Ik huur regelmatig auto's bij Sixt, meestal voor een bezoek aan het hoge noorden van het land, waar ik familie heb zitten. Ze wonen geen van allen bij een openbare vervoerverbinding, daarom is het echt een beter idee om met de auto te gaan. Ik heb geen eigen auto, huren vind ik net zo makkelijk. Ik doe dit zo al jaren en altijd bij Sixt. Ooit zo begonnen en als het goed werkt, waarom van aanbieder wisselen? Ze zijn vriendelijk, ik krijg altijd een nette auto mee zoals beloofd en ik vind de prijs echt meevallen.
Tot zover verhuur in Nederland : niks op aan te merken, echt niet!
Met deze goede ervaringen op zak heb ik het ook eens geprobeerd in het buitenland. Hier was het personeel totaal anders en de auto was lang niet in dezelfde staat als ik gewend was in Nederland. Ik heb alles goed laten aantekenen. Na het inleveren deden ze moeilijk over een nieuwe kras, maar gelukkig stopte dat direct toen ze beter in de papieren keken: die kras was er al.
Hierna heb ik het eens met een andere aanbieder geprobeerd in het buitenland en dat maakte geen verschil: was wellicht nog erger, want hier duurde het geschil over een deuk nog veel langer.
Ik weet niet wat het is met het buitenland en auto's huren, maar het is kennelijk een enorme pit aan rotzooi.
Ik ben er zelf mee opgehouden in het buitenland auto's te huren. Tenzij het echt niet anders kan, maar hoe vaak is dat nou zo?
Voor auto's huren in Nederland daarentegen blijf ik een vaste gebruiker van de wagens van Sixt. Het is kennelijk een totaal ander bedrijf in het buitenland en in Nederland, en ik vermoed dat datzelfde geldt voor andere autoverhuurbedrijven. Ik baseer mijn ervaringen daarom op mijn ervaringen in Nederland bij Sixt, ook omdat ik hier al jaren achtereen met veel plezier huur en in het buitenland slechts eenmalig.
zoals veel reviews hier heb ik ook de ervaring dat dit enorme oplichters zijn. schade aangerekend die ze pas 3 dagen na afgifte van de auto opmerkten. Schade die overigens niet van ons was.