NederlandReview

    Ervaringen Sixt

    Ben jij bekend met Sixt? Het is een autoverhuur bedrijf welke internationaal werkzaam is. In 105 landen en op 4.000 locaties is het mogelijk om een auto te huren via Sixt. Er kunnen verschillende redenen zijn om een auto te huren. Misschien ben je voor het werk in een ander land en heb je een auto nodig. Natuurlijk kan het ook een prettige en aangename vakantie zijn in een ander land. Ook kun je in je eigen land een auto huren. Misschien is je eigen auto kapot of heb je tijdelijke een (extra) auto nodig. Het is dan slim om naar de mogelijkheden te kijken om een auto bij Sixt te huren.

    Als jij al een keer een auto bij Sixt hebt gehuurd zien we graag jouw beoordeling over hun terug op NederlandReview. NederlandReview verzamelt beoordelingen van tal van bedrijven. Hieronder dus ook Sixt.

    Over Sixt

    Voor het huren van een bestelwagen of huurauto ben je bij Sixt aan het juiste adres. Je kunt online gemakkelijk en snel tegen een aantrekkelijk tarief een auto, cabrio, bestelwagen of andere auto huren. De autoverhuur bedrijven van Sixt zijn gevestigd in het centrum van de steden en in een paar eenvoudige handelingen is het mogelijk om een auto bij hun te huren. In Nederland kun je terecht bij Sixt om een auto te huren. Ze zitten echter in meer dan honderd landen op meer dan vierduizend locaties. Hierdoor is er eigenlijk altijd wel een Sixt verhuurbedrijf in de buurt. In Nederland zie je ze onder andere in Eindhoven, Rotterdam en op Schiphol. Ook tref je ze aan op Tenerife, Parijs, Faro en op Mallorca.

    Hoe werkt sixt? Ze leggen het uit in dit (toffe) filmpje!

    De diensten van Sixt

    Sixt verhuurt stijlvolle en betrouwbare auto’s. Ze hebben een eerste klas wagenpark met auto’s van merken als Audi, Mercedes en BMW. Eigenlijk is het mogelijk om ieder type huurauto te huren bij Sixt. De belangrijkste dienst is simpelweg het verhuren van uitstekende auto’s.



    Klachten of tips over Sixt

    Er is geen aparte pagina op de website van Sixt om een klacht of compliment in te dienen. Natuurlijk is er wel een contactpagina. Als je echter ergens ontevreden over bent dan is natuurlijk de kortste weg om telefonisch contact op te nemen met de lokale vestiging van Sixt. Ook kun je bij het terugbrengen van de auto je klacht indienen over een auto. Door je klacht te bespreken is het vaak mogelijk voor de Sixt medewerkers om een passende oplossing te vinden.

    Wat vind jij van Sixt?

    Heb jij al eens een auto geleend of gehuurd van Sixt? Dan zijn wij benieuwd naar je mening over dit bedrijf. Op NederlandReview kun je jouw beoordeling over Sixt achterlaten. Het is op die manier voor anderen gemakkelijk om snel een goed beeld te krijgen van de dienstverlening van dit bedrijf.

    Ook ervaringen met autohuur van sixt? Of denkt u erover om een auto te huren? Lees hoe dit allemaal werkt van bestuurders die u voorgingen. Lees ervaringen op NederlandReview!

    Sixt
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (92)

    5.4
    48% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5.8
    Service
    rating
    5
    Prijs
    rating
    5.2
    Leveren
    rating
    5.2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    auto huren in Italië

    Voor onze vakantie naar Italië een auto gehuurd. Wij hadden namelijk een huisje geboekt aan het Gardameer. Maar zonder vervoer. Dus vanaf het vliegveld een auto geregeld en dan daarmee naar het Gardameer gereden.

    Nadeel was dat we op het vliegtuig best lang moesten wachten bij de balie om de auto op te halen. Het was kennelijk spitsuur daar, maar er waren maar twee medewerkers. Maar goed, het ging op zich best snel. Alleen wil je na een lange vlucht toch altijd zo snel mogelijk van dat vliegveld weg...

    We kregen de sleutel snel mee, want alles was vooraf betaald en geregeld, inclusief de verzekering. Met de sleutel krijg je dan instructies waar de auto staat en die pak je dan (grote garage!). Eerst goed gecheckt of alle krassen enzo wel waren geregistreerd, maar ik weet niet eens of dat wel moet met een volledige verzekering. Maar alles was wel prima. Er was alleen iets raars met het handvat van de deur aan de achterkant, maar dat was ook aangegeven. Dus toen zijn we weggereden met een volle tank.

    De auto gewoon goed kunnen gebruiken. We hadden hem vooral geboekt om bij het huisje te komen, maar hebben er daarna ook nog een rondje meegereden om het Gardameer want dat is een hele mooie route.
    Best een nieuwe auto, niet zoveel kilometers op de teller! En hij zilver, dat vond ik wel mooi. Verder kun je niet veel kiezen, maar ik vond het wel prima zo ook.

    Het inleveren had ik tegenop gezien, maar dat ging dus heel snel. Je levert gewoon de sleutel weer in en dan is het wel prima kennelijk. Dus bij het inleveren helemaal niet hoeven wachten of niks, wel fijn, want dan kun je snel naar je vliegtuig.

    Dus ja, ik ben eigenlijk wel tevreden! Het wachten op het krijgen van de sleutel was misschien te lang maar verder is alles gewoon goed gegaan.

    Ik zou dus volgende keer weer gewoon voor Sixt kiezen want ik heb geen klachten gehad en ook geen rekeningen achteraf ofzo

    Door: M. Vandervelde 12-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Auto's huren in Nederland erg goed (buitenland anders)!

    Ik huur regelmatig auto's bij Sixt, meestal voor een bezoek aan het hoge noorden van het land, waar ik familie heb zitten. Ze wonen geen van allen bij een openbare vervoerverbinding, daarom is het echt een beter idee om met de auto te gaan. Ik heb geen eigen auto, huren vind ik net zo makkelijk. Ik doe dit zo al jaren en altijd bij Sixt. Ooit zo begonnen en als het goed werkt, waarom van aanbieder wisselen? Ze zijn vriendelijk, ik krijg altijd een nette auto mee zoals beloofd en ik vind de prijs echt meevallen.

    Tot zover verhuur in Nederland : niks op aan te merken, echt niet!

    Met deze goede ervaringen op zak heb ik het ook eens geprobeerd in het buitenland. Hier was het personeel totaal anders en de auto was lang niet in dezelfde staat als ik gewend was in Nederland. Ik heb alles goed laten aantekenen. Na het inleveren deden ze moeilijk over een nieuwe kras, maar gelukkig stopte dat direct toen ze beter in de papieren keken: die kras was er al.
    Hierna heb ik het eens met een andere aanbieder geprobeerd in het buitenland en dat maakte geen verschil: was wellicht nog erger, want hier duurde het geschil over een deuk nog veel langer.

    Ik weet niet wat het is met het buitenland en auto's huren, maar het is kennelijk een enorme pit aan rotzooi.

    Ik ben er zelf mee opgehouden in het buitenland auto's te huren. Tenzij het echt niet anders kan, maar hoe vaak is dat nou zo?

    Voor auto's huren in Nederland daarentegen blijf ik een vaste gebruiker van de wagens van Sixt. Het is kennelijk een totaal ander bedrijf in het buitenland en in Nederland, en ik vermoed dat datzelfde geldt voor andere autoverhuurbedrijven. Ik baseer mijn ervaringen daarom op mijn ervaringen in Nederland bij Sixt, ook omdat ik hier al jaren achtereen met veel plezier huur en in het buitenland slechts eenmalig.

    Door: F. van Dongen 02-08-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    goed voorbereid op reis en nooit problemen!

    ik zorg er altijd goed voor dat ik goed verzekerd ben met een volledige all-risk dekking.
    als er dan krassen of deuken zouden voorkomen, dan ben ik altijd gedekt.

    Ik heb veel reizen gemaakt door Europa en ook door Amerika en daarbij een aantal keer gebruik gemaakt van een auto van Sixt. meestal een beetje een middenmaat, maar in Europa ook wel eens dat allerkleinste formaat, omdat dat in veel grote steden en bergen nou eenmaal wat handiger rijdt. maar dat is ook smaak denk ik.
    ik heb wel eens de nodige kras gemaakt op de auto. dat gebeurt natuurlijk ook erg gauw. je hoeft maar een keer door een ruige weg te rijden, en dat doe je op vakantie, en het kan al raak zijn.
    zelf nooit een echte aanrijding meegemaakt maar wel door veel vuil gereden en ook op rotsige ondergrond, vooral in Amerika. ik had dan geen 4X4 aandrijving, toch daar gereden. dat 'mag' dan eigenlijk niet natuurlijk, maar soms heb je het niet zo door en ja, dan heb je zo een krasje of zelfs meer. ik heb zelfs een keer de wagen nog grauw van het gruis (dirt) in moeten leveren, geen tijd om m ff netjes schoon te maken vooraf.
    Als je goed voorbereid op weg gaat en dus altijd die verzekeringen erbij neemt, dan kan je gewoon niks gebeuren.

    Ik heb met al die reizen nog nooit een cent hoeven bij betalen achteraf. Overigens ook niet bij andere autoverhuurbedrijven waar ik wel eens bij heb gehuurd. want ik was altijd netjes gedekt en dat is altijd afdoende gebleken.

    het zit 'm volledig in de voorbereid. veel plezier!

    Door: rik joosten 13-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Klantenservice

    Even een bericht voor iedereen die in Italie een auto gaat huren; je kan beter de extra verzekering nemen. Je kunt het best op internet de auto boeken, maar de extra verzekering wel het best bij het ophalen van de auto. Wij hadden een auto gehuurd op het vliegveld in Rome. Vraagt ze waar we heen gaan en wij gingen naar Napoli. Dus gaf ze direct aan om de auto volledig te verzekeren (geen eigen risico). Ik dacht dat het hier om een verkooppraatje ging. Maar niet dus. Gelukkig hebben we na wat aandringen van haar dat dan maar toch gedaan en wat een geluk! Die gasten in italie zijn GEKKEN! Ze rijden als gekken en een rijbewijs krijg je bij een pakje boter ofzo. Ik ben zelfs door een smart op de vluchtstrook ingehaald omdat ik kennelijk te langzaam ging. En vooral in het zuiden van italie heb je ongelooflijk slechte wegen, veeeeel slechter dan Belgie. Dus wees gewaarschuwd!! WIj hebben namelijk een enorm gat in de weg geraakt waardoor de ophanging en de veer afbraken. Wel goed geregeld trouwens, we hadden binnen een paar uur een vervangende auto. En door de eigen risico afgekocht te hebben kostte het ons niks. Maar los daarvan...een krasje heb je echt zo te pakken in het zuiden van italie, dus geen eigen risico is een aanrader. Die moet je trouwens gewoon aan de balie afsluiten. Want de auto zelf huren is op internet goedkoper maar de verzekering geven ze je een korting omdat ze je die (alsnog) graag willen verkopen bij de balie. Waarom de auto zelf goedkoper is op internet weet ik niet, maar dat is gewoon zo. Groeten! H.

    Door: H. K. 18-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    auto huren in België

    Auto gehuurd in België voor een vakantie daar.
    We hebben een all risk verzekering erbij genomen een maximale kilometer. we hoefden niet eens zo veel te gaan rijden ofzo maar gewoon om geen risico's te lopen.
    geen enkele problemen gehad.
    we konden de auto zo ophalen en inleveren ging ook snel. achteraf geen rare fratsen of niks.
    dus ik ben helemaal tevreden. maar wel altijd goed om geen risico's te nemen. vooral in België, want daar rijden ze als gekken, maar dat is mijn mening!

    Door: Rogier 18-02-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Huur auto Faro

    Slechte service aan de balie Opdringen van banden verzekering.
    4 weken na inleveren van de auto, zonder schade, proberen ze alsnog een banden schade te claimen terwijl de auto,na inspectie, zonder schade is ingeleverd.
    Oplichting dus!!!!
    Let goed op maak foto’s vertrouw ze niet. Als ze kans krijgen lichtten ze je alsnog op....

    Door: Jansen 17-02-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3
    rating

    Beste autoverhuurbedrijf

    Ik heb denk ik zo wel nu elk autoverhuurbedrijf in nederland gehad. Van thrifty, europcar, boorent, budget etc. En ook van die brokers ertussen zoals rentalcars en cheapcars. Bij die brokers is het voordeel dat je huurt bij de normale autoverhuurbedrijven, maar een stuk goedkoper. Hoe weet ik niet, maar het is er wel goedkoper. Maar op het moment dat je dan een probleem hebt, dan geven die brokers niet thuis, dus niet echt een goed idee. Ik heb helaas niet de luxe om altijd maar te huren waar je wilt, want je bent toch een beetje overgeleverd wat er zit bij bijvoorbeeld een vliegveld. Maar bij al die "zogenaamde" gerenommeerde verhuurders heb je gewoon ook altijd weer gekloot met krasjes etc. Ze proberen allemaal op die manier hun klanten erbij te naaien. Ook een keer gehad dat de tank niet vol was gegooid. (wel dus!!) en ja, bewijs dat dan maar eens. Je hebt als consument geen poot om op te staan. Ik heb nu reeds 3x bij sixt gehuurd en alle keren geen enkele problemen gehad. Wel goed om de auto heen gelopen elke keer om alle krasjes etc op te schrijven, maar daarna ook nooit meer wat gehoord van (onterechte) schade. Ik heb ook een keer een lekke band gehad. Omdat het dichtbij was heb ik toen de reserveband erom gelegd en de auto toen zo ingeleverd. Maar ook dit leverde geen gekke taferelen op. Dus neem het van een ervaren huurder aan. Sixt hoort wel bij de betere van het zooitje!

    Door: Max T. 26-10-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Auto huren bij Sixt

    Verschillende malen een auto besteld bij Sixt.

    Bijna altijd het op één na kleinste model. Die kleinste wagentjes vind ik echt te klein, maar een maatje groter is precies goed. Altijd genoeg ruimte om mijn vrouw en dochter mee te nemen, maar ook wendbaar genoeg voor in de stad. Ik krijg niet iedere keer dezelfde auto of merk mee, maar het is tot nu toe altijd vergelijkbaar geweest. Een maal maar was mijn maat op en kreeg ik tegen hetzelfde bedrag een grotere auto mee. Op zich prima en leuk weer eens groter (auto was echt fors groter), maar ik heb uiteindelijk liever een kleinere maat.

    Als vaste klant vind ik Sixt een prima autoverhuurder. Ik heb ook niet veel ervaringen met andere verhuurbedrijven. Een keertje bij Hertz. Ik heb wel het idee dat dat in het buitenland wisselend kan zijn. Maar zelf huur ik meestal voor een weekend of een dag en blijf dan in de regel in Nederland. Wij hebben zelf geen auto, dat is ons te duur in verband met onderhoud en belastingen, maar wij hebben vrienden in Zeeland en willen ook wel eens een weekendje weg en daar gebruiken we dan een huurauto van Sixf voor.
    Soms reserveren we echt ver van te voren, maar het gebeurt ook wel eens dat we vrij last minute nog eens een auto boeken en eigenlijk gaat dat allebei prima.

    Met een paar tientjes ben je dan klaar, voor ons heel wat goedkoper dan een eigen auto!

    Door: P. Schippers 23-05-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Goede service auto huren handicap vrouw

    Voor een vakantie naar Zwitserland hadden wij een auto gehuurd bij Sixt. In verband met een handicap van mijn vrouw moest dat een grote ruime auto zijn, deze moest speciaal worden aangevraagd. Op de website konden wij niet de benodigde informatie vinden voor de beenruimte en de afmetingen, daarvoor hebben wij toen contact opgenomen met Sixt.

    Ze waren uiterst behulpzaam, van meerdere auto's werden de precieze maten en afmetingen doorgegeven en wij konden gewoon uitgebreid kiezen. Dat was ook wel een vereiste voor ons voor het huren van de auto, maar we waren erg tevreden over deze goede service.

    We hebben uiteindelijk een zeer nette auto meegekregen waar mijn vrouw redelijk comfortabel in kon zitten, toch was deze zeker niet duur.

    Gelukkig wisten wij zo ook zeker welke auto precies wij zouden meekrijgen (normaal kan het ook 'vergelijkbaar' zijn) en dat was ook zo: alles was echt prima geregeld, beter dan verwacht

    Goede service van Sixt! Volgende keer huren wij hier zeker nogmaals. Het scheelt dat we dan al weten welke auto precies wij nodig hebben en willen huren.

    Door: Jacco 08-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Regelmatig huur ik een auto bij Sixt

    Al jaren en jaren huur ik zeer regelmatig een wagen bij Sixt. Ik heb zelf geen auto, dat is mij te duur. Ik ben gewoon veel goedkoper uit als ik een auto huur wanneer ik deze nodig heb en dan krijg je ook gewoon een nette nieuwe auto mee, geen oud barrel. Ik ben zeer tevreden over Sixt, Ik heb een vaste locatie, ze zijn er vriendelijk en het is er meestal niet druk. Ik heb serieus nog nooit een probleem gehad met de afwerking of wat dan ook, krijg altijd een nette auto mee en ze zijn altijd vriendelijk bovendien. Ik weet niet hoe het bij andere bedrijven werkt of zelfs andere filialen, maar ik ben hier erg tevreden over. Meestal reis ik overigens alleen, dan reis ik meestal met de trein, maar soms heb je nou eenmaal spullen te vervoeren of een heel enkele keer moet ik ergens heen waar je met de trein nou eenmaal niet zo makkelijk komt. Net zo makkelijk huur ik dan een auto. Meer dan een paar tientjes kost dat niet en het gemak is groot. Dus ik ben erg tevreden over de diensten van Sixt en zie mijzelf hier nog langer gebruik van maken.

    Door: Ronald Fransse 09-01-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Sixt auto verhuur Porto

    Wat een verschrikkelijk slechte autoverhuurder! Bij inschrijven op vliegveld Porto werd ons aangeven dat jezelf de auto niet hoeft na te lopen. Bij het afhalen krijg je eigenlijk ook niet de tijd om de staat van de auto goed te bekijken. Je gaat namelijk niet samen de auto langs op bestaande schade, dat is al gebeurd voordat jij arriveert en daarna is het snel handtekening zetten en wegwezen.
    Vervolgens constateert men bij het terugbrengen een tweetal plekjes (een krasje op een velg en een kleine inkeping op het dak) waar je gaan enkele weet van hebt en die met het blote oog ook nauwelijks waarneembaar zijn.
    Je bestrijdt dit, maar verzet is zinloos. Verteld wordt dat je hierover een mail zult ontvangen met de geconstateerde schade en daarna wordt gemaild over de gevolgen. De eerste mail met de geconstateerde schade ontvang je direct, maar in de twee weken daarna hoor je niets. Je belt en men vertelt dat je binnenkort een mail zult ontvangen met de uitkomst van het onderzoek naar de financiële gevolgen. Verteld wordt dat je daarna nog de mogelijkheid krijgt om te reageren met jouw zienswijze en dat je zolang nog niet hoeft te betalen.
    Bijna 2 maanden later wordt er een bedrag van meer dan € 800 van mijn creditcard afgeschreven van Sixt zonder enige kennisgeving vooraf.
    Kwaad weer met Sixt gebeld en wat blijkt er zijn wel 2 mails gestuurd , maar naar een verkeerd mailadres (terwijl mijn goede mailadres wel al eerder door hen gebruikt is en dus bekend was). Een kwestie van jammer dan voor Sixt. Ze sturen de eerder naar het verkeerd, niet bestaande mail adres toegestuurde mails alsnog naar het goede adres op en vertellen mij dat ik alsnog kan reageren. Mijn verzoek is om dan ook het afgeschreven bedrag eerst terug te storten, omdat men zich niet aan de toezegging heeft gehouden mij eerst hierover een mail te sturen, waarop ik kan reageren.
    De dame aan de telefoon is het daar niet mee eens, want ze hebben wel zoals beloofd mails gestuurd, Dat dit naar een verkeerd adres is gegaan is volgens haar niet relevant.
    Dit soort opmerkingen getuigt van een ongekende minachting van de klant.
    Het is dat ik buiten Sixt om verzekerd was voor een groot deel van de schade. Er zijn mensen die zeggen dat in feite op deze manier ook sprake is van een soort van verzekeringsfraude. Hoe dan ook, deze kennismaking met Sixt was voor mij, eens maar nooit meer. Mijn advies aan anderen, blijf ver uit de buurt van Sixt.

    Door: Ju Mak 07-02-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    huurauto Sixt in IJsland

    Sixt probeert mij op te lichten door schade te claimen, die ik NIET heb veroorzaakt. Bij het ophalen van de auto waren er meer beschadigingen dan aangegeven op het formulier. De baliemedewerker wilde het formulier niet aanpassen (hij had het te druk) en adviseerde om dan maar foto's te nemen van de beschadigingen. De auto kon bij teruggave niet worden gecontroleerd omdat het kantoor ("s morgens vroeg) nog niet open was. We hebben de auto volgens voorschriften geparkeerd. Na een maand(!) kreeg ik een claim van EU 900,-- voor een kras, die niet door mij is veroorzaakt. Er loopt nog een procedure want Sixt eist betaling en ik weiger slachtoffer te worden vanoplichting.

    Door: Cornelia 31-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3.5
    rating

    Huurauto

    Via Discovercars een auto gehuurd bij Sixt. Een BMW X2 automaat, daar aangekomen bleek volgens Sixt onze auto geannuleerd bij Discovercars wegens geen beschikbaarheid. Uuhh pardon, hier is ons niets over bekend! Sta je daar met je voucher. Gebeld met Discovercars en deze wisten van niets en heeft een lang gesprek gevoerd met Sixt. Deze bleven bij hun standpunt dat de BMW geannuleerd was. Uiteindelijk werd er een veel kleinere auto aangeboden en geen automaat. Dat was geen optie daar we met klanten op pad moesten. Na veel gezeur een andere auto, iets kleinere auto (een Audi A3) kunnen huren, rechtstreeks via Sixt voor heel veel meer geld en ik moest maar een klacht indienen bij Discovercars. Om het verhaal niet te lang te maken, Discovercars geeft Sixt de schuld en Sixt geeft Discovercas de schuld. De aanbetaling aan Discovercars zijn we grotendeels kwijt, 115 euro en daarnaast nog een betaling aan Sixt van € 514 extra ipv de € 373 voor de grotere BMW X2 automaat.
    Refund van
    € 80 euro. Schandalig deze service van beide bedrijven! Voor ons dus nooit meer Sixt of Discovercars!

    Door: Johann Diermeier 29-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    auto gehuurd in Malaga

    auto gehuurd in Malaga
    eerst bijna via dezelfde reisorganisatie gedaan van de vakantie zelf maar toen toch nog wat rond gegoogeld en bij sixt beland want die hadden een aanbieding/
    Echt veel goedkoper.
    terplaatse op het vliegtuig met een andere organisatie dan sixt,
    maar het klopte wel allemaal en we kregen gewoon een prima auto mee
    wel jammer dat we niet konden kiezen, want dat had ik leuk gevonden.
    maar we kregen een mooi wit wagentje mee
    weinig kilometers op de stand enzo en zag er ook schoon uit (vind ik wel belangrijk)

    bij het inleveren hoefden we niet veel te doen. gewoon de sleutels naar de mevrouw op het vliegveld brengen en het was ok
    Ze liep de auto zelfs niet meer na of niks

    Dus prima geregeld en een stuk goedkoper dan wanneer we het bij de reisorganisatie zelf hadden gedaan dus dat is fijn!

    Door: Carlijn g. 20-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Huur van een BMW (tip)!

    Ervaringen bij sixt zijn altijd super, duidelijke afspraken en zeker de beste keuze als je een leuke auto zoekt. Meermaals een BMW cabrio gehuurd, als fanaat is dit natuurlijk al snel leuk ;).

    Ik vergelijk zelf altijd verhuurders, dan krijg je over het algemeen een lagere prijs voor dezelfde auto. Hoe het kan weet ik niet, maar scheelt al snel enkele tientjes.

    Ook een keer voor vakantie 3 weken een auto gehuurd, helaas een lekke band gekregen maar binnen 1 uur een transporteur met nieuwe auto ter plaatse. Dat is pas service

    Door: paul 19-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Seat Ibiza

    We huurden een auto bij Sixt op Faro AirPort. Wij werden vriendelijk ontvangen en kregen een update aangeboden. In ruil daarvoor hoefden wij niet zelf te tanken, maar zouden zij dat voor ons doen tegen een aantrekkelijke literprijs. Wat we bij het inleveren pas hoorden was dat je dan wel je hele tank moet leegrijden. Wij hadden nog een halve tank over en zijn het geld daarvoor kwijt. Wat nog veel kwalijker was, was dat er schade in rekening werd gebracht die wij niet hadden veroorzaakt. Een krasje op een wieldop. Kost me zo even €119,13 extra.
    Gezien de andere reviews vrees ik dat dit het verdienmodel is en dat vind ik zeer kwalijk.

    Door: Gerrit 07-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    BMW

    Schandalig bedrijf, geen zaken doen!

    Door: Verhoeven 07-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Autohuur

    1. I booked a car for 12 days for the amount of 284,94.

    2. With that I got 2.400 free kilometers. In total I drove 2.630 km. The charge per extra km was 0,17 cents/km. Therefore 39,10 in total for the extra driven km's.

    3. I returned the car three days earlier than expected.

    4. According to Sixt I now owed 368,93. So 84,99 more than the original rental agreement.

    5. So I actually ended up paying more for returning the car three days early. Does this makes sense to anybody? It does to Sixt Customer Service and their after sales calculation team.

    Door: Aernout Ackerman 06-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    auto huur

    SIXT heeft mij opgelicht. Auto opgehaald op het vliegveld van Heatrow en de auto moest weer ingeleverd worden op het vliegveld van Bristol.
    Toen ik weer thuis was zag ik dat SIXT een bedrag van bijna 400 euro extra heeft afgeschreven van mijn creditcard. Dit kon geen schade of het niet aftanken zijn.
    Na het contract grondig te hebben bestudeerd kon ik achter halen dat SIXT mij op slinkse wijze een upgrade in rekening heeft gebracht.
    Ik heb nooit om een upgrade gevraagd en upgrade is ook niet ter sprake gekomen, ik kon tussen twee auto’s kiezen daarbij werd gezegd dat de Peugeot iets groter is.

    Uiteindelijk wordt het contract geprint (0.5 m kassapapier, met enorm veel getallen), de baliemedewerker omcirkeld een aantal (in zijn ogen) belangrijke zaken. Zoals inleveradres, totaal bedrag etc. Maar hij heeft niet de upgrade omcirkelt en ook niet benoemd.

    Omdat de auto door mijn werkgever is gehuurd kon ik op basis van het totaal bedrag niet weten dat er iets niet klopte. En het feit dat ik de auto elders moest inleveren, was dit voor SIXT een uitgerekend moment om deze truc uit te halen.
    Nadarhand via de website klacht ingediend, nooit een reactie ontvangen. Werkgever heeft contact gezocht met SIXT en zij hebben alleen het contract opgestuurd gekregen (uiteraard zonder de omcirkelde bedragen).

    Het komt er op neer dat ik een Peugeot gereden heb maar een premium class Land Rover betaald heb. Volgens de SIXT website is de auto waarin ik in reed gewoon uit het standaard assortiment.

    Het was de eerst keer dat ik SIXT had, maar het is zeker de laatste keer.

    Door: Arnold Leus 28-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Huur auto

    !! NOOIT HUREN BIJ SIXT !!

    Kan iemand advies geven? Ergens in 2017 hebben wij een BMW gehuurd. Bij het inleveren was er niks aan de hand. 2 weken later krijgen we een mail dat er een krasje op de achterbumper zit welke wij niet hebben veroorzaakt!! Vervolgens hebben wij hier op gereageerd dat de schade niet van ons afkomt en dat we het bedrag van maarliefst 2000€!!! Niet gaan betalen. Hier hebben wij 1 jaar lang geen reactie op gehad. Begin dit jaar hebben wij pas terugkoppeling gekregen dat ze het uit handen hebben gegeven aan een incassobureau. Wij proberen al meerdere malen contact te leggen met het desbetreffende incassobureau maar telkens zonder resultaat. Wij krijgen het bedrijf absoluut niet te pakken. Heeft iemand enig idee hoe we dit moeten aanpakken? Er staat dus een te betalen bedrag open van 2000,- voor schade die niet door ons is veroorzaakt...

    Één grote oplichters bende !!

    Door: Naomi 23-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Schrijf zelf een review over Sixt

    Uw beoordeling


    FAQ

    Is Sixt een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 92 ervaringen geplaatst over Sixt. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5.4 gekregen, waarbij 48% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Sixt actief?

    Sixt is vooral actief in de categorie Autodiensten en daarbinnen gespecialiseerd in de sector Autoverhuur

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Sixt gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.