Ben
Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Cijfer8,4

U bent nu bij:

Totaal

8,4

Bestellen

9

Service

7,8

Prijs

9,2

Leveren

7,6
83 %Zou hier weer kopen!

Over Ben

Ben
Begin 1998 verscheen er een nieuwe telecomaanbieder ten tonele, die ontstaan was uit een samenwerkingsverband tussen Belgacom en Tele Danmark. Met vijf gsm licenties op zak introduceerde Ben zich in februari 1999 in Nederland als provider van een groot mobiel netwerk. Al vanaf het prille begin wist Ben zich duidelijk te profileren, onder andere door een opvallende televisiecampagne waarin heel veel verschillende mensen, zich met steeds andere stemmen voorstelden als zijnde Ben. Deze voor die tijd extra lange reclameboodschap zette het bedrijf direct op de kaart en opende daarmee de deuren voor een nieuw innovatief bedrijf op het gebied van telecommunicatie. 

Ben en T-Mobile
Vanaf oktober 1999 konden Ben-abonnees WAP gebruiken. Met dit Wireless Application Protocol was een methode gecreëerd om internetdiensten via mobiele telefoons te gebruiken. In het begin hield dit alleen het bekijken van eenvoudige, veelal alleen uit tekst bestaande, internetpagina’s in. Toch wekte dit succes van het jonge bedrijf al snel de interesse van een aantal serieuze overnamekandidaten. Uiteindelijk duurde het tot september 2002 voor een definitieve overname een feit was. Vanaf dat moment werd T-Mobile eigenaar van het netwerk en werd de naam Ben niet meer gebruikt.

Ben komt terug
Nadat de naam Ben begin 2003 geheel vervangen werd door T-Mobile, leek de eigenzinnige provider geheel van het toneel verdwenen. Tot 2008. In maart van dat jaar werd Ben na vijf jaar afwezigheid opnieuw geïntroduceerd als zelfstandig onderdeel van T-Mobile. Met gebruikmaking van het T-Mobile netwerk biedt Ben uitsluitend simkaarten aan. Eerst alleen SIM Only abonnementen, maar in 2010 werd dit ook uitgebreid met prepaid kaarten. Dat heeft echter niet heel lang geduurd, want al in 2013 stopte Ben daarmee en sinds die tijd kunnen bij Ben alleen nog Sim Only abonnementen afgesloten worden.

Onderscheidend
Sinds de oprichting in 1998 heeft Ben zich altijd onderscheiden van andere telecomaanbieders. Onder andere door opvallende marketingcampagnes. Ben heeft nooit een specifieke doelgroep aangesproken, maar zich altijd geprofileerd als provider voor iedereen. Deze instelling is nog steeds zichtbaar in de verschillende reclame uitingen. Ook de flexibiliteit van Ben is altijd een speerpunt geweest. Abonnees genieten veel vrijheid en kunnen hun bundels eenvoudig naar wens aanpassen. Ben hamert erop dat het plezier dat klanten ondervinden van hun mobiel voorop staat en dat dat gerealiseerd moet kunnen worden tegen een vriendelijke prijs. Ben behoort dan ook tot de voordeligste aanbieders van Sim Only abonnementen. 

Ook toestellen en accessoires
Na de herintroductie van Ben in 2008, startte het met de verkoop van Sim Only abonnementen en konden er bij Ben geen toestellen worden gekocht. Dat is inmiddels veranderd. Sinds 2010 is het ook mogelijk een los toestel aan te schaffen of deze te combineren met een abonnement. Ben probeert de kosten laag te houden door niet de allerlaatste modellen, maar wel toestellen van de bekendste merken te verkopen. Daarnaast heeft Ben het assortiment uitgebreid met diverse accessoires zoals hoesjes, powerbanks, smartwatches en koptelefoons. Alle artikelen worden aangeboden in de webshop op de site van Ben.nl.

Geen onverwachte kosten
Ben wil dat abonnees blij zijn met hun telefoon en de diensten die hen worden aangeboden en doet er daarom alles aan om hen tevreden te houden. Eén van de dingen die door alle mobiele gebruikers als erg vervelend wordt ervaren, is een onverwacht hoge rekening, terwijl je dacht een goedkoop abonnement te hebben afgesloten. In de meeste gevallen zorgt een beperkte databundel voor de onaangename verrassing en dat probeert Ben dan ook te voorkomen. Om die reden kun je tegen een voordelig tarief MB Extra’s kopen als je internetbundel op is. 

MB Extra’s zijn er in bundels van 100, 500 en 1000 MB. Met de aanschaf van zo’n extra bundel, zou je de periode tot het ingaan van de nieuwe maand en het beschikbaar worden van je nieuwe databundel kunnen overbruggen. Het is mogelijk om meerdere keren een MB Extra bundel te kopen, maar je moet er wel rekening mee houden, dat de resterende MB’s aan het einde van de maand komen te vervallen. Een andere optie om geen onverwachte kosten gepresenteerd te krijgen, is het instellen van MB Pauze. Deze dienst zorgt ervoor, dat je na het verbruiken van je internetbundel geen mobiel internet meer kunt gebruiken totdat de nieuwe maand weer van start gaat.

Best geteste 4G netwerk
Ben maakt gebruik van het 4G netwerk van T-Mobile dat als beste getest is. Met dit supersnelle netwerk, dat ook nog eens heel stabiel is, is het mogelijk razendsnel webpagina’s te laden, video’s en muziek te streamen en foto’s en films te delen. Door gebruik te maken van de nieuwste technologieën is de dekking van het 4G netwerk ook beter dan dat van het 3G netwerk. Toch benadrukt Ben, dat het duurdere 4G niet voor iedereen noodzakelijk is en dat je zelf kunt kiezen of je overgaat naar het snelle netwerk of tevreden bij het huidige 3G blijft.

Aantrekkelijke acties
Ben heeft regelmatig zowel voor nieuwe als voor bestaande abonnees aantrekkelijke acties. Dit zijn bijvoorbeeld kortingen op abonnementsprijzen of interessante aanbiedingen voor de aanschaf van een nieuw toestel. Maar ook grotere databundels voor dezelfde prijs worden regelmatig aangeboden. Daarnaast promoot Ben een betrekkelijk uniek vriendenvoordeel. Met deze actie kun je geld verdienen voor elke vriend die zich bij Ben als abonnee aanmeldt. Dit kan behoorlijk wat opleveren en het enige dat je er zelf voor hoeft te doen, is een bepaalde link te delen met je vrienden. 

Nummerbehoud vrijwel altijd mogelijk
Iedereen die besluit over te stappen naar Ben, kan een verzoek indienen voor nummerbehoud. Nummerbehoud bij het overstappen naar een andere provider is vrijwel altijd mogelijk. Ben biedt aan dit te regelen bij de huidige aanbieder. Hiervoor moeten een aantal gegevens worden overlegd en wordt per email bevestigd of de overstap gelukt is en op welke datum het abonnement overgezet wordt naar Ben. Het enige waar wel rekening mee gehouden moet worden, is dat de gegevens van de oude Simkaart verloren gaan, zodra het nummer van aanbieder is gewisseld. Data tijdig overzetten, wordt daarom sterk aangeraden.  

Eenvoudig abonnement verlengen
Wanneer je bij Ben een maandabonnement hebt afgesloten, is het mogelijk deze op ieder moment te verlengen of eventueel aan nieuwe wensen aan te passen. Loopt je abonnement binnen drie maanden af, dan kun je ook snel en kosteloos via de website van Ben.nl je abonnement verlengen. Je bent dan vrij om een nieuw toestel te kiezen of kunt beslissen om alleen van SIM Only gebruik te maken en zo op kosten te besparen. Bovendien kun je bij het verlengen van je huidige abonnement van dezelfde aanbiedingen en acties gebruik maken als nieuwe klanten. 

Forum op de website
Het familiaire gevoel met en tussen klanten dat Ben vanaf het begin heeft gestimuleerd in alle reclame uitingen, wordt nog eens versterkt door het forum op de website van Ben.nl. Hier stellen niet alleen medewerkers van Ben zich voor, maar kunnen ook klanten en niet klanten kenbaar maken wie ze zijn en wat zij vinden van Ben. Ook berichten over telecommunicatie in het algemeen of producten en onderwerpen die daar al dan niet zijdelings mee te maken hebben, kunnen hier geplaatst worden. Via deze weg heeft Ben een effectieve manier gevonden om met klanten te communiceren.

Toegankelijke klantenservice
Bij Ben staat klanttevredenheid centraal en daarom is het stellen van vragen of het overbrengen van klachten op meerdere manieren mogelijk gemaakt. De klantenservice is zeer toegankelijk en is op werkdagen tussen 9.00 uur en 17.00 uur telefonisch bereikbaar. Daarnaast kan er altijd contact gezocht worden via email en wanneer een snelle reactie vereist is, kunnen vragen en opmerkingen via sociale media als Facebook en Twitter gesteld worden. Ook het Forum op de website is voor iedereen toegankelijk en wordt door zowel werknemers als klanten en andere geïnteresseerden gebruikt voor het delen of opvragen van informatie.

Duidelijke facturatie
In het kader van de klantvriendelijkheid hanteert Ben een duidelijk facturatiebeleid. De factuurperiode start bij Ben op de eerste van de maand en voor de mensen, die na deze datum abonnee worden, zullen de kosten direct naar rato worden aangepast. Facturen zullen rond de 20e van de maand verstuurd worden en tonen dan de kosten van de maand ervoor. Met een persoonlijke inlogcode kunnen klanten online hun facturen inzien en op de website zijn filmpjes te vinden met uitleg over de specificaties. Betaling van de facturen vindt altijd plaats via automatische incasso. 

Deel je mening
Ben staat er om bekend erg veel waarde te hechten aan de mening van klanten. Op de eigen website wordt voldoende gelegenheid geboden om berichten te plaatsen over ervaringen en om vragen te stellen of opmerkingen te maken. Toch is het, zeker voor toekomstige klanten, van belang om ook op een onafhankelijke site reviews te lezen over dit bedrijf en andere vergelijkbare ondernemingen. Zo wordt iemand zelf in staat gesteld een objectief beeld te vormen en een gefundeerde beslissing te nemen over eventueel zaken doen met het betreffende bedrijf. Deel daarom je mening op nederlandreview.nl en help anderen met het maken van een keuze.

Anderen bekeken ook:

  • Hollandsnieuwe

    Hollandsnieuwe

    Beoordelingen, ervaringen en klachten

    Cijfer: 7,4Lees ervaringen
  • Dealdirect.nl

    Dealdirect.nl

    Beoordelingen, ervaringen en klachten

    Cijfer: 6,6Lees ervaringen
  • Internetdealer

    Internetdealer

    Beoordelingen, ervaringen en klachten

    Cijfer: 6,2Lees ervaringen

Schrijf zelf een Review

Over Ben

Uw beoordeling:

  • Bestellen
  • Service
  • Prijs
  • Levering

Zou u nogmaals kopen bij Ben?

  • De velden met * zijn verplicht