NederlandReview

    Ervaringen Yellowbrick

    Het is en blijft een ergernis, betaald parkeren. Je koopt een kaartje en je denkt een kwartier nodig te zijn voor een boodschap, maar door drukte in de winkel kom je net wat later terug en dan heb je een parkeerboete te pakken. Of je betaalt voor een uur en bent na een kwartier al terug bij je auto, zonde van je geld. Daarom kun je nu gebruik maken van Yellowbrick, je betaalt met hun app alleen voor de tijd die je daadwerkelijk hebt geparkeerd, en komt nooit meer te laat. Hoe deze dienst werkt en wat de ervaringen van de klanten van Yellowbrick zijn, lees je hier.

    Over Yellowbrick


    Yellowbrick is door het moederbedrijf Waysis bedacht en gemaakt. De familie Waysis begon in 1927 als Taxameter Centrale en is inmiddels uitgegroeid tot een marktleider op het gebied van vernieuwende verkeers- en mobiliteitssystemen. Doordat het de laatste jaren normaal is geworden dat iedereen een mobiele telefoon op zak heeft en doordat er een steeds grotere behoefte was aan meer parkeergemak, zag Waysis een kans om mobiel parkeren mogelijk te maken. Zo ontstond in 2006 het merk Yellowbrick.

    Yellowbrick legt zelf uit hoe de app voor mobiel parkeren precies werkt

    Diensten


    Yellowbrick biedt een parkeerapp aan waarmee je mobiel kunt parkeren, ook wel kentekenparkeren genoemd. Je kunt deze overal in Nederland gebruiken, op straat, op P+R terreinen in Q-park parkeergarages en bij Schiphol. Het grote voordeel van deze app is dat je alleen betaalt voor de tijd die je daadwerkelijk geparkeerd staat. Het werkt als volgt:

    1. Meld je gratis aan als klant van Yellowbrick, binnen 1 dag krijg je je klantnummer en wachtwoord.

    2. Download de parkeerapp voor iPhone, Android of Windows en log in met je klantnummer.

    3. Parkeer de auto en start de parkeertijd met de app of telefonisch door de zone in te voeren.

    4. Wanneer je vertrekt, stop je het mobiel parkeren met de app of telefonisch.

    5. Je betaalt achteraf via je creditcard of bankrekening, hiervan krijg je een factuur via de e-mail.

    De kosten van Yellowbrick zijn € 0,34 per transactie. Omdat het geen abonnement betreft, kost het dus niets als je er geen gebruik van maakt. Wanneer je meer dan twee keer per week parkeert kun je een abonnement van € 0,75 per week aanschaffen, dan vervallen de transactiekosten en is een abonnement goedkoper.

    Extra opties


    De Yellowbrick app kan inloggegevens van meerdere accounts onthouden, zodat je kunt wisselen tussen zakelijk en privé bijvoorbeeld. Ook kun je wanneer je bezoek krijgt het kenteken van de bezoeker parkeren via de app. Bovendien kun je meerdere kentekens in de app invoeren, dit is vooral handig als je meer auto’s tot je beschikking hebt.

    Over mobiel parkeren bij Q-Park

    Metde P+ pass van Yellowbrick krijg je toegang tot de Q-Park garages, je steekt deze pas bij het in- en uitrijden in de opening voor de betaalkaart. Na het parkeren hoef je dus niet te wachten bij de betaalautomaat, ook nu betaal je weer achteraf. In de Q-Park parkeergarages betaal je per 15 minuten.

    Schrijf hier ook jouw mening over Yellowbrick!

    Gebruik jij de app en ben je er heel tevreden over of juist niet? En waarom dan? Vertel ons over jouw ervaringen zodat andere consumenten hier wat van op kunnen steken!

    Zijn de klanten van Yellowbrick tevreden omdat zij dankzij de app minder geld kwijt aan parkeren en boetes of valt het gebruik in de praktijk tegen?

    Yellowbrick
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (28)

    3.4
    32% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    3.6
    Service
    rating
    3
    Prijs
    rating
    3.2
    Leveren
    rating
    3.6

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over Yellowbrick

    Uw beoordeling

    mijn aankoop is een incassobureau met dank aan amateuristisch handelen

    pluspunten geen enkele
    minpunten -
    Reageren of communicatie over het algemeen is slechts een fabeltje.
    Heb je vragen? email word niet op gereageerd soms wel tot een maand, whatsapp worden lastige kwesties tot het laatst bewaard en net voor sluiting beantwoord waardoor een andere vraag niet mogelijk is tot de volgende dag, beloftes die deze onderneming jou doet niet geloven deze zullen ze niet nakomen. Telefonisch niet bereikbaar, geen overzicht beschikbaar wat wel beschikbaar is is de vrachtlading aan mails voor één parkeer actie, waarbij eigen overzicht snel verdwenen is en jij de rest maar mag gaan oplossen, vragen of dit overzicht? verwacht maar geen reactie.

    Door: Nigel11-10-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Abonnement

    Weken na afmelding blijven de facturen en de automatische incasso's maar doorgaan. Op email wordt niet gereageerd en de telefoon niet beantwoord. Aanmelden gaat makkelijk, afmelden lukt nooit.

    Door: Bianca11-10-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Parkeerkaartue

    Geen parkeer kaartje voor 5 minuten maar ongevraagd een peperduur abonnement gekregen waarbij wekelijks geld automatisch wordt geïncasseerd. Op e-mails wordt niet gereageerd en telefonisch niet bereikbaar of na een zeer lange wachttijd met hoge kosten. 5 uur bezig geweest 18 euro kosten terwijl je niet hebt geparkeerd . Opzeggen is niet mogelijk

    Door: Mark23-07-2021
    Yellowbrick05-08-2021

    Beste Mark, ik vind het heel vervelend om te lezen dat het een en ander niet helemaal soepel is verlopen. Je geeft aan een abonnement af te hebben genomen, dit zou maximaal €0,75 per week kosten. Natuurlijk is het ook mogelijk om dit om te zetten naar bijvoorbeeld een Basic account zodat je alleen betaald wanneer je parkeert. Zou jij ons een mailtje willen sturen naar info@yellowbrick.nl? In het onderwerp kun je het woordje "SPOED nav review" vermelden zodat ik dit met voorrang kan oppakken. Vriendelijke groet, Anita Customer service Yellowbrick

    Verified

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Yellowbrick

    Yellowbrick Oplichters!

    Moest ik 27€ invoice betalen voor 1 uur parkeren omdat de app werkt niet optimaal, terwijl ik heb gewoon op tijd afgemeld in de app. Klantenservice reageer nooit op e-mail en bel je hun 0900 nummer krijg je ze nooit te pakken. Krijg je ook hoger telefoon rekening door 0900 nr. Oplichters

    Door: Wilson 10-05-2021
    Yellowbrick27-05-2021

    Beste heer Wilson, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te horen dat u ons niet te pakken krijgt. Wij zijn op werkdagen van 09:00 uur tot 18:00 uur bereikbaar. U betaald buiten uw eigen belkosten niet extra voor ons 0900 nummer. Wij helpen u graag verder. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mail te sturen naar info@yellowbrick.nl met in het onderwerp SPOED en uw klantnummer + een korte toelichting. Wij horen graag van u. Vriendelijke groet, Anita Customer service Yellowbrick

    Verified

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    40 euro te veel in rekening gebracht

    ik heb 2 x een parkeertijd afgemeld en een klacht ingediend.
    Het bewijs laten zijn aan recente gesprekken dat ik mij heb afgemeld en de 2de keer was mijn vriendin getuigen dat de mannen stem zegt dat ik afgemeld ben.
    Net gebeld met de klanten service en hun blijven volhouden dat ik mij niet heb afgemeld. De 1ste keer hing ze op nadat ik aangaf dat mijn vriendin getuigen was en zij zegt "wij kunnen niet voor u betekenen"
    De 2de keer terug gebeld en zij hing al gelijk op toen ik mijn naam noemde. Yellobrick incasseerd alleen maar, maar nemen de klachten niet in behandeling
    Schandalige praktijken

    Door: huppertz19-04-2021
    Yellowbrick27-05-2021

    Beste heer Huppertz, Bedankt voor uw bericht. Wij hebben inmiddels via andere kanalen contact met u gehad. Mocht u toch nog vragen hebben dan ontvangen wij graag een e-mail op info@yellowbrick.nl Met vriendelijke groet, Anita Customer service Yellowbrick

    Verified

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Niet

    Kreeg een factuur zonder dat ik me had aangemeld wellicht iemand zo leuk mij aan te melden diverse keren contact gehad men zou het regelen met excuus.
    Kreeg herinnering weer contact opgenomen en weer excuus maar nu zou het goed komen en kreeg ik vandaar een dreigbrief met aanmaning ben al jaren bij Parkmobile aub mensen stop ermee

    Door: Bert Haan26-01-2021
    Yellowbrick02-03-2021

    Beste heer Haan, Bedankt voor uw bericht. Dat klinkt als een vervelende situatie. Ik wil dit graag voor u nakijken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een mailtje te sturen naar info@yellowbrick.nl met in het onderwerp Nederland review spoed + uw klantnummer en een korte toelichting? Doordat er spoed in het onderwerp staat krijgen wij uw e-mail met voorrang binnen. Wij helpen u graag verder. Met vriendelijke groet, Nikita Customer Service Yellowbrick.

    Verified

    Richard Bisschops24-03-2021

    Wel dat lijkt geen incident. Wij worden al twee maanden gemangeld door Yellowbrick. Men beloofd een oplossing maar als die er al komt gebeurt er toch niets. Lijkt op bedrog.

    Yellowbrick01-04-2021

    Hoi Richard, Wat vervelend om te horen dat er een oplossing is beloofd maar er uiteindelijk niks is gebeurd. Dat lijkt mij niet de bedoeling. Mocht dit in de tussentijd nog niet zijn opgelost dan wil ik ook jou vragen om een e-mail te sturen. We helpen je graag verder! Met vriendelijke groet, Nikita Customer service Yellowbrick.

    Verified

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Qpark kaart

    Kaart gekocht om Qpark garages te kunnen bezoeken Krijg drie keer melding dat kaart niet herkend wordt. Yellowbrick gebeld. Klopt mijnheer. Het systeem werkt niet. WAAROM wordt dit niet gecommuniceerd?
    WAAROM wordt deze kaart nog steeds op hun website aangeboden? WAAROM is het nog onduidelijk of ik de kosten voor aanschaf terugontvang? Ongelooflijk, deze onprofessionele “service”.

    Door: Jos Frusch 08-12-2020
    Yellowbrick07-01-2021

    Beste heer Frusch, Bedankt voor uw bericht. Allereerst mijn excuses dat de communicatie betreft de P+pas niet soepel is verlopen. Ik wil graag voor u nakijken wat de stand van zaken op dit moment is. Zou u zo vriendelijk willen zijn om ons een e-mail te sturen met in het onderwerp SPOED Nederland review en uw klantnummer + een korte toelichting. Doordat u spoed vermeld in het onderwerp komt uw e-mail met voorrang binnen en zullen wij uw e-mail zo snel mogelijk oppakken. Nogmaals mijn excuses. Wij horen graag van u zodat wij u snel verder kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Nikita Customer Service Yellowbrick

    Verified

    Yellowbrick07-01-2021

    Ps: Het e-mailadres is info@yellowbrick.nl.

    Verified

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Yelliwbrick

    Dinsdag factuur gekregen met daarbij de uitlegdat alles via de bank wordt geld. Vandaag dreigmail dat er al meerdere herrinneringsmails waren gestuurd terwijl factuur pas dinsdag is doorgemaild en de kosten vorige donderdag zijn gemaakt.

    Door: Johan25-09-2020
    Yellowbrick07-01-2021

    Beste Johan, Bedankt voor uw bericht. Dat klinkt als een vervelende situatie! Ik wil het graag voor u nakijken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om ons een e-mail te sturen met in het onderwerp SPOED Nederland review en uw klantnummer + een korte toelichting. Doordat u spoed vermeld in het onderwerp komt uw e-mail met voorrang binnen en zullen wij uw e-mail zo snel mogelijk oppakken. Wij horen graag van u zodat wij u snel verder kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Nikita Customer Service Yellowbrick

    Verified

    Yellowbrick07-01-2021

    Ps: Het e-mailadres is info@yellowbrick.nl.

    Verified

    Richard Bisschops24-03-2021

    Hé tweemaal exact het zelfde antwoord. Riekt naar afwimpelen!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Opzeggen abonnement onmogelijk

    Omdat ik vaak heen en weer rijd voor werk dacht ik dat deze app wel handig zou zijn! Door onverwachte omstandigheden deze App niet meer nodig dus abonnement opzeggen.
    Nou dan begint de ellende pas hoor! Sinds april 2020 bezig met opzeggen eenmaal zo ver dat het tot de week van 11 mei echt helemaal klaar zou zijn.
    Krijg je dag erna gewoon weer een factuur vervolgens 27 mei weer een factuur het is nu inmiddels juni en wat ben je verder gekomen? Helemaal niets! Ik raad yellowbrick dus echt niet aan! Ze hebben algemene voorwaarden maar dat is dan niet op hun van toepassing! Service is echt waardeloos enorm veel spijt dat ik hier ooit aan begonnen ben!

    Door: Joniece Feenstra03-06-2020
    Yellowbrick07-01-2021

    Beste klant, Bedankt voor uw bericht. Allereerst excuses dat u via dit kanaal eerder nog geen bericht van ons heeft ontvangen! Ik ga er vanuit dat het inmiddels is opgepakt en netjes is afgehandeld. Mocht dit niet het geval zijn dan wil ik u graag vragen om een e-mail te sturen naar info@yellowbrick.nl met in het onderwerp SPOED Nederland review en uw klantnummer + een korte toelichting. Doordat u spoed vermeld in het onderwerp komt uw e-mail met voorrang binnen en zullen wij uw e-mail zo snel mogelijk oppakken. Wij horen graag van u zodat wij u snel verder kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Nikita Customer Service Yellowbrick

    Verified

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Parkeren per app

    Als er problemen zijn kan je niet bij ze terecht. Per telefoon voor 50 cent per minuut of je kan 15 werkdagen (ong. 3 weken!) op een reactie per mail wachten.

    Door: A.02-03-2020
    Yellowbrick07-01-2021

    Beste klant, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te horen dat u een slechte ervaring met ons heeft. Op het moment dat u telefonisch contact met ons opneemt worden er geen extra kosten in rekening gebracht. Wij proberen iedere mail zo snel mogelijk op te pakken. Het verbaast mij dat het bij u 3 weken heeft geduurd voordat u een reactie heeft gehad. Mijn welgemeende excuses hiervoor! Ik ga ervanuit dat uw vraag inmiddels is opgepakt en is afgehandeld. Mocht dit niet het geval zijn dan wil ik u vriendelijk verzoeken om een e-mail te sturen naar: info@yellowbrick.nl met in het onderwerp SPOED Nederland review en uw klantnummer + een korte toelichting. Doordat u spoed vermeld in het onderwerp komt uw e-mail met voorrang binnen en zullen wij uw e-mail zo snel mogelijk oppakken. Wij horen graag van u zodat wij u snel verder kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Nikita Customer Service Yellowbrick

    Verified

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3.5
    rating

    Yellowbrick parkeerapp.

    De laatste tijd verschijnt de straat waar je geparkeerd staat niet meer automatisch in de app en moet je zelf op zoek naar het adres. Ook vervelend: direct als je start staat de teller al op 1.5 minuut, soms zelfs meer. Je betaalt dus altijd ten onrechte te veel. Er zijn ook vaak storingen. Te veel problemen om te blijven, ik ga overstappen op een andere aanbieder. Het principe van een parkeerapp is prima, alleen liever niet meer op deze manier.

    Door: L.R06-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Hoge parkeerkosten

    Ik had op maandag 19 augustus 2019 om 23:28 in zone 11 geparkeerd in Rotterdam. Na kwartier ging ik weer naar mijn auto toe, netjes transactie op stop gezet en stapte mijn auto in. Volgende dag wou ik weer een andere transactie starten, toen erachter gekomen dat ik nu 60 euro moet betalen omdat ik 14 uur in zone 11 aan het parkeren was. Contact opgenomen met ANWB klantenservice en daarna ook direct met Yellowbrick. Na twee MAANDEN! kreeg ik van hun te horen dat er geen storing op die dat plaats had gevonden en is mijn geld gewoon weg. Hun factuur weigerde ik te betalen, nu sturen zij mij mailtjes dat er binnen 7 dagen betaald moet worden anders gaat de zaak door naar incasso. Lekker makkelijk geld verdienen, noem ik het. Afblijven!

    Door: Vitaliy Ruzhylo28-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    lidmaatschap yellow brick

    Ik had eerst een ANWB parkeerapp. Deze is nu gelinkt aan Yellow Brick. Sindsdien torenhoge rekeningen. Ondanks dat ik de parkeeracties stopzet, blijft hij toch doorlopen. Ik krijg geen waarschuwingen o.i.d, alleen achteraf een veel te hoge rekening.
    Ik krijg geen antwoord op mijn mails Een waardeloos bedrijf.
    Deze parkeerapp niet gebruiken. Park Mobile is veel klantvriendelijker

    Door: Iris22-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Teveel

    App werkt niet

    Door: Alexander19-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Yellowbrick

    Klant onvriendelijk bedrijf!!!!!!!!!

    Door: Esther20-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    betaald parkeren

    Meestal gaat het aanmelden goed. Alleen beetje jammer als er geen duidelijke parkeer zonecode aanwezig is die dan niet te vinden is ket straatnaam op yellowbrick waardoor het in sommige regio's heel onduidelijk word

    Door: tamara16-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    6
    rating

    Factuur niet betaald

    Wat een onvriendelijk bedrijf is Yellowbrick. Door het door het vervangen van de ANWB creditcard kon men niet incasseren. Vervolgens gelijk aangepast na de 1e email. Door een fout op de website was dat niet verwerkt. Vervolgens krijg je een schijtmail dat je geen gebruik meer jan maken van Yellowbrick. Nou en ? Of mij dat interesseert, niet bepaald. Yellowbrick je mag blij zijn met klanten via de ANWB ! Binnenkort snel opzeggen, vaag bedrijf waar ik geen zaken mee wil doen !

    Door: Ad08-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Lijppp

    Krijg hele hoge rekeningen voor niets dan krijg ik te horen sorry het word geregeld. Moet me auto kwijt ben bezig met me dingen doet die account et niet meer heeft inene nooit bestaan!

    Door: Houssine 15-08-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Incasso

    Ze beweren drie weken achter elkaar een herinnering te hebben gestuurd van 11,28 nooit iets ontvangen wel direct van het incasso bureau de volgende dag binnen. Geen discussie mogelijk omdat de niet bereikbaar zijn en gen reactie op een mail. Zal nooit meer met dit bedrijf in zee gaan.

    Door: Ingrid08-08-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Facturatie

    Yellowbrick stuurde mij vandaag 24 juli 2019 een factuur van 10 mei 2017 over een kenteken wat pas 8 februari 2019 door het RDW is uitgegeven. Telefonisch contact gehad, de dame vertelde mij dat ik het kenteken mag vergeten????. Zij geven aan dat er door q-park een facturatie is vergeten. Hiermee worden zij ook geconfronteerd, en deze wordt doorbelast naar de klant. Yellowbrick gaf aan dat zij eerst een mail hebben gestuurd over dit probleem. Echt niet!!!.
    Ik betaal de factuur, want ik heb daar idd geparkeerd. Echter ruim twee jaar na dato koud met een factuur komen, dan is je servicelevel niet bijster hoog. Slechte ervaring dus, vandaar deze review

    Door: H.J De Bruijn25-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    6
    rating

    FAQ

    Is Yellowbrick een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 28 ervaringen geplaatst over Yellowbrick. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 3.4 gekregen, waarbij 32% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Yellowbrick actief?

    Yellowbrick is vooral actief in de categorie Autodiensten en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) (Vliegveld) Parkeren, Overige Autodiensten

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Yellowbrick gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.