Sunny Cars

5

Bestellen

4.6

Service

4.7

Prijs

4.3

Levering

55.2%

Zou hier weer kopen

Sunny Cars

Makkelijk een auto huren bij Sunny Cars, Rent a Smile. Huur een lach, maar is dat ook zo? Alles wat je moet weten over Sunny Cars voordat je bij dit bedrijf een auto gaat huren kun je hier lezen. Sunny Cars is de top specialist in autoverhuur in Europa.

Over Sunny Cars

In 1991 werd Sunny Cars opgericht in München door Kai Sannwald. Sannwald is tot op de dag directeur en eigenaar van het alsmaar populairder wordende autoverhuur bedrijf Sunny Cars. Sunny Cars is actief in heel Europa en je kunt er dus ook terecht voor autoverhuur in het buitenland.
Sunny Cars heeft contracten met veel reisaanbieders om zo ook je reis nog completer te maken en het huren van een auto bij te boeken als je via één van deze reisaanbieders boekt. Welke allemaal gelinkt zijn aan Sunny Cars kan je vinden op de website.

Diensten

Autoverhuur in binnen- en buitenland is waar Sunny Cars voor staat. Hierbij werken ze volgens de Rent-A-Smile filosofie. Tevreden klanten die met een huurauto op pad zijn geweest is het doel. Als je bij Sunny Cars een auto huurt is dit all-inclusive. Bij schade en ook diefstal wordt het eigen risico vaak gewoon terugbetaald.

Waar is Sunny Cars actief?

Je kan al een auto huren bij Sunny Cars in maar liefst 120 landen. Vrijwel alle grote Europese vakantielanden vallen hieronder. Met zo’n 8.000 huurstations is Sunny Cars de grootste en vind je waar je ook heen gaat op vakantie of op zakenreis een geschikte huurauto.
Het is wel aan te raden tijdig te reserveren als je een bepaalde auto wenst te rijden. Vooral in het hoogseizoen en in het buitenland zijn zekere modellen auto’s al snel vergeven. Reserveer makkelijk online de auto die je wilt huren.

Klachten

Sunny Cars ontvangt veel lovende waarderingen vooral vanwege het feit dat autohuur bij Sunny Cars inclusief complete verzekeringen is, waardoor je dus nooit voor verrassingen komt te staan. Andere huurders die voor Sunny Cars hebben gekozen geven aan dat er geen onverwachte kosten zijn en dat dit is wat het bedrijf zoveel goedkoper maakt dan andere autoverhuurbedrijven.

In 2013 is Sunny Cars door het TV-programma kassa als goedkoopste beoordeeld. Voor goede aanbiedingen in autoverhuur moet je dus ook bij Sunny Cars zijn. Sunny Cars promoot niet met het feit dat ze de goedkoopste zijn, maar besteden zelf meer aandacht aan de transparante huursom en duidelijkheid naar de huurder van de auto. Sunny Cars gaat in hun blog ook zelf in op veel voorkomende klachten en geeft aan hoe zij deze eventueel behandelen.

Mocht je een klacht hebben over Sunny Cars kan je makkelijk contact zoeken via e-mail en telefoon. Voor noodgevallen tijdens de duur van de autohuur is er een speciaal nummer, het is verstandig deze dus op te slaan in je telefoon mocht je een auto huren bij Sunny Cars. Heb je in het verleden een auto gehuurd bij Sunny Cars en wil je deze ervaring delen? Laat dan even een beoordeling achter voor toekomstige autohuurders.


 


Malaga, mallorca of alicante? Doen ze aan kortingen en zijn ze de juiste partij om een auto te huren? Hoe goedkoop zijn ze? Krijg hierop antwoord van klanten van sunny cars dmv beoordelingen op NederlandReview

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (29)

Huur auto

English below! Via Sunny Cars Nederland boekten we twee afzonderlijke perioden op de Seychellen (Mahé) een auto bij Doffay Rental Car. Alles uitstekend geregeld. Zowel in Nederland door Sunny Cars maar zeker ook op Mahé door Doffay. Prima auto’s, uiterst correct en vriendelijk personeel. Op verschillende locaties ophalen en afleveren goed georganiseerd. Advies: boek een kleine auto (Picanto, i10, Swift). Een grotere levert alleen maar hinder op de soms smalle wegen en bij het parkeren. We booked a car with Doffay Rental Car through Sunny Cars Netherlands for two separate periods in the Seychelles (Mahé). Everything was arranged very well. Both in the Netherlands by Sunny Cars but certainly also on Mahé by Doffay. Great cars, extremely correct and friendly staff. Collection and delivery well organized at various locations. Advice: book a small car (Picanto, i10, Swift). A larger one will only cause inconvenience on the sometimes narrow roads and when parking.

M

Marja

16-11-2023

0

Auto huur

Auto gehuurd op Sao Miguel. Onze vlucht was geannuleerd, en dat heb ik telefonisch doorgegeven. Sunny cars heeft zelf achterhaald wanneer de nieuwe vlucht ging, en onze boeking aangepast. Het verschil in prijs is direct gecrediteerd en overgemaakt. Minder goed was de wachttijd van het gecontracteerde bedrijf 'autatlantis' (2 uur in de rij gestaan), en de kwaliteit van de auto (werkelijk overal deuken, richting aanwijzer deed het niet)

V

van Rietschoten

23-10-2023

0

Huur auto

Zeer slechte organisatie met malifide praktijken omtrent prijsafspraken en een giftige arbeidscultuur. Voornamelijk mevrouw S. Al stelt zich als zeer slecht werkend functionaris binnen dit kader op. Ze doen niet wat ze beloven en zoeken elke kans om een poot uit te draaien. Direct opdoeken dit bedrijf. Zeker omdat de burger keer op keer opgelicht wordt en meer geld af handen wordt gemaakt dan nodig is. Dit bedrijf hoort niet thuis in Europa. Direct opheffen.

K

Kas

15-09-2023

1

Schade gereden, geen enkel probleem

Auto gehuurd via Sunny cars, op mallorca met onderverhuurder K10. B categorie bestelt maar kregen grote suv achtige auto. Alles super snel en netjes geregeld. Grotere auto dan gewend en in parkeergarage schade gereden, dom. Dus ik verwacht dat de kosten voorgeschoten moeten worden via de borg op creditcard en later gedeclareerd bij Sunny. Niets van dit al, er is een foto gemaakt door K10 bij afleveren en zij regelen alles onderling met Sunny cars. Bevestiging van K10 in de mail. Super netjes! Heel blij met Sunny cars!!

L

Leontien

07-09-2023

0

auto gehuurd in Italië

Op aanraden van onze zoon een auto gehuurd bij Sunnycars. Na 1,5 uur in de rij te hebben gestaan bij de afhaallocatie in de luchthaven eindelijk aan de beurt. Wat blijkt we krijgen geen auto mee. Want de reservering was op naam van mijn man en de creditkaart op mijn naam. Maar ook mijn man's achternaam staat erop. Alles was van tevoren betaald het ging alleen om de borg. Gebeld met Sunnycars Ze gaven os het advies de borg cash te betalen. Gevraagd aan de medewerkster maar dat accepteerde ze niet. Terug gebeld omdat de baliemedewerkster ons het advies gaf om de reservering om te laten zetten naar een reservering zonder borg. Deze keer moest de medewerkster van Sunnycars het navragen. Wat blijkt dat kon maar dan konden we de auto pas de dag erna ophalen!!!!!!!!!!! En hoe komen we dan op onze bestemming? We waren maar vier dagen in Italië!!! Reservering annuleren is dan de enige oplossing volgens de medewerkster. Wat betekent dat we alsnog 65% moesten betalen. Raar maar een balie verder (Europcar) werd onze creditcard wel geaccepteerd en konden we gelijk een auto huren en meenemen. Dus voor ons nooit meer Sunnycars

P

Petra Pluis-Willems

14-08-2023

0

Auto gehuurd

Ik heb een reservering gehad bij sunny cars, maar door het vertragen van mijn vliegtuig heb ik deze helaas niet op tijd opgehaald. Eenmaal geland direct naar sunnycars punt gegaan, was al gesloten. Gebeld naar het noodnummer waar ik telefonisch te woord ben gestaan door een medewerker die het advies heeft gegeven een ander bedrijf op te zoeken voor autoverhuur. Hij gaf aan een link te sturen, en bij het invullen van deze link zou het geld teruggestort worden. Omdat ik hier niet zeker van was heb ik nog gevraagd, hoe weet ik nou zeker dat ik mijn geld terug krijg. Waarbij zijn reactie letterlijk was: allee heh, wij zijn een professioneel bedrijf u kunt ons vertrouwen. Eenmaal terug van vakantie geen geld terug gekregen en geen enkel begrip gekregen. Nu heb ik dubbele kosten gemaakt door een ander bedrijf in te schakelen voor alsnog huren van een auto. Zeer teleurgesteld in deze service, omdat er telefonisch letterlijk gezegd is dat ik mijn geld terug zou krijgen.

E

Esme

09-08-2023

0

Auto gehuurd

We hebben een auto gehuurd voor 5 dagen in Sevilla. Kwamen een dag te laat aan, hierdoor was de auto gezet op een no show. Dit houd voor hun in dat je geen auto meer krijgt ook al heb je hem betaald voor 5 dagen als je een dag te laat bent. Customer support nog gebeld laat weten ze niks kan betekenen. Puntje bij paaltje dus een dag te laat aangekomen auto voor 5 dagen gekocht, geld wel compleet weg maar geen auto meer voor de overige 4 dagen… voel me aardig opgelicht

N

Nick Van der Raaf

06-08-2023

0

Eerste ervaring is teleurstellend

Auto geboekt in afwachting van beschikbaarheid. Dat blijkt 3 dagen te duren voordat ze dat kunnen bevestigen. Daar kun je niet op wachten op je vakantiebestemming . Vervolgens telefonisch advies gekregen om een direct beschikbare auto in het menu te kiezen en die op de locatie in het selectiemenu op te halen. Vervolgens dat geprobeerd maar dat lukte ook niet. Weer gebeld. Blijkt de te selecteren ophaallocatie niet meer te bestaan. Al met al veel tijd verprutst

B

Bart

09-07-2023

0

Autohuur NZ

Eerlijk gezegd is 1 ster nog teveel maar oke. Korte versie; vind je het prima om een auto te huren bij een bedrijf dat 0 klantenservices heeft, nergens op reageert en je het niet erg vind om € 6.000,- te betalen voor een huurauto van 3 weken, vooral boeken. Mijn verhaal; Begin maart land ik na een lange vlucht om 6 uur in de ochtend aan op Auckland NZ. Ik had extra betaald voor ophalen buiten kantoortijden. Ik belde naar het bedrijf zoals aangegeven op mijn voucher, maar ik was niet bij ze bekend, dus ze kwamen me niet ophalen. Ik moest maar wachten tot 8:30 zodra hun kantoor open ging. Braaf nog 2,5 uur gewacht op de airport tot ik eindelijk het kantoor kon bellen. Daar werd mij verteld dat Sunnycars mijn auto had geannuleerd, dus ze hadden geen auto voor mij. Erg vreemd, want alles vanuit Sunny was bevestigd aan mij en ik hD alles betaald. Sunnycars gebeld, hun NOODhulplijn. Helaas konden ze me niet helpen. Het was avond in NL (geen idee wat dat er mee te maken had maar oke…) dus ze konden niets doen. Ik moest zelf maar een andere auto huren ergens en later de kosten declareren. De volgende dag zal ik gebeld worden door hun kantoor en zal er een andere auto geregeld worden. Ik ben ieder huurkantoor op de luchthaven af gegaan, maar niemand had een auto beschikbaar. Al die tijd hun hulplijn aan de lijn gehad, die zei dat ik maar een hotel op de airport moest boeken en dat er de volgende ochtend een andere auto klaar zal staan. Dit maar gedaan. De volgende ochtend (in NL) moest ik zelf weer contact zoeken want ik werd niet gebeld. Nee het kantoor kon niets voor me doen want nu was het avond in NZ dus alle huurkantoren waren dicht. Dus ik moest zelf maar wat regelen en geduld hebben. Dit ging 4 dagen zo door. Uiteindelijk heb ik hun werk moeten doen en heb ik zelf lokaal een andere auto kunnen huren, die natuurlijk last minute veel duurder was dan de maanden van te voren geboekte auto bij Sunny Cars. Uiteindelijk heb ik € 4.000,- aan extra kosten moeten maken voor een huurperiode van 21 dagen. Totaal € 6.000,- voor 3 weken huur. Het geld heb ik nog steeds niet terug ontvangen van Sunnycars, zij reageren helemaal nergens op. Ik heb inmiddels mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld want dit is niet oke. Ze hebben geld van mijn ontvangen voor een auto die ze nooit geleverd hebben. Ze hebben 0 hulp geboden. Ik heb 4 dagen van mijn vakantie in een hotel bij de airport doorgebracht. Doordat ik 4 dagen ben kwijt geraakt heb ik veel niet kunnen zien en doen. Nieuw Zeeland ligt niet naast de deur dus ik kom hier zo snel niet meer. Ik heb bijna mijn hele vakantiebudget moeten spenderen aan een auto die ik al betaald had waardoor ik veel activiteiten heb moeten laten. Al met al is mijn vakantie flink verpest, en maanden later moet ik alsnog heel veel energie verbruiken om mijn geld terug te krijgen door een fout van hun. Gelukkig voor mij heb ik alle telefoongesprekken opgenomen waarin zij zeggen al mijn extra kosten te vergoeden, dus desnoods moet ga ik naar de rechter maar mijn geld krijg ik terug. Zo makkelijk komen ze niet van mij af. Maar deze klant zijn zij kwijt ik zal NOOIT meer via hun boeken. Een fout kan gemaakt worden maar als je weigert het op te lossen ben je echt een but bedrijf…..

-

-

15-05-2023

0

Auto huren in Lanzarote

Leeftijds discriminatie !!! Maximum leeftijd voor auto huren bij Sunny Cars is 75 jaar Voor vakantie Lanzarote geprobeerd auto te huren voor vakantieperiode. Op grond van leeftijd geen mogelijkheid om bij Sunny Cars een auto te huren. Ben gezond, vorig jaar na keuring is het rijbewijs weer verlengt voor 5 jaar. Ik ben in bezit van rijbewijs voor alle categorieën en heb veel rijervaring (45000 km per jaar). Desondanks geen mogelijkheid om via Sunny Cars auto te huren. Dat dit kan in een tijd waarin iedereen de mond vol heeft van discriminatie, om dan als groot verhuurbedrijf zelf te discrimeneren.

P

Piet Huijs

01-12-2022

0

Autohuur in Pisa

Sunny Cars werkt in Pisa samen met Leasys. Lees de reviews van deze organisatie (bij voorkeur vooraf) en je weet waar je aan toe bent. Reken in elk geval op : - lange wachttijden bij het ophalen van de auto (in ons geval 2 uur) - onduidelijke formulieren in het Italiaans die ondertekend moeten worden - afschrijvingen van de credit kaart waarvan de reden niet gecommuniceerd wordt Maak foto's van auto, volle tank met km stand bij inlevering, je kan daarmee in elk geval een poging doen om geld wat sowieso wordt afgeschreven terug te vragen. De ondersteuning van Sunny cars daarbij is waardeloos, inmiddels al anderhalve maand bezig om geld terug te krijgen. Telefonistes die een standaard riedeltje oplezen maar verder niet veel voor je kunnen betekenen. Reken op vele mails en telefoontjes om uiteindelijk iets voor elkaar te krijgen.

A

A. Hamelink

24-11-2022

0

Autoverhuur

Wij hebben bij Sunny Cars een klacht ingediend i.v.m. het niet functioneren van een airco waarbij de lokale verhuurder/partner van Sunny Cars (Gold Car, Sicilië) nalatig is geweest in het verlenen van de beloofde dienst. Sunny Cars heeft dit opgepakt en na weken "onderzoek" geeft de lokale verhuurder aan dat de airco gewoon zou werkt en krijgen we vervolgens een email met uitleg over hoe een airco in een auto werkt. Buiten het feit dat wij ons niet serieus genomen voel, vind ik het een belediging (alsof we niet over de capaciteit beschikken hoe een airco werkt). Ik twijfel er ten zeerste aan of de verklaring van het partner bedrijf (Gold Car Sicilië) van Sunny Cars eerlijk is geweest (ruim een maand na dato). De afhandeling van de klacht vind ik zeer klantonvriendelijk aangezien we een flink bedrag hebben neergelegd voor de huurauto waarbij topservice gegarandeerd zou zijn. Een tegoedbon van €30,- bij Sunny Cars zelf is onder de maat in onze ogen.

J

JPM

22-10-2022

0

Autohuur

Binnen een half uur na vertrek met een klapband langs de snelweg gestrand. Als je het noodnummer belt is er in eerste instantie niemand bereikbaar. Pas bij de 4e keer bellen krijg je iemand aan de tefoon die je het geniale advies geeft dat je maar langs de snelweg moet gaan lopen om op zoek te gaan naar een garage. Als je aangeeft dat dit geen optie is krijg je de vraag waar je precies staat. Exact aangegeven waar we stonden, krijg je als antwoord dat ze niet weten waar dat is en wordt de verbinding verbroken. Vervolgens nog een aantal keren gepoogd hulp te krijgen maar we hebben eerst 3 uur langs de snelweg moet wachten om vervolgens door de politie naar een veilige plek begeleid te worden met de opmerking dat je absoluut niet verder mag rijden en vervolgens daar nog 4 uur aan ons lot over gelaten. Toen we eindelijk weer bij het verhuurbedrijf kwamen, het was inmiddels 7 uren later en al 23.30, blijkt dat er geen vervangende auto is en mag je met je koffers op straat blijven bivakkeren want vervangende slaapplaatsen die nodig zijn door hun nalatigheid vallen niet onder de all in verzekering. De dag daarna hebben we dan ook nog tot in de middag bij het verhuurbedrijf moeten bivakkeren omdat niemand zich verantwoordelijk voelde actie te ondernemen. Uiteindelijk konden we 24 uur na aankomst eindelijk met een auto aan onze vakantie beginnen. Een sorry en tegemoetkoming in de extra gemaakte kosten hoeven we niet op te rekenen, zo all in is de verzekering niet. Dus wees wijs, ga niet met sunnycars in zee.

D

Desiree

16-07-2022

0

Autohuur Boston VS

Auto gehuurd via Sunny Cars (Alamo) in de VS. Vooraf volledige bedrag betaald van ruim Euro 1.332,-. Aangekomen in Boston krijg ik de auto niet mee omdat de betaling niet gedaan zou zijn. Ik heb bewijs van betaling en tevens de voucher van Sunny Cars voor me. Contact opgenomen met Sunny Cars (na een vertraagde vlucht van ruim 8 uur:-(.) en de man verteld mij doorleuk dat ik tot 10.00 de volgende ochtend moet wachten omdat er dan een medewerker aanwezig is die mij kan helpen. WTF waardeloos, enige oplossing is dat ik de autohuur nogmaals betaald. Dit toch maar gedaan en de volgende dag met Sunny Cars gebeld. Zij garandeert mij dat ik de volgende dag gebeld wordt om te zorgen dat ik het bedrag zsm terug krijg maar ook dat is nog niet gebeurd. WAARDELOOS. Ik ga er vanuit dat dit morgen opgelost is en het bedrag teruggestort wordt. Tevens hoor ik graag waarom dit zo misgegaan is en waar ik een klacht kan indienen.

M

M van Poppel

03-05-2022

0

Terugbetaling

Huur in Italië geannuleerd omdat we auto effectief misschien maar 2 dagen nodig hadden daarvoor bijna 500 euro voor 5 dagen huur toch wat overdreven vonden. Maar nu, op dit moment na 12 dagen, geld nog niet terug op rekening. Al enkele keren nagevraagd maar ze beweren dat het bij VISA ligt. De laatste zegt dat indien terugbetaald was dit direct op mijn rekening te zien zou zijn. Heel plausibel. Vooral de arrogante benadering van Sunny Cars stak me. Direct aangeven dat voorwaarden duidelijk waren, dat zij geen fout hdden gemaakt, dat ze het geld direct volgende dag hadden overgemaakt. Blijkt dus tot op dag van vandaag dat dit niet het geval is. Dan een bericht van een manager die me beticht van ongepast gedrag in mijn mail. Werkelijk verbluffend terwijl ik alleen twijfels uitte over hun betrouwbaarheid in hun uitvoering en hun processen want het geld bleek en blijkt nog steeds niet teruggestort te zijn. Een klantopvatting die mij heel veel over het bedrijf en vooral hun manager verteld. BewerkVerwijderen Delen KL

J

John

04-09-2021

0

600 euro lichter op je vakantie en geen service

Nooit meer Sunny Cars. Bij ophalen auto in Nice was er een probleem dat ze lokaal niet op konden lossen. Kregen bij helpdesk van Sunny Cars een zaterdaghulpje aan de telefoon die niet van plan was om maar ergens mee te helpen. Ja, hij kon annuleren tegen 150 euro extra kosten. En daarna lokaal de hoofdprijs moeten betalen voor een andere verhuurauto omdat je niet anders meer kunt. Terug na vakantie 3 keer gemailed met Sunny Cars om toelichting te vragen. Gewoon geen enkele reactie. Waardeloze service.

M

Marcel

22-08-2019

0

Toyota Avensis

Auto met volle tank ingeleverd, maar omdat ik bij ontvangst van de auto heb getekend voor inleveren met lege tank is zonder enig menselijk oordeel de prijs voor een volle tank in rekening gebracht. Volgens de regels? Vast wel..maar uiterst klantonvriendelijk. Het neigt naar legale diefstal.

R

Ronald

11-07-2019

0

Kijk uit met sunnycars

Wij hadden een auto gehuurtt bij Sunnycars, helaas was onze vlucht erg vertraagt, hierdoor was het verhuurbedrijf al dicht en moesten we (50,-) extra betalen om opgehaald te worden door het verhuurbedrijf. Hierover staat niets vermeld bij sunnycars in hun voorwaarden. Ze weigeren deze kosten te vergoeden en verwijzen je door naar de luchtmaatschappij, welke vervolgens weer terug verwijst naar Sunncars. Hun slogan, geen verborgen kosten en geen onverwachte kosten is gewoon bullshit. Ze reageren ook niet verder via de email alleen schrijftelijk een brief schrijven. Belachlijk bedrijf en ook veel te duur geworden. Huur hier gewoon niet, wat betreft de prijzen zijn ze oplichters geworden. Er zijn dus veel betere en betrouwbaardere alternatieven voor de helft van de prijs met alle dekkingen.

A

Arvid Kracht

29-06-2019

0

Relaxed op reis

Binnen een uur akkoord (last minute) reservering. Vriendelijk balie personeel, goede uitleg. Voorwaarden bij hun bekend, geen gezeur over extra verzekeringen. Goede auto, vrijwel zonder schade en heel schoon. Bij terugbrengen snelle inname. Niet kunnen tanken, geen probleem. Keurige prijs hiervoor berekend. Binnen 2 dagen borg terug.

M

Mw jm keizer

08-05-2019

0

beoordeling autohuur Pisa Italie

9212250 Hallo Sunny cars We hadden een auto gehuurd via jullie bij Leasys, maar dit was echt de meest slechte auto die via jullie heb gehuurd. De auto een Lancia Ypsilon was zo klein dat ik er rug pijn van heb over gehouden en verder was hij vies en had geen ruiten vloeistof. Sorry maar dat is voor het eerst dat ik echt niet tevreden was over dit vervoersmiddel. Mvg, Francis

F

Francis Adema

29-04-2019

0