ANWB Creditcard

3.1
3.3

Bestellen

2.5

Service

3.6

Prijs

2.9

Levering

30.4%

Zou hier weer kopen

ANWB Creditcard

Als je overal wilt kunnen betalen, ook in het buitenland en ook als het nu niet meteen financieel goed uitkomt, dan kun je ervoor kiezen om een creditcard aan te schaffen. Dit kan bij een bank, maar ook de ANWB biedt haar leden dit product aan. Lees hier de ervaringen van andere klanten.


Over ANWB Creditcard

 
De ANWB werd al in juli 1883 en zij hebben inmiddels ruim 4 miljoen leden. Zij bieden allerlei diensten en producten aan, de meest bekende hiervan is de Wegenwacht. Ook geven zij informatie over vervoer en verkeer, geven tips voor dagjes uit of een vakantie en zij bieden hun leden allerlei voordelen. Voor meer informatie over de organisatie en wat zij doen zie ANWB Wegenwacht. Hier gaan wij het specifiek hebben over de ANWB Creditcard die zij aan hun leden aanbieden.


Diensten

 

Over Creditcards

 
Met een creditcard kun je in restaurants, online winkels, tankstations, hotels en nog veel meer betalen zonder dat het bedrag meteen van je rekening wordt afgeschreven. Voordeel hiervan is dat je met een creditcard vrijwel overal kunt betalen, ook in het buitenland. Aan een creditcard zit wel een bestedingslimiet. Eigenlijk is een creditcard dus een soort lening.


ANWB Creditcard

 
Bij de ANWB kunnen leden verschillende creditcards aanvragen.


Visa Gold Card

 
Met de mogelijkheid om contactloos te betalen en een bestedingslimiet van € 5.000,-. Bovendien krijg je hierbij aflevergarantie, dat betekent dat wanneer je iets koopt met de creditcard en het wordt niet geleverd, dat dit dan gedekt is. Ook krijg je hierbij een aankoopverzekering van 365 dagen, een gratis extra creditcard voor de partner en gratis een eigen risico autohuur verzekering en een verkeersrechtsbijstandverzekering autohuur. De jaarlijkse kosten zijn € 37,50.


Visa Card 

Deze creditcard biedt ook aflevergarantie en de mogelijkheid om contactloos te betalen. De bestedingslimiet van deze creditcard is € 2.500,-, en de aankoopverzekering is 180 dagen. De jaarlijkse kosten zijn € 14,50.


Visa Card jongeren t/m 24 jaar 

Deze creditcard voor jongeren is ook inclusief aflevergarantie en de mogelijkheid om contactloos te betalen. De inkomensvereiste voor deze creditcard is lager en de bestedingslimiet is € 500,-. Ook hierbij zit een aankoopverzekering van 180 dagen. De jaarlijkse kosten bedragen € 14,50.


ANWB Prepaid Creditcard

 
Er is ook een zogenaamde prepaid creditcard van de ANWB. Hiervoor is geen BKR toetsing nodig, je stort geld op de kaart en kunt deze net als andere creditcards gebruiken om betalingen mee te doen. Met de Prepaid Card bepaal je zelf je limiet en de jaarlijkse kosten zijn € 20,-. Ook hierbij krijg je een aankoopverzekering van 180 dagen en kun je contactloos betalen.


Als je niet precies weet welke creditcard bij jou past, dan kun je gebruik maken van de online keuzehulp. Bij alle creditcards van de ANWB kun je ook geld storten op je creditcard. Wanneer je meer dan € 500,- tegoed hebt opgebouwd, ontvang je hierover spaarrente. Je kunt al je aankopen in één keer of in termijnen betalen. Voor inzicht in je creditcard kun je inloggen op de website, maar je kunt ook je creditcard beheren in de ANWB Creditcard app. Je kunt de creditcard online of telefonisch aanvragen, een BKR toetsing hoort bij de procedure.


Voorwaarden Creditcard

 
Je kunt alleen een aanvraag voor een ANWB Visa Card of ANWB Mastercard doen als je in Nederland woont, een geldig identiteitsbewijs hebt en ouder bent dan 18 jaar. Verder moet je een bepaald minimuminkomen hebben. Voor meer informatie kun je op de website terecht.


Wat is jouw mening over de ANWB Creditcard?

 
Heb jij een creditcard van de ANWB? Schrijf dan hier jouw ervaringen op, zodat anderen hier wat van op kunnen steken!


Hoe zijn de ervaringen met de ANWB Creditcard, zijn de voorwaarden duidelijk en is de rente die je bij hen over je uitgaven moet betalen niet te hoog?

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (23)

Creditcard

VOLSTREKT ONBETROUWBARE ZAKENPARTNER! Annuleert mijn complete creditcard, dus niet alleen de kredietmogelijkheid, omdat mijn inkomsten volgens hun te laag. Mijn inkomen is echter bijna driemaal hun inkomensgrens, dus waar ze daar vandaan halen? De beslissing was onherroepelijk en kon niet over gecorrespondeerd worden. Daar sta je dan, na een contract van 30 jaar, met verschillende abonnementen die via de creditcard gaan. Niet mee in zee gaan dus!

G

G. M. Hager

24-10-2023

0forum
2

ANWB ICS Goldcsrd

Ik voel mij schandalig behandeld. Toen ik zelfstandig ondernemer werd een 35 jaar geleden kon alles, ook gelijk een goldcard. Recent werd er een controle gedaan of inkomsten nog wel aansloten bij de verstrekte card. Kijken ze alleen naar inkomsten na pensionering, terwijl ik voorlopig nog niet met pensioen ga, en telt inkomen vanuit zelfstandig ondernemerschap en uit opgebouwd vermogen niet mee, alleen AOW en opgave pensioenfonds. Het blijkt dus uiteindelijk GEEN geschikte creditcard voor zelfstandigen te zijn. Gelukkig bestaanner tegenwoordig ook debitcards, dat wordt het dan. Maar niet bij ANWB/ ICS …

W

W van Vollenhoven

25-08-2023

0forum
2

Credit Card

Wat een belachelijk bedrijf zit er achter bij de ANWB. Nieuwe klant ben ik, ik krijg op 4 aug. mijn card binnen en wordt op 3 aug. 1.50 euro in rekening gebracht voor een rekeningoverzicht. Hoe dan? Ik heb de kaart nog niet eens. Klaag je er over dan blijft men maar houden aan hun regels. WEES GEWAARSCHUWD !

G

Gert Schot

08-08-2023

0forum
4

Vakantie geboekt via Booking.com. Het bedrag zou automatisch van de creditcard worden afgeschreven, maar de creditcard werkte niet. Wel van te voren geactiveerd. Zit je in het buitenland, wordt je vakantie geannuleerd. Bedankt anwb

R

Robert Molenaar

29-07-2023

0forum
2

ANWB ICS Visa Gold vard

Ook ik werd na meer dan 20 jaar een Gold Card te hebben gebruikt, zonder dat er in al die jaren ook maar een enkele onregelmatigheid met betalingen is geweest, na hun zogenaamde inkomenscheck geweigerd, terwijl er echt geen enkele reden is om aan te nemen dat ik niet kredietwaardig zou zijn, heb de card meteen opgezegd en bij mijn eigen bank heb ik zonder enig probleem een nieuwe Crediit card gekregen. Het is een schande dat een zogenaamd gerenomeerde organisatie als de ANWB toe staat dat hun klanten op deze manier geschoffeerd worden. Ik ben nu serieus aan het overwegen om mijn ANWB lidmaatschap na 43 jaar ook maar op te zeggen en een pechhulpverzekering bij mijn autodealer te nemen, slechter dan de service bij deze waardeloze organisatie kan die namelijk ook niet zijn.

J

John

17-04-2023

0forum
2

Visa Classic Card

Aangezien mijn vorige creditcard duurder werd wilde ik voor de Visa Classic Card van ANWB gaan. De eerste aanvraag werd afgewezen omdat ik nog de andere card had en het advies was om deze eerst op te zeggen. Na het opzeggen werd de aanvraag weer afgewezen, mijn inkomen zou niet stabiel zijn omdat ik in de WIA terecht ben gekomen. Dit voelt om 2 reden fout, op de eerste plaats heb ik op hun advies de andere card opgezegd, had ik dit niet gedaan dan had ik nu nog gewoon een creditcard. Op de tweede plaats, sinds wanneer weet ICS wie, wat, en waarom ik in de WIA ben en wat mijn vooruitzichten zijn? Kortom een zeer negatieve ervaring terwijl je ervan uitgaat als ANWB Gold lid gewoon vertrouwd op de naam ANWB die een creditcard aanbied. Schijn bedriegt.

R

Rick

07-04-2023

0forum
2.5

ANWB ICS VISA CARD

Meer dan 20 jaar klant van Visa. Nooit problemen gehad op welke manier dan ook. Opeens wordt men verzocht om bijna je gehele financiele handel en wandel naar hun toe te sturen om te zien of je nogwel crediet waardig bent. Zij noemen dat zorgplicht opgelegd door de Nederlandse Bank. Maar deze Zorgplicht gaat bij Visa wel erg ver. Ze willen bijna alles van je weten. Belachelijk voor woorden, misschien speelt leeftijd een rol wat leeftijd discriminatie zou inhouden. Ik noem dit geen zorgplicht. Ik noem dit zelf bescherming. De banken maken door al hun "uigevonden" producten er een zootje van en wij zijn de het slachtoffer......

J

John

17-03-2023

0forum
2

Creditcard

Op dit moment maken we een rondreis door Amerika en hebben zorgvuldig alle hotels vooraf gereserveerd. Er is veel tijd geïnvesteerd om mooie accommodaties te vinden. Door nieuwe Europese wetgeving is er een extra goedkeuringsstap nodig. Deze stap moet gezet worden door het betreffende hotel. Het blijkt dat deze stap niet (altijd) duidelijk is. Het heeft ons veel tijd en ergernis gekost om hier achter te komen. De meerwaarde van de creditcard is met deze stap achterhaald en wij zitten nu al met een zeer vervelende start van onze vakantie... De service van ics is gekoppeld aan de wetgeving. Zij denken niet mee met de klant om een workaround te geven. Daarom een onvoldoende .

C

Christjan Hoffmans

02-03-2023

0forum
2.5

Waardeloos service.waardeloos medewerkers.

E

El amri

31-08-2022

0forum
2

ICS ANWB Card

Ook ik wordt er na meer dan 20 jaar trouwe dienst zonder meer uitgekieperd bij ICS, omdat ik met pensioen zou gaan, terwijl dat helemaal niet zo is. En naar inkomsten uit verhuur wort niet gevraagd. Gebruik de card alleen op vakantie en maak nooit gebruik van de gespreid betalen regeling. Zeer botte manier van omgaan met trouwe klanten.

J

Joris

07-06-2022

0forum
2.5

silver card

Hi, Na vele telefoontjes en door versturen naar andere (service)medewerkers is de aanvraag voor een silvercard ingevuld. Wisselende ervaring met medewerkers van zeer goed tot zeer slecht. Identificatie online is niet te doen 4 x afgewezen. Inmiddels 12 dagen verder geen bericht. Zelf contact opgenomen. Kaart is niet in behandeling genomen, foto tbv identificatie niet goed. Medewerker geeft aan dat mail van hen hierover door providor is onderschept! Daar hebben ze al langere tijd problemen mee. We besluiten elders een Card aan te vragen. net zoals vele voorgangers op deze site voor ons.

Eikemans Spierings

13-04-2022

0forum
4

Goldcard

Zeer traag,slechte service tonen begrip zeggen ze maar daar geloof ik niets van. Zeker na 4x telefonisch contact gehad te hebben en 1,5 uur in de wacht gestaan zonder een goeie oplossing te bieden voor mijn klacht!

B

Bas

02-03-2022

0forum
3

-

waardeloos Mijn card ook na 25 jaar geblokkeerd. geen toegang meer tot de online app.r eden te weinig inkomen??? Dat dat ze dat pas na 25 bedacht hebben. bij klacht over gang van zaken verschuilt de anwb zich achter VISA terwijl ze de anwb groot op de kaart hebben zijn en actief de kaart promoten. ANWB moet zich schamen geen ster waard

R

R Lucas

01-01-2022

0forum
2

travel Agencies

Zonder dat ik akkoord geef schrijft deze bedrijf €14,80 af. Als je belt anwb fraude dan moet ik contact opnemen met het bedrijf. Dus bedrijven die achter mijn gegevens komen die kunnen afschrijven zonder dat ik akkoord geef en dan kan ik achter aan ! Mooi veilig

D

Dogan Alkan

30-11-2021

0forum
7

valse mails

ik krijg volgens de credit kaart afd van de anwb valse emails die worden niet verstuurd via de anwb zegt men maar alles klopt tel nummer alles is er een lek bij deze afdeling

J

Jan Mourik

28-10-2021

0forum
2

Autohuur goldcar

Hebben een auto gehuurd voor 11 dagen in Valencia doyouspain Kwamen bij Goldcar terecht 1e auto zat vol met deuken ging daar niet mee accoord kregen een andere auto hadden €344,- voor betaald moest bij Goldcar nog een keer 309,14 betalen weet niet waarvoor want ze spreken geen Engels. Maar wat een moeite dat ik moet doen om 234,14 terug te krijgen want ik heb maar €75,00 Terug ontvangen. Zeggen ze van ICS dat ze het dossier gaan sluiten terwijl ik allesheb opgestuurd zelfs afschriften waar die 2 bedragen op staan. Nooit geen visa meer bij anwb ics

R

Ron Stoltenhoff

16-10-2021

0forum
2

nvt

Ai of te wel Artificial Intelligence Slaat door bij aanvraag 2e creditcard word deze systematic geweigerd door AI ik blank had geen moeite met de id verification. mijn vrouw donker van huidskleur word bij de id scan al systematisch niet geaccepteerd als daar ook nog een joined account bij komt is het systeem helemaal op tilt. Maar het ergste is dat er Geen Mens dit kan overrulen. computer als hulp ok. maar nu is de computer de baas. en dat is het einde van de samenleving

E

E. H.Schokker

01-10-2021

0forum
3

Visa

Onbegrijpelijk visa na 25 jaar trouwe klant. Nooit achterstallige betalingen en alle papieren ingezonden niet goed volgens de visa. Ik heb inmiddels door dat mensen die 25 jaar visa hebben er standaard uitgemieterd worden of je nu kredietwaardig bent of niet. Voor ons geen anwb Visa card meer. Zelfs het laatste bedrag kan ik niet meer overmaken wil er graag vanaf. Maar die handeling kan ik zelfs niet meer doen. Moet op rekening wachten.

C

Carla Dubbeldam

24-08-2021

0forum
2

Kredietwaardigheids check

Onbegrokpelijk hoe Visa hier omgaat met hun klanten. Zoals weten hier problemen met de Visa card. Na 25 jaren een visa card gespreid betalen moet ik na nieuwe regels mijn financiele status doorgeven en blijk ik ineens niet meer kredietwaardig te zijn! Wel nog even mijn jaarbijdragen voor 2022 laten betalen. Wat een blamage voor Visa. School voorbeeld voor klant onvriendlijkheid. Dit toch maar eens bij het programma RADAR melded.

R

Rob Crutzeb

15-06-2021

1forum
2

credit card

Het spijt me maar van het gemak over de identificatie zie ik niet bepaald iets terug. Wat een ellende. Vooral het gesprek aan de telefoon en de toon van de brief dat mijn card is geblokkeerd. Ik ben heel veel tijd bezig geweest omdat vooral bij het maken van de foto ik tot ik weet niet hoeveel keer de boel werd afgekeurd. Sorry hoor, maar lachen voor een foto wordt goedgekeurd ? Het duurde nogal voordat ik nu aan de telefoon te horen kreeg dat mijn sessie was afgekeurd en ook waarom. Die mail heb ik blijkbaar gemist. Het zou wel zo prettig en vriendelijk zijn als ten minste in de brief stond dat mijn poging om het elektronisch te doen mislukt was. Een soort grammofoonplaat dat er ook een andere optie is, tot slot, helpt niet om de stemming en het voorrecht klant te mogen zijn van de mens te verbeteren. Dat die optie er was kon ik in de brief wel lezen. Als er ook in gestaan had dat het mis was gegaan, zou ik dat ook nog kunnen begrijpen. Ik was zelf vanaf 1980 informatie specialist en denk toch dat ik lang niet de enige ben waarbij de gedachte over het gemak waarmee niet van het scherm spat. Ook bij mijn dochter lukte het niet een goede afdruk van de documenten te maken voor een identificatie. Ik begrijp niet waarom dat niet zou kunnen door een afdruk te scannen. Dat gaat zo ver ik kan bedenken voor velen van ons gemakkelijker. Natuurlijk hebben ook velen van mijn leeftijd zelfs die mogelijkheid niet. Ik zou het op prijs stellen als de communicatie en de informatie op een paar punten toch wordt bijgesteld. Dit is wel heel onvriendelijk. Voorst werd er op mijn vraag wat er met de niet goedgekeurde informatie wordt gedaan geen antwoord gegeven. Ik ben van jullie al die jaren wel veel betere service gewend geweest. Een treurige boodschap en dag voor mij en mogelijk vele anderen. J

J

Joke Hoogewerf

04-06-2021

1forum
2