NederlandReview

    Ervaringen Youfone

    Je wilt altijd zo veel mogelijk besparen op elke aankoop, ook als het gaat om de aanschaf van je sim-only abonnement voor je mobiel. Youfone is een bedrijf dat adverteert als zijnde “spotgoedkoop.” Maar hoe een bedrijf adverteert is niet altijd de waarheid, graag vertellen wij hier aan je of Youfone een goede keus is om mee in zee te gaan.

    Over Youfone
    Youfone is een website die zich puur en alleen richt op sim-only abonnementen voor je mobiel. Over de achtergrond en totstandkoming van Youfone is weinig bekend, maar uiteindelijk gaat het ook om hoe ze met de klant omgaan natuurlijk. De website is erg overzichtelijk wat betreft het afsluiten van een sim-only abonnement, maar zegt weinig over de doelstelling die ze hebben. Hoewel dit niet van groot belang is, is het als consument zijnde wel fijn om te weten wat het bedrijf voor je kan betekenen.

    Diensten
    Youfone specialiseert zich in één ding, namelijk sim-only abonnementen. Ze claimen gebruik te maken van het KPN netwerk, echter in de praktijk blijkt het bereik niet altijd even goed te zijn voor iedereen. Een pluspunt wat ze bieden is de mogelijkheid om een data- en belplafond in te stellen, zodat je nooit te ver over je limiet gaat. De andere redenen die Youfone in een klein overzichtje geeft om voor Youfone te kiezen zijn ietwat vaag. Zo noemen ze “Altijd controle”; controle waarvan of waarop is onduidelijk. Daarnaast hebben ze een gratis klantenservice, wat een logisch gegeven is want als een klantenservice vandaag de dag niet gratis is, is er meteen al iets mis met deze service. De telefonische klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.30. Youfone heeft wel een leuk vriendensysteem. Als je een vriend aanraad bij Youfone krijg je allebei een tientje tegoed. Het zogenaamde “tientje voor een vriendje” systeem. Aanmelden hiervoor kan bijvoorbeeld via Google, e-mail, Facebook, of Twitter. 

    Reclame van aug15. Irritant of juist duidelijk hoe goedkoop (en goed?) ze zijn. Wat vindt u?

    Klachten
    Overal op internet zijn klachten te vinden over Youfone ervaringen. Opvallend is wel dat Youfone op vrijwel elke klacht persoonlijk reageert. Alhoewel, hoe persoonlijk het is hangt ervan af hoe je het bekijkt. Het lijkt namelijk elke keer een vrij standaard antwoord dat er naar gekeken zal worden, maar dat ze zonder de benodigde informatie vrij weinig kunnen doen. Aangeraden wordt dan om maar contact te zoeken met de klantenservice, welke vervolgens weer slecht bereikbaar is. De positieve reacties naar Youfone lijken vooral mensen te zijn die net een sim-only voor hun mobiel via Youfone hebben. Langdurige klanten lopen vaak tegen problemen aan. Deze mensen noteren ook dat er geen inhoudelijke oplossing komt alleen een belofte dat er naar zal worden gekeken. Het regent dus klachten over Youfone. Een opvallende klacht is dat er foutieve facturen verstuurd worden, echter Youfone houdt bij hoog en laag vast dat dit allemaal correct is. Vaak is de klantenservice slecht bereikbaar en staat men uren in de wacht. Youfone wordt domweg klantonvriendelijk genoemd door de gemiddelde klant van Youfone. Met een gemiddelde positieve score van slechts 25% is Youfone niet aan te raden voor je sim only abonnement. Hoewel ze dus adverteren als spotgoedkoop blijkt dit in de praktijk vaak duurkoop te zijn.

     

    Wilt u graag weten hoe youfone met zijn klanten omgaat voordat u een mobiel abonnement of pre-paid cart afsluit? Lees dan eerst reviews!

    Youfone
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (8)

    7,4
    75% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    7,8

    Service

    7,2

    Prijs

    7,6

    Leveren

    7,2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Opzeggen gaat makkelijk hier

    Bernie09-11-2018

    Tijdje bij Youfone geweest maar toen kreeg ik een andere telefoon van mijn werk en heb ik dus moeten opzeggen. Maar dat ging gelukkig allemaal heel makkelijk en snel, dat had ik niet verwacht, maar was ik natuurlijk wel blij mee. Want ik was bang dat ik ergens aan vast zou zitten ofzo.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    I've been lied and extra charged

    Octav16-10-2018

    I've been lied when contracted home internet service that the service would be delivered in two weeks. After 2 weeks of waiting I made a call and they told me they never said that since the waiting time is one month. I also contracted mobile phone subscription that I don't know how instead of a period of one year I ended up with two years of contract. During the waiting period of my home internet access, I've used the mobile data. I haven't been notified that first month is not a complete month so even if I was careful with data consumption I had no idea that in fact I should go lower that month, so for 2 subscriptions I went over the ceiling with 500MB for one and 900MB for the second. My current invoice is now over 200EURO because few hundred MB of internet over what's provided by my subscription. The EXTRA charge is more than 100EURO per GB. So everybody should be aware of what bad surprises this provider is preparing for their clients. I called the call center to complain on this matter, keeping calm during the entire discussion, but I've been threatened that if I don't pay they will end my contract and invoice all the remaining 2 years of contract. I was absolutely astonished. I didn't expect that. I'm a regular client not an enemy. I started counting the days when I could be able to end my contract without being fined for that. The internet will end in one year and mobile sim in two years, so I'm already counting. I won't stay not even one day after the limit. I'M A CLIENT NOT AN ENEMY.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    lekker goedkoop sim only blijmee

    vannie16-10-2018

    ik ben heel blij met youfone
    andere abonnementen waren allemaal superduur had ik echt geen zin in
    dus ik heb gewoon zo een sim only abonnement gedaan bij youfone dat is echt veel goedkoper
    ik heb ook geen dure telefoon nodig ofzo dus dit is echt prima voor mij
    lekker goedkoop

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    4 euro per maand voor abonnement telefoon!!

    SK06-12-2016

    ik hoef geen databundel met mijn telefoon en heb dus een hele goedkope sim-only
    betaal maar 4 euro per maand en voor mij kan ik daar onbeperkt mee bellen
    dus lekker goedkoop
    verder doet alles het ik heb alleen geen bereik als ik in een diepe kelder zit maar daar zit ik nooit hahaha

    Roland de Leeuw12-06-2017

    De sim kaarten van Youfone werken niet in mijn telefoon, ik heb binnen 14 werkdagen aangegeven dat dit zo is. In een andere telefoon werkt deze wel, en wat Youfone betreft is dit niet hun probleem. Ik vind het een probleem dat ik een andere telefoon moet aanschaffen om hun simkaart te laten werken. Ik wil dit contract ontbonden hebben aangezien het niet functioneert.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    niets te klagen

    Marleen Gerritsen09-11-2015

    Keurige provider, wij hebben niets te klagen

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Schade

    G. Zwijnenberg18-09-2015

    Na aanleiding van die (kut) reclame maar gaan kijken en toen een sim-only abonnement genomen. Sim kwam niet aan. Na 3x bellen toen eindelijk wel. Deed tie het niet, moest ik een week wachten op activatie. Waarom? Niet echt simpel allemaal en om maar even in de termen van die reclame te blijven: schade!!!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5

    Heldere en goede service

    Henriette van W.14-09-2015

    Ik wilde mijn abonnement verlengen en had alles binnen 2 dagen geregeld. Snelle en heldere service en antwoord gekregen op al mijn vragen, binnen 2 dagen alles geregeld dus helemaal top!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Irritante reclame, maar goedkoop

    Bart van Dooren12-09-2015

    Super-irritante reclame (en echt heel slecht) maar daarom werkt het misschien wel. Want ik had een nieuw abonnement nodig en ben toen toch even gaan kijken bij youfone en ze blijken ook wel goedkoop te zijn. In ieder geval, voor mij wel, dus toen ook maar hier afgesloten. Tot op heden, prima.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    Schrijf zelf een review over Youfone

    Uw beoordeling