NederlandReview

    Youfone
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (12)

    6,2
    58% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    7,2

    Service

    5,6

    Prijs

    5,8

    Leveren

    6

    Meer info over Youfone

    Youfone
    Youfone is een zelfstandige telecomaanbieder in Nederland en was bij de oprichting van het bedrijf in september 2008 de eerste provider, die het mogelijk maakte belkosten per minuut af te rekenen. Nog steeds kan Youfone gezien worden als prijsvechter op het terrein van de mobiele telefonie en behoort de onderneming, volgens de Consumentenbond, inmiddels tot de allerbeste Sim Only providers van het land. Om de prijsbewuste consument aan zich te blijven binden, verlaagt Youfone regelmatig haar prijzen en is daardoor een geruchte concurrent van andere Sim Only aanbieders als Telfort, Ben, Simyo en Hollands Nieuwe. 

    KPN Netwerk
    Youfone maakt, net als haar directe concurrenten Simyo en Telfort (dochterondernemingen van KPN), gebruik van het betrouwbare KPN netwerk. Naast de goede prijs-kwaliteit verhouding en de als uitstekend beoordeelde service, is de netwerkkwaliteit één van de speerpunten van het succes van Youfone. Landelijke dekking en het supersnelle 4G netwerk tegen scherpe prijzen maken Youfone buitengewoon aantrekkelijk voor iedereen die zijn mobiele bel- en datakosten binnen de perken wil houden, maar tegelijkertijd ook niet wil inleveren op kwaliteit. Omdat Youfone een ruime keuze aan abonnementsvormen heeft, zowel voor de zakelijke beller als de gewone consument, is er voor iedereen een passende bundel te verkrijgen.

    4G+
    Naast het 3G en het al eerder geïntroduceerde 4G, kun je bij Youfone nu ook gebruik maken van het supersnelle 4G+ netwerk. Met dit netwerk worden downloadsnelheden van niet minder dan 256Mbps gehaald en kun je bestanden uploaden met een snelheid van maximaal 150Mbps. Mocht je nog geen bundel hebben met een 4G+ verbinding, dan kun je dit eenvoudig aanpassen via de Youfone App of via MyYoufone op de website. De 4G+ verbinding wordt echter alleen aangeboden in combinatie met een internetbundel van 1500, 2000 of 6000MB. 

    Controle over kosten
    Zich profilerend als de goedkoopste van Nederland, heeft Youfone een aantal mogelijkheden aan haar bundels toegevoegd, die de kosten voor haar klanten zo laag mogelijk moeten houden. Eén daarvan is het belplafond. Bij het afsluiten van je abonnement kun je zelf een limiet voor binnenlands bellen en sms-en instellen. Wanneer 80% van dat limiet bereikt is, krijg je via sms en email een waarschuwing. Op het moment dat je limiet helemaal bereikt is, sluit Youfone jouw abonnement af voor uitgaande telefoontjes. Eventueel kun je je belplafond op dat moment nog wel aanpassen door extra minuten bij te kopen.

    Dataplafond
    Net als voor belminuten en sms-en is het bij Youfone ook mogelijk om een plafond in te stellen voor datagebruik. In principe werkt het hetzelfde als bij het belplafond; je stelt een limiet in voor de bundelgrootte, die je wilt gebruiken voor dataverkeer. Bij 80% verbruik krijg je een waarschuwing en wanneer je 100% aan de limiet zit, zal Youfone je internetverbinding blokkeren. Uiteraard is het ook hierbij mogelijk om een databundel bij te kopen voor de resterende dagen van de maand. In beide gevallen, dus zowel voor het belplafond als voor het dataplafond, geldt dat het alleen van toepassing is op nationaal gebruik. 

    Youfone App
    Alle klanten van Youfone kunnen gebruik maken van een gratis Youfone App. Via deze app kun je zelf het aantal belminuten en sms’jes, die je nog over hebt in de gaten houden. Ook het internetverbruik is op deze manier te monitoren. Bovendien ben je met de Youfone App ook in staat om tijdig bundels aan te passen of bij te kopen, dus is er geen reden meer om je bel- en datalimiet te overschrijden. Omdat zowel de app als het gebruik hiervan geen extra kosten met zich meebrengt, zal deze handige toepassing veel geld kunnen schelen.

    Extra modules
    Hoewel Youfone bekend is om haar voordelige Sim Only abonnementen, is het sinds kort ook mogelijk om een smartphone aan te schaffen. De selectie is beperkt tot enkele modellen van bekende merken zoals iPhone, Samsung en LG. Sommige toestellen zijn geheel nieuw, maar voor wie nog meer kosten wil besparen zijn er ook refurbished smartphones. Daarnaast heeft Youfone ook extra modules, die je aan je abonnement kunt koppelen. Zo kun je er voor kiezen om een onbeperkt aantal sms’jes te kunnen versturen. Of om voordelig met familie of vrienden onderling te kunnen bellen. Er is ook een speciale EU bundel, die je voordeel oplevert bij bellen in het buitenland. 

    Bellen in het buitenland
    Hoe voordelig je abonnement ook is, de kosten op je factuur kunnen behoorlijk oplopen als je ook van je mobiel gebruik maakt in het buitenland. Omdat niet iedereen daar van tevoren bij stil staat en Youfone haar klanten niet achteraf voor verrassingen wil laten staan, heeft het de EU-bundel geïntroduceerd. Deze bundel is net als de andere extra modules te activeren via de Youfone App of via je persoonlijke pagina op de website en kan je veel geld besparen. 

    Als je de EU-bundel activeert, bel, sms en internet je voor een klein vast laag bedrag per dag. Het aantal belminuten, sms’jes en dataverkeer is dan wel beperkt. Voor iedereen die het niet handig vindt om met een limiet rekening te moeten houden, is er ook een bundel beschikbaar. Dit is de Buitenland bundel waarmee je gemiddeld wel 50% op de kosten van bellen en sms-en bespaart. Ook de Buitenland bundel is zelf te activeren via de app of de website en kan zelfs maandelijks worden aan- of uitgezet. Makkelijk in het gebruik dus en voor zowel vakanties als zakelijke bezoeken buiten Nederland een ideale oplossing om de kosten binnen de perken te houden.

    Internet op je mobiel
    Nederland maakt steeds meer gebruik van mobiel internet. Het verbruik ligt tegenwoordig al tussen de 1000 en 1500MB per maand. Doordat de down- en uploadsnelheden steeds verder verbeteren, worden er meer muziek en video’s gestreamd, filmpjes gekeken, spelletjes gespeeld en kan men onderweg voor van alles en nog wat het internet raadplegen. Dat het afgesloten abonnement dan soms qua dataverbruik niet meer toereikend is, komt voor. Bij Youfone heb je echter altijd de mogelijkheid om databundels bij te kopen, zodat je tot het eind van de maand je internetgedrag niet hoeft aan te passen en van mobiel internet kunt blijven genieten. 

    Bespaartips voor mobiel internet
    Als je bewust met je mobiel om gaat, kan je aardig wat besparen op je gebruikskosten. Houdt er bijvoorbeeld rekening mee dat het bekijken, versturen en downloaden van films en muziek erg veel data verbruikt. Je kunt daarom beter zorgen dat je zo veel mogelijk in de buurt van een Wifi spot bent. Ook het gebruik van diensten, die een locatiebepaling nodig hebben, kan aardig in de papieren gaan lopen. Daarom kan je beter de GPS van je mobiel uitzetten en alleen inschakelen als het echt nodig is. Tot slot is het natuurlijk verstandig om via MyYoufone je verbruik regelmatig te controleren en zo nodig je bundel aan te passen. 

    Tips voor gebruik in het buitenland
    Om zeker te weten dat je na je verblijf in het buitenland niet thuis onaangenaam verrast wordt door een flinke telefoonrekening, kun je de volgende tips beter ter harte nemen. Schakel in je instellingen altijd dataroaming uit. Je weet dan zeker dat de diverse apps op je telefoon niet ongemerkt verbinding kunnen maken met een buitenlands netwerk, bijvoorbeeld om email op te halen. Dit kan je dan zelf wel doen op een plek waar je Wifi hebt. Als je helemaal geen data wilt verbruiken in het buitenland, schakel dan gewoon je mobiele data uit. 

    Extra diensten van Youfone
    Youfone biedt haar klanten nog een aantal extra diensten aan die goed van pas kunnen komen. Eén daarvan is Yousecure. Als je de software van Yousecure op je mobiel hebt geïnstalleerd, kun je bij verlies of diefstal je telefoon op afstand zoeken en vergrendelen. Bovendien zorgt de software ervoor dat alle bestanden en toepassingen op je telefoon voortdurend worden gescand op virussen en andere bedreigingen. Anti-virus en Anti-phishing beschermen bovendien jouw persoonlijke gegevens, zodat je ook online aankopen kunt doen en veilig kunt bankieren.

    Klantenservice
    Youfone staat bekend om haar toegankelijke klantenservice. Op veel vragen wordt al antwoord gegeven onder de rubriek meest gestelde vragen op de website. Maar ook als je een vraag of opmerking hebt, die niet op de website of in de app terug te vinden is, kun je makkelijk contact maken met de klantenservice. Per email is Youfone natuurlijk altijd bereikbaar. Je krijgt dan uiterlijk binnen enkele werkdagen antwoord op je vraag. Voor mensen die persoonlijk contact prettiger vinden, is Youfone telefonisch te bereiken op werkdagen tussen 9.00 en 17.30.

    Help anderen kiezen
    Ben je zelf klant van Youfone en heb je goede ervaringen? Dan kun je gemakkelijk wat extra’s verdienen door familie en vrienden een link te sturen, waarmee ze zichzelf kunnen aanmelden als nieuwe abonnee. Voor iedere nieuwe klant die via jouw link binnen komt, wordt je door Youfone beloond. Dat zijn geldbedragen, die verrekend worden met jouw facturen. Een win-win situatie voor jou en je vrienden dus. Maar ook mensen die je niet kent, kunnen geholpen zijn met jouw ervaringen. Laat daarom jouw mening over Youfone achter op deze site. Dit helpt anderen zich te oriënteren op de telecommarkt en kan hen helpen om een goede keuze voor een provider te maken.


    Bekijk ervaringen van Youfone