NederlandReview

    Ervaringen SnappCar

    Overweegt u een auto te huren of te verhuren via Snappcar? Lees hier eerst alle ervaringen van anderen. Wanneer u van plan bent om een auto te huren, heeft u waarschijnlijk veel vragen. Niet alleen speelt de huurprijs een rol bij deze overweging, maar ook hoe het zit met de verzekeringen en pechhulp. Door de ervaringen van anderen te lezen, krijgt u al een aardig beeld hoe het zit met de regels omtrent autohuur bij Snappcar. Mocht u zelf ervaring hebben met het huren of het verhuren van een auto, laat het anderen weten door uw beoordeling te schrijven.

    Over Snappcar
    Snappcar is een platform voor autobezitters en mensen zonder een auto. Bij Snappcar vinden ze het zonde dat er zoveel auto’s onnodig stil staan, terwijl mensen zonder auto hiervan graag gebruik zouden willen maken. Hun missie is om Europa schoner, veiliger en socialer te maken. Doordat mensen een auto kunnen delen, is het onnodig om veel auto’s te produceren. Dit kan de CO2-uitstoot op lange termijn reduceren. Het doel is dat Europa in 2018 één procent minder auto’s heeft. 

    Een auto eigenaar kan zijn auto aanbieden om te verhuren. Mensen zonder auto die in de buurt wonen, kunnen vervolgens deze auto huren. Dit is ook een goede manier om nieuwe contacten te maken in de buurt. Snappcar is een bemiddelaar tussen auto-eigenaren en mensen zonder auto. In samenwerking met verzekeraar Allianz zijn huurders uitgebreid verzekerd tijdens de huurperiode. Heeft u ervaring met het huren van een auto via Snappcar? Laat het anderen weten en schrijf hier een beoordeling over.


    Enzo Knol rijdt voor het eerst auto. 

    Diensten
    Bij Snappcar kunt u als auto eigenaar uw eigen auto te huur aanbieden. Volgens Snappcar is dit een goede manier om extra geld te kunnen verdienen. Dit bedrag kan wel oplopen tot 1500 euro per jaar. Wanneer uw auto veel stil staat, kan het een goede manier zijn om de kosten van uw auto te betalen. Snappcar biedt u een no-claim bescherming en iedere autohuurder wordt uitvoerig gecontroleerd. Snappcar geeft u online een advies over de dagprijs die u kunt vragen voor de auto en u kunt zelf aangeven hoeveel dagen per maand u uw auto wilt verhuren.

    Wanneer u geen auto heeft, maar wel voordelig een auto wilt huren bij u in de buurt dan kunt u bij Snappcar eenvoudig een auto vinden. U dient zich vooraf te registreren en het enige wat u nog hoeft te doen is uw postcode in te vullen. U krijgt dan direct een overzicht van de beschikbare auto’s bij u in de buurt. U dient een huurverzoek in bij de auto eigenaar en na akkoord betaalt u voor de afgesproken huurperiode. U bent allrisk verzekerd, evenals uw medepassagiers. Daarnaast heeft u 24/7 recht op pechhulp. U  kunt al vanaf 25 euro per dag een auto huren. Dit is ongeveer dertig tot vijftig procent voordeliger dan bij een verhuurmaatschappij.

    Klachten
    Wanneer u een klacht heeft dan dient u deze eerst onderling op te lossen. Mocht u er niet uitkomen dan gaat. Snappcar op zoek naar een oplossing. Hiervoor dienen de huurder en de verhuurder beiden een verklaring af te leggen. Snappcar zal dan tussen beiden bemiddelen. Omdat Snappcar een platform is en u rechtstreeks de auto huurt van een particulier of een auto verhuurt aan een buurtbewoner kunt u weinig aanspraak maken bij Snappcar zelf. Uiteraard zijn er richtlijnen waar eenieder zich aan dient te houden. Dit zijn afspraken over bijvoorbeeld het schoonmaken van de auto en de kilometervergoeding.

    Heeft u ervaring met Snappcar en de bijhorende diensten? Schrijf dan een beoordeling.

    Lees hier de ervaringen van echte klanten van SnappCar. Hoe werkt het? Zijn de auto’s wel goed, veilig, schoon, betrouwbaar? Ben je verzekerd? Is er pechhulp?

    SnappCar
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (11)

    6,6
    73% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    7

    Service

    5,6

    Prijs

    7

    Leveren

    6,6

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Don't Lease Here

    Bilo Withers06-11-2018

    Hoewel ik weinig te klagen heb over de autodeelservice van dit jonge bedrijf (het hele huurproces wordt digitaal afgehandeld, enkel huurder-verhuurder contact) laat hun onervarenheid met betrekking tot het contact met klanten nog veel te wensen over. Ik adviseer dan ook om geen auto's te leasen via Snappcar. Ze werken weliswaar samen met PrivateLease, maar van echte samenwerking is geen sprake. Ik ben namelijk enkele maanden over de telefoon voorgelogen dat mijn aanvraag goed binnen was gekomen, en keer op keer werd mij verzekerd dat PrivateLease binnen een week contact met me zou opnemen. Na ruim twee maanden nam ik maar zelf contact op met het leasebedrijf; ze wisten niks van mijn aanvraag en hadden mijn naam nooit voorbij zien komen. Weer gebeld door Snappcar, dit keer door iemand anders, om excuses te maken en wederom met beloftes te komen. Je begrijpt natuurlijk dat ik na deze laatste poging mijn heil maar elders ben gaan zoeken. Via consumentenbond heb ik, letterlijk!, de volgende dag het contract van PrivateLease per mail ontvangen. Ik raad ze dan ook aan de 'samenwerking' met Snappcar te heroverwegen!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    3,5

    orrible experience

    giulia01-09-2018

    Unfortunately, I had a really bad experience with snappcar.nl
    Appen that I had a problem with the car and it wasn't included in the insurance. So I had to solve the problem myself.
    My bag gets stolen and so the keys. With a regular company, a small problem like this will be solved easily. With snappcar this is not possible. You have to solve the problem yourself. In my case, they even make it more difficult because the miss informs the person that rant me the car. It was hard to get back the confidence of her to let her send me the second pair. For my experience, I will suggest a professional company.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Snappcar biedt geen ruimte voor betaling

    Rob Loeffen18-05-2018



    Snappcar biedt geen ruimte tot betalingen van één dag later. Bij verschillende manieren tot contact geeft SnappCar geen ruimte om een betaling opnieuw te betalen. Ook worden de 200km aantal gratis kilometers veranderd naar 100 km zonder dat men hier op de hoogte van is. Als men later betaald, worden er veertig euro incassokosten bij verrekend. Het ging in dit voorbeeld om 1 dag later betalen dan de deadline. Bij 1 dag later betalen schakelt het bedrijf een incassobureau in. Ook sturen ze je mails om een private auto van hun te leasen . Het is dat iemand mij dit geld kon uitlenen , anders was het bedrag gigantisch geworden.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5

    handig en goed voor milieu toch!

    Esther Lodijks03-01-2018

    Met de feestdagen heb ik nu drie keer gebruik gemaakt van een SnappCar. Ik had het hiervoor slechts een keertje gedaan eerder in het jaar. Het is dus best een handige service, maar je moet een beetje geluk hebben. Ik had alles best vroeg geregeld en alles ging echt prima.
    Ik heb zelf geen eigen auto voor het milieu en door parkeerproblemen (ik woon in het centrum van de stad). Maar soms moet je gewoon toch ergens heen waar geen treinen rijden. Dus een goed initatief naar mijn idee, ook voor het milieu!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Terrible service, great idea

    Andrei15-12-2017

    The owner of the car that I have rented received a parking fine. I have contested the fine with the Municipality, won the appeal. However, even though I was all the time in contact with the support team of SnappCar, and received assurances they will not send this to a collection agency until there is a final verdict on the fine, I`ve got an email from Incasso asking me to pay in 2 days or bring me to court.

    Terrible, terrible service. I do NOT recommend!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Auto's delen afhankelijk van woonplaats

    Paul 01-12-2017

    Ik woon in de stad en ik kan altijd makkelijk aan een auto komen via SnappCar. Erg handig initiatief.
    Maar als ik bij mijn ouders ben, die wonen in een dorp in Gelderland, dan vind ik het heel wat minder handig, want daar wordt het gewoon niet echt gedaan, zeker niet in de buurt.

    Maar al met al handig, goedkoper dan een een auto huren of hebben!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    sharing = caring

    Bert van Oss23-10-2017

    Ik vind SnappCar echt een topinitiatief. Erg goed idee om in plaats van allemaal zelf een auto te moeten hebben, die met je buren te delen. Dat was voor mij echt een reden om dit te gaan doen. Ook met het oog op milieu en klimaat.

    Soms heb je pech en zijn er inderdaad alleen vieze ragbakken beschikbaar in de buurt, maar als ik eerlijk ben, heb ik daar nooit echt last van gehad. Ik woon ook in een goede buurt, scheelt misschien.

    Ik vind het ook echt een leuk idee dat ik zo meer in verbinding sta met mijn buurt en buurtgenoten; ik deel echt hun auto en vind dat een goed en sociaal idee. Verbinding en contact is zo belangrijk tegenwoordig.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Goede auto

    Sjannie26-09-2017

    Ik dacht serieus dat ik een rammelbak zou huren bij dit bedrijf (wie leent nu zijn goede auto uit??). Je kan een rammelbak huren als je wil, maar bleek dat je ook prima goede autos voor wintersport enzo kan huren. Alles is goed verzekerd dus ging eigenlijk bovenverwachting goed!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    Auto huren via SnappCar is veel goedkoper

    Jo20-01-2017

    Paar keer een auto gehuurd via SnappCar en dat bevalt goed, vooral de prijs.
    De auto's die ik tot nu toe had, waren ook gewoon schoon en alles werkte naar behoren.
    Oke, eerlijk is eerlijk: je krijgt niet zo'n splinternieuwe blinkende huurauto hier, maar daar hoef je dan ook niet voor te betalen.
    Ik wil gewoon van A naar B en als ik veel geld bespaar door het via SnappCar te doen, dan heb je aan mij een tevreden mens!

    b bakker23-07-2017

    Wil ik voor het eerst een auto huren kan ik niet op de pagina komen helaas.Ik hoop dat het snel opgelost is .

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    verdienen aan je auto in plaats van dat het alleen maar geld kost

    Sabrina Mensink27-12-2016

    Wegens geldgebrek hebben wij onze auto op SnappCar gezet
    Het is een handig systeem en werkt voor ons goed
    Vind het wel een spannend idee hoe onze auto telkens terugkomt. Soms ruikt het niet zoals ik gewend ben.
    Maar daar staat tegenover dat we er een beetje aan kunnen verdienen in plaats van dat onze auto alleen maar geld kost.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Eigen auto verhuurd via Snappcar

    Manon Kruiper24-11-2016

    Wat een mooi systeem is Snappcar. Ik heb een tijdje terug een auto gekocht, maar gebruik hem eigenlijk helemaal niet zoveel. Het grootste gedeelte stond hij stil en dat vond ik eigenlijk zonde van de kosten die ik maandelijks maakte. Toen ik te horen kreeg van Snappcar, ben ik eens gaan kijken wat dit nu precies was. Je verhuurt hier in principe gewoon je auto aan anderen. Je kunt zelf het tarief bepalen, waardoor je er leuk aan kunt verdienen. Heb mijn auto al meerdere malen verhuurd en heb er nog nooit problemen door gehad. Al kan het natuurlijk altijd zo zijn dat er iemand schade rijdt, maar dat is nu gelukkig nog niet aan de orde.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    6,5

    Schrijf zelf een review over SnappCar

    Uw beoordeling