NederlandReview

    Sixt
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (81)

    5,2
    46% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    5,8

    Service

    5

    Prijs

    5,2

    Leveren

    5,4

    Meer info over Sixt

    Sixt
    Sixt autoverhuur is opgericht in 1912 door de Duitser Martin Sixt en is één van de grootste autoverhuur bedrijven in Europa. Ze hebben tegenwoordig niet alleen in Europa locaties waar je een auto kan huren; over de hele wereld kan je een auto huren bij Sixt. Ze zijn actief in meer dan 100 landen en er zijn meer dan 4000 vestigingen. Ze hebben enorm kunnen groeien doordat ze een uitstekende klantenservice hebben en betrouwbare auto’s, bestelwagens en motoren verhuren. In Nederland werd in 1998 de eerste Sixt vestiging op Schiphol Airport geopend en met tegenwoordig meer dan 40 vestigingen hier, kun je dus niet alleen op vakantie maar ook voor autoverhuur services in Nederland terecht bij Sixt.

    Voertuigen boeken en locaties 
    Een auto huren doet u waarschijnlijk vaker in het buiten- dan binnenland, maar ook hier in Nederland hanteren ze dezelfde standaard als dat je gewend bent van Sixt in het buitenland. Er zijn diverse manieren hoe je kan boeken: telefonisch, op de website of via de app van Sixt. Bij elke vestiging zijn de procedures en service hetzelfde, dus heb je vaker een auto gehuurd via Sixt, dan weet je ongeveer wat je kan verwachten. Dit maakt Sixt een betrouwbare keuze voor het huren van een auto. Wat betreft de keuze uit voertuigen kun je een groot en betrouwbaar aanbod verwachten. Je kan bij Sixt personenauto’s, bestelwagens, motoren, terreinwagens en cabrio’s huren. Voor elke situatie en locatie hebben ze een optie. Ook wat betreft de keuze aan merken is een ruim aanbod. Je kan kiezen uit meer dan 20 automerken: niet alleen bekende merken als BMW, Audi of Mercedes kan je uit kiezen, maar ook bijvoorbeeld Jaguar, Kia, Volvo of Mini. Met meer dan 4000 vestigingen wereldwijd, kun je bij het huren van een auto eigenlijk altijd wel direct aan Sixt denken. Via de volgende link vind je een lijst met alle landen en locaties over de hele wereld waar je een Sixt voertuig kan huren. Ook kan je hier via het selectiemenu de juiste auto, op de juiste locatie vinden en reserveren: https://www.sixt.nl/huurautos.

    Mobiel boeken
    Sixt heeft wereldwijd succes omdat ze goede service bieden en mee gaan met trends en ontwikkelingen. Zo heb je de mogelijkheid om altijd en overal snel en probleemloos te boeken met de Sixt app. De mobile app is te downloaden via de Apple Store, Google Play, Windows Store en Blackberry World. De apps bieden verschillende functies aan die handig zijn wanneer je onderweg bent en a-la-minute wilt boeken:
    •    De app is GPS gebaseerd.
    •    Toegang tot de Sixt Unlimited Service.
    •    Exclusief in de mobile app: selecteer 30 minuten voor het ophalen het gewenst voertuig.
    •    Inzage en annulering van eerdere reserveringen is mogelijk via het klantcentrum.
    •    Toegang tot alle groepen te verhuren auto’s inclusief vrachtauto’s.
    De overige functies per app soort kunnen van elkaar verschillen. Wil je meer weten over de app voor jouw eigen telefoon? Ga dan naar www.sixt.nl/services/mobiel-boeking/ voor meer informatie over de app en het downloaden van de app voor je smartphone of tablet.

    Sixt Cards
    Wanneer je vaker auto’s huurt via Sixt zowel zakelijk als privé, is het aan te raden om een Sixt Card aan te vragen. Met deze kaart kun je genieten van diverse voordelen zoals kortingen, upgrades en het sneller huren van een huurauto. Met de Sixt Card sla je namelijk de wachtrij en de huurformaliteiten over. Met de Sixt Card zijn je persoonlijke gegevens en andere belangrijke informatie namelijk bekend bij Sixt. De Sixt Cards zijn er in diverse uitvoeringen:
    •    De Express Sixt Card: deze kaart is voor alle Sixt klanten. Je slaat de huurformaliteiten over, je kan genieten van voordelige self-service tarieven en kunt hem combineren met de Sixt app. Bovendien kan je deze kaart gebruiken voor Sixt Flexi-rent; een combinatie tussen dagelijks huren of lange termijn huren, zeer geschikt voor commerciële doeleinden. 
    •    De Ladies Sixt: speciaal voor vrouwen die willen genieten van aantrekkelijke kortingen, bijvoorbeeld op de limousine service en je kan sparen voor leuke acties. Bovendien heb je met deze kaart extra service bij pech onderweg.
    •    De Corporate Sixt Card: met deze kaart heb je dezelfde extra service als de Express Sixt Card plus nog een aantal andere interessante zakelijke opties zoals sparen voor Miles bij de luchthaven partners, extra service bij pech onderweg en de Sixt Business Rental Portal. De Sixt Business Rental Portal geeft je een op maat gesneden versie van de Travel Policy die geldt op jouw bedrijf, een eigen inlog en voordelige zakelijke tarieven.
    •    De Gold Sixt Card: Deze kaart kun je aanvragen wanneer je vaker dan vijf keer per jaar huurt. Met de kaart geniet je van de voordelen van de Express Sixt Card plus nog meer. Zo kan je niet alleen sparen voor Miles bij de luchthaven partners, maar ook punten bij de hotel partners. Met Preferred Mobile service heeft Sixt altijd een huurauto voor je klaar staan wanneer je tot 48 uur van te voren belt. Voorrang bij elke locatie op een huurauto dus. Als laatste kun je met deze kaart veel korting krijgen op huren.
    •    De Platinum Sixt Card: Deze kaart is voor iedereen die vaker dan twintig keer per jaar een voertuig huurt en kun je genieten van veel exclusiviteit. Zo heb je bij beschikbaarheid altijd recht op een upgrade, kun je genieten van hoge kortingen, spaar je Miles bij partner luchthavens en punten bij partner hotels bij iedere keer dat je huurt en heb je toegang tot De Sixt Business Rental portal.
    Wanneer je in het bezit bent van een Sixt Card kun je online terecht in het Sixt Express Center. Hiermee regel je alle zaken voorafgaand aan het halen van de auto online en kun je optimaal genieten van snelle service. De Sixt Express service is niet alleen mogelijk met de Sixt Card maar ook met een creditcard.

    Airport Shuttle
    Onder de naam van een andere website biedt Sixt chauffeursdiensten aan. Op de website www.mydriver.com kun je diverse diensten reserveren. De website wordt voornamelijk gebruikt voor het reserveren van luchthaven transfers, maar ze bieden ook de volgende diensten aan:
    •    Chauffeurdienst: wanneer je bijvoorbeeld niet bekend bent met een stad, of wanneer je om wat voor reden dan ook eens wilt genieten van de luxe van een VIP service tegen een aantrekkelijke prijs. De chauffeurs van mydriver.com zijn getraind om de rit zo plezierig mogelijk te maken en bieden net even die extra service die je mag verwachten van een chauffeur.
    •    Transfer tentoonstelling: een chauffeursdienst wanneer je wilt genieten van extra service in luxe auto’s voor grote groepen naar speciale gelegenheden. Je kunt kiezen uit Economic, Business of First Class voertuigen.
    •    Limousine service: voor wanneer je echt voor klasse gaat, in elke stad en voor elke gelegenheid te boeken.

    Sixt Verhuisservice
    Voor verhuizingen en ander transport heeft Sixt diverse voertuigen en busjes beschikbaar die een verhuizing optimaal maken. Naast het huren van een geschikt voertuig is het ook mogelijk om diverse verhuismaterialen bij Sixt te huren en vind je nuttige informatie over verhuizen op de website van Sixt zoals de ‘verhuischecklist’ en ‘rijtips’. Voor meer informatie over de Verhuisservice van Sixt, ga naar deze link: https://www.sixt.nl/verhuisservice/overzicht/ 

    Sixtblog
    De service, dienstverlening en de mogelijkheden bij Sixt zijn enorm. Dit zie je terug aan de uitgebreide website. Om de website overzichtelijk te houden, maar gebruikers van de service van Sixt nog beter te informeren op gebied van nieuws over autohuur, is er een aparte website in het leven geroepen voor al dit nieuws. Op de Nederlandse blogsite www.sixtblog.nl kun je alles te weten komen over bijvoorbeeld evenementen, autonieuws, goede doelen acties waar Sixt bij betrokken is en speciale aanbiedingen tijdens feestdagen.

    Contactmogelijkheden en Sixt volgen op social media
    Sixt is een bedrijf wat 24-uurs service biedt en zijn altijd bereikbaar via diverse kanalen. Sixt volgt trends en ontwikkelingen en dit is te zien aan de veelheid aan online kanalen waarop ze te volgen en bereiken zijn. Via de volgende kanalen kan je Sixt bereiken en volgen:
    •    Telefoonnummer (nationaal): voor (vragen over) reserveringen en schademeldingen, bel naar +31 (0)23 56 986 56.
    •    E-mail voor reserveringen: reservations-benelux@sixt.com.
    •    E-mail voor schademeldingen: damage@sixt.com. 
    •    E-mail voor algemene vragen: klantenservice@sixt.com.
    •    Postadres (nationaal): Sixt B.V, Kruisweg 791, Postbus 253, 2130 AG Hoofddorp.
    •    Contactformulier: het contactformulier kun je niet alleen gebruiken voor vragen, opmerkingen of klachten, maar ook voor annuleringen, omboeken of bijvoorbeeld het opvragen van factuur. De link naar het contactformulier is: https://www.sixt.nl/informatie/contact/e-mail/. 
    •    Sixt op Facebook: je kan Sixt berichten sturen op Facebook en doorgaans op werkdagen tussen 8:00 en 20:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 en 13:00 kan je respons verwachten. De link naar de Facebook pagina is: www.facebook.com/sixt.nederland. 
    •    Sixt op Twitter: je kan Sixt berichten sturen op Twitter en doorgaans op werkdagen tussen 8:00 en 20:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 en 13:00 kan je respons verwachten. De link naar het Sixt Twitter account is: https://twitter.com/SixtBELUX. 
    •    Sixt op YouTube: via het internationale en officiële YouTube kanaal van Sixt vindt je interessante video’s op gebied van autohuur, auto’s, autosport en kun je alle commercials van Sixt bekijken. Ga naar de volgende link om het kanaal te volgen: https://www.youtube.com/user/sixt. 


    Bekijk ervaringen van Sixt