Yellowbrick

3.6

Bestellen

2.7

Service

3.1

Prijs

3.3

Levering

30.6%

Zou hier weer kopen

Yellowbrick

Het is en blijft een ergernis, betaald parkeren. Je koopt een kaartje en je denkt een kwartier nodig te zijn voor een boodschap, maar door drukte in de winkel kom je net wat later terug en dan heb je een parkeerboete te pakken. Of je betaalt voor een uur en bent na een kwartier al terug bij je auto, zonde van je geld. Daarom kun je nu gebruik maken van Yellowbrick, je betaalt met hun app alleen voor de tijd die je daadwerkelijk hebt geparkeerd, en komt nooit meer te laat. Hoe deze dienst werkt en wat de ervaringen van de klanten van Yellowbrick zijn, lees je hier.


Over Yellowbrick

 
Yellowbrick is door het moederbedrijf Waysis bedacht en gemaakt. De familie Waysis begon in 1927 als Taxameter Centrale en is inmiddels uitgegroeid tot een marktleider op het gebied van vernieuwende verkeers- en mobiliteitssystemen. Doordat het de laatste jaren normaal is geworden dat iedereen een mobiele telefoon op zak heeft en doordat er een steeds grotere behoefte was aan meer parkeergemak, zag Waysis een kans om mobiel parkeren mogelijk te maken. Zo ontstond in 2006 het merk Yellowbrick.


 


Diensten

 
Yellowbrick biedt een parkeerapp aan waarmee je mobiel kunt parkeren, ook wel kentekenparkeren genoemd. Je kunt deze overal in Nederland gebruiken, op straat, op P+R terreinen in Q-park parkeergarages en bij Schiphol. Het grote voordeel van deze app is dat je alleen betaalt voor de tijd die je daadwerkelijk geparkeerd staat. Het werkt als volgt:


1. Meld je gratis aan als klant van Yellowbrick, binnen 1 dag krijg je je klantnummer en wachtwoord.


2. Download de parkeerapp voor iPhone, Android of Windows en log in met je klantnummer.


3. Parkeer de auto en start de parkeertijd met de app of telefonisch door de zone in te voeren.


4. Wanneer je vertrekt, stop je het mobiel parkeren met de app of telefonisch.


5. Je betaalt achteraf via je creditcard of bankrekening, hiervan krijg je een factuur via de e-mail.


De kosten van Yellowbrick zijn € 0,34 per transactie. Omdat het geen abonnement betreft, kost het dus niets als je er geen gebruik van maakt. Wanneer je meer dan twee keer per week parkeert kun je een abonnement van € 0,75 per week aanschaffen, dan vervallen de transactiekosten en is een abonnement goedkoper.


Extra opties

 
De Yellowbrick app kan inloggegevens van meerdere accounts onthouden, zodat je kunt wisselen tussen zakelijk en privé bijvoorbeeld. Ook kun je wanneer je bezoek krijgt het kenteken van de bezoeker parkeren via de app. Bovendien kun je meerdere kentekens in de app invoeren, dit is vooral handig als je meer auto’s tot je beschikking hebt.


Over mobiel parkeren bij Q-Park 

Metde P+ pass van Yellowbrick krijg je toegang tot de Q-Park garages, je steekt deze pas bij het in- en uitrijden in de opening voor de betaalkaart. Na het parkeren hoef je dus niet te wachten bij de betaalautomaat, ook nu betaal je weer achteraf. In de Q-Park parkeergarages betaal je per 15 minuten.


Schrijf hier ook jouw mening over Yellowbrick! 

Gebruik jij de app en ben je er heel tevreden over of juist niet? En waarom dan? Vertel ons over jouw ervaringen zodat andere consumenten hier wat van op kunnen steken!


Zijn de klanten van Yellowbrick tevreden omdat zij dankzij de app minder geld kwijt aan parkeren en boetes of valt het gebruik in de praktijk tegen?

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (36)

Parking App

I tried to register on the app to park in Amsterdam, near Leidseplein quickly. The app was buggy and didn't work, tried several different payment methods and finally it did accept my CC, even I wanted to do direct debit from ABN Amro bank. This happened on beginning of the June or July. Today (two months later) I receive a SMS from a collection agency that I need to pay 60 EUR. Called the service center - I explained that I take responsibility for the missed payment if they will find the person who is responsible for the bug in the app that led to this fine (40 EUR). As the lady explained - there was sent out emails to me with warnings to make the payment (note that I tried to use the app once, they had my address, my phone number and they could send a push notification via phone to inform me that the payment was not collected). If I would pay attention to all the emails that request some payment - I would be on scammers favorite list. She said that they would not look into the issue that resulted in this situation and it is all my fault. So welcome to the current day reality! You can make an app that is filled with bugs and not functioning properly - do not take any responsibility for that and then go after your customer via a collecting agency and tell your customer that it is his/her fault. You will be notified about a case opening in the national or most likely European consumer protection agency soon! I wish you never scam again your customers!

M

Martins

12-09-2023

0

Yellowbrick werkt niet goed

E

Eric Baas

04-09-2023

0

Parkeerplaats

Nu 4x gebruik gemaakt van Yellow Brick. Hierdoor heb ik 3x een boete van €70,- of meer gekregen. De ene keer krijg je storing de andere keer hebben ze alles wel op orde en krijg je alsnog een boete. Zowel telefonisch als over de email is de klantenservice compleet kansloos slecht. Geen enkele persoon is bereid je te helpen en hoe dan ook: het is niet de schuld van Yellow Brick. Als je vraagt een supervisor te mogen spreken wordt dit niet gehonoreerd. Want: het is niet onze schuld. Na €250 euro kwijt te zijn aan boetes voor DRIE KEER PARKEREN stop ik met dit waardeloos slechte bedrijf en koop voortaan lekker weer een kaartje. En ik adviseer jullie het zelfde te doen.

M

Menno

02-02-2023

0

Yellowbrick - Dienstverlening is zeer slecht. NIET DOEN!

Van de een op de andere maand werkt mijn automatische incasso niet terwijl ik 100% zeker weet dat er voldoende saldo op mijn bankrekening (salaris was net gestort) en via internetbankieren heb ik een dagafschrift opgevraagd. Yellowbrick stuurt twee dagen na de mislukte incasso een eerste betalingsherinnering en na een week een tweede. Zij reageren niet op mijn drie(!) mails en ik heb ze geprobeerd te bellen (0900-nummer) maar heb tot drie keer toe het na 15 minuten wachten opgegeven. Wel is in de tussentijd mijn account geblokkeerd. Ik ben dus nu op zoek naar een goed alternatief. Mijn advies: nooit beginnen met Yellowbrick en bij problemen direct opzeggen en geen moeite doen om met ze in contact te komen.

P

Paul Theuvenet

05-08-2022

0

Yellowbrick

App werkte niet naar behoren. Veel te veel in rekening gebracht. Op mail wordt niet gereageerd, ook niet op fb. Heb mijn betaling gestorneerd en ben binnen 3 dagen geblokkeerd van gebruik. Zeer slecht. Ik ben al jaren klant.

M

Manon

16-06-2022

0

Yellowbrick

Sinds de update van Yellowbrick kan ik en alle collega’s geen parkeeractie meer starten. Op mails reageren ze niet en je moet heel lang in de wacht staan voor je eindelijk iemand te spreken krijgt. Krijgt antwoord dat ze je niet kunnen helpen. 1 groot drama ???

R

Robert

14-06-2022

0

Yellowbrick parkeerapp

Deze firna is telefonisch onbereikbaar , op emails word ook niet gereageerd , ik stond volgens hun app op 2 plekken tegelijkertijd geparkeerd..facturen sturen en incasseren kunnen ze wel , maar mijn klacht in behandeling nemen gaat dus niet. Ik heb begrip voor het feit dat dingen verkeerd gaan, maar niet voor het feit dat ik ik inmiddels al vele uuren getracht heb te bellen, te mailen etc zonder enige vorm van response.

A

Alex

09-05-2022

0

yellowbrick

Ik heb Yellowbrick al enige tijd. Ik heb deze gebruikt en deze is 's nachts zomaar gestopt. De volgende dag kwam een BOA, je snapt het al, precies mijn auto. Ik heb hier meerdere mail over gestuurd. Misschien was er die nacht een storing of iets anders dat zou kunnen verklaren, waarom de 'app is uit gegaan'. Tot op heden krijg en heb ik nog geen reactie ontvangen. Vooral dát vind ik slecht. Reageer op een app of email van de klant (dat ben ik dus in dit geval) erg SLECHT dus.

J

Jacqueline

06-03-2022

0

mijn aankoop is een incassobureau met dank aan amateuristisch handelen

pluspunten geen enkele minpunten - Reageren of communicatie over het algemeen is slechts een fabeltje. Heb je vragen? email word niet op gereageerd soms wel tot een maand, whatsapp worden lastige kwesties tot het laatst bewaard en net voor sluiting beantwoord waardoor een andere vraag niet mogelijk is tot de volgende dag, beloftes die deze onderneming jou doet niet geloven deze zullen ze niet nakomen. Telefonisch niet bereikbaar, geen overzicht beschikbaar wat wel beschikbaar is is de vrachtlading aan mails voor één parkeer actie, waarbij eigen overzicht snel verdwenen is en jij de rest maar mag gaan oplossen, vragen of dit overzicht? verwacht maar geen reactie.

N

Nigel

11-10-2021

1

Abonnement

Weken na afmelding blijven de facturen en de automatische incasso's maar doorgaan. Op email wordt niet gereageerd en de telefoon niet beantwoord. Aanmelden gaat makkelijk, afmelden lukt nooit.

B

Bianca

11-10-2021

2

Parkeerkaartue

Geen parkeer kaartje voor 5 minuten maar ongevraagd een peperduur abonnement gekregen waarbij wekelijks geld automatisch wordt geïncasseerd. Op e-mails wordt niet gereageerd en telefonisch niet bereikbaar of na een zeer lange wachttijd met hoge kosten. 5 uur bezig geweest 18 euro kosten terwijl je niet hebt geparkeerd . Opzeggen is niet mogelijk

M

Mark

23-07-2021

1

Yellowbrick

Yellowbrick Oplichters! Moest ik 27€ invoice betalen voor 1 uur parkeren omdat de app werkt niet optimaal, terwijl ik heb gewoon op tijd afgemeld in de app. Klantenservice reageer nooit op e-mail en bel je hun 0900 nummer krijg je ze nooit te pakken. Krijg je ook hoger telefoon rekening door 0900 nr. Oplichters

W

Wilson

10-05-2021

1

40 euro te veel in rekening gebracht

ik heb 2 x een parkeertijd afgemeld en een klacht ingediend. Het bewijs laten zijn aan recente gesprekken dat ik mij heb afgemeld en de 2de keer was mijn vriendin getuigen dat de mannen stem zegt dat ik afgemeld ben. Net gebeld met de klanten service en hun blijven volhouden dat ik mij niet heb afgemeld. De 1ste keer hing ze op nadat ik aangaf dat mijn vriendin getuigen was en zij zegt "wij kunnen niet voor u betekenen" De 2de keer terug gebeld en zij hing al gelijk op toen ik mijn naam noemde. Yellobrick incasseerd alleen maar, maar nemen de klachten niet in behandeling Schandalige praktijken

H

huppertz

19-04-2021

1

Niet

Kreeg een factuur zonder dat ik me had aangemeld wellicht iemand zo leuk mij aan te melden diverse keren contact gehad men zou het regelen met excuus. Kreeg herinnering weer contact opgenomen en weer excuus maar nu zou het goed komen en kreeg ik vandaar een dreigbrief met aanmaning ben al jaren bij Parkmobile aub mensen stop ermee

B

Bert Haan

26-01-2021

3

Qpark kaart

Kaart gekocht om Qpark garages te kunnen bezoeken Krijg drie keer melding dat kaart niet herkend wordt. Yellowbrick gebeld. Klopt mijnheer. Het systeem werkt niet. WAAROM wordt dit niet gecommuniceerd? WAAROM wordt deze kaart nog steeds op hun website aangeboden? WAAROM is het nog onduidelijk of ik de kosten voor aanschaf terugontvang? Ongelooflijk, deze onprofessionele “service”.

J

Jos Frusch

08-12-2020

2

Yelliwbrick

Dinsdag factuur gekregen met daarbij de uitlegdat alles via de bank wordt geld. Vandaag dreigmail dat er al meerdere herrinneringsmails waren gestuurd terwijl factuur pas dinsdag is doorgemaild en de kosten vorige donderdag zijn gemaakt.

J

Johan

25-09-2020

3

Opzeggen abonnement onmogelijk

Omdat ik vaak heen en weer rijd voor werk dacht ik dat deze app wel handig zou zijn! Door onverwachte omstandigheden deze App niet meer nodig dus abonnement opzeggen. Nou dan begint de ellende pas hoor! Sinds april 2020 bezig met opzeggen eenmaal zo ver dat het tot de week van 11 mei echt helemaal klaar zou zijn. Krijg je dag erna gewoon weer een factuur vervolgens 27 mei weer een factuur het is nu inmiddels juni en wat ben je verder gekomen? Helemaal niets! Ik raad yellowbrick dus echt niet aan! Ze hebben algemene voorwaarden maar dat is dan niet op hun van toepassing! Service is echt waardeloos enorm veel spijt dat ik hier ooit aan begonnen ben!

J

Joniece Feenstra

03-06-2020

1

Parkeren per app

Als er problemen zijn kan je niet bij ze terecht. Per telefoon voor 50 cent per minuut of je kan 15 werkdagen (ong. 3 weken!) op een reactie per mail wachten.

A

A.

02-03-2020

1

Yellowbrick parkeerapp.

De laatste tijd verschijnt de straat waar je geparkeerd staat niet meer automatisch in de app en moet je zelf op zoek naar het adres. Ook vervelend: direct als je start staat de teller al op 1.5 minuut, soms zelfs meer. Je betaalt dus altijd ten onrechte te veel. Er zijn ook vaak storingen. Te veel problemen om te blijven, ik ga overstappen op een andere aanbieder. Het principe van een parkeerapp is prima, alleen liever niet meer op deze manier.

L

L.R

06-12-2019

0

Hoge parkeerkosten

Ik had op maandag 19 augustus 2019 om 23:28 in zone 11 geparkeerd in Rotterdam. Na kwartier ging ik weer naar mijn auto toe, netjes transactie op stop gezet en stapte mijn auto in. Volgende dag wou ik weer een andere transactie starten, toen erachter gekomen dat ik nu 60 euro moet betalen omdat ik 14 uur in zone 11 aan het parkeren was. Contact opgenomen met ANWB klantenservice en daarna ook direct met Yellowbrick. Na twee MAANDEN! kreeg ik van hun te horen dat er geen storing op die dat plaats had gevonden en is mijn geld gewoon weg. Hun factuur weigerde ik te betalen, nu sturen zij mij mailtjes dat er binnen 7 dagen betaald moet worden anders gaat de zaak door naar incasso. Lekker makkelijk geld verdienen, noem ik het. Afblijven!

V

Vitaliy Ruzhylo

28-11-2019

0