Het is en blijft een ergernis, betaald parkeren. Je koopt een kaartje en je denkt een kwartier nodig te zijn voor een boodschap, maar door drukte in de winkel kom je net wat later terug en dan heb je een parkeerboete te pakken. Of je betaalt voor een uur en bent na een kwartier al terug bij je auto, zonde van je geld. Daarom kun je nu gebruik maken van Yellowbrick, je betaalt met hun app alleen voor de tijd die je daadwerkelijk hebt geparkeerd, en komt nooit meer te laat. Hoe deze dienst werkt en wat de ervaringen van de klanten van Yellowbrick zijn, lees je hier.
Over Yellowbrick
Yellowbrick is door het moederbedrijf Waysis bedacht en gemaakt. De familie Waysis begon in 1927 als Taxameter Centrale en is inmiddels uitgegroeid tot een marktleider op het gebied van vernieuwende verkeers- en mobiliteitssystemen. Doordat het de laatste jaren normaal is geworden dat iedereen een mobiele telefoon op zak heeft en doordat er een steeds grotere behoefte was aan meer parkeergemak, zag Waysis een kans om mobiel parkeren mogelijk te maken. Zo ontstond in 2006 het merk Yellowbrick.
Yellowbrick legt zelf uit hoe de app voor mobiel parkeren precies werkt
Diensten
Yellowbrick biedt een parkeerapp aan waarmee je mobiel kunt parkeren, ook wel kentekenparkeren genoemd. Je kunt deze overal in Nederland gebruiken, op straat, op P+R terreinen in Q-park parkeergarages en bij Schiphol. Het grote voordeel van deze app is dat je alleen betaalt voor de tijd die je daadwerkelijk geparkeerd staat. Het werkt als volgt:
1. Meld je gratis aan als klant van Yellowbrick, binnen 1 dag krijg je je klantnummer en wachtwoord.
2. Download de parkeerapp voor iPhone, Android of Windows en log in met je klantnummer.
3. Parkeer de auto en start de parkeertijd met de app of telefonisch door de zone in te voeren.
4. Wanneer je vertrekt, stop je het mobiel parkeren met de app of telefonisch.
5. Je betaalt achteraf via je creditcard of bankrekening, hiervan krijg je een factuur via de e-mail.
De kosten van Yellowbrick zijn € 0,34 per transactie. Omdat het geen abonnement betreft, kost het dus niets als je er geen gebruik van maakt. Wanneer je meer dan twee keer per week parkeert kun je een abonnement van € 0,75 per week aanschaffen, dan vervallen de transactiekosten en is een abonnement goedkoper.
Extra opties
De Yellowbrick app kan inloggegevens van meerdere accounts onthouden, zodat je kunt wisselen tussen zakelijk en privé bijvoorbeeld. Ook kun je wanneer je bezoek krijgt het kenteken van de bezoeker parkeren via de app. Bovendien kun je meerdere kentekens in de app invoeren, dit is vooral handig als je meer auto’s tot je beschikking hebt.
Over mobiel parkeren bij Q-Park
Metde P+ pass van Yellowbrick krijg je toegang tot de Q-Park garages, je steekt deze pas bij het in- en uitrijden in de opening voor de betaalkaart. Na het parkeren hoef je dus niet te wachten bij de betaalautomaat, ook nu betaal je weer achteraf. In de Q-Park parkeergarages betaal je per 15 minuten.
Schrijf hier ook jouw mening over Yellowbrick!
Gebruik jij de app en ben je er heel tevreden over of juist niet? En waarom dan? Vertel ons over jouw ervaringen zodat andere consumenten hier wat van op kunnen steken!
Zijn de klanten van Yellowbrick tevreden omdat zij dankzij de app minder geld kwijt aan parkeren en boetes of valt het gebruik in de praktijk tegen?
Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!
Kreeg een factuur zonder dat ik me had aangemeld wellicht iemand zo leuk mij aan te melden diverse keren contact gehad men zou het regelen met excuus. Kreeg herinnering weer contact opgenomen en weer excuus maar nu zou het goed komen en kreeg ik vandaar een dreigbrief met aanmaning ben al jaren bij Parkmobile aub mensen stop ermee
Door: Bert Haan26-01-2021
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
2.5
Qpark kaart
Kaart gekocht om Qpark garages te kunnen bezoeken Krijg drie keer melding dat kaart niet herkend wordt. Yellowbrick gebeld. Klopt mijnheer. Het systeem werkt niet. WAAROM wordt dit niet gecommuniceerd? WAAROM wordt deze kaart nog steeds op hun website aangeboden? WAAROM is het nog onduidelijk of ik de kosten voor aanschaf terugontvang? Ongelooflijk, deze onprofessionele “service”.
Door: Jos Frusch 08-12-2020
Yellowbrick07-01-2021
Beste heer Frusch, Bedankt voor uw bericht. Allereerst mijn excuses dat de communicatie betreft de P+pas niet soepel is verlopen. Ik wil graag voor u nakijken wat de stand van zaken op dit moment is. Zou u zo vriendelijk willen zijn om ons een e-mail te sturen met in het onderwerp SPOED Nederland review en uw klantnummer + een korte toelichting. Doordat u spoed vermeld in het onderwerp komt uw e-mail met voorrang binnen en zullen wij uw e-mail zo snel mogelijk oppakken. Nogmaals mijn excuses. Wij horen graag van u zodat wij u snel verder kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Nikita Customer Service Yellowbrick
Verified
Yellowbrick07-01-2021
Ps: Het e-mailadres is info@yellowbrick.nl.
Verified
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
2
Yelliwbrick
Dinsdag factuur gekregen met daarbij de uitlegdat alles via de bank wordt geld. Vandaag dreigmail dat er al meerdere herrinneringsmails waren gestuurd terwijl factuur pas dinsdag is doorgemaild en de kosten vorige donderdag zijn gemaakt.
Door: Johan25-09-2020
Yellowbrick07-01-2021
Beste Johan, Bedankt voor uw bericht. Dat klinkt als een vervelende situatie! Ik wil het graag voor u nakijken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om ons een e-mail te sturen met in het onderwerp SPOED Nederland review en uw klantnummer + een korte toelichting. Doordat u spoed vermeld in het onderwerp komt uw e-mail met voorrang binnen en zullen wij uw e-mail zo snel mogelijk oppakken. Wij horen graag van u zodat wij u snel verder kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Nikita Customer Service Yellowbrick
Verified
Yellowbrick07-01-2021
Ps: Het e-mailadres is info@yellowbrick.nl.
Verified
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
2
Opzeggen abonnement onmogelijk
Omdat ik vaak heen en weer rijd voor werk dacht ik dat deze app wel handig zou zijn! Door onverwachte omstandigheden deze App niet meer nodig dus abonnement opzeggen. Nou dan begint de ellende pas hoor! Sinds april 2020 bezig met opzeggen eenmaal zo ver dat het tot de week van 11 mei echt helemaal klaar zou zijn. Krijg je dag erna gewoon weer een factuur vervolgens 27 mei weer een factuur het is nu inmiddels juni en wat ben je verder gekomen? Helemaal niets! Ik raad yellowbrick dus echt niet aan! Ze hebben algemene voorwaarden maar dat is dan niet op hun van toepassing! Service is echt waardeloos enorm veel spijt dat ik hier ooit aan begonnen ben!
Door: Joniece Feenstra03-06-2020
Yellowbrick07-01-2021
Beste klant, Bedankt voor uw bericht. Allereerst excuses dat u via dit kanaal eerder nog geen bericht van ons heeft ontvangen! Ik ga er vanuit dat het inmiddels is opgepakt en netjes is afgehandeld. Mocht dit niet het geval zijn dan wil ik u graag vragen om een e-mail te sturen naar info@yellowbrick.nl met in het onderwerp SPOED Nederland review en uw klantnummer + een korte toelichting. Doordat u spoed vermeld in het onderwerp komt uw e-mail met voorrang binnen en zullen wij uw e-mail zo snel mogelijk oppakken. Wij horen graag van u zodat wij u snel verder kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Nikita Customer Service Yellowbrick
Verified
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
2
Parkeren per app
Als er problemen zijn kan je niet bij ze terecht. Per telefoon voor 50 cent per minuut of je kan 15 werkdagen (ong. 3 weken!) op een reactie per mail wachten.
Door: A.02-03-2020
Yellowbrick07-01-2021
Beste klant, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te horen dat u een slechte ervaring met ons heeft. Op het moment dat u telefonisch contact met ons opneemt worden er geen extra kosten in rekening gebracht. Wij proberen iedere mail zo snel mogelijk op te pakken. Het verbaast mij dat het bij u 3 weken heeft geduurd voordat u een reactie heeft gehad. Mijn welgemeende excuses hiervoor! Ik ga ervanuit dat uw vraag inmiddels is opgepakt en is afgehandeld. Mocht dit niet het geval zijn dan wil ik u vriendelijk verzoeken om een e-mail te sturen naar: info@yellowbrick.nl met in het onderwerp SPOED Nederland review en uw klantnummer + een korte toelichting. Doordat u spoed vermeld in het onderwerp komt uw e-mail met voorrang binnen en zullen wij uw e-mail zo snel mogelijk oppakken. Wij horen graag van u zodat wij u snel verder kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Nikita Customer Service Yellowbrick
Verified
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
3.5
Yellowbrick parkeerapp.
De laatste tijd verschijnt de straat waar je geparkeerd staat niet meer automatisch in de app en moet je zelf op zoek naar het adres. Ook vervelend: direct als je start staat de teller al op 1.5 minuut, soms zelfs meer. Je betaalt dus altijd ten onrechte te veel. Er zijn ook vaak storingen. Te veel problemen om te blijven, ik ga overstappen op een andere aanbieder. Het principe van een parkeerapp is prima, alleen liever niet meer op deze manier.
Door: L.R06-12-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
5
Hoge parkeerkosten
Ik had op maandag 19 augustus 2019 om 23:28 in zone 11 geparkeerd in Rotterdam. Na kwartier ging ik weer naar mijn auto toe, netjes transactie op stop gezet en stapte mijn auto in. Volgende dag wou ik weer een andere transactie starten, toen erachter gekomen dat ik nu 60 euro moet betalen omdat ik 14 uur in zone 11 aan het parkeren was. Contact opgenomen met ANWB klantenservice en daarna ook direct met Yellowbrick. Na twee MAANDEN! kreeg ik van hun te horen dat er geen storing op die dat plaats had gevonden en is mijn geld gewoon weg. Hun factuur weigerde ik te betalen, nu sturen zij mij mailtjes dat er binnen 7 dagen betaald moet worden anders gaat de zaak door naar incasso. Lekker makkelijk geld verdienen, noem ik het. Afblijven!
Door: Vitaliy Ruzhylo28-11-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
2
lidmaatschap yellow brick
Ik had eerst een ANWB parkeerapp. Deze is nu gelinkt aan Yellow Brick. Sindsdien torenhoge rekeningen. Ondanks dat ik de parkeeracties stopzet, blijft hij toch doorlopen. Ik krijg geen waarschuwingen o.i.d, alleen achteraf een veel te hoge rekening. Ik krijg geen antwoord op mijn mails Een waardeloos bedrijf. Deze parkeerapp niet gebruiken. Park Mobile is veel klantvriendelijker
Door: Iris22-11-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
2
Teveel
App werkt niet
Door: Alexander19-10-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
2
Yellowbrick
Klant onvriendelijk bedrijf!!!!!!!!!
Door: Esther20-09-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
2
betaald parkeren
Meestal gaat het aanmelden goed. Alleen beetje jammer als er geen duidelijke parkeer zonecode aanwezig is die dan niet te vinden is ket straatnaam op yellowbrick waardoor het in sommige regio's heel onduidelijk word
Door: tamara16-09-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
6
Factuur niet betaald
Wat een onvriendelijk bedrijf is Yellowbrick. Door het door het vervangen van de ANWB creditcard kon men niet incasseren. Vervolgens gelijk aangepast na de 1e email. Door een fout op de website was dat niet verwerkt. Vervolgens krijg je een schijtmail dat je geen gebruik meer jan maken van Yellowbrick. Nou en ? Of mij dat interesseert, niet bepaald. Yellowbrick je mag blij zijn met klanten via de ANWB ! Binnenkort snel opzeggen, vaag bedrijf waar ik geen zaken mee wil doen !
Door: Ad08-09-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
2
Lijppp
Krijg hele hoge rekeningen voor niets dan krijg ik te horen sorry het word geregeld. Moet me auto kwijt ben bezig met me dingen doet die account et niet meer heeft inene nooit bestaan!
Door: Houssine 15-08-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
4
Incasso
Ze beweren drie weken achter elkaar een herinnering te hebben gestuurd van 11,28 nooit iets ontvangen wel direct van het incasso bureau de volgende dag binnen. Geen discussie mogelijk omdat de niet bereikbaar zijn en gen reactie op een mail. Zal nooit meer met dit bedrijf in zee gaan.
Door: Ingrid08-08-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
2.5
Facturatie
Yellowbrick stuurde mij vandaag 24 juli 2019 een factuur van 10 mei 2017 over een kenteken wat pas 8 februari 2019 door het RDW is uitgegeven. Telefonisch contact gehad, de dame vertelde mij dat ik het kenteken mag vergeten????. Zij geven aan dat er door q-park een facturatie is vergeten. Hiermee worden zij ook geconfronteerd, en deze wordt doorbelast naar de klant. Yellowbrick gaf aan dat zij eerst een mail hebben gestuurd over dit probleem. Echt niet!!!. Ik betaal de factuur, want ik heb daar idd geparkeerd. Echter ruim twee jaar na dato koud met een factuur komen, dan is je servicelevel niet bijster hoog. Slechte ervaring dus, vandaar deze review
Door: H.J De Bruijn25-07-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
6
yellowbrick account
Jarenlang lid geweest omdat ze de eerste waren. Honderden euro's extra betaald doordat er geen waarscguwingssysteem is om aan te geven dat er nog een parkeertransactie actief is. Nu ook nog flink op kosten gejaagd door incassobureau terwijl ik altijd correct betaald heb. Zeer slecht bedrijf. Overgestapt naar Parkmobile. Heel makkelijksnel met zeer vele voordelen zoals waarschuwing per sms bij actieve parkeertransactie. Invoering van meerdere kentekens mogelijk. Geen registatie gedoe. Echt heel fijn in grbruik. Een wereld van verschil. Yellowbrick doei!
Door: Ed Wilts10-07-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
2
Parkeren
Nooit doen! Wilde zaterdag de app installeren en een account aanmaken. Heb nu (maandagavond) nog steeds geen gegevens om te kunnen voltooien (registratienummer). Wel ontving ik inmiddels 16 email met daarin bedankt voor het registreren... er gaat iets duidelijk mis
Door: Wil08-07-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
2
afgemeld en toch betalen
Ik heb netjes afgemeld na een transactie maar kreeg een rekening tot einde dag tijd. Na meer dan 3x getracht contact te zoeken heb ik tot op heden geen reactie mogen ontvangen. NOOIT meer yellow brick. Ga nu maar naar PARKMOBILE.
Door: Radjinder14-06-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
2
Account zonder mij afgemeld
Moest ik een keer parkeren; werkt hij niet! Account afgemeld ; ik weet daar niks van; ook niet meer te activeren; bagger!
Door: G.kuijs01-11-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
4
Echt een flinke afrader
Yellowbrick (NL) app werkte niet in België, bleek na inschrijven (ik had te weinig cash bij me en ik heb toen de URL overgenomen van de parkeermeter in België die me leidde naar de NL website). Ik kreeg een inschrijffactuur van € 10,-, waarna ik contact opnam om me weer uit te schrijven. Dat kon natuurlijk altijd! Kon dat ook gratis? "Voor het kosteloos opzeggen van uw account geldt de wettelijke termijn van twee weken. Omdat u buiten de wettelijk periode heeft gemeld kunnen wij u helaas niet meer vergoeden voor de registratiekosten wanneer u uw account opzegt."
Er zijn 23 ervaringen geplaatst over Yellowbrick. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 3.6 gekregen, waarbij 39% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Yellowbrick actief?
Yellowbrick is vooral actief in de categorie Autodiensten en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) (Vliegveld) Parkeren, Overige Autodiensten
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Yellowbrick gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.
Beste heer Frusch, Bedankt voor uw bericht. Allereerst mijn excuses dat de communicatie betreft de P+pas niet soepel is verlopen. Ik wil graag voor u nakijken wat de stand van zaken op dit moment is. Zou u zo vriendelijk willen zijn om ons een e-mail te sturen met in het onderwerp SPOED Nederland review en uw klantnummer + een korte toelichting. Doordat u spoed vermeld in het onderwerp komt uw e-mail met voorrang binnen en zullen wij uw e-mail zo snel mogelijk oppakken. Nogmaals mijn excuses. Wij horen graag van u zodat wij u snel verder kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Nikita Customer Service Yellowbrick