NederlandReview

    Ervaringen bunq

    Bunq noemt zich "bank of the free", maar wat bedoelen ze daarmee? Is deze bank anders dan andere banken, zoals ABN-Amro of de Rabobank? Wat doen ze dan anders? Waarom zou jij met bunq in zee willen gaan, wat zijn de voordelen, en zijn er ook nadelen of risico's? De beste manier om hier achter te komen, is door het te vragen aan hun eigen klanten. Want wat vinden de klanten van bunq: zijn ze tevreden, hebben ze klachten? Lees hun ervaringen hier op NederlandReview!

    Wat is bunq?

    Bunq heeft zichzelf in de markt gezet als de bank die haar klanten veel vrijheid geeft. Vandaar die zelfbedachte ondertitel of slogan: "bank of the free". Bij bunq kunnen klanten hun geld zoveel mogelijk vrij besteden, beheren, sparen en investeren.

    Dus geen balie met enge mannetjes die jou zeggen hoe jij je geld moet uitgeven en waarin jij moet investeren of beleggen, wat voor sommige mensen een beetje een stereotiep beeld van een bank is, maar een mobiele bank waar jij met een app je eigen geldzaken regelt. Dat is althans het idee, of het model waarmee bunq werkt.

    De presentatie van Update 12 van de app van bunq, vanuit het DeLaMar Theater in Amsterdam

    Geschiedenis van bunq

    Bunq werd opgericht in 2015, door ondernemer Ali Niknam, die eerder internetbedrijf TransIP had opgericht. De overstap naar een ouderwetse bank lijkt misschien een grote verandering, maar dat valt wel mee als je het karakter van bunq bekijkt. bunq doet namelijk alles online. Dus eigenlijk is het, net als TransIP, evengoed een internetbedrijf.

    Bunq is een Nederlands product, maar is inmiddels actief in meerdere landen. In 2017 begon het in Duitsland en Oostenrijk, later volgden Italië, Spanje en Frankrijk. In 2019 werden daar nog België en Ierland aan toegevoegd.

    Een mobiele bank: wat betekent dat?

    Bunq is een zogenaamde mobiele bank. Dat betekent dat de communicatie vooral plaatsvindt via jouw telefoon, want een mobiele bank heeft in de regel geen kantoor, dus alles verloopt online.

    Helemaal van deze tijd hebben ze een speciale app, zowel verkrijgbaar bij Google Play als in de App Store, Deze app wordt regelmatig geüpdatet op basis van de ideeën van klanten voor nieuwe features.

    Vanuit de app krijg je onder andere realtime push notificaties voor elke keer dat er een transactie plaatsvindt, je een pasbetaling doet of een automatische incasso wordt uitgevoerd. Zo ben je dus steeds op de hoogte, als je dat fijn vindt.

    Voordelen en nadelen van mobiel bankieren

    Niet iedereen is fan van mobiel bankieren; sommige mensen vinden het nu eenmaal prettiger om het kantoor van hun bank te kunnen bezoeken om hun geldzaken te regelen.

    Andere mensen zweren juist bij het gemak van alles online kunnen regelen en je dus niet aan de openingstijden van de bank te hoeven houden. Ook lijken de kosten lager bij een mobiele bank, simpelweg omdat die bank geen dure panden en minder personeel hoeft te onderhouden.

    Om een zo goed mogelijke keuze te kunnen maken, is het verstandig om de ervaringen van de klanten van bunq te lezen. Ook kun je bijvoorbeeld het verslag van de Consumentenbond over bunq lezen.

    Wat zijn de ervaringen van klanten van bunq?

    Ben jij benieuwd naar de ervaringen van de klanten van bunq? Lees dan hun reviews op deze pagina.

    Heb jij zelf ervaring met bunq? Laat dan zelf jouw mening achter! Vertel bijvoorbeeld hoe het gebruik van de app jou bevalt, of je weleens een klacht hebt gehad en hoe bunq daarmee omging of dat je een mooi verhaal hebt over een ervaring die jij had met bunq. Wij lezen graag jouw ervaring!

    bunq
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (10)

    4.8
    60% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5.2
    Service
    rating
    5
    Prijs
    rating
    4
    Leveren
    rating
    5.2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Ervaring met Bunq


    Positief is dat ze een next-generation bank zijn met allemaal hippe nieuwe technieken. Daarmee forceren ze andere, grotere banken om mee te gaan. Zoals Apple Pay. Ik vind het tof dat ze hier voorlopen en allemaal technische snufjes al snel aanbieden.

    Negatief is dat ze tegenwoordig erg duur zijn. Vroeger was dat anders. Ik ben zelf op tijd ingestapt en betaal dus niet zo veel, maar voor nieuwe klanten vind ik het erg duur hier.

    Ik zit zelf een jaar ofzo bij Bunq nu.

    Door: Willem23-10-2019
    Boz20-05-2020

    Zonder enige uitleg of mogelijkheid tot reactie is mijn bankaccount afgesloten en geblokkeerd. Op emails reageren ze niet. Troepbank

    Cora Meeuwsen30-05-2020

    Via marktplaats Betaling gedaan via bunq.me Opgelicht later gebleken Bunq bank doet niks!!!! Zijn ook niet te bereiken

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    futuristisch!

    futuristisch bedrijf!
    eindelijk een bedrijf die lekker meedoet met nieuwe dingen zoals betalen met je telefoon...
    ik hoef ook geen bankgebouw waardoor ik alleen maar meer moet betalen aan de bank... regel liever alles zelf online . veel makkelijker en beter voor het milieu toch!!
    daarom tevreden met bunq

    Door: bram23-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Zelf regelen

    Alles goed zelf te regelen hier
    ik hoef geen duur bankgebouw en dat ik daardoor dan meer moet betalen maar wil gewoon alles makkelijk regelen.
    Dus bunq is voor mij prima

    Door: Remco 12-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    business account

    Its taken me a few days to calm down to write this post, because for the past few days the only thing i could type where expletives directed at bunq.

    I have a business account for my holding and a business account for my company. I'll start with the tl;dr and after that give some more insights as to why i think nobody should ever be dependent for their business on Bunq.

    2 weeks ago somebody got hold of my debit card information, 2 illegal transaction where made. I notified bunq immediatly, froze my debit card and they immediatly froze my entire account for security reasons. I could not use my account to make transactions, pay wages, pay taxes, etc etc. I expected this to last for a day and then it would be fixed.

    After a day it wasn't fixed, customer service gave me a lot of emoticons in their reply with the question to please be patient. The next day i contact again, same thing. The day after i get frustrated, this is hurting my business. Same thing again. Please be patient, we are working on it. Sad smiley face. Day after, please be patient. Still nothing happenend. I got really angry but also worried. It started at the 26th, now its already end of the month. I got angry, tried begging, tried calling, please give me back my account, i literally tried everything. It is completely humiliating and disgusting. More sad smiley faces and please be patient. 10 days it took, 10 days without access to my business account, until someone at customer service all of a sudden said, i will forward you to the correct department. They asked me a few questions and fixed my account. They had not started any process yet because i asked him what type of transaction it was and he had to look it up. I was just at the bottom of some customer service pile and nobody cared enough to help me.

    As a business i couldn't make transactions at the end of the month, this is a nightmare.

    Bunq seems great at first, all other banks are dinosaurs, bunq offers great features. Right up until the point something goes wrong. I now know the value of a physical building where you can go and a phone you can call. Bunq has a impenetrable layer of emoticon using customer service people who cannot help you. I couldn't call anywhere, couldn't go anywhere. Never ever do i want to be in this position again. They created a system in which they do not need to take any responsibility or accountability for their product. They will just apologizes you to death without actually fixing the problems. They do not care about the fact that you as business are dependent on their service.

    So to all business owners using Bunq, get out. Get out now you can. If something goes wrong, you are at the mercy of Bunq customer service and this can ruin your business. Having Bunq is a risk to your operation. I had to contact the taxes and revenue service in the Netherlands to please ask them if i can pay later, because i have Bunq as a bank.

    I dont care whether it is incompetence from customer service, understaffed departments, coronavirus problems, etc. etc. If you are a bank and have infrastructure in place that allows for business to get kicked out of their account for 10 days then that it serious negligence at least.

    Let me repeat this again, if you cannot call or go somewhere physically, and everything goes through the chat window of an app, you are in a terrible vulnerable position. You dont want to be there, last weeks have been terrible for me. I am thinking of legal action but im not sure its worth it.

    Now this was not the first time i had problems with bunq. I have a shared account with a partner, i couldn't add him as a director. 2 weeks it took, where both he and i tried to tell customer service what the problem was. After 2 weeks we where put through with technical support and it was fixed with one answer, we lost 2 weeks on doing transactions because of problems with bunq customer service.

    Door: tom bergisch05-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Bunq Joint

    Neem je een gezamenlijke rekening voor 10 euro p/m, gaan de kosten van de ene op de andere dag met 60% omhoog. Opzeggen kost me ~130 euro omdat er nog een overstapservice actief is. Nog nooit zoiets meegemaakt...

    Door: Karel02-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    betaling via BUNQ betaallink

    wij deden een betaling via bunq. blijkbaar was de ontvanger een oplichter. Bij navraag bij BUNQ blijkt dat zij niet kunnen vertellen op welk rekeningnummer onze betaling werd gestort. Bijgevolg lijkt het alsof het voor oplichters bijzonder makkelijk is om zich achter een betaallink van BUNQ te verschuilen? Laat dit voor iedereen een waarschuwing zijn om geen betalingen via BUNQ te doen als u niet heel zeker bent dat u de ontvanger kent. Of kan iemand ons vertellen hoe wij mogelijks wel een poging kunnen doen om onze 544 euro terug te kunnen vinden?

    Door: Stef Van den Audenaerde25-03-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Bunq

    Als er geen problemen zijn werkt het prima, maar als je maar even iemand nodig hebt van Bunq wordt het problematisch. De service is ronduit slecht. Communicatie kan alleen via hun app via een chat bericht. Telkens neemt iemand anders het bericht weer over en lijkt het wel of je weer opnieuw je verhaal moet doen. En ze zeggen niet wat nou precies de oorzaak is van mijn probleem, ontwijken mijn vragen over de gang van zaken. Heel frustrerend allemaal

    Door: Arnold29-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Rekening

    Oké company.

    Door: @bunq #review20-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    6
    rating

    Bunq

    Is echt 1 groote organisatie die internet criminele vrij hun gang laten gaan en hier werkt het slechtste personeel wat je maar vinde en wensen wie hier een rekening opent gaat compleet naar de klote

    Door: PLH LATUMAHINA 20-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Bunq Premium

    Bunq is een bank die graag mee gaat met de technologie. De app is goed te gebruiken, en het aanbod ook.

    Helaas mist er een goedkopere en bruikbare optie voor de "niet-poweruser" die niet perse 25 rekeningen en 3 passen wil.

    Daarnaast word er vaak geschoven in de aangeboden diensten of half gecommuniceerd. Dit is kwalijk en zou beter moeten

    Door: Bunq User05-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    6.5
    rating

    Schrijf zelf een review over bunq

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is bunq een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 10 ervaringen geplaatst over bunq. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4.8 gekregen, waarbij 60% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is bunq actief?

    bunq is vooral actief in de categorie Financieel en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Creditcards & Bankpassen

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van bunq gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.