Sunny Cars

Alle reviews

Sunny Cars

71% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (14)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Autohuur

    Binnen een half uur na vertrek met een klapband langs de snelweg gestrand. Als je het noodnummer belt is er in eerste instantie niemand bereikbaar. Pas bij de 4e keer bellen krijg je iemand aan de tefoon die je het geniale advies geeft dat je maar langs de snelweg moet gaan lopen om op zoek te gaan naar een garage. Als je aangeeft dat dit geen optie is krijg je de vraag waar je precies staat. Exact aangegeven waar we stonden, krijg je als antwoord dat ze niet weten waar dat is en wordt de verbinding verbroken. Vervolgens nog een aantal keren gepoogd hulp te krijgen maar we hebben eerst 3 uur langs de snelweg moet wachten om vervolgens door de politie naar een veilige plek begeleid te worden met de opmerking dat je absoluut niet verder mag rijden en vervolgens daar nog 4 uur aan ons lot over gelaten. Toen we eindelijk weer bij het verhuurbedrijf kwamen, het was inmiddels 7 uren later en al 23.30, blijkt dat er geen vervangende auto is en mag je met je koffers op straat blijven bivakkeren want vervangende slaapplaatsen die nodig zijn door hun nalatigheid vallen niet onder de all in verzekering. De dag daarna hebben we dan ook nog tot in de middag bij het verhuurbedrijf moeten bivakkeren omdat niemand zich verantwoordelijk voelde actie te ondernemen. Uiteindelijk konden we 24 uur na aankomst eindelijk met een auto aan onze vakantie beginnen. Een sorry en tegemoetkoming in de extra gemaakte kosten hoeven we niet op te rekenen, zo all in is de verzekering niet. Dus wees wijs, ga niet met sunnycars in zee.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Autohuur Boston VS

    Auto gehuurd via Sunny Cars (Alamo) in de VS. Vooraf volledige bedrag betaald van ruim Euro 1.332,-. Aangekomen in Boston krijg ik de auto niet mee omdat de betaling niet gedaan zou zijn. Ik heb bewijs van betaling en tevens de voucher van Sunny Cars voor me. Contact opgenomen met Sunny Cars (na een vertraagde vlucht van ruim 8 uur:-(.) en de man verteld mij doorleuk dat ik tot 10.00 de volgende ochtend moet wachten omdat er dan een medewerker aanwezig is die mij kan helpen. WTF
    waardeloos, enige oplossing is dat ik de autohuur nogmaals betaald. Dit toch maar gedaan en de volgende dag met Sunny Cars gebeld. Zij garandeert mij dat ik de volgende dag gebeld wordt om te zorgen dat ik het bedrag zsm terug krijg maar ook dat is nog niet gebeurd. WAARDELOOS.
    Ik ga er vanuit dat dit morgen opgelost is en het bedrag teruggestort wordt.

    Tevens hoor ik graag waarom dit zo misgegaan is en waar ik een klacht kan indienen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Terugbetaling

    Huur in Italië geannuleerd omdat we auto effectief misschien maar 2 dagen nodig hadden daarvoor bijna 500 euro voor 5 dagen huur toch wat overdreven vonden. Maar nu, op dit moment na 12 dagen, geld nog niet terug op rekening. Al enkele keren nagevraagd maar ze beweren dat het bij VISA ligt. De laatste zegt dat indien terugbetaald was dit direct op mijn rekening te zien zou zijn. Heel plausibel. Vooral de arrogante benadering van Sunny Cars stak me. Direct aangeven dat voorwaarden duidelijk waren, dat zij geen fout hdden gemaakt, dat ze het geld direct volgende dag hadden overgemaakt. Blijkt dus tot op dag van vandaag dat dit niet het geval is. Dan een bericht van een manager die me beticht van ongepast gedrag in mijn mail. Werkelijk verbluffend terwijl ik alleen twijfels uitte over hun betrouwbaarheid in hun uitvoering en hun processen want het geld bleek en blijkt nog steeds niet teruggestort te zijn. Een klantopvatting die mij heel veel over het bedrijf en vooral hun manager verteld.

    BewerkVerwijderen

    Delen

    KL


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Relaxed op reis

    Binnen een uur akkoord (last minute) reservering.
    Vriendelijk balie personeel, goede uitleg. Voorwaarden bij hun bekend, geen gezeur over extra verzekeringen.
    Goede auto, vrijwel zonder schade en heel schoon.
    Bij terugbrengen snelle inname. Niet kunnen tanken, geen probleem. Keurige prijs hiervoor berekend.
    Binnen 2 dagen borg terug.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    beoordeling autohuur Pisa Italie

    9212250

    Hallo Sunny cars

    We hadden een auto gehuurd via jullie bij Leasys, maar dit was echt de meest slechte auto die via jullie heb gehuurd. De auto een Lancia Ypsilon was zo klein dat ik er rug pijn van heb over gehouden en verder was hij vies en had geen ruiten vloeistof. Sorry maar dat is voor het eerst dat ik echt niet tevreden was over dit vervoersmiddel.

    Mvg,

    Francis

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Top service

    Door omstandigheden twee dagen voor vertrek mijn huurauto moeten annuleren. Zeer nette mensen aan de telefoon, die de zaak snel oppakken. Binnen twee dagen mijn geld terug gekregen.
    In het verleden ook auto's gehuurd via Sunny Cars. Nooit geen problemen, je weet waar je aan toe bent, echt Top.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    sunny cars onbetrouwbaar


    Gezien de slechte reviews die goedkope autoverhuurbedrijven krijgen dacht ik er verstandig aan te doen een auto te huren via Sunny cars op Mallorca. Helaas, dit had ik beter niet kunnen doen. Bij aankomst op Mallorca vertelde de man van Europcar mij dat de auto die ik had gereserveerd niet beschikbaar was. Maar ik was 'lucky'. Hij had een andere auto voor mij. Over extra kosten werd niet gesproken. Wel bleek na terugkomst in Nederland dat er € 195 extra van mijn creditcard was gehaald. Mailcontact met de klantenservice leverde een mededeling op waarin stond dat ik vrijwillig akkoord was gegaan met de extra kosten. Pertinente onzin waarbij Sunny cars zich verschuilt achter een spaanstalig contract. Wat m.n. heel slecht is, is dat Sunny cars daarna op geen enkele manier reageert op emails of duidelijk wil maken hoe hun klachtenprocedure is. Kortom: Sunny cars is onbetrouwbaar en zeker niet beter dan de goedkope huurbedrijven. Ik vind het onbegrijpelijk dat de ANWB Sunny cars aanprijst als betrouwbaar alternatief. Dus mijn advies: huur niet via Sunny cars!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Autohuur in Kroatie

    Een auto via sunnycars gehuurd in Kroatie. Bij problemen geven ze niet thuis. Bij voorbaat al een degelijke auto willen huren qua comfort en het rijden van berghellingen. Wij kregen echter een auto met een automatische handrem, dit bleek geen doen. Sprong op de hellingen automatisch op de handrem en bij optrekken vierde de auto eerst een stuk terug en sloeg herhaaldelijk af, je kon de automatische handrem er niet eenvoudig afzetten. En geen kwestie van ervaring! Bij aankomst op de luchthaven werden we ook gelijk al afgetroggeld. Ik snap niet dat sunnycars met een dergelijk lokaal verhuurbedrijf zaken doet. Vlucht had vertraging en we konden de auto bij de luchthaven pas na 21.00uur ophalen, omdat we 5 minuten te laat waren, extra kosten van 35 euro. Later bleek dat ze wel regelmatig na 21.00uur geopend zijn en brachten deze kosten bij de een naar de ander in rekening. Het leek sunny cars niet te interesseren, ging buiten hun om. Ook zou de auto met de automatische handrem technisch in orde zijn?! Dus we hadden ons er mee te redden. Een local vertelde ons dat er regelmatig problemen waren met deze soort auto's met automatische handrem, het zou diegenen van rent a car niet interesseren dat daarmee ongelukken gebeuren door toeristen. Hij beaamde dat het geen doen is op dergelijke wegen. Vooral de onverschillige toon maakte ons boos door de medewerker van sunnycars. Continue hetzelfde blijven herhalen en met kluitje het riet in gestuurd worden met de opmerking, kennelijk is dit niet wat u wilt horen. Voor mij nooit weer sunny cars . Ik zie de meerwaarde niet.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Loze reclame van Sunny Cars

    Voor de periode tussen 23 december tot 6 januari, had ik via Sunny Cars een auto gehuurd voor een rondreis beginnend en eindigend bij Malaga airport. Als vaste klant van Sunny Cars (2 keer per jaar) ben ik altijd vanuit gegaan dat ik het beste verzekerd was, mocht het nodig zijn.

    Op 26 december in Granada kwam buiten mijn schuld in eens een beweegbare paal uit de weg en beschadigde het de radiator van de auto. Om geen verdere schade aan de motor te veroorzaken, heb ik de auto aan de kant gezet en zowel Sunny Cars als het lokale verhuurbedrijf (CarGest) gebeld. De auto zou worden opgehaald.
    Tegen mijn verwachting in bleek ik op geen enkele wijze recht te hebben op een vervangende auto! Men kondigde aan, dat wij zouden worden opgehaald door een taxi die ons zal terugbrengen naar Malaga om zelf een andere auto op te halen. Ik heb beide bedrijven uitgelegd, dat ik zowel Granada als Cordoba reserveringen had, waardoor ik de reis niet kon onderbreken. Bovendien stond ik op dat moment samen met mijn vrouw en drie kleine kinderen en bagage langs de weg in de stromende regen. Geen enkel begrip, een gesprek was onmogelijk. De medewerkers van zowel Sunny Cars als CarGest die ik aan de lijn kreeg, herhaalden steeds de zelfde zin zonder in te gaan op onze situatie.

    Op 27 december kondigde CarGest op eens aan, dat ik de dag daarna zal worden opgehaald door een taxi, die mij naar een andere autoverhuurbedrijf bij het treinstation in Granada zal brengen. Daar zou ik een auto krijgen waarmee ik door het doolhof van de nauwe straten van het centrum van Granada terug kon rijden naar mijn gezin om hen op te halen. Vervolgens moest ik naar Malaga airport rijden, om daar een vervangende auto te krijgen. En oh ja: de benzine- en tolkosten waren voor mijn eigen rekening.
    Daarop belde ik Sunny Cars om dit te bespreken. De medewerker die ik aan de lijn kreeg bleef mij onderbreken en liet mij steeds niet uitpraten. Toen ik haar vroeg om daarmee op te houden en eerst naar mijn verhaal te luisteren, werd mevrouw boos en gooide de hoorn neer. Tot mijn verbijstering kon geen hulp meer verwachten van Sunny Cars.

    De ochtend daarna moesten we het appartement verlaten. In de stromende regen stonden we weer op straat op die taxi te wachten die maar niet kwam. Na 1 uur belde ik weer CarGest. CarGest beweerde dat de taxi was geweest en zelfs had getoeterd maar wij waren er niet! Na een half uur kwam de taxi met de excuses van de chauffeur dat hij te laat was. En de kinderen die in de regen stonden mochten ook mee. Bij het treinstation van Granada, kregen we de sleutels van een auto die twee straten verderop was geparkeerd. Weer stonden we in de regen op straat met drie kleine kinderen en bagage.

    De reclamekreten van Sunny Cars zijn: ‘direct en all inclusief verzekerd’ en: ‘zorgeloze autohuur; dat is waar wij voor staan. Daarom is je huurauto bij ons standaard optimaal verzekerd. Bij Sunny Cars hanteren we de Rent a Smile filosofie. Voor ons is er niets belangrijker dan tevreden klanten die in een 100% zorgeloze huurauto van hun vakantie kunnen genieten.’

    Behalve de extrakosten heeft deze behandeling ons veel, heel veel stress bezorgd tijdens een reis die een onbezorgde vakantie had moeten zijn. Een van de kinderen raakte verkouden en we raakten één dag van onze vakantie kwijt.
    Maar boven alles heeft het mij bijzonder geraakt dat een meisje, dat mijn dochter kan zijn in een noodgeval mij zo beledigt door de hoorn neer te gooien. En dat ook nog namens een bedrijf doet dat zich professioneel noemt en de beste garantievoorwaarden beweert te hebben.

    Om deze klacht hoeven wij nergens voor gecompenseerd te worden. Wij hoeven geen waardebonnen of vergoedingen van geen van deze twee bedrijven te hebben. Met geld maakt u het niet goed. Ons als klant bent u sowieso voor goed kwijt.
    Onze enige wens is, mocht er in een van deze twee bedrijven überhaupt iemand zijn die zich verantwoordelijk voelt, dat hij/ zij zich diep, diep schaamt.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    autootje in Spanje gehuurd

    Vakantie Spanje - autootje gehuurd voor door de bergen te rijden. Inclusieve verzekering afgesloten, geen problemen verder. Makkelijk geregeld, niet supergoedkoop, maar wel goed.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Geen gehoor.

    Op de site van Sunny Cars staat in de Compact klasse een Hyundai Accent (4 deurs)of Ford Focus als je een auto in Vancouver huurt. Je krijgt echter een fiat 500 2-deurs klein model auto aangeboden. Na half uur praten, een Toyota Yaris. Vind ik niet vergelijkbaar en we hebben 272.38 bijbetaald om een andere auto te krijgen. Bij thuiskomst 21 juni 2017 gevraagd aan Sunny Cars of ze dit een vergelijkbare auto vinden. Eerst het antwoord dat ze het uit gingen zoeken, om vervolgens niets meer te horen. Het is nu eind juli en vakantie gangers die naar Vancouver gaan, worden in mijn ogen gedupeerd als ze een auto huren bij Sunny Cars. Was altijd tevreden, maar bij een meningsverschil, laten ze dus niets van zich horen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Dure koop maar wel goed geregeld

    Voor onze vakantie een auto gehuurd bij Sunny Cars. Zelf duizenden kilometers afleggen is niet meer voor ons weggelegd helaas, maar we willen nog wel de bewegingsvrijheid hebben. Het huren van een auto bij Sunny Cars is niet bepaald goedkoop, maar je bent wel overal van verzekerd. Zo kun je ongelimiteerde kilometers rijden en ben je verzekerd tegen onder meer schade en diefstal. Nog een prettige bijkomstigheid is dat ze beschikken over een Nederlands noodnummer. Dit nummer kun je 24 uur per dag en zeven dagen per week bereiken in geval van pech. Is ons één keer overkomen en we werden snel geholpen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Zelfs op kerst lastminute auto huren

    heel fijn dat ik vandaag ondanks kerstmis gewoon terecht kon bij sunnycars
    mijn auto hield er ineens mee op, maar ik moest nog naar het kerstdiner bij mijn schoonouders...
    net op tijd voor de openingstijden van sunnycars ((ze sloten vandaag heel terecht eerder)
    ramp voorkomen!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vakantie Duitsland auto gehuurd

    op vakantie in Duitsland hadden we een auto gehuurd en zo kwamen we eigenlijk toevallig bij Sunny Cars terecht
    De auto die we eigenlijk hadden gekozen was al weg, maar daardoor kregen we voor dezelfde prijs een grotere en dat was wel relaxed natuurlijk. Verder geen problemen bij het inleveren of iets dus alles ging wel goed. Had nog nooit van het bedrijf gehoord van te voren eerlijk gezegd maar ik zou het niet erg vinden nog eens bij dit autoverhuurbedrijf terecht te komen.

Anderen bekeken ook

House of Britain
3 reviews

Wil je een keer op vakantie naar Groot-Brittannië of Ierland en ben je er nog nooit geweest? Wat zijn de leuke plekjes om te bezoeken, en waar...

CarDelMar
25 reviews

Wat vinden de klanten die je voorgingen van CarDelMar? Is het niet prettig om vooraf te lezen over ervaringen die andere consumenten gehad hebben. ...

Alamo
37 reviews

Alamo: Ervaringen Kekke kar nodig om indruk te maken op je verkering of schoonfamilie? Voor wie tijdelijk behoefte heeft aan een auto, kan een huu...

Europcar
91 reviews

Heb je zelf geen auto of wil je gewoon wel eens wat anders, al is het maar voor een dagje? Dan kun je een auto huren. Europcar is een van de bekend...

Sunny Cars

Makkelijk een auto huren bij Sunny Cars, Rent a Smile. Huur een lach, maar is dat ook zo? Alles wat je moet weten over Sunny Cars voordat je bij dit bedrijf een auto gaat huren kun je hier lezen. Sunny Cars is de top specialist in autoverhuur in Europa.

Over Sunny Cars
In 1991 werd Sunny Cars opgericht in München door Kai Sannwald. Sannwald is tot op de dag directeur en eigenaar van het alsmaar populairder wordende autoverhuur bedrijf Sunny Cars. Sunny Cars is actief in heel Europa en je kunt er dus ook terecht voor autoverhuur in het buitenland.
Sunny Cars heeft contracten met veel reisaanbieders om zo ook je reis nog completer te maken en het huren van een auto bij te boeken als je via één van deze reisaanbieders boekt. Welke allemaal gelinkt zijn aan Sunny Cars kan je vinden op de website.

Diensten
Autoverhuur in binnen- en buitenland is waar Sunny Cars voor staat. Hierbij werken ze volgens de Rent-A-Smile filosofie. Tevreden klanten die met een huurauto op pad zijn geweest is het doel. Als je bij Sunny Cars een auto huurt is dit all-inclusive. Bij schade en ook diefstal wordt het eigen risico vaak gewoon terugbetaald.

Waar is Sunny Cars actief?
Je kan al een auto huren bij Sunny Cars in maar liefst 120 landen. Vrijwel alle grote Europese vakantielanden vallen hieronder. Met zo’n 8.000 huurstations is Sunny Cars de grootste en vind je waar je ook heen gaat op vakantie of op zakenreis een geschikte huurauto.
Het is wel aan te raden tijdig te reserveren als je een bepaalde auto wenst te rijden. Vooral in het hoogseizoen en in het buitenland zijn zekere modellen auto’s al snel vergeven. Reserveer makkelijk online de auto die je wilt huren.

Klachten
Sunny Cars ontvangt veel lovende waarderingen vooral vanwege het feit dat autohuur bij Sunny Cars inclusief complete verzekeringen is, waardoor je dus nooit voor verrassingen komt te staan. Andere huurders die voor Sunny Cars hebben gekozen geven aan dat er geen onverwachte kosten zijn en dat dit is wat het bedrijf zoveel goedkoper maakt dan andere autoverhuurbedrijven.

In 2013 is Sunny Cars door het TV-programma kassa als goedkoopste beoordeeld. Voor goede aanbiedingen in autoverhuur moet je dus ook bij Sunny Cars zijn. Sunny Cars promoot niet met het feit dat ze de goedkoopste zijn, maar besteden zelf meer aandacht aan de transparante huursom en duidelijkheid naar de huurder van de auto. Sunny Cars gaat in hun blog ook zelf in op veel voorkomende klachten en geeft aan hoe zij deze eventueel behandelen.

Mocht je een klacht hebben over Sunny Cars kan je makkelijk contact zoeken via e-mail en telefoon. Voor noodgevallen tijdens de duur van de autohuur is er een speciaal nummer, het is verstandig deze dus op te slaan in je telefoon mocht je een auto huren bij Sunny Cars. Heb je in het verleden een auto gehuurd bij Sunny Cars en wil je deze ervaring delen? Laat dan even een beoordeling achter voor toekomstige autohuurders.

 

Malaga, mallorca of alicante? Doen ze aan kortingen en zijn ze de juiste partij om een auto te huren? Hoe goedkoop zijn ze? Krijg hierop antwoord van klanten van sunny cars dmv beoordelingen op NederlandReview

}