NederlandReview

    BCC
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (6)

    8,6
    83% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    9

    Service

    9

    Prijs

    9

    Leveren

    7,6

    Meer info over BCC

    BCC – Low Pricing, High Service
    BCC is een bedrijf in elektronica dat al sinds 1945 bestaat. Veel mensen denken dat BCC pas actief is sinds het shoppen via internet in zwang kwam, maar niets is minder waar. Het bedrijf bestaat al 70 jaar. Uiteraard toen nog met uitsluitend winkels, want van internet had tot halverwege de jaren 90 nog bijna niemand gehoord. Met name de afgelopen decennia is BCC sterk gegroeid, Veel concurrenten gingen failliet, maar BCC houdt nog steeds stand. Dat doen ze door hun marketingstrategie steeds aan de laatste trends en ontwikkelingen aan te passen. Het internet speelt inmiddels een zeer belangrijke rol bij de verkopen van BCC, steeds meer klanten bestellen online en een groot deel van de omzet van BCC komt dan ook van online aankopen.

    Altijd de laagste prijs
    BCC adverteert al jaren met de slogan Low Pricing, High Service, al werden de twee termen tot voor enkele jaren geleden omgedraaid. De lage prijs is echter tegenwoordig het belangrijkste. De klant wil niet te veel betalen en gaat dus altijd op zoek naar de goedkoopste deal. Je kunt je als internetbedrijf niet veroorloven duurder te zijn dan de concurrent en dus passen bedrijven als BCC vrijwel dagelijks hun prijzen aan. Voortdurend wordt de concurrentie in de gaten gehouden om ervoor te zorgen om met de prijs in ieder geval op hetzelfde niveau te zitten, maar natuurlijk het liefst net eronder. Want ook al scheelt het maar een paar euro, als een klant de keus heeft kiest hij al snel voor de goedkoopste. En iedere verkochte koelkast is er één, dat geldt ook voor BCC.

    Zes zekerheden voor de klanten van BCC
    BCC werkt met de zogenaamde “zes zekerheden” om de service aan de klanten zo goed mogelijk te regelen. De belangrijkste en daarom op de eerste plaats, is de laagste prijsgarantie. BCC controleert de prijzen van concurrenten al voortdurend om zo steeds de goedkoopste te zijn. Maar koop je een artikel bij BCC en vind je in een straal van 20 km rond de BCC vestiging een bedrijf dat het artikel goedkoper levert, dan betaalt BCC het verschil terug. Daarnaast geeft BCC zijn klanten altijd deskundig en goed advies. De verkoopadviseurs hebben kennis van zaken en zijn dus in staat om al je vragen te beantwoorden. Zij worden regelmatig bijgeschoold zodat alle adviseurs op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen en innovaties. Wil je persoonlijk advies over een aankoop? Dan kun je een afspraak maken met een medewerker in één van de winkels, of je laat je adviseren via de online klantenservice.

    De juiste keuze en niet  goed, geld terug
    Het lijstje met zekerheden gaat verder met de belofte van BCC dat aan de klanten altijd de juiste keuze kan worden geboden. Dit bereikt BCC door alle ontwikkelingen en innovaties op de voet te volgen en ervoor te zorgen dat je als klant steeds uit de nieuwste apparatuur kunt kiezen. Brengt een fabrikant een nieuwe wasmachine, koelkast of stofzuiger op de markt, BCC is één van de eersten waar je dit artikel kunt kopen. Naast een ruime keuze in artikelen biedt BCC ook een ruime keuze in merken en prijzen. Wil je een wasmachine dan kun je er eentje kopen voor pakweg 400 euro, maar er zijn ook merken en modellen die 1400 euro kosten. Natuurlijk is er dan sprake van kwaliteits- en capaciteitsverschil. Maar daarover kun je je dan weer uitgebreid laten adviseren. Ben je niet tevreden over je online aankoop dan kun je het bestelde artikel binnen 14 dagen retourneren en krijg je het aankoopbedrag terug.

    Gemak dient de mens bij BCC
    Om het de klanten zo makkelijk mogelijk te maken om hun aankopen online te doen, probeert BCC het iedereen zo makkelijk mogelijk te maken. Mensen die shoppen via internet staan bekend als verwende veeleisende klanten en dat weet BCC natuurlijk ook. Daarom wordt er alles aan gedaan om de klant op zo veel mogelijk punten tegemoet te komen. Zo kun je je aankopen die je via internet doet op alle mogelijke manieren betalen. Koop je voor 250 euro of meer dan is gespreide betaling mogelijk. Je kunt een artikel via internet bestellen en desgewenst al na een uur ophalen in één van de winkels. Ideaal als een apparaat defect is en je eigenlijk niet kunt wachten om het te vervangen. Om klanten onbezorgd van hun aankopen te laten genieten is er tevens de mogelijkheid om de wettelijke garantie te verlengen, soms met het beschikbaar stellen van een leenapparaat, wat heel handig is als de koelkast of de wasmachine stuk gaat.

    BCC belooft altijd goede service
    De kreet “High Service” maakt niet voor niets deel uit van de slogan van BCC. Als je bij BCC een apparaat bestelt kun je kiezen voor volledige installatieservice bij je thuis. Hiervoor betaal je een kleine vergoeding, maar dan wordt het apparaat wel netjes bij je thuis op de gewenste plaats neergezet, uitgepakt en aangesloten. Het verpakkingsmateriaal wordt meegenomen zodat je dat niet zelf hoeft af te voeren. Als je kiest voor installatieservice, dan geeft BCC de garantie dat de bezorger pas vertrekt als het apparaat naar tevredenheid werkt. Indien nodig krijg je ook nog een uitgebreide bedieningsinstructie. Verder kun je rekenen op de eigen reparatieservice van BCC, je bent dus niet afhankelijk van monteurs van de fabrikant, de medewerkers van BCC zijn bevoegd om ook binnen de garantie reparaties aan bij hen gekochte apparaten uit te voeren. Hierdoor duurt het vaak een stuk minder lang voordat er een monteur langskomt. 

    BCC heeft hart en oog voor het milieu
    De zesde zekerheid van BCC is dat het bedrijf al het mogelijke doet om het milieu te sparen. Bij aankoop wordt het oude apparaat indien gewenst kosteloos meegenomen. Dit wordt op een zo milieuvriendelijk mogelijke manier vernietigd. Bij alle apparaten die BCC verkoopt wordt duidelijk aangegeven wat het verbruik is en indien van toepassing wordt de milieubelasting aangegeven met het bekende A-B-C-D kleurenlabel. BCC adviseert zijn klanten altijd graag over een zo milieubewust mogelijke keuze bij de aanschaf van een nieuw apparaat. Zelf doet BCC ook zijn best om zo goed mogelijk met energie om te gaan. Alle winkels van BCC zijn zodanig gebouwd en van verlichting voorzien dat dit zo min mogelijk stroom verbruikt terwijl de klanten toch prettig kunnen winkelen.

    Hoe vind ik de dichtstbijzijnde BCC winkel?
    Natuurlijk kun je op de website kijken waar de winkels van BCC zijn gevestigd. Veel mensen vinden het toch prettig om een apparaat als een vaatwasser, koelkast of wasdroger eerst te zien en uitleg te krijgen over de werking voordat ze tot aankoop overgaan. BCC kan daarnaast ook advies geven over het plaatsen van inbouwapparaten. Als een inbouwapparaat moet worden vervangen kun je een medewerker van BCC bij je thuis laten komen om te zien wat er mogelijk is. Iedere keuken is immers weer anders en het zou zonde zijn wanneer je een aankoop doet en het blijkt later dat het artikel niet te plaatsen is.

    BCC moet hard werken om de concurrentie het hoofd te bieden
    Het gaat BCC zeker niet voor de wind de laatste jaren. Ook BCC moet keihard werken om de klant voor zich te winnen en het hoofd boven water te houden. De concurrentie op internet is nog steeds moordend en de marges zijn daardoor laag. Mensen kopen niet meer zomaar van alles,maar maken weloverwogen keuzes. Apparaten worden pas vervangen als ze defect zijn en niet meer kunnen worden gerepareerd. De economische crisis van enkele jaren gelden heeft de koopmoraal van veel Nederlanders voorgoed veranderd. BCC is geen zelfstandig bedrijf meer, maar in handen van een investeringsmaatschappij. Dit heeft als voordeel dat financiële tegenvallers gemakkelijker kunnen worden opgevangen. Dat is maar goed ook, want de afgelopen jaren heeft BCC steeds weer verlies geleden. Desondanks ziet het bedrijf nog steeds toekomst en lijkt het tij zich nu langzaam te keren. 

    BCC legt de focus op de klantrelatie
    BCC moet, om te kunnen overleven als elektronicaketen, steeds vernieuwen .Daarom worden steeds weer nieuwe marketingstrategieën ontwikkeld om de relatie met de klant te verbeteren. Klanten zijn tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk vast te houden. Vroeger zaten er een paar elektronicazaken in de stad en daar deed je je aankopen. Als je wasmachine stuk was dan kocht je een nieuwe waar je de vorige ook kocht, want de service was immers prima. Als je een nieuwe TV wilde dan ging je drie zaken af in de stad en vervolgens kocht je de TV die je het beste beviel. Tegenwoordig werkt het anders. Klanten shoppen online, of bekijken in ieder geval online de producten en de prijzen. BCC heeft het grote voordeel van een combinatie van een webwinkel en daarnaast 75 fysieke winkels waar de klant het artikel kan zien en uitleg kan krijgen over de werking. Deze combinatie werkt duidelijk in het voordeel van BCC. Daarom wordt  het verbeteren van de relatie met de klant om deze ook bij een volgende aankoop weer naar BCC te krijgen, als één van de belangrijkste speerpunten van de nabije toekomst gezien.


    Bekijk ervaringen van BCC