NederlandReview

    Ervaringen Sixt

    Ben jij bekend met Sixt? Het is een autoverhuur bedrijf welke internationaal werkzaam is. In 105 landen en op 4.000 locaties is het mogelijk om een auto te huren via Sixt. Er kunnen verschillende redenen zijn om een auto te huren. Misschien ben je voor het werk in een ander land en heb je een auto nodig. Natuurlijk kan het ook een prettige en aangename vakantie zijn in een ander land. Ook kun je in je eigen land een auto huren. Misschien is je eigen auto kapot of heb je tijdelijke een (extra) auto nodig. Het is dan slim om naar de mogelijkheden te kijken om een auto bij Sixt te huren. 

    Als jij al een keer een auto bij Sixt hebt gehuurd zien we graag jouw beoordeling over hun terug op NederlandReview. NederlandReview verzamelt beoordelingen van tal van bedrijven. Hieronder dus ook Sixt. 

    Over Sixt
    Voor het huren van een bestelwagen of huurauto ben je bij Sixt aan het juiste adres. Je kunt online gemakkelijk en snel tegen een aantrekkelijk tarief een auto, cabrio, bestelwagen of andere auto huren. De autoverhuur bedrijven van Sixt zijn gevestigd in het centrum van de steden en in een paar eenvoudige handelingen is het mogelijk om een auto bij hun te huren. In Nederland kun je terecht bij Sixt om een auto te huren. Ze zitten echter in meer dan honderd landen op meer dan vierduizend locaties. Hierdoor is er eigenlijk altijd wel een Sixt verhuurbedrijf in de buurt. In Nederland zie je ze onder andere in Eindhoven, Rotterdam en op Schiphol. Ook tref je ze aan op Tenerife, Parijs, Faro en op Mallorca. 

    De diensten van Sixt
    Sixt verhuurt stijlvolle en betrouwbare auto’s. Ze hebben een eerste klas wagenpark met auto’s van merken als Audi, Mercedes en BMW. Eigenlijk is het mogelijk om ieder type huurauto te huren bij Sixt. De belangrijkste dienst is simpelweg het verhuren van uitstekende auto’s.  

    Hoe werkt sixt? Ze leggen het uit in dit (toffe) filmpje!  


    Klachten of tips over Sixt
    Er is geen aparte pagina op de website van Sixt om een klacht of compliment in te dienen. Natuurlijk is er wel een contactpagina. Als je echter ergens ontevreden over bent dan is natuurlijk de kortste weg om telefonisch contact op te nemen met de lokale vestiging van Sixt. Ook kun je bij het terugbrengen van de auto je klacht indienen over een auto. Door je klacht te bespreken is het vaak mogelijk voor de Sixt medewerkers om een passende oplossing te vinden. 

    Wat vind jij van Sixt?
    Heb jij al eens een auto geleend of gehuurd van Sixt? Dan zijn wij benieuwd naar je mening over dit bedrijf. Op NederlandReview kun je jouw beoordeling over Sixt achterlaten. Het is op die manier voor anderen gemakkelijk om snel een goed beeld  te krijgen van de dienstverlening van dit bedrijf.

    Ook ervaringen met autohuur van sixt? Of denkt u erover om een auto te huren? Lees hoe dit allemaal werkt van bestuurders die u voorgingen. Lees ervaringen op NederlandReview!

    Sixt
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (44)

    7
    64% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    7,2

    Service

    6,8

    Prijs

    6,8

    Leveren

    6,8

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    auto huren sixt

    bas21-04-2018

    Ik huur regelmatig bij Sixt een auto voor als ik spullen moet vervoeren
    dit is voor goedkoper dan zelf een eigen auto
    het gaat altijd goed. ik vind ze vriendelijk bij het ophalen
    en de prijs is ok. heb 1 keer een ander bedrijf geprobeerd daar ging meteen van alles mis dus dat doe ik niet meer

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Sommige dingen goed....sommige dingen slecht

    Anja Hulzinga22-01-2018

    Goede bus, maar 23 km mee gereden...hoefde niet verder.
    Wel gek dat je af moet tanken bij 23 km rijden... Je kan meestal niet meer dan 3 liter tanken...en ik ga er niet vanuit dat zo'n bus meer dan 1 liter per 8 km verbruikt.
    Vervolgens staat er op de factuur die je thuis krijgt een factuur van 9 euro...die bussen nemen tegenwoordig dus wel erg veel diesel.... Bijna 1 liter per 3 km?? Gek....

    Ria19-04-2018

    Oplichters zijn het

    Ria19-04-2018

    Oplichters zijn het

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    7

    Regelmatig huur ik een auto bij Sixt

    Ronald Fransse09-01-2018

    Al jaren en jaren huur ik zeer regelmatig een wagen bij Sixt. Ik heb zelf geen auto, dat is mij te duur. Ik ben gewoon veel goedkoper uit als ik een auto huur wanneer ik deze nodig heb en dan krijg je ook gewoon een nette nieuwe auto mee, geen oud barrel. Ik ben zeer tevreden over Sixt, Ik heb een vaste locatie, ze zijn er vriendelijk en het is er meestal niet druk. Ik heb serieus nog nooit een probleem gehad met de afwerking of wat dan ook, krijg altijd een nette auto mee en ze zijn altijd vriendelijk bovendien. Ik weet niet hoe het bij andere bedrijven werkt of zelfs andere filialen, maar ik ben hier erg tevreden over. Meestal reis ik overigens alleen, dan reis ik meestal met de trein, maar soms heb je nou eenmaal spullen te vervoeren of een heel enkele keer moet ik ergens heen waar je met de trein nou eenmaal niet zo makkelijk komt. Net zo makkelijk huur ik dan een auto. Meer dan een paar tientjes kost dat niet en het gemak is groot. Dus ik ben erg tevreden over de diensten van Sixt en zie mijzelf hier nog langer gebruik van maken.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    WAARDELOOS BEDRIJF.

    LAMBERT02-01-2018

    SLECHTSTE SERVICE OOIT !

    NAAR RUIM 4,5 MAANDEN NOG STEEDS GEEN CORRECTE FINANCIËLE AFWIKKELING !

    VOOR ONS NEVER NOOIT MEER EEN HUURAUTO VAN SIXT !

    WE WACHTEN NOG STEEDS OP EEN BRIEF MET EXCUSES !

    Ria19-04-2018

    Oplichters zijn het

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Geen klachten

    Reinier de Kort29-12-2017

    auto gehuurd om mee van Rotterdam naar Assendelft te rijden.
    Ik kreeg deze best snel mee en het was een nagenoeg nieuwe auto, dat vind ik altijd erg leuk.
    Hij was wel aan de kleine kant, maar ik had ook een kleine klasse gehuurd.
    Inleveren was niks aan de hand en de prijs was slechts een paar tientjes, zoals altijd.
    Geen klachten hier van mij.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Oplichting met verborgen kosten

    Ben03-10-2017

    Ik huur voor 1 dag een bestelauto voor € 45 incl BTW. Ik geef aan dat ik deze om 08.00 kom ophalen en ca 20.00 weer terug kom brengen. Sixt in Almere is dan gesloten maar kande sleutel in de bus gooien.
    Om 19.22 lever ik de auto af, afgetankt en gooi de sleutel in de bus, Heb hier ook een bevetsigingsemail van gekregen.

    Wordt er 121.63 afgeschreven, door allemaal ongevraagde en niet meegedeelde kosten.
    waaronder Jongere dekking(niets van gezegd tijdens het ophalen)
    afdekken eigen risico (ongevraagd door mijn neus geduwd))
    ruiten en banden verzekering (ongevraagd door mijn neus geduwd))
    Kosten voor het opsturen van de factuur. (Ze hebben mijn email adres dus had per email gekund.)

    Ik adviseer ga nooit naar SIXT zonder vooraf alles goed na te kijken en te bespreken, want je wordt opgelicht.

    Ria19-04-2018

    Oplichters zijn het

    Ria19-04-2018

    Oplichters zijn het

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3

    vaste autoverhuurder

    Jolle28-09-2017

    Sixt is mijn vaste autoverhuurder. Heb eigenlijk nooit klachten. Het enige is dat je soms wat lang moet wachten en ik heb wel eens gehad dat de site het niet goed deed toen ik wilde boeken, maar nooit iets ernstigs en dus blijf ik hier heen gaan voor auto's huren, want ze zijn nou eenmaal goedkoop en dat vind ik belangrijk.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Zekere kenmerken van oplichting!!!

    M Wiebenga21-09-2017

    Alles, van het eerste tot het laatste contact verloopt stroef. De betaling is al van je creditcard af voor je hebt kunnen nadenken, en daarna zit je in een wurgcontract. Niets kan gewijzigd, alle voorwaarden en eisen zijn bikkelhard, en je hebt niets meer in te brengen. Zelfs van de verhuur afzien is geen optie meer, je hebt immers betaald?
    Afijn, keurig afgetankt weer ingeleverd. Krijg ik een week later de mededeling dat er nog eens 8 euro gaat worden afgeschreven omdat we niet zouden hebben afgetankt. Geen bewijs, helemaal niets. Gewoon een mededeling jammer dan.
    Nu moet ik gaan bewijzen dat we afgetankt hebben, en anders......helaas pindakaas.
    Slecht, slecht ,slecht. Als ze dat bij elke huurder doen, dan hebben ze een mooie spaarpot. Mijn laatste woord is hier niet over gezegd.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5

    Huur vaak bij Sixt

    MaianaKl28-08-2017

    ik huur regelmatig een auto bij Sixt, waar mogelijk kies ik altijd voor deze verhuurder. Heb wel eens een andere gehad en daar was dan steeds gezeik met verzekeringen, krasjes en extra kosten.

    zelf heb ik dit alleen bij sixt nooit meegemaakt, daarom huur ik telkens het liefst hier.
    In Nederland altijd hier sowieso, in het buitenland waar dat kan. Helaas niet altijd.

    Online alles makkelijk re regelen, vind ik ook relax

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Opgelicht waar je bij staat

    Danielke27-08-2017

    Ze sluiten een verzekering van 350 euro af zonder je dat te vertellen! Oplichters! De verkoper krijgt vast provisie voor de verkoop van extra's. Huur nooit een auto bij Sixt. Schandalige werkwijze.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Auto's huren in Nederland erg goed (buitenland anders)!

    F. van Dongen02-08-2017

    Ik huur regelmatig auto's bij Sixt, meestal voor een bezoek aan het hoge noorden van het land, waar ik familie heb zitten. Ze wonen geen van allen bij een openbare vervoerverbinding, daarom is het echt een beter idee om met de auto te gaan. Ik heb geen eigen auto, huren vind ik net zo makkelijk. Ik doe dit zo al jaren en altijd bij Sixt. Ooit zo begonnen en als het goed werkt, waarom van aanbieder wisselen? Ze zijn vriendelijk, ik krijg altijd een nette auto mee zoals beloofd en ik vind de prijs echt meevallen.

    Tot zover verhuur in Nederland : niks op aan te merken, echt niet!

    Met deze goede ervaringen op zak heb ik het ook eens geprobeerd in het buitenland. Hier was het personeel totaal anders en de auto was lang niet in dezelfde staat als ik gewend was in Nederland. Ik heb alles goed laten aantekenen. Na het inleveren deden ze moeilijk over een nieuwe kras, maar gelukkig stopte dat direct toen ze beter in de papieren keken: die kras was er al.
    Hierna heb ik het eens met een andere aanbieder geprobeerd in het buitenland en dat maakte geen verschil: was wellicht nog erger, want hier duurde het geschil over een deuk nog veel langer.

    Ik weet niet wat het is met het buitenland en auto's huren, maar het is kennelijk een enorme pit aan rotzooi.

    Ik ben er zelf mee opgehouden in het buitenland auto's te huren. Tenzij het echt niet anders kan, maar hoe vaak is dat nou zo?

    Voor auto's huren in Nederland daarentegen blijf ik een vaste gebruiker van de wagens van Sixt. Het is kennelijk een totaal ander bedrijf in het buitenland en in Nederland, en ik vermoed dat datzelfde geldt voor andere autoverhuurbedrijven. Ik baseer mijn ervaringen daarom op mijn ervaringen in Nederland bij Sixt, ook omdat ik hier al jaren achtereen met veel plezier huur en in het buitenland slechts eenmalig.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    Oplichting van de bovenste plank

    Max01-08-2017

    Wij hadden een auto gehuurd via rentalcars en daarbij meteen het enigenrisico afgekocht. Alles netjes afgeschreven van de creditcard en een voucher in het Nederlands gekregen. Eenmaal aangekomen in Portugal willen wij de auto afhalen krijgen we dood leuk een rekening gepresenteerd van maar liefst 500,- euro! Blijkbaar is de voucher waar heel duidelijk opstond dat het enigenrisico was afbetaald niet genoeg en moest elk dingetje op de auto nog verzekerd worden, toen we dit niet wouden doen werd ons dood leuk verteld dat voor elk krasje op de auto meteen een paar honderd euro in rekening zou worden gebracht. Nu is het leuke dat sixt niks kan doen omdat het gaat om een franchise en ze geen idee hebben wat hun in rekening brengen. Heel simpel dus, je wordt gewoon opgelicht zonder dat je er nog wat aan kan doen.

    De factuur is merendeel Portugees en het is niet te zien waar dat hoge bedrag nou precies vandaan komt.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    GEEN SIXT!

    Stijn Morsch28-07-2017

    Dit is een bedrijf waar je absoluut niet van op aan kan, zitten gigantisch veel addertjes onder het gras en is bij deze zwaar af te raden.

    Precies hetzelfde mee gemaakt als alle recensies hieronder!

    Op locatie aankomende (Kroatië SIXT) verschillende extra verzekeringen moeten afsluiten terwijl dit allemaal in de prijs zou zijn inbegrepen die wij al ver van te voren betaald zouden hebben. (Roadside protection theft protection) zodra wij dit niet zouden betalen zou de borg 3 maal duurder worden. Rond uit schandalig!

    SIXT Kroatië vertelde dat zij andere voorwaardens hanteren dan SIXT Nederland. Na veel telefonisch contact voordat wij de auto wilde huren is ons toegezegd dat er geen extra kosten aan verbonden zouden zitten!!
    Er komt weer €130 boven op zodra je de auto ophaalt!

    Huur dus NIET bij SIXT! Want ze naaien je waar je bij staat en je kan geen kant op want je hebt al betaald.

    Max01-08-2017

    Precies hetzelfde meegemaakt in Portugal!!!

    Ria19-04-2018

    Inderdaad max het zijn zo een gluipers geleerd om te stelen onder de noemer oplichters

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5

    vaste autoverhuurder

    abbie12-07-2017

    sixt is mijn vaste autoverhuurder. ik heb regelmatig een auto nodig voor werk. zelf een auto hebben is erg duur en ook slecht voor milieu. ik vind sixt wel goed want ze hebben goede prijzen en ik heb zelf nooit problemen gehad. ik huur altijd maar voor een dag en altijd bij dezelfde locatie want dat is bij mij dichtbij

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    toppie

    Salie10-07-2017

    Top autotje gehuurd

    niks mis mee

    goed geholpen

    geen problemen achteraf

    Toppertje

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Review

    Mark Lemstra09-07-2017

    In Malaga auto gehuurd via Sixt. Voor een aanvullende verzekering moest ik maar liefst € 150,00 betalen. Niet gedaan en geweten ook. Bij het ophalen 5 extra beschadigingen geconstateerd. Medewerker erbij geroepen en die heeft alles genoteerd via haar telefoon in het computersysteem. We kregen geen nieuw document mee, want alles was volgens haar geregistreerd in het systeem.
    In goed vertrouwen de vakantie begonnen. We hadden geen schade veroorzaakt en bij inlevering van de auto werd de auto gecontroleerd en alles was in orde. Er werden ons geen schades gemeld. In dat vertrouwen ondertekenden we digitaal een in het Spaans opgesteld document, kregen wederom geen kopie en keerden huiswaarts.
    Wat schetst onze verbazing na 3 weken: we kregen een factuur van € 195,00 voor het veroorzaken van 5 schades. Sixt gaf aan, dat we hiervoor getekend hadden. We voelden ons echt bij de neus genomen en zijn dan ook niet van plan te betalen!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3

    Huren kan prima, wel opletten

    De Koning29-06-2017

    Prima bedrijf. Wat ik hieronder lees, zijn praktijken die elk huurbedrijf toepassen. Dus je kan hier prima huren, want het is 1 van de goedkopere (en ik kan het weten want huur VEEL) maar je moet altijd de volledige dekking erbij nemen (klopt, huur auto online, maar neem de verzekering aan de bali) en maak ALTIJD fotos als je de auto inlevert van de staat van de auto. Als ze zien dat je fotos neemt, bedenken ze zich wel 2x voordat ze je naaien. Nooit problemen mee gehad trouwens. Oh en soms krijg je een vergelijkbare auto van wat je eigenlijk gehuurd had, maar ook die rijden altijd prima.

    Jan09-07-2017

    Bij ophalen van auto duidelijk aangegeven dat we de auto vol getankt zouden inleveren, dus geen extra kosten Uit ervaring weet ik dat er bij evt aftanken door verhuurder er op het benzine bedrag nog tankkosten en btw wordt berekend ! Vroeg dit aan baliemederwerker , deze verklasrde dat alleen benzinekosten zouden worden berekend als deze niet vol zou worden ingeleverd. Verder niets! Enfin, auto dus vol teruggebracht Vervolgens wordt er € 64,59 en18,69 btw van mijn rekening afgeschreven voor volle tank benzine. Uiteraard geklact bij de tussenpersoon: rentalcars.com Volgens contract zou ik ervoor getekend hebben terwijl ik duidelijke agspraken terplekke heb gemaakt Pure oplichterij en diefstal Rentalcars doet er niets aan Afrader !!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Auto huren bij Sixt

    Th. Alkemade19-06-2017

    ik huur zelf altijd via een tussenbedrijf, vaak een website waar ze voor je vergelijken waar je het goedkoopste een auto kunt huren. Dat is geregeld bij Sixt. Het is natuurlijk ook afhankelijk van de tijd, afhaallocatie en autotype denk ik.
    Zelf nooit problemen gehad met auto huren. Krijg de auto doorgaans vlot mee (uitzonderingen met wachtrijen daargelaten, maar dat is echt sporadisch) en altijd een keurige wagen gehad. schoon en werkt goed.
    ik huur altijd in Nederland en lever ook in in Nederland, soms ga ik wel meer naar het buitenland.
    ik heb zelf geen auto en voor vakantie huur ik daarom soms een auto of als dat handiger is dan ov.

    beter voor het milieu dan zelf een auto en de prijs is ook veel lager

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    Klantenservice

    H. K.18-06-2017

    Even een bericht voor iedereen die in Italie een auto gaat huren; je kan beter de extra verzekering nemen. Je kunt het best op internet de auto boeken, maar de extra verzekering wel het best bij het ophalen van de auto. Wij hadden een auto gehuurd op het vliegveld in Rome. Vraagt ze waar we heen gaan en wij gingen naar Napoli. Dus gaf ze direct aan om de auto volledig te verzekeren (geen eigen risico). Ik dacht dat het hier om een verkooppraatje ging. Maar niet dus. Gelukkig hebben we na wat aandringen van haar dat dan maar toch gedaan en wat een geluk! Die gasten in italie zijn GEKKEN! Ze rijden als gekken en een rijbewijs krijg je bij een pakje boter ofzo. Ik ben zelfs door een smart op de vluchtstrook ingehaald omdat ik kennelijk te langzaam ging. En vooral in het zuiden van italie heb je ongelooflijk slechte wegen, veeeeel slechter dan Belgie. Dus wees gewaarschuwd!! WIj hebben namelijk een enorm gat in de weg geraakt waardoor de ophanging en de veer afbraken. Wel goed geregeld trouwens, we hadden binnen een paar uur een vervangende auto. En door de eigen risico afgekocht te hebben kostte het ons niks. Maar los daarvan...een krasje heb je echt zo te pakken in het zuiden van italie, dus geen eigen risico is een aanrader. Die moet je trouwens gewoon aan de balie afsluiten. Want de auto zelf huren is op internet goedkoper maar de verzekering geven ze je een korting omdat ze je die (alsnog) graag willen verkopen bij de balie. Waarom de auto zelf goedkoper is op internet weet ik niet, maar dat is gewoon zo. Groeten! H.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Tip

    Hoeksema18-06-2017

    Even een tip voor iedereen (want ik lees ze ook hieronder dat dat wel eens gebeurd) maar je kan nooit op iemands anders credit card een auto huren. Heb ik ook 1x moeten leren... Voorderest huur ik hier vaker en prima ervaring altijd. Niet altijd de goedkoopste maar zeker niet de duurste. En wat ook handig is; ze zitten meestal niet te ver op loopafstand van het vliegveld ed.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    goed voorbereid op reis en nooit problemen!

    rik joosten13-06-2017

    ik zorg er altijd goed voor dat ik goed verzekerd ben met een volledige all-risk dekking.
    als er dan krassen of deuken zouden voorkomen, dan ben ik altijd gedekt.

    Ik heb veel reizen gemaakt door Europa en ook door Amerika en daarbij een aantal keer gebruik gemaakt van een auto van Sixt. meestal een beetje een middenmaat, maar in Europa ook wel eens dat allerkleinste formaat, omdat dat in veel grote steden en bergen nou eenmaal wat handiger rijdt. maar dat is ook smaak denk ik.
    ik heb wel eens de nodige kras gemaakt op de auto. dat gebeurt natuurlijk ook erg gauw. je hoeft maar een keer door een ruige weg te rijden, en dat doe je op vakantie, en het kan al raak zijn.
    zelf nooit een echte aanrijding meegemaakt maar wel door veel vuil gereden en ook op rotsige ondergrond, vooral in Amerika. ik had dan geen 4X4 aandrijving, toch daar gereden. dat 'mag' dan eigenlijk niet natuurlijk, maar soms heb je het niet zo door en ja, dan heb je zo een krasje of zelfs meer. ik heb zelfs een keer de wagen nog grauw van het gruis (dirt) in moeten leveren, geen tijd om m ff netjes schoon te maken vooraf.
    Als je goed voorbereid op weg gaat en dus altijd die verzekeringen erbij neemt, dan kan je gewoon niks gebeuren.

    Ik heb met al die reizen nog nooit een cent hoeven bij betalen achteraf. Overigens ook niet bij andere autoverhuurbedrijven waar ik wel eens bij heb gehuurd. want ik was altijd netjes gedekt en dat is altijd afdoende gebleken.

    het zit 'm volledig in de voorbereid. veel plezier!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    Oplichters

    Jean13-06-2017

    Zeer slechte ervaring met sixt. Online wagen gereserveerd aan voordelige prijs. De optie Dekking voor diefstal en schade wou ik ter plaatse kiezen om wat meer uitleg te krijgen over de dekking.
    Eenmaal aangekomen bleek dit geen optie, maar verplicht, met bovendien een verzeven (7!) voudiging van de prijzen!! Uiteindelijk bijna evenveel mogen betalen voor verzekering als voor de huur van de wagen.
    Reactie Sixt: ter plaatse is alles duurder...
    Nooit meer.

    Jan09-07-2017

    Helemaal mee eems dat het oplichters zijn Ben zelf voor ruim €80 opgelicht voor een llege tank die vol was Niets aan te doen

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Goede service auto huren handicap vrouw

    Jacco08-06-2017

    Voor een vakantie naar Zwitserland hadden wij een auto gehuurd bij Sixt. In verband met een handicap van mijn vrouw moest dat een grote ruime auto zijn, deze moest speciaal worden aangevraagd. Op de website konden wij niet de benodigde informatie vinden voor de beenruimte en de afmetingen, daarvoor hebben wij toen contact opgenomen met Sixt.

    Ze waren uiterst behulpzaam, van meerdere auto's werden de precieze maten en afmetingen doorgegeven en wij konden gewoon uitgebreid kiezen. Dat was ook wel een vereiste voor ons voor het huren van de auto, maar we waren erg tevreden over deze goede service.

    We hebben uiteindelijk een zeer nette auto meegekregen waar mijn vrouw redelijk comfortabel in kon zitten, toch was deze zeker niet duur.

    Gelukkig wisten wij zo ook zeker welke auto precies wij zouden meekrijgen (normaal kan het ook 'vergelijkbaar' zijn) en dat was ook zo: alles was echt prima geregeld, beter dan verwacht

    Goede service van Sixt! Volgende keer huren wij hier zeker nogmaals. Het scheelt dat we dan al weten welke auto precies wij nodig hebben en willen huren.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    diefstal

    frederik Dewulf07-06-2017

    Ik heb een auto gehuurd bij SIXT, op voorhand betaald, mijn vrouw kwam die afhalen te Nice en kreeg hem niet mee ondanks verscheidene betaalkaarten op haar naam. Resultaat, andere auto moeten huren bij Goldcar en huurgeld bij SIXT niet terug betaald. Gangsters. NOOIT HUREN BIJ SIXT AUB

    Sander08-06-2017

    Ja duh! Als je gewoon ff de voorwaarden doorneemt staat er dat je een kaart op JOUW naam moet geven om de auto mee te nemen. Gewoon pure policy jonge. Ze nemen gewoon geen risico en dat is logisch. Wie zegt dat die kaart van jouw vrouw is en dat je hem niet gestolen hebt? Daar kunnen ze gewoon geen risico in nemen dus beetje flauwe review dit.

    else13-06-2017

    'gangsters'? hahahah

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    SUPER ervaring

    Harold05-06-2017

    SIX..echt vet bedankt. Want ik had voor mijn na mijn afrijden een BMW 4 serie cabrio gehuurd. ALS ik zou slagen (wat ik deed) zou ik mijn vriendin ophalen in mijn lievelingsauto. Maar...bij europcar besteld. Toen ik na mijn slagen de auto wilde ophalen stond er een audi A4 GEEN cabrio voor me klaar. WAT de HELL. Dat is toch niet vergelijkbaar en ik had ze gevraagd om precies die en europcar zei dat dat ok was. Dus bellen maar NIKS meer te regelen. Direct gelukkig wel kunnen annuleren en rondje gaan bellen. Ik kwam uiteindelijk bij sixt uit en die zei dat deze gelijk klaar stond bij amsterdam centraal. Gelijk heengereden en voorderest een topdag gehad. Dus sixt, hartelijk bedankt!!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    wat een prutsers

    W.Roersma29-05-2017

    Voor de trouwdag van onze dochter een witte Jaguar gereserveerd en indien niet beschikbaar zou het een BMW6 worden.
    Bij Sixt zeggen ze namelijk op de site dat je een trouwauto kan huren.
    Enige weken voor de datum deze reservering gemaakt, eerst er over gebeld om zeker te zijn en daarna online gereserveerd.
    Ook bij de opmerkingen nog vermeld dat we een witte 4-deurs Sedan wilden hebben.
    Je zou denken een paar weken van tevoren gereserveerd, dat moet je dat toch voor elkaar kunnen hebben.
    Niets was minder waar, nadat we ons op het afgesproken tijdstip gemeld hadden, zelfs nog iets te vroeg en door de eerste medewerker genegeerd werden kwam er uiteindelijk een dame naar ons toe.
    Die wist ons te vertellen dat onze ZWARTE BMW5 voor ons klaar stond.
    Ik heb nog gevraagd of ze niet in de war was, echter was dat niet het geval.
    Kortom alles wat we niet wensten stond voor ons klaar, dit aangegeven natuurlijk waarop de medewerkester ons echt aankeek met een blik van "wat zeur je nou man, we hebben toch een auto voor je" ik heb fel gereageerd en toen had ik weer geen recht om boos te zijn.
    Uiteindelijk boos weggelopen, geen auto en een frustratie rijker.
    Wat opviel, dat het de medewerkster echt geen donder interesseerde en totaal geen begrip toonde.
    Ik zal iedereen afraden om ook maar iets bij SIXT te huren, je komt bedrogen uit.
    Gelukkig heb ik niet vooruit betaald, want dan moet je maar zien je geld terug te krijgen vrees ik.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3

    Raad af met dit bedrijf zaken te doen

    Roel Prins24-05-2017

    Beste lezers,

    Ik woon zelf in het buitenland, hierdoor huur ik regelmatig (1 a 2x per maand) een auto op Schiphol. Helaas heb ik de slechtste ervaringen met het huren van een auto bij Sixt Schiphol.

    Allereerst is het systeem om een upgrade prijs te genereren erg rigide. Een keer had ik een BMW 3 serie sedan gehuurd, deze was niet beschikbaar, op zich logisch en accepteerbaar - zo gaat dat als je een vloot managed. Echter de dichtbijzijnde optie was een BMW 3 serie station (estate) deze moest en zou 4 euro per dag meer kosten. Geen discussie over mogelijk. Vind dit jammer maar Ok. Meer ernstig is het volgende geval van 2 weken geleden.

    2 a 3 weken geleden een Audi A4 gehuurd. Heb deze auto gereden zonder een passagier te hebben vervoerd. Aan het einde van de verhuur periode netjes ingeleverd, geen probleem daar. Todat ik 2 dagen na inlever datum een rottig mailtje ontvang dat er schade is geconstateerd met schade bij de bijrijders deur. Minieme deuk. Er wordt verder niet gerefereerd Naar kosten of iets dergelijks, nog wordt ik gebeld. Ik ben ervan overtuigd dat deze schade mij in de schoenen wordt geschoven aangezien deze deur in mijn verhuur periode niet open is geweest en anders moeilijk tot vrijwel onmogelijk was aan te brengen. Ik vind deze proces gang en uitkomst bijzonder schadelijk.

    Ik waarschuw jullie allen bij dezen voor de praktijken bin Sixt Schiphol. Een gewaarschuwd mens telt voor 2! Make it count. Zoals eerder vermeld huur ik heel regelmatig @ Schiphol. Letterlijk alle andere verhuur bedrijven zijn meer respectabel als deze partij.

    Met vriendelijke groet,

    Roel prins

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5

    Auto huren bij Sixt

    P. Schippers23-05-2017

    Verschillende malen een auto besteld bij Sixt.

    Bijna altijd het op één na kleinste model. Die kleinste wagentjes vind ik echt te klein, maar een maatje groter is precies goed. Altijd genoeg ruimte om mijn vrouw en dochter mee te nemen, maar ook wendbaar genoeg voor in de stad. Ik krijg niet iedere keer dezelfde auto of merk mee, maar het is tot nu toe altijd vergelijkbaar geweest. Een maal maar was mijn maat op en kreeg ik tegen hetzelfde bedrag een grotere auto mee. Op zich prima en leuk weer eens groter (auto was echt fors groter), maar ik heb uiteindelijk liever een kleinere maat.

    Als vaste klant vind ik Sixt een prima autoverhuurder. Ik heb ook niet veel ervaringen met andere verhuurbedrijven. Een keertje bij Hertz. Ik heb wel het idee dat dat in het buitenland wisselend kan zijn. Maar zelf huur ik meestal voor een weekend of een dag en blijf dan in de regel in Nederland. Wij hebben zelf geen auto, dat is ons te duur in verband met onderhoud en belastingen, maar wij hebben vrienden in Zeeland en willen ook wel eens een weekendje weg en daar gebruiken we dan een huurauto van Sixf voor.
    Soms reserveren we echt ver van te voren, maar het gebeurt ook wel eens dat we vrij last minute nog eens een auto boeken en eigenlijk gaat dat allebei prima.

    Met een paar tientjes ben je dan klaar, voor ons heel wat goedkoper dan een eigen auto!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Nieuwe Citroen voor weekendje weg

    Theo 13-05-2017

    Voor een weekendje naar het noorden van het land huurden wij mij Sixt een auto.
    We kregen een glimmende zilveren Citroen mee, met nog maar enkele kilometers op de teller.
    Auto reed als een zonnetje en was brandschoon, het leek wel echt een nieuwe wagen.

    We hebben vaker gehuurd bij Sixt omdat het nooit slecht is bevallen. Maar dit was wel de mooiste en nieuwste auto die we hebben meegekregen.

    Verder waren we gewoon goed verzekerd en is er niks gebeurd , dus we hadden geen rare verrassingen achteraf.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Last minute deal met BMW weekend touren

    H. Camper16-02-2017

    Afgelopen weekend zijn we lekker gaan Touren. Het was mooi weer en we dachten: kom doe eens gek. Bij Sixt hebben ze van die last minute deals en daar hebben we toen gebruik van gemaakt.

    We kregen echt een mooie wagen mee, volgens mij was het gewoon een BMW. Die wagen leek wel spiksplinternieuw!
    We waren overigens goed verzekerd, dan hoef je nergens zorgen om te maken.

    We hebben de auto vrijdag opgehaald en hoefden deze pas weer dinsdag in te leveren, dat heet een lang weekend, dan krijg je de laatste dag gratis.

    Dit is ons heel goed bevallen. We hebben de auto die dinsdag weer ingeleverd en dat ging allemaal prima, geen rekeningen ofzo achteraf. Maar we waren dus ook verzekerd.

    We hebben zelf geen auto en nu blijkt weer eens dat dat ook helemaal niet nodig is. Als we eens een weekendje weg willen, dan huren we met het grootste gemak gewoon een BMW!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Goed opletten en het is prima

    Ravenstein05-02-2017

    Zal ik maar eens een keer een reivew schrijven, want ik huur altijd bij ze een nooit problemen. Je moet gewoon ff goed opletten, de krasjes op laten schrijven (goed kijken, ook de allerkleinste) en dan weten ze dat je goed oplet dus geen truukjes uit moeten halen. En dan gaat altijd alles prima.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    Tip!

    Mennie31-01-2017

    Als je met 2 man op als bestuurder op de auto wil staan, zet dan eerst maar 1 persoon erop tijdens het boeken. Als je dan aankomt bij de bali om de sleutel op te halen, dan hebben ze altijd zogenaamd een "aanbieding" die dag voor een 2e bestuurder en ben je altijd goedkoper uit dan gelijk die 2e bestuurder bij je initiele boeking. Voor de rest is sixt prima te doen.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Kun je prima huren

    Van Langon31-01-2017

    Ik huur al ik weet niet hoe lang mijn auto bij sixt voor wintersport. Gaat altijd goed, nooit problemen met afleveren en ook nooit genaaid. Zullen er altijd wel een paar tussen zitten denk ik die zelf iets niet goed hebben gedaan of waar sixt de mist in ging, maar over het algemeen een prima verhuurbedrijf vind ik.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    factuurgegevens kloppen niet

    Ictplan26-01-2017

    We hebben op 1 december 2016 een busje gehuurd bij Sixt. Er zijn meer kilometers in rekening gebracht dan dat er is gereden en ook te hoge tankkosten betaald. We hebben 102 km gereden en er is 126 km in rekening gebracht en dat zou 24 liter benzine gekost hebben. dat betekent dat het busje 1 liter benzine nodig heeft om 5,25 km te rijden. dat zie je zo al dat het niet klopt.

    controleer alles heel goed en tank zelf je auto af als je daar een auto huurt. dus fotografeer je beginkm stand, kijk of je de auto wel afgetankt meekrijg en fotografeer de eindkm stand en tank hem zelf af.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Beste autoverhuurbedrijf

    Max T.26-10-2016

    Ik heb denk ik zo wel nu elk autoverhuurbedrijf in nederland gehad. Van thrifty, europcar, boorent, budget etc. En ook van die brokers ertussen zoals rentalcars en cheapcars. Bij die brokers is het voordeel dat je huurt bij de normale autoverhuurbedrijven, maar een stuk goedkoper. Hoe weet ik niet, maar het is er wel goedkoper. Maar op het moment dat je dan een probleem hebt, dan geven die brokers niet thuis, dus niet echt een goed idee. Ik heb helaas niet de luxe om altijd maar te huren waar je wilt, want je bent toch een beetje overgeleverd wat er zit bij bijvoorbeeld een vliegveld. Maar bij al die "zogenaamde" gerenommeerde verhuurders heb je gewoon ook altijd weer gekloot met krasjes etc. Ze proberen allemaal op die manier hun klanten erbij te naaien. Ook een keer gehad dat de tank niet vol was gegooid. (wel dus!!) en ja, bewijs dat dan maar eens. Je hebt als consument geen poot om op te staan. Ik heb nu reeds 3x bij sixt gehuurd en alle keren geen enkele problemen gehad. Wel goed om de auto heen gelopen elke keer om alle krasjes etc op te schrijven, maar daarna ook nooit meer wat gehoord van (onterechte) schade. Ik heb ook een keer een lekke band gehad. Omdat het dichtbij was heb ik toen de reserveband erom gelegd en de auto toen zo ingeleverd. Maar ook dit leverde geen gekke taferelen op. Dus neem het van een ervaren huurder aan. Sixt hoort wel bij de betere van het zooitje!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Prima

    Sharan. A.24-10-2016

    Ik had gelukkig de ervaringen niet gelezen voordat ik bij sixt gehuurd heb. Want ik heb een hele andere ervaring dan menig hieronder. Ik heb een auto (kleintje) gehuurd in Strovolos en ophalen en brengen ging zonder problemen. Betaald wat ik via internet betaald had, geen bijkomende kosten en geen gezeur. Dus prima. Mag ook gezegd worden af en toe!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Sixt -> komen afspraak niet na

    Marijn17-10-2016

    Wij hadden een huurauto gereserveerd voor 3 dagen uit de LTAR categorie. Bij aankomst was er geen auto uit deze categorie beschikbaar waardoor wij noodgedwongen een auto uit een lagere categorie moesten huren. Nu gaf de baliemedewerkster aan dat het verschil in huurprijs zou worden terugbetaald, echter bij het ontvangen van de factuur bleek dit niet het geval wat natuurlijk erg teleurstellend is. Mede hierdoor kies ik ervoor nooit meer bij Sixt een auto te huren.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5

    auto gehuurd bij Sixt

    Fabienne Bennekom07-10-2016

    Auto gehuurd bij Sixt afgelopen weekend.

    Prima wagen, weinig kilometers gereden. Maatje groter dan besteld, want kleiner model niet beschikbaar. Geen extra kosten, wat mij betreft geen probleem, wel lekker, meer ruimte.

    Nadeel was wel dat de verhuurder allemaal extra dingen probeerde te slijten qua verzekering maar ook qua tools in de auto. Beetje opdringerig en onaangenaam. Toen ik eenmaal wegreed, was het goed.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Fraude

    Wilty Schaap06-10-2016

    Beste Allemaal,

    Na jaren auto's te hebben gehuurd van verschillende partijen, hebben we dit keer gekozen voor sixt Curacao. (Op aanraden van Tui)

    Na 6 dagen gereden te hebben, door het mooie curacao, hebben we de auto weer ingeleverd. Ik heb nog nooit zo iets belachelijks meegemaakt als bij SIXT curacao. Er zaten 2 schrammen op de wieldoppen. Of dat ik vriendelijk 125 dollar wilden betalen. Wij hadden echter dit niet gezien bij aankomst( niet slim ).

    Als ik de foto's kan uploaden lacht u zich rot. Daaron voor ons nooit geen sixt meer!!

    Met vriendelijke groet,

    Wilty Schaap

    Ria19-04-2018

    Oplichters

    Ria19-04-2018

    Oplichters

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Auto huren ging prima

    Mees29-08-2016

    Geen problemen, kreeg een prima auto mee, leverde em gewoon weer in, zonder gezeik.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Klantenservice

    Maarten09-08-2016

    Wat een belachelijke ervaring. Ik probeer een auto te huren voor mijn vriendin voor 2 weken.
    Ik wil deze volledig vooruit betalen met mijn creditcard en goedkeuring geven om de borg te blokken op de creditcard.
    Nu blijkt dat de creditcard op naam van de bestuurder moet staan.
    Aangezien ik in het buitenland ben kan ik niet bij de huuroverdracht aanwezig zijn.
    En als mij dat al wel had gelukt dan had ik nog steeds mijzelf als hoofdbestuurder moeten opgeven en mijn vriendin als extra bestuurder moeten opgeven wat een X bedrag per dag extra kost..
    Ze konden mij geen alternatief aanbieden. Ik moest het maar bij een andere maatschappij proberen.

    Het lijkt mij dat een autoverhuurbedrijf zich iets klantvriendelijker moet opstellen. Zeker als ze nog iets willen verdienen.
    Mij zijn ze in ieder geval kwijt als klant.

    Gr,

    Een boze klant

    D. Schell29-11-2017

    l Ik heb een hele nare ervaring met Sixt Tenerife. Begin maart heb ik een auto gehuurd. Ik kreeg er een gratis navigatie bij maar weet achteraf waarom: de kaart was zo oud dat de snelwegen die een paar jaar geleden zijn aangelegd niet werden herkend met als gevolg veel omrijden en verkeerde route rijden. Ik heb hier overigens geen punt van gemaakt of claim ingediend. Maar dat nog niet alles, ik ben ook slachtoffer geworden van frauduleus handelen. Ik heb het eigen risico niet afgekocht en - bijna niet verrassend lees ook de praktijken op het internet - werd er bij het inleveren een schade ontdekt. Een miniscule chip van max 3mm op de motorkap. Heel bijzonder is dat de jongedame uit IJsland deze schade binnen een halve minuut ontdekte. Daarna vond ze het niet meer nodig om rond de auto te lopen. De vijfde deur stond nog open (onze koffers stonden nog in de auto) dus al had ze de moeite genomen rond de auto te lopen voor inspectie had ze geen schade kunnen ontdekken. Het is natuurlijk duidelijk dat ik niet verantwoordelijk ben voor deze schade. Ze heeft mij misleid door te zeggen dat Sixt niet als andere bedrijven lullig doet over zo'n schade en dus niets in rekening zou worden gebracht. Op basis van deze uitspraak heb ik het schaderapport ondertekend (kennelijk was de schade al aangetekend).Het schaderapport bestaat trouwens uit een portable print-out zonder afbeelding van het voertuig. Na 3 weken kreeg ik alsnog een rekening voor meer dan 250 euro!!! Ik heb natuurlijk geantwoord dat ik geen enkele verantwoordelijkheid voor de schade erken. Na meer dan een half jaar correspondentie heeft Sixt.de een incasso ingeschakeld en als ik niet voor 12 december betaal (inmiddels meer dan 350 euro) dan start men een gerechtelijke procedure. En de customer harrassment wordt steeds erger: inmiddels beweert men van Sixt dat ik het voertuig ‘ in a very bad condition’ heb afgeleverd.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Renault Captur met korting

    vanderhoeven08-10-2015

    Had een vergelijkbare wagen aangeklikt, maar kreeg een Renault Captur. Reed lekker weg, leek nauwelijks gereden ook. En we kregen ineens korting ook nog, er liep kennelijk een of andere actie waar wij geen weet van hadden.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Omboeken geen probleem

    Bastiaan06-10-2015

    Had de kleinste categorie geselecteerd voor een weekendje weg, maar de vriendin wilde meer ruimte. We moesten ver rijden dus ok wel logisch. Zag er tegenop, maar het omboeken was geen probleem gelukkig. Dus nu i een een grotere auto naar Duitsland volgend weekend!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Dat ging makkelijk

    Sjaan11-09-2015

    Nog nooooit een auto gehuurd maar dat ging makkelijk. wist ik niet. Met skien het vliegtuig gepakt en toen moesten we nog een klere-end afleggen dus daarvoor een auto gehuurd. Stond gelijk klaar en konden hem zo meenemen Ideaal hoor.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Schrijf zelf een review over Sixt

    Uw beoordeling