Justlease

6.8

Bestellen

3.6

Service

5.2

Prijs

2.8

Levering

40%

Zou hier weer kopen

Justlease

Ben je op zoek naar een organisatie waar je auto's kunt leasen? Wellicht is Justlease een interessante optie voor jou. Bekijk op deze pagina van NederlandReview welke klantervaringen er over Justlease bekend zijn. Je leest op deze pagina alleen maar objectieve en onafhankelijke bedrijfsreviews.


Wat is Justlease?


Via Justlease kun je auto's leasen. Het bedrijf is onderdeel van Terberg Leasing. Het verhaal is in 2012 begonnen met het veranderen van de ambities in de wereld van autolease. Ze wilden dit ook bereikbaar maken voor particulieren. Dit doel heeft het bedrijf gerealiseerd via hun product: private lease. Er wordt op dagelijkse basis gewerkt met 120 betrokken collega's. Ze werken aan zaken zoals verbetering, vernieuwing en uitbreiding van hun product. Er wordt aangegeven dat ze leasen als specialiteit hebben en hun klanten slimme mobiliteitsoplossingen bieden. Dit doen ze onder andere door klanten een luisterend oor te bieden. Ze willen de diensten die ze verlenen echt afstemmen op de wensen van de klanten. Vanuit die gedachte willen ze jouw mobiliteit op een slimme manier realiseren.


Acceptatieproces


Voordat je een auto kunt leasen zal het acceptatieproces doorlopen moeten worden. Na dit proces wordt bepaald of de persoon een auto mag leasen. Je moet namelijk wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Deze procedure bestaat uit stappen die gevolgd dienen te worden. Allereerst zul je belangrijke documenten moeten aanleveren. Denk aan een kopie van je rijbewijs en een loonstrook. Bij het rijbewijs wordt gekeken of deze nog geldig is en je dus de weg op mag. Met de loonstrook gaat het bedrijf aan de slag om te kijken of je wel kredietwaardig bent.


Kredietwaardigheid


Deze kredietwaardigheid wordt ook bekeken naar aanleiding van je NAW-gegevens. Samen met EDR Credit Services krijg je inzicht in je kredietwaardigheid. Als Justlease het een te groot kredietrisico vindt dan moeten ze je aanvraag helaas afkeuren. Mocht je afgewezen worden dan zul je hier per e-mail op de hoogte van gesteld worden. Mocht je meer behoefte aan informatie hebben, dan kun je contact opnemen met de EDR Credit Services. Mocht je kredietwaardigheid wel in orde zijn, dan zul je ook een e-mail van het bedrijf ontvangen.


Inloggegevens


Als je kredietwaardigheid goed is gekeurd ontvang je een e-mail met je inloggegevens voor MijnJustlease, de online omgeving waar alles gerealiseerd moet worden in relatie tot jouw lease auto. Om het acceptatieproces definitief te maken zul je een aantal documenten moeten overleggen. Deze documenten heeft het bedrijf nodig om je lease aanvraag helemaal te kunnen afronden. Je kunt deze belangrijke documenten uploaden via de MijnJustlease omgeving.


Belangrijke documenten


Alle documenten die je nodig hebt zijn een kopie van je rijbewijs (voor en achterkant), kopie loonstrook (maximaal 2 maanden oud) en een kopie van je bankafschrift van de gemachtigde rekening (niet ouder dan twee maanden). Op het bankafschrift moet het bedrijf de woonlasten zoals huur of hypotheek kunnen bekijken. Daarnaast moet je salaris inzichtelijk zijn. De kopie van je bankafschrift mag niet langer dan een maand oud zijn. De volledige acceptatieprocedure staat van a tot z beschreven op de website van Justlease.


Wat zijn de klantervaringen?


Ben je al klant bij Justlease? Heb je weleens een auto geleend via deze organisatie? Jouw mening is goud waard. We stellen het zeer op prijs als jij je mening deelt via deze pagina van NederlandReview. Het is mede aan jou te danken dat NederlandReview het grootste bedrijf op het gebied van objectieve bedrijfsreviews kan blijven.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (5)

MG ZS EV 2018

Begin juni een contract afgesloten voor een MG ZS EV met verwachte levertijd van 11 weken. Eind augustus/begin September zou de verwachte levering zijn.Begin juli bericht mogen ontvangen dat de Occacion vertraagd is en nieuwe verwachte levering in November zou zijn. Dus nam ik ter overbrugging een voorloopauto. Op 16 augustus 2023 heb ik de voorloopauto ingeleverd bij Justlease, waarbij ik na 10 minuten te horen kreeg dat het goed bevonden is. Mooi mag ik daar een bewijs van? Ja, dat ontvangt u binnen enkele dagen. Mag ik dan een bewijs dat de auto is ingeleverd? Dat hoeft niet wij zullen de auto afmelden. 2 dagen later nog steeds niets vernomen van JustLease.Het was bij JustLease niet eens bekend dat de auto ingeleverd is. Ik nam contact op met de klantenservice en bespraken dit voorval. Ik maakte mij zorgen dat de facturering door zou lopen, ik las op internet dat crediteringen lang op zich laten wachten. Eind augustus kreeg ik de factuur voor september en eind september voor oktober. Voor elke periode zeker 2 keer gebeld om dit te voorkomen. Elke telefonisch contact werd gezegd: ''Het komt goed meneer, wij zullen de creditering verwerken''. Verschillende keren zou JustLease contact met mij opnemen over dit voorval. Elke keer mag ik opnieuw mijn verhaal kwijt. Gisteren was de 15e keer dat ik belde over dit voorval. Volgende week bel ik weer voor de 16e keer en mag ik opnieuw mijn verhaal vertellen. Wanneer de auto geleverd wordt kunnen ze tot heden geen antwoord geven en hebben hier geen inzage op. Een SEPP subsidie is 6 maanden geldig na aanvraag, mocht JustLease opnieuw de verwachte levering verlengen. Dan vervalt mijn recht op de subsidie. 2 opties heb ik dan, opnieuw aanvragen als er nog budget is of verzoek tot uitstel. Bij beide geen garantie dat de aanvraag geacteerd wordt. Transparantie, betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid zijn niet de sterkste punten van JustLease. De behulpzaamheid stopt na het afsluiten van je contract;)

M

Mehmet Varol

30-09-2023

0forum

Private Occasion Lease auto

Just Lease beloofd veel maar doet bar weinig! Toen mijn mafia-bak te duur werd besloot ik deze te verkopen en voor private lease te gaan. Korte looptijd was een eis en dus was Lync & Co een eerste optie. Maar 6 maanden levertijd en in twee weken geen enkele reactie op mail, de telefoon werd ook niet opgenomen, besloot ik voor Private Occasion lease te gaan. Na wat speurwerk vond ik bij Just Lease de auto, prijs en looptijd die mij wel beviel. 24 Oktober via de web site contact gemaakt, direct mail en daarna bijna dagelijks en mail, app of telefoontje om mij te helpen bij de voortgang/keuze/vragen. Via de telefoon, zeer aardige jongens, uitgelegd dat ik nu zonder auto zat en wel met de motor naar mijn werk ging. Vandaar mijn keuze voor hen Private Occasion lease, leverbaar binnen 4 weken! Was geen probleem, de auto was voorradig, stond bij hun garage in Meerkerk. Dus een voorloop auto was niet nodig. Na mij twijfels over de auto, kreeg ik foto’s van de auto. Ben in Meerkerk gaan kijken, garage Just Buy Your Car, kon de auto de volgende dag mee nemen als ik hem kocht werd mij verteld. Maar ik wilde leasen. Bij Just Lease alle benodigde papieren ingeleverd, kreeg daarbij alle hulp. Op 2 November werd mijn aanvraag goed gekeurd en begon het aftellen van de 4 weken levertijd , 4-3-2-1 en “De auto word besteld” was de status eerste week van December. Toen veranderde de status naar ineens naar 2 weken en daarna naar 3 weken levertijd. Ik belde dat dit wel heel raar was en lastig omdat het nu December en slecht weer voor de motor was en de auto was toch al bij de garage!? Gingen ze uitzoeken en zouden me terug bellen. Helaas moest ik na een paar dagen zelf bellen, 2de sleutel was defect vandaar de wacht tijd. Ik heb uitgelegd dat met 1 sleutel heel goed te rijden is en dat dit toch al vanaf dag 1 bekend moet zijn geweest. Gingen ze uitzoeken en terug bellen, na een paar dagen zelf gebeld, ondertussen was de status naar 4 weken levertijd gegaan, Sleutel was er maar nu had de auto schade, ik uitgelegd dat ik nu met onze camper naar het werk moet en dat die schade van dag 1 dan al bekend moest zijn en daar heb ik niets van gezien of gehoord. Ik zou terug gebeld worden over hoe het nu zat, excuses van de vriendelijke jongen voor de slechte communicatie. Inmiddels 30 December en de status 5 weken wachttijd!! Weer zelf gebeld en nu is er lakschade en hij staat bij de hersteller, de jongen aan de telefoon snapte ook niet waarom dit zo lang duurt, normaal 4 tot 6weken. We zijn nu 8 weken verder en de status is 5 weken wachten nog! Ik wordt 2 januari gebeld omdat er dan iemand van Just Lease bij de hersteller gaat kijken !? 8 weken geleden was de schade bekend, heb ik uitgelegd dat ik de auto wel snel nodig had, werd met verteld dat dit geen probleem was. Op social media adverteren ze met snelle leveringen voor de actie modellen, dit is een actie model. Het boeit Just Lease echt helemaal niets wat je als klant nodig hebt, je hebt het contract getekend en klaar. De jongens aan de telefoon zijn vriendelijk maar zijn of dom of worden dom gehouden of houden zich van de domme en bellen sporadisch terug. Mocht je een private lease auto overwegen , schrap dan Just Lease van je lijstje. Waardeloze service en klanten behandeling!

H

Henk Verstegen

01-01-2023

0forum

mercedes

Erg tevreden met de dienstverlening.

13-06-2022

0forum

Mercedes CLA

Ik was klant bij privatelease.com en hele goeie maatschappij die tevens is samen gaan vormen met Justlease.nl wat mij heel erg tegen viel. In het begin verliep het al niet soepel toen ik de bestelling plaatste voor een nieuwe auto waarmee ik met die gene uur lang aan de telefoon had gezeten en daarna geen bevestiging of iets kreeg. Ik belde een week later op en was het niet eens besteld. Ik zit zelf in de verkoop en begrijp dit totaal niet als je als verkoper niet eens nieuwe klanten wilt. Nou oke bestelling geplaatst en dingen aangepast qua kleur en leren bekleding wat als optie op de website stond voor 30 euro en achteraf kon dit niet en als ik het wou dat het speciaal gemaakt moest worden en extra kosten van 120 euro bij kwamen. Dit is de tweede fout wat ze maakte en wat op hun website staat. Prima heb ik toch van afgezien vanwege de kosten en dat het niet nodig was. Ik wou daarna nog een aanpassing maken voor andere bumpers en stuur. Ik stuurde via whatsapp dit en kreeg als antwoord ´´Heeft u vanuit een dealer daarover een offerte, zodat wij het intern kunnen berekenen en het kunnen toepassen op uw aanvraag´´ en ´´Dan gaan we er iets moois van maken!´´. Top ik heb alles aangevraagd bij de mercedes dealer en twee weken later hoor ik dat het niet kan. Dit is dan ook de derde keer wat weer fout gaat en beloofd word en ze het niet waar kunnen maken. Dus ik bel weer en komt die gene weer aan de lijn die me bestelling eerste keer niet had verwerkt en nu ook niet met een oplossing kwam. Hij geeft alleen aan dat het niet kan qua administratief en zet me in de wacht in overleg met zijn leiding gevende. Daar laat hij me weer wachten en achteraf zeg ik kan ik ook met die leiding gevende spreken. Hij geeft aan dat dit niet kan en verbind me door met ´´klantenservice´´. De mevrouw van klantenservice geeft aan dat ik juist met 1 van de verkopers dit moet bespreken en snapt ook niet waarom ik met haar word door verbonden. Daarnaast geef ik aan dat ik dan bestelling wil annuleren en natuurlijk geven ze aan dat die tijd verstreken is van 2 weken bedenk tijd. Al met al als ik een klant iets beloof maak ik het waar en kom ik me afspraken na en bij dit bedrijf is dit niet het geval. Daarnaast zou ik twee keer terug gebeld worden om een oplossing te bedenken. De enige die daar mee dacht was verkoper Bart en die kwam eventueel nog met een korting maar daar heb ik ook niks meer van gehoord na het gesprek met zijn leiding gevende. In ieder zou de leiding gevende me gisteren weer terugbellen en zou dit overleggen met de afdeling die erover ging. Zojuist weer via whatsapp een bericht gestuurd en niks van gehoord. En ik heb de auto nog niet eens en begint lekker zo. Wat ik wil zeggen met deze review doe wat aan jullie website, klantenservice en verkopers. Zo kan je niet omgaan met klanten. Je kunt niet dingen beloven en later zeggen dat je die gene aanspreekt omdat ze dingen beloven. Nee jullie moeten dit gewoon waar maken als je het ook beloofd. En niet iemand aanspreken daar heb ik niks aan. Vandaag ook weer contact gehad met ene Thijs Schiebroek die hoge toon aansloeg aan de telefoon en in me gezicht ophing. Te belachelijk voor woorden dit. De heer Schiebroek gaf aan dat ik helemaal niet meer dingen mag aanpassen terwijl dat door zijn collega zwart op wit stond dat het mocht zonder schade aan de auto te verrichten dit is zijn collega Tobias Zijderveld. Geen 1 structuur in het bedrijf en iedereen beloofd wat en word de schuld uiteindelijk naar elkaar toegeschoven. Uiteindelijk nog steeds geen oplossing en zeer niet klant vriendelijke mensen. Tevens bel ik en word er niet meer opgenomen. Vieze oplichters dat jullie zijn en voordat er een oplossing komt gaat deze review ook niet anders worden. Dit is de eerste keer en tevens de laatste keer dat ik bij Just lease lease en ben benieuwd wat er allemaal nog gaat komen wanneer ik de auto moet inleveren over 3 jaar. Nadat ik de reviews vandaag heb gezien.

C

Cemal Bilge

28-01-2021

0forum

Auto

Ben je opzoek naar een privatelease maatschappij die je betaalde rekeningen kwijt raakt, slechte communicatie en knowledge wat betreft de medewerkers op de chat betreft, teveel betaalde facturen zou verrekenen op de volgende factuur niet nakomt en nadat je vraagt al je betaalde rekeningen te laten sturen, je daarna gewoon negeert, geen excuses durft aan te bieden nadat de facturen toch gevonden zijn, dan moet je bij Justlease.nl zijn. Om het verhaal even te verduidelijken: Normaal gesproken kan je bij Justlease 7 maanden voor het einde van het contract een nieuwe auto uitkiezen. Nu zag ik in juni 2020 een mooie st variant van de auto die ik nu rijd als occasion. Via de chat functie de wel hele vriendelijke mevrouw gesproken en het verhaal uitgelegd, dat ik nog 9 maanden over heb en graag de auto zou willen omruilen voor de ST. Mevrouw zegt dat ze blij is dat ik daar wil blijven en dat het geen enkel probleem moet zijn en dat de resterende maanden gewoon bij het nieuwe contract gevoegd kan worden. Zodat ik ook geen boete hoef te betalen. Heel belangrijk was hetzelfde e-mail adres te gebruiken, zodat het “snel” behandeld kan worden. Het is immers maar 1 auto op voorraad. Dus ik alles geregeld, werkgevers verklaring snel geregeld, alle papieren in scannen, uitprinten tekenen weer inscannen en versturen. Dag later: Justlease belt na de goedkeuring, maar meneer, wil je deze ST als tweede auto? Euh. Nee, was duidelijk met het inruilen. Maar meneer, dat kan helemaal niet. Want dan moet je een boete betalen. Dus ik zeg, maar mevrouw op de chat heeft aangegeven dat het geen probleem zou zijn, aangezien ik toch bij hun blijf. Ohhh zegt de meneer aan de telefoon, ze is net nieuw, kan wel eens een foutje maken. Dus ik vraag, is er dan geen supervisor die er op let of inwerkt, daar wilde meneer geen antwoord op geven. Dus dan weet je wel genoeg. Daarna begint Justlease ineens weer rekeningen kwijt te raken. Dreigbrieven sturen met boetes, rentes en zelfs dat ze de auto op willen halen. Dus de bankrekening weer uitgepluist. Alles verstuurd, en ja hoor. Zonder excuses word er gezegd, we hebben hem afgeboekt en het klopt weer. Had zelfs 6 euro teveel betaald. Deze zou de maand erna verrekend worden, maar kreeg netjes de factuur en wat zie ik. Gewoon standaard bedrag. Dus ik een mail gestuurd. Een of ander vaag antwoord dat ze die verrekening weer bij een andere had toegevoegd. En of ik het resterende bedrag van 400 euro nog even over kan maken. Dus ik kon weer m’n rekeningen opzoeken en verstuurd. Met daarbij de vraag of ik alle betalingen die hun hebben ontvangen naar me toe willen mailen. Daarna word je dus gewoon genegeerd. Uiteraard zit er wel iets van mijn kant, het opgegeven rekening nummer heb ik niet meer, dus al 4x via mail en telefonisch nieuw rekening nummer doorgegeven. Maar helaas snappen ze dat niet in aan te passen. Dus betaal ik zelf de facturen maar. Maar dat is blijkbaar ook te moeilijk voor ze. Voor mij nooit meer Justlease en ik hoop dat iedereen er over nadenkt om met Justlease in zee te gaan.

W

Wesley

26-09-2020

0forum