NederlandReview

    Ervaringen Sixt

    Ben jij bekend met Sixt? Het is een autoverhuurbedrijf dat internationaal werkzaam is. In 105 landen en op 4.000 locaties is het mogelijk om een auto te huren via Sixt. Er kunnen verschillende redenen zijn om een auto te huren.

    Misschien ben je voor het werk in een ander land en heb je een auto nodig. Natuurlijk kan het ook een prettige en aangename vakantie zijn in een ander land. Ook kun je in je eigen land een auto huren. Misschien is je eigen auto kapot of heb je tijdelijke een (extra) auto nodig.

    Het is dan slim om naar de mogelijkheden te kijken om een auto bij Sixt te huren. Maar vergelijk dan wel altijd eerst de ervaringen van eerdere klanten in hun reviews. Is Sixt wel betrouwbaar? Sta je achteraf niet voor verborgen kosten? Een bedrijf kan nog zo'n mooi verhaal ophangen; het zijn hun klanten die de echte ervaringen hebben! Lees dus hun reviews op NederlandReview.

    Als jij al een keer een auto bij Sixt hebt gehuurd zien we graag jouw beoordeling over Sixt terug op NederlandReview. NederlandReview verzamelt beoordelingen van tal van bedrijven. Hieronder dus ook Sixt.

    De geschiedenis van Sixt autoverhuur

    Sixt autoverhuur is opgericht in 1912 door de Duitser Martin Sixt en is één van de grootste autoverhuurbedrijven in Europa. Ze hebben tegenwoordig niet alleen in Europa locaties waar je een auto kan huren; over de hele wereld kan je een auto huren bij Sixt.

    Ze zijn actief in meer dan 100 landen en er zijn meer dan 4.000 vestigingen. Ze hebben enorm kunnen groeien met een klantenservice en betrouwbare auto’s, bestelwagens en motoren.

    In Nederland werd in 1998 de eerste Sixt vestiging op Schiphol Airport geopend en met tegenwoordig meer dan 40 vestigingen hier, kun je dus niet alleen op vakantie maar ook voor autoverhuur services in Nederland terecht bij Sixt.

    Hoe werkt sixt? Ze leggen het uit in dit (toffe) filmpje!

    Waar zitten de Sixt locaties? Waar kun je een auto huren bij Sixt?

    In Nederland kun je terecht bij Sixt op verschillende plaatsen om een auto te huren. Elke vestiging kan net weer een andere ervaring opleveren. Zo kan het gebeuren dat je bij Sixt Maastricht heel goed bent geholpen, maar dat je een heel andere klantervaring opdoet bij Sixt Rotterdam.

    - Sixt Amsterdam
    - Sixt Rotterdam
    - Sixt Eindhoven
    - Sixt Hoofddorp of Sixt Schiphol
    - Sixt Utrecht
    - Sixt Groningen
    - Sixt Den Haag
    - Sixt Maastricht
    - Sixt Almere

    Sixt zit echter in meer dan honderd landen op meer dan vierduizend locaties. Hierdoor is er eigenlijk altijd wel een Sixt verhuurbedrijf in de buurt, bijvoorbeeld op Tenerife, in Parijs, Faro en op Mallorca.

    De diensten van Sixt

    Sixt verhuurt stijlvolle en betrouwbare auto’s. Ze hebben een eerste klas wagenpark met auto’s van merken als Audi, Mercedes en BMW. Eigenlijk is het mogelijk om ieder type huurauto te huren bij Sixt.

    De belangrijkste dienst is simpelweg het verhuren van uitstekende auto’s. Daarnaast biedt het bedrijf een verhuisservice aan en een airport shuttle. Daarover lees je meer hieronder.

    Hoe leg je contact met Sixt? Waar kun je terecht met klachten over Sixt?

    Er is geen aparte pagina op de website van Sixt om een klacht of compliment in te dienen. Natuurlijk is er wel een contactpagina. Als je echter ergens ontevreden over bent dan kun je elefonisch contact opnemen met de lokale vestiging van Sixt.

    Ook kun je bij het terugbrengen van de auto je klacht indienen over een auto. Door je klacht te bespreken is het vaak mogelijk voor de Sixt medewerkers om een passende oplossing te vinden.

    Via welke kanalen is Sixt te bereiken?

    Sixt is een bedrijf dat 24-uurs service biedt en zijn bereikbaar via diverse kanalen. Sixt volgt trends en ontwikkelingen en dit is te zien aan de veelheid aan online kanalen waarop ze te volgen en bereiken zijn.

    Via de volgende kanalen kan je Sixt bereiken:
    • Telefoonnummer (nationaal): voor (vragen over) reserveringen en schademeldingen, bel naar +31 (0)23 56 986 56.

    • E-mail voor reserveringen: reservations-benelux@sixt.com.
    • E-mail voor schademeldingen: damage@sixt.com.
    • E-mail voor algemene vragen: klantenservice@sixt.com.

    • Postadres (nationaal): Sixt B.V, Kruisweg 791, Postbus 253, 2130 AG Hoofddorp.
    • Contactformulier: het contactformulier kun je niet alleen gebruiken voor vragen, opmerkingen of klachten, maar ook voor annuleringen, omboeken of bijvoorbeeld het opvragen van factuur. De link naar het contactformulier is: https://www.sixt.nl/informatie/contact/e-mail/.

    Waar kun je Sixt volgen op sociale media?

    Sixt is actief op verschillende sociale media:
    • Sixt op Facebook: je kan Sixt berichten sturen op Facebook en doorgaans op werkdagen tussen 8:00 en 20:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 en 13:00 kan je respons verwachten. De link naar de Facebook pagina is: www.facebook.com/sixt.nederland.

    • Sixt op Twitter: je kan Sixt berichten sturen op Twitter en doorgaans op werkdagen tussen 8:00 en 20:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 en 13:00 kan je respons verwachten. De link naar het Sixt Twitter account is: https://twitter.com/SixtBELUX.

    • Sixt op YouTube: via het internationale en officiële YouTubekanaal van Sixt vindt je interessante video’s op gebied van autohuur, auto’s, autosport en kun je alle commercials van Sixt bekijken. Ga naar de volgende link om het kanaal te volgen: https://www.youtube.com/user/sixt.

    Voertuigen boeken en locaties

    Een auto huren doet u waarschijnlijk vaker in het buiten- dan binnenland, maar ook hier in Nederland hanteren ze dezelfde standaard als dat je gewend bent van Sixt in het buitenland. Er zijn diverse manieren hoe je kan boeken: telefonisch, op de website of via de app van Sixt.

    Bij elke vestiging zijn de procedures en service hetzelfde, dus heb je vaker een auto gehuurd via Sixt, dan weet je ongeveer wat je kan verwachten. Dit maakt Sixt een betrouwbare keuze voor het huren van een auto. Wat betreft de keuze uit voertuigen kun je een groot en betrouwbaar aanbod verwachten.

    Je kan bij Sixt personenauto’s, bestelwagens, motoren, terreinwagens en cabrio’s huren. Voor elke situatie en locatie hebben ze een optie.

    Ook wat betreft de keuze aan merken is een ruim aanbod. Je kan kiezen uit meer dan 20 automerken: niet alleen bekende merken als BMW, Audi of Mercedes kan je uit kiezen, maar ook bijvoorbeeld Jaguar, Kia, Volvo of Mini.

    Via de volgende link vind je een lijst met alle landen en locaties over de hele wereld waar je een Sixt voertuig kan huren. Ook kan je hier via het selectiemenu de juiste auto, op de juiste locatie vinden en reserveren: https://www.sixt.nl/huurautos.

    Hoe kun je mobiel boeken bij Sixt?

    Sixt heeft wereldwijd succes omdat ze goede service bieden en mee gaan met trends en ontwikkelingen. Zo heb je de mogelijkheid om altijd en overal snel en probleemloos te boeken met de Sixt app.

    De mobile app is te downloaden via de Apple Store, Google Play, Windows Store en Blackberry World. De apps bieden verschillende functies aan die handig zijn wanneer je onderweg bent en a-la-minute wilt boeken:
    • De app is GPS gebaseerd.
    • Toegang tot de Sixt Unlimited Service.
    • Exclusief in de mobile app: selecteer 30 minuten voor het ophalen het gewenst voertuig.
    • Inzage en annulering van eerdere reserveringen is mogelijk via het klantcentrum.
    • Toegang tot alle groepen te verhuren auto’s inclusief vrachtauto’s.

    De overige functies per app soort kunnen van elkaar verschillen. Wil je meer weten over de app voor jouw eigen telefoon? Ga dan naar www.sixt.nl/services/mobiel-boeking/ voor meer informatie over de app en het downloaden van de app voor je smartphone of tablet.

    Wat zijn Sixt Cards?

    Wanneer je vaker auto’s huurt via Sixt zowel zakelijk als privé, is het aan te raden om een Sixt Card aan te vragen. Met deze kaart kun je genieten van diverse voordelen zoals kortingen, upgrades en het sneller huren van een huurauto.

    Met de Sixt Card sla je namelijk de wachtrij en de huurformaliteiten over. Met de Sixt Card zijn je persoonlijke gegevens en andere belangrijke informatie namelijk bekend bij Sixt.

    De Sixt Cards zijn er in diverse uitvoeringen:
    • De Express Sixt Card: deze kaart is voor alle Sixt klanten. Je slaat de huurformaliteiten over, je kan genieten van voordelige self-service tarieven en kunt hem combineren met de Sixt app. Bovendien kan je deze kaart gebruiken voor Sixt Flexi-rent; een combinatie tussen dagelijks huren of lange termijn huren, zeer geschikt voor commerciële doeleinden.

    • De Ladies Sixt: speciaal voor vrouwen die willen genieten van aantrekkelijke kortingen, bijvoorbeeld op de limousine service en je kan sparen voor leuke acties. Bovendien heb je met deze kaart extra service bij pech onderweg.

    • De Corporate Sixt Card: met deze kaart heb je dezelfde extra service als de Express Sixt Card plus nog een aantal andere interessante zakelijke opties zoals sparen voor Miles bij de luchthaven partners, extra service bij pech onderweg en de Sixt Business Rental Portal. De Sixt Business Rental Portal geeft je een op maat gesneden versie van de Travel Policy die geldt op jouw bedrijf, een eigen inlog en voordelige zakelijke tarieven.

    • De Gold Sixt Card: Deze kaart kun je aanvragen wanneer je vaker dan vijf keer per jaar huurt. Met de kaart geniet je van de voordelen van de Express Sixt Card plus nog meer. Zo kan je niet alleen sparen voor Miles bij de luchthaven partners, maar ook punten bij de hotel partners. Met Preferred Mobile service heeft Sixt altijd een huurauto voor je klaar staan wanneer je tot 48 uur van te voren belt. Voorrang bij elke locatie op een huurauto dus. Als laatste kun je met deze kaart veel korting krijgen op huren.

    • De Platinum Sixt Card: Deze kaart is voor iedereen die vaker dan twintig keer per jaar een voertuig huurt en kun je genieten van veel exclusiviteit. Zo heb je bij beschikbaarheid altijd recht op een upgrade, kun je genieten van hoge kortingen, spaar je Miles bij partner luchthavens en punten bij partner hotels bij iedere keer dat je huurt en heb je toegang tot De Sixt Business Rental portal.

    Wanneer je in het bezit bent van een Sixt Card kun je online terecht in het Sixt Express Center. Hiermee regel je alle zaken voorafgaand aan het halen van de auto online en kun je optimaal genieten van snelle service. De Sixt Express service is niet alleen mogelijk met de Sixt Card maar ook met een creditcard.

    Wat is de Airport Shuttle van Sixt?

    Onder de naam van een andere website biedt Sixt chauffeursdiensten aan. Op de website www.mydriver.com kun je diverse diensten reserveren.

    De website wordt voornamelijk gebruikt voor het reserveren van luchthaven transfers, maar ze bieden ook de volgende diensten aan:
    • Chauffeurdienst: wanneer je bijvoorbeeld niet bekend bent met een stad, of wanneer je om wat voor reden dan ook eens wilt genieten van de luxe van een VIP service tegen een aantrekkelijke prijs. De chauffeurs van mydriver.com zijn getraind om de rit zo plezierig mogelijk te maken en bieden net even die extra service die je mag verwachten van een chauffeur.

    • Transfer tentoonstelling: een chauffeursdienst wanneer je wilt genieten van extra service in luxe auto’s voor grote groepen naar speciale gelegenheden. Je kunt kiezen uit Economic, Business of First Class voertuigen.

    • Limousine service: voor wanneer je echt voor klasse gaat, in elke stad en voor elke gelegenheid te boeken.

    Hoe werkt de Sixt Verhuisservice?

    Voor verhuizingen en ander transport heeft Sixt diverse voertuigen en busjes beschikbaar die een verhuizing optimaal maken. Naast het huren van een geschikt voertuig is het ook mogelijk om diverse verhuismaterialen bij Sixt te huren en vind je nuttige informatie over verhuizen op de website van Sixt zoals de ‘verhuischecklist’ en ‘rijtips’.

    Sixtblog

    Sixt biedt verschillende soorten service en dienstverlening en de mogelijkheden bij Sixt zijn enorm. Dit zie je terug aan de uitgebreide website. Om de website overzichtelijk te houden, maar gebruikers van de service van Sixt nog beter te informeren op gebied van nieuws over autohuur, is er een aparte website in het leven geroepen voor al dit nieuws.

    Op de Nederlandse blogsite www.sixtblog.nl kun je alles te weten komen over bijvoorbeeld evenementen, autonieuws, goede doelen acties waar Sixt bij betrokken is en speciale aanbiedingen tijdens feestdagen.

    Wat vind jij van Sixt?

    Heb jij al eens een auto geleend of gehuurd van Sixt? Dan zijn wij benieuwd naar je mening over dit bedrijf. Op NederlandReview kun je jouw beoordeling over Sixt achterlaten. Het is op die manier voor anderen gemakkelijk om snel een goed beeld te krijgen van de dienstverlening van dit bedrijf.

    Ook ervaringen met autohuur van Sixt? Of denkt u erover om een auto te huren? Lees hoe dit allemaal werkt van bestuurders die u voorgingen. Lees ervaringen op NederlandReview!

    Sixt
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (124)

    4.8
    46% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5.6
    Service
    rating
    4.2
    Prijs
    rating
    4.8
    Leveren
    rating
    4.6

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over Sixt

    Uw beoordeling

    auto huren in Italië

    Voor onze vakantie naar Italië een auto gehuurd. Wij hadden namelijk een huisje geboekt aan het Gardameer. Maar zonder vervoer. Dus vanaf het vliegveld een auto geregeld en dan daarmee naar het Gardameer gereden.

    Nadeel was dat we op het vliegtuig best lang moesten wachten bij de balie om de auto op te halen. Het was kennelijk spitsuur daar, maar er waren maar twee medewerkers. Maar goed, het ging op zich best snel. Alleen wil je na een lange vlucht toch altijd zo snel mogelijk van dat vliegveld weg...

    We kregen de sleutel snel mee, want alles was vooraf betaald en geregeld, inclusief de verzekering. Met de sleutel krijg je dan instructies waar de auto staat en die pak je dan (grote garage!). Eerst goed gecheckt of alle krassen enzo wel waren geregistreerd, maar ik weet niet eens of dat wel moet met een volledige verzekering. Maar alles was wel prima. Er was alleen iets raars met het handvat van de deur aan de achterkant, maar dat was ook aangegeven. Dus toen zijn we weggereden met een volle tank.

    De auto gewoon goed kunnen gebruiken. We hadden hem vooral geboekt om bij het huisje te komen, maar hebben er daarna ook nog een rondje meegereden om het Gardameer want dat is een hele mooie route.
    Best een nieuwe auto, niet zoveel kilometers op de teller! En hij zilver, dat vond ik wel mooi. Verder kun je niet veel kiezen, maar ik vond het wel prima zo ook.

    Het inleveren had ik tegenop gezien, maar dat ging dus heel snel. Je levert gewoon de sleutel weer in en dan is het wel prima kennelijk. Dus bij het inleveren helemaal niet hoeven wachten of niks, wel fijn, want dan kun je snel naar je vliegtuig.

    Dus ja, ik ben eigenlijk wel tevreden! Het wachten op het krijgen van de sleutel was misschien te lang maar verder is alles gewoon goed gegaan.

    Ik zou dus volgende keer weer gewoon voor Sixt kiezen want ik heb geen klachten gehad en ook geen rekeningen achteraf ofzo

    Door: M. Vandervelde12-12-2019
    Wim Traag06-07-2020

    Total losers For a business trip last week April I booked early March 2020 a car to be picked up at Dublin airport. Due to COVID-19 I have to cancel my trip as well as all arrangementen I had made. I canceled my hotel “Cellbridge manor hotel” without any problem . Cancelling the car at SIXT was quite strange. Cost for cancelation was higher than the previously paid rental cost. So I decided to ask a voucher given me the possibility to hire a car once it was possible to travel to Ireland. On May 1th I received an e-mail from SIXT with a request to write a review how the pick-up at Dublin airport was.? Never will use SIXT again

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Auto's huren in Nederland erg goed (buitenland anders)!

    Ik huur regelmatig auto's bij Sixt, meestal voor een bezoek aan het hoge noorden van het land, waar ik familie heb zitten. Ze wonen geen van allen bij een openbare vervoerverbinding, daarom is het echt een beter idee om met de auto te gaan. Ik heb geen eigen auto, huren vind ik net zo makkelijk. Ik doe dit zo al jaren en altijd bij Sixt. Ooit zo begonnen en als het goed werkt, waarom van aanbieder wisselen? Ze zijn vriendelijk, ik krijg altijd een nette auto mee zoals beloofd en ik vind de prijs echt meevallen.

    Tot zover verhuur in Nederland : niks op aan te merken, echt niet!

    Met deze goede ervaringen op zak heb ik het ook eens geprobeerd in het buitenland. Hier was het personeel totaal anders en de auto was lang niet in dezelfde staat als ik gewend was in Nederland. Ik heb alles goed laten aantekenen. Na het inleveren deden ze moeilijk over een nieuwe kras, maar gelukkig stopte dat direct toen ze beter in de papieren keken: die kras was er al.
    Hierna heb ik het eens met een andere aanbieder geprobeerd in het buitenland en dat maakte geen verschil: was wellicht nog erger, want hier duurde het geschil over een deuk nog veel langer.

    Ik weet niet wat het is met het buitenland en auto's huren, maar het is kennelijk een enorme pit aan rotzooi.

    Ik ben er zelf mee opgehouden in het buitenland auto's te huren. Tenzij het echt niet anders kan, maar hoe vaak is dat nou zo?

    Voor auto's huren in Nederland daarentegen blijf ik een vaste gebruiker van de wagens van Sixt. Het is kennelijk een totaal ander bedrijf in het buitenland en in Nederland, en ik vermoed dat datzelfde geldt voor andere autoverhuurbedrijven. Ik baseer mijn ervaringen daarom op mijn ervaringen in Nederland bij Sixt, ook omdat ik hier al jaren achtereen met veel plezier huur en in het buitenland slechts eenmalig.

    Door: F. van Dongen02-08-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    goed voorbereid op reis en nooit problemen!

    ik zorg er altijd goed voor dat ik goed verzekerd ben met een volledige all-risk dekking.
    als er dan krassen of deuken zouden voorkomen, dan ben ik altijd gedekt.

    Ik heb veel reizen gemaakt door Europa en ook door Amerika en daarbij een aantal keer gebruik gemaakt van een auto van Sixt. meestal een beetje een middenmaat, maar in Europa ook wel eens dat allerkleinste formaat, omdat dat in veel grote steden en bergen nou eenmaal wat handiger rijdt. maar dat is ook smaak denk ik.
    ik heb wel eens de nodige kras gemaakt op de auto. dat gebeurt natuurlijk ook erg gauw. je hoeft maar een keer door een ruige weg te rijden, en dat doe je op vakantie, en het kan al raak zijn.
    zelf nooit een echte aanrijding meegemaakt maar wel door veel vuil gereden en ook op rotsige ondergrond, vooral in Amerika. ik had dan geen 4X4 aandrijving, toch daar gereden. dat 'mag' dan eigenlijk niet natuurlijk, maar soms heb je het niet zo door en ja, dan heb je zo een krasje of zelfs meer. ik heb zelfs een keer de wagen nog grauw van het gruis (dirt) in moeten leveren, geen tijd om m ff netjes schoon te maken vooraf.
    Als je goed voorbereid op weg gaat en dus altijd die verzekeringen erbij neemt, dan kan je gewoon niks gebeuren.

    Ik heb met al die reizen nog nooit een cent hoeven bij betalen achteraf. Overigens ook niet bij andere autoverhuurbedrijven waar ik wel eens bij heb gehuurd. want ik was altijd netjes gedekt en dat is altijd afdoende gebleken.

    het zit 'm volledig in de voorbereid. veel plezier!

    Door: rik joosten13-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Klantenservice

    Even een bericht voor iedereen die in Italie een auto gaat huren; je kan beter de extra verzekering nemen. Je kunt het best op internet de auto boeken, maar de extra verzekering wel het best bij het ophalen van de auto. Wij hadden een auto gehuurd op het vliegveld in Rome. Vraagt ze waar we heen gaan en wij gingen naar Napoli. Dus gaf ze direct aan om de auto volledig te verzekeren (geen eigen risico). Ik dacht dat het hier om een verkooppraatje ging. Maar niet dus. Gelukkig hebben we na wat aandringen van haar dat dan maar toch gedaan en wat een geluk! Die gasten in italie zijn GEKKEN! Ze rijden als gekken en een rijbewijs krijg je bij een pakje boter ofzo. Ik ben zelfs door een smart op de vluchtstrook ingehaald omdat ik kennelijk te langzaam ging. En vooral in het zuiden van italie heb je ongelooflijk slechte wegen, veeeeel slechter dan Belgie. Dus wees gewaarschuwd!! WIj hebben namelijk een enorm gat in de weg geraakt waardoor de ophanging en de veer afbraken. Wel goed geregeld trouwens, we hadden binnen een paar uur een vervangende auto. En door de eigen risico afgekocht te hebben kostte het ons niks. Maar los daarvan...een krasje heb je echt zo te pakken in het zuiden van italie, dus geen eigen risico is een aanrader. Die moet je trouwens gewoon aan de balie afsluiten. Want de auto zelf huren is op internet goedkoper maar de verzekering geven ze je een korting omdat ze je die (alsnog) graag willen verkopen bij de balie. Waarom de auto zelf goedkoper is op internet weet ik niet, maar dat is gewoon zo. Groeten! H.

    Door: H. K.18-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Autohuur Schiphol

    Slechte service bij Sixt Schiphol. Je wordt in je eigen land alleen te woord gestaan in het Engels of iets uit het oostblok. Triest dat de baliemedewerkster de geen Nederlands spreekt. Je voelt je buitenlander in je eigen land.

    Door: Carl van Mil28-11-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7
    rating

    rent a car schipol

    Be mindful this company has the worst service I've ever experienced.
    They overcharge you in the final invoice without notice +60%
    Dont reply to mails or calls
    Avoid at any cost.
    A shame the US Headquarters dont control this franchisee quality and customer service

    Door: LV21-10-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Beste autoverhuurbedrijf

    Ik heb denk ik zo wel nu elk autoverhuurbedrijf in nederland gehad. Van thrifty, europcar, boorent, budget etc. En ook van die brokers ertussen zoals rentalcars en cheapcars. Bij die brokers is het voordeel dat je huurt bij de normale autoverhuurbedrijven, maar een stuk goedkoper. Hoe weet ik niet, maar het is er wel goedkoper. Maar op het moment dat je dan een probleem hebt, dan geven die brokers niet thuis, dus niet echt een goed idee. Ik heb helaas niet de luxe om altijd maar te huren waar je wilt, want je bent toch een beetje overgeleverd wat er zit bij bijvoorbeeld een vliegveld. Maar bij al die "zogenaamde" gerenommeerde verhuurders heb je gewoon ook altijd weer gekloot met krasjes etc. Ze proberen allemaal op die manier hun klanten erbij te naaien. Ook een keer gehad dat de tank niet vol was gegooid. (wel dus!!) en ja, bewijs dat dan maar eens. Je hebt als consument geen poot om op te staan. Ik heb nu reeds 3x bij sixt gehuurd en alle keren geen enkele problemen gehad. Wel goed om de auto heen gelopen elke keer om alle krasjes etc op te schrijven, maar daarna ook nooit meer wat gehoord van (onterechte) schade. Ik heb ook een keer een lekke band gehad. Omdat het dichtbij was heb ik toen de reserveband erom gelegd en de auto toen zo ingeleverd. Maar ook dit leverde geen gekke taferelen op. Dus neem het van een ervaren huurder aan. Sixt hoort wel bij de betere van het zooitje!

    Door: Max T.26-10-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Auto huren bij Sixt

    Verschillende malen een auto besteld bij Sixt.

    Bijna altijd het op één na kleinste model. Die kleinste wagentjes vind ik echt te klein, maar een maatje groter is precies goed. Altijd genoeg ruimte om mijn vrouw en dochter mee te nemen, maar ook wendbaar genoeg voor in de stad. Ik krijg niet iedere keer dezelfde auto of merk mee, maar het is tot nu toe altijd vergelijkbaar geweest. Een maal maar was mijn maat op en kreeg ik tegen hetzelfde bedrag een grotere auto mee. Op zich prima en leuk weer eens groter (auto was echt fors groter), maar ik heb uiteindelijk liever een kleinere maat.

    Als vaste klant vind ik Sixt een prima autoverhuurder. Ik heb ook niet veel ervaringen met andere verhuurbedrijven. Een keertje bij Hertz. Ik heb wel het idee dat dat in het buitenland wisselend kan zijn. Maar zelf huur ik meestal voor een weekend of een dag en blijf dan in de regel in Nederland. Wij hebben zelf geen auto, dat is ons te duur in verband met onderhoud en belastingen, maar wij hebben vrienden in Zeeland en willen ook wel eens een weekendje weg en daar gebruiken we dan een huurauto van Sixf voor.
    Soms reserveren we echt ver van te voren, maar het gebeurt ook wel eens dat we vrij last minute nog eens een auto boeken en eigenlijk gaat dat allebei prima.

    Met een paar tientjes ben je dan klaar, voor ons heel wat goedkoper dan een eigen auto!

    Door: P. Schippers23-05-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Goede service auto huren handicap vrouw

    Voor een vakantie naar Zwitserland hadden wij een auto gehuurd bij Sixt. In verband met een handicap van mijn vrouw moest dat een grote ruime auto zijn, deze moest speciaal worden aangevraagd. Op de website konden wij niet de benodigde informatie vinden voor de beenruimte en de afmetingen, daarvoor hebben wij toen contact opgenomen met Sixt.

    Ze waren uiterst behulpzaam, van meerdere auto's werden de precieze maten en afmetingen doorgegeven en wij konden gewoon uitgebreid kiezen. Dat was ook wel een vereiste voor ons voor het huren van de auto, maar we waren erg tevreden over deze goede service.

    We hebben uiteindelijk een zeer nette auto meegekregen waar mijn vrouw redelijk comfortabel in kon zitten, toch was deze zeker niet duur.

    Gelukkig wisten wij zo ook zeker welke auto precies wij zouden meekrijgen (normaal kan het ook 'vergelijkbaar' zijn) en dat was ook zo: alles was echt prima geregeld, beter dan verwacht

    Goede service van Sixt! Volgende keer huren wij hier zeker nogmaals. Het scheelt dat we dan al weten welke auto precies wij nodig hebben en willen huren.

    Door: Jacco08-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Regelmatig huur ik een auto bij Sixt

    Al jaren en jaren huur ik zeer regelmatig een wagen bij Sixt. Ik heb zelf geen auto, dat is mij te duur. Ik ben gewoon veel goedkoper uit als ik een auto huur wanneer ik deze nodig heb en dan krijg je ook gewoon een nette nieuwe auto mee, geen oud barrel. Ik ben zeer tevreden over Sixt, Ik heb een vaste locatie, ze zijn er vriendelijk en het is er meestal niet druk. Ik heb serieus nog nooit een probleem gehad met de afwerking of wat dan ook, krijg altijd een nette auto mee en ze zijn altijd vriendelijk bovendien. Ik weet niet hoe het bij andere bedrijven werkt of zelfs andere filialen, maar ik ben hier erg tevreden over. Meestal reis ik overigens alleen, dan reis ik meestal met de trein, maar soms heb je nou eenmaal spullen te vervoeren of een heel enkele keer moet ik ergens heen waar je met de trein nou eenmaal niet zo makkelijk komt. Net zo makkelijk huur ik dan een auto. Meer dan een paar tientjes kost dat niet en het gemak is groot. Dus ik ben erg tevreden over de diensten van Sixt en zie mijzelf hier nog langer gebruik van maken.

    Door: Ronald Fransse09-01-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Huur auto

    Schrijven te veel af rekening

    Door: Ahmed Rasnabe20-10-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    autohuur

    Ik heb een niet afgetankte auto mee gekregen, met de gehuurde auto maar 28 km gereden en wordt hierdoor geconfronteerd met een additionele kostenpost voor aftanken van niet gereden kilometers. Sixt is bij inleveren niet beschikbaar (key drop off), reageert niet op mijn klacht via hun website en Email. Voel me zwaar benadeelt en als dit het verdien model van Sixt is huur ik hier nooit meer.

    Door: Reint Martens07-10-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4.5
    rating

    Nooit meer Sixt!!!!

    Auto gehuurd bij Sixth in Portugal. Ingeleverd in Faro. Eikels met een vergrootglas over de band, hebben ze een milimeter gevonden waar een krasje op zit? Niks aan de hand. Eindstand rekening van 270,00. Nooit meer via deze klootviolen!!!

    Door: Erik Kouwenberg06-10-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Auto gehuurd

    Verschrikkelijk!!!! Nooit meer Sixt Rent! Ik wacht al 6 weken op mijn borg! En 1740
    Euro te veel van mij creditcard afgeschreven dan de werkelijk factuur. Heb bewijzen bankafschriften naar hun gemaild nog steeds geen reactie! niet eens 1 e-mail terug ontvangen geen reactie niks!! Wacht nog een week daarna ga ik gerechtelijke stappen ondernemen. Nooit meer huren bij Sixt tent stelletje oplichters!!

    Door: SCali 17-09-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    VW Transporter

    Oplichterij op industriële schaal. Sixt factureerde ons 2 auto's terwijl we er maar 1 hadden genomen. Bovendien kregen we een factuur waarop stond dat we bijna 5000 km hadden gereden... op Ibiza, een eiland niet groter dan 50 km. We betaalden uiteindelijk 1900 euro in plaats van 600 euro.

    Door: Lars Truyens13-09-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3.5
    rating

    Hyundai Kona electric

    Wat een onkunde! 2x gebeld of ik met een virtuele creditcard kan betalen, geen probleem zei de vrouw aan de telefoon. Ik doe de betaling van 850eu via de creditcard. Kon ik aan om mijn auto op te halen en de borg te betalen kan dat niet met een virtuele creditcard! Sta je dan. Zonder auto in hartje Amsterdam 300km van huis. Wat een prutsers! HUUR HIER NOOIT!

    Door: Niels Vrolijk04-09-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    auto huur

    Schandalig dat ze een kras op een gebruikte auto in rekening brengen terwijl deze kras er al lang op zat, ze kunnen het ook niet aantonen maar schrijven wel meer dan € 200 van je credit card af.
    Porto airport is de locatie

    Door: Marc Voet17-08-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Huurauto bij Sixt Mallorca

    We hebben een auto gehuurd op Mallorca voor een week en de medewerker aan de balie was uiterst vriendelijk, legde alles goed uit en geen verborgen dingen. Zo ook waar de de sleutel op gingen halen, makkelijk te vinden en ook hier weer heel vriendelijk en behulpzaam.

    We kregen een auto die bijna nieuw was en van alle gemakken voorzien was. Reed superfijn!

    Bij het inleveren reden we naar Sixt, we parkeerden de auto en er kwam meteen een medewerker naar ons toe, vriendelijk en behulpzaam, haalde een kar voor de koffers voor ons en alles was snel geregeld, een kwestie van 5 minuten.

    Door: M16-08-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Rental car

    Terrible service, poorly maintained cars, unhelpful staff. 6 day rental for €350. So much regret and time wasted.

    We rented cars at Schiphol more than 12 times from Hertz, Europecar, AVIS, etc. But didn't choose Sixt before because their prices are usually (bit) higher. Whenever I walked by their fleet I see pretty nice cars so decided to give them a try.

    I inspected the car which had 5 reported damages. We found over 11 significant damages not reported. The car was not properly cleaned with bird droppings on the roof and side. We spent 25 min checking te car, getting the staff reinspect the car and check against their damage records. My wife is 6 months pregnant, just had 5 hour flight. Not exactly how we want to start our holiday.

    Mishaps can happen but staff was totally unapologetic. He didn't want to provide another car unless we paid extra to upgrade and we'd need to walk back 10 min to the desk in the terminal.

    Next day I noticed the front parking sensors were defective. I wil never ever rent from Sixt and I will advise everyone to stay away. Don't fall for their hip marketing mumbo jumbo and staff in fancy orange waistcoats. Behind the orange veneer is a very poor organization indeed. My experience with Sixt is been upsetting enough to spend 10 min writing this email, you don't want to be in my shoes: you have been warned.


    Door: WYC11-08-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    bus huur 21-05-2021

    ik heb hetzelfde probleem namelijk ik probeer contcact te zoeken met het bedrijf Sixt elke keer onbereikbaar. reageren nooit op mijn mails. wacht na een kleine 2 maanden nog steeds op de borg terug met Rek.nr.: 9477085276 voor het geval dat iemand van Sixt dit leest!! een hele slechte zaak is dit

    Door: harm roggeveen16-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5.5
    rating

    FAQ

    Is Sixt een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 124 ervaringen geplaatst over Sixt. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4.8 gekregen, waarbij 46% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Sixt actief?

    Sixt is vooral actief in de categorie Autodiensten en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Autoverhuur

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Sixt gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.