NederlandReview

    Ervaringen SnappCar

    Overweegt u een auto te huren of te verhuren via Snappcar? Lees hier eerst alle ervaringen van anderen. Wanneer u van plan bent om een auto te huren, heeft u waarschijnlijk veel vragen. Niet alleen speelt de huurprijs een rol bij deze overweging, maar ook hoe het zit met de verzekeringen en pechhulp. Door de ervaringen van anderen te lezen, krijgt u al een aardig beeld hoe het zit met de regels omtrent autohuur bij Snappcar. Mocht u zelf ervaring hebben met het huren of het verhuren van een auto, laat het anderen weten door uw beoordeling te schrijven.

    Over Snappcar

    Snappcar is een platform voor autobezitters en mensen zonder een auto. Bij Snappcar vinden ze het zonde dat er zoveel auto’s onnodig stil staan, terwijl mensen zonder auto hiervan graag gebruik zouden willen maken. Hun missie is om Europa schoner, veiliger en socialer te maken. Doordat mensen een auto kunnen delen, is het onnodig om veel auto’s te produceren. Dit kan de CO2-uitstoot op lange termijn reduceren. Het doel is dat Europa in 2018 één procent minder auto’s heeft.

    Een auto eigenaar kan zijn auto aanbieden om te verhuren. Mensen zonder auto die in de buurt wonen, kunnen vervolgens deze auto huren. Dit is ook een goede manier om nieuwe contacten te maken in de buurt. Snappcar is een bemiddelaar tussen auto-eigenaren en mensen zonder auto. In samenwerking met verzekeraar Allianz zijn huurders uitgebreid verzekerd tijdens de huurperiode. Heeft u ervaring met het huren van een auto via Snappcar? Laat het anderen weten en schrijf hier een beoordeling over.


    Enzo Knol rijdt voor het eerst auto. 

    Diensten

    Bij Snappcar kunt u als auto eigenaar uw eigen auto te huur aanbieden. Volgens Snappcar is dit een goede manier om extra geld te kunnen verdienen. Dit bedrag kan wel oplopen tot 1500 euro per jaar. Wanneer uw auto veel stil staat, kan het een goede manier zijn om de kosten van uw auto te betalen. Snappcar biedt u een no-claim bescherming en iedere autohuurder wordt uitvoerig gecontroleerd. Snappcar geeft u online een advies over de dagprijs die u kunt vragen voor de auto en u kunt zelf aangeven hoeveel dagen per maand u uw auto wilt verhuren.

    Wanneer u geen auto heeft, maar wel voordelig een auto wilt huren bij u in de buurt dan kunt u bij Snappcar eenvoudig een auto vinden. U dient zich vooraf te registreren en het enige wat u nog hoeft te doen is uw postcode in te vullen. U krijgt dan direct een overzicht van de beschikbare auto’s bij u in de buurt. U dient een huurverzoek in bij de auto eigenaar en na akkoord betaalt u voor de afgesproken huurperiode. U bent allrisk verzekerd, evenals uw medepassagiers. Daarnaast heeft u 24/7 recht op pechhulp. U kunt al vanaf 25 euro per dag een auto huren. Dit is ongeveer dertig tot vijftig procent voordeliger dan bij een verhuurmaatschappij.

    Klachten

    Wanneer u een klacht heeft dan dient u deze eerst onderling op te lossen. Mocht u er niet uitkomen dan gaat. Snappcar op zoek naar een oplossing. Hiervoor dienen de huurder en de verhuurder beiden een verklaring af te leggen. Snappcar zal dan tussen beiden bemiddelen. Omdat Snappcar een platform is en u rechtstreeks de auto huurt van een particulier of een auto verhuurt aan een buurtbewoner kunt u weinig aanspraak maken bij Snappcar zelf. Uiteraard zijn er richtlijnen waar eenieder zich aan dient te houden. Dit zijn afspraken over bijvoorbeeld het schoonmaken van de auto en de kilometervergoeding.

    Heeft u ervaring met Snappcar en de bijhorende diensten? Schrijf dan een beoordeling.

    Lees hier de ervaringen van echte klanten van SnappCar. Hoe werkt het? Zijn de auto’s wel goed, veilig, schoon, betrouwbaar? Ben je verzekerd? Is er pechhulp?

    SnappCar
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (19)

    5
    63% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5.2
    Service
    rating
    4.2
    Prijs
    rating
    5.6
    Leveren
    rating
    5.2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    sharing = caring

    Ik vind SnappCar echt een topinitiatief. Erg goed idee om in plaats van allemaal zelf een auto te moeten hebben, die met je buren te delen. Dat was voor mij echt een reden om dit te gaan doen. Ook met het oog op milieu en klimaat.

    Soms heb je pech en zijn er inderdaad alleen vieze ragbakken beschikbaar in de buurt, maar als ik eerlijk ben, heb ik daar nooit echt last van gehad. Ik woon ook in een goede buurt, scheelt misschien.

    Ik vind het ook echt een leuk idee dat ik zo meer in verbinding sta met mijn buurt en buurtgenoten; ik deel echt hun auto en vind dat een goed en sociaal idee. Verbinding en contact is zo belangrijk tegenwoordig.

    Door: Bert van Oss23-10-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    handig en goed voor milieu toch!

    Met de feestdagen heb ik nu drie keer gebruik gemaakt van een SnappCar. Ik had het hiervoor slechts een keertje gedaan eerder in het jaar. Het is dus best een handige service, maar je moet een beetje geluk hebben. Ik had alles best vroeg geregeld en alles ging echt prima.
    Ik heb zelf geen eigen auto voor het milieu en door parkeerproblemen (ik woon in het centrum van de stad). Maar soms moet je gewoon toch ergens heen waar geen treinen rijden. Dus een goed initatief naar mijn idee, ook voor het milieu!

    Door: Esther Lodijks03-01-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Auto huren via SnappCar is veel goedkoper

    Paar keer een auto gehuurd via SnappCar en dat bevalt goed, vooral de prijs.
    De auto's die ik tot nu toe had, waren ook gewoon schoon en alles werkte naar behoren.
    Oke, eerlijk is eerlijk: je krijgt niet zo'n splinternieuwe blinkende huurauto hier, maar daar hoef je dan ook niet voor te betalen.
    Ik wil gewoon van A naar B en als ik veel geld bespaar door het via SnappCar te doen, dan heb je aan mij een tevreden mens!

    Door: Jo20-01-2017
    b bakker23-07-2017

    Wil ik voor het eerst een auto huren kan ik niet op de pagina komen helaas.Ik hoop dat het snel opgelost is .

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Auto's delen afhankelijk van woonplaats

    Ik woon in de stad en ik kan altijd makkelijk aan een auto komen via SnappCar. Erg handig initiatief.
    Maar als ik bij mijn ouders ben, die wonen in een dorp in Gelderland, dan vind ik het heel wat minder handig, want daar wordt het gewoon niet echt gedaan, zeker niet in de buurt.

    Maar al met al handig, goedkoper dan een een auto huren of hebben!

    Door: Paul 01-12-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    1 car for a day

    Company of scammers. They have endless hidden fees and will withhold your deposit for a month before you yourself go and reinsert your bank account number and ask for the deposit to be refunded separately.

    At the end of the day you pay much more than with a normal rental, but you get a worse car.

    Door: Luca B.11-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Warning - untrustworthy & unprofessional

    Snappcar doesn't follow their own policies when dealing with renters. The customer service was unprofessional, the case handling was sloppy and they even passed on a paid invoice to a collection agency. I could not be happier that as a renter you can leave at your first bad experience.. Case's prob different when you're stuck on a leased car......

    Door: Annika Ostman28-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    verdienen aan je auto in plaats van dat het alleen maar geld kost

    Wegens geldgebrek hebben wij onze auto op SnappCar gezet
    Het is een handig systeem en werkt voor ons goed
    Vind het wel een spannend idee hoe onze auto telkens terugkomt. Soms ruikt het niet zoals ik gewend ben.
    Maar daar staat tegenover dat we er een beetje aan kunnen verdienen in plaats van dat onze auto alleen maar geld kost.

    Door: Sabrina Mensink27-12-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Goede auto

    Ik dacht serieus dat ik een rammelbak zou huren bij dit bedrijf (wie leent nu zijn goede auto uit??). Je kan een rammelbak huren als je wil, maar bleek dat je ook prima goede autos voor wintersport enzo kan huren. Alles is goed verzekerd dus ging eigenlijk bovenverwachting goed!

    Door: Sjannie26-09-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Huurauto

    Ik adviseer je om nooit te huren via Snappcar! Eerst wordt er in je gezicht gesmeten dat je een borg van 250 euro moet betalen om je boeking af te kunnen ronden. Is meestal zo bij het huren van een auto, maar dan wordt het duidelijk verteld en ook wanneer je het terug krijgt. Bij Snappcar heb je een leuk dagje achter de rug met de huurauto. Je leverd de auto netjes en in goede staat bij de verhuurder. Daarna ga je naar de app om je borg terug te boeken. Maar nee hoor, er wordt weer iets nieuws in je gezicht gesmeten. Namelijk dat je de borg pas na 17 dagen terug krijgt i.v.m. boetes en blablabla. Ik een e-mail gestuurd en word direct verwezen naar een forum waarin hetzelfde staat. Ik dacht oké dan maar even wachten, omdat ik geen keus heb. Nu kijk ik 4 dagen later weer in de app en ik zie staan 'U KUNT DE BORG NA 71 DAGEN NA JE LAATSTE BOEKING TERUG VRAGEN'. Wat is dat voor een schandalige regel?! Als je een Lamborghini Urus huurt krijg je je borg zelfs na in goede staat inleveren meteen terug?! Ik huur een Citroên C1 en moet 2,5 maand wachten op mijn borg van €250,-? Zijn jullie helemaal gek geworden?!?!?!

    Door: J. A29-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Verhuren via Snappcar

    Na 2 jaar verhuren via Snappcar ben ik er klaar mee. De stand: 44 verhuren, 43 keer een smerige auto terug en 4 keer schade. En dan verhuurde ik alleen aan mensen met minstens 3 goede reviews. Verzekering is prima geregeld via Allianz maar het kost allemaal een hoop extra werk, tijd, kilometers en milieubelasting. En dat vindt Snappcar allemaal voor risico van de verhuurder. Ja, het levert een paar honderd euro per jaar op maar die wegen niet op tegen het gezeik er omheen.

    Door: kisp17-08-2020
    Robin04-10-2020

    Hey! Super fijn dat je een eerlijke review hebt achtergelaten. Ik wil mijn auto verhuren via Snappcar, maar ik vindt alleen maar positieve reviews. Vond dat een beetje verdacht, dus ben blij met jouw tegengeluid. Mag ik vragen hoeveel je hebt verdient aan die 44 keer verhuren? En kreeg je veel animo voor je auto op basis van de locatie waar deze stond? Graag hoor ik van je, Groet Robin

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Snappcar rental

    Sinds kort kun je alleen nog maar huren met een deposit van €250. Als je dit met ideal betaald, kan je deposit pas ba 17 dagen gecrediteerd worden! Wanneer je dit aankaart bij de "klantenservice" krijg je het ene botte standaard antwoord na de ander!! Dit was mijn laatste keer Snappcar!

    Door: Sime 27-07-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Zonder enige aanleiding blokkeren van account

    Na meerdere keren netjes gebruik te hebben gemaakt van Snappcar ben ik zonder enige aanleiding van het platform gegooid en is mijn account geblokkeerd en word er gezegd dat dit niet meer kan worden teruggedraaid. Wat is dit voor een rare manier van omgang met klanten.

    Door: Marcel Breedvelt14-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Informatiegesprek SnappCar Private Lease

    Zojuist een zeer haastige belafspraak gevoerd met Snappcar over Private Lease. Als klant ga je een flink financieel committent aan als je gaat private leasen in combinatie met een contract met Snappcar. Daar mag je je hopelijk goed over laten informeren. Toen ik nog een vraag wilde stellen werd ik door de beller gewoon afgekapt in het gesprek want de heer had een volgende belafspraak staan en heeft maximaal 10 minuten per gesprek. Als dit een voorbode is over hoe Snappcar service en dienst verleent krijgen ze een dikke vette onvoldoende. Geeft in elk geval geen vertrouwen om een contract met deze partij aan te gaan want ze hechten niet aan klantrelaties als ze zo worden getraind om op deze wijze acquisitiegesprekken te voeren.

    Door: Kim 24-10-2019
    Robin04-10-2020

    Hey Kim! Dankjewel voor je review! Ik wil graag een auto leasen en verhuren via Snappcar. Kun je mij misschien iets vertellen over de regels omtrent een contract met Snappcar m.b.t. een private lease? Je vind bijna alleen maar positieve reviews Vond dat een beetje verdacht, dus ben blij met jouw tegengeluid. Graag hoor ik van je, Groet Robin

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    No Responsibality

    I rent my car by snappcar. A person rent it for a day. First he check out 10 hours late and we couldn't contact with him. He check out the car with a lot of damages include smoking in the car and few burned place. The snapcar advise me just get back the car and not discuss with the tenant. and also informed me, it is an extreme situation and i can update my damages in 48 hours. please remember the car was extremity messy. We found cigarettes and burned places under the seats and covers. Thanks they send me a car cleaner. The car cleaner company found more burned places , liquids on the plastics and they couldn't clean it.,and damages in the car. After 5 weeks the insurance company did not accept any damages which reported after my checkout (in 48 hours). Now snappcar asking why i did not check out with tenant include all damages:) And leave me alone with insurance company. I had to pay all damages from my pocket without 1 damage from checkout folder. if you are looking someone who will totally rape your car, you can work with Snappcar, sure they will find best tenant for you to lose couple thousand euro.

    Door: ilker geron08-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Don't Lease Here

    Hoewel ik weinig te klagen heb over de autodeelservice van dit jonge bedrijf (het hele huurproces wordt digitaal afgehandeld, enkel huurder-verhuurder contact) laat hun onervarenheid met betrekking tot het contact met klanten nog veel te wensen over. Ik adviseer dan ook om geen auto's te leasen via Snappcar. Ze werken weliswaar samen met PrivateLease, maar van echte samenwerking is geen sprake. Ik ben namelijk enkele maanden over de telefoon voorgelogen dat mijn aanvraag goed binnen was gekomen, en keer op keer werd mij verzekerd dat PrivateLease binnen een week contact met me zou opnemen. Na ruim twee maanden nam ik maar zelf contact op met het leasebedrijf; ze wisten niks van mijn aanvraag en hadden mijn naam nooit voorbij zien komen. Weer gebeld door Snappcar, dit keer door iemand anders, om excuses te maken en wederom met beloftes te komen. Je begrijpt natuurlijk dat ik na deze laatste poging mijn heil maar elders ben gaan zoeken. Via consumentenbond heb ik, letterlijk!, de volgende dag het contract van PrivateLease per mail ontvangen. Ik raad ze dan ook aan de 'samenwerking' met Snappcar te heroverwegen!

    Door: Bilo Withers06-11-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3.5
    rating

    orrible experience

    Unfortunately, I had a really bad experience with snappcar.nl
    Appen that I had a problem with the car and it wasn't included in the insurance. So I had to solve the problem myself.
    My bag gets stolen and so the keys. With a regular company, a small problem like this will be solved easily. With snappcar this is not possible. You have to solve the problem yourself. In my case, they even make it more difficult because the miss informs the person that rant me the car. It was hard to get back the confidence of her to let her send me the second pair. For my experience, I will suggest a professional company.

    Door: giulia01-09-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Snappcar biedt geen ruimte voor betaling



    Snappcar biedt geen ruimte tot betalingen van één dag later. Bij verschillende manieren tot contact geeft SnappCar geen ruimte om een betaling opnieuw te betalen. Ook worden de 200km aantal gratis kilometers veranderd naar 100 km zonder dat men hier op de hoogte van is. Als men later betaald, worden er veertig euro incassokosten bij verrekend. Het ging in dit voorbeeld om 1 dag later betalen dan de deadline. Bij 1 dag later betalen schakelt het bedrijf een incassobureau in. Ook sturen ze je mails om een private auto van hun te leasen . Het is dat iemand mij dit geld kon uitlenen , anders was het bedrag gigantisch geworden.

    Door: Rob Loeffen18-05-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    Terrible service, great idea

    The owner of the car that I have rented received a parking fine. I have contested the fine with the Municipality, won the appeal. However, even though I was all the time in contact with the support team of SnappCar, and received assurances they will not send this to a collection agency until there is a final verdict on the fine, I`ve got an email from Incasso asking me to pay in 2 days or bring me to court.

    Terrible, terrible service. I do NOT recommend!

    Door: Andrei15-12-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Schrijf zelf een review over SnappCar

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is SnappCar een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 19 ervaringen geplaatst over SnappCar. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5 gekregen, waarbij 63% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is SnappCar actief?

    SnappCar is vooral actief in de categorie Autodiensten en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Autoverhuur

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van SnappCar gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.