Nationale Postcode Loterij

Alle reviews

Nationale Postcode Loterij

35% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (31)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    2 loten

    Doe al minstens 20 jaar mee en vond het nu tijd om op te zeggen.
    Kan zogenaamd online: niet dus. Verschillende keren geprobeerd maar de beloofde link om in te loggen moet nog komen.
    Telefonisch te woord gestaan door ene Roan, die je “gratis” de maand maart nog mee wil laten spelen als beloning. Aan het eind van het gesprek blijkt terloops echter tot je stomme verbazing dat je helemaal niets opgezegd hebt en dit eventueel in maart alsnog kan doen. Mijn verontwaardiging uitgesproken waarna men stelt dat je oozeggen dan maar online moet doen en verbreekt men ijskoud de verbinding.
    Een criminele organisatie in de stijl van Sywert van Lienden en alles onder het mom van goede doelen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Abonnement opgezegd

    Er zijn bedrijven die kosten wat het kost met geld smijten ipv dat te gebruiken voor het goede doel... (wat ze pretenderen) Het "goede doel" kan overigens iets heel anders zijn dan wat je denkt. Dit is nu brief 8 sinds het opzeggen van ons abonnement. Dat nog naast de talloze telefoontjes op aub weer lid te worden... Te belachelijk voor woorden!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Rot reklame door de brievenbus

    Ik wil jullie rot reklame niet!!! Schrijf mij nu meteen uit! Ben het helemaal beu!!! Ik heb een NEE NEE sticker en nog gaan jullie door met reclames door de brievenbus doen!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Abbo

    Iedere week papier verspilling! Er liggen iedere week folders van hen op de mat die ongeopend bij het oud papier gaan. Ook bellen ze regelmatig, terwijl ik aangeeft geen interesse te hebben. Het zou verboden moeten worden.

    er is 25 mei geld afgehaald maar ook op 1juni

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Postcode loterij

    Doe al mee sinds het begin winnen doe je niks bij die oplichters maar mijn vrouw wil niet op zeggen het lijkt wel een bingo met die koek en de goede sier uit hangen met andermans geld

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    1lot

    100 dagen 25000 per lot , de trekkingen tot nu toe alleen maar kleine postcode,s waar bijna nieand meespeeld, dit stimkt weer aan alle kanten.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Loten

    De marketingstrategie is top, de afhandeling van klachten/opmerkingen wat minder. Duidelijk een geld melkmachine die je tevreden wil houden met een ijsje of een andere kleine prutprijs.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Loten

    Ik ben af-en-aan meer dan een jaar bezig geweest om van de Postcodeloterij af te komen. Het is niet te geloven, maar je komt er écht bijna niet van af. Mijn moeder speelde mee met deze loterij. Met drie loten. Veel te veel natuurlijk. Maar ja, aangesmeerd hè en mijn moeder was dement, dus dat was een makkie. Ik heb het eerst een tijd door laten lopen. Maar mijn moeder had helemaal niets aan ontbijtkoekbonnen, koffiebonnen, ijsbonnen en weet ik veel wat voor bonnen die je vaak maar in één of 2 specifieke winkels in kunt wisselen. Want dat is wat je meestal 'wint': een agenda en bonnen. Maar dan ... opzeggen ... telefonisch kan niet, want het is niet voor mijzelf. Mail dan? Kan ook niet, zelfde reden. Alleen per post maar met handtekening. Die kan mijn moeder niet meer zetten en jawel: dan is de handtekening niet goed. Of ik het officiële bewindvoeringsdocument wil meesturen (terwijl het bewindregister gewoon te raadplegen is), dan moet je een handtekening én een bewindvoeringsdocument, dan hebben ze het weer niet ontvangen of moest het aangetekend ... enfin, het lijkt de EU wel: je komt er NIET van af. Onvoorstelbaar. Dus dan liet ik het maar weer een tijdje zitten. Inmiddels is mijn moeder overleden. Ik heb gebeld of ik het nu in hemelsnaam kan stopzetten omdat mijn moeder er niet meer is. EINDELIJK, EINDELIJK kon het. Je moet er wel dood voor zijn. Vandaag weer een brief van de postcodeloterij. Aan de 'erven' - dat mijn moeder (die er niet meer is) toch nog een maand mee speelt. Waarom? Geen idee. Zelfs die paar laatste tientjes willen ze nog vangen. Wat een in-en-in zieke organisatie.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    We willen de postcodeloterij intrekken maar dat schijnt niet te kunnen, willen ze gewoon niet doen.

    In juni 2019 de 3 loten waarmee wij meespeelde telefonisch in laten trekken, dit is niet gebeurd door de postcodeloterij, in augustus wederom gebeld maar ze blijven maar doorzeuren dat je mee moet blijven spelen en accepteren het niet dat je de loten op wilt zeggen. Wat een afschuwelijke organisatie is dit!!!! Het is toch niet normaal dat je niet gewoon de loten in kunt trekken.

    Misschien de automatische incasso intrekken

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    plastic

    Ik kreeg 4 plastic drinkflessen toegestuurd in het kader 'een betere wereld voor ons allemaal'. Met 2,9 miljoen deelnemers en een gewicht van 1 ons per deelnemer is dat 290.000 kilo plastic. En ondertussen ondersteund deze loterij de Plastic Soup Foundation !!
    Ik heb de boel geretourneerd, maar het kwaad is al geschied.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    stelletje oplichters

    op 4 september 2018 verschijnt een persoon van de postcode loterij aan de deur met een heel leuk verhaal dat als dankjewel dat 80% van de straat meespeelt je de maand september gratis kan meespelen en niet hoeft op te zeggen. vervolgens krijg ik op 7 september 2018 een telefoontje van de loterij om te controleren hoe de persoon die aan de deur was geweest het had gedaan en of hij alles goed had uitgelegd. nee dus, want ik moest wel degelijk telefonisch opzeggen wat op het moment van het telefoontje niet mogelijk was. thuis heb ik zes keer gebeld en iedere keer te horen gekregen dat de wachttijd meer dan tien minuten bedroeg. wachten ging niet want de verbinding werd verbroken. de zevende keer eindelijk iemand aan de lijn waarna je nog eens tien minuten moet verantwoorden waarom je stopt, welke aanbieding ze hebben enz. ik wil nooit meer wat met de postcode loterij te maken hebben. kijk alstublief uit voor de verkooppraatjes aan de deur en trap er niet in. voor je het weet zit je er aan vast.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Ik ben zo blij met een blik koek van 6 euro

    Ik speel al jaren mee met deze geweldige uitbuiters. 1x de straatprijs meegemaakt in weesp al met al kregen we toen 5 eurie per lot. Voor de rest 1x een blik oude stroopwafels en een blik ontbijtkoek en jawel vandaag een blik koekjes ter waarde van 6 euro. Ik denk dat het tijd is om te gaan stoppen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Inderdaad; je wordt erin geluisd

    Helaas, helaas, alle vooroordelen zijn bij de postcode loterij bevestigd. Meedoen? Piece of cake. Opzeggen? Een helletocht; een uitputtingsslag.
    4 x zo'n bandje ingesproken, van jan. tot mei 18 geduurd. 6 maanden langer dan nodig deelnemersgeld afgeschreven.
    Mensen: trap er niet in! Je komt er niet van af. Ze doen het expres!!!
    Oh ja, vanwege de slechte dienstverlening: 3 maanden inschrijfgeld zou ik retour krijgen van de klantenservice....
    Raad eens????
    Niets.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    schandalig

    Ondanks diverse berichten en retouren ontvangen wij nog altijd post op naam van dhr. L. Halfwerk. Deze is al meer dan 10 jaar geleden overleden. Schandalig dat dit bedrijf hier kennelijk geen enkele notitie van neemt en zo'n verouderd adressenbestand hanteert!

    Waarom stuur je de post dan niet, ongeopend, retour afzender?

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Scam

    Ik ben zeer ontevreden! Je maakt een kansloze

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Mag één lot genoeg zijn?

    Ik doe al heel lang mee aan de Postcode Loterij. Met één lot. Dat vind ik genoeg en dat heb ik ze laten weten. Toch blijft de Postcode Loterij mij, per post en per e-mail, bestoken met acties om kans te maken op te maken op bijzondere prijzen. Daarvoor moet ik dan wel "iets activeren". Als ik de kleine lettertjes lees, begrijp ik dat "activeren" betekent: met extra loten meespelen. Dat doe ik dus niet. Ik heb nog nooit iets gewonnen. Zou dat komen omdat ik nooit iets "activeer"? Ik zou willen dat de Post Code Loterij ophield met acties om mij te verleiden tot meer loten. Ik erger mij daar telkens weer aan.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    wij spelen aantal jaar mee

    Wij spelen al een aantal jaartjes mee alweer
    we hebben eenmaal een prijs van ruim 5000 euro gewonnen, dat was echt prachtig.
    Verder vooral kleinere prijsjes, soms ook met geld.
    Gaat allemaal handig automatisch, het wordt gewoon toegestuurd of overgemaakt. Gaston komt niet iedere keer langs ;)

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Oplichterij, NIET DOEN!

    Echte oplichters, ik heb voor een maand meegedaan omdat ik daarvoor gratis 20 euro zou krijgen (Opzeggen kan altijd).
    Dit is alweer 3 maanden geleden en ze blijven maar geld afboeken. Ik heb al 3x opgezegt maar ze blijven het gewoon doen. Het is nu gewoon een kat en muis spel met terugboeken.

    Ik hoop dat de postcodeloterij hiervoor strafbaar word gestelt want ik ben bij lange na niet de enige.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    oplichterij

    Hebben me genaait met gratis lot en daarna toch betalen.
    WAT EEN OPLICHTERIJ PRAKTIJKEN

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    niet zo zeuren als je iets wint

    Ik snap niet wat iedereen toch zit te zeuren hoor, wees blij dat je iets wint! Je doet toch ook mee voor de spanning en de goede doelen?? Het blijft een LOTERIJ he, dat betekent dus dat je geen enkele garantie hebt dat je ook echt miljonair gaat worden hier... echt zo dom

    zelf een paar keer wat prijsjes gewonnen zoals kaartjes voor dingen en een setje handdoeken en ook wel eens een geldprijs, geen miljoenen nee maar ik ben daar gewoon heel blij mee, het is toch altijd leuk om dingetjes te winnen??

    mensen moeten niet zo zeuren je doet mee voor de KANS iets te winnen en voor de goede doelen ik tenminste wel!

Anderen bekeken ook

DealDonkey
30 reviews

Elke dag worden om klokslag 11:00 de nieuwe aanbiedingen en deals online gezet bij DealDonkey. Elke dag is het weer een verrassing welke artikelen ...

Runnerz
4 reviews

Wilt u goed beslagen ten ijs komen als u zich gaat storten op het wedden op paardenraces? Lees dan hier beoordelingen over runnerz.nl. Het wedden o...

Watch2Day
12 reviews

Word jij van het woord kortingen altijd meteen enthousiast? Laten we eerlijk zijn, wie wordt er van kortingen nu niet enthousiast? Watch2Day heeft ...

Knaldeals.com
10 reviews

Ken jij dit bedrijf echt wel zo goed als je denkt? Knaldeals.nl is een website met dagaanbiedingen voor knalprijzen. De naam laat weinig te wensen ...

Nationale Postcode Loterij

Nationale Postcode Loterij
De Nationale Postcode Loterij is de grootste goede doelenloterij van Nederland en is opgericht in 1989. De loterij is onderdeel van de Holding Nationale Goede Doelen Loterijen N.V. De loterij is opgericht met het idee om structureel geld te kunnen doneren aan goede doelenorganisaties en zo een bijdrage te kunnen leveren aan een betere en leefbaardere wereld. Je kan lid worden van de Nationale Postcode Loterij en zo automatisch meespelen op postcode, maar er bestaat ook de mogelijkheid om losse loten te kopen. Je speelt dan mee op een willekeurig bestaande postcode en kan op deze manier incidenteel een goed doel steunen of prijzen winnen. De prijzen worden eens per maand uitgereikt. Het gaat hierbij zowel om geldprijzen als prijzen in natura; bijvoorbeeld auto’s, televisies of een musicalarrangement. De winkans bij de Nationale Postcode Loterij is gemiddeld per trekking  per deelnemer 1 op 6.

Goede Doelen
Er is sinds 1989 ruim €4,7 miljard uitgekeerd aan goede doelen. De goede doelen die de Nationale Postcode Loterij steunt zijn organisaties die zich inzetten voor mens en natuur. Minimaal 50% van alle opbrengsten van de lotenverkoop gaat naar de goede doelen. Als je dus geen prijzen wint, hoef je jouw geld niet als weggegooid geld te zien. Er zijn een aantal goede doelen die de Nationale Postcode Loterij structureel steunt, maar ze doneren ook eenmalig aan bijzondere projecten en initiatieven. Een complete lijst met alle huidige goede doelen vind je op de website van de Nationale Postcode Loterij en de goede doelen zijn als volgt onder te verdelen:

•    Vaste benificiënten: goede doelenorganisaties die structureel voor een periode van vijf jaar een jaarlijkse donatie krijgen. Doelen die ruim gesteund worden in deze categorie zijn bijvoorbeeld: Stichting Doen, Artsen Zonder Grenzen, het Wereld Natuur Fonds, Unicef, Oxfam Novib, Vereniging Natuurmonumenten en Vluchtelingenwerk Nederland.
•    Eenmalige schenkingen: Wanneer een goede doelenorganisatie geen vaste partner is van de Nationale Postcode Loterij kunnen zij een verzoek doen voor een eenmalige schenking. Het gaat hierbij vaak om grootschalige en/of innovatieve projecten die een eenmalige financiële impuls nodig hebben om van de grond te komen. 
•    Extra projecten: bestaande goede doelenorganisaties die vaak al partner zijn van de Nationale Postcode Loterij kunnen een aanvraag indienen voor financiering van bijzondere projecten. De helft van de opbrengst van de extra trekkingen uit de loterij wordt hiervoor gebruikt. De bijzondere projecten zijn vaak grote projecten die vaak niet vanuit de bestaande begroting gefinancierd kunnen worden.

Postcode Lottery Green Challenge
De Nationale Postcode Loterij organiseert jaarlijks de Green Challenge;  een bijzonder project wat sinds 2007 bestaat. Het is een internationale wedstrijd waarbij duurzaam ondernemen centraal staat. Er wordt gezocht naar nieuwe producten of diensten die de uitstoot van broeikasgassen verminderen. Startups vanuit de hele wereld mogen hun bedrijfsplan indienen en maken hierbij kans op de hoofdprijs van 500.000,- euro of de tweede prijs van 200.000,- euro. De Green Challenge heeft inmiddels erg veel aanzien en aandacht gekregen en jaarlijks stijgt nog steeds altijd het aantal aanmeldingen. De hoofdprijzen zijn jaarlijks gegaan naar de volgende initiatieven:
•    2007: Het eerste jaar werd de hoofdprijs gewonnen door Igor Kluin (Nederland). Hij heeft de Qbox uitgevonden. Dit is een systeem, een soort energiemodem, waarmee mensen lokaal hun eigen energie kunnen opwekken, herverdelen of inlezen.
•    2008: In 2008 werd de prijs gewonnen door Eben Bayer (Verenigde Staten). Hij heeft gewonnen met een vervanging voor het vervuilende styrofoam (piepschuim); met een team bij Ecovative hebben ze een verpakkingsmateriaal uitgevonden dat vervaardigd is uit biologisch afval. Het verpakkingsmateriaal hebben ze Mushroom Materials© genoemd.
•    2009: In dit jaar won Dean Gregory (Verenigd Koningkrijk) de hoofdprijs met een betaalbare dakturbine die windenergie opwekt wanneer er weinig wind staat. De RidgeBlade is zowel te installeren op woonhuizen als op kwetsbare locaties zoals natuurreservaten.
•    2010: De hoofdprijs in dit jaar ging naar een product met de naam SolSource, uitgevonden door Scot Frank (Verenigde Staten). Het is een draagbare zonnecollector. Compact, licht en kan gebruikt worden om bijvoorbeeld te koken of een mobiele telefoon op te laden.
•    2011: Nick Christy (Australië) won de Green Challenge in 2011 met zijn Water Recycling Shower; met dit product kan je het water- en energieverbruik bij het douchen en de bijbehorende kosten verlagen zonder dat het ten koste gaat van de hygiëne of het doucheplezier.
•    2012: Molly Morse (Verenigde Staten) ontving de hoofdprijs in dit jaar voor een veelbelovend ondernemingsplan van haar bedrijf ‘Mango Materials’. Mango Materials gebruikt bacteriën om plastic biologisch afbreekbaar te maken.
•    2013: De 500.000,- euro ging in 2013 naar Ginger Dosier (Verenigde Staten). Zij won de prijs met de uitvinding van een nieuw productieproces voor bakstenen. Dit proces met natuureigen bacteriën is een duurzaam alternatief voor het bestaande proces wat erg vervuilend is en zorgt voor een hoge CO2-uitstoot.
•    2014: Arthur Kay (Verenigd Koningkrijk) wint de hoofdprijs dit jaar met de Bio-Bean: het bedrijf wint biobrandstoffen uit koffiedik.
•    2015: De Nederlander Jurriaan Ruys wint de Green Challenge met zijn bedrijf Land Life Company. Ze hebben een uitvinding gevonden om natuurherstel in zeer droge gebieden effectief te realiseren, namelijk de Cocoon-Incubator: een slimme cocon die helpt stekjes te overleven en groeien in kwetsbare gebieden.

De Nationale Postcode Loterij op televisie
Door middel van spelshows en de aandacht voor de goede doelen in verschillende televisieprogramma’s wil de Nationale Postcode Loterij kunnen laten zien wat de Nationale Postcode Loterij en haar deelnemers kunnen betekenen voor deze goede doelen.
In spectaculaire spelshows kunnen deelnemers meespelen aan grandioze prijzenfestijnen en kun je zien hoe deelnemers thuis verrast worden met de gewonnen prijzen. Al deze aandacht is goed om meer aandacht te krijgen voor de goede doelen. Voorbeelden van bekende spelshows die in samenwerking met de Nationale Postcode Loterij gemaakt zijn, zijn:
•    Kiezen of Delen: gepresenteerd door Martijn Krabbé (2000/2001).
•    Sponsor Loterij Surprise: gepresenteerd door Rick Brandsteder (2006).
•    Lingo is tot 2007 van de Nationale Postcode Loterij, daarna van de Sponsor Bingo Loterij en later weer van de VriendenLoterij.
•    Hollands Next Millionaire: gepresenteerd door Tijl Beckand (2011).
•    De Grote Vakantieshow: gepresenteerd door Marc Klein Essink (2013).
•    Wie goed doet: gepresenteerd door Renate Verbaan (2014).
•    Eén tegen 100: gepresenteerd door Caroline Tensen (2000 tot heden).
•    Miljoenenjacht: gepresenteerd door Linda de Mol (2000 tot heden).

Ambassadeurs van de Nationale Postcode Loterij
De ambassadeurs van de Nationale Postcode Loterij zijn bekende Nederlanders die zich inzetten voor de goede doelen van de Nationale Postcode Loterij. Ze geven informatie over de Nationale Postcode Loterij en over de goede doelen, presenteren shows of reiken prijzen uit. Niet alleen Nederlanders kunnen Ambassadeurs worden van de Nationale Postcode Loterij; er zijn ook een aantal internationale sterren die verbonden zijn aan de Nationale Postcode Loterij of de samenwerkende goede doelen. De Nederlandse ambassadeurs zijn:
Caroline Tensen, Martijn Krabbé, Nicolette van Dam, Winston Gerschtanowitz, Ruud Gullit, Humberto Tan en Quinty Trustfull. De internationale ambassadeurs zijn: Tony Blair, Desmond Tutu, Muhammad Yunis, Bill Clinton, Richard Branson en Rafael Nadal.
Enkele quotes van de ambassadeurs van de Nationale Postcode Loterij beschrijven het belang van het steunen van goede doelen via de Nationale Postcode Loterij:

•    "Ik heb ontzettend veel zin in deze samenwerking. Ik heb me jaren met veel liefde ingezet voor UNICEF en dankzij mijn ambassadeurschap voor de Nationale Postcode Loterij kan ik me nu sterk maken voor nog meer goede doelen. Dat ik ook nog eens mensen blij mag maken met mooie prijzen maakt het natuurlijk extra leuk", aldus Nicolette van Dam;
•    "Ik weet door mijn ambassadeurschap bij Pink Ribbon hoe belangrijk het is om goede doelen te steunen. Door mij in te zetten voor Pink Ribbon, krijgen ze de mogelijkheid te investeren in projecten en belangrijk onderzoek te doen. Het is een fijne gedachte dat ik door mijn werk voor de Postcode Loterij nog véél meer goede doelen kan steunen”, aldus Quinty Trustfull;
•    "De Postcode Loterij is een win-winconcept. De goede doelen winnen altijd. Postcode Loterij, bedankt voor jullie loyale steun aan zoveel goede doelen, waaronder mijn eigen Rafa Nadal Foundation”, aldus Rafaël Nadal;

Meespelen en contact met de Nationale Postcode Loterij
Wanneer je mee wilt spelen met de Nationale Postcode Loterij, kun je eenvoudig online aanmelden met je postcode en maandelijks met de trekking meedoen. Ook is het mogelijk om online een los lot te kopen met of zonder je eigen postcode. Wanneer je automatisch via internet meespeelt, worden de gewonnen bedragen ook automatisch op je rekening gestort.
Wanneer je meespeelt kun je mee doen met of zonder straatprijs verdubbelaar. Automatisch speel je mee met de straatprijs verdubbelaar. Wil je dit niet dan kan je telefonisch contact opnemen met de Ledenservice en aangeven dat je dit niet wil. Ook voor andere vragen en wensen rondom het meespelen met de Nationale Postcode Loterij kun je de Ledenservice bellen. Naast de Ledenservice zijn er nog een aantal andere mogelijkheden om contact op te nemen met de Nationale Postcode Loterij:

•    Telefonisch: de Ledenservice is telefonisch te bereiken op de telefoonnummer 0900-3001500 (€ 0,50 per gesprek) op werkdagen van 09:00 tot 21:00 uur;
•    Fax: per fax is de Nationale Postcode Loterij te bereiken op het faxnummer 020-6753866;
•    Per Post: liever communicatie per post? Stuur een brief naar:  Nationale Postcode Loterij, Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam;
•    Veelgestelde vragen en persoonlijke pagina: voor veel gestelde vragen en het beheren van je persoonlijke pagina kun je terecht op de website: www.postcodeloterij.nl/klantenservice;
•    Twitter: korte vragen of ergens een reactie opgeven kan ook via Twitter: www.twitter.com/postcodeloterij;
•    Contactformulier: vragen stellen via de website kan via het contactformulier: https://klantenservice.postcodeloterij.nl/app/ask/c/40;

Opzeggen Nationale Postcode Loterij
Het opzeggen van een loterij is niet altijd even gemakkelijk om te vinden op een website. De Postcode Loterij biedt meerdere mogelijkheden voor het opzeggen, namelijk:
•&nbr> •    Eén tegen 100: gepresenteerd door Caroline Tensen (2000 tot heden).
•    Miljoenenjacht: gepresenteerd door Linda de Mol (2000 tot heden).

Ambassadeurs van de Nationale Postcode Loterij
De ambassadeurs van de Nationale Postcode Loterij zijn bekende Nederlanders die zich inzetten voor de goede doelen van de Nationale Postcode Loterij. Ze geven informatie over de Nationale Postcode Loterij en over de goede doelen, presenteren shows of reiken prijzen uit. Niet alleen Nederlanders kunnen Ambassadeurs worden van de Nationale Postcode Loterij; er zijn ook een aantal internationale sterren die verbonden zijn aan de Nationale Postcode Loterij of de samenwerkende goede doelen. De Nederlandse ambassadeurs zijn:
Caroline Tensen, Martijn Krabbé, Nicolette van Dam, Winston Gerschtanowitz, Ruud Gullit, Humberto Tan en Quinty Trustfull. De internationale ambassadeurs zijn: Tony Blair, Desmond Tutu, Muhammad Yunis, Bill Clinton, Richard Branson en Rafael Nadal.
Enkele quotes van de ambassadeurs van de Nationale Postcode Loterij beschrijven het belang van het steunen van goede doelen via de Nationale Postcode Loterij:

•    "Ik heb ontzettend veel zin in deze samenwerking. Ik heb me jaren met veel liefde ingezet voor UNICEF en dankzij mijn ambassadeurschap voor de Nationale Postcode Loterij kan ik me nu sterk maken voor nog meer goede doelen. Dat ik ook nog eens mensen blij mag maken met mooie prijzen maakt het natuurlijk extra leuk", aldus Nicolette van Dam;
•    "Ik weet door mijn ambassadeurschap bij Pink Ribbon hoe belangrijk het is om goede doelen te steunen. Door mij in te zetten voor Pink Ribbon, krijgen ze de mogelijkheid te investeren in projecten en belangrijk onderzoek te doen. Het is een fijne gedachte dat ik door mijn werk voor de Postcode Loterij nog véél meer goede doelen kan steunen”, aldus Quinty Trustfull;
•    "De Postcode Loterij is een win-winconcept. De goede doelen winnen altijd. Postcode Loterij, bedankt voor jullie loyale steun aan zoveel goede doelen, waaronder mijn eigen Rafa Nadal Foundation”, aldus Rafaël Nadal;

Meespelen en contact met de Nationale Postcode Loterij
Wanneer je mee wilt spelen met de Nationale Postcode Loterij, kun je eenvoudig online aanmelden met je postcode en maandelijks met de trekking meedoen. Ook is het mogelijk om online een los lot te kopen met of zonder je eigen postcode. Wanneer je automatisch via internet meespeelt, worden de gewonnen bedragen ook automatisch op je rekening gestort.
Wanneer je meespeelt kun je mee doen met of zonder straatprijs verdubbelaar. Automatisch speel je mee met de straatprijs verdubbelaar. Wil je dit niet dan kan je telefonisch contact opnemen met de Ledenservice en aangeven dat je dit niet wil. Ook voor andere vragen en wensen rondom het meespelen met de Nationale Postcode Loterij kun je de Ledenservice bellen. Naast de Ledenservice zijn er nog een aantal andere mogelijkheden om contact op te nemen met de Nationale Postcode Loterij:

•    Telefonisch: de Ledenservice is telefonisch te bereiken op de telefoonnummer 0900-3001500 (€ 0,50 per gesprek) op werkdagen van 09:00 tot 21:00 uur;
•    Fax: per fax is de Nationale Postcode Loterij te bereiken op het faxnummer 020-6753866;
•    Per Post: liever communicatie per post? Stuur een brief naar:  Nationale Postcode Loterij, Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam;
•    Veelgestelde vragen en persoonlijke pagina: voor veel gestelde vragen en het beheren van je persoonlijke pagina kun je terecht op de website: www.postcodeloterij.nl/klantenservice;
•    Twitter: korte vragen of ergens een reactie opgeven kan ook via Twitter: www.twitter.com/postcodeloterij;
•    Contactformulier: vragen stellen via de website kan via het contactformulier: https://klantenservice.postcodeloterij.nl/app/ask/c/40;

Opzeggen Nationale Postcode Loterij
Het opzeggen van een loterij is niet altijd even gemakkelijk om te vinden op een website. De Postcode Loterij biedt meerdere mogelijkheden voor het opzeggen, namelijk:
•    Telefonisch: via het telefoonnummer van de Ledenservice (0900-3001500, houd hierbij je rekeningnummer bij de hand); 
•    Terugbellen: je kan je terug laten bellen door een bel-me-terug formulier in te vullen (voordeel is dat dit je zelf geen geld kost); of je stuurt een goede opzegbrief per post waarin alle belangrijke gegevens vermeld staan;
•    Per post: je hebt altijd de mogelijk om een abonnement zoals een abonnement bij de Postcode Loterij op te zeggen per post. Wil je er zeker van zijn dat dit goed komt? Verstuur de brief dan per aangetekende post en zorg ervoor dat je het onderwerp (opzegging) en belangrijke persoonsgegevens duidelijk in de brief vermeld.

}