NederlandReview

    Ervaringen Simpel

    Ervaringen simpel
    “Oh Simpel, ik ben zo dubbel blij met jou. Sinds ik met jou bel betaal ik mij niet meer blauw”. Tegenwoordig kent iedereen Simpel wel, helemaal na de reclame van Nick en Simon. Soms gaat het zelfs zo ver dat niet het origineel in je hoofd blijft hangen, maar de versie van Simpel. Goede marketing zou je zeggen!

    Wil je een nieuw mobiel abonnement afsluiten en overweeg je dat bij Simpel te doen? Hier kunt u alle recensies van andere klanten vinden, zodat u weet wat hun ervaringen zijn.

    Over Simpel
    Simpel is vrij jonge aanbieder van sim-only abonnementen. Het is in 2007 opgestart en in 2010 werd het onderdeel van T-mobile. Sinds 2014 is het weer onafhankelijk geworden, maar maakt nog wel gebruik van het T-mobile netwerk. De telefoonabonnementen die Simpel aanbiedt, zijn veel goedkoper dan bij andere aanbieders, omdat u er geen telefoontoestel bij koopt. Dit zorgt ervoor dat u zeker niet teveel betaald voor uw abonnement. Bellen kan u bij Simpel al vanaf 2,50 per maand en onbeperkt smsen kan vanaf 2,50 per maand. Internet + onbeperkt smsen kan vanaf 4,50 per maand. Stel uw eigen abonnement samen, zodat u geen cent te veel betaald.

    De simpel verdubbeldagen. Irritant of goedkoop? Of beide? Wat vindt u?

    Diensten
    Simpel zorgt ervoor dat u zelf uw abonnement kunt samenstellen, helemaal naar uw wensen. U krijgt snel mobiel internet tot wel 14 Mbps. U kunt zelf aangeven wat uw limiet is qua kosten, zodat u nooit meer moet betalen dat u had verwacht. Als u bijna aan uw limiet zit krijgt u een smsje, zodat u hiervan op de hoogte gebracht wordt. Als uw limiet bereikt is, wordt alles geblokkeerd wat zorgt voor extra kosten, zoals uitgaand telefoonverkeer of internet. U kunt uiteraard nog wel gebeld worden (mits er geen extra kosten aan verbonden zijn) of gebruik maken van uw bundels.

    Simpel zorgt ervoor dat u uw nummer kunt behouden, ook al maakt u nu gebruik van prepaid. Wanneer u er achter komt dat uw bundel te hoog of te laag is, kunt u dat gratis elke maand aanpassen door uw bundel te verhogen of te verlagen. Dit wordt kosteloos gedaan.

    Klachten Simpel
    Via Simpel kunt u niet via de website uw eventuele klachten indienen. Er staat wel een overzicht van veelgestelde vragen en kunt u online uw vraag via een vragenformulier insturen. Er kan ook contact worden opgenomen met de klantenservice, die op werkdagen van 9:00 tot 17:00 beschikbaar is. Hier betaald u wel 35 cent per minuut voor, dus dan is het altijd maar de vraag hoelang u aan de telefoon moet hangen. Een van de grootste ergernissen is een uur in de wachtrij staan voor u een medewerker aan de telefoon krijgt, maar ondertussen ijn de kosten voor het gesprek enorm opgelopen. Als u weet hoe het met de service van Simpel gesteld is, deel dan nu uw ervaringen met NederlandReview!

    Nieuwsberichten:
    Check onze laatste kortingen, nieuws & voordelen van Simpel;
    - Korting: dubbele bundels
     

    Op zoek naar een review van Simpel.nl - lees duizenden ervaringen van Nederlanders over deze telecom en sim-only aanbieder

    Simpel
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (14)

    6,8
    50% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    7,2

    Service

    5,8

    Prijs

    7,2

    Leveren

    6,8

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schandalig bedrijf & kosten structuur!

    Laat je niet verleiden door de "lage" kosten. Klassiek geval van te mooi om waar te zijn!

    Buiten de bundel betaal je namelijk €150,- per GB!

    De hele structuur is zo opgezet om jou alle schuld te kunnen geven van verbruik buiten de bundel, waardoor je hier niets tegen kan doen.

    Zo wordt je zogenaamd in de gelegenheid gesteld om een een extra MB aanvuller te kopen, tegen €7.- per GB middels een waarschuwing op 80%. Prima zou je zeggen, en dit werkte tot nu toe ook goed voor mij. "Toevallig" heb ik aan het einde van mijn contractperiode de laatste twee maanden deze waarschuwing niet meer ontvangen - alleen een bericht dat ik ca 100% verbruikt heb, en ja dan is het dus al te laat.

    Indien je hier niet meteen op kan reageren zit je zo 500MB over je bundel heen zit = €75 euro op je abonnementje van €12,50... Nu in twee maanden al €70 extra en €80 extra, en in het laatste geval heb ik nog een halve maand te gaan.

    Ik kreeg namelijk later pas weer een smsje toen ik eenmaal al €80 over mijn bundel bleek te zijn gegaan. "je factuur loopt snel op". Je kan je afvragen waarom ze dit berichtje niet eerder sturen bij abonnement van slechts €12,50...

    Zo hebben ze in 2 maanden tijd mijn kosten weer gelijk kunnen trekken met bv. die van een unlimited data & telefonie abonnement van Tele2

    Slimme structuur, maar vooral ontzettend schandalig.

    - Waarom wordt je buiten de bundel niet automatisch met een MB aanvuller aangevuld? Een eerlijk bedrijf zou begrijpen dat ik liever € 7 per GB betaal en dat het niet een bewuste keuze is om €150 euro per GB te betalen.
    - Het zogenaamde kostenplafond moet je ook zelf activeren, zelfs ook nog tegen betaling. Ook dit is simpelweg zo opgesteld om bij verbruik buiten de bundel de schuld bij jou als klant neer te kunnen leggen.
    - Simpel claimt het 80% smsje wel te hebben verstuurd. Ik kan zo laten zien dat ik die niet ontvangen heb. Maarja, hoe ga je dat echt bewijzen. Klantenservice stelde stellig dat ze het verstuurd hebben... en dat ik pech had.
    - Het maximale data abonnement is slechts 6GB. Met bovenstaande ervaring snap je nu hopelijk waarom ze geen grotere pakketten aanbieden.
    - 80 euro extra betalen voor slechts 500MB in NL. Dat is toch echt niet uit te leggen in 2019?!

    Gelukkig had ik maar een 1 jarig abonnement afgesloten en kan ik binnenkort weer terug naar Tele2!

    Door: Daan25-04-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6

    Slechte service

    Bellen vanuit buitenland werkt niet. Al 4 maand bezig. Klantenservice beloofd veel, maar doet niets. Probleem nog steeds niet verholpen.

    Door: Barneveld05-04-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Simpel stopt per 1 augustus met prepaid maar restitueert tegoed niet

    Mijn vrouw en ik hebben 3 prepaid nummers bij Simpel. Wij hebben onze mobieltjes eigenlijk alleen voor noodgevallen. Wij bellen eigenlijk alleen de ene verplichte keer per 90 dagen mee. Door gehannes met de toestellen en/of de website van Simpel is ons gezamenlijk tegoed ruim € 71.
    Deze week ging ik weer eens die ene keer in de 90 dagen bellen. Toen zag ik pas hun mededeling dat de prepaid dienst per 1 augustus 2019 stopt. Eventueel tegoed op die datum vervalt. Kan dus ook niet meegenomen worden voor een bijv. een sim-only abonnement van Simpel. In hun Algemene Voorwaarden staat letterlijk dat het prepaid tegoed ONBEPERKT HOUDBAAR is. Nu presteert Simpel het om ons tegoed per 1 augustus gewoon te STELEN. Een uitgebreid gemotiveerde klacht hierover per mail veranderde niets aan de kwestie. Dat werd ons telefonisch medegedeeld, per e-mail of brief was niet mogelijk. Zo simpel kan Simpel zijn. SCHURKEN.

    Door: aadx18-03-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Slechtste servicedesk

    Aanpassing: de klantenservice geef ik geen 1, maar een -10.

    Hoe ik behandeld ben betreft incidenten als onduidelijkheden, geen dekking en de constante facturen van de "gratis" 3669 Pathé (Bioscoop) dienst, kan ik geen goed woord meer vinden over de klantenservice.

    Bijzonder om dit mee te maken.

    Door: Alex10-01-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6

    Prima provider!

    Na 4 abbonementen hier in huis te hebben gehad van Vodafone zijn we allemaal overgestapt naar Simpel, dit vanwege goede recensies van diverse vrienden en collega’s, wat we betalen is echt super vergeleken met onze eerdere abbonementen

    Door: Maikel03-02-2018
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    bellen

    Volgens mij ben ik veel goedkoper uit nu. Vroeger belde ik zeker duurder! Bereik is ongeveer hetzelfde als met KNP

    Door: Annie17-12-2016
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    lokken met aanbiedingen en dan verborgen kosten!!

    je wordt gelokt met leuke aanbiedinkjes en dan zijn er ineens allemaal verborgen kosten en zijn ze wel ineens heel duur.

    Door: AzerdineG06-06-2016
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Lekker goedkoop

    Ik ben 3 maanden geleden klant geworden bij Simpel en ben zeer tevreden. 1 gb internet en onbeperkt bellen voor 10 euro! Geweldig!

    Door: Anne13-04-2016
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    Geweldige service

    Onlangs een abonnement afgesloten bij Simpel. Na jarenlang dure abonnementen gehad te hebben, wilde ik eens proberen of een sim only iets voor mij was. Tot op heden heb ik er absoluut geen spijt van. Op de site van Simpel kun je eenvoudig en snel aanklikken waar je bundel uit moet bestaan en je krijgt de kosten direct te zien. Als je nog een goede telefoon hebt die tegen het einde van je abonnement nog wel even meekan, kan ik zeker een abonnement bij Simpel aanbevelen.

    Minpuntje:
    Het bereik is niet overal even goed. Waar ik bij mijn vorige provider (één van de grotere in Nederland) wel vrijwel overal bereik had, is dat hier wat minder. Ik kan wel bijna overal bellen, maar als ik op het platteland ben wil het nog wel eens voorkomen dat ik geen internet heb. Simpel ondersteunt namelijk nog geen 4G, waardoor je het met 3G moet doen. In steden is er echter wel een goede verbinding, maar ik maak me er niet zo druk om. Tegenwoordig is er bijna overal wifi, dus ik zie het probleem niet!

    Door: H. Peters01-03-2016
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    Dus niet Simpel

    Abonnementje afgesloten hie want ze waren het goedkoposte. Maar als dan op vrjdag om 17.01 inoeens niks het meer doet dan kun je dus wachten tot maandag tot je ze weer mag bellen. kloteservice!

    Door: <B.A.>06-10-2015
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6

    Lekker simpel

    Handig site. Lekker overzichtelijk, snel een abonnementje af kunnen sluiten en prima ervarignen mee.

    Door: Sieben G.18-09-2015
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    Goed geholpen

    Ik had geen bereik, kon niemand bellen en had geen idee hoe ik mijn mobiel weer aan de praat moest krijgen. Toen heeft mijn vriendin ze gebeld en was binnen een paar minuten weer online en kreeg ik een (persoonlijk) mailtje met hoe zeer het ze speet. Echt zeer goed geholpen!!

    Door: Jaap28-08-2015
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    Dubbele bundel is ok

    Dubbele bundel van simpel genomen dus was goedkoop. Aanrader!

    Door: C. Goethem23-07-2015
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Goed bedrijf, maar ik stap wel over

    Ik zit al 5 jaar bij simpel en ze zijn echt prima. Goede service en niet duur. Enkel de rede die ik ga overstappen is dat ik een abonnement wil waarbij je gewoon 1 vast bedrag betaalt en verder geen kosten hebt maar onbeperkt kan bellen. Dat kunnen zij "simpel"weg niet leveren dus daarom ga ik naar een ander. Jammer want ik was graag gebleven.

    Door: Jaap Gillissen21-07-2015
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    8,5

    Schrijf zelf een review over Simpel

    Uw beoordeling