Discover Car Hire

4.5

Bestellen

2.5

Service

3.7

Prijs

3.1

Levering

31.4%

Zou hier weer kopen

Discover Car Hire

Het kan heel handig zijn om tijdens je vakantie of op een zakenreis een auto tot je beschikking te hebben. Discover Car Hire kan je helpen om de beste en goedkoopste huurauto te vinden die er te krijgen is. Maar hoe handig zal die website van ze nou eigenlijk zijn? Zullen ze wel alle leuke deals op hun website hebben staan of ben je ergens anders alsnog goedkoper af? In welke landen zullen ze allemaal autoverhuur voor je kunnen regelen? En hoe zal de klantenservice van Discover Car Hire omgaan met eventuele problemen die je tijdens het huren van je auto tegenkomt? Alleen mensen die al eens een huurauto hebben gezocht via Discover Car Hire kunnen je hier wat meer over vertellen. Lees hun reviews om te ontdekken hoe die service van Discover Car Hire nou echt in elkaar steekt. Hun ervaringen, cijfers, meningen en beoordelingen kunnen je laten zien wat je van Discover Car Hire kunt verwachten.


Over Discover Car Hire

Discover Car Hire is een website die huurauto’s aanbiedt. Ze hebben dan wel geen eigen huurauto’s maar willen je wel helpen om het goedkoopste en beste bedrijf te vinden om een auto bij te huren. Ze verstrekken huuraanbiedingen in meer dan 150 landen. Je kunt dus een auto huren in Griekenland, Spanje, Italië, of Frankrijk. Maar ook buiten Europa kunnen ze een huurauto voor je regelen. Voorbeelden hiervan zijn Canada, Californië, Turkije, Kroatië, Marokko, Niew-Zeeland en de Canarische eilanden. Waar je dus ook naartoe wilt, er is grote kans dat Discover Car Hire je wel van een huurauto kan voorzien. In totaal verhuren ze zon 2.000.000 auto’s. Ze beloven geen verborgen kosten en ook geen reserveringskosten. Hierdoor kan de huurprijs laag blijven. Ook kun je gratis annuleren als je onverhoopt de auto toch niet wilt huren. Er kan immers altijd iets tussen komen waardoor je de auto niet nodig blijkt te hebben. Het kan een geruststellend gevoel zijn dan je dan niet hoeft te betalen om de reservering te annuleren. Ze werken samen met autoverhuurbedrijven zoals Alamo, Hertz, Europcar, Thrifty en Enterprise.


 


Diensten van Discover Car Hire

Je kunt via de website van Discover Car Hire vrij makkelijk een huurauto regelen. Je hoeft alleen maar het land te selecteren waar je naartoe wilt. Wel willen ze dan graag nog de stad weten. Naast je bestemming zijn ook je afhaaldatum en inleveringdatum van belang. Verder is er nog een Discover Car Hire klantenservice om je van dienst te zijn als je ergens even zelf niet uitkomt.


Klachten. Complimenten en Tips voor Discover Car Hire

Heb jij zelf al enige ervaring met Discover Car Hire? Als je zelf al eens een auto bij Discover Car Hire hebt gehuurd zou je ons er misschien wel wat meer over kunnen vertellen. Was het makkelijk om aan een huurauto te komen via hun website? Hoe zag de auto eruit? was hij goed onderhouden? En hoe stond de klantenservice van Discover Car Hire tegenover vragen en problemen? Schrijf een Discover Car Hire review en laat ons weten hoe jij over Discover Car Hire denkt.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (35)

Creditcard noodzakelijk met volledige naam

Een auto gereserveerd en een aanbetaling gedaan met mijn creditcard. Leek mij al erg goedkoop met alle verzekeringen, voor 2 weken € 249,- inclusief alle verzekeringen. Bij het nalezen van de terms and conditions zag ik iets opmerkelijks: op je creditcard moet dezelfde naam staan als op je rijbewijs. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt in de 20 jaar dat ik een creditcard heb en auto ‘s huur. Op mijn creditcard staan mijn voorletter en achternaam. Als ik dit niet gelezen had zou ik € 1100,- contant moeten betalen. Ik heb juist een creditcard die het eigen risico dekt bij het huren van een auto als je ook met de creditcard betaald ! Ik heb mijn geld terug gevraagd en aangegeven dat het vreemd is dat ik wel een aanbetaling kan doen met een creditcard zonder volledige naam, maar deze creditcard niet kan gebruiken bij het huren van de auto. Gevraagd om dit duidelijk aan te geven op de site bij het reserveren van een auto. Deze feedback nemen ze mee, maar of dit werkelijk aangepast wordt weet ik niet. Heb wel snel mijn geld terug gehad. Ik lees vaak negatieve reviews over Goldcar, en hier zou ik zeker geen auto huren. Zij probeerde mij een schade aan te praten die er al zat bij het ophalen. Zij gaan met een speciale lamp kleine krassen ‘‘ opsporen ‘ die er zogenaamd nog niet zaten ; kosten € 229,- Ik heb goede ervaringen met Sunnycars en Travelrent in Portugal

M

Martin

05-09-2023

0

Auto gereserveerd, extra kosten blijken veel hoger

We hebben een auto gereserveerd voor 14 dagen in Sardinie. We hadden 3 extra chauffeurs bijgeboekt. De kosten voor extra chauffeurs waren geadverteerd als 10 euro per extra chauffeur voor de gehele huurperiode. Na een paar weken kreeg ik een email dat de kosten voor de extra chauffeur waren aangepast naar 10 euro per extra chauffeur per dag. Hierdoor kwamen de extra kosten voor ons op 420 euro ipv 30 euro. Dit is een toename van 1400% DiscoverCars wil ons geen enkele compensatie geven. En blijft de zelfde auto nog steeds adverteren voor de oude (verkeerde) prijs. Er zat niks anders op dan annuleren en weer een nieuwe auto zoeken. Bij het annuleren kregen we ons geld in eerste instantie niet terug, maar een soort tegoedbon. Alsof ik nog een keer geld wil besteden bij deze oplichters. Pas na nog weer contact op te nemen met de klantenservice kregen we ons geld terug. Ik raad iedereen af om hier te boeken!

J

Job de Bruin

23-04-2023

0

Auto gehuurd en betaald, maar niet gekregen bij aankomst en geld terug gevraagd maar werd geweigerd.

Auto gehuurd. Betaald. Gaan ophalen, maar auto niet gekregen. Waarborg stond op 1100,00euro in contract. Bij aankomst in de luchthaven Fuerteventura gisteren vroeg men 1234euro via mijn creditcard. Ik kon de 1100,00euro geven, en wou de 134euro cash betalen. Dit kon niet. Wel kon het toen ik een extra verzekering zou afsluiten tegen 189euro terwijl ik al een extra verzekering had. Geld nooit terug :-( Ze beschouwen het als een no show. Gesprek aan de balie met goldcar werd opgenomen, zij waren de tussenpersoon. Nooit meer!!!! Bovendien diende ik een document te tekenen om op bepaalde wegen niet te rijden.

N

NoShow

13-12-2022

0

Auto huten

D

Dennis

27-11-2022

0

Huurauto via Goldcars Malaga

Via Discovercars een auto gereserveerd bij Goldcars. €233, waarvan €65 aanbetaald. Na een lange vermoeide reis stonden we met kleine kids en koffers in de lange rij bij Goldcars. Toen we eindelijk aan de beurt waren zei de mevrouw dat we een volledige dekking moesten kopen anders zouden alle schades e.d. voor onze rekening komen. Ik legde uit dat we dit al bij Discovercars hadden betaald en dat er was aangegeven dat we dit niet nogmaals bij Goldcars hoefden te betalen. Mevrouw geïrriteerd en zegt dat dat niet kan omdat Discovercars slechts een broker is, ik kan alleen nu de all risk afkopen. Veel druk omdat er veel klanten in de wachtrij achter je staan en de kinderen staan te huilen. Uiteindelijk moest ik €577(!!) extra betalen. Dus inmiddels €640 ipv €233. Het kwam neer op: “tekenen en betalen of anders de rij uit en als je een beslissing hebt gemaakt weer in de (lange) rij gaan staan!”. Nou geloof me, na zo’n vermoeiende vliegreis, huilende kinderen en zuchtende mensen achter je, ga je echt wel betalen. Want hoe kom je anders bij je hotel? Direct een mail geduurd naar Discovercars, reactie: “u heeft zelf getekend dus niet ons probleem”. Ik heb aangegeven dat ik toch wel wat meer hulp verwacht van een tussenpersoon die bemiddeld tussen klant en verhuurmaatschappij. Ben benieuwd wat de reactie gaat zijn. Het voelt in ieder geval als een flinke oplichting. Als dit niet wordt opgelost dan nooit meer via Discovercars. Let alsjeblieft op mensen!

B

Bert

30-10-2022

0

Huurauto

Bij ophalen van de huurauto bij de lokale verhuurder in Lissabon, bleek deze onze creditcard niet te kunnen verwerken. Waardoor we gedwongen waren extra dekking te kopen, hetgeen bijna 400,- Euro extra betekende. Gecheckt bij onze creditcardmaatschappij: kaart was in orde. Heb er later in de vakantie ook normaal mee kunnen betalen. Discover Cars was echter niet van plan om ons tegemoet te komen in de extra kosten. Aanfluiting eerste klas!

M

Maarten

17-10-2022

0

Huurauto

Ik heb in september een auto gehuurd via Discovercars.com,omdat mijn vlucht te laat vertrok uit Schiphol de meeste vluchten gaat tegenwoordig te lat weg ,en aan gekomen op me vakantie plek heeft de des betreffende bedrijf een half uur gewacht en is vertrokken daar door kreeg ik geen huur auto na meerdere keren mailen krijg standaard mail terug die door de computer wordt gedaan,en uiteindelijk na zooveel poging wordt ik van de kast naar de muur gestuurd en dan krijg je antwoord je krijg je krijg je geld niet terug DUS LET OP! Zoek een ander bedrijf

R

Rasim

27-09-2022

0

Autohuur Cancun Mexico: geen auto, geen service, geen terugbetaling voorschot

Na eerdere positieve ervaringen bij Rentalcars en CardelMar (dat jammergenoeg niet meer bestaat) voor de eerste keer via DiscoverCars een auto geboekt bij Alamo in Cancun. 2 maanden op voorhand gereserveerd en vooraf voorschot en all-in verzekering betaald maar bij aankomst in Cancun was er geen auto beschikbaar bij Alamo. Klantendienst DiscoverCars gebeld - heel vriendelijk maar zeer bedenkelijke oplossing: we moesten volgende dag terugkomen om een gelijkaardige auto aan veel hogere prijs te huren bij andere maatschappij. Gevolg: extra taxikosten heen en weer naar luchthaven, dag vakantie verloren + € 1100 extra mogen betalen ! DiscoverCars wijst elke verantwoordelijkheid af en weigert zelfs het voorschot terug te betalen. Ik noem zoiets bedrog.

E

Ellen Moermans

07-09-2022

0

Care Hire

I booked a car. They took € 84,82 from my creditcard. I had to cancel this booking. Now they give me Booking Credit € 106,03 wich I can use in 3 years. I don't want a booking credit. I just want that they refund my money as said in the advertising, free cancelation!

P

Paul Marx

05-09-2022

0

Autohuur Cagliari Sardinie

Veel te duur, inflexibel en bij het schrijven van een eerlijke, slechte review kan ik mijn antwoorden niet verzenden.

E

Elvira

23-07-2022

0

Auto huur

We hadden mechanische schade (koppelingsplaat) aan de auto die we zelf moesten betalen. De plaatselijke verhuurder gaf aan dat Discover cars dit weer aan ons zouden terug betalen, maar na het indienen van de papieren doen ze dit blijkbaar niet. We hadden tevens voor automisch versnelling gekozen, maar kregen noodgedwongen een handgeschakeld voor terug. Bedenk goed voor dat je met deze partijen in zee gaat, want we zijn nu bijn 1000 euro extra kwijt aan onduidelijk en valse voorschriften vanuit de lokale verhuur bedrijf AVIA

A

Alex

06-07-2022

0

Auto gehuurd in Bergamo

Onbetrouwbaar en frauduleus. Beloven voucher van 200 euro als we ons tegoed van 160 euro wegens Covid laten staan. Bij de eerste verhuur wordt er maar 81 euro korting gegeven. Voor de rest moeten we opnieuw huren bij hen. Als we ons te goed opeisen krijgen we slechts 160 euro terug betaald.

R

Rik Libot

15-05-2022

0

huur auto op Hato airport

Huur géén auto van Discover Cars op Hato Airport ! Om onze auto op te halen zochten we naar een desk van DC maar die is er niet. Bij de desk van een andere verhuurder kregen we het advies naar de shuttle-halte lopen. Daar was alleen maar een hokje( in de brandende zon), géén shuttle, niemand te bekennen en geen meldknop. Gebeld naar DC, geen gehoor. Vertrokken en na meer dan een uur eindelijk telefonisch contact gekregen. "Sorry, het was erg druk, we zijn u vergeten" Schriftelijk de huursom teruggevraagd. Reactie; "Het was druk en zijn u vergeten, maar uw geld krijgt u niet terug, want u hebt zelf geannuleerd". Op ons protest wordt niet meer gereageerd. SCHANDALIG !!

R

Rene Theunissen

18-04-2022

0

Oplichting

Via Discover Cars hebben we bij Gold Car een auto gehuurd. Vooraf moest een deel betaald worden met de creditcard. Ter plaatse wilden we de borg met de creditcard betalen en het resterend huurbedrag met een bankkaart. Dit is volgens voorwaarden perfect mogelijk. Ter plaatse werd dit geweigerd en diende alles met een creditcard betaald te worden. Dit was niet mogelijk omwille van een begrensde limiet op de creditcard. De persoon aan de balie haalde direct al een formulier boven en duidde met fluo al vanalles aan op een nieuw formulier. Hij wist dus al wat er ging volgen Het gevolg is dat we een nieuwe verzekering dienden af te sluiten. Het betaalde voorschot zijn we kwijt. Discover Cars weigert nu het eerst betaalde voorschot terug te betalen. We voelen ons opgelicht.

C

Christine De Nijn

02-04-2022

0

Zorgeloze vakantie? Niet met Discover Cars; onbetrouwbaar en onbereikbaar

Via de website van Discover Cars een auto in Venetië gereserveerd bij Keddy/Europcar voor een bedrag van ca € 280. Daar zou alles bij zitten: autohuur, one-way, onbeperkte kilometers en volledige verzekering. Geen centje pijn. Onze vakantie begon en wij dachten onbezorgd de auto te kunnen ophalen. Op het vliegveld van Venetie aangekomen kreeg ik echter een rekening gepresenteerd door Europcar van maar liefst € 540. De niet zo behulpzame dame ter plaatse vertelde dat we de verzekering bij discover cars moesten cancelen vóór 12.00 uur. Het was 11.50 uur, we konden zowaar iemand bereiken bij DC en de verzekering cancelen is zowaar gelukt. Geen betaling van die € 280 dus, maar slechts € 25. De helft van de aanbetaling van € 50 is namelijk teruggestort. Op de voucher bleek in de kleine lettertjes te staan dat het verhuurbedrijf ter plaatse een verzekering kon aanbieden, die we konden weigeren. Daar ga je natuurlijk niet van uit. Daarna hebben we de situatie laten rusten en van onze vakantie genoten. Terug in NL probeer ik een hele ochtend DC te bereiken, maar zonder resultaat. Daarom maar met Europcar gebeld, waar de medewerker klantenservice zélf briesend door de telefoon tekeerging over DC. Ik was al de zoveelste die belden met klachten. Mijn enige vraag: is er iets van die € 550 naar DC gegaan. Zijn antwoord: "nee, en ik ga straks een stevig gesprek aan met DC over hun werkwijze." De schade lijkt zich dus te beperken tot die € 25. Echter, waar je hoopt op een zorgeloze en ontspannen start van je vakantie, zorgt DC voor een onduidelijkheid, zijn ze onbetrouwbaar en startte onze vakantie onrustig en gespannen.

B

Bergen

20-10-2021

0

Boek nou niet bij DiscoverCars!!

Boek aub nooit bij Discover Cars!! In Augustus 2021 hadden wij een minivan gehuurd via DC op t vliegveld Catania, Sicilie. Aanbetaling gedaan met creditcard, bevestigingsmail van DC ontvangen dus alles liep op rolletjes. Alles was goed geregeld. Aangekomen op Catania moesten we de bus ophalen bij ItalyCarRent/Nu cars. Daar aangekomen gaven ze aan dat zij geen boeking hadden staan van ons. Wij wezen nog naar de papieren dat we toch echt een bevestiging hadden. Na een aantal telefoontjes van de niet al te vriendelijke dame aldaar bleek dus dat de boeking vanuit Italië nooit bij DC bevestigd is. Maar DC had hem wel bij ons bevestigd. Wij hebben daarop direkt een aantal maal gebeld met de 24/7 servicelijn van DC maar kwamen niet verder als een bandje met 'Vanwege enorme drukte zijn wij telefonisch niet bereikbaar, u kunt nog wel mailen dan proberen we u z.s.m. te helpen'. Daar sta je dan op t vliegveld met 2 gezinnen en kleine kinderen en niemand die je helpt. Terug gegaan naar ItalyCarRent/Nu cars of ze ons aub konden helpen aan iets van vervoer. Helaas konden ze dat niet. Lichte paniek, want we moeten we doen? Doordat niemand van DC ons kon helpen werden we dus verplicht om naar andere bedrijven te gaan. Megadruk overal, gewoon ergens in de rij gaan staan. Meerdere malen na lang wachten te horen gekregen dat ze geen auto voor ons hadden. Dit heeft ons wel wat uurtjes gekost op t vliegveld. Gelukkig vonden we een soortgelijke auto. Klein detail, we gingen van het oorspronkelijke bedrag van zo'n 1700 euro even doodleuk naar 2750 euro. Dat is een stevige aanslag op het vakantiebudget. Maar we stonden met onze rug tegen de muur dus alsnog met buikpijn de veel duurdere auto moeten nemen. Aangekomen op onze plaats van bestemming was DC nog steeds niet telefonisch bereikbaar. Dus een hulpvraag via de mail gestuurd over wat er gebeurt was en hoe zij hier mee om gaan. Want door hun fout moeten wij zo'n 1000 euro extra betalen. Na een paar dagen(!!) eindelijk reaktie. DC wilde uiteraard alle boekingsgegevens hebben en toen begon het lange wachten. Meerdere malen mails gestuurd met de vraag hoe de stand van zaken was. Na meerdere mails en een aantal weken wachten was de eindconclusie van DC als volgt: 'wij betalen u de aanbetaling terug'. Dat is heel mooi want door deze terugbetaling erkent DC dat ze fout zitten. Daarmee geven ze toe dat hun boeking niet goed is gegaan. Anders zouden ze niets terugbetalen. Maar daar laten ze het bij. Dat was het. Geen goede service in de vorm van die extra 1000 betalen. Geen deel of tegemoetkoming. Geen bosje bloemen, zelfs geen excuses. Wij hebben 1000 euro schade opgelopen door hun fout maar verder trekt DC hier volledig zijn handen vanaf en voelt zich zelfs na het wel in rekening brengen van de aanbetaling en sturen van een bevestiging niet verantwoordelijk voor het feit dat wij daar met lege handen stonden. Fouten kunnen gemaakt worden, dat gebeurt overal maar dan moet je wel je totale verantwoording nemen. DC is een bedrijf dat totaal niets geeft om door hun schuld gestrande reizigers. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, ga niet met deze geldwolven in zee!!

M

Marc

16-10-2021

0

Okt 2021

Als was prima geregeld. Nu voor de tweede keer via discovery car een auto gehuurd.

S

Sonja Ruiter

15-10-2021

0

Car rental Booking DC-2415031

Extremely poor service, anybody who considers renting with Discovercars should consider very carefully. Booking DC-2415031 Short version: I was left without a car stranded at the airport at night with kids, had to pay over 130 EUR for taxis, figure out the next day that my order is no longer valid and pay twice the price. No car, no service, no answering phone calls, not responding to any emails, not taking any responsibility and after all this still charged me for the booking! Full version: I have ordered a car for me and my family with kids with a late pickup at 9pm at Treviso airport. I provided my flight details just in case. The flight was late and I was at the counter at 9:15 pm to find it was closed. Then I figured out that Discovercars don't answer any phones, including the one they provide on the booking under the guise of "Due to high volumes of calls". Getting into the night with kids, stranded at the airport, I had to take a taxi to my destination and then take a taxi to the airport next day with costs of over 130 EUR. The next day, I figured out that my booking is no longer valid, I have to make a new one, wherever I want and pay twice the price. The agent at the rental said that Discovercars are an extremely problematic agent - they do not forward the full booking details and  impossible to get in touch with in case of any issues. All my attempts to get any reaction from Discovercars since then till today (3 weeks) over emails or other media failed. To add to all this -  Discovercars charged me 70 EUR for this order that never happened. Be warned and stay away from Discovercars.

P

Pavel Zaslavsky

04-10-2021

0

Huurauto

Huur geen auto via Discover Cars. Naast het bedrag wat je vooraf betaald aan Discover Cars, moet je bij het afhalen nog €149,50 betalen. Aangekaart bij Discover Cars maar zij geven geen gehoor.

J

John de Vries

02-10-2021

0

Rental car Ibiza

Auto van Gold Car op Ibiza AirPort, auto niet schoon, slappe banden! Ook is dicovery cars enorm duur!

D

Dirk Jan Bontes

15-09-2021

0