NederlandReview

    Ervaringen Sunny Cars

    Makkelijk een auto huren bij Sunny Cars, Rent a Smile. Huur een lach, maar is dat ook zo? Alles wat je moet weten over Sunny Cars voordat je bij dit bedrijf een auto gaat huren kun je hier lezen. Sunny Cars is de top specialist in autoverhuur in Europa.

    Over Sunny Cars
    In 1991 werd Sunny Cars opgericht in München door Kai Sannwald. Sannwald is tot op de dag directeur en eigenaar van het alsmaar populairder wordende autoverhuur bedrijf Sunny Cars. Sunny Cars is actief in heel Europa en je kunt er dus ook terecht voor autoverhuur in het buitenland.
    Sunny Cars heeft contracten met veel reisaanbieders om zo ook je reis nog completer te maken en het huren van een auto bij te boeken als je via één van deze reisaanbieders boekt. Welke allemaal gelinkt zijn aan Sunny Cars kan je vinden op de website.

    Diensten
    Autoverhuur in binnen- en buitenland is waar Sunny Cars voor staat. Hierbij werken ze volgens de Rent-A-Smile filosofie. Tevreden klanten die met een huurauto op pad zijn geweest is het doel. Als je bij Sunny Cars een auto huurt is dit all-inclusive. Bij schade en ook diefstal wordt het eigen risico vaak gewoon terugbetaald.

    Waar is Sunny Cars actief?
    Je kan al een auto huren bij Sunny Cars in maar liefst 120 landen. Vrijwel alle grote Europese vakantielanden vallen hieronder. Met zo’n 8.000 huurstations is Sunny Cars de grootste en vind je waar je ook heen gaat op vakantie of op zakenreis een geschikte huurauto.
    Het is wel aan te raden tijdig te reserveren als je een bepaalde auto wenst te rijden. Vooral in het hoogseizoen en in het buitenland zijn zekere modellen auto’s al snel vergeven. Reserveer makkelijk online de auto die je wilt huren.

    Klachten
    Sunny Cars ontvangt veel lovende waarderingen vooral vanwege het feit dat autohuur bij Sunny Cars inclusief complete verzekeringen is, waardoor je dus nooit voor verrassingen komt te staan. Andere huurders die voor Sunny Cars hebben gekozen geven aan dat er geen onverwachte kosten zijn en dat dit is wat het bedrijf zoveel goedkoper maakt dan andere autoverhuurbedrijven.

    In 2013 is Sunny Cars door het TV-programma kassa als goedkoopste beoordeeld. Voor goede aanbiedingen in autoverhuur moet je dus ook bij Sunny Cars zijn. Sunny Cars promoot niet met het feit dat ze de goedkoopste zijn, maar besteden zelf meer aandacht aan de transparante huursom en duidelijkheid naar de huurder van de auto. Sunny Cars gaat in hun blog ook zelf in op veel voorkomende klachten en geeft aan hoe zij deze eventueel behandelen.

    Mocht je een klacht hebben over Sunny Cars kan je makkelijk contact zoeken via e-mail en telefoon. Voor noodgevallen tijdens de duur van de autohuur is er een speciaal nummer, het is verstandig deze dus op te slaan in je telefoon mocht je een auto huren bij Sunny Cars. Heb je in het verleden een auto gehuurd bij Sunny Cars en wil je deze ervaring delen? Laat dan even een beoordeling achter voor toekomstige autohuurders.

     

    Malaga, mallorca of alicante? Doen ze aan kortingen en zijn ze de juiste partij om een auto te huren? Hoe goedkoop zijn ze? Krijg hierop antwoord van klanten van sunny cars dmv beoordelingen op NederlandReview.nl

    Sunny Cars
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (7)

    6
    57% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    6,2

    Service

    6,2

    Prijs

    5,4

    Leveren

    5,8

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Autohuur in Kroatie

    Lydia18-06-2018

    Een auto via sunnycars gehuurd in Kroatie. Bij problemen geven ze niet thuis. Bij voorbaat al een degelijke auto willen huren qua comfort en het rijden van berghellingen. Wij kregen echter een auto met een automatische handrem, dit bleek geen doen. Sprong op de hellingen automatisch op de handrem en bij optrekken vierde de auto eerst een stuk terug en sloeg herhaaldelijk af, je kon de automatische handrem er niet eenvoudig afzetten. En geen kwestie van ervaring! Bij aankomst op de luchthaven werden we ook gelijk al afgetroggeld. Ik snap niet dat sunnycars met een dergelijk lokaal verhuurbedrijf zaken doet. Vlucht had vertraging en we konden de auto bij de luchthaven pas na 21.00uur ophalen, omdat we 5 minuten te laat waren, extra kosten van 35 euro. Later bleek dat ze wel regelmatig na 21.00uur geopend zijn en brachten deze kosten bij de een naar de ander in rekening. Het leek sunny cars niet te interesseren, ging buiten hun om. Ook zou de auto met de automatische handrem technisch in orde zijn?! Dus we hadden ons er mee te redden. Een local vertelde ons dat er regelmatig problemen waren met deze soort auto's met automatische handrem, het zou diegenen van rent a car niet interesseren dat daarmee ongelukken gebeuren door toeristen. Hij beaamde dat het geen doen is op dergelijke wegen. Vooral de onverschillige toon maakte ons boos door de medewerker van sunnycars. Continue hetzelfde blijven herhalen en met kluitje het riet in gestuurd worden met de opmerking, kennelijk is dit niet wat u wilt horen. Voor mij nooit weer sunny cars . Ik zie de meerwaarde niet.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5

    Loze reclame van Sunny Cars

    Anne08-01-2018

    Voor de periode tussen 23 december tot 6 januari, had ik via Sunny Cars een auto gehuurd voor een rondreis beginnend en eindigend bij Malaga airport. Als vaste klant van Sunny Cars (2 keer per jaar) ben ik altijd vanuit gegaan dat ik het beste verzekerd was, mocht het nodig zijn.

    Op 26 december in Granada kwam buiten mijn schuld in eens een beweegbare paal uit de weg en beschadigde het de radiator van de auto. Om geen verdere schade aan de motor te veroorzaken, heb ik de auto aan de kant gezet en zowel Sunny Cars als het lokale verhuurbedrijf (CarGest) gebeld. De auto zou worden opgehaald.
    Tegen mijn verwachting in bleek ik op geen enkele wijze recht te hebben op een vervangende auto! Men kondigde aan, dat wij zouden worden opgehaald door een taxi die ons zal terugbrengen naar Malaga om zelf een andere auto op te halen. Ik heb beide bedrijven uitgelegd, dat ik zowel Granada als Cordoba reserveringen had, waardoor ik de reis niet kon onderbreken. Bovendien stond ik op dat moment samen met mijn vrouw en drie kleine kinderen en bagage langs de weg in de stromende regen. Geen enkel begrip, een gesprek was onmogelijk. De medewerkers van zowel Sunny Cars als CarGest die ik aan de lijn kreeg, herhaalden steeds de zelfde zin zonder in te gaan op onze situatie.

    Op 27 december kondigde CarGest op eens aan, dat ik de dag daarna zal worden opgehaald door een taxi, die mij naar een andere autoverhuurbedrijf bij het treinstation in Granada zal brengen. Daar zou ik een auto krijgen waarmee ik door het doolhof van de nauwe straten van het centrum van Granada terug kon rijden naar mijn gezin om hen op te halen. Vervolgens moest ik naar Malaga airport rijden, om daar een vervangende auto te krijgen. En oh ja: de benzine- en tolkosten waren voor mijn eigen rekening.
    Daarop belde ik Sunny Cars om dit te bespreken. De medewerker die ik aan de lijn kreeg bleef mij onderbreken en liet mij steeds niet uitpraten. Toen ik haar vroeg om daarmee op te houden en eerst naar mijn verhaal te luisteren, werd mevrouw boos en gooide de hoorn neer. Tot mijn verbijstering kon geen hulp meer verwachten van Sunny Cars.

    De ochtend daarna moesten we het appartement verlaten. In de stromende regen stonden we weer op straat op die taxi te wachten die maar niet kwam. Na 1 uur belde ik weer CarGest. CarGest beweerde dat de taxi was geweest en zelfs had getoeterd maar wij waren er niet! Na een half uur kwam de taxi met de excuses van de chauffeur dat hij te laat was. En de kinderen die in de regen stonden mochten ook mee. Bij het treinstation van Granada, kregen we de sleutels van een auto die twee straten verderop was geparkeerd. Weer stonden we in de regen op straat met drie kleine kinderen en bagage.

    De reclamekreten van Sunny Cars zijn: ‘direct en all inclusief verzekerd’ en: ‘zorgeloze autohuur; dat is waar wij voor staan. Daarom is je huurauto bij ons standaard optimaal verzekerd. Bij Sunny Cars hanteren we de Rent a Smile filosofie. Voor ons is er niets belangrijker dan tevreden klanten die in een 100% zorgeloze huurauto van hun vakantie kunnen genieten.’

    Behalve de extrakosten heeft deze behandeling ons veel, heel veel stress bezorgd tijdens een reis die een onbezorgde vakantie had moeten zijn. Een van de kinderen raakte verkouden en we raakten één dag van onze vakantie kwijt.
    Maar boven alles heeft het mij bijzonder geraakt dat een meisje, dat mijn dochter kan zijn in een noodgeval mij zo beledigt door de hoorn neer te gooien. En dat ook nog namens een bedrijf doet dat zich professioneel noemt en de beste garantievoorwaarden beweert te hebben.

    Om deze klacht hoeven wij nergens voor gecompenseerd te worden. Wij hoeven geen waardebonnen of vergoedingen van geen van deze twee bedrijven te hebben. Met geld maakt u het niet goed. Ons als klant bent u sowieso voor goed kwijt.
    Onze enige wens is, mocht er in een van deze twee bedrijven überhaupt iemand zijn die zich verantwoordelijk voelt, dat hij/ zij zich diep, diep schaamt.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    autootje in Spanje gehuurd

    Luuk 05-09-2017

    Vakantie Spanje - autootje gehuurd voor door de bergen te rijden. Inclusieve verzekering afgesloten, geen problemen verder. Makkelijk geregeld, niet supergoedkoop, maar wel goed.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Geen gehoor.

    I. de Koning28-07-2017

    Op de site van Sunny Cars staat in de Compact klasse een Hyundai Accent (4 deurs)of Ford Focus als je een auto in Vancouver huurt. Je krijgt echter een fiat 500 2-deurs klein model auto aangeboden. Na half uur praten, een Toyota Yaris. Vind ik niet vergelijkbaar en we hebben 272.38 bijbetaald om een andere auto te krijgen. Bij thuiskomst 21 juni 2017 gevraagd aan Sunny Cars of ze dit een vergelijkbare auto vinden. Eerst het antwoord dat ze het uit gingen zoeken, om vervolgens niets meer te horen. Het is nu eind juli en vakantie gangers die naar Vancouver gaan, worden in mijn ogen gedupeerd als ze een auto huren bij Sunny Cars. Was altijd tevreden, maar bij een meningsverschil, laten ze dus niets van zich horen.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5

    Dure koop maar wel goed geregeld

    Marcel Edwards22-03-2017

    Voor onze vakantie een auto gehuurd bij Sunny Cars. Zelf duizenden kilometers afleggen is niet meer voor ons weggelegd helaas, maar we willen nog wel de bewegingsvrijheid hebben. Het huren van een auto bij Sunny Cars is niet bepaald goedkoop, maar je bent wel overal van verzekerd. Zo kun je ongelimiteerde kilometers rijden en ben je verzekerd tegen onder meer schade en diefstal. Nog een prettige bijkomstigheid is dat ze beschikken over een Nederlands noodnummer. Dit nummer kun je 24 uur per dag en zeven dagen per week bereiken in geval van pech. Is ons één keer overkomen en we werden snel geholpen.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    7

    Zelfs op kerst lastminute auto huren

    Andreas de Boer25-12-2015

    heel fijn dat ik vandaag ondanks kerstmis gewoon terecht kon bij sunnycars
    mijn auto hield er ineens mee op, maar ik moest nog naar het kerstdiner bij mijn schoonouders...
    net op tijd voor de openingstijden van sunnycars ((ze sloten vandaag heel terecht eerder)
    ramp voorkomen!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Vakantie Duitsland auto gehuurd

    Kim van Vliet24-12-2015

    op vakantie in Duitsland hadden we een auto gehuurd en zo kwamen we eigenlijk toevallig bij Sunny Cars terecht
    De auto die we eigenlijk hadden gekozen was al weg, maar daardoor kregen we voor dezelfde prijs een grotere en dat was wel relaxed natuurlijk. Verder geen problemen bij het inleveren of iets dus alles ging wel goed. Had nog nooit van het bedrijf gehoord van te voren eerlijk gezegd maar ik zou het niet erg vinden nog eens bij dit autoverhuurbedrijf terecht te komen.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Schrijf zelf een review over Sunny Cars

    Uw beoordeling