Ervaringen Sixt

Ben jij bekend met Sixt? Het is een autoverhuur bedrijf welke internationaal werkzaam is. In 105 landen en op 4.000 locaties is het mogelijk om een auto te huren via Sixt. Er kunnen verschillende redenen zijn om een auto te huren. Misschien ben je voor het werk in een ander land en heb je een auto nodig. Natuurlijk kan het ook een prettige en aangename vakantie zijn in een ander land. Ook kun je in je eigen land een auto huren. Misschien is je eigen auto kapot of heb je tijdelijke een (extra) auto nodig. Het is dan slim om naar de mogelijkheden te kijken om een auto bij Sixt te huren.

Als jij al een keer een auto bij Sixt hebt gehuurd zien we graag jouw beoordeling over hun terug op NederlandReview. NederlandReview verzamelt beoordelingen van tal van bedrijven. Hieronder dus ook Sixt.

Over Sixt

Voor het huren van een bestelwagen of huurauto ben je bij Sixt aan het juiste adres. Je kunt online gemakkelijk en snel tegen een aantrekkelijk tarief een auto, cabrio, bestelwagen of andere auto huren. De autoverhuur bedrijven van Sixt zijn gevestigd in het centrum van de steden en in een paar eenvoudige handelingen is het mogelijk om een auto bij hun te huren. In Nederland kun je terecht bij Sixt om een auto te huren. Ze zitten echter in meer dan honderd landen op meer dan vierduizend locaties. Hierdoor is er eigenlijk altijd wel een Sixt verhuurbedrijf in de buurt. In Nederland zie je ze onder andere in Eindhoven, Rotterdam en op Schiphol. Ook tref je ze aan op Tenerife, Parijs, Faro en op Mallorca.

De diensten van Sixt

Sixt verhuurt stijlvolle en betrouwbare auto’s. Ze hebben een eerste klas wagenpark met auto’s van merken als Audi, Mercedes en BMW. Eigenlijk is het mogelijk om ieder type huurauto te huren bij Sixt. De belangrijkste dienst is simpelweg het verhuren van uitstekende auto’s.

Hoe werkt sixt? Ze leggen het uit in dit (toffe) filmpje!

Klachten of tips over Sixt

Er is geen aparte pagina op de website van Sixt om een klacht of compliment in te dienen. Natuurlijk is er wel een contactpagina. Als je echter ergens ontevreden over bent dan is natuurlijk de kortste weg om telefonisch contact op te nemen met de lokale vestiging van Sixt. Ook kun je bij het terugbrengen van de auto je klacht indienen over een auto. Door je klacht te bespreken is het vaak mogelijk voor de Sixt medewerkers om een passende oplossing te vinden.

Wat vind jij van Sixt?

Heb jij al eens een auto geleend of gehuurd van Sixt? Dan zijn wij benieuwd naar je mening over dit bedrijf. Op NederlandReview kun je jouw beoordeling over Sixt achterlaten. Het is op die manier voor anderen gemakkelijk om snel een goed beeld te krijgen van de dienstverlening van dit bedrijf.

Ook ervaringen met autohuur van sixt? Of denkt u erover om een auto te huren? Lees hoe dit allemaal werkt van bestuurders die u voorgingen. Lees ervaringen op NederlandReview!

Sixt
Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (74)

5,6
50% Zou hier weer kopen!

Bestellen

6

Service

5,2

Prijs

5,4

Leveren

5,6

Alle reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Auto huur

Oplichters, laten je opdraaien voor schade die je niet gemaakt hebt. Zeer slechte ervaring met dit bedrijf.

Door: Martijn16-08-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

huurwagen in Noorwegen, Narvik

Absolute oplichters! Auto netjes teruggebracht en factuur gekregen van 37.499NOK (bijna 4000€) voor beschadigingen die we niet zelf hebben aangebracht. Hiervan 2 ONDER de carrosserie en 2 blutsjes waar je met een vergrootglas achter moet zoeken. Per herstelling rekenen ze bijna € 1000. Na reclamatie kreeg ik antwoord dat dat de prijzen zijn en dat ze geen tijd gaan verliezen met een tweede offerte te vragen. Ze weigerden ook mee te gaan kijken zowel bij op- en afhalen (want de auto moest toch eerst gewassen worden voor ze de schade konden zien...). NOOIT huur ik nog bij Sixt.

Als ik hier de tientallen gelijkaardige oplichtingen lees , vraag ik me af wanneer deze firma hier eens over wordt aangepakt. Ideeën iemand? dit kan zo echt niet blijven duren...

PS haal die 1 ster er ook maar af.

Door: Bart Roels18-07-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

autohuur Portugal

Auto gehuurd in Portugal, bij de balie aangegeven dat we al een verzekering hadden. Helaas is er in Portugal nog een verzekering op de al uitgedraaide bevestiging gezet en deze is ook afgeschreven. Boevenpraktijk!

Door: Walter Dijkhuizen12-07-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2
var uri = 'https://impnl.tradedoubler.com/imp?type(img)g(22184308)a(2807700)' + new String (Math.random()).substring (2, 11); document.write('');

geld aftroggelend bedrijf - nooit meer bij SIXT huren

Voorafgaand aan het huren had een SIXT medewerker een schadeformulier ingevuld met mankementen aan de auto. Echter had de auto meerdere mankementen waar we achter kwamen tijdens het huren (waaronder het niet functioneren van de bumper parkeersensor, die continu piepte zonder reden). Nadat we hadden gebeld naar het bedrijf om dit te melden vertelden ze dat dit waarschijnlijk kwam door een fout van ons, terwijl de sensor al vanaf het begin mankementen vertoonde. Verder is er zonder redenatie geld afgetrokken van mijn creditcard, 9 maanden na het huren van de auto. Na e-mail wisseling was de redenatie dat het schadeformulier dat was ingevuld door een medewerker van SIXT niet juist was ondertekend (waarvan wij niet op de hoogte waren dat dit moest), en dat er in twee talen schade was gemeld (Engels en Portugees) wat de verwachting van het bedrijf zelf schepte dat de Engelse zinnen additioneel na het huren erbij waren gezet. Dit was echter niet het geval, dus door fouten van het bedrijf zelf moeten we nu betalen voor de schade die fout aangegeven werd door een medewerker. Ik zal hier nooit meer een auto huren, en beveel deze daarom ook zeker niet aan.

Door: Maaike 20-06-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Oplichters

Ik ga nooit meer weer bij sixt huren, wat een stel oplichters!! En de customer service is waardeloos!

Door: S14-06-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Sixt Marokko bedriegers

Auto gehuurd bij Sixt. Vantevoren online alles betaald. Toch hebben ze me laten opdraaien voor een dure verzekering die ik niet heb besteld. Klantenservice staat aan de zijde van de lokale agent. Ik huur nooit meer bij Sixt!

Door: PAUL VAN ELS14-06-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Zeer slecht

Vriendelijk bij het begin, maar gewoon een stelletje oplichters! Laten je voor een piep klein sterretje in een raam, waarvan je moet afvragen of het er al niet zat, opdraaien met mega hoge kosten. Discussie is niet mogelijk en het contact wordt snel door hun verbroken...Ons advies, blijf bij hun uit de buurt!!

Door: Jerry Marks02-06-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
3

Goede accu

Staat al vanaf half 7 s’avonds tot half 3 s’nachts een bus op ze accu te draaien op sluisweg 3 te hoogkarspel.
Super goede accu’s hebben jullie.
Mag ik weten welke voor me eigen auto

Door: Tinus21-04-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Non-Existent damage - Amsterdam Schiphol

I only thought this things happen to people who really don't take care of the car and then find excuses that the companies wrongfully charge them until it actually happened to me.

They issued an invoice with insurance I didn't want after I returned the car. When I objected that invoice, two days later they sent me a new invoice and a damage claim with pictures that show no damage on it. I always take photos before returning the car so i disputed the claim but still they insist on paying.

This is fraud in its purest form. Do not rent with SIXT.

Door: Marko20-03-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Pure oplichting

Vorig jaar april (2018) een auto gehuurd bij Sixt in Portugal en bij inleveren schades genoteerd die ik niet gereden heb en ook niet geaccepteerd. Binnen 3 weken zou ik horen wat hun beslissing hierover was. Pas ruim 9 maanden later, dus in 2019, ontvang ik een rekening van € 500,-- en of ik daarop binnen enkele dagen wil reageren. Tot op de dag van vandaag nog aan het e-mailen daarover en ook waarom dat hun reactie 9 maanden moet duren. daar krijg ik geen antwoord op en ze verwijzen alleen naar de algemene voorwaarden die ik heb geaccepteerd bij het ophalen van de auto. Wat adviseren jullie wel of niet betalen? wat is de consequentie als je niet betaald?

alleen maar minpunten. nooit meer Sixt

Door: Gert21-02-2019
Gert03-03-2019

Inmiddels hebben ze het bedrag zonder toestemming van mij van mijn creditcard geschreven. HUUR NOOIT MAAR DAN OOK ECHT NOOIT EEN AUTO BIJ SIXT. Pure criminelen die gewoon geld van je creditcard afschrijven zonder toestemming vanwege niet door mij gereden schade. Claim kwam pas na 9 maanden nadat ik de auto gehuurd heb. Omdat ze je creditcard gegevens hebben kunnen ze het zo afschrijven. Ze reageren op geen enkele manier op de vraag waarop dit 9 maanden nadien gebeurd. Ze beroepen zich alleen op "Term & Conditions". In dit geval was het een auto die ik gehuurd heb in Faro Portugal en teruggebracht heb ik Porto. 1 ster is nog te veel maar moet je kiezen om een review te kunnen maken. Nogmaals huur nooit een auto bij Sixt!!!!! Een gewaarschuwd mens....

Yolanda Van Els20-04-2019

Wij hebben precies dezelfde ervaring en worden nu 1 jaar later geconfronteerd met een hoge rekening van gewoon een slechte auto. Ook FARO Portugal. Ik hoop dat onze rechtsbijstand kan helpen...

Yolanda Van Els20-04-2019

Wij hebben precies dezelfde ervaring en worden nu 1 jaar later geconfronteerd met een hoge rekening van gewoon een slechte auto. Ook FARO Portugal. Ik hoop dat onze rechtsbijstand kan helpen...

Reinoud20-05-2019

Zelfde ervaring. Bij inleveren van de auto (Seat Ibiza) bleek 1 plugje waaraan het koordje van de hoedenplank vast zit weg te zijn. Volgens Seat Nederland kost zo'n plugje 1 euro. Sixt Portugal wil nu (ja echt waar:) 267 euro daarvoor incasseren. Ze kunnen/willen niet uitleggen waarom dat zo veel moet kosten.

Ton van den Berg27-05-2019

Huur nooit bij SIXT een auto want je word besodemieterd bij het retour brengen. Dan blijkt er ineens een beschadiging op de auto te zitten die niet genoteerd stond bij het ophalen. Pure mafia, waarbij je nooit maar dan ook nooit een auto moet huren.!!!!! Toen ik de bus ging ophalen bleken er 4 tot 5 schades te zijn waarvan notitie. Bij eimdcontro

Tvd53@gmail.com27-05-2019

Pure mafia, NOOIT EEN WAGEN HUREN BIJ DE OPLICHTERS, JE WORDT GENAAID

Ches de Vre26-06-2019

Wil mijn geld terug

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Sixt koning oplichters

En ook wij opgelicht door die bandieten. Wordt ons 8 dagen na dato een schade gerapporteerd die er, zover wij weten, niet was. Nu al menigmaal contact gehad per mail. Hier zijn we mee gestopt en zullen alleen per brief contact onderhouden. De rekening was +- 850 euro. We gaan niet betalen. Iemand nog tips ?

Door: Grubben21-02-2019
Lotte30-04-2019

Precies hetzelfde is mij overkomen eind februari. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Lotte30-04-2019

Precies hetzelfde is mij overkomen eind februari. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Bart18-07-2019

Idem, rekening van bijna € 4000 !!! zie bericht Noorwegen... Ik ga mijn Visa laten blokkeren in de hoop dat ze het bedrag er niet meer kunnen afhalen bij het aanvragen van een nieuwe kaart. Ik lees in verschillende reakties dat het geld pas na maanden van de Visa wordt gehaald!

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
2

Pas op met eigen risico

Pas op met dit verhuurbedrijf! De huurprijzen van de auto's lijken aantrekkelijk maar er wordt geld verdiend aan mensen die hun eigen risico niet afkopen. Je kunt er de klok op gelijk zetten dat je een schaderapport ontvangt met een dikke rekening. Er is altijd wel iets te vinden. Ik had wel van deze praktijken gehoord maar heb ze bij Hertz en Europcar nooit ondervonden. Een keer huren bij Sixt en het is meteen raak. En zoals andere mensen al zeggen het is jouw woord tegen hun woord. Dus mocht je besluiten bij Sixt te huren koop dan altijd het eigen risico af en dan zijn ze ineens toch niet zo aantrekkelijk meer.

Door: Jos13-02-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Oplichters

Huur hier niet!! Erg slechte ervaringen met sixt! Wij kregen een rekening van 1600 euro voor schade die er al lang zat!!! Let op grote oplichters

Door: Lisa12-02-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
2

Oplichters Sixt Girona

Erger dan een min punt.

onbetrouwbaar.

Schade claimen die niet gemaakt is! Hun woord tegen ons woord.
Sixt hoofdkantoor geloofd hun Sixt Girona. Beetje jammer want dit is een principe kwestie.
Dus niet bij hun huren.

Door: Jeannette Ginter10-02-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
5

huren, ja, administratie een ramp

de mensen die de auto leveren, daar heb ik geen klachten over maar hun administratie, daar moet je van wegblijven. facturen die nooit van de eerste keer goed opgemaakt zijn, de kortingen die "vergeten" worden in te houden terwijl het z/w op papier staat, onterechte boetes waar jezelf achter moet gaan om deze recht te zetten maar telkens 20 EUR aanrekenen. je account blokkeren terwijl er geen reden voor is, foutieve tenaamstelling en ga zo maar door. ze hebben mij als klant letterlijk weggejaagd. niet moeilijk dat er een groot personeelswissel is, ze zetten daar te jonge en onervaren mensen op die absoluut geen juiste kennis hebben

Door: Inge26-01-2019
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
6

Vaak auto's gehuurd bij Sixt en ik ben tevreden

Paar keer een auto gehuurd in het buitenland bij bedrijf Sixt. We kiezen meestal voor dit bedrijf Sixt omdat het een bekende naam is en je hoort van die verhalen over rare autobedrijven. Bij Sixt gaat het ons tot nu toe altijd goed. We hebben van de 10 keer ongeveer dat we hier gehuurd hebben telkens een mooie wagen mee gekregen. Ophalen en inleveren gaat altijd heel snel en vlot. Dat is fijn. Een van die 10 keer was de persoon waarbij we moesten zijn wel erg traag en zeurderig, dus we waren toen wel bang voor gezeik en dat we onze vlucht zouden missen ofzo, maar uiteindelijk kwam dat ook gewoon goed. Die had zn dag niet denk ik. Maar verder alles prima. We hebben altijd een verzekering erbij want je weet maar nooit. Maar nooit tegengevallen en altijd mooie auto's. Schoon enzo en raar genoeg niet zoveel kilometers op de meter meestal.

Door: Bernard van Ommen21-12-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Lekkere grote auto op vakantie

Wij kregen een grotere auto dan waar we voor hadden betaald op vakantie. Daar was ik echt blij mee, wat een grote bak!!

En kostte geen cent extra, want ons type auto was niet meer op voorraad, maar zij vonden dat hun verantwoordelijkheid (ik ook) dus daarom kregen we gewoon een dikkere auto mee om in te reizen.
Lekker comfortabel!!

Door: Andreas Klippers12-12-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

Nooit weer

Wat een rot bedrijf.
De servicedesk hing tot 2x toe op ipv doorverbinden. Een foto van 2e ID zou voldoende zijn. Maar bij aankomst in Groningen was de onvriendelijke medewerker niet hulpzaam of meedenkend. Zonder auto dus. NOOIT WEER.
Daarnaast is het scannen van mijn ID in hun pc niet gewenst. Hoe fraude gevoelig is dat????

Door: CJ09-12-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

firma list en bedrog

Grote oplichters, als je ff niet oplet laten ze je krankzinnige bedragen betalen voor verzekeringen. Ook worden schades geclaimd die oncontroleerbaar zijn. Huur liever bij een goede verhuurder, zoals Hertz. Misschien paar tientjes duurder, maar honderden euro`s minder gezeik.

Door: kemp28-11-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
4,5

Zeer slecht geen coulnce

Ik kon de auto niet aftanken want de tankdop kon niet open. Ik heb het uitgelegd maar ze zeiden als wij hem aftanken kostvdat 3 euro per liter extra aan servicekosten!!
Dat is 30 euro extra !
Ik had geen tijd meer om weer terug te gaan naar de pomp. Ze toonden ook geen begrip terwijl ik met de pomphouder geprobeeed heb de tankdop los te krijgen wat niet lukte.
Gewoon aftanken tegen kostprjjs kon niet.
En dat terwijl ik zo veel gehuurd heb. In t verleden was ik een keer vergeten af te tanken en de auto savonds op het terrein gezet. Toen hebben ze hem zelf afgetankt en geen extra kosten gerekend alleen de diesel. Lekker inconsequent.

Totale robots achter de desk zonder coulance

Laatste keer dat ik hier ooit een auto gehuurd heb zo vreselijk klant onvriendelijk

Door: G.j.h. Jong17-11-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Inderdaad smerige oplichters

In September 2018 via Rental Cars een boeking gedaan bij Sixt. Er werd nog bij de boeking meegedeeld dat wij uitgebreid genoeg verzekerd waren. Geen schade gehad. Nu krijgen wij bij het aanmelden een meter onleesbaar stuk bon. De eerste halve meter gaat op aan bedragen en hele verhalen in het spaans. De andere halve meter staat een stukje uitgelegd in het engels. Er is met geen woord gesproken over bijverzekeren. Integendeel. De dame zegt zelfs dat wij prima verzekerd zijn. Ik teken de bon. Na de huur de auto terug gebracht. Wat schets onze verbazing. Er wordt even 268,29 van de creditcard afgeschreven. Nu blijkt er op de (niet leesbare) bon allerlei extra verzekeringen te staan. Ook hadden wij de laatste benzinepomp vóór het vliegveld volgegooid. Aangezien wij hem niet kunnen duwen hebben we moeten rijden. Ook nog eens 4,- bijgegooid en 25,- servicio. Nou ik vind Sixt geen Servicio geven. Het zijn gewoon oplichters.

Door: J.F. Boers26-10-2018
geert31-01-2019

zoals veel reviews hier heb ik ook de ervaring dat dit enorme oplichters zijn. schade aangerekend die ze pas 3 dagen na afgifte van de auto opmerkten. Schade die overigens niet van ons was.

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
3

Grote oplichters

Mijn naam is Andries van Houwelingen leeftijd 57 jaar en rij al ruim 35 jaar schade vrij!! Ik huurde regelmatig bij SIXT nooit een auto die ik besteld had maar wel prima geregeld, tot een jaar geleden, zijn grote oplichters en laten je op een slinkse wijze schade betalen die je niet heb gemaakt!! het gaat hier overigens om kleine schades op plaatsen die u niet of nauwelijks kan zien zoals onder een bumper of onder portieren daar pakken ze je op!! Advies huur bij een bedrijf die wel eerlijk handelt en controleer altijd zelf d.m.v veel foto's te maken van de auto in het bijzijn van een medewerker vul dan ook het meegeleverde document in daar ter plekke op het parkeerterrein laat de medewerker tekenen dat alles in orde is !!! Doe dit ook bij teruggave nooit de auto terugbrengen zonder er eerst langs te lopen met één van de verhuurders, en te controleren op schade zo niet ben je altijd de sigaar en kun je betalen voor schade die je niet hebt veroorzaakt, en als je de auto terug brengt op een tijdstip dat er geen medewerker van het verhuurbedrijf aanwezig is maak dan genoeg foto,s om later te bewijzen dat er geen schade is!! Het is voor die lui een perfecte melkkoe want als u de auto inlevert zonder controle doordat er niemand meer aan de balie is, dus vaak s,avonds laat of vroeg in de morgen, zo kunnen ze op deze slinkse manier oude schades of schade die ze zelf veroorzaken door u of door de verzekering meerdere malen laten betalen !!

Door: A.H van houwelingen26-08-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4

Oplichters

Goedkoop via internet een busje gehuurd, wordt je op afhaallocatie geconfronteerd met enorme kosten voor verzekering (2,5x hoger dan vermeld stat op website). Navraag bij Sixt leert dat dit inderdaad per vestiging kan verschillen en op locatie veel duurder is dan via website. Deze informatie staat wchter niet op hun website.

Door: Anoniem08-08-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4

Milieusticker

Als je een auto huurt bij Sixt in Nederland en moet ermee naar Duitsland dan zijn de kosten voor de milieusticker voor eigen rekening en krijg je het geld ook niet terug. Zo komen zij makkelijk aan een milieusticker voor hun auto! Dus zoek een verhuurder die dat wel in zijn budget heeft!

Door: Peter 07-08-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Nooit meer sixt

Lijkt een goede deal
Maar door listige verkoper en kleine lettertjes veel extra kosten

Door: Lu07-07-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4,5

Oplichterij

Er worden achteraf allemaal kosten in rekening gebracht, die van tevoren helemaal niet genoemd zijn.

Door: Frauke Stevens05-07-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Kleine lettertjes: Kassa voor Sixt! Beperking staten USA

Voor iedereen die een auto in de USA wil huren bij Sixt: PAS OP! Volgens het contract mag je uitsluitend in een aantal aangrenzende staten komen, kom je daarbuiten dan kun je rekenen op een fikse toeslag van $ 0,50 per totaal gereden mijl. Dat kan dus al gauw oplopen tot $ 1000,00 oftewel kassa voor Sixt!. Dit wordt niet vermeld wanneer je de auto reserveert, maar staat wel in je uiteindelijke overeenkomst in de kleine lettertjes.
Huur met Vol=vol en niet leeg terugbrengen dan betaal je altijd een volle tank ook al zit er nog wat in: dure optie dan uiteindelijk. Maar ik adviseer niemand om bij Sixt een auto te huren, er zijn genoeg alternatieven die deze beperkingen niet hebben...

Door: Joop04-06-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
3

Hoge extra kosten afhalen

Was vergeten all-risk optie aan te klikken in de eindeloze lijst met nutteloze opties. Bij afhalen auto alsnog gedaan want medewerker wees mij 'heel hulpvaardig' 'meteen op het risico (goed opgelet bij de interne salestraining). Ter plekke kostte dit 300% meer als op web. Reservering aanpassen op web kon natuuuuurlijk niet meer, nieuwe reservering ook niet 'want dan krijgt u het last minute tarief'. Met de hele familie wachtend, weinig keus dan dit betalen, net zoveel als de huur van de hele auto! Sixt weet dit en probeert zo je te upsellen'. Zo jammer van die bedrijven die er alleen maar op uit zijn hun klanten te naaien. Dag Sixt!

Door: Mark22-05-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4

Probleem opgelost

Ons probleem in curacao werd alsnog opgelost. De Amerikaanse helpdesk deed niets maar de Sixt-lokatie Curacao wél. Pragmatische oplossing, prima!

Door: Ron molenaar21-05-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
6,5

DIEFSTAL EN OPLICHTING DOOR SIXT

Kado voor onze zoon. Hij is nu onderweg naar curacao met een gebroken teen. Wij huurden gisteren een auto voor hem. Probleem: sixt meldt zojuist dat zij niet accepteren dat wij dit met onze creditcard betaalden. Onze zoon heeft geen creditcard. Nu geen auto en wij zijn een deel van ons geld kwijt!!!!!!! SCHANDALIG!!!!!!!!! Pure diefstal, nooit meer naar Sixt! Dit gaan we delen via social media....

Door: Ron molenaar21-05-2018
Ron molenaar21-05-2018

Zojuist werd het probleem alsnog opgelost door Sixt Curacao. Super bedankt hiervoor,

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

auto huren sixt

Ik huur regelmatig bij Sixt een auto voor als ik spullen moet vervoeren
dit is voor goedkoper dan zelf een eigen auto
het gaat altijd goed. ik vind ze vriendelijk bij het ophalen
en de prijs is ok. heb 1 keer een ander bedrijf geprobeerd daar ging meteen van alles mis dus dat doe ik niet meer

Door: bas21-04-2018
Henk28-06-2018

Slechte verhuurders al die verhuurbedrijven. Ze willen 1 ding, JE GELD, meedenken welke auto homaar als je weken het aan geeft. Ze houden totaal geen rekening alleen met de kosten en wate r staat.

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

Sommige dingen goed....sommige dingen slecht

Goede bus, maar 23 km mee gereden...hoefde niet verder.
Wel gek dat je af moet tanken bij 23 km rijden... Je kan meestal niet meer dan 3 liter tanken...en ik ga er niet vanuit dat zo'n bus meer dan 1 liter per 8 km verbruikt.
Vervolgens staat er op de factuur die je thuis krijgt een factuur van 9 euro...die bussen nemen tegenwoordig dus wel erg veel diesel.... Bijna 1 liter per 3 km?? Gek....

Door: Anja Hulzinga22-01-2018
Ria19-04-2018

Oplichters zijn het

Ria19-04-2018

Oplichters zijn het

Ronald12-05-2018

Als zij m tanken voor je is het duurder slimpie

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
7

Regelmatig huur ik een auto bij Sixt

Al jaren en jaren huur ik zeer regelmatig een wagen bij Sixt. Ik heb zelf geen auto, dat is mij te duur. Ik ben gewoon veel goedkoper uit als ik een auto huur wanneer ik deze nodig heb en dan krijg je ook gewoon een nette nieuwe auto mee, geen oud barrel. Ik ben zeer tevreden over Sixt, Ik heb een vaste locatie, ze zijn er vriendelijk en het is er meestal niet druk. Ik heb serieus nog nooit een probleem gehad met de afwerking of wat dan ook, krijg altijd een nette auto mee en ze zijn altijd vriendelijk bovendien. Ik weet niet hoe het bij andere bedrijven werkt of zelfs andere filialen, maar ik ben hier erg tevreden over. Meestal reis ik overigens alleen, dan reis ik meestal met de trein, maar soms heb je nou eenmaal spullen te vervoeren of een heel enkele keer moet ik ergens heen waar je met de trein nou eenmaal niet zo makkelijk komt. Net zo makkelijk huur ik dan een auto. Meer dan een paar tientjes kost dat niet en het gemak is groot. Dus ik ben erg tevreden over de diensten van Sixt en zie mijzelf hier nog langer gebruik van maken.

Door: Ronald Fransse09-01-2018
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

WAARDELOOS BEDRIJF.

SLECHTSTE SERVICE OOIT !

NAAR RUIM 4,5 MAANDEN NOG STEEDS GEEN CORRECTE FINANCIËLE AFWIKKELING !

VOOR ONS NEVER NOOIT MEER EEN HUURAUTO VAN SIXT !

WE WACHTEN NOG STEEDS OP EEN BRIEF MET EXCUSES !

Door: LAMBERT02-01-2018
Ria19-04-2018

Oplichters zijn het

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Geen klachten

auto gehuurd om mee van Rotterdam naar Assendelft te rijden.
Ik kreeg deze best snel mee en het was een nagenoeg nieuwe auto, dat vind ik altijd erg leuk.
Hij was wel aan de kleine kant, maar ik had ook een kleine klasse gehuurd.
Inleveren was niks aan de hand en de prijs was slechts een paar tientjes, zoals altijd.
Geen klachten hier van mij.

Door: Reinier de Kort29-12-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Oplichting met verborgen kosten

Ik huur voor 1 dag een bestelauto voor € 45 incl BTW. Ik geef aan dat ik deze om 08.00 kom ophalen en ca 20.00 weer terug kom brengen. Sixt in Almere is dan gesloten maar kande sleutel in de bus gooien.
Om 19.22 lever ik de auto af, afgetankt en gooi de sleutel in de bus, Heb hier ook een bevetsigingsemail van gekregen.

Wordt er 121.63 afgeschreven, door allemaal ongevraagde en niet meegedeelde kosten.
waaronder Jongere dekking(niets van gezegd tijdens het ophalen)
afdekken eigen risico (ongevraagd door mijn neus geduwd))
ruiten en banden verzekering (ongevraagd door mijn neus geduwd))
Kosten voor het opsturen van de factuur. (Ze hebben mijn email adres dus had per email gekund.)

Ik adviseer ga nooit naar SIXT zonder vooraf alles goed na te kijken en te bespreken, want je wordt opgelicht.

Door: Ben03-10-2017
Ria19-04-2018

Oplichters zijn het

Ria19-04-2018

Oplichters zijn het

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
3

vaste autoverhuurder

Sixt is mijn vaste autoverhuurder. Heb eigenlijk nooit klachten. Het enige is dat je soms wat lang moet wachten en ik heb wel eens gehad dat de site het niet goed deed toen ik wilde boeken, maar nooit iets ernstigs en dus blijf ik hier heen gaan voor auto's huren, want ze zijn nou eenmaal goedkoop en dat vind ik belangrijk.

Door: Jolle28-09-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Zekere kenmerken van oplichting!!!

Alles, van het eerste tot het laatste contact verloopt stroef. De betaling is al van je creditcard af voor je hebt kunnen nadenken, en daarna zit je in een wurgcontract. Niets kan gewijzigd, alle voorwaarden en eisen zijn bikkelhard, en je hebt niets meer in te brengen. Zelfs van de verhuur afzien is geen optie meer, je hebt immers betaald?
Afijn, keurig afgetankt weer ingeleverd. Krijg ik een week later de mededeling dat er nog eens 8 euro gaat worden afgeschreven omdat we niet zouden hebben afgetankt. Geen bewijs, helemaal niets. Gewoon een mededeling jammer dan.
Nu moet ik gaan bewijzen dat we afgetankt hebben, en anders......helaas pindakaas.
Slecht, slecht ,slecht. Als ze dat bij elke huurder doen, dan hebben ze een mooie spaarpot. Mijn laatste woord is hier niet over gezegd.

Door: M Wiebenga21-09-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
3,5

Huur vaak bij Sixt

ik huur regelmatig een auto bij Sixt, waar mogelijk kies ik altijd voor deze verhuurder. Heb wel eens een andere gehad en daar was dan steeds gezeik met verzekeringen, krasjes en extra kosten.

zelf heb ik dit alleen bij sixt nooit meegemaakt, daarom huur ik telkens het liefst hier.
In Nederland altijd hier sowieso, in het buitenland waar dat kan. Helaas niet altijd.

Online alles makkelijk re regelen, vind ik ook relax

Door: MaianaKl28-08-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Opgelicht waar je bij staat

Ze sluiten een verzekering van 350 euro af zonder je dat te vertellen! Oplichters! De verkoper krijgt vast provisie voor de verkoop van extra's. Huur nooit een auto bij Sixt. Schandalige werkwijze.

Door: Danielke27-08-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Auto's huren in Nederland erg goed (buitenland anders)!

Ik huur regelmatig auto's bij Sixt, meestal voor een bezoek aan het hoge noorden van het land, waar ik familie heb zitten. Ze wonen geen van allen bij een openbare vervoerverbinding, daarom is het echt een beter idee om met de auto te gaan. Ik heb geen eigen auto, huren vind ik net zo makkelijk. Ik doe dit zo al jaren en altijd bij Sixt. Ooit zo begonnen en als het goed werkt, waarom van aanbieder wisselen? Ze zijn vriendelijk, ik krijg altijd een nette auto mee zoals beloofd en ik vind de prijs echt meevallen.

Tot zover verhuur in Nederland : niks op aan te merken, echt niet!

Met deze goede ervaringen op zak heb ik het ook eens geprobeerd in het buitenland. Hier was het personeel totaal anders en de auto was lang niet in dezelfde staat als ik gewend was in Nederland. Ik heb alles goed laten aantekenen. Na het inleveren deden ze moeilijk over een nieuwe kras, maar gelukkig stopte dat direct toen ze beter in de papieren keken: die kras was er al.
Hierna heb ik het eens met een andere aanbieder geprobeerd in het buitenland en dat maakte geen verschil: was wellicht nog erger, want hier duurde het geschil over een deuk nog veel langer.

Ik weet niet wat het is met het buitenland en auto's huren, maar het is kennelijk een enorme pit aan rotzooi.

Ik ben er zelf mee opgehouden in het buitenland auto's te huren. Tenzij het echt niet anders kan, maar hoe vaak is dat nou zo?

Voor auto's huren in Nederland daarentegen blijf ik een vaste gebruiker van de wagens van Sixt. Het is kennelijk een totaal ander bedrijf in het buitenland en in Nederland, en ik vermoed dat datzelfde geldt voor andere autoverhuurbedrijven. Ik baseer mijn ervaringen daarom op mijn ervaringen in Nederland bij Sixt, ook omdat ik hier al jaren achtereen met veel plezier huur en in het buitenland slechts eenmalig.

Door: F. van Dongen02-08-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9,5

Oplichting van de bovenste plank

Wij hadden een auto gehuurd via rentalcars en daarbij meteen het enigenrisico afgekocht. Alles netjes afgeschreven van de creditcard en een voucher in het Nederlands gekregen. Eenmaal aangekomen in Portugal willen wij de auto afhalen krijgen we dood leuk een rekening gepresenteerd van maar liefst 500,- euro! Blijkbaar is de voucher waar heel duidelijk opstond dat het enigenrisico was afbetaald niet genoeg en moest elk dingetje op de auto nog verzekerd worden, toen we dit niet wouden doen werd ons dood leuk verteld dat voor elk krasje op de auto meteen een paar honderd euro in rekening zou worden gebracht. Nu is het leuke dat sixt niks kan doen omdat het gaat om een franchise en ze geen idee hebben wat hun in rekening brengen. Heel simpel dus, je wordt gewoon opgelicht zonder dat je er nog wat aan kan doen.

De factuur is merendeel Portugees en het is niet te zien waar dat hoge bedrag nou precies vandaan komt.

Door: Max01-08-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

GEEN SIXT!

Dit is een bedrijf waar je absoluut niet van op aan kan, zitten gigantisch veel addertjes onder het gras en is bij deze zwaar af te raden.

Precies hetzelfde mee gemaakt als alle recensies hieronder!

Op locatie aankomende (Kroatië SIXT) verschillende extra verzekeringen moeten afsluiten terwijl dit allemaal in de prijs zou zijn inbegrepen die wij al ver van te voren betaald zouden hebben. (Roadside protection theft protection) zodra wij dit niet zouden betalen zou de borg 3 maal duurder worden. Rond uit schandalig!

SIXT Kroatië vertelde dat zij andere voorwaardens hanteren dan SIXT Nederland. Na veel telefonisch contact voordat wij de auto wilde huren is ons toegezegd dat er geen extra kosten aan verbonden zouden zitten!!
Er komt weer €130 boven op zodra je de auto ophaalt!

Huur dus NIET bij SIXT! Want ze naaien je waar je bij staat en je kan geen kant op want je hebt al betaald.

Door: Stijn Morsch28-07-2017
Max01-08-2017

Precies hetzelfde meegemaakt in Portugal!!!

Ria19-04-2018

Inderdaad max het zijn zo een gluipers geleerd om te stelen onder de noemer oplichters

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2,5

vaste autoverhuurder

sixt is mijn vaste autoverhuurder. ik heb regelmatig een auto nodig voor werk. zelf een auto hebben is erg duur en ook slecht voor milieu. ik vind sixt wel goed want ze hebben goede prijzen en ik heb zelf nooit problemen gehad. ik huur altijd maar voor een dag en altijd bij dezelfde locatie want dat is bij mij dichtbij

Door: abbie12-07-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

toppie

Top autotje gehuurd

niks mis mee

goed geholpen

geen problemen achteraf

Toppertje

Door: Salie10-07-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

Review

In Malaga auto gehuurd via Sixt. Voor een aanvullende verzekering moest ik maar liefst € 150,00 betalen. Niet gedaan en geweten ook. Bij het ophalen 5 extra beschadigingen geconstateerd. Medewerker erbij geroepen en die heeft alles genoteerd via haar telefoon in het computersysteem. We kregen geen nieuw document mee, want alles was volgens haar geregistreerd in het systeem.
In goed vertrouwen de vakantie begonnen. We hadden geen schade veroorzaakt en bij inlevering van de auto werd de auto gecontroleerd en alles was in orde. Er werden ons geen schades gemeld. In dat vertrouwen ondertekenden we digitaal een in het Spaans opgesteld document, kregen wederom geen kopie en keerden huiswaarts.
Wat schetst onze verbazing na 3 weken: we kregen een factuur van € 195,00 voor het veroorzaken van 5 schades. Sixt gaf aan, dat we hiervoor getekend hadden. We voelden ons echt bij de neus genomen en zijn dan ook niet van plan te betalen!

Door: Mark Lemstra09-07-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
3

Huren kan prima, wel opletten

Prima bedrijf. Wat ik hieronder lees, zijn praktijken die elk huurbedrijf toepassen. Dus je kan hier prima huren, want het is 1 van de goedkopere (en ik kan het weten want huur VEEL) maar je moet altijd de volledige dekking erbij nemen (klopt, huur auto online, maar neem de verzekering aan de bali) en maak ALTIJD fotos als je de auto inlevert van de staat van de auto. Als ze zien dat je fotos neemt, bedenken ze zich wel 2x voordat ze je naaien. Nooit problemen mee gehad trouwens. Oh en soms krijg je een vergelijkbare auto van wat je eigenlijk gehuurd had, maar ook die rijden altijd prima.

Door: De Koning29-06-2017
Jan09-07-2017

Bij ophalen van auto duidelijk aangegeven dat we de auto vol getankt zouden inleveren, dus geen extra kosten Uit ervaring weet ik dat er bij evt aftanken door verhuurder er op het benzine bedrag nog tankkosten en btw wordt berekend ! Vroeg dit aan baliemederwerker , deze verklasrde dat alleen benzinekosten zouden worden berekend als deze niet vol zou worden ingeleverd. Verder niets! Enfin, auto dus vol teruggebracht Vervolgens wordt er € 64,59 en18,69 btw van mijn rekening afgeschreven voor volle tank benzine. Uiteraard geklact bij de tussenpersoon: rentalcars.com Volgens contract zou ik ervoor getekend hebben terwijl ik duidelijke agspraken terplekke heb gemaakt Pure oplichterij en diefstal Rentalcars doet er niets aan Afrader !!

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Auto huren bij Sixt

ik huur zelf altijd via een tussenbedrijf, vaak een website waar ze voor je vergelijken waar je het goedkoopste een auto kunt huren. Dat is geregeld bij Sixt. Het is natuurlijk ook afhankelijk van de tijd, afhaallocatie en autotype denk ik.
Zelf nooit problemen gehad met auto huren. Krijg de auto doorgaans vlot mee (uitzonderingen met wachtrijen daargelaten, maar dat is echt sporadisch) en altijd een keurige wagen gehad. schoon en werkt goed.
ik huur altijd in Nederland en lever ook in in Nederland, soms ga ik wel meer naar het buitenland.
ik heb zelf geen auto en voor vakantie huur ik daarom soms een auto of als dat handiger is dan ov.

beter voor het milieu dan zelf een auto en de prijs is ook veel lager

Door: Th. Alkemade19-06-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9,5

Klantenservice

Even een bericht voor iedereen die in Italie een auto gaat huren; je kan beter de extra verzekering nemen. Je kunt het best op internet de auto boeken, maar de extra verzekering wel het best bij het ophalen van de auto. Wij hadden een auto gehuurd op het vliegveld in Rome. Vraagt ze waar we heen gaan en wij gingen naar Napoli. Dus gaf ze direct aan om de auto volledig te verzekeren (geen eigen risico). Ik dacht dat het hier om een verkooppraatje ging. Maar niet dus. Gelukkig hebben we na wat aandringen van haar dat dan maar toch gedaan en wat een geluk! Die gasten in italie zijn GEKKEN! Ze rijden als gekken en een rijbewijs krijg je bij een pakje boter ofzo. Ik ben zelfs door een smart op de vluchtstrook ingehaald omdat ik kennelijk te langzaam ging. En vooral in het zuiden van italie heb je ongelooflijk slechte wegen, veeeeel slechter dan Belgie. Dus wees gewaarschuwd!! WIj hebben namelijk een enorm gat in de weg geraakt waardoor de ophanging en de veer afbraken. Wel goed geregeld trouwens, we hadden binnen een paar uur een vervangende auto. En door de eigen risico afgekocht te hebben kostte het ons niks. Maar los daarvan...een krasje heb je echt zo te pakken in het zuiden van italie, dus geen eigen risico is een aanrader. Die moet je trouwens gewoon aan de balie afsluiten. Want de auto zelf huren is op internet goedkoper maar de verzekering geven ze je een korting omdat ze je die (alsnog) graag willen verkopen bij de balie. Waarom de auto zelf goedkoper is op internet weet ik niet, maar dat is gewoon zo. Groeten! H.

Door: H. K.18-06-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Tip

Even een tip voor iedereen (want ik lees ze ook hieronder dat dat wel eens gebeurd) maar je kan nooit op iemands anders credit card een auto huren. Heb ik ook 1x moeten leren... Voorderest huur ik hier vaker en prima ervaring altijd. Niet altijd de goedkoopste maar zeker niet de duurste. En wat ook handig is; ze zitten meestal niet te ver op loopafstand van het vliegveld ed.

Door: Hoeksema18-06-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

goed voorbereid op reis en nooit problemen!

ik zorg er altijd goed voor dat ik goed verzekerd ben met een volledige all-risk dekking.
als er dan krassen of deuken zouden voorkomen, dan ben ik altijd gedekt.

Ik heb veel reizen gemaakt door Europa en ook door Amerika en daarbij een aantal keer gebruik gemaakt van een auto van Sixt. meestal een beetje een middenmaat, maar in Europa ook wel eens dat allerkleinste formaat, omdat dat in veel grote steden en bergen nou eenmaal wat handiger rijdt. maar dat is ook smaak denk ik.
ik heb wel eens de nodige kras gemaakt op de auto. dat gebeurt natuurlijk ook erg gauw. je hoeft maar een keer door een ruige weg te rijden, en dat doe je op vakantie, en het kan al raak zijn.
zelf nooit een echte aanrijding meegemaakt maar wel door veel vuil gereden en ook op rotsige ondergrond, vooral in Amerika. ik had dan geen 4X4 aandrijving, toch daar gereden. dat 'mag' dan eigenlijk niet natuurlijk, maar soms heb je het niet zo door en ja, dan heb je zo een krasje of zelfs meer. ik heb zelfs een keer de wagen nog grauw van het gruis (dirt) in moeten leveren, geen tijd om m ff netjes schoon te maken vooraf.
Als je goed voorbereid op weg gaat en dus altijd die verzekeringen erbij neemt, dan kan je gewoon niks gebeuren.

Ik heb met al die reizen nog nooit een cent hoeven bij betalen achteraf. Overigens ook niet bij andere autoverhuurbedrijven waar ik wel eens bij heb gehuurd. want ik was altijd netjes gedekt en dat is altijd afdoende gebleken.

het zit 'm volledig in de voorbereid. veel plezier!

Door: rik joosten13-06-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9,5

Oplichters

Zeer slechte ervaring met sixt. Online wagen gereserveerd aan voordelige prijs. De optie Dekking voor diefstal en schade wou ik ter plaatse kiezen om wat meer uitleg te krijgen over de dekking.
Eenmaal aangekomen bleek dit geen optie, maar verplicht, met bovendien een verzeven (7!) voudiging van de prijzen!! Uiteindelijk bijna evenveel mogen betalen voor verzekering als voor de huur van de wagen.
Reactie Sixt: ter plaatse is alles duurder...
Nooit meer.

Door: Jean13-06-2017
Jan09-07-2017

Helemaal mee eems dat het oplichters zijn Ben zelf voor ruim €80 opgelicht voor een llege tank die vol was Niets aan te doen

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Goede service auto huren handicap vrouw

Voor een vakantie naar Zwitserland hadden wij een auto gehuurd bij Sixt. In verband met een handicap van mijn vrouw moest dat een grote ruime auto zijn, deze moest speciaal worden aangevraagd. Op de website konden wij niet de benodigde informatie vinden voor de beenruimte en de afmetingen, daarvoor hebben wij toen contact opgenomen met Sixt.

Ze waren uiterst behulpzaam, van meerdere auto's werden de precieze maten en afmetingen doorgegeven en wij konden gewoon uitgebreid kiezen. Dat was ook wel een vereiste voor ons voor het huren van de auto, maar we waren erg tevreden over deze goede service.

We hebben uiteindelijk een zeer nette auto meegekregen waar mijn vrouw redelijk comfortabel in kon zitten, toch was deze zeker niet duur.

Gelukkig wisten wij zo ook zeker welke auto precies wij zouden meekrijgen (normaal kan het ook 'vergelijkbaar' zijn) en dat was ook zo: alles was echt prima geregeld, beter dan verwacht

Goede service van Sixt! Volgende keer huren wij hier zeker nogmaals. Het scheelt dat we dan al weten welke auto precies wij nodig hebben en willen huren.

Door: Jacco08-06-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

diefstal

Ik heb een auto gehuurd bij SIXT, op voorhand betaald, mijn vrouw kwam die afhalen te Nice en kreeg hem niet mee ondanks verscheidene betaalkaarten op haar naam. Resultaat, andere auto moeten huren bij Goldcar en huurgeld bij SIXT niet terug betaald. Gangsters. NOOIT HUREN BIJ SIXT AUB

Door: frederik Dewulf07-06-2017
Sander08-06-2017

Ja duh! Als je gewoon ff de voorwaarden doorneemt staat er dat je een kaart op JOUW naam moet geven om de auto mee te nemen. Gewoon pure policy jonge. Ze nemen gewoon geen risico en dat is logisch. Wie zegt dat die kaart van jouw vrouw is en dat je hem niet gestolen hebt? Daar kunnen ze gewoon geen risico in nemen dus beetje flauwe review dit.

else13-06-2017

'gangsters'? hahahah

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

SUPER ervaring

SIX..echt vet bedankt. Want ik had voor mijn na mijn afrijden een BMW 4 serie cabrio gehuurd. ALS ik zou slagen (wat ik deed) zou ik mijn vriendin ophalen in mijn lievelingsauto. Maar...bij europcar besteld. Toen ik na mijn slagen de auto wilde ophalen stond er een audi A4 GEEN cabrio voor me klaar. WAT de HELL. Dat is toch niet vergelijkbaar en ik had ze gevraagd om precies die en europcar zei dat dat ok was. Dus bellen maar NIKS meer te regelen. Direct gelukkig wel kunnen annuleren en rondje gaan bellen. Ik kwam uiteindelijk bij sixt uit en die zei dat deze gelijk klaar stond bij amsterdam centraal. Gelijk heengereden en voorderest een topdag gehad. Dus sixt, hartelijk bedankt!!

Door: Harold05-06-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

wat een prutsers

Voor de trouwdag van onze dochter een witte Jaguar gereserveerd en indien niet beschikbaar zou het een BMW6 worden.
Bij Sixt zeggen ze namelijk op de site dat je een trouwauto kan huren.
Enige weken voor de datum deze reservering gemaakt, eerst er over gebeld om zeker te zijn en daarna online gereserveerd.
Ook bij de opmerkingen nog vermeld dat we een witte 4-deurs Sedan wilden hebben.
Je zou denken een paar weken van tevoren gereserveerd, dat moet je dat toch voor elkaar kunnen hebben.
Niets was minder waar, nadat we ons op het afgesproken tijdstip gemeld hadden, zelfs nog iets te vroeg en door de eerste medewerker genegeerd werden kwam er uiteindelijk een dame naar ons toe.
Die wist ons te vertellen dat onze ZWARTE BMW5 voor ons klaar stond.
Ik heb nog gevraagd of ze niet in de war was, echter was dat niet het geval.
Kortom alles wat we niet wensten stond voor ons klaar, dit aangegeven natuurlijk waarop de medewerkester ons echt aankeek met een blik van "wat zeur je nou man, we hebben toch een auto voor je" ik heb fel gereageerd en toen had ik weer geen recht om boos te zijn.
Uiteindelijk boos weggelopen, geen auto en een frustratie rijker.
Wat opviel, dat het de medewerkster echt geen donder interesseerde en totaal geen begrip toonde.
Ik zal iedereen afraden om ook maar iets bij SIXT te huren, je komt bedrogen uit.
Gelukkig heb ik niet vooruit betaald, want dan moet je maar zien je geld terug te krijgen vrees ik.

Door: W.Roersma29-05-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
3

Raad af met dit bedrijf zaken te doen

Beste lezers,

Ik woon zelf in het buitenland, hierdoor huur ik regelmatig (1 a 2x per maand) een auto op Schiphol. Helaas heb ik de slechtste ervaringen met het huren van een auto bij Sixt Schiphol.

Allereerst is het systeem om een upgrade prijs te genereren erg rigide. Een keer had ik een BMW 3 serie sedan gehuurd, deze was niet beschikbaar, op zich logisch en accepteerbaar - zo gaat dat als je een vloot managed. Echter de dichtbijzijnde optie was een BMW 3 serie station (estate) deze moest en zou 4 euro per dag meer kosten. Geen discussie over mogelijk. Vind dit jammer maar Ok. Meer ernstig is het volgende geval van 2 weken geleden.

2 a 3 weken geleden een Audi A4 gehuurd. Heb deze auto gereden zonder een passagier te hebben vervoerd. Aan het einde van de verhuur periode netjes ingeleverd, geen probleem daar. Todat ik 2 dagen na inlever datum een rottig mailtje ontvang dat er schade is geconstateerd met schade bij de bijrijders deur. Minieme deuk. Er wordt verder niet gerefereerd Naar kosten of iets dergelijks, nog wordt ik gebeld. Ik ben ervan overtuigd dat deze schade mij in de schoenen wordt geschoven aangezien deze deur in mijn verhuur periode niet open is geweest en anders moeilijk tot vrijwel onmogelijk was aan te brengen. Ik vind deze proces gang en uitkomst bijzonder schadelijk.

Ik waarschuw jullie allen bij dezen voor de praktijken bin Sixt Schiphol. Een gewaarschuwd mens telt voor 2! Make it count. Zoals eerder vermeld huur ik heel regelmatig @ Schiphol. Letterlijk alle andere verhuur bedrijven zijn meer respectabel als deze partij.

Met vriendelijke groet,

Roel prins

Door: Roel Prins24-05-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
5

Auto huren bij Sixt

Verschillende malen een auto besteld bij Sixt.

Bijna altijd het op één na kleinste model. Die kleinste wagentjes vind ik echt te klein, maar een maatje groter is precies goed. Altijd genoeg ruimte om mijn vrouw en dochter mee te nemen, maar ook wendbaar genoeg voor in de stad. Ik krijg niet iedere keer dezelfde auto of merk mee, maar het is tot nu toe altijd vergelijkbaar geweest. Een maal maar was mijn maat op en kreeg ik tegen hetzelfde bedrag een grotere auto mee. Op zich prima en leuk weer eens groter (auto was echt fors groter), maar ik heb uiteindelijk liever een kleinere maat.

Als vaste klant vind ik Sixt een prima autoverhuurder. Ik heb ook niet veel ervaringen met andere verhuurbedrijven. Een keertje bij Hertz. Ik heb wel het idee dat dat in het buitenland wisselend kan zijn. Maar zelf huur ik meestal voor een weekend of een dag en blijf dan in de regel in Nederland. Wij hebben zelf geen auto, dat is ons te duur in verband met onderhoud en belastingen, maar wij hebben vrienden in Zeeland en willen ook wel eens een weekendje weg en daar gebruiken we dan een huurauto van Sixf voor.
Soms reserveren we echt ver van te voren, maar het gebeurt ook wel eens dat we vrij last minute nog eens een auto boeken en eigenlijk gaat dat allebei prima.

Met een paar tientjes ben je dan klaar, voor ons heel wat goedkoper dan een eigen auto!

Door: P. Schippers23-05-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Nieuwe Citroen voor weekendje weg

Voor een weekendje naar het noorden van het land huurden wij mij Sixt een auto.
We kregen een glimmende zilveren Citroen mee, met nog maar enkele kilometers op de teller.
Auto reed als een zonnetje en was brandschoon, het leek wel echt een nieuwe wagen.

We hebben vaker gehuurd bij Sixt omdat het nooit slecht is bevallen. Maar dit was wel de mooiste en nieuwste auto die we hebben meegekregen.

Verder waren we gewoon goed verzekerd en is er niks gebeurd , dus we hadden geen rare verrassingen achteraf.

Door: Theo 13-05-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

Last minute deal met BMW weekend touren

Afgelopen weekend zijn we lekker gaan Touren. Het was mooi weer en we dachten: kom doe eens gek. Bij Sixt hebben ze van die last minute deals en daar hebben we toen gebruik van gemaakt.

We kregen echt een mooie wagen mee, volgens mij was het gewoon een BMW. Die wagen leek wel spiksplinternieuw!
We waren overigens goed verzekerd, dan hoef je nergens zorgen om te maken.

We hebben de auto vrijdag opgehaald en hoefden deze pas weer dinsdag in te leveren, dat heet een lang weekend, dan krijg je de laatste dag gratis.

Dit is ons heel goed bevallen. We hebben de auto die dinsdag weer ingeleverd en dat ging allemaal prima, geen rekeningen ofzo achteraf. Maar we waren dus ook verzekerd.

We hebben zelf geen auto en nu blijkt weer eens dat dat ook helemaal niet nodig is. Als we eens een weekendje weg willen, dan huren we met het grootste gemak gewoon een BMW!

Door: H. Camper16-02-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Goed opletten en het is prima

Zal ik maar eens een keer een reivew schrijven, want ik huur altijd bij ze een nooit problemen. Je moet gewoon ff goed opletten, de krasjes op laten schrijven (goed kijken, ook de allerkleinste) en dan weten ze dat je goed oplet dus geen truukjes uit moeten halen. En dan gaat altijd alles prima.

Door: Ravenstein05-02-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8

Tip!

Als je met 2 man op als bestuurder op de auto wil staan, zet dan eerst maar 1 persoon erop tijdens het boeken. Als je dan aankomt bij de bali om de sleutel op te halen, dan hebben ze altijd zogenaamd een "aanbieding" die dag voor een 2e bestuurder en ben je altijd goedkoper uit dan gelijk die 2e bestuurder bij je initiele boeking. Voor de rest is sixt prima te doen.

Door: Mennie31-01-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

Kun je prima huren

Ik huur al ik weet niet hoe lang mijn auto bij sixt voor wintersport. Gaat altijd goed, nooit problemen met afleveren en ook nooit genaaid. Zullen er altijd wel een paar tussen zitten denk ik die zelf iets niet goed hebben gedaan of waar sixt de mist in ging, maar over het algemeen een prima verhuurbedrijf vind ik.

Door: Van Langon31-01-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8

factuurgegevens kloppen niet

We hebben op 1 december 2016 een busje gehuurd bij Sixt. Er zijn meer kilometers in rekening gebracht dan dat er is gereden en ook te hoge tankkosten betaald. We hebben 102 km gereden en er is 126 km in rekening gebracht en dat zou 24 liter benzine gekost hebben. dat betekent dat het busje 1 liter benzine nodig heeft om 5,25 km te rijden. dat zie je zo al dat het niet klopt.

controleer alles heel goed en tank zelf je auto af als je daar een auto huurt. dus fotografeer je beginkm stand, kijk of je de auto wel afgetankt meekrijg en fotografeer de eindkm stand en tank hem zelf af.

Door: Ictplan26-01-2017
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4

Beste autoverhuurbedrijf

Ik heb denk ik zo wel nu elk autoverhuurbedrijf in nederland gehad. Van thrifty, europcar, boorent, budget etc. En ook van die brokers ertussen zoals rentalcars en cheapcars. Bij die brokers is het voordeel dat je huurt bij de normale autoverhuurbedrijven, maar een stuk goedkoper. Hoe weet ik niet, maar het is er wel goedkoper. Maar op het moment dat je dan een probleem hebt, dan geven die brokers niet thuis, dus niet echt een goed idee. Ik heb helaas niet de luxe om altijd maar te huren waar je wilt, want je bent toch een beetje overgeleverd wat er zit bij bijvoorbeeld een vliegveld. Maar bij al die "zogenaamde" gerenommeerde verhuurders heb je gewoon ook altijd weer gekloot met krasjes etc. Ze proberen allemaal op die manier hun klanten erbij te naaien. Ook een keer gehad dat de tank niet vol was gegooid. (wel dus!!) en ja, bewijs dat dan maar eens. Je hebt als consument geen poot om op te staan. Ik heb nu reeds 3x bij sixt gehuurd en alle keren geen enkele problemen gehad. Wel goed om de auto heen gelopen elke keer om alle krasjes etc op te schrijven, maar daarna ook nooit meer wat gehoord van (onterechte) schade. Ik heb ook een keer een lekke band gehad. Omdat het dichtbij was heb ik toen de reserveband erom gelegd en de auto toen zo ingeleverd. Maar ook dit leverde geen gekke taferelen op. Dus neem het van een ervaren huurder aan. Sixt hoort wel bij de betere van het zooitje!

Door: Max T.26-10-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

Prima

Ik had gelukkig de ervaringen niet gelezen voordat ik bij sixt gehuurd heb. Want ik heb een hele andere ervaring dan menig hieronder. Ik heb een auto (kleintje) gehuurd in Strovolos en ophalen en brengen ging zonder problemen. Betaald wat ik via internet betaald had, geen bijkomende kosten en geen gezeur. Dus prima. Mag ook gezegd worden af en toe!

Door: Sharan. A.24-10-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

Sixt -> komen afspraak niet na

Wij hadden een huurauto gereserveerd voor 3 dagen uit de LTAR categorie. Bij aankomst was er geen auto uit deze categorie beschikbaar waardoor wij noodgedwongen een auto uit een lagere categorie moesten huren. Nu gaf de baliemedewerkster aan dat het verschil in huurprijs zou worden terugbetaald, echter bij het ontvangen van de factuur bleek dit niet het geval wat natuurlijk erg teleurstellend is. Mede hierdoor kies ik ervoor nooit meer bij Sixt een auto te huren.

Door: Marijn17-10-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
4,5

auto gehuurd bij Sixt

Auto gehuurd bij Sixt afgelopen weekend.

Prima wagen, weinig kilometers gereden. Maatje groter dan besteld, want kleiner model niet beschikbaar. Geen extra kosten, wat mij betreft geen probleem, wel lekker, meer ruimte.

Nadeel was wel dat de verhuurder allemaal extra dingen probeerde te slijten qua verzekering maar ook qua tools in de auto. Beetje opdringerig en onaangenaam. Toen ik eenmaal wegreed, was het goed.

Door: Fabienne Bennekom07-10-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

Fraude

Beste Allemaal,

Na jaren auto's te hebben gehuurd van verschillende partijen, hebben we dit keer gekozen voor sixt Curacao. (Op aanraden van Tui)

Na 6 dagen gereden te hebben, door het mooie curacao, hebben we de auto weer ingeleverd. Ik heb nog nooit zo iets belachelijks meegemaakt als bij SIXT curacao. Er zaten 2 schrammen op de wieldoppen. Of dat ik vriendelijk 125 dollar wilden betalen. Wij hadden echter dit niet gezien bij aankomst( niet slim ).

Als ik de foto's kan uploaden lacht u zich rot. Daaron voor ons nooit geen sixt meer!!

Met vriendelijke groet,

Wilty Schaap

Door: Wilty Schaap06-10-2016
Ria19-04-2018

Oplichters

Ria19-04-2018

Oplichters

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Auto huren ging prima

Geen problemen, kreeg een prima auto mee, leverde em gewoon weer in, zonder gezeik.

Door: Mees29-08-2016
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
10

Klantenservice

Wat een belachelijke ervaring. Ik probeer een auto te huren voor mijn vriendin voor 2 weken.
Ik wil deze volledig vooruit betalen met mijn creditcard en goedkeuring geven om de borg te blokken op de creditcard.
Nu blijkt dat de creditcard op naam van de bestuurder moet staan.
Aangezien ik in het buitenland ben kan ik niet bij de huuroverdracht aanwezig zijn.
En als mij dat al wel had gelukt dan had ik nog steeds mijzelf als hoofdbestuurder moeten opgeven en mijn vriendin als extra bestuurder moeten opgeven wat een X bedrag per dag extra kost..
Ze konden mij geen alternatief aanbieden. Ik moest het maar bij een andere maatschappij proberen.

Het lijkt mij dat een autoverhuurbedrijf zich iets klantvriendelijker moet opstellen. Zeker als ze nog iets willen verdienen.
Mij zijn ze in ieder geval kwijt als klant.

Gr,

Een boze klant

Door: Maarten09-08-2016
D. Schell29-11-2017

l Ik heb een hele nare ervaring met Sixt Tenerife. Begin maart heb ik een auto gehuurd. Ik kreeg er een gratis navigatie bij maar weet achteraf waarom: de kaart was zo oud dat de snelwegen die een paar jaar geleden zijn aangelegd niet werden herkend met als gevolg veel omrijden en verkeerde route rijden. Ik heb hier overigens geen punt van gemaakt of claim ingediend. Maar dat nog niet alles, ik ben ook slachtoffer geworden van frauduleus handelen. Ik heb het eigen risico niet afgekocht en - bijna niet verrassend lees ook de praktijken op het internet - werd er bij het inleveren een schade ontdekt. Een miniscule chip van max 3mm op de motorkap. Heel bijzonder is dat de jongedame uit IJsland deze schade binnen een halve minuut ontdekte. Daarna vond ze het niet meer nodig om rond de auto te lopen. De vijfde deur stond nog open (onze koffers stonden nog in de auto) dus al had ze de moeite genomen rond de auto te lopen voor inspectie had ze geen schade kunnen ontdekken. Het is natuurlijk duidelijk dat ik niet verantwoordelijk ben voor deze schade. Ze heeft mij misleid door te zeggen dat Sixt niet als andere bedrijven lullig doet over zo'n schade en dus niets in rekening zou worden gebracht. Op basis van deze uitspraak heb ik het schaderapport ondertekend (kennelijk was de schade al aangetekend).Het schaderapport bestaat trouwens uit een portable print-out zonder afbeelding van het voertuig. Na 3 weken kreeg ik alsnog een rekening voor meer dan 250 euro!!! Ik heb natuurlijk geantwoord dat ik geen enkele verantwoordelijkheid voor de schade erken. Na meer dan een half jaar correspondentie heeft Sixt.de een incasso ingeschakeld en als ik niet voor 12 december betaal (inmiddels meer dan 350 euro) dan start men een gerechtelijke procedure. En de customer harrassment wordt steeds erger: inmiddels beweert men van Sixt dat ik het voertuig ‘ in a very bad condition’ heb afgeleverd.

Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
NEE
2

Renault Captur met korting

Had een vergelijkbare wagen aangeklikt, maar kreeg een Renault Captur. Reed lekker weg, leek nauwelijks gereden ook. En we kregen ineens korting ook nog, er liep kennelijk een of andere actie waar wij geen weet van hadden.

Door: vanderhoeven08-10-2015
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

Omboeken geen probleem

Had de kleinste categorie geselecteerd voor een weekendje weg, maar de vriendin wilde meer ruimte. We moesten ver rijden dus ok wel logisch. Zag er tegenop, maar het omboeken was geen probleem gelukkig. Dus nu i een een grotere auto naar Duitsland volgend weekend!

Door: Bastiaan06-10-2015
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
9

Dat ging makkelijk

Nog nooooit een auto gehuurd maar dat ging makkelijk. wist ik niet. Met skien het vliegtuig gepakt en toen moesten we nog een klere-end afleggen dus daarvoor een auto gehuurd. Stond gelijk klaar en konden hem zo meenemen Ideaal hoor.

Door: Sjaan11-09-2015
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
JA
8,5

Schrijf zelf een review over Sixt

Uw beoordeling

Please enter your first and last name separated by a space (e.g. Jane Miller)