NederlandReview

    Ervaringen SnappCar

    Overweegt u een auto te huren of te verhuren via Snappcar? Lees hier eerst alle ervaringen van anderen. Wanneer u van plan bent om een auto te huren, heeft u waarschijnlijk veel vragen. Niet alleen speelt de huurprijs een rol bij deze overweging, maar ook hoe het zit met de verzekeringen en pechhulp. Door de ervaringen van anderen te lezen, krijgt u al een aardig beeld hoe het zit met de regels omtrent autohuur bij Snappcar. Mocht u zelf ervaring hebben met het huren of het verhuren van een auto, laat het anderen weten door uw beoordeling te schrijven.

    Over Snappcar

    Snappcar is een platform voor autobezitters en mensen zonder een auto. Bij Snappcar vinden ze het zonde dat er zoveel auto’s onnodig stil staan, terwijl mensen zonder auto hiervan graag gebruik zouden willen maken. Hun missie is om Europa schoner, veiliger en socialer te maken. Doordat mensen een auto kunnen delen, is het onnodig om veel auto’s te produceren. Dit kan de CO2-uitstoot op lange termijn reduceren. Het doel is dat Europa in 2018 één procent minder auto’s heeft.

    Een auto eigenaar kan zijn auto aanbieden om te verhuren. Mensen zonder auto die in de buurt wonen, kunnen vervolgens deze auto huren. Dit is ook een goede manier om nieuwe contacten te maken in de buurt. Snappcar is een bemiddelaar tussen auto-eigenaren en mensen zonder auto. In samenwerking met verzekeraar Allianz zijn huurders uitgebreid verzekerd tijdens de huurperiode. Heeft u ervaring met het huren van een auto via Snappcar? Laat het anderen weten en schrijf hier een beoordeling over.


    Enzo Knol rijdt voor het eerst auto. 

    Diensten

    Bij Snappcar kunt u als auto eigenaar uw eigen auto te huur aanbieden. Volgens Snappcar is dit een goede manier om extra geld te kunnen verdienen. Dit bedrag kan wel oplopen tot 1500 euro per jaar. Wanneer uw auto veel stil staat, kan het een goede manier zijn om de kosten van uw auto te betalen. Snappcar biedt u een no-claim bescherming en iedere autohuurder wordt uitvoerig gecontroleerd. Snappcar geeft u online een advies over de dagprijs die u kunt vragen voor de auto en u kunt zelf aangeven hoeveel dagen per maand u uw auto wilt verhuren.

    Wanneer u geen auto heeft, maar wel voordelig een auto wilt huren bij u in de buurt dan kunt u bij Snappcar eenvoudig een auto vinden. U dient zich vooraf te registreren en het enige wat u nog hoeft te doen is uw postcode in te vullen. U krijgt dan direct een overzicht van de beschikbare auto’s bij u in de buurt. U dient een huurverzoek in bij de auto eigenaar en na akkoord betaalt u voor de afgesproken huurperiode. U bent allrisk verzekerd, evenals uw medepassagiers. Daarnaast heeft u 24/7 recht op pechhulp. U kunt al vanaf 25 euro per dag een auto huren. Dit is ongeveer dertig tot vijftig procent voordeliger dan bij een verhuurmaatschappij.

    Klachten

    Wanneer u een klacht heeft dan dient u deze eerst onderling op te lossen. Mocht u er niet uitkomen dan gaat. Snappcar op zoek naar een oplossing. Hiervoor dienen de huurder en de verhuurder beiden een verklaring af te leggen. Snappcar zal dan tussen beiden bemiddelen. Omdat Snappcar een platform is en u rechtstreeks de auto huurt van een particulier of een auto verhuurt aan een buurtbewoner kunt u weinig aanspraak maken bij Snappcar zelf. Uiteraard zijn er richtlijnen waar eenieder zich aan dient te houden. Dit zijn afspraken over bijvoorbeeld het schoonmaken van de auto en de kilometervergoeding.

    Heeft u ervaring met Snappcar en de bijhorende diensten? Schrijf dan een beoordeling.

    Lees hier de ervaringen van echte klanten van SnappCar. Hoe werkt het? Zijn de auto’s wel goed, veilig, schoon, betrouwbaar? Ben je verzekerd? Is er pechhulp?

    SnappCar
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (27)

    4.6
    59% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    4.6
    Service
    rating
    3.8
    Prijs
    rating
    5.2
    Leveren
    rating
    5

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over SnappCar

    Uw beoordeling

    sharing = caring

    Ik vind SnappCar echt een topinitiatief. Erg goed idee om in plaats van allemaal zelf een auto te moeten hebben, die met je buren te delen. Dat was voor mij echt een reden om dit te gaan doen. Ook met het oog op milieu en klimaat.

    Soms heb je pech en zijn er inderdaad alleen vieze ragbakken beschikbaar in de buurt, maar als ik eerlijk ben, heb ik daar nooit echt last van gehad. Ik woon ook in een goede buurt, scheelt misschien.

    Ik vind het ook echt een leuk idee dat ik zo meer in verbinding sta met mijn buurt en buurtgenoten; ik deel echt hun auto en vind dat een goed en sociaal idee. Verbinding en contact is zo belangrijk tegenwoordig.

    Door: Bert van Oss23-10-2017
    Jose31-10-2020

    We hebben een vrachtwagen gehuurd de 16e een bestelauto gehuurd. Maar we krijgen de borgsom van 250 niet meteen terug!! Moeten 17 dagen wachten om te verzoeken de borgsom te willen terughebben. En dan kan het nog 14 dagen voordat wij het op onze bankrekening hebben. Dit is belachelijk! Dus snappcar, nooit meer. Dit is niet normaal!

    Lina 10-12-2020

    Echt oplichters en afttogelaars .

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    handig en goed voor milieu toch!

    Met de feestdagen heb ik nu drie keer gebruik gemaakt van een SnappCar. Ik had het hiervoor slechts een keertje gedaan eerder in het jaar. Het is dus best een handige service, maar je moet een beetje geluk hebben. Ik had alles best vroeg geregeld en alles ging echt prima.
    Ik heb zelf geen eigen auto voor het milieu en door parkeerproblemen (ik woon in het centrum van de stad). Maar soms moet je gewoon toch ergens heen waar geen treinen rijden. Dus een goed initatief naar mijn idee, ook voor het milieu!

    Door: Esther Lodijks03-01-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Auto huren via SnappCar is veel goedkoper

    Paar keer een auto gehuurd via SnappCar en dat bevalt goed, vooral de prijs.
    De auto's die ik tot nu toe had, waren ook gewoon schoon en alles werkte naar behoren.
    Oke, eerlijk is eerlijk: je krijgt niet zo'n splinternieuwe blinkende huurauto hier, maar daar hoef je dan ook niet voor te betalen.
    Ik wil gewoon van A naar B en als ik veel geld bespaar door het via SnappCar te doen, dan heb je aan mij een tevreden mens!

    Door: Jo20-01-2017
    b bakker23-07-2017

    Wil ik voor het eerst een auto huren kan ik niet op de pagina komen helaas.Ik hoop dat het snel opgelost is .

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Auto's delen afhankelijk van woonplaats

    Ik woon in de stad en ik kan altijd makkelijk aan een auto komen via SnappCar. Erg handig initiatief.
    Maar als ik bij mijn ouders ben, die wonen in een dorp in Gelderland, dan vind ik het heel wat minder handig, want daar wordt het gewoon niet echt gedaan, zeker niet in de buurt.

    Maar al met al handig, goedkoper dan een een auto huren of hebben!

    Door: Paul 01-12-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Huren van bestelbus

    + Snelle reactie van verhuurder om auto te verhuren
    - Omslachtige aanmeld procedure en je moet zelfs 5 Euro betalen voor een account ......
    - Je krijgt je borg van 250 Euro niet zo maar terug. Je moet dat omslachtig aangeven in je profiel dat je je borg terug wilt. Waanzin, het is mijn eigen geld! En dan kan het nog 8 dagen duren voordat de borg wordt terug gestort.
    - SnappCar is telefonisch niet bereikbaar

    Door: Jan Scholte12-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Huren snappcar


    Categorieën
    Blog
    Mijn Reviews
    Mijn Instellingen
    Help
    UITLOGGEN
    Arthur Izeboud
    NL
    Voor bedrijven
    Jouw review telt!
    Je hebt een review over SnappCar geschreven
    Voeg foto toe
    Arthur Izeboud
    6 reviews
    1 ster: zeer slecht
    Zojuist
    Na dat ik een auto probeerde te huren…
    Na dat ik een auto probeerde te huren moest ik mijn rijbewijs updaten omdat dat verlopen was en ik het bij snappcar nog niet veranderd had probeerde ik dat te veranderen.
    Netjes mijn nieuwe geldige rijbewijs gefotografeerd maar dit werd niet geaccepteerd.
    Vervolgens heb ik netjes het formulier ingevuld omdat Snappcar blijkbaar je telefonisch te woord staat.

    Hierop kreeg ik de volgende mail
    Hi Arthur,

    Tijdens het registratieproces bij SnappCar controleren wij de gegevens van iedere nieuwe deelnemer. Wij doen dit ter bescherming van onze huurders en verhuurders en om de veiligheid en betrouwbaarheid van de SnappCar Community zo goed mogelijk te kunnen waarborgen.

    De controle van een nieuwe deelnemer bestaat, onder andere, uit een identiteitscheck in de vorm van een verificatie van rijbewijs en bankgegevens en een controle van de door jou ingevulde profiel- en contactgegevens.
    In een aantal gevallen kan het voorkomen dat de ingevulde gegevens niet voldoen aan de eisen die wij stellen aan onze gebruikers. Deelname aan SnappCar is dan helaas niet mogelijk.

    Helaas hebben wij geconstateerd dat jouw profiel met de daarin door jou ingevulde gegevens helaas niet voldoen aan de minimale richtlijnen die wij hanteren om deel te kunnen nemen aan SnappCar. Op basis hiervan hebben wij jouw profiel gedeactiveerd. Helaas kun je dus geen gebruik maken van SnappCar.

    Omdat de meeste checks geautomatiseerd worden uitgevoerd, kan ons team helaas geen specifieke inhoudelijke mededeling doen over de gegevens of de uitkomst van deze identiteitscontrole.

    Het spijt ons jou niet beter te kunnen berichten. Wij willen je bedanken voor je interesse in SnappCar en wensen je succes met het elders invulling geven aan jouw mobiliteitsbehoefte.

    Jammer van snappcar dat ze niet weten dat je een bestaande klant bent die altijd netjes betaald heeft en niet fraudeerde.

    Heb vervolgens weer een mail gestuurd en uitgelegd dat dit anders ligt.
    Lucinda

    Ik maakte al gebruik van snappcar
    Al een paar jaar.
    Mijn rijbewijs heb ik net geüpdate omdat ik zag dat het verlopen was.
    Dus ik ik snap niet dat ik nu geweigerd wordt.
    Vervolgens deze mail!

    Arthur,

    Helaas kunnen we je niet meer informatie geven. Je zal helaas geen gebruik meer kunnen maken van SnappCar.
    Groet, Kasper
    SnappCar Community Support

    Check ook ons Helpcenter voor een antwoord op Veelgestelde vragen!

    Als ze vinden dat je geen gebruik mag maken heb dan de ballen om te vertellen waarom.

    Ook is de prijs misleidend .
    Als je gaat boeken komt er een bedrag boven op.

    Ik hoop dat ze het op deze manier vol gaan houden .
    Ook in mindere tijden.
    Ben zeer teleurgesteld .
    Snappcar doet overkomen als een sociale groene partij maar is gewoon een broodje verdien model .
    Ik wil niet eens meer deelnemen !

    Door: arthur frank Izeboud05-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    verdienen aan je auto in plaats van dat het alleen maar geld kost

    Wegens geldgebrek hebben wij onze auto op SnappCar gezet
    Het is een handig systeem en werkt voor ons goed
    Vind het wel een spannend idee hoe onze auto telkens terugkomt. Soms ruikt het niet zoals ik gewend ben.
    Maar daar staat tegenover dat we er een beetje aan kunnen verdienen in plaats van dat onze auto alleen maar geld kost.

    Door: Sabrina Mensink27-12-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Goede auto

    Ik dacht serieus dat ik een rammelbak zou huren bij dit bedrijf (wie leent nu zijn goede auto uit??). Je kan een rammelbak huren als je wil, maar bleek dat je ook prima goede autos voor wintersport enzo kan huren. Alles is goed verzekerd dus ging eigenlijk bovenverwachting goed!

    Door: Sjannie26-09-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    huur van een auto

    Je moet meteen bij het afsluiten van de overeenkomst € 250,- borg betalen. Die krijg je niet meteen na afloop van de overeenkomst terug. Heel raar. Daar nemen ze maximaal 8 dagen voor. Zal ik dat ook eens doen als ik een auto huur?? "Ik betaal u de borg tussen nu en 8 dagen". Ik denk niet dat je dan een auto kunt huren. Daar komt nog bij dat je direct na afloop van de overeenkomst de borg kunt terugvragen maar het is heel raar dat ze daar dan geen mailadres of telefoonnr. bijzetten en dan moet je echt de site doorspitten voor je een van die 2 gevonden hebt.

    Door: D. Pagrach12-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    6.5
    rating

    PAS OP! NIET AAN BEGINNEN!

    PAS OP ALSJEBLIEFT! DEZE WEBSITE NIET VERTROUWEN!

    Deze website moet je nooit aan beginnen. Ik heb een account aangemaakt en netjes 5 Euro betaald met mijn vriendin haar rekening, nu hebben zij de rekening geweigerd en ze weigeren het geld terug te storten en moet ik met mijn eigen rekening opnieuw 5 Euro betalen. Wat een slecht bedrijf zeg. Slaat echt nergens op.

    Dit ook nog na al mijn persoonlijke gegevens en kopieen van mijn Rijbewijs geupload te hebben!!!

    Daarna gaf ik aan dat het niet meer hoefde en dat ik het geld terug wilde ontvangen, en kijk hun reactie:

    "Wanneer je besluit de registratie vroegtijdig af te breken of je deelname aan SnappCar te beëindigen, dan kunnen wij de betaalde kosten voor verificatie niet aan jou terugstorten. Deze kosten zijn immers gemaakt voor de verificatie van jouw profiel. Dit geldt ook voor inschrijvingen die niet voldoen aan onze Algemene voorwaarden."

    Door: Mustafa K05-03-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Verhuisbus

    Deze herfst een busje gehuurd via Snappcar om te verhuizen. Ik doe het nooit weer! Er is een mini deukje onstaan tijdens onze huurperiode, 1x raden wat dat kost. meer dan 2000 euro! Zoiets los je voor hoogstens een paar honderd op bij de garage. Op de foto was het nauwelijks te zien! De particuliere verhuurder van de bus mag er blijkbaar alles van maken, en de huurder heeft geen poot om op te staan. Ronduit belachelijk, je word genaaid waar je bij staat.

    Om te huilen, 0/5 sterren

    Door: Klaas Wiersma13-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    0

    From a english person. This company is fraud ! Closed my account took my deposit and trying to make me pay extra 80 euros thru an email link

    Door: Artjoms petrovs 16-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5.5
    rating

    Auto gehuurd - twee zeer slechte ervaringen

    LET OP: deze partij is niet eerlijk en openlijk over annuleringskosten en houdt geld achter bij dubbele betaling die is veroorzaakt door eigen systeembeperkingen:
    Eerste keer een auto gehuurd en betaald met creditcard. Na betaling bleek dat creditcardbetaling niet mogelijk was (door beperking in verwerkingssysteem Snappcar) en is nogmaals middels Ideal betaald. De terugbetaling liet ellendig lang op zich wachten en heeft meerdere reminders moeten kosten. Toen eenmaal de betaling was teruggestort stond helaas niet het juiste bedrag op de rekening aangezien bij de Ideal betaling een korting van 5 euro was verwerkt en bij de creditcard niet. Snappcar vond het in deze situatie redelijk om die 5 euro dan in te houden bij het terugstorten van de creditcardbetaling.
    Ondanks deze vervelende ervaring toch nog een tweede keer een auto willen huren via Snappcar echter door onvoorziene omstandigheden en in samenspraak met de verhuurder enkele uren voordat de huur in zou gaan toch moeten annuleren, volgens de verhuurder was dit geen probleem en zou het geld worden teruggestort. Snappcar zegt echter geen geld terug te storten en wijst voor annuleringen binnen 24 uur op het 'boetebeleid' welke verstopt staat in de algemene voorwaarden. Buiten dat het niet getuigd van enige service hadden we dit nooit kunnen weten aangezien de link naar het boetebeleid(gekke naam voor annuleringsvoorwaarden) zowel mobiel als via laptop niet werkt.

    Uiteindelijk is de onterecht ingehouden korting 'opgelost' door een tegoedbon van 10 te geven die wij waarschijnlijk nooit gaan gebruiken. Het geld voor de annulering hebben wij tot op heden niet teruggezien en wij zullen dan ook eventuele verdere stappen in overweging gaan nemen.

    Wij hebben daarbij meerdere malen gevraagd om een telefonische afstemming maar hier wordt tot op heden iedere keer niet op ingegaan.

    Door: Rens van de Reep03-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Bestelwagen

    Zonder meer heel slecht dat het meer dan 4 weken duurt, voordat de borgsom wordt teruggestort. Belachelijk gewoon!

    Door: José Buchanan31-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5
    rating

    1 car for a day

    Company of scammers. They have endless hidden fees and will withhold your deposit for a month before you yourself go and reinsert your bank account number and ask for the deposit to be refunded separately.

    At the end of the day you pay much more than with a normal rental, but you get a worse car.

    Door: Luca B.11-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Warning - untrustworthy & unprofessional

    Snappcar doesn't follow their own policies when dealing with renters. The customer service was unprofessional, the case handling was sloppy and they even passed on a paid invoice to a collection agency. I could not be happier that as a renter you can leave at your first bad experience.. Case's prob different when you're stuck on a leased car......

    Door: Annika Ostman28-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Huurauto

    Ik adviseer je om nooit te huren via Snappcar! Eerst wordt er in je gezicht gesmeten dat je een borg van 250 euro moet betalen om je boeking af te kunnen ronden. Is meestal zo bij het huren van een auto, maar dan wordt het duidelijk verteld en ook wanneer je het terug krijgt. Bij Snappcar heb je een leuk dagje achter de rug met de huurauto. Je leverd de auto netjes en in goede staat bij de verhuurder. Daarna ga je naar de app om je borg terug te boeken. Maar nee hoor, er wordt weer iets nieuws in je gezicht gesmeten. Namelijk dat je de borg pas na 17 dagen terug krijgt i.v.m. boetes en blablabla. Ik een e-mail gestuurd en word direct verwezen naar een forum waarin hetzelfde staat. Ik dacht oké dan maar even wachten, omdat ik geen keus heb. Nu kijk ik 4 dagen later weer in de app en ik zie staan 'U KUNT DE BORG NA 71 DAGEN NA JE LAATSTE BOEKING TERUG VRAGEN'. Wat is dat voor een schandalige regel?! Als je een Lamborghini Urus huurt krijg je je borg zelfs na in goede staat inleveren meteen terug?! Ik huur een Citroên C1 en moet 2,5 maand wachten op mijn borg van €250,-? Zijn jullie helemaal gek geworden?!?!?!

    Door: J. A29-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Verhuren via Snappcar

    Na 2 jaar verhuren via Snappcar ben ik er klaar mee. De stand: 44 verhuren, 43 keer een smerige auto terug en 4 keer schade. En dan verhuurde ik alleen aan mensen met minstens 3 goede reviews. Verzekering is prima geregeld via Allianz maar het kost allemaal een hoop extra werk, tijd, kilometers en milieubelasting. En dat vindt Snappcar allemaal voor risico van de verhuurder. Ja, het levert een paar honderd euro per jaar op maar die wegen niet op tegen het gezeik er omheen.

    Door: kisp17-08-2020
    Robin04-10-2020

    Hey! Super fijn dat je een eerlijke review hebt achtergelaten. Ik wil mijn auto verhuren via Snappcar, maar ik vindt alleen maar positieve reviews. Vond dat een beetje verdacht, dus ben blij met jouw tegengeluid. Mag ik vragen hoeveel je hebt verdient aan die 44 keer verhuren? En kreeg je veel animo voor je auto op basis van de locatie waar deze stond? Graag hoor ik van je, Groet Robin

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    FAQ

    Is SnappCar een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 27 ervaringen geplaatst over SnappCar. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4.6 gekregen, waarbij 59% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is SnappCar actief?

    SnappCar is vooral actief in de categorie Autodiensten en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Autoverhuur

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van SnappCar gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.