NederlandReview

    Ervaringen Youfone

    Je wilt altijd zo veel mogelijk besparen op elke aankoop, ook als het gaat om de aanschaf van je sim-only abonnement voor je mobiel. Youfone is een bedrijf dat adverteert als zijnde “spotgoedkoop.” Maar hoe een bedrijf adverteert is niet altijd de waarheid, graag vertellen wij hier aan je of Youfone een goede keus is om mee in zee te gaan.

    Over Youfone

    Youfone is een website die zich puur en alleen richt op sim-only abonnementen voor je mobiel. Over de achtergrond en totstandkoming van Youfone is weinig bekend, maar uiteindelijk gaat het ook om hoe ze met de klant omgaan natuurlijk. De website is erg overzichtelijk wat betreft het afsluiten van een sim-only abonnement, maar zegt weinig over de doelstelling die ze hebben. Hoewel dit niet van groot belang is, is het als consument zijnde wel fijn om te weten wat het bedrijf voor je kan betekenen.

    Diensten

    Youfone specialiseert zich in één ding, namelijk sim-only abonnementen. Ze claimen gebruik te maken van het KPN netwerk, echter in de praktijk blijkt het bereik niet altijd even goed te zijn voor iedereen. Een pluspunt wat ze bieden is de mogelijkheid om een data- en belplafond in te stellen, zodat je nooit te ver over je limiet gaat. De andere redenen die Youfone in een klein overzichtje geeft om voor Youfone te kiezen zijn ietwat vaag. Zo noemen ze “Altijd controle”; controle waarvan of waarop is onduidelijk. Daarnaast hebben ze een gratis klantenservice, wat een logisch gegeven is want als een klantenservice vandaag de dag niet gratis is, is er meteen al iets mis met deze service. De telefonische klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.30. Youfone heeft wel een leuk vriendensysteem. Als je een vriend aanraad bij Youfone krijg je allebei een tientje tegoed. Het zogenaamde “tientje voor een vriendje” systeem. Aanmelden hiervoor kan bijvoorbeeld via Google, e-mail, Facebook, of Twitter.

    Reclame van aug15. Irritant of juist duidelijk hoe goedkoop (en goed?) ze zijn. Wat vindt u?

    Klachten

    Overal op internet zijn klachten te vinden over Youfone ervaringen. Opvallend is wel dat Youfone op vrijwel elke klacht persoonlijk reageert. Alhoewel, hoe persoonlijk het is hangt ervan af hoe je het bekijkt. Het lijkt namelijk elke keer een vrij standaard antwoord dat er naar gekeken zal worden, maar dat ze zonder de benodigde informatie vrij weinig kunnen doen. Aangeraden wordt dan om maar contact te zoeken met de klantenservice, welke vervolgens weer slecht bereikbaar is. De positieve reacties naar Youfone lijken vooral mensen te zijn die net een sim-only voor hun mobiel via Youfone hebben. Langdurige klanten lopen vaak tegen problemen aan. Deze mensen noteren ook dat er geen inhoudelijke oplossing komt alleen een belofte dat er naar zal worden gekeken. Het regent dus klachten over Youfone. Een opvallende klacht is dat er foutieve facturen verstuurd worden, echter Youfone houdt bij hoog en laag vast dat dit allemaal correct is. Vaak is de klantenservice slecht bereikbaar en staat men uren in de wacht. Youfone wordt domweg klantonvriendelijk genoemd door de gemiddelde klant van Youfone. Met een gemiddelde positieve score van slechts 25% is Youfone niet aan te raden voor je sim only abonnement. Hoewel ze dus adverteren als spotgoedkoop blijkt dit in de praktijk vaak duurkoop te zijn.

    Wilt u graag weten hoe youfone met zijn klanten omgaat voordat u een mobiel abonnement of pre-paid cart afsluit? Lees dan eerst reviews!

    Youfone
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (15)

    5.6
    53% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    6.6
    Service
    rating
    4.8
    Prijs
    rating
    5.8
    Leveren
    rating
    5.2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    lekker goedkoop sim only blijmee

    ik ben heel blij met youfone
    andere abonnementen waren allemaal superduur had ik echt geen zin in
    dus ik heb gewoon zo een sim only abonnement gedaan bij youfone dat is echt veel goedkoper
    ik heb ook geen dure telefoon nodig ofzo dus dit is echt prima voor mij
    lekker goedkoop

    Door: vannie 16-10-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    4 euro per maand voor abonnement telefoon!!

    ik hoef geen databundel met mijn telefoon en heb dus een hele goedkope sim-only
    betaal maar 4 euro per maand en voor mij kan ik daar onbeperkt mee bellen
    dus lekker goedkoop
    verder doet alles het ik heb alleen geen bereik als ik in een diepe kelder zit maar daar zit ik nooit hahaha

    Door: SK 06-12-2016
    Roland de Leeuw 12-06-2017

    De sim kaarten van Youfone werken niet in mijn telefoon, ik heb binnen 14 werkdagen aangegeven dat dit zo is. In een andere telefoon werkt deze wel, en wat Youfone betreft is dit niet hun probleem. Ik vind het een probleem dat ik een andere telefoon moet aanschaffen om hun simkaart te laten werken. Ik wil dit contract ontbonden hebben aangezien het niet functioneert.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Irritante reclame, maar goedkoop

    Super-irritante reclame (en echt heel slecht) maar daarom werkt het misschien wel. Want ik had een nieuw abonnement nodig en ben toen toch even gaan kijken bij youfone en ze blijken ook wel goedkoop te zijn. In ieder geval, voor mij wel, dus toen ook maar hier afgesloten. Tot op heden, prima.

    Door: Bart van Dooren 12-09-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Opzeggen gaat makkelijk hier

    Tijdje bij Youfone geweest maar toen kreeg ik een andere telefoon van mijn werk en heb ik dus moeten opzeggen. Maar dat ging gelukkig allemaal heel makkelijk en snel, dat had ik niet verwacht, maar was ik natuurlijk wel blij mee. Want ik was bang dat ik ergens aan vast zou zitten ofzo.

    Door: Bernie 09-11-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    sim only

    verreweg de duurste en meest waardeloze provider ooit!!!!

    ze lokken je met een prachtig maandabonnement om je vervolgens stilletjes en geruisloos buiten je bundel te laten gaan.

    klantenservice weet niks en kan niks alsof ze allemaal een cursus afschuiven hebben gehad. Na een keer goed kwaad worden toch nog iets van 20 euro korting gehad. Dus als tip dit kan werken.

    uiteindelijk na 3 maanden m'n abonnement afgekocht.

    Een enorm duur geintje noooooit meer youfone

    Door: Lars Hoffmann 20-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    mobiel internet en tv

    Van meet af aan problemen. Monteur klungelde en kon aansluiting niet realiseren (terwijl er toch altijd een werkende aansluiting gezeten had), bleek verkeerde aderpaar getest te hebben. Dagen zonder aansluiting. 2e monteur krijgt aansluiting werkend maar constateert dat afstandsbedieningen niet werken, ook de vervangende afstandsbedieningen functioneren niet. Medewerkers spreken elkaar tegen (als je al iemand aan de lijn krijgt want de wachttijden zijn 40 minuten of langer). Nu sinds een week hortend en stotend tv kijken, storing wordt maar niet opgelost. Eerste medewerker gooit het op een landelijke storing bij alle providers (vreemd want daar is niks van te vinden op de site of op internet), 2e medewerker weet van geen landelijke storing en vraagt via mail op vrijdag of ik EVEN terug wil bellen.... van 16.15 in de wacht gestaan en ja hoor vanaf 17.00 eruit geflikkerd omdat ze gesloten zijn. Weer een weekend zonder TV en maandag (vandaag dus) opnieuw een poging en ja hoor het standaard bandje: op dit moment is de wachttijd langer dan je van ons gewend bent"... Nou inmiddels ben ik dat dus wel gewend. Vreselijke service en spijt van het overstappen. Heb ze via de mail opdracht gegeven om binnen 3 dagen alles op te lossen zoniet dan ontbinding contract, kijken hoe ze daarop reageren.

    Door: Dick Kanij 06-01-2020
    M.C. 08-01-2020

    Heel herkenbaar!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Heldere en goede service

    Ik wilde mijn abonnement verlengen en had alles binnen 2 dagen geregeld. Snelle en heldere service en antwoord gekregen op al mijn vragen, binnen 2 dagen alles geregeld dus helemaal top!

    Door: Henriette van W. 14-09-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    niets te klagen

    Keurige provider, wij hebben niets te klagen

    Door: Marleen Gerritsen 09-11-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    SIM only abonnement

    Bij melding van geen ontvangst voor spraak en internet op Terschelling komt een belachelijke mail met allerlei idiote opdrachten die nergens op slaan.
    Geen enkele opmerking over dat uitermate slechte bereik.

    Bij einde abonnement snel naar andere provider.

    Door: W van Munster 31-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Sim only

    Begint leuk!! dan elke maand andere !!bedrag...hun erg druker dan belastingkantoor....elkekeer +-25 minute wachtennnn...nooiet meer

    Door: Unal 04-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5.5
    rating

    Glasvezel internet + TV

    Verkopen je een glasvezel abonnement terwijl er niet geleverd kan worden.
    Excuses dat het aan KPN ligt. kunnen ze niets aan doen, jammer dan.
    Bellen naar servicedesk, geeft standaard "het is drukker als normaal, probeer het later nog eens".

    Echt zo'n spijt van.

    Door: Dennis Muller 02-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Sim only abonnement

    Oplichterspraktijken. Standaard krijg je géén data-limiet op je bundel.

    En Youfone waarschuwt niet, zoals eerlijke providers, dat je bundel bijna vol is - pas als je vér over de limiet zit en de aanvullende kosten in de tientallen euro’s lopen, krijg je een berichtje. Blijf bij Youfone weg als je niet opgelicht wilt worden!

    Door: GJ Huisman 30-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Internet + bellen mobiel.

    Verwacht dat ik de volledige bundel (a 10GB) zou krijgen op de eerste maand. Daar ook netjes ondergebleven en dan aan het einde van de maand een factuur krijgen voor extra internetkosten. Bundelplafond kan ingesteld worden maar daar moet je voor betalen. Youfone is een provider die geld probeert te verdienen door klanten met extra kosten op te zadelen. Wanneer je contact probeert op te nemen word je zéér onvriendelijk te woord gestaan en wordt er geweigerd een oplossing te zoeken. Verschrikkelijke service... lijkt allemaal erg goedkoop maar is dit zeker niet. Klantenservice is nauwelijks te bereiken en lijkt te bestaan uit chagrijnige/belerende mensen.

    Door: Marit 23-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    I've been lied and extra charged

    I've been lied when contracted home internet service that the service would be delivered in two weeks. After 2 weeks of waiting I made a call and they told me they never said that since the waiting time is one month. I also contracted mobile phone subscription that I don't know how instead of a period of one year I ended up with two years of contract. During the waiting period of my home internet access, I've used the mobile data. I haven't been notified that first month is not a complete month so even if I was careful with data consumption I had no idea that in fact I should go lower that month, so for 2 subscriptions I went over the ceiling with 500MB for one and 900MB for the second. My current invoice is now over 200EURO because few hundred MB of internet over what's provided by my subscription. The EXTRA charge is more than 100EURO per GB. So everybody should be aware of what bad surprises this provider is preparing for their clients. I called the call center to complain on this matter, keeping calm during the entire discussion, but I've been threatened that if I don't pay they will end my contract and invoice all the remaining 2 years of contract. I was absolutely astonished. I didn't expect that. I'm a regular client not an enemy. I started counting the days when I could be able to end my contract without being fined for that. The internet will end in one year and mobile sim in two years, so I'm already counting. I won't stay not even one day after the limit. I'M A CLIENT NOT AN ENEMY.

    Door: Octav 16-10-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Schade

    Na aanleiding van die (kut) reclame maar gaan kijken en toen een sim-only abonnement genomen. Sim kwam niet aan. Na 3x bellen toen eindelijk wel. Deed tie het niet, moest ik een week wachten op activatie. Waarom? Niet echt simpel allemaal en om maar even in de termen van die reclame te blijven: schade!!!

    Door: G. Zwijnenberg 18-09-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Schrijf zelf een review over Youfone

    Uw beoordeling


    FAQ

    Is Youfone een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 15 ervaringen geplaatst over Youfone. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5.6 gekregen, waarbij 53% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Youfone actief?

    Youfone is vooral actief in de categorie Telecom en daarbinnen gespecialiseerd in de sector Telefoon

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Youfone gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.