niet.
Je bestelt dus bij deze firma een auto met een gelimiteerd aantal kilometers en vervolgens laten ze je
een formulier tekenen waarin waarin vermeld staat dat je een auto hebt gehuurd met ongelimiteerde
aantal kilometers, terwijl dat in feite niet zo is.
Sterker nog: toen ik de auto terug bracht had ik veel minder gereden dan het aantal gelimiteerde
kilometers die ik mocht rijden.
Tevens moest je, als je de auto terug bracht de tank volgooien. Wij kwamen vanuit de richting Benidorm en daar is maar één tankstation bij Villajayosa dat 49 km voor Vliegveld Alicante ligt.
Dat is voor een auto die wij hadden die 1 op 20 rijdt maximaal 2,5 liter benzine.
Toen wij hem dus terugbrachten, werd er door iemand van Firefly gekeken of er geen schade aan de
auto was en of de tank helemaal vol zat (dat zag hij op het dashboard). En die was uiteraard helemaal
vol. Toen vroeg hij om de benzinebon en schreef vervolgens op het formulier dat ik voor die 2,5 liter
€ 6,37 moest betalen + € 25,- voor het vullen van deze 2,5 liter (excl. BTW).
En dat terwijl ze voor de volgende huurder de auto moeten schoonmaken en wassen, wat volgens de man van FIREFLY altijd bij een tankstation gebeurde.
Maar toen ik thuis kwam, zag ik tot mijn grote schrik, dat er € 70,94 van mijn rekening was
afgeschreven. T.w.: € 23,96 wegens ongelimiteerde kilometers; € 25,- voor het vullen van 2,5 liter
benzine; de kosten van de benzine, zijnde € 6,37 exclusief 21% TAKS.
Je betaalt n.l. vooraf de huurprijs ad € 302,91 met een creditcard. En dat geeft deze firma de tools in
handen om achteraf nog eens geld van mijn rekening af te halen
Dat is dus een heel duidelijk geval van oplichting.Mijn ervaringen met Europcar
Ik ben al jaren vaste klant bij Europcar. In het verleden ook wel eens bij een andere autoverhuurder een auto gehuurd, maar uiteindelijk altijd het liefst bij Europcar. Wat zijn mijn ervaringen? Altijd goed. Echt, ik snap niet dat er kennelijk ook mensen zijn, die niet helemaal tevreden zijn en dan hun spui gaan zitten gallen. Mijn ervaringen zijn in ieder geval geheel anders. Wat ik goed vind aan Europcar / waarom ik altijd terug kom bij deze verhuurder en er zelfs voor om rijdt:
- je. kunt zeer eenvoudig een auto huren via de website. Ik kies meestal dezelfde prijsklasse, maar heb ook wel eens een grotere auto geregeld. Gaat altijd goed, ik ben bij het afhalen nog nooit teleurgesteld. Het is een keer gebeurd dat ze niet meer de auto hadden die ik precies had geregeld (basic en klein), toen hebben ze een luxer model voor me geregeld, een cabrio nog wel. Dus dat doen ze ook.
- Ik haal mijn auto's bijna altijd af bij Overtoom, het personeel is hier altijd vriendelijk en behulpzaam en je staat zo buiten met je auto. Nooit problemen. Enig nadeel is dat het er op bepaalde tijden wat druk kan zijn, maar langer dan een half uur heb ik nooit hoeven wachten. En meestal ben ik direct aan de beurt
- De auto die je meekrijgt is bij mij altijd netjes schoongemaakt en doorgaans is de kilometerteller erg laag. Redelijk nieuwe auto's dus. Dat is bij concurrerende autoverhuurbedrijven wel anders! En ook een reden waarom ik daar niet meer huur maar alleen bij Europcar die ik ken
- Inleveren gaat ook altijd prima. Ik laat m vaak achter in de straat daar, drop de sleutels in de brievenbus en alles is prima.
Ik weet niet wat mensen doen om dan achteraf allemaal problemen te krijgen, maar ik kan zeggen dat ik in al die jaren van toch echt heel wat gehuurde auto's, dat ik NOOIT dergelijke problemen heb ondervonden.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik de service en de klantvriendelijkheid en vooral ook het bestelgemak bij Europcar heel erg goed vind. Het is niet voor niets dat ik tegenwoordig alleen nog maar hier auto's huur en andere verhuurautobedrijven links laat liggen.Super ervaring
Auto gehuurd in Gran Canaria. En je hoort af en toe dus verhalen dat je uiteindelijk (onbedoeld) moet bijbetalen ofzo omdat je schade had of ergens voor getekend hebt dat je niet wilde. Maar niks van dat. Bij aankomst geen rij (ook voor het eerst) dus gelijk geholpen. Alleraardigste spaanse man die prima engels sprak. Probeerde ons wel een extra verzekering aan te smeren, maarja dat doen ze allemaal. Maar ook geen probleem als je dat niet wilt. Wel een goede aanbieding gehad voor een extra chauffeur. Dat was nogal duur op internet, maar als je die dus niet neemt, dan vragen ze het aan je aan de bali en krijg je het voor de helft. Dus toen op pad naar de auto in de parkeergarage. Er staat altijd bij dat je ook een "vergelijkbare" auto kan krijgen. Wat vaak dan ook het geval is. Maar in dit geval kregen we de bmw 1 serie die we ook geboekt hadden. Er stond 3000 km op de teller dus gloednieuw. Wel even goed om de auto heengelopen. Want ze zeiden dat de auto gloednieuw was dus nog GEEN krasjes. Nou, wel dus. We hebben hem even naar voren gereden in het licht, zodat je alles goed kan zien. Ook een goede tip: als je UIT de parkeergarage bent, dan gelijk weer even kijken. Want in het daglicht zie je ineens veel meer dan alleen TL licht. Maar de krasjes aangegeven en dat was geen probleem. Aangekruist op het formulier en het meisje dat daar hielp ging zelf ook meekijken en vond zelf ook nog wat (hele kleine) krasjes die ze zelf aankruisde. Dus toen een week heel veel plezier gehad met de auto. En na een week kun je hem 's avonds gewoon wegzetten. Ik denk doordat we er bovenop zaten en zelf vantevoren al goed aangaven dat we niet voor 1 gat te vangen zijn, dat ze ook nergens problemen van maken. Want we hebben gewoon betaald wat er aangegeven was op internet en dat was ook keurig van de credit card afgeschreven en geen cent meer. Dus conclusie; wel even alle goed checken en erboven op zitten, maar het is een prima bedrijf om je auto te huren!
Mijn ervaringen met Europcar
Wij hebben meermaals een auto gehuurd en dat in de meeste van die keren bij Europcar gedaan. Eigenlijk vooral omdat er een verhuurlocatie van Europcar bij ons in de buurt zit en dan kies je voor gemak.
We hebben heel wat verschillende auto's gehad in de loop der tijden, we huren eigenlijk altijd een middenklasse. Dat rijdt fijner dan een echt kleine auto wat betreft wegligging en comfort in de auto. Een grotere auto is meestal niet zo nodig, ook vanwege de prijs. Bijna altijd kregen we gewoon de auto uit de klasse die we hadden, een enkele keer waren de middenklasse-auto's ineens op en dan kregen we een grotere wagen. Ook wel eens leuk voor de afwisseling!
Eigenlijk zijn alle auto's die we hier gehuurd hebben, naar tevredenheid geweest. Altijd erg schoon en met een lage kilometerstand (ik heb nooit helemaal begrepen hoe dat kan, er wordt toch juist veel gereden in huurauto's?). Ook altijd met een volledige gebruiksaanwijzing in de auto aanwezig, die kijk ik toch altijd even door van te voren, want voor de veiligheid is dat wel handig en soms vind je ineens leuke trucjes die je anders niet had ontdekt.
Personeel is meestal ook vriendelijk en service-gericht, ook al hebben we ook wel eens meegemaakt dat we best lang moesten wachten, omdat er een rij voor ons stond die eerst moest worden geholpen. Maar dan baal je wel, omdat je toch je reservering voor een bepaalde tijd hebt gemaakt en ergens naartoe moet. Maar het maximale dat we hebben moeten wachten is niet meer dan een halfuur op zich.huur wagen
absoluut een afrader, hebben ons dubbel gefactureerd, alles was op voorhand betaald en het verhuurcenter FIREFLY heeft nog een de verhuur doorgereknd achteraf van ons masterkaart. heb ze alle twee op de hoogte gebracht en na een week kreeg ik te horen dat ze elkaar met de vinger wijzen en dus de zaak gesloten is. Dikke afzetters !!!
DE PRIJS IS VOORDELIGER BIJ HET ORIGINEEL VERHUURBEDRIJFautohuur Europcar
Wij hadden vanaf 8 september 2021een huurauto op La Palma. Moesten op 22 september vanwege de uitbarsting van de vulkaan Cumbre Vieja met spoed vluchten naar de haven en vandaar naar Tenerife. Auto bij de haven achtergelaten en geen tijd om af te tanken. Europcar berekende niet alleen de benzinekosten (correct natuurlijk) maar ook €48 aan tankservice kosten en terughaalkosten van de auto. En dat vind ik in deze noodsituatie nou niet erg galant tegenover de slachtoffers van de natuurramp.........
Auto's huren bij Europcar (Nederland en buitenland)
Wij huren regelmatig bij Europcar, meestal bij een vast adres in Utrecht (dichtst bij zijnde locatie), maar ook een aantal keren op vakantie.
Op vakantie moet je wel extra goed opletten met verzekeringen hebben wij gemerkt. Wij doen nu altijd een all-inclusive verzekering, dan ben je gewoon voor alles gedekt. Ik heb gemerkt dat het in het buitenland toch anders rijden is dan in Nederland: andere weggewoontes, vaak een veel slechter wegdek. In Nederland hebben we het maar makkelijk! Daarom doe ik in het buitenland altijd een volle dekking, dan ben je achteraf ook niet teleurgesteld. Wij hebben hier nooit problemen mee gehad, ook niet achteraf, en wij huren al meerdere jaren bij Europcar. Ik kan ze niet goed vergelijken met andere verhuurbedrijven, want ik kies altijd wel voor Europcar. en we hebben nog nooit gehad dat ze er niet waren waar wij op vakantie wilden, dus dat is goed.
In Nederland kies ik overigens ook wel eens voor een mindere dekking, omdat er hier gewoon minder vaak wat fout gaat. We hebben een keer een kras gemaakt toch, maar daar werd achteraf niet eens iets over gezegd, hadden ze vast niet gezien of het maakte niet uit, ik weet het niet.
Ik kan Europcar op basis van meerdere jaren ervaringen zeker van harte aanbevelen, maar ik zou wel altijd goed verzekerd zijn, vooral als je een auto huurt in het buitenland, want daar is autorijden echt vaak heel anders dan hier, heb ik gemerkt dan!Met spoed een auto
Met spoed hadden we voor het weekend een auto nodig. Via de website geprobeerd, maar daar kwamen alleen maar grote auto's naar voren als zijnde beschikbaar. Van die gezinswagens. Dat was ons wat te gortig, dus we zijn toen naar het filiaal aan de Overtoom Amsterdam gegaan, in de hoop dat ze ook nog andere auto's zouden aan kunnen bieden. Wij hebben vaker auto's gehuurd bij Europcar en hebben gemerkt dat de website niet altijd hetzelfde is als in het filiaal.
We hebben toen online de kleinst vindbare auto geboekt, in de hoop die te kunnen inwisselen voor een kleiner model in het filiaal. Want online boeken en betalen, dat gaat nou eenmaal handiger en efficiënter dan dat dat in de winkel nog allemaal moet gebeuren.
In de winkel waren ze erg vriendelijk en er bleek toch een auto beschikbaar te zijn die wat ons wat meer paste, een kleiner model. Wij rijden altijd in kleinere auto's, dat is niet alleen goedkoper, maar vinden we ook prettiger rijden.
Herhaaldelijk is ons gebleken dat de mensen van Europcar met je meedenken en er echt hun best voor doen jou als klant te helpen. Hoe het in andere filialen is, weet ik niet, maar bij de Overtoom zijn ze gewoon heel goed.Altijd positieve ervaringen met Europcar
Wij huren altijd bij Europcar als wij in Nederland een auto huren. Tot nu toe altijd een perfecte auto meegekregen. Soms zelfs een maatje groter of luxer, maar dan altijd voor het bedrag van de kleinste categorie (waar wij altijd voor kiezen). Nog nooit verborgen kosten of problemen hiermee gehad.
Meestal boeken we telefonisch, ook wel eens via de website. Bij de verhuurlocatie zijn ze altijd vriendelijk, al kan het ook wel eens druk zijn.
In het buitenland toevallig nooit bij Europcar gehuurd, misschien daarom dat ik echt alleen maar positieve ervaringen heb met deze autoverhuurder. Wij kiezen echt bewust telkens weer voor Europcar. Ik ken die andere zoals Hertz enzo niet, maar als je zo te spreken bent over een autoverhuurder en deze ook vertrouwt, dan kies je niet zomaar voor een andere aanbieder. Ze zitten ook in de buurt, dat is natuurlijk ook mooi meegenomen.Heel chill
Auto gehuurd in Italie. Zijn richting Napoli gereden. Ik had geen extra verzekering gedaan. Want de fiat 500 (waarmee je natuurlijk MOET rijden in italie) was zelf 89 euro voor 5 dagen, dus goedkoop. Maar de volle-dekking verzekering was 210 euro dus dan vond ik een beetje te gortig. Vrouw achter de bali vroeg er wel 2x om en vroeg waar we heen gingen. Uiteindelijk begreep ik waarom ze het zo vaak vroeg, want die italianen zijn echt GEK!! Ze scheuren als gekke. Ik ben ingehaald via de vluchtstrook en tot 2x een scooter moeten ontwijken anders waren ze dood geweest. Zelf geen krasje gereden, was een supernieuwe auto, dus zaten er ook nog geen krasjes op. TOTDAT we de auto aan het hotel meegaven en terugkregen. Had zo'n domme italiaan een kras gereden op de spiegel. Dus wij niks zeggen bij het terugbrengen en gelukkig hebben ze het niet gezien. Dus voor 89 euro een hele week gereden. Superchill!
Auto gehuurd in Jordanie
Ik ben al jaren een heel tevreden klant van Europcar. De service is altijd meer dan goed, de prijzen zijn prima en gaat altijd zoals het hoort; snel, goed en zonder problemen.
Maar nu had ik een auto gehuurd in Jordanie, van 23-08-2021 tot 3-09-2021 en hoewel er bij het inleveren gezegd werd dat we de borg binnen 5 minuten terug zouden hebben en dat de auto helemaal ok was, hebben we die nog steeds niet terug. Het lukt ons maar niet om iemand te pakken te krijgen in Amman van Europcar, en het is heel vervelend dat de borg nog steeds gereserveerd is op onze credit card. Help. Wat te doen?
JoyceHuur auto europcar
Voor de tweede keer in twee maanden…
Voor de tweede keer in twee maanden tijd probeert europcar overtoom amsterdam me aansprakelijk te stellen voor een schade die al bestond, danwel met binnenhalen van de auto door een medewerker van europcar werd veroorzaakt.
Bij beide gelegenheden had ik een getuige. Bij de eerste gelegenheid zeiden ze toen ik protesteerde dat het een vergissing was.
Nu, bij deze gelegenheid wacht ik nog af hoe het hoofdkantoor met deze kwestie om gaat.
Ik ontving bovendien een rekening voor een huurbedrag dat ik al voor de fysieke transactie on line had betaald. Hoe slordig is dat! Mijn vertrouwen heeft een ernstige deuk opgelopen.
Ik wacht af hoe het hoofdkantoor deze kwestie afhandelt.
Heeft U soortgelijke ervaringen?
L.J.Smeets.Autohuur
Via een tussenpersoon, Doyouspain.com, bij Europcar een auto gehuurd. Op de website aangegeven dat ik een allrisk verzekering wilde. Deze verzekeringspapieren netjes ontvangen. Bij ophalen van de auto in Lissabon werd nogmaals gevraagd of ik de allrisk verzekering wilde. Hier uiteraard met ja op geantwoord. Hebben ze vervolgens vanuit Europcar nog een allrisk verzekering toegevoegd. Mijn uiteindelijke rekening was 50% hoger dan aangegeven op de website. Hierover in contact getreden met Europcar. Hun antwoord was, sorry meneer, u heeft er voor getekend. Dit was een Portugees formulier waarbij ik er vanuit ging dat ik gewoon 1x allrisk zou hebben. Nogmaals uitgelegd hoe het gegaan is en gezegd dat dit toch overduidelijk een fout is. Gevraagd om coulance vanuit Europcar, omdat ik me niet kon voorstellen dat ze zo met hun klanten om willen gaan. Ze hebben nogmaals overlegd en blijven bij hun antwoord... Laatste keer dat ik hier een auto heb gehuurd. Misleidende verkoop en schandalige afhandeling!!!
Huur Auto
Vorige week woensdag een auto gehuurd en toen ben ik slecht geïnformeerd dat ik mijn borg pas na 5 dagen terug krijg. Bij andere verhuur maatschappijen kreeg ik altijd de borg bin inleveren direct terug. Dus ik bellen,uiteindelijk bij het hoofdkantoor kreeg ik een zeer onvriendelijke dame, die totaal geen begrijp voor de situatie had en geen enkel sociaal gevoel. Gevolg afgelopen weekend alleen.patat gehad en nu is het maandag en het geld van de borg is nog niet terug. Waar ben ik aan begonnen, om hier een auto te huren, wou dat ik het nooit gedaan had
Nu zit ik in de problemen en kan geen eten kopen, totdat ze het eindelijk terug gestort hebben. Ik heb op meerdere site s deze klacht gezet en er komt totaal geen enkele reactie van ze.Bestelbus
Erg slechte service. Achteraf komen er nog flinke kosten bij, die niet in het bestelproces zichtbaar zijn. Hou er rekening mee dat de kosten zo'n 25-30% hoger uit vallen als vooraf berekend!
Huurauto in Como, Italië
Zeer ontevreden over de prijs (E 86) voor het huren van babyzitje bij de huurauto. Dit was bijna evenveel als de huur van de auto zelf, of als de nieuwprijs van dit type stoeltje. Prijsdiscriminatie van jonge gezinnen, wat ons betreft.
Auto huur europcar
Auto gehuurd via sunny Cars ( Europcar ) 29-11. Tot 6-12. Prijs goed alles goed geregeld ook ter plekke Alleen tot mijn schrik na die tijd 70 euro afgeschreven van mijn credit card. Omdat mijn vrouw ook bestuurder was zeggen ze 70 extra belachelijk. Oplichters !!!!nooit weer !!
hele grote huurauto
Wij kregen een GROTERE auto mee dan we hadden besteld. Een hele klasse groter, wat een enorme bak. Leuk voor een keertje. Thuis rijd ik een kleine wagen dus grappig. Prijs was gelijk. Volledig verzekerd dus de kras die we hadden gemaakt werd niet eens naar gekeken.
Huur auto in Sevilla airport
De auto was er niet en een andere auto werd de dubbele prijs.Na 2 maanden de borg nog niet terug gehad.Dieven zijn het
6 dagen autohuur
Opgelicht bij terugbrengen huurauto Europcar Malaga Airport. Moesten schades betalen die wij niet gemaakt hadden. 220 euro betaald.
Anderen bekeken ook

Wil je een keer op vakantie naar Groot-Brittannië of Ierland en ben je er nog nooit geweest? Wat zijn de leuke plekjes om te bezoeken, en waar...

Wat vinden de klanten die je voorgingen van CarDelMar? Is het niet prettig om vooraf te lezen over ervaringen die andere consumenten gehad hebben. ...

Alamo: Ervaringen Kekke kar nodig om indruk te maken op je verkering of schoonfamilie? Voor wie tijdelijk behoefte heeft aan een auto, kan een huu...

Wat zeggen anderen over dit bedrijf? Wat zeggen anderen over het parkeren van je auto op schiphol.nl? Of de autoverhuur van Schiphol parkeren? Het ...
Als je een extra bestuurder wilt meld, je dat van te voren. dat is bij alle autoverhuurder. Nu klaag je omdat je niet aan de regels houdt. niet echt mannelijk van je. draag je fouten ook dan gewoon > L