NederlandReview

    Ervaringen KPN

    Wat vindt u van KPN? Of nog belangrijker, als u erover denkt om over te stappen naar KPN, wat vinden anderen van dit telecom bedrijf? Want overstappen naar nieuwe internet/televisie is niet iets waar u zo maar vanaf komt. Dus moet u een weloverwogen keuze maken wat bij u past, welke service er geboden wordt, en natuurlijk; onder welke voorwaarden. Vaak sluit u een abonnement af voor minimaal een jaar, dus dat moet een goede keuze zijn. Een normaal persoon kijkt gemiddeld 2 uur per dag televisie en dan moet u zich niet storen en langzame laad-tijd of storingen. En daarom is NederlandReview er! Wij bepalen niet wat de juiste keuze is, nee, wij blijven onafhankelijk. Maar U bepaalt dat. Samen, met beoordelingen van iedereen, bepalen we of een bedrijf wel of geen goede dienst levert. 

    Over KPN 
    Wie is er niet opgegroeid met KPN? Moeten wij echt nog uitleggen waar KPN vandaan komt? Nou vooruit dan, want niet iedereen is bekend met de geschiedenis. KPN is meer dan alleen een aanbieder van internet & televisie. Nee het is een telecom aanbieder. Maar daarnaast biedt het een heel scala aan ICT diensten over de hele wereld. Ze zeggen ook niet voor niks "wij geloven in communicatie". Ze bestaan sinds 1852 (begonnen als de PTT) waardoor ze een rijke geschiedenis hebben in de communicatie. In het begin waren ze één van de eersten die aan telegrafiediensten deden en zijn nu uitgegroeid tot een wereldwijde speler op het gebied van telecom en de digitale wereld. 

    Mocht u de experia box al hebben...dan hier uitleg over de installatie!

    Diensten 
    KPN heeft zowel prive als zakelijke diensten. Aangezien NederlandReview een consumenten site is, zullen wij ons alleen met de diensten voor de consument bezighouden. KPN heeft zowel alles in 1 pakketten voor televisie, internet en telefonie. Maar ze zijn ook grootaanbieder van toestellen, mobiele abonnementen en sim only producten. Ze zijn vooruitstrevend met de producten die ze aanbieden. Zoals nu het overal online tv-kijken er hot is (tv voor onderweg) op tablet, laptop en smartphone. Ook is het één van de aanbieders van het nieuwe 4G netwerk. Het tegenwoordige meest snelle netwerk voor mobiel bellen en internet. 

    Klachten 
    KPN neemt klachten serieus. Dat kun je zien. Vooral omdat ze toonaangevend zijn voor de telecom industrie willen ze dit ook laten zien. Op de website kun je zelf helpen de website te verbeteren. Het eerste wat we te zien krijgen bij service & contact is een pop-up met de vraag of we willen helpen de site te verbeteren. Dat geeft ons hoop op een goede klantenservice. Ze gaan niet uit de weg om de klant om hulp te vragen. Dat geeft aan dat ze de consument serieus nemen. Of dat ook zo is? Dat kunt u natuurlijk in onze reviews lezen. Net als vele andere telecom aanbieders vraag ook kpn om online uw problemen eerst op te lossen. Dit kan zowel via een handig keuze menu waardoor u na enkele vragen (waarover heb je een vraag) bij uw antwoord (hoopt te) komt(en). Komt u er niet uit? Dan kunt u ook chatten met een medewerker van de klantenservice. Er is ook een heus forum waar vele vragen worden gesteld (en beantwoord!) wat wij van NederlandReview altijd erg prettig vinden. Vaak bent u echt niet de eerste met het probleem en is deze al eens eerder gesteld. Dedesalniettemin laat van u horen en schrijf uw ervaringen over de klachten/klantenservice nu op, zodat anderen ook kunnen profiteren van uw ervaring! 

    500 x 500 iPhone 6

    Wilt u weten wat Nederland voor ervaringen heeft gehad bij KPN? Hoe is het internet en het televisie aanbod voor een redelijke prijs? Lees het bij NederlandReview

    KPN
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (22)

    6,4
    64% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    7

    Service

    6

    Prijs

    6,6

    Leveren

    6,2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    overal ergenis

    fred10-11-2018

    Thuis overgestapt naar KPN daar werkt alles naar behoren.
    Maar de belofte: Overal tv kijken is een wassen neus!
    Mijn ervaring is dat onderweg KPN ITV kijken niet mogelijk is en alleen maar ergernis veroorzaakt. Als je iets hebt uit gezocht om te kijken krijg je ergens een melding "Error decoding media" en is het tv kijken afgelopen.
    Eerst denk je nog dat het iets tijdelijk is en dat het morgen weer zal doen, of is de wifi van het hotel niet helemaal top is. Maar dit blijkt niet zo te zijn, KPN ITV werkt gewoon niet!
    Ik heb het op allerlei apparaten geprobeerd (iPad, Samsung Galaxy. iPhone, windows laptop ) overal hetzelfde probleem!
    Zoeken op internet of het probleem bekend is levert een bijzondere inkijk op de manier waarop KPN met klachten afhandeling omgaat.
    Veel mensen hebben hetzelfde probleem, op het forum van KPN klagen veel mensen over hetzelfde probleem en een vriendelijke moderater staat ze dan te woord, doet in eerste instantie of degene met de klacht met een tot nu toe nieuwe klacht komt en gaat vragen stellen als: met welk apparaat heeft u het probleem? bij welk programma krijgt u de melding? en nog meer zinloze vragen. Nadat de klager zijn tijd heeft verspilt met het beantwoorden van alle zinloze vragen deelt de moderator de klager mee dat er op dit moment geen oplossing is, maar dat er z.s.m. een antwoord op komt.
    2 maanden geleden stond onderstaand bericht op het forum:
    Goedemorgen allemaal, we hebben inmiddels antwoord van de ontwikkelaars. Ze zijn bezig met een onderzoek waardoor deze foutmelding ontstaat. Als ze dit weten, dan kan er gekeken worden naar een oplossing. Zodra we meer informatie hierover hebben, dan delen we dit met jullie.
    Leek veelbelovend, eindelijk na maanden een antwoord van de ontwikkelaars, (vraag me overigens af, hebben de ontwikkelaars maanden over de vraag gedaan en met de antwoord gekomen we zijn met onderzoek bezig..... of heeft het maanden geduurd voordat KPN de vraag heeft kunnen stellen aan de ontwikkelaars)
    KPN is of incapabel of ongeïnteresseerd! voor mij een reden om zodra het contract afloopt over te stappen naar een andere aanbieder.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5

    KPN hotspots

    Melissa Kelderman 26-06-2017

    Ik vind de hotspots van KPN altijd erg relaxed!

    Die wifipunten van andere aanbieders hebben altijd kansloos bereik of zitten vol met reclame of doen het überhaupt niet of je moet allemaal persoonlijke gegevens achterlaten, maar die van KPN doen het gewoon altijd goed.
    Ik ben altijd blij als ik er eentje vind.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    GEEN problemen

    G. van Raaij12-05-2017

    Ik heb al jaren KPN en mensen moeten niet zo zeuren, want het gaat vaak ook gewoon heel goed!
    Ik heb zelf NUL problemen met KPN. Altijd goed bereik en de rekeningen kloppen.
    Dus ik geef ze gewoon een dikke vier sterren!!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8
    17 728x90

    degelijke provider, maar wel aan de prijs

    anoniem17-01-2017

    Na overstappen op KNP hebben we, behalve één landelijke storing, helemaal geen problemen meer gehad. Na een vorige provider die om de paar weken wel een dag of twee storing had is dit een verademing. De internetverbinding is snel en het tv menu makkelijk te bedienen zodra je het even door hebt.

    Opnemen gaat gemakkelijk en snel en de opnames zijn eenvoudig terug te vinden. Nadeel is echter dat de opnames maar een jaar bewaard worden. Ook is er geen mogelijkheid deze opnames voor opslag over te zetten naar een DVD of USB/externe harde schijf, zoals met een dvd recorder wel kon. Genoemde dvd recorder is nu alleen te gebruiken om af te spelen.

    Gratis HBO bij het pakket was altijd een plus, maar deze zijn helaas sinds begin dit jaar in Nederland gestopt met zowel uitzenden als de On Demand functie. Hier krijgen we nu een sportzender voor in de plaats, die me een stuk minder interesseert.

    De prijs van een abonnement is aan de dure kant.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    5,5

    Goede communcatie

    Van de Ven05-07-2016

    De communicatie is goed en we hebben geen leveringsproblemen gehad.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    beter bereik dan t-mobile

    van der linden26-05-2016

    prima provider,mijn bereik is beter dan dat het was toen ik nog bij t-mobile zat

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Zeer goede ervaringen

    johanna05-05-2016

    Ik ben heel veel jaar klant geweest bij KPN.Zeer goede service,snelle hulp,goede klantenservive.
    Alleen beetje duur geworden.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    7

    The Voice gemist door KPN! :((

    Hanny23-11-2015

    Door die stomme KPN met zijn storingen heb ik The Voice gemist, belachelijk!!
    De tv moet het gewoon DOEN!

    Eefje23-11-2015

    Ja dat had ik nou ook Echt superstom!! En nu krijgen we films als goedmakertjes, wat moet ik daaar nou mee Ik ben mijn vrijdagavond kwijt!

    Hendrik23-11-2015

    Je moet ook gewoon geen KPN nemen, dat is altijd problemen

    Hanny23-11-2015

    Volgens mij kan ik niet eens kiezen, alleen KPN is hier..... :((

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    KPN faalt op alle fronten

    F. Bosch 11-11-2015

    Heb net KPN weer gebeld: die bleek op alle fronten fout bezig te zijn geweest: verkeerde brief gestuurd over 'sneller internetten', verkeerde installatie pakket gestuurd, en vooral: foute informatie gegeven toen ik de 1e keer belde over een nieuw modem dat ik verplicht was te installeren.

    Probeerde net om toch maar het nieuwe modem te installeren maar kwam niet ver omdat ik geen wachtwoorden had (die eerder per brief verzonden zouden zijn … not … ). Toen ik daarom net weer naar KPN belde, kreeg ik een medewerkster die het allemaal wél snapte, ze zei: uw 1e ingeving was goed maar helaas kreeg u daarna foute informatie van KPN ...

    Hierna zorgde ze er in no-time voor dat mijn internet het weer deed en ze bleef net zo lang met mij aan de telefoon tot ik alle stekkertjes weer op de juiste plaats had gezet en alles weer picobello werkte.

    Kennelijk is de ene medewerker de andere niet... Daarom geef ik twee sterren voor de service ipv 1. Stom bedrijf!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5

    Vreselijke service geen internet een week lang

    Katharien28-10-2015

    Door stommiteiten van kpn heb ik een weeek zonder internet gezeten!
    Dat kan toch niet? Belangrijke mails kon ik NIET ontvangen.
    En totaal geen haast met het oplossen. Vreselijke service.

    Siep29-10-2015

    Waaaat? ik ben juist heel blij met kpn. Nooit down zoals ziggo enzo. Geen afvoerputje zoals telfort, maar altijd goede service. Hoe kwam jij zo dat je geen internet meer had? Heb je kpn gebeld en hebben ze het niet direct opgelost? Want dat zou slecht van ze zijn, zo ken ik ze helemaal niet!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3

    Waarom moet ik een nieuw modem?!

    Geesje16-10-2015

    Kpn belde - ik moet een nieuw modem

    maar die oude doet het nog gewoon

    dat slaat toch nergens op, zonde van het materieel!

    het kost me niets maar ik moet het dus wel aannemen

    en nu krijg ik een nieuwe en moet die oude teruggestuurd.

    ik ga gewoon die nieuwe terugsturen

    wat een onzin!!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5,5

    opdringerige verkopers van kpn proberen alles in 1 pakket aan te smeren steeds

    Maria15-10-2015

    ik ben al jaren klant hier, volgens mij kan ik niet eens een andere provider kiezen (utrecht). Maar ik word telkens gebeld door vervelende verkopers van kpn die me zo'n alles in 1 pakket proberen aan te smeren, maar ik hoef dat niet! dus hou op met dat bellen! Heb ik ook al herhaaldelijk gezegd, maar ze gaan gewoon door; elke keer een andere 'verkoper'. Erg klantonvriendelijk. Kon ik maar overstappen...

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5

    niet zo zeuren allemaal! hoge bomen vangen veel wind

    Tinus06-10-2015

    Wat zit iedereen toch altijd af te geven op KPN! Zo slecht kunnen ze toch niet zijn? De grootste misschien daarom? Hoge bomen vangen veel wind? Ik zit zelf ook bij KPN en ja ik vind ze ook duur en de klantenservice niet altijd adequaat, maar het bereik is goed en ik heb toch zelf gekozen voor een abonnement bij KPN? Volgens mij kan het veel erger.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    7,5

    Marcel van Roosmalen - zo waar!

    Vincent02-10-2015

    Hahaha, uit de krant van gisteren (NRC NEXT), Blijven Bellen heet het. Herkenbaar!!!

    Bij KPN hadden ze een fout gemaakt, dat gaf de monteur direct toe toen hij bij mijn bejaarde moeder over de vloer kwam die toen al een week zonder telefoonaansluiting zat. We waren allemaal nogal geschrokken door de paniek die het defect had veroorzaakt, maar nu was er dus de monteur die kwam onderzoeken wat voor een fout het was.

    Ik was daar gelukkig niet bij aanwezig.

    Ik wist genoeg van de situatie ter plekke om te weten hoe of het er aan toe was gegaan. Mijn gehandicapte broer die het contact met de klantenservice had gelegd – mijn zus en ik hoefden ons nergens mee te bemoeien – zat vol ingehouden woede op de bank.

    „Het moet gewoon gemaakt worden.”

    Mijn moeder keek graag over de rug van zo’n man mee, ze achtervolgde hem letterlijk met vragen.

    „Ziet u al iets? Denkt u dat het ziekenhuis me deze week nog kan bellen? Ligt het aan de kabel? Wilt u het toestel anders zelf proberen?”

    De monteur vond geen oorzaak, waarna mijn broer, een man van ‘belofte maakt schuld’, zich genoodzaakt voelde om een week ‘vrij te nemen’ om zich fulltime op de zaak te storten. De oorzaak werd gevonden – een fout in de computer bij KPN – er kwamen excuses, de zaak werd doorverwezen naar het prioriteitenteam en daarna, omdat er een medische noodzaak was, naar het escalatieteam, hetgeen betekende dat mijn moeder ‘echt bovenop de stapel’ lag, maar gerepareerd werd er niets.

    Mijn broer bleef bellen.

    Veertig minuten in de wacht, drie keer verkeerd doorverbonden worden, het maakte hem wel uit – zijn hulpverleners waren er inmiddels ook bij betrokken – maar hij week niet. Net zo lang totdat ze van het escalatieteam hem vroegen om alsjeblieft niet meer te bellen. Hij belde toch weer, ja hij had niet voor niets een week vrij genomen, gewoon twee keer per dag om even te zeggen dat de telefoon van mijn moeder het nog steeds niet deed.

    Gisteren belde hij mij om te zeggen dat het escalatieteam hem had teruggebeld. Wacht, hij liet het even horen, hij nam de gesprekken op.

    Het goede nieuws was dat het escalatieteam inmiddels wist waarom de telefoon nog niet was aangesloten – er zaten tegenstrijdige opdrachten in hun computer – en het slechte nieuws was dat het waarschijnlijk niet ging lukken om die computer binnen een week te resetten.

    ’s Avonds belde mijn moeder vanuit de woonkamer bij de buren om te zeggen dat ze na drie weken nog steeds geen telefoon had. Gelukkig zat mijn broer er bovenop, die werd steeds bozer en zou weer gaan bellen.

    Hij wel.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    2

    ROTservice

    Hendrik29-09-2015

    Wat een gedoe met KPN zeg. Wij wilden een internetaansluiting in ons nieuwe huis. Daar was al ooit KPN geweest, dus wij konden alleen voor dit bedrijf kiezen. Maar zij vonden dat ons adres niet bestond ofzoiets dus het kon niet. Terwijl de vorige huurders ook bji Kpn zaten. AARGH! Na heeeeeeel veeeeeel telefoontjes is het nu toch goedgekomen, maar dit was een hele nare ervaring.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5

    Goede service maar daar betaal je wel voor

    Charlotte van Tillingen28-09-2015

    KPN is toch wel de koning onder de telefoonproviders. Ja, ze zijn duurder dan andere aanbieders, maar ik heb altijd goed bereik en geen rare dingen, en dat lijkt een unicum als ik het vergelijk met wat ik allemaal van anderen hoor over andere bedrijven. Dus betaal gewoon wat meer, dan heb je tenminste kwaliteit.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    duurt lang, wel goed

    Arnoud18-09-2015

    Net verhuisd en ik had altijd kpn al voor televisie en internet. Dus nu verhuisd en moest weer nieuwe internet aanschaffen. Ik wil graag KPN want die blijkt elke keer weer de minste problemen op te leveren als ik zo vrienden om me heen hoor met betaalproblemen, internetproblemen etc. Dan zit je bij KPN meestal toch ok. Maar nieuwe internet aanschaffen...Dat duurt dus verdomd lang! Kwam erachter dat je een (&&*&) maand moet wachten voordat ze het komen aansluiten. Dus toch maar gaan kijken bij ziggo, telfort en vodafone. Telfort zowiezo niet. Dat leen ik nu van de buurman en is echt superlangzaam. Ziggo heeft echt de meest slechte interface bij interactieve televisie (wordt helemaal gek van de navigatie en wachten). Maar blijkt dat ze daar ook overal een maand hebben dus het maakt allemaal niks uit. Gewoon erbij neerleggen dat het dus zo lang duurt. En ik blijf gewoon bij kpn hoor. Heb precies een week vantevoren nu mijn kpn installatie pakket gekregen dus lijkt erop dat de service (weer) ok is.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    Data roaming = duur

    M. Poppema21-07-2015

    Ik was 4 weken op vakantie en ik kwam thuis en schrok me rot. 3400 euro factuur aan belkosten. Of belkosten...MB kosten buiten mijn bundel. Ik snapte er niks van maar blijkt dus dat ik mijn roaming niet uitgezet had. Eigen stomme fout natuurlijk maar wel een klein beetje jammer dat als je dat dus niet doet, je simpelweg 3400 euro kwijt bent. Wel een kleine pluim voor KPN want ik heb ze gebeld en ze het verhaal uitgelegd. Ze hebben de factuur gereduceerd naar 1000 euro. Nog steeds ongelooflijk zuur want dat is een hoop geld voor niks. Maar ik ben wel blij dat ze coulant waren en niet de volle 3400 euro lieten staan.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    7

    Weinig storing

    Jacques Baar15-07-2015

    Nu bijna 4 jaar KPN denk ik voor internet. In al die jaren 2x storing gehad en direct gebeld. Ook direct geholpen en was binnen no-time weer online. Misschien niet de goedkoopste (weet ik niet) maar wel de beste volgens mij.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Wachten en wachten en wachten...

    Lindsay Beijk10-07-2015

    Alles-in-1-pakket. Jaja..maar wel echt ALLES in 1 pakket. Inclusief enorme wachttijd dus. Na mijn verhuizing KPN pakket aangevraagd en toen 6 weken zonder tv en internet gezeten. Gelukkig mochten we wifi van de buren aftappen voor die tijd want is dit normaal? 6 weken wachten totdat je overgesloten wordt? Ok, nu dus geen zin meer om over te stappen nu dat eindelijk alles het weer doet. Bang dat ik weer 6 weken zonder zit...

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5

    Tip!

    Jos Snellen08-07-2015

    Kleine tip voor iedereen die KPN heeft. (en misschien kan het ook wel bij andere internet aanbieders) maar bij ons was het zo dat we een tweede kastje voor interactieve tv hebben besteld. Wij zijn daardoor op een ander, sneller netwerk gezet door kpn omdat het netwerk waar wij opzaten 2 kastjes niet aankon. (Gaat dus ook via internet) Daardoor werd plotsklaps ons internet echt veel sneller in downloadsnelheid. Zonder extra kosten. Dus tip! Neem een kastje voor 5 euro ofzo per maand en dan krijg je gratis internet dat 20 euro per maand waard is!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Blij met de interface

    Angela08-07-2015

    Ik had eerst UPC en was op zich prima kwa service en prijs. Maar ik werd helemaal gek van hun interface. Het was zo verdomd moeilijk om op uitzendinggemist te kijken en een programma te zoeken. Bij een vriend zag ik de interface van kpn. Het is sneller en veel duidelijker te navigeren. Dat was voor mij DE rede om over te stappen. Duurde alleen wel 6 weken om over te gaan maar was het waard.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    7

    Schrijf zelf een review over KPN

    Uw beoordeling