NederlandReview

    Ervaringen Hertz

    Zekerheid is bij het huren van een auto geen overbodige luxe. Je rijdt immers in een onbekende wagen en wilt natuurlijk wel dat die betrouwbaar is. Daarnaast zitten er vaak allerlei haken en ogen aan autoverhuur, dus is het ook wat dat betreft essentieel dat je met een betrouwbare partij in zee gaat. Hertz heeft als autoverhuurbedrijf het grote voordeel dat het zeker geen onbekende speler is in de autobranche, bovendien zijn ze ruimschoots gevestigd in zowel binnen- als buitenland. Maar hoe betrouwbaar is Hertz nou echt, wat voor services bieden ze en natuurlijk niet onbelangrijk: bieden ze een beetje fijne wagens aan?

    Wat is Hertz?

    Hertz is een van de grootste bedrijven voor het verhuren van auto’s, actief in meer dan 150 landen en gevestigd op meer dan achtduizend locaties. Het is een van oorsprong Amerikaans bedrijf dat internationaal opereert als autoverhuurbedrijf. In 1918 heeft de toen 22-jarige W.L. Jacobs het bedrijf opgericht in Chicago. Hij begon met de verhuur van 12 T-Fords, die hij zelf onderhield. Binnen vijf jaar groeide zijn bedrijf naar een jaaromzet van 1 miljoen dollar en in 1923 verkocht hij de onderneming aan John Hertz. Met de overname van het bedrijf van John Hertz werd General Motors 1926 eigenaar van Hertz. Inmiddels is Hertz de grootste verhuurder van voertuigen in de wereld met vestigingen op meer dan 8000 locaties in 150 landen.

    Wist u dat u deze autos ook kon huren?

    Beursnotering

    Tot 2001 had Hertz een beursnotering aan de New York Stock Exchange. In dat jaar kocht Ford Motor Company alle aandelen op om het bedrijf vervolgens in 2005 voor 15 miljard dollar door te verkopen aan een investeerdersgroep. Deze investeerdersgroep bracht Hertz in 2006 opnieuw naar de beurs, waar het aandeel HTZ nog steeds genoteerd staat. Hertz heeft naast autoverhuur nog een aantal andere kernactiviteiten, die zijn ondergebracht in Hertz Equipment Rental, Hertz Car Sales, Hertz Truck & Van Rental, Hertz Lease en Hertz 24/7. Er is ook een speciale tak die zich richt op de verhuur van materiaal aan de film- en televisie-industrie, Hertz Entertainment Services.

    Welke diensten biedt Hertz?

    Hertz biedt haar klanten een uitgebreid dienstenpakket, dat verschilt per regio. Voor Europa kunnen automobilisten onder andere gebruik maken van een Mobile Wi-Fi Hotspot, toe te voegen aan de auto om overal toegang te hebben tot snel internet; een reeks winteraccessoires met onder meer winterbanden, sneeuwkettingen en skidragers garandeert een veilige wintertocht; routebegeleiding in de vorm van satelliet navigatiedienst NeverLost; de handige Brandstof Aankoop Optie; toevoeging van extra bestuurders; de Hertz Limousine Service; Hertz eReceipt; het Hertz Gold lidmaatschap en het Hertz Loyaliteitsprogramma. En natuurlijk zijn er altijd verschillende acties en aanbiedingen te vinden. Auto’s en eventuele extra’s kunnen zowel telefonisch als via de website worden gereserveerd. Je kunt een Hertz auto bijvoorbeeld afhalen of inleveren op Schiphol.

    Wat is Hertz Rent-A-Car?

    Hertz Rent-A-Car is wereldwijd bekend als autoverhuurbedrijf en is op dit moment de grootste ter wereld. Sinds Hertz in 1932 haar eerste vestiging opende op een vliegveld, in Chicago, heeft het bedrijf zich op nagenoeg alle grote luchthavens ter wereld gevestigd. Daarnaast zijn er vele stadscentra die één of meerdere verhuurlocaties hebben, waar zowel particulieren als bedrijven terecht kunnen voor kort- of langlopende huur van een Hertz auto. De collectie voertuigen omvat verschillende merken en modellen, maar in het licht van de vroegere band met Ford, verhuurt Hertz nog altijd veel voertuigen van het bekendste Amerikaanse merk.

    Wat is de voertuigcollectie van

    Hertz? Wat voor auto's kun je hier huren?
    Naast de standaard keuzes voor personenauto’s, bestelwagens en stationwagens zijn de auto’s van Hertz onderverdeeld in verschillende collecties. Zo is er een Green Collectie, met hybrides zoals de Toyota Auris en de Honda Insight; een Fun Collectie, met chique cabrio’s als de Audi A5 en de Mercedes SLK 200; een Prestige Collectie met dikke Range Rovers en Jaguars; een Family Collectie met bijvoorbeeld de Renault Scenic en de Dream Collectie met een Porsche 911, Cayman, Boxter en Panamera. een Bentley Continental en een Jaguar F-type. Of je nou gewoon veel moet vervoeren of een dag lang indruk wil maken op je schoonfamilie; Hertz heeft met een groot wagenpark voor iedere automobilist een gewenste wagen.

    Voor iedereen die voor kortere of langere tijd een voertuig wil huren, heeft Hertz een passende oplossing in haar collectie. In de meeste gevallen worden de Hertz auto’s verhuurd aan mensen die naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen en ter plaatse vervoer willen hebben om de omgeving te verkennen. Ook voor zakelijke doeleinden biedt Hertz op deze manier uitkomst. Omdat Hertz op vrijwel iedere luchthaven gevestigd is, kan een zakenreis vanaf het vliegveld direct vervolgd worden naar afspraak of hotel. Voor ieder doel heeft Hertz een geschikt voertuig, waarmee je veilig en comfortabel op de plaats van bestemming aankomt.

    Green Collectie

    Met de Green Collectie heeft Hertz een antwoord op de vraag naar milieuvriendelijk en duurzaam vervoer. Nu de roep om milieubeschermende maatregelen groter wordt, heeft Hertz haar vloot uitgebreid met hybride auto’s die niet alleen rekening houden met de CO-2 uitstoot, maar ook met de portemonnee van de bestuurder. Hybride rijden is goedkoper dan rijden op reguliere brandstof en dat is zeker op lange afstanden, zoals tijdens het gebruik van een auto op vakantie, goed merkbaar. Bovendien is het een prettig idee dat je een bijdrage levert aan een schonere omgeving en daarbij niet heeft in te leveren aan comfort en kwaliteit.

    Fun Collectie

    Omdat rijden niet alleen functioneel hoeft te zijn, maar ook voor het nodige plezier mag zorgen, heeft Hertz een echte Fun Collectie in het assortiment. Opvallende auto’s waar je in gezien wilt worden en waar het rijplezier vanaf spat. Daarbij moet je denken aan cabrio’s en aan trendy modellen, die van alle comfort en luxe voorzien zijn. Net zo eenvoudig te huren als de andere voertuigen van Hertz, maar auto’s die misschien net dat beetje meer met zich meebrengen en de huurervaring nog beter maken. Voor die ene speciale dag of gewoon om meerdere dagen van te genieten.

    Prestige Collectie

    De Prestige Collectie van Hertz is vooral in trek bij zakelijke gebruikers. Na een vermoeiende vliegreis wil je je reis ontspannen en comfortabel kunnen vervolgen. De auto’s uit de Prestige Collectie zijn voorzien van een luxe interieur en hebben standaard airconditioning, cruise control, navigatie en diverse andere voorzieningen voor een optimale rijervaring. Het zijn stuk voor stuk aantrekkelijke uitvoeringen, die zowel van binnen als van buiten gezien mogen worden. Uiteraard zijn de modellen uit de Prestige Collectie niet alleen voorbehouden aan zakelijke rijders. Ook privé is het uitstekend rijden in deze klasse auto’s.

    Family Collection

    Hoewel zakelijke verhuur een groot aandeel heeft in het succes van Hertz Rent-A-Car, worden de meeste auto’s nog altijd gebruikt om naar een vakantiebestemming te rijden of daar, eenmaal met het vliegtuig aangekomen, van A naar B te komen. Speciaal voor deze doelgroep heeft Hertz een grote Family Collection met daarin diverse modellen, die voldoende ruimte bieden aan passagiers en bagage en uiteraard zorgen voor veilig en comfortabel rijplezier. En omdat er met name tijdens vakanties nogal wat kilometers worden afgelegd, is het bij Hertz mogelijk om meerdere bestuurders op te laten nemen in het huurcontract, zodat je elkaar kunt afwisselen.

    Dream Collection

    Wie niets liever wil dan eens een keer in zijn droomauto rijden, hoeft hiervoor niet naar een speciaal verhuurbedrijf, maar kan gewoon bij Hertz terecht. In de Dream Collection zijn modellen opgenomen van prestigieuze merken als Porsche, Jaguar, Tesla, Range Rover en Mercedes. Uiteraard mag vanwege de historie van Hertz ook de Ford Mustang in dit rijtje niet ontbreken. De mooiste uitvoeringen, al dan niet met open dak, staan klaar voor uren, dagen of zelfs weken rijplezier. Ook deze wens kun je in vervulling laten gaan door de ultieme rijervaring bij Hertz te boeken.

    4WD’s en Minivans

    Naast de reguliere collectie personenwagens, variërend van compacte driedeurs tot ruime gezinswagens, verhuurt Hertz ook 4WD’s en Minivans. Voor wie zich ook eens buiten de gebaande paden wil wagen, is het rijden in een 4WD een uitkomst. De vierwielaangedreven auto’s geven extra tractie en zorgen voor een goede stabiliteit, wat met name op ruig terrein onontbeerlijk is.
    Iedereen die voor een speciale gelegenheid een auto met 7 of meer zitplaatsen nodig heeft, of die voor bijvoorbeeld vakantiedoeleinden wel wat extra ruimte kan gebruiken, kan bij Hertz kiezen uit diverse Minivans. Vervoer op maat voor iedereen.

    Stationwagens

    Stationwagens zijn zeer populair bij diverse doelgroepen. Als familieauto zijn stationwagens uitermate geschikt vanwege de hoeveelheid ruimte voor zowel passagiers als bagage. Vooral voor jonge gezinnen zijn deze modellen ideaal. Er is genoeg ruimte op de achterbank voor meerdere kinderzitjes en de achterbak biedt voldoende plaats aan kinderwagens en overige benodigdheden. Maar ook voor zakelijk gebruik komt de stationwagen goed van pas. Het zijn representatieve auto’s met voldoende ruimte om allerlei producten te vervoeren. Een wagen dus, die uitstekend kan worden ingezet bij diverse bedrijfsactiviteiten. Zowel om in te zetten bij evenementen als voor langduriger gebruik.

    Bestelwagens

    Dat Hertz ook bestelwagens verhuurt, is niet alleen goed nieuws voor bedrijven, die tijdelijk extra of vervangend vervoer nodig hebben. Er zijn genoeg situaties te bedenken waarin ook particulieren de grote laadcapaciteit van een bestelwagen prima kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld bij een verhuizing. De meeste bestelwagens van Hertz kunnen bestuurd worden door personen met een B-rijbewijs. Hertz heeft zowel bestelauto’s, voor de kleinere karweitjes, als bestelwagens, al dan niet met gesloten laadruimte, voor de grotere klussen. Gebruiksgemak ten top en net zo makkelijk te huren als de andere wagens uit het assortiment.

    Speciaal vervoer

    Dat Hertz een verhuurbedrijf voor iedereen en alle soorten vervoer is, bewijst de categorie speciaal vervoer. Zo is er bijvoorbeeld voor mensen, die personen met een fysieke beperking moeten vervoeren, een auto te huur die geschikt is voor rolstoelen. Met dit soort wagens kunnen rolstoelgebruikers comfortabel en vooral veilig van A naar B gebracht worden, terwijl ze in hun eigen stoel kunnen blijven zitten. Dat is wel zo prettig en gemakkelijk voor zowel bestuurder als passagier. De auto’s hebben een verlaagde bodem en een korte inrijplaat, waardoor de rolstoel makkelijk in en uit de wagen te rijden is.

    Wat is Hertz Mobiel?

    Hertz heeft autoverhuur makkelijker gemaakt met Hertz Mobiel. Met de functionele app van Hertz is het mogelijk om onderweg eenvoudig een auto te reserveren, zodat deze bij aankomst klaar staat op de gewenste locatie. Via de app of de website van Hertz zijn ook reserveringen in enkele stappen aan te passen en kun je wanneer je maar wilt je profiel updaten. Deze applicaties zijn zowel te gebruiken op smartphones als op tablets en zijn ontworpen met het gebruiksgemak voor de consument in gedachten. Daarom zijn ze duidelijk van opzet en wordt je in enkele stappen door het menu geleid.

    Hoe spaar je Hertz Gold Plus Rewards?

    Voor vaste klanten heeft Hertz een loyaliteitsprogramma ontwikkeld onder de naam Hertz Gold Plus Rewards. Inschrijven voor dit programma is gratis en biedt veel voordelen voor de regelmatige Hertz-gebruiker. Zo hoeven leden van Hertz Gold Plus Rewards niet te wachten bij de verhuurbalies en kunnen ze hun gehuurde auto ook altijd weer snel en zonder verder oponthoud inleveren. Bovendien profiteren zij van speciale kortingen, hoeven zij geen toeslag te betalen voor een tweede bestuurder en ontvangen zij punten waarmee gespaard kan worden voor huurdagen. Heb je zelf ervaring met Hertz Rent-A-Car of wil je je mening delen over de Hertz Gold Plus Rewards, doet dat dan hier.

    Wat kun je doen met klachten over Hertz?

    Voor het opnemen van contact met Hertz zijn er tal van mogelijkheden. Niet alleen is er de website, maar ook een speciale Internet Helpdesk voor eventuele problemen en vragen die daar kunnen optreden. Ook is er een Hertz Mobiel App, voor iPhone, Android en Windows Phone. Daarnaast zijn er aparte telefoonnummers voor reserveringen en de klantenservice. Bovendien is de website van Hertz zeer uitgebreid, opdat de bezoeker waarschijnlijk daar al een antwoord op een vraag zal kunnen vinden.

    Huur je zelf wel eens een auto bij Hertz, of doe je dat juist niet? Laat anderen weten wat jij van Hertz vindt!

    Lees ervaringen over autoverhuur van Hertz. Beoordelingen van consumenten die een auto hebben gehuurd bij Hertz

    Hertz
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (24)

    6.2
    50% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    6.4
    Service
    rating
    6.2
    Prijs
    rating
    6
    Leveren
    rating
    6.4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Te veel gedoe met een grotere auto

    Uiteindelijk kwam het goed,maar er was veel gedoe over de auto die we wilden huren

    We kregen aanvankelijk een 'vergelijkbare auto'. Stom, maar je weet dat dat kan.
    Deze was echter veel groter dan besteld, er was kennelijk niks anders, 'fijn toch!' zei de verkoper, nou maar ik vind groter niet fijner. Want die heeft veel meer tankbeurten nodig, dus duurder.

    Na heel veel zeuren kregen we toch en kleinere auto mee en kwam het dus goed maar ik huur liever ergens waar het wat sneller en efficienter gaat en waar de verkopers meer met je meedenken.

    Door: Quintus16-05-2016
    Filippus Meijer05-06-2020

    Reeds vele jaren huur ik in diverse landen een auto bij Hertz. Altijd ben ik zeer tevreden over de service. Een top bedrijf. Ook nu reserveerde ik een auto in Portugal. Door de coronacrisis werd mijn vlucht geannuleerd. Na de annulering van de reservering bij Hertz werd het betaalde bedrag binnen twee weken terug gestort. Dit verdient een groot compliment. Ik hoop snel weer gebruik te kunnen maken van de klantvriendelijkheid van Hertz. Top.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    8
    rating

    Auto gehuurd bij Hertz

    Auto gehuurd bij Hertz
    Het ging met het reserveren een aantal keer fout. Reservering niet doorgekomen en in alle consternatie heb ik toen zelf een fout gemaakt in de boeking met het formaat van de auto, waar ik pas achter kwam bij het afhalen van de wagen.

    Gelukkig werd uiteindelijk alles goed geregeld door Hertz. Ik had het geluk dat er nog een wagen van mijn voorkeur klaar stond en deze heb ik direct kunnen meenemen.

    Personeel vriendelijk en behulpzaam, wel druk.

    Door: Jochem Loever18-04-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Ford gehuurd

    De auto die we de laatste meekregen, was netjes en had een lage kilometerstand. Was ook conform wat we hadden besteld, dat is niet altijd zo. De auto geregeld via de website van Hertz, want zo doe ik het eigenlijk altijd. Gaat snel en kan op eigen tijden. Ik kies meestal voor Hertz omdat ik ook weleens ergens anders heb gehuurd maar toen met slechte ervaringen en dan kom je daar niet meer terug. Hertz is tot nu toe altijd goed bevallen. Inleveren ook altijd snel en correct.

    Door: H. Yumuk07-02-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Opgelicht door Hertz in Edinburgh centrum

    Bedrag van de huurauto netjes aan Sunnycars betaald. Proberen ze me bij Hertz een verzekering aan te smeren, duidelijk nee op gezegd. Medewerker Hertz was niet blij en bleef pushen. Ik nee gezegd nogmaals. Ineens word er 200 euro van mijn rekening afgeschreven voor de huur van deze auto. Dus in totaal 300 euro betaald voor 3 dagen auto huur, wat normaal 100 euro kost.

    Nooit meer. Oplichterijen bij Hertz

    Door: Pol19-12-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Autohuur voor een maand in Nieuw-Zeeland (Februari 2020)

    Hertz breekt eigen voorwaarden.
    Plus: goede auto, soepele pick up en drop off.
    Zeker niet de goedkoopste, maar dat is van ondergeschikt belang.
    Hoe kies je een aanbieder? Hertz was de enige die aanbood dat je auto op het Noordereiland opgehaald kon worden en op het Zuidereiland ingeleverd. Daarom kozen we Hertz en boekten een overtocht incl. auto. Eenmaal in NZ aangekomen kregen we een formulier met de mededeling: If you are going one way, you are not permitted to bring your Hertz vehicle on the Ferry, even if your booking confirmation suggesties this is possible. Dan zakt je broek af. (jammer dat ik hier geen foto van dat document kan plaatsen). Gelukkig was Inter Islander zo sympathiek het deel voor de auto-overtocht terug te boeken. Voor ons dus nooit meer Hertz.

    Door: P.J.L. Franssen16-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Huren van een voertuig Hertz (THRIFTY)

    Bij het receptionneren van het voertuig in GERONA werd ons een bijkomende verzekering aangesmeerd alhoewel in ons contract reeds een full verzekering was inbegrepen. De balie verantwoordelijke aan de vlieghaven verzekerde ons : "Het is te nemen of het voertuig (dat reeds betaald was) te laten".... Dus : bijbetalen 300 € + BTW! Van bij de start huurperiode ondervonden wij problemen met de koppeling. Dit ging van kwaad naar erger. Wij namen telefonisch contact om dit probleem te melden. Na verschillende rappels kwam een depannage naar ons hotel (wij durfden het voertuig niet meer gebruiken). De depanneur kon niets vinden. Na lang aandringen werd een proefrit uitgevoerd. De depanneur bevestigde ons dat er een probleem was met de schakeling. Er ontstond een intens getelefoneer tussen de depanneur en TRIFTY (Hertz). Resultaat : het voertuig rijd nog en wordt aldus NIET vervangen! Zoals gezegd durfden wij het voertuig niet meer gebruiken tenzij het de laatste dag terug binnen te brengen op de vlieghaven. Het laat zich raden, wij vielen in panne op de terugweg naar GERONA. Opnieuw een depanneur en een taxi welke ons net voor het vertrek van ons vliegtuig heeft afgezet (oefff). Bij onze terugkomst hebben wij klacht neergelegd bij onze reisagent. Deze bekwam een kleine commerciële tussenkomst voor genotsderving van HERTZ (bravo!). 1 maand later ontvingen wij van HERTZ een factuur van 800 € voor herstelkosten van de koppeling.... Wij zagen ons verplicht om de diensten van onze advocaat in te roepen ons bij te staan omdat HERTZ dreigt ons op de zwarte lijst te zetten en een gerechtsprocedure aan te smeren. BRAVO HERTZ wij zullen vanaf nu uw publiciteit behartigen.

    Door: Gaston CEUTERICK29-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Goede service bij Hertz

    Gewoon goed geholpen bij Hertz. We hadden een auto nodig voor een weekend weg en daarbij gekozen voor Hertz wegens de grote naam. Dat geeft toch meer betrouwbaarheid.

    We kregen een mooie wagen mee, schoon aangeleverd. Lage kilometerstand, altijd prettig. Voelt toch meer als een nieuwe auto dan!


    Door: David van Zulten06-01-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Prima service. Dus heel tevreden.

    We hebben de auto bij het vliegveld van Chania op Kreta gehuurd. Het ophalen ging vlot en het afhalen net zo. Prettig is dat bij ons er niet gesproken werd over afkopen eigen risico en dergelijke onzichtbare kosten. In het huurbedrag zat alles.
    We kunnen geen enkele minpunt opnoemen of bedenken.

    Door: Ron V.29-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Huurauto Rome Ciampino

    Applaus voor Hertz. Na een zeer onbeschofte behandeling op Rome Ciampino door Europcar, waar ik een betaalde huurauto niet meekreeg zonder een fatsoenlijk argument, werd ik door de vriendelijk jongeman van Hertz netjes aan een huurauto geholpen. Hertz, dank je wel !

    Door: Cisca de Graaf14-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Mooie bak hoor

    Moest gisteren met spoed een auto want een vriend had hulp nodig bij een verhuizing en dat was geen enkel probleem. Had niet zoveel keuze meer qua auto's maar reed weg in een keurige BMW, daar kon ik in ieder geval mee aankomen. Volgende keer ga ik weer naar Hertz.

    Door: Jan Willem 29-09-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    autohuur Hertz

    In 2012 heb ik problemen gehad met Hertz autohuur in Johannesburg Zuid Afrika. (onterecht geclaimde schade)
    Na anderhalf jaar ben ik in het gelijk gesteld en heb het geld teruggekregen dat ten onrechte van mijn creditcard was gehaald.
    Ik nam mij voor nooit meer een auto te huren bij Hertz.

    Begin dit jaar heb ik online, via Budget car rental, een auto gehuurd in Zuid Afrika bij FireFly op Nelspruit airport.
    Ik heb deze betaald en kreeg keurig het huurcontract waarbij niets verwees naar Hertz.

    Aangekomen op Nelspruit Airport kan ik FireFly niet vinden en wordt naar het kantoor van Hertz verwezen.
    Hier blijk FireFly een onderdeel van Hertz te zijn, wat ik niet wist.
    Ik geef mijn contract en een bedrag wordt op de card geblokkeerd.
    Vervolgens moet het laatste contract geprint worden wat niet lukt omdat ik op de zwarte lijst van Hertz blijk te staan.
    Waarschijnlijk vanwege het voorval in 2012 waarin ik in het gelijk ben gesteld (Hertz blijkt een slechte verliezer)

    Alles (behalve het laatste contract) ligt voor mij klaar maar ik krijg – de al betaalde – auto niet mee.
    De balie medewerker kan niet zeggen waarom ik blacklisted ben, er is geen profiel van mij (zou wel moeten, zegt hij).
    Hij zegt dat het toentertijd niet goed is afgehandeld, maar kan de auto niet meegeven.

    Op het hoofdbureau van Hertz (het is zaterdag),niemand aanwezig.
    Ik bel met Budget car rental in Nederland en die gaan het uitzoeken. Ik probeer de huur te annuleren maar dat gaat niet omdat de huurperiode al is ingegaan.
    Ik wil het bedrag op mijn cc gedeblokkeerd hebben en de medewerker zegt dat mijn bank in Nederland dat moet doen.
    Ik bel met mijn bank, maar die zeggen dat Hertz dat moet doen en dat gaat zo even heen en weer. Ik laat uiteindelijk de medewerker een verklaring ondertekenen waarin hij beloofd geen geld van mijn cc te halen.
    Als laatste probeer ik nog om met Hertz Nederland te bellen maar ook daar is niemand aanwezig. Tenslotte huur ik op het vliegveld bij een ander verhuurbedrijf een auto.
    Deze auto kost mij 2 keer zoveel maar ik heb geen andere keus.

    Wat mij het meest irriteerde, is dat in Nederland bij het boeken van de auto men mij gewoon liet betalen en een contract toestuurde.
    Er werd niets gezegd over een zwarte lijst. Alles leek in orde.
    Intussen heb ik via Budget Car rental het huurbedrag terug gekregen.

    Ik wil mensen waarschuwen voor het huren van een auto bij Hertz, Zuid Afrika. Ik heb al vaak een auto gehuurd in Zuid Afrika. Hertz is het enige bedrijf dat mij opgelicht heeft (vooral in Johannesburg was echt fraude gepleegd)

    Door: Mia06-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Huurauto

    Mocht je denken dat je met een bevestiging op mail helder hebt wat je betaalt voor je huurauto in de aangegeven huurperiode en dat alles wat op je bevestiging staat ook daadwerkelijk inclusief is dan heeft Hertz een verrassing voor je: je betaalt namelijk gewoon bijna het dubbele. In discussie gaan met de betreffende medewerker/manager met als ondersteuning de bevestiging heeft dan geen zin: er wordt gewoon gezegd dat men in NL bij Hertz niet kan weten hoe het er in andere landen bij Hertz aan toe gaat. Bel je vervolgens de NL klantenservice dan kunnen ze je niet helpen met “een lopende reservering”. Stuur je op hun advies een mail, heb je 3 weken later nog geen enkele reactie. Maar ondertussen wel een zeer fors bedrag incasseren van je credit card. Dus: huur hier niet!

    Door: Danielle van der Kaap23-08-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Schade geclaimd na inleveren

    Bij Hertz in Stockholm Skavsta staat een Herz automaat waar je je sleutel krijgt. Als je de auto gaat inleveren moet dat bij diezelfde automaat (gesloten van 00:00 - 07:00). Dit verliep redelijk ok, het is een beetje zoeken. Maar nadat ik de auto had ingeleverd kreeg ik na 2 dagen een mail dat ze schade hadden geconstateerd aan de auto.
    Heb deze niet geaccepteerd maar op deze manier willen ze gewoon extra geld verdienen.
    Als je toch met Hertz in zee wilt adviseer ik om vooraf en bij inlevering foto's te maken met getuige.

    Door: Verkuijlen23-05-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Waardeloos

    Bij het terugbrengen van de huurauto bleek er werkelijk een minuscule krasje op de velg te zitten waarschijnlijk door steenslag. Je moest echt een loep gebruiken om het te zien. Gelukkig hadden we full insurence, maar dit was echt te belachelijk voor woorden. Voor mij nooit meer Hertz

    Door: P Arnoldus 18-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Firefly & Hertz onrechtmatige claim

    Bij aankomst in Malaga waren wij genoodzaakt om de extra verzekering aan te schaffen (zoals vele hier is overkomen).

    Dit was een geluk bij een ongeluk. De koppeling van de auto ging namelijk kapot tijdens het rijden. Ze hebben vervolgens de auto opgehaald.

    Maar nu proberen ze via de mail 1000 Euro op te eisen voor de schade. Het feit dat we helemaal gedekt zijn maakt ze niet uit. Ze blijven maar mails sturen. Gelukkig hebben ze het bedrag niet van onze credit card kunnen stelen vanwege de verzekering die wij hadden afgesloten. Toch vinden wij de situatie erg vervelend en weten we niet zo goed wat we moeten doen. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Of weet iemand waar wij het beste juridisch advies kunnen inwinnen?

    Door: Abel Thijssen13-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Opgelicht door FireFly

    Een auto gehuurd in Rome bij FireFly, onderdeel van Hertz. Opvallend was dat de auto van binnen en buiten smerig was. De chagrijnige meneer wilde hier niet op ingaan. 'Kwam van de bomen'. Ook opvallend was dat de matten op de vloer ontbraken. Bij terugkomst moesten we tot onze verbazing 74 euro + adminstratiekosten additioneel betalen, omdat de auto vuil geworden was met stof en grond. Logisch, dat is niet te voorkomen zonder matten. De auto was echter net zo smerig als dat we hem kregen. Je weet dit alles niet. Ze krabbelen er wat bij in het Italiaans en laten je tekenen bij het kruisje. We vragen ons af of het toeval is dat de matten ontbraken.

    Door: Frank13-05-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Schandalige service

    Ondanks dat wij via een coupon van Rentalcars teveel betaald hadden voor onze boeking (650$ vs 550$) en dat verschil niet terug kregen, was ons beloofd dat we een afgekochte tank (vooraf betaald zodat je auto leeg kan inleveren) zouden terug krijgen als we de auto met volle tank zouden afleveren.

    Helaas zegt Hertz dat dit niet hun voorwaarden zijn en we kunnen fluiten naar ons geld.

    Hertz is een schandalig bedrijf en de laagste prijs niet waard.

    Door: Jurrian08-08-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Opgelicht door medewerker Hertz auto verhuur

    We hebben we hebben vorige week woensdag onze auto op gehaald bij Hertz volgens afspraak.

    Dit ging niet zoals verwacht, de man aan de balie was in het begin heel vrienden en sprak goed Engels.

    Toen wij aangaven dat wij geen extra verzekering af wilde sluiten begon hij mogelijk te doen en kon geen woord Engels meer..
    Wij hadden een Peugeot 2008 automaat gereserveerd op aanvraag na een dag bevestigd door Sunnycars dat dit mogelijk was.

    Maar was geen discussie mogelijk vielen in de klasse van een Renault Clio en als we dat niet wilde moesten wij maar vertrekken.
    Toen ik aanstalten maken om Sunnycars te bellen liep hij boos terug en kon ik een Renault captur krijgen blijkt€40,00 euro goedkoper te zijn als de auto waar ik voor betaald had. moest teken dat de auto geen schade had zonder hem te mogen zien. Bij de auto aangekomen bleek het spatbord links achter beschadigd te zijn.
    Maar die meneer was nergens meer te bekennen. Zijn collega heeft ons formulier aangepast maar niet dat van hun. Echt zielig als je weet dat je elke dag mensen op moet lichten.

    Was niet leuk om zo onze vakantie te beginnen, en nu maar hopen dat we onze borg terug krijgen.

    Door: Corné Monsieurs23-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    DO NOT book with Hertz

    My boyfriend did a booking with Hertz to pick the car in Paris, in the airport Charles de Gaule. He paid online 69 euros for the car and almost 100 euros for the insurance, when he went to pick the car they have not recognized the insurance and they made him pay again, they ado charged him an extra 100 euros for changing the car to give him one with GPS. On top of that they have charged OTHER FEES for around 90 euros more and 250 euros of deposit!!!! Today he returned the car with the fuel to the top, as agreed, and he has check his bank card and they have taken 150 euros more for the gas (that he already put in the car upon return) and other 64 euros of another extra fees!!!! In total he ha paid more than 500 euros for a car that was initially booked for 69. Hertz are THIEFS! DO NOT BOOK with them!

    Door: maria12-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Top service

    Gewoon beter dan de rest

    Door: Marco Vredeveld24-03-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Schrijf zelf een review over Hertz

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Hertz een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 24 ervaringen geplaatst over Hertz. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 6.2 gekregen, waarbij 50% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Hertz actief?

    Hertz is vooral actief in de categorie Autodiensten en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Autoverhuur

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Hertz gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.