NederlandReview

    Ervaringen Ben

    ‘Terreur!’ Zo noemde Youp van ’t Hek het beleid van T-Mobile, als voorbeeld van hoe eigenlijk alle telecombedrijven tegenwoordig te werk gaan, met vooral een erg slechte klantenservice. Ben valt onder T-Mobile, maar lijkt toch de grote uitzondering tussen de mobiele aanbieders. In plaats van log en onpersoonlijk, kenmerkt Ben zich door een luchtige en heldere stijl, zonder al te veel bling. Goedkope aanbiedingen, zonder mobiele telefoon maar mèt een Simkaart met goed bereik. Ben heeft fans gemaakt onder haar klantenkring, niet alleen door zeer scherpe aanbiedingen met Sim Only-abonnementen, maar ook door de opvallende stijl. En dan sturen ze je ook nog elk jaar een verjaardagskaart.

    Wat is Ben?

    ‘Ik ben Ben.’ Weet je het nog, die rare reclame met die stem die dingen zei als ‘ik ben verliefd op je oren, ik ben verliefd op je mond’ en ‘mijn naam is Ben en ik hou van mensen’? De introductie van Ben in ons land viel op door een unieke stijl; aanvankelijk was niet eens duidelijk wat voor bedrijf dit was, maar al gauw wisten we: een nieuw telecombedrijf. Ben werd populair; veel mensen voelden zich aangetrokken door deze nieuwe aanbieder van alles voor mobiele telefoons.

    Maar toen volgde een woelige periode van aan- en afwezigheid. Ben werd in 2002 overgenomen door T-Mobile en in 2003 maakte ook de naam Ben plaats voor T-Mobile. Maar gelukkig voor de fans keerde Ben weer terug in 2008, als aanbieder van Sim Only-abonnementen, prepaid en later ook weer als aanbieder van telefoonabonnementen met mobiele telefoons. Nog steeds valt Ben onder T-Mobile, en maakt gebruik van hetzelfde netwerk.

    Een van de beroemde reclames uit het begintijdperk van Ben

    Welke diensten biedt Ben?

    Sinds de terugkeer in 2008 biedt Ben vooral Sim Only-abonnementen aan. Je koopt dan per maand een aantal minuten of sms en databundels in, de telefoon regel je elders. Zo’n abonnement is per maand of per 24 maanden opzegbaar, met extra lage tarieven. Wil je toch een telefoon via Ben, dan kan dat ook: er zijn wisselende aanbiedingen met toestellen van verschillende merken, waaronder smartphones van Apple iPhone, Samsung, Sony, Microsoft, LG en Huawei. Bij alle abonnementen maak je gebruik van het betrouwbare T-mobile netwerk, internet is 3G of 4G.

    Daarnaast biedt Ben gratis nummerbehoud (wel zo handig) en kun je online of in de Ben App duidelijke overzichten vinden van je verbruik. En die zijn zeer uitgebreid en gedetailleerd; zo kun je keurig terugvinden hoeveel seconden, minuten, uren, dagen je hebt gebeld of hoe vaak je hebt ge-sms’t en naar welke telefoonnummers precies. Abonnementen zijn af te sluiten via de eenvoudige website of telefonisch (werkdagen 8.00 – 20.00, zaterdag 9.00-17.30). Winkels heeft Ben niet; alles kun je zelf regelen: je abonnement aanpassen, extra bundels kopen of je Simkaart blokkeren. Niet alleen spaar je zo op kosten, ook houd je alles zelf in de hand.

    Wat moet je doen als je klachten over Ben hebt?

    Zoals eigenlijk alles bij Ben, kun je klachten via de website of telefonisch doorgeven. Online vind je een uitgebreide FAQ om snel geholpen te worden. Voor storingen en onderhoudswerkzaamheden is een speciale pagina aangemaakt. Ook kun je online zien hoe lang de wachttijd is voor de telefonische klantenservice, die op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 geopend is. Aan de telefoon is Ben overigens zeer vriendelijk. Ik had per ongeluk op vakantie m’n internet aan laten staan en was nogal geschrokken van de rekening (maar ja, eigen schuld natuurlijk). Ben was vol begrip en die hele rekening werd direct kwijtgescholden. Kijk, dat is nog eens service. Youp zou trots zijn.

    Hoe beoordeel jij Ben?

    Ook fan van Ben? Of juist niet? Laat je mening achter over deze vreemde eend in de bijt onder de mobiele telefoonaanbieders!

    Bent je van plan een abonnement of mobiel aan te schaffen via ben.nl? Lees dan eerst de ervaringen, reviews, recensies en beoordelingen van hun klanten, voordat je overstapt!

    Wil je meer achtergrondinformatie over Ben? Lees dan vooral even verder!

    Zoals hierboven beschreven, verscheen begin 1998 een nieuwe telecomaanbieder ten tonele, die ontstaan was uit een samenwerkingsverband tussen Belgacom en Tele Danmark. Met vijf gsm licenties op zak introduceerde Ben zich in februari 1999 in Nederland als provider van een groot mobiel netwerk. Al vanaf het prille begin wist Ben zich duidelijk te profileren, onder andere door een opvallende televisiecampagne waarin heel veel verschillende mensen, zich met steeds andere stemmen voorstelden als zijnde Ben. Deze voor die tijd extra lange reclameboodschap zette het bedrijf direct op de kaart en opende daarmee de deuren voor een nieuw innovatief bedrijf op het gebied van telecommunicatie.

    Ben en T-Mobile

    Vanaf oktober 1999 konden Ben-abonnees WAP gebruiken. Met dit Wireless Application Protocol was een methode gecreëerd om internetdiensten via mobiele telefoons te gebruiken. In het begin hield dit alleen het bekijken van eenvoudige, veelal alleen uit tekst bestaande, internetpagina’s in. Toch wekte dit succes van het jonge bedrijf al snel de interesse van een aantal serieuze overnamekandidaten. Uiteindelijk duurde het tot september 2002 voor een definitieve overname een feit was. Vanaf dat moment werd T-Mobile eigenaar van het netwerk en werd de naam Ben niet meer gebruikt.

    Ben komt terug

    Nadat de naam Ben begin 2003 geheel vervangen werd door T-Mobile, leek de eigenzinnige provider geheel van het toneel verdwenen. Tot 2008. In maart van dat jaar werd Ben na vijf jaar afwezigheid opnieuw geïntroduceerd als zelfstandig onderdeel van T-Mobile. Met gebruikmaking van het T-Mobile netwerk biedt Ben uitsluitend simkaarten aan. Eerst alleen SIM Only abonnementen, maar in 2010 werd dit ook uitgebreid met prepaid kaarten. Dat heeft echter niet heel lang geduurd, want al in 2013 stopte Ben daarmee en sinds die tijd kunnen bij Ben alleen nog Sim Only abonnementen afgesloten worden.

    Onderscheidend

    Sinds de oprichting in 1998 heeft Ben zich altijd onderscheiden van andere telecomaanbieders. Onder andere door opvallende marketingcampagnes. Ben heeft nooit een specifieke doelgroep aangesproken, maar zich altijd geprofileerd als provider voor iedereen. Deze instelling is nog steeds zichtbaar in de verschillende reclame uitingen. Ook de flexibiliteit van Ben is altijd een speerpunt geweest. Abonnees genieten veel vrijheid en kunnen hun bundels eenvoudig naar wens aanpassen. Ben hamert erop dat het plezier dat klanten ondervinden van hun mobiel voorop staat en dat dat gerealiseerd moet kunnen worden tegen een vriendelijke prijs. Ben behoort dan ook tot de voordeligste aanbieders van Sim Only abonnementen.

    Ook toestellen en accessoires

    Na de herintroductie van Ben in 2008, startte het met de verkoop van Sim Only abonnementen en konden er bij Ben geen toestellen worden gekocht. Dat is inmiddels veranderd. Sinds 2010 is het ook mogelijk een los toestel aan te schaffen of deze te combineren met een abonnement. Ben probeert de kosten laag te houden door niet de allerlaatste modellen, maar wel toestellen van de bekendste merken te verkopen. Daarnaast heeft Ben het assortiment uitgebreid met diverse accessoires zoals hoesjes, powerbanks, smartwatches en koptelefoons. Alle artikelen worden aangeboden in de webshop op de site van Ben.nl.

    Geen onverwachte kosten

    Ben wil dat abonnees blij zijn met hun telefoon en de diensten die hen worden aangeboden en doet er daarom alles aan om hen tevreden te houden. Eén van de dingen die door alle mobiele gebruikers als erg vervelend wordt ervaren, is een onverwacht hoge rekening, terwijl je dacht een goedkoop abonnement te hebben afgesloten. In de meeste gevallen zorgt een beperkte databundel voor de onaangename verrassing en dat probeert Ben dan ook te voorkomen. Om die reden kun je tegen een voordelig tarief MB Extra’s kopen als je internetbundel op is.

    MB Extra’s zijn er in bundels van 100, 500 en 1000 MB. Met de aanschaf van zo’n extra bundel, zou je de periode tot het ingaan van de nieuwe maand en het beschikbaar worden van je nieuwe databundel kunnen overbruggen. Het is mogelijk om meerdere keren een MB Extra bundel te kopen, maar je moet er wel rekening mee houden, dat de resterende MB’s aan het einde van de maand komen te vervallen. Een andere optie om geen onverwachte kosten gepresenteerd te krijgen, is het instellen van MB Pauze. Deze dienst zorgt ervoor, dat je na het verbruiken van je internetbundel geen mobiel internet meer kunt gebruiken totdat de nieuwe maand weer van start gaat.

    Best geteste 4G-netwerk

    Ben maakt gebruik van het 4G-netwerk van T-Mobile dat als beste getest is. Met dit supersnelle netwerk, dat ook nog eens heel stabiel is, is het mogelijk razendsnel webpagina’s te laden, video’s en muziek te streamen en foto’s en films te delen. Door gebruik te maken van de nieuwste technologieën is de dekking van het 4G netwerk ook beter dan dat van het 3G-netwerk. Toch benadrukt Ben, dat het duurdere 4G niet voor iedereen noodzakelijk is en dat je zelf kunt kiezen of je overgaat naar het snelle netwerk of tevreden bij het huidige 3G blijft.

    Aantrekkelijke acties

    Ben heeft regelmatig zowel voor nieuwe als voor bestaande abonnees aantrekkelijke acties. Dit zijn bijvoorbeeld kortingen op abonnementsprijzen of interessante aanbiedingen voor de aanschaf van een nieuw toestel. Maar ook grotere databundels voor dezelfde prijs worden regelmatig aangeboden. Daarnaast promoot Ben een betrekkelijk uniek vriendenvoordeel. Met deze actie kun je geld verdienen voor elke vriend die zich bij Ben als abonnee aanmeldt. Dit kan behoorlijk wat opleveren en het enige dat je er zelf voor hoeft te doen, is een bepaalde link te delen met je vrienden.

    Nummerbehoud vrijwel altijd mogelijk

    Iedereen die besluit over te stappen naar Ben, kan een verzoek indienen voor nummerbehoud. Nummerbehoud bij het overstappen naar een andere provider is vrijwel altijd mogelijk. Ben biedt aan dit te regelen bij de huidige aanbieder. Hiervoor moeten een aantal gegevens worden overlegd en wordt per email bevestigd of de overstap gelukt is en op welke datum het abonnement overgezet wordt naar Ben. Het enige waar wel rekening mee gehouden moet worden, is dat de gegevens van de oude Simkaart verloren gaan, zodra het nummer van aanbieder is gewisseld. Data tijdig overzetten, wordt daarom sterk aangeraden.

    Eenvoudig abonnement verlengen

    Wanneer je bij Ben een maandabonnement hebt afgesloten, is het mogelijk deze op ieder moment te verlengen of eventueel aan nieuwe wensen aan te passen. Loopt je abonnement binnen drie maanden af, dan kun je ook snel en kosteloos via de website van Ben.nl je abonnement verlengen. Je bent dan vrij om een nieuw toestel te kiezen of kunt beslissen om alleen van SIM Only gebruik te maken en zo op kosten te besparen. Bovendien kun je bij het verlengen van je huidige abonnement van dezelfde aanbiedingen en acties gebruik maken als nieuwe klanten.

    Forum op de website

    Het familiaire gevoel met en tussen klanten dat Ben vanaf het begin heeft gestimuleerd in alle reclame uitingen, wordt nog eens versterkt door het forum op de website van Ben.nl. Hier stellen niet alleen medewerkers van Ben zich voor, maar kunnen ook klanten en niet klanten kenbaar maken wie ze zijn en wat zij vinden van Ben. Ook berichten over telecommunicatie in het algemeen of producten en onderwerpen die daar al dan niet zijdelings mee te maken hebben, kunnen hier geplaatst worden. Via deze weg heeft Ben een effectieve manier gevonden om met klanten te communiceren.

    Toegankelijke klantenservice

    Bij Ben staat klanttevredenheid centraal en daarom is het stellen van vragen of het overbrengen van klachten op meerdere manieren mogelijk gemaakt. De klantenservice is zeer toegankelijk en is op werkdagen tussen 9.00 uur en 17.00 uur telefonisch bereikbaar. Daarnaast kan er altijd contact gezocht worden via email en wanneer een snelle reactie vereist is, kunnen vragen en opmerkingen via sociale media als Facebook en Twitter gesteld worden. Ook het Forum op de website is voor iedereen toegankelijk en wordt door zowel werknemers als klanten en andere geïnteresseerden gebruikt voor het delen of opvragen van informatie.

    Duidelijke facturatie

    In het kader van de klantvriendelijkheid hanteert Ben een duidelijk facturatiebeleid. De factuurperiode start bij Ben op de eerste van de maand en voor de mensen, die na deze datum abonnee worden, zullen de kosten direct naar rato worden aangepast. Facturen zullen rond de 20e van de maand verstuurd worden en tonen dan de kosten van de maand ervoor. Met een persoonlijke inlogcode kunnen klanten online hun facturen inzien en op de website zijn filmpjes te vinden met uitleg over de specificaties. Betaling van de facturen vindt altijd plaats via automatische incasso.

    Deel je mening

    Ben staat er om bekend veel waarde te hechten aan de mening van klanten. Op de eigen website wordt voldoende gelegenheid geboden om berichten te plaatsen over ervaringen en om vragen te stellen of opmerkingen te maken. Toch is het, zeker voor toekomstige klanten, van belang om ook op een onafhankelijke site reviews te lezen over dit bedrijf en andere vergelijkbare ondernemingen. Zo wordt iemand zelf in staat gesteld een objectief beeld te vormen en een gefundeerde beslissing te nemen over eventueel zaken doen met het betreffende bedrijf. Deel daarom je mening op NederlandReview en help anderen met het maken van een keuze.

    Ben
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (50)

    8.6
    84% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    8.8
    Service
    rating
    8
    Prijs
    rating
    9.2
    Leveren
    rating
    8

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Abonnement aanpassen, problemen online = bellen

    Ik wilde mijn abonnement aanpassen op internet met inloggen in mijn account. Dat heb ik vaker gedaan en dat is best wel makkelijk.
    Soms verwacht ik binnenkort meer kosten te zullen maken, zakelijk of privé, en dan pas ik direct mijn bundel aan, waardoor ik goedkoper uit ben en in ieder geval beter toegerust ben voor wat ik precies nodig denk te hebben.

    Maar vandaag was er kennelijk iets mis bij Ben, want mijn abonnement stond er verkeerd tussen. Had ik ineens een tweejarig abonnement MET telefoon in plaats van SimOnly. Direct gebeld met Ben, na een korte wacht en twee telefonistes ben ik uiteindelijk goed geholpen. Abonnement aangepast en ik kan weer verder.

    Voor maar 50 cent per maand extra kan ik nu veel meer bellen en internetten op beter niveau; daar ben ik zelf erg tevreden mee.

    Goede service van Ben, en als het op internet niet werkt, is het goed dat je ze kan bellen en dat ze het dan voor je oplossen.

    Door: Beller 04-05-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Supergoedkoop SIM only abonement met iPhone

    Vroeger was ik al lid, daarna een tijdje andere aanbieders gehad en sinds een jaar zit ik weer bij Ben voor mijn telefoon.

    Ik heb voor Ben gekozen omdat ik niet zo veel wil betalen voor een mobiele telefoon. Je bent veel voordeliger uit als je los een telefoon koopt en dan gewoon een SIM only abonnement erbij zoekt.

    Zelf heb ik de nieuwe iPhone gewoon los betaalt, met een abonnement van SIM only voor een paar euro per maand. Dat heb je dan zo terugverdiend ten opzichte van een abonnement waarbij je je telefoon 'krijgt'.

    Bereik is over het algemeen goed en ik heb verder weinig te maken met Ben, betaal de rekeningen automatisch en hoef ze niet te checken, want het is toch altijd maar een paar euro. heel relaxed.

    Heb zelf geen hoge belkosten, ik doe vooral Appen enzo en dat kan gewoon op de WiFI


    Door: K. Pieters 27-03-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Heel goed bereik!!!

    Na 10 jaar vodafone overgestapt ivm de knullige klanten service van vodafone en Ben sim only genomen..de nummer portering ging even niet goed op 06-01 maar na chat met Ben( gesproken met jamie) was interne fout of ander iets schuld daarvan maar na 4 uur was vodafone uit de lucht en was Ben actief.
    Ik nieuwsgierig naar bereik want ben daar pietje precies mee en tot mijn verbazing heb ik nu zelfs youtube in mijn berging van de flat!
    Bij vodafone kon een marktplaats foto al niet verzonden worden in de berging en geen bereik behalve 20 meter vanaf de flat.. Merk ook dat bij overschakeling tijdens het bellen van wifi naar mobiel dit probleem loos nu gaat( dit teste ik even tijden s het bellen) Ben er op het moment heel blij mee met dit zeer goede bereik. Ook dank voor mobiel.nl voor snelle levering.

    Door: kees jansen 08-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Ben-abonnement simonly

    Ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel tevreden ben met Ben.
    Ik ben inmiddels al meerdere jaren lid, met een piepklein simonly abonnement, want ik bel niet zo veel.
    Ik heb inmiddels mijn moeder, vader én broer ook over laten stappen naar Ben.

    Gewoon nooit problemen gehad met rekeningen, betalen, bereik. Héél soms had ik nog weleens dat het bereik niet super was, maar daar heb ik eigenlijk ook al in geen jaren meer last van gehad.

    En leuk dat je af en toe een cadeautje van ze krijgt ;)

    Ik blijf zeker bij Ben zitten! Van mij dus de volle punten voor Ben.

    Heb ook wel andere ervaringen met andere telecomaanbieders gehad, dus ik zou niet gauw meer overstappen naar een ander!

    Door: Tamara Bekking 04-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    SimOnly

    Ik ben heel tevreden met Ben en vind het leuk dat ik ieder jaar een cadeautje krijg met mijn verjaardag.

    Dit keer een grappig filmpje met kaarsjes die je dan moet uitblazen. Beetje jammer alleen dat het niet werkte via mijn telefoon.... :S Maar wel leuk bedacht!

    Door: Siebert 15-03-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Ben is waardeloos

    2 week niet gebeld kunnen worden 1 week zelf niet kunnen bellen.. een maand geen internet.

    En als tegemoetkoming 125 mb

    Echt waardeloos.

    Ben zo blij dat ik van ben af ben

    Door: Nick Olthoff 17-02-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Ben voor mijn moeder van 78!

    Ik zit zelf al jaren bij Ben met een SimOnly abonnement voor een paar euro per maand. meer heb ik niet nodig. gaat al jaren goed.

    Mijn moeder van 78 heeft dit jaar ook eindelijk een telefoonabonnement genomen en is eindelijk opgehouden met prepaidkaarten. Ik heb Ben voor haar afgesloten en ze is er heel blij mee. Het was in een paar dagen geregeld en ze kan nu overal bellen, en internetten.

    Ze vindt het zelfs leuk om alles in de app bij te houden, kun je nagaan hoe eenvoudig die app dus werkt.

    Door: Janine 08-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Al jaren een tevreden klant

    Heel tevreden met Ben, al jaren. Ze zijn goedkoop, ik heb gewoon goed bereik (woonachtig in Amersfoort) en verder heb ik niet zoveel met ze te maken. Ik betaal minder dan een tientje per maand, ideaal.

    Ik moet zeggen dat ik vorig jaar wel wat problemen had met rekeningen af en toe, maar dat is telkens rechtgezet, gelukkig. Verder nooit problemen. In al die jaren alleen twee keer een fout op de rekening noem ik weinig. Vooral als je de verhalen leest van andere telecomaanbieders...

    Door: Lo Jansen 07-09-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    telefoon sim only goedkoop

    Door tip van een vriendin overgestapt op een SIM Only van Ben,
    mijn abonnement bij Vodafone was al een paar maanden verlopen maar ik had nog geen nieuw abonnement gekozen, drukdruk.
    Toen had ik ineens een ingeving en ben ik online wat gaan kijken en binnen no-time zat ik bij Ben, heel handig geregeld.

    Ik had toch geen nieuwe telefoon nodig eigenlijk en nu ben ik serieus voor ongeveer een tientje per maand klaar, terwijl ik hiervoor ruim boven de 40 euro zat!!

    Door: Alexandra 07-03-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    geen bereik meer

    heb al jaren Ben, een prepaid, want ik bel niet zo vaak, maar ik heb nu ineens geen bereik meer thuis. ik woon ook afgelegen (onder apeldoorn), maar toch raar, want had eerst geen enkele klacht en altijd goed bereik. De communicatie met Ben verloopt wel heel goed: ze reageren uitgebreid en behulpzaam, zowel telefonisch als per post, maar ik zou natuurlijk graag wat beter bereik willen hier, want soms is het gewoon helemaal weg (maar soms doet het het wel gewoon weer)...

    Door: Corinne 25-09-2015
    s. 25-09-2015

    Heb je geprobeerd met een andere telefoon? Want dat had ik ook, en toen bleek het dus aan mijn telefoon te liggen en niet aan de provider....

    Corinne 28-09-2015

    ja heb mn simkaart in een andere telefoon gedaan maar dat hielp dus niet helaas. Nu heb ik trouwens wel weer bereik. ik snap er niks van!

    s. 29-09-2015

    hm dat is wel raar ja. wat zei ben?

    Corinne 29-09-2015

    Een uitgebreide lijst met wat ik moest doen. Dingen intypen en dan noteren wat er dan gebeurt. En dan dat doorgeven aan Ben. Het is nog niet klaar, maar nu ik toch vaak weer gewoon bereik heb, laat ik het maar even. Dank voor je aandacht!!

    s. 29-09-2015

    No problem!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Belachelijke provider

    Belachelijk bedrijf is dit. I.v.m. afsluiten hypotheek moesten wij onze telefoonabonnementen opzeggen. Tot zover geen probleem. Contact gehad met Ben, uitleg gekregen, binnen een aantal minuten de "aflosnota" ontvangen en volgens de stappen beschreven in de mail het abonnement afgekocht.
    Dag later volgt de bevestiging dat wij het abonnement afgekocht hebben en dat het BKR wordt geinformeerd over deze wijziging. 2 week later, nog geen BKR-wijziging. Tijd begint een beetje te dringen dus maar even telefonisch contact. Ja meneer, dat doorgeven kan 60!!!!!!!!! dagen duren. Ja daar ga ik dus niet mee akkoord, maar je hebt het er gewoon mee te doen volgens de klantenservice. Verzoeken om iemand anders aan de lijn te krijgen worden steevast genegeerd, je krijgt niet een leidinggevende aan de lijn en je kunt niet in contact komen met de afdeling die er over gaat. Vervolgens met BKR gebeld, om te kijken of hun iets kunnen betekenen, om dan vervolgens te horen dat het wettelijk verplicht is om binnen 4 weken dit door te geven aan het BKR.
    Weer met Ben gebeld, die blijven gewoon lekker aan die 60 dagen hangen. 60!!!!!!!! dagen om een einddatum toe te voegen aan het BKR!!!!!! Compleet belachelijk, Vodafone ( waar ik zelf mijn abonnement had lopen, dit gaat over mijn vrouw) had het binnen een halve dag geregeld. En laten we eerlijk zijn: Zo hoort het ook. Het is een standaard brief waarin het contractnummer moet worden veranderd and that's it.
    " Maar u kunt het betalingsbewijs wel overleggen aan de geldverstrekker" aldus de medewerker van de klantenservice. Ja zo ver was ik inmiddels zelf ook al. Dit levert echter natuurlijk vertraging op in het aanvraagproces, iets waar wij niet op zitten te wachten ( en met ons, een heleboel mensen die een hypotheekaanvraag de deur uit willen doen).


    Dus bij deze: Ben ziet mij door deze schandalige behandeling nooit als klant weer en ik hoop dat iedereen die dit leest nog even 3 keer nadenkt voordat ze een contract bij ben afsluiten.

    Door: joyce 20-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    prima klantenservice Ben

    Maandag 20 augustus abonnement afgesloten met nummerbehoud , 21 augustus kwam de koerier met de simkaart , 23 augustus nummer omgezet, en kon ik al met mn abonnement bellen

    Prima service zowel aan de telefoon als op Facebook

    11 euro kost mijn abonnement en is onbeperkt bellen en 1000 mb internet , geen duur abonnement en deze maand geen aansluitkosten , vooralsnog zeer tevreden

    Door: edith 24-08-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Ben is heel best!

    Voordelsn

    -Niet duur
    -Prima bereik
    -Makkelijk contact via
    facebook chat
    -Bel of dataplafond niet
    nodig
    -Makkelijk op je eigen
    pagina je verbruik te
    bekijken

    Nadelen

    -Internetsnelheid up/down
    is niet zo heel snel als bij
    sommige andere
    providers, maar ja is dat
    KAN een nadeel zijn...


    Door: Willemien Versteeg 07-08-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Ben aanrader

    Heb mijn moeder Ben aangeraden want zij had nog altijd prepaid (kan echt niet meer) en met Sim Only is ze goedkoper uit.

    Snel afgesloten en ze belt nu gewoon met Ben net als ik
    Ze betaalt maar een paar euro per maand want ik heb het kleinste abonnement geregeld voor haar.

    Door: Lieke Paulussen 30-07-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    SIM only goedkoopste

    Zelfde netwerk als T-mobile dus dat werkt goed

    Maar bij Ben vind ik ze vele malen klantvriendelijker
    App werkt nu ook lekker

    En ze zijn voor mij de goedkoopste want ik ben SIM only

    Door: anneke 22-06-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    gratis MB's internet

    Heel leuk dat ik vorige week gratis MB's internet kreeg!
    Dank je wel, Ben!!

    Door: Lisa 26-05-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Al jaren klant bij Ben

    Ik ben al jaren klant bij Ben en ik ben zeer tevreden.
    Ik betaal niet veel per maand en er zijn geen problemen.
    Vroeger was er nog wel eens een storing, daar heb ik tegenwoordig nooit meer last van.

    Door: M. Horsten 09-04-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    slecht

    ze lichten de boel op en laten je dubbel betalen voor Wifi en whatsapp die je jaarlijks al betaald aan whatsapp zelf
    ze mogen dat niet in rekening brengen bij je internet maar doen dat wel en daar maak ik werk van

    Door: TC NEEF 05-03-2018
    Myr 12-04-2019

    Betalen voor Whatsapp? Denk dat u het een en ander niet helemaal begrepen heeft...

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Het goedkoopste telefoonabonnement

    Veruit de goedkoopste aanbieder maar je moet het wel weten te vinden
    Denk dat ze gewoon veel minder geld in reclame stoppen ofzo want al die andere aanbieders Tele2 T-Mobile en Vodafone enzo zie je wel overal, maar Ben nauwelijks.
    Ik hoef verder niet veel van ze, gewoon dat het goedkoop is en dat zijn ze hier.

    Alles werkt ook zoals het moet

    Door: Lydia Jacobs 01-03-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    14 euro per maand voor onbeperkt

    Overgestapt naar Ben, ik betaalde voorheen ruim 50 euro bij mijn oude provider Vodafone (wel met telefoon erbij), maar ga nu maar 14 euro betalen bij Ben!! Gewoon makkelijk via de website van Ben ingeschreven en per maand opzegbaar, ideaal voor als ik een nieuwe telefoon nodig heb. Ik heb nu namelijk SimOnly, met een paar gigabyta voor internet en onbeperkt bellen.

    Door: vdLaan 22-12-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Schrijf zelf een review over Ben

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Ben een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 50 ervaringen geplaatst over Ben. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 8.6 gekregen, waarbij 84% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Ben actief?

    Ben is vooral actief in de categorie Telecom en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Telefoon

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Ben gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.