NederlandReview

    Ervaringen Sixt

    Ben jij bekend met Sixt? Het is een autoverhuurbedrijf dat internationaal werkzaam is. In 105 landen en op 4.000 locaties is het mogelijk om een auto te huren via Sixt. Er kunnen verschillende redenen zijn om een auto te huren.

    Misschien ben je voor het werk in een ander land en heb je een auto nodig. Natuurlijk kan het ook een prettige en aangename vakantie zijn in een ander land. Ook kun je in je eigen land een auto huren. Misschien is je eigen auto kapot of heb je tijdelijke een (extra) auto nodig.

    Het is dan slim om naar de mogelijkheden te kijken om een auto bij Sixt te huren. Maar vergelijk dan wel altijd eerst de ervaringen van eerdere klanten in hun reviews. Is Sixt wel betrouwbaar? Sta je achteraf niet voor verborgen kosten? Een bedrijf kan nog zo'n mooi verhaal ophangen; het zijn hun klanten die de echte ervaringen hebben! Lees dus hun reviews op NederlandReview.

    Als jij al een keer een auto bij Sixt hebt gehuurd zien we graag jouw beoordeling over Sixt terug op NederlandReview. NederlandReview verzamelt beoordelingen van tal van bedrijven. Hieronder dus ook Sixt.

    De geschiedenis van Sixt autoverhuur

    Sixt autoverhuur is opgericht in 1912 door de Duitser Martin Sixt en is één van de grootste autoverhuurbedrijven in Europa. Ze hebben tegenwoordig niet alleen in Europa locaties waar je een auto kan huren; over de hele wereld kan je een auto huren bij Sixt.

    Ze zijn actief in meer dan 100 landen en er zijn meer dan 4.000 vestigingen. Ze hebben enorm kunnen groeien met een klantenservice en betrouwbare auto’s, bestelwagens en motoren.

    In Nederland werd in 1998 de eerste Sixt vestiging op Schiphol Airport geopend en met tegenwoordig meer dan 40 vestigingen hier, kun je dus niet alleen op vakantie maar ook voor autoverhuur services in Nederland terecht bij Sixt.

    Hoe werkt sixt? Ze leggen het uit in dit (toffe) filmpje!

    Waar zitten de Sixt locaties? Waar kun je een auto huren bij Sixt?

    In Nederland kun je terecht bij Sixt op verschillende plaatsen om een auto te huren. Elke vestiging kan net weer een andere ervaring opleveren. Zo kan het gebeuren dat je bij Sixt Maastricht heel goed bent geholpen, maar dat je een heel andere klantervaring opdoet bij Sixt Rotterdam.

    - Sixt Amsterdam
    - Sixt Rotterdam
    - Sixt Eindhoven
    - Sixt Hoofddorp of Sixt Schiphol
    - Sixt Utrecht
    - Sixt Groningen
    - Sixt Den Haag
    - Sixt Maastricht
    - Sixt Almere

    Sixt zit echter in meer dan honderd landen op meer dan vierduizend locaties. Hierdoor is er eigenlijk altijd wel een Sixt verhuurbedrijf in de buurt, bijvoorbeeld op Tenerife, in Parijs, Faro en op Mallorca.

    De diensten van Sixt

    Sixt verhuurt stijlvolle en betrouwbare auto’s. Ze hebben een eerste klas wagenpark met auto’s van merken als Audi, Mercedes en BMW. Eigenlijk is het mogelijk om ieder type huurauto te huren bij Sixt.

    De belangrijkste dienst is simpelweg het verhuren van uitstekende auto’s. Daarnaast biedt het bedrijf een verhuisservice aan en een airport shuttle. Daarover lees je meer hieronder.

    Hoe leg je contact met Sixt? Waar kun je terecht met klachten over Sixt?

    Er is geen aparte pagina op de website van Sixt om een klacht of compliment in te dienen. Natuurlijk is er wel een contactpagina. Als je echter ergens ontevreden over bent dan kun je elefonisch contact opnemen met de lokale vestiging van Sixt.

    Ook kun je bij het terugbrengen van de auto je klacht indienen over een auto. Door je klacht te bespreken is het vaak mogelijk voor de Sixt medewerkers om een passende oplossing te vinden.

    Via welke kanalen is Sixt te bereiken?

    Sixt is een bedrijf dat 24-uurs service biedt en zijn bereikbaar via diverse kanalen. Sixt volgt trends en ontwikkelingen en dit is te zien aan de veelheid aan online kanalen waarop ze te volgen en bereiken zijn.

    Via de volgende kanalen kan je Sixt bereiken:
    • Telefoonnummer (nationaal): voor (vragen over) reserveringen en schademeldingen, bel naar +31 (0)23 56 986 56.

    • E-mail voor reserveringen: reservations-benelux@sixt.com.
    • E-mail voor schademeldingen: damage@sixt.com.
    • E-mail voor algemene vragen: klantenservice@sixt.com.

    • Postadres (nationaal): Sixt B.V, Kruisweg 791, Postbus 253, 2130 AG Hoofddorp.
    • Contactformulier: het contactformulier kun je niet alleen gebruiken voor vragen, opmerkingen of klachten, maar ook voor annuleringen, omboeken of bijvoorbeeld het opvragen van factuur. De link naar het contactformulier is: https://www.sixt.nl/informatie/contact/e-mail/.

    Waar kun je Sixt volgen op sociale media?

    Sixt is actief op verschillende sociale media:
    • Sixt op Facebook: je kan Sixt berichten sturen op Facebook en doorgaans op werkdagen tussen 8:00 en 20:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 en 13:00 kan je respons verwachten. De link naar de Facebook pagina is: www.facebook.com/sixt.nederland.

    • Sixt op Twitter: je kan Sixt berichten sturen op Twitter en doorgaans op werkdagen tussen 8:00 en 20:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 en 13:00 kan je respons verwachten. De link naar het Sixt Twitter account is: https://twitter.com/SixtBELUX.

    • Sixt op YouTube: via het internationale en officiële YouTubekanaal van Sixt vindt je interessante video’s op gebied van autohuur, auto’s, autosport en kun je alle commercials van Sixt bekijken. Ga naar de volgende link om het kanaal te volgen: https://www.youtube.com/user/sixt.

    Voertuigen boeken en locaties

    Een auto huren doet u waarschijnlijk vaker in het buiten- dan binnenland, maar ook hier in Nederland hanteren ze dezelfde standaard als dat je gewend bent van Sixt in het buitenland. Er zijn diverse manieren hoe je kan boeken: telefonisch, op de website of via de app van Sixt.

    Bij elke vestiging zijn de procedures en service hetzelfde, dus heb je vaker een auto gehuurd via Sixt, dan weet je ongeveer wat je kan verwachten. Dit maakt Sixt een betrouwbare keuze voor het huren van een auto. Wat betreft de keuze uit voertuigen kun je een groot en betrouwbaar aanbod verwachten.

    Je kan bij Sixt personenauto’s, bestelwagens, motoren, terreinwagens en cabrio’s huren. Voor elke situatie en locatie hebben ze een optie.

    Ook wat betreft de keuze aan merken is een ruim aanbod. Je kan kiezen uit meer dan 20 automerken: niet alleen bekende merken als BMW, Audi of Mercedes kan je uit kiezen, maar ook bijvoorbeeld Jaguar, Kia, Volvo of Mini.

    Via de volgende link vind je een lijst met alle landen en locaties over de hele wereld waar je een Sixt voertuig kan huren. Ook kan je hier via het selectiemenu de juiste auto, op de juiste locatie vinden en reserveren: https://www.sixt.nl/huurautos.

    Hoe kun je mobiel boeken bij Sixt?

    Sixt heeft wereldwijd succes omdat ze goede service bieden en mee gaan met trends en ontwikkelingen. Zo heb je de mogelijkheid om altijd en overal snel en probleemloos te boeken met de Sixt app.

    De mobile app is te downloaden via de Apple Store, Google Play, Windows Store en Blackberry World. De apps bieden verschillende functies aan die handig zijn wanneer je onderweg bent en a-la-minute wilt boeken:
    • De app is GPS gebaseerd.
    • Toegang tot de Sixt Unlimited Service.
    • Exclusief in de mobile app: selecteer 30 minuten voor het ophalen het gewenst voertuig.
    • Inzage en annulering van eerdere reserveringen is mogelijk via het klantcentrum.
    • Toegang tot alle groepen te verhuren auto’s inclusief vrachtauto’s.

    De overige functies per app soort kunnen van elkaar verschillen. Wil je meer weten over de app voor jouw eigen telefoon? Ga dan naar www.sixt.nl/services/mobiel-boeking/ voor meer informatie over de app en het downloaden van de app voor je smartphone of tablet.

    Wat zijn Sixt Cards?

    Wanneer je vaker auto’s huurt via Sixt zowel zakelijk als privé, is het aan te raden om een Sixt Card aan te vragen. Met deze kaart kun je genieten van diverse voordelen zoals kortingen, upgrades en het sneller huren van een huurauto.

    Met de Sixt Card sla je namelijk de wachtrij en de huurformaliteiten over. Met de Sixt Card zijn je persoonlijke gegevens en andere belangrijke informatie namelijk bekend bij Sixt.

    De Sixt Cards zijn er in diverse uitvoeringen:
    • De Express Sixt Card: deze kaart is voor alle Sixt klanten. Je slaat de huurformaliteiten over, je kan genieten van voordelige self-service tarieven en kunt hem combineren met de Sixt app. Bovendien kan je deze kaart gebruiken voor Sixt Flexi-rent; een combinatie tussen dagelijks huren of lange termijn huren, zeer geschikt voor commerciële doeleinden.

    • De Ladies Sixt: speciaal voor vrouwen die willen genieten van aantrekkelijke kortingen, bijvoorbeeld op de limousine service en je kan sparen voor leuke acties. Bovendien heb je met deze kaart extra service bij pech onderweg.

    • De Corporate Sixt Card: met deze kaart heb je dezelfde extra service als de Express Sixt Card plus nog een aantal andere interessante zakelijke opties zoals sparen voor Miles bij de luchthaven partners, extra service bij pech onderweg en de Sixt Business Rental Portal. De Sixt Business Rental Portal geeft je een op maat gesneden versie van de Travel Policy die geldt op jouw bedrijf, een eigen inlog en voordelige zakelijke tarieven.

    • De Gold Sixt Card: Deze kaart kun je aanvragen wanneer je vaker dan vijf keer per jaar huurt. Met de kaart geniet je van de voordelen van de Express Sixt Card plus nog meer. Zo kan je niet alleen sparen voor Miles bij de luchthaven partners, maar ook punten bij de hotel partners. Met Preferred Mobile service heeft Sixt altijd een huurauto voor je klaar staan wanneer je tot 48 uur van te voren belt. Voorrang bij elke locatie op een huurauto dus. Als laatste kun je met deze kaart veel korting krijgen op huren.

    • De Platinum Sixt Card: Deze kaart is voor iedereen die vaker dan twintig keer per jaar een voertuig huurt en kun je genieten van veel exclusiviteit. Zo heb je bij beschikbaarheid altijd recht op een upgrade, kun je genieten van hoge kortingen, spaar je Miles bij partner luchthavens en punten bij partner hotels bij iedere keer dat je huurt en heb je toegang tot De Sixt Business Rental portal.

    Wanneer je in het bezit bent van een Sixt Card kun je online terecht in het Sixt Express Center. Hiermee regel je alle zaken voorafgaand aan het halen van de auto online en kun je optimaal genieten van snelle service. De Sixt Express service is niet alleen mogelijk met de Sixt Card maar ook met een creditcard.

    Wat is de Airport Shuttle van Sixt?

    Onder de naam van een andere website biedt Sixt chauffeursdiensten aan. Op de website www.mydriver.com kun je diverse diensten reserveren.

    De website wordt voornamelijk gebruikt voor het reserveren van luchthaven transfers, maar ze bieden ook de volgende diensten aan:
    • Chauffeurdienst: wanneer je bijvoorbeeld niet bekend bent met een stad, of wanneer je om wat voor reden dan ook eens wilt genieten van de luxe van een VIP service tegen een aantrekkelijke prijs. De chauffeurs van mydriver.com zijn getraind om de rit zo plezierig mogelijk te maken en bieden net even die extra service die je mag verwachten van een chauffeur.

    • Transfer tentoonstelling: een chauffeursdienst wanneer je wilt genieten van extra service in luxe auto’s voor grote groepen naar speciale gelegenheden. Je kunt kiezen uit Economic, Business of First Class voertuigen.

    • Limousine service: voor wanneer je echt voor klasse gaat, in elke stad en voor elke gelegenheid te boeken.

    Hoe werkt de Sixt Verhuisservice?

    Voor verhuizingen en ander transport heeft Sixt diverse voertuigen en busjes beschikbaar die een verhuizing optimaal maken. Naast het huren van een geschikt voertuig is het ook mogelijk om diverse verhuismaterialen bij Sixt te huren en vind je nuttige informatie over verhuizen op de website van Sixt zoals de ‘verhuischecklist’ en ‘rijtips’.

    Sixtblog

    Sixt biedt verschillende soorten service en dienstverlening en de mogelijkheden bij Sixt zijn enorm. Dit zie je terug aan de uitgebreide website. Om de website overzichtelijk te houden, maar gebruikers van de service van Sixt nog beter te informeren op gebied van nieuws over autohuur, is er een aparte website in het leven geroepen voor al dit nieuws.

    Op de Nederlandse blogsite www.sixtblog.nl kun je alles te weten komen over bijvoorbeeld evenementen, autonieuws, goede doelen acties waar Sixt bij betrokken is en speciale aanbiedingen tijdens feestdagen.

    Wat vind jij van Sixt?

    Heb jij al eens een auto geleend of gehuurd van Sixt? Dan zijn wij benieuwd naar je mening over dit bedrijf. Op NederlandReview kun je jouw beoordeling over Sixt achterlaten. Het is op die manier voor anderen gemakkelijk om snel een goed beeld te krijgen van de dienstverlening van dit bedrijf.

    Ook ervaringen met autohuur van Sixt? Of denkt u erover om een auto te huren? Lees hoe dit allemaal werkt van bestuurders die u voorgingen. Lees ervaringen op NederlandReview!

    Sixt
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (100)

    5.2
    46% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5.6
    Service
    rating
    4.6
    Prijs
    rating
    5.2
    Leveren
    rating
    5

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    auto huren in Italië

    Voor onze vakantie naar Italië een auto gehuurd. Wij hadden namelijk een huisje geboekt aan het Gardameer. Maar zonder vervoer. Dus vanaf het vliegveld een auto geregeld en dan daarmee naar het Gardameer gereden.

    Nadeel was dat we op het vliegtuig best lang moesten wachten bij de balie om de auto op te halen. Het was kennelijk spitsuur daar, maar er waren maar twee medewerkers. Maar goed, het ging op zich best snel. Alleen wil je na een lange vlucht toch altijd zo snel mogelijk van dat vliegveld weg...

    We kregen de sleutel snel mee, want alles was vooraf betaald en geregeld, inclusief de verzekering. Met de sleutel krijg je dan instructies waar de auto staat en die pak je dan (grote garage!). Eerst goed gecheckt of alle krassen enzo wel waren geregistreerd, maar ik weet niet eens of dat wel moet met een volledige verzekering. Maar alles was wel prima. Er was alleen iets raars met het handvat van de deur aan de achterkant, maar dat was ook aangegeven. Dus toen zijn we weggereden met een volle tank.

    De auto gewoon goed kunnen gebruiken. We hadden hem vooral geboekt om bij het huisje te komen, maar hebben er daarna ook nog een rondje meegereden om het Gardameer want dat is een hele mooie route.
    Best een nieuwe auto, niet zoveel kilometers op de teller! En hij zilver, dat vond ik wel mooi. Verder kun je niet veel kiezen, maar ik vond het wel prima zo ook.

    Het inleveren had ik tegenop gezien, maar dat ging dus heel snel. Je levert gewoon de sleutel weer in en dan is het wel prima kennelijk. Dus bij het inleveren helemaal niet hoeven wachten of niks, wel fijn, want dan kun je snel naar je vliegtuig.

    Dus ja, ik ben eigenlijk wel tevreden! Het wachten op het krijgen van de sleutel was misschien te lang maar verder is alles gewoon goed gegaan.

    Ik zou dus volgende keer weer gewoon voor Sixt kiezen want ik heb geen klachten gehad en ook geen rekeningen achteraf ofzo

    Door: M. Vandervelde12-12-2019
    Wim Traag06-07-2020

    Total losers For a business trip last week April I booked early March 2020 a car to be picked up at Dublin airport. Due to COVID-19 I have to cancel my trip as well as all arrangementen I had made. I canceled my hotel “Cellbridge manor hotel” without any problem . Cancelling the car at SIXT was quite strange. Cost for cancelation was higher than the previously paid rental cost. So I decided to ask a voucher given me the possibility to hire a car once it was possible to travel to Ireland. On May 1th I received an e-mail from SIXT with a request to write a review how the pick-up at Dublin airport was.? Never will use SIXT again

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Auto's huren in Nederland erg goed (buitenland anders)!

    Ik huur regelmatig auto's bij Sixt, meestal voor een bezoek aan het hoge noorden van het land, waar ik familie heb zitten. Ze wonen geen van allen bij een openbare vervoerverbinding, daarom is het echt een beter idee om met de auto te gaan. Ik heb geen eigen auto, huren vind ik net zo makkelijk. Ik doe dit zo al jaren en altijd bij Sixt. Ooit zo begonnen en als het goed werkt, waarom van aanbieder wisselen? Ze zijn vriendelijk, ik krijg altijd een nette auto mee zoals beloofd en ik vind de prijs echt meevallen.

    Tot zover verhuur in Nederland : niks op aan te merken, echt niet!

    Met deze goede ervaringen op zak heb ik het ook eens geprobeerd in het buitenland. Hier was het personeel totaal anders en de auto was lang niet in dezelfde staat als ik gewend was in Nederland. Ik heb alles goed laten aantekenen. Na het inleveren deden ze moeilijk over een nieuwe kras, maar gelukkig stopte dat direct toen ze beter in de papieren keken: die kras was er al.
    Hierna heb ik het eens met een andere aanbieder geprobeerd in het buitenland en dat maakte geen verschil: was wellicht nog erger, want hier duurde het geschil over een deuk nog veel langer.

    Ik weet niet wat het is met het buitenland en auto's huren, maar het is kennelijk een enorme pit aan rotzooi.

    Ik ben er zelf mee opgehouden in het buitenland auto's te huren. Tenzij het echt niet anders kan, maar hoe vaak is dat nou zo?

    Voor auto's huren in Nederland daarentegen blijf ik een vaste gebruiker van de wagens van Sixt. Het is kennelijk een totaal ander bedrijf in het buitenland en in Nederland, en ik vermoed dat datzelfde geldt voor andere autoverhuurbedrijven. Ik baseer mijn ervaringen daarom op mijn ervaringen in Nederland bij Sixt, ook omdat ik hier al jaren achtereen met veel plezier huur en in het buitenland slechts eenmalig.

    Door: F. van Dongen02-08-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    goed voorbereid op reis en nooit problemen!

    ik zorg er altijd goed voor dat ik goed verzekerd ben met een volledige all-risk dekking.
    als er dan krassen of deuken zouden voorkomen, dan ben ik altijd gedekt.

    Ik heb veel reizen gemaakt door Europa en ook door Amerika en daarbij een aantal keer gebruik gemaakt van een auto van Sixt. meestal een beetje een middenmaat, maar in Europa ook wel eens dat allerkleinste formaat, omdat dat in veel grote steden en bergen nou eenmaal wat handiger rijdt. maar dat is ook smaak denk ik.
    ik heb wel eens de nodige kras gemaakt op de auto. dat gebeurt natuurlijk ook erg gauw. je hoeft maar een keer door een ruige weg te rijden, en dat doe je op vakantie, en het kan al raak zijn.
    zelf nooit een echte aanrijding meegemaakt maar wel door veel vuil gereden en ook op rotsige ondergrond, vooral in Amerika. ik had dan geen 4X4 aandrijving, toch daar gereden. dat 'mag' dan eigenlijk niet natuurlijk, maar soms heb je het niet zo door en ja, dan heb je zo een krasje of zelfs meer. ik heb zelfs een keer de wagen nog grauw van het gruis (dirt) in moeten leveren, geen tijd om m ff netjes schoon te maken vooraf.
    Als je goed voorbereid op weg gaat en dus altijd die verzekeringen erbij neemt, dan kan je gewoon niks gebeuren.

    Ik heb met al die reizen nog nooit een cent hoeven bij betalen achteraf. Overigens ook niet bij andere autoverhuurbedrijven waar ik wel eens bij heb gehuurd. want ik was altijd netjes gedekt en dat is altijd afdoende gebleken.

    het zit 'm volledig in de voorbereid. veel plezier!

    Door: rik joosten13-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Klantenservice

    Even een bericht voor iedereen die in Italie een auto gaat huren; je kan beter de extra verzekering nemen. Je kunt het best op internet de auto boeken, maar de extra verzekering wel het best bij het ophalen van de auto. Wij hadden een auto gehuurd op het vliegveld in Rome. Vraagt ze waar we heen gaan en wij gingen naar Napoli. Dus gaf ze direct aan om de auto volledig te verzekeren (geen eigen risico). Ik dacht dat het hier om een verkooppraatje ging. Maar niet dus. Gelukkig hebben we na wat aandringen van haar dat dan maar toch gedaan en wat een geluk! Die gasten in italie zijn GEKKEN! Ze rijden als gekken en een rijbewijs krijg je bij een pakje boter ofzo. Ik ben zelfs door een smart op de vluchtstrook ingehaald omdat ik kennelijk te langzaam ging. En vooral in het zuiden van italie heb je ongelooflijk slechte wegen, veeeeel slechter dan Belgie. Dus wees gewaarschuwd!! WIj hebben namelijk een enorm gat in de weg geraakt waardoor de ophanging en de veer afbraken. Wel goed geregeld trouwens, we hadden binnen een paar uur een vervangende auto. En door de eigen risico afgekocht te hebben kostte het ons niks. Maar los daarvan...een krasje heb je echt zo te pakken in het zuiden van italie, dus geen eigen risico is een aanrader. Die moet je trouwens gewoon aan de balie afsluiten. Want de auto zelf huren is op internet goedkoper maar de verzekering geven ze je een korting omdat ze je die (alsnog) graag willen verkopen bij de balie. Waarom de auto zelf goedkoper is op internet weet ik niet, maar dat is gewoon zo. Groeten! H.

    Door: H. K.18-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    autoverhuur

    Zeer slechte service.

    Ik raad niemand hier aan om een auto te huren. Bij een kleine schade krijg je hoofdprijs. Nu is dat nog niet het ergste. Maar het contact gaat alleen via Sixt Duitsland (nee, niet meer via de vestiging waar je hebt gehuurd) en tevens zijn ze zeer slecht bereikbaar. Op onverklaarbare reden sta ik op de blocklist en ik moet er zelf maar achteraan hoe dit komt. Ik huur al jaren regelmatig een auto bij Sixt voor zakelijk gebruik. En dit is hoe ze met je omgaan. Zeer slechte Service. Ze verhuren mooie auto's en hebben daarin momenteel niet zoveel concurrentie in Nederland. Maar zodra er een betere concurrent komt vrees ik voor Sixt.

    Door: Chloe12-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    n/a

    I reserved a car for a trip to the UK. On arrival at Sixt there was a 25 minute wait time and then I was told that for 'security reasons' I could not rent the car at this time.

    The representative was unable to tell me why and asked me to call customer service, to which they proceeded to tell me that "customer service don't usually respond at weekends". With no method other than email, to contact Sixt Customer Service, I was left with no choice but to re-book my Eurotunnel travel and Uber to Schipol to find a hire car there.

    Sixt's inability to have any customer services representatives available, cost me the cost of an unreserved hire car for a weekend and additional travel fees. It is the Tuesday after, 3 days after I contacted them and they still have not responded.

    Do not hire with Sixt, unless you are sure that you won't need to speak to anyone in customer service. Otherwise, their selection of cars is great!

    Door: Chris Adams16-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Beste autoverhuurbedrijf

    Ik heb denk ik zo wel nu elk autoverhuurbedrijf in nederland gehad. Van thrifty, europcar, boorent, budget etc. En ook van die brokers ertussen zoals rentalcars en cheapcars. Bij die brokers is het voordeel dat je huurt bij de normale autoverhuurbedrijven, maar een stuk goedkoper. Hoe weet ik niet, maar het is er wel goedkoper. Maar op het moment dat je dan een probleem hebt, dan geven die brokers niet thuis, dus niet echt een goed idee. Ik heb helaas niet de luxe om altijd maar te huren waar je wilt, want je bent toch een beetje overgeleverd wat er zit bij bijvoorbeeld een vliegveld. Maar bij al die "zogenaamde" gerenommeerde verhuurders heb je gewoon ook altijd weer gekloot met krasjes etc. Ze proberen allemaal op die manier hun klanten erbij te naaien. Ook een keer gehad dat de tank niet vol was gegooid. (wel dus!!) en ja, bewijs dat dan maar eens. Je hebt als consument geen poot om op te staan. Ik heb nu reeds 3x bij sixt gehuurd en alle keren geen enkele problemen gehad. Wel goed om de auto heen gelopen elke keer om alle krasjes etc op te schrijven, maar daarna ook nooit meer wat gehoord van (onterechte) schade. Ik heb ook een keer een lekke band gehad. Omdat het dichtbij was heb ik toen de reserveband erom gelegd en de auto toen zo ingeleverd. Maar ook dit leverde geen gekke taferelen op. Dus neem het van een ervaren huurder aan. Sixt hoort wel bij de betere van het zooitje!

    Door: Max T.26-10-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Auto huren bij Sixt

    Verschillende malen een auto besteld bij Sixt.

    Bijna altijd het op één na kleinste model. Die kleinste wagentjes vind ik echt te klein, maar een maatje groter is precies goed. Altijd genoeg ruimte om mijn vrouw en dochter mee te nemen, maar ook wendbaar genoeg voor in de stad. Ik krijg niet iedere keer dezelfde auto of merk mee, maar het is tot nu toe altijd vergelijkbaar geweest. Een maal maar was mijn maat op en kreeg ik tegen hetzelfde bedrag een grotere auto mee. Op zich prima en leuk weer eens groter (auto was echt fors groter), maar ik heb uiteindelijk liever een kleinere maat.

    Als vaste klant vind ik Sixt een prima autoverhuurder. Ik heb ook niet veel ervaringen met andere verhuurbedrijven. Een keertje bij Hertz. Ik heb wel het idee dat dat in het buitenland wisselend kan zijn. Maar zelf huur ik meestal voor een weekend of een dag en blijf dan in de regel in Nederland. Wij hebben zelf geen auto, dat is ons te duur in verband met onderhoud en belastingen, maar wij hebben vrienden in Zeeland en willen ook wel eens een weekendje weg en daar gebruiken we dan een huurauto van Sixf voor.
    Soms reserveren we echt ver van te voren, maar het gebeurt ook wel eens dat we vrij last minute nog eens een auto boeken en eigenlijk gaat dat allebei prima.

    Met een paar tientjes ben je dan klaar, voor ons heel wat goedkoper dan een eigen auto!

    Door: P. Schippers23-05-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Goede service auto huren handicap vrouw

    Voor een vakantie naar Zwitserland hadden wij een auto gehuurd bij Sixt. In verband met een handicap van mijn vrouw moest dat een grote ruime auto zijn, deze moest speciaal worden aangevraagd. Op de website konden wij niet de benodigde informatie vinden voor de beenruimte en de afmetingen, daarvoor hebben wij toen contact opgenomen met Sixt.

    Ze waren uiterst behulpzaam, van meerdere auto's werden de precieze maten en afmetingen doorgegeven en wij konden gewoon uitgebreid kiezen. Dat was ook wel een vereiste voor ons voor het huren van de auto, maar we waren erg tevreden over deze goede service.

    We hebben uiteindelijk een zeer nette auto meegekregen waar mijn vrouw redelijk comfortabel in kon zitten, toch was deze zeker niet duur.

    Gelukkig wisten wij zo ook zeker welke auto precies wij zouden meekrijgen (normaal kan het ook 'vergelijkbaar' zijn) en dat was ook zo: alles was echt prima geregeld, beter dan verwacht

    Goede service van Sixt! Volgende keer huren wij hier zeker nogmaals. Het scheelt dat we dan al weten welke auto precies wij nodig hebben en willen huren.

    Door: Jacco08-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Regelmatig huur ik een auto bij Sixt

    Al jaren en jaren huur ik zeer regelmatig een wagen bij Sixt. Ik heb zelf geen auto, dat is mij te duur. Ik ben gewoon veel goedkoper uit als ik een auto huur wanneer ik deze nodig heb en dan krijg je ook gewoon een nette nieuwe auto mee, geen oud barrel. Ik ben zeer tevreden over Sixt, Ik heb een vaste locatie, ze zijn er vriendelijk en het is er meestal niet druk. Ik heb serieus nog nooit een probleem gehad met de afwerking of wat dan ook, krijg altijd een nette auto mee en ze zijn altijd vriendelijk bovendien. Ik weet niet hoe het bij andere bedrijven werkt of zelfs andere filialen, maar ik ben hier erg tevreden over. Meestal reis ik overigens alleen, dan reis ik meestal met de trein, maar soms heb je nou eenmaal spullen te vervoeren of een heel enkele keer moet ik ergens heen waar je met de trein nou eenmaal niet zo makkelijk komt. Net zo makkelijk huur ik dan een auto. Meer dan een paar tientjes kost dat niet en het gemak is groot. Dus ik ben erg tevreden over de diensten van Sixt en zie mijzelf hier nog langer gebruik van maken.

    Door: Ronald Fransse09-01-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    auto huur

    Wat een waardeloos bedrijf je betaald 2 dagen autohuur de auto kregen wij pas na 10 uur en moest de volgende dag al voor 15 uur worden ingeleverd op het vliegveld maar wij moesten wel 2 volle dagen betalen. Op het vliegveld aangekomen niemand van hun was er. Wij moesten zelf alles uitzoeken de klanten service van het vliegveld belde naar sixt wij hebben meer als een uur moeten wachten voordat er eindelijk iemand kwam. De auto hebben wij ingeleverd met nog meer brandstof als wij hadden alles was in orde de borg hebben wij nog steeds niet terug. Echt een ramp dit bedrijf.

    Door: Sandra12-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    SIXT Autohuur

    Vorige week heb ik in Sixt Schleswig een auto gehuurd.
    Ze hebben mij na een half uur wachten van half 12 tot 12 voor een dichte deur terwijl het kantoor gewoon tot 12 uur open is.
    Ze hebben mij na herhaaldelijk aandringen niet de afgesproken auto meegeven en heb ik een Touran meekregen, een upgrade waar ik niet om gevraagd heb!
    Dat is dan nog niet zo erg maar ik kreeg de knop van de witte lijn sensoren niet uit terwijl deze wel op uit stond, hierdoor ben ik op de snelweg in gevaarlijke situaties terecht gekomen omdat ik hier niet gewend ben om mee te rijden, dus ik heb de auto teruggebracht.
    Ook ben ik in Duitsland nog een half uur bezig geweest om met mijn pinpas te betalen en ze habben mij weggestuurd, het is dat ik beleef volhouden en bellen met Sixt Nederland anders was dit niet gelukt.
    Ik hoop dat we iets aan de gemaakte kosten kunnen doen en dat ik 50 procent van de totale kosten korting krijg.
     

    Door: Blom10-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Altijd trouwe Sixt klant geweest. Vanaf nu helaas niet meer...

    In 2018 ben ik tegen een paaltje gebotst (heel stom, ik weet het!) met een huurauto van Sixt (Schiphol). Er zat een deukje in de auto. Gelukkig werd dit goed opgepak vanuit Sixt en alles werd opgelost.

    In de tussentijd heb ik bij Sixt Amsterdam Centraal een auto gehuurd, ook dat beviel goed.

    In augutsus 2020 heb ik weer een auto gehuurd bij Sixt Nassaukade twv 151 EUR. Aankomend bij de counter werd er mij verteld dat ik de auto helaas niet mee kon krijgen. Waarom? Omdat ik blijkbaar op een 'blacklist' sta van Sixt. Hier is nooit communicatie over geweest, maar de reden is dat ik schade heb gereden in 2018. Ik vroeg aan de manager van Sixt Nassaukade waarom het dan mogelijk is dat ik in de tussentijd wel een auto heb kunnen huren? ''daar heb je dan geluk mee gehad'' was het antwoord.

    Ergens begrijp ik het als autoverhuur bedrijf. Je wilt niet dat er nog iets met je auto gebeurt (al was het maar een deukje). Maar het ergste is dat Sixt Amsterdam Nassaukade mij de 151 EUR die ik al had betaald NIET kon teruggeven. Dit moest ik zelf via Sixt Duitsland regelen. Na vijf e-mails te hebben verstuurd, heb ik nog steeds geen reactie mogen ontvangen.

    Ook telefonisch krijg ik ze niet te pakken. Ik ben hier erg van geschrokken. Altijd een trouwe klant geweest en nu heeft Sixt mijn 151 EUR en sta ik op een blacklist voor wat er in 2018 is gebeurt. Ik blijf bellen, hoop dat het gaat lukken. Helaas is mijn advies om GEEN auto te huren via Sixt.

    Door: LNS02-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3
    rating

    Huur auto

    Zwaare oplichters adverteren met een prijs vab 110,- sta je op de lucht haven komen ze met 470,-!!! Voor 6 dagen aan! (Als we het daar mee redden!)

    En als je er wst van zegt dan spreken ze ineens geen engels meer maar alles komt goed ja precies ja... ik waarschuw iedereen laat je vakantie niet verknallen door deze oplichters bende.

    Door: Robin15-07-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Sixt = Fraud / get ready to pay for damage you did not create

    Sixt it FRAUD!! do not book with them, they will claim damage 1 month after returning the car while there was no damage at all. They do not answer phone or reply to emails (2months I am contacting them and they do not even reply ....) This is the worst company , do not take the risk !!!! they will make sure to take as much as they can from you , unacceptable

    Door: Marie23-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    huur auto Sixt portugal

    Kregen 3 maanden na huur een onverwachte schadefactuur, 3000 euro, voor 'tanken verkeerde brandstof'. Hadden de auto echter uberhaupt nooit getankt. Na maanden corresponderen en vragen om bewijzen, de zaak overgedragen aan de credit kaart maatschappij. Deze hebben ook nooit reactie danwel bewijs gekregen van Sixt, en stelde ons in het gelijk.

    Door: F L03-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    auto huren in België

    Auto gehuurd in België voor een vakantie daar.
    We hebben een all risk verzekering erbij genomen een maximale kilometer. we hoefden niet eens zo veel te gaan rijden ofzo maar gewoon om geen risico's te lopen.
    geen enkele problemen gehad.
    we konden de auto zo ophalen en inleveren ging ook snel. achteraf geen rare fratsen of niks.
    dus ik ben helemaal tevreden. maar wel altijd goed om geen risico's te nemen. vooral in België, want daar rijden ze als gekken, maar dat is mijn mening!

    Door: Rogier18-02-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Huur auto Faro

    Slechte service aan de balie Opdringen van banden verzekering.
    4 weken na inleveren van de auto, zonder schade, proberen ze alsnog een banden schade te claimen terwijl de auto,na inspectie, zonder schade is ingeleverd.
    Oplichting dus!!!!
    Let goed op maak foto’s vertrouw ze niet. Als ze kans krijgen lichtten ze je alsnog op....

    Door: Jansen17-02-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3
    rating

    Sixt auto verhuur Porto

    Wat een verschrikkelijk slechte autoverhuurder! Bij inschrijven op vliegveld Porto werd ons aangeven dat jezelf de auto niet hoeft na te lopen. Bij het afhalen krijg je eigenlijk ook niet de tijd om de staat van de auto goed te bekijken. Je gaat namelijk niet samen de auto langs op bestaande schade, dat is al gebeurd voordat jij arriveert en daarna is het snel handtekening zetten en wegwezen.
    Vervolgens constateert men bij het terugbrengen een tweetal plekjes (een krasje op een velg en een kleine inkeping op het dak) waar je gaan enkele weet van hebt en die met het blote oog ook nauwelijks waarneembaar zijn.
    Je bestrijdt dit, maar verzet is zinloos. Verteld wordt dat je hierover een mail zult ontvangen met de geconstateerde schade en daarna wordt gemaild over de gevolgen. De eerste mail met de geconstateerde schade ontvang je direct, maar in de twee weken daarna hoor je niets. Je belt en men vertelt dat je binnenkort een mail zult ontvangen met de uitkomst van het onderzoek naar de financiële gevolgen. Verteld wordt dat je daarna nog de mogelijkheid krijgt om te reageren met jouw zienswijze en dat je zolang nog niet hoeft te betalen.
    Bijna 2 maanden later wordt er een bedrag van meer dan € 800 van mijn creditcard afgeschreven van Sixt zonder enige kennisgeving vooraf.
    Kwaad weer met Sixt gebeld en wat blijkt er zijn wel 2 mails gestuurd , maar naar een verkeerd mailadres (terwijl mijn goede mailadres wel al eerder door hen gebruikt is en dus bekend was). Een kwestie van jammer dan voor Sixt. Ze sturen de eerder naar het verkeerd, niet bestaande mail adres toegestuurde mails alsnog naar het goede adres op en vertellen mij dat ik alsnog kan reageren. Mijn verzoek is om dan ook het afgeschreven bedrag eerst terug te storten, omdat men zich niet aan de toezegging heeft gehouden mij eerst hierover een mail te sturen, waarop ik kan reageren.
    De dame aan de telefoon is het daar niet mee eens, want ze hebben wel zoals beloofd mails gestuurd, Dat dit naar een verkeerd adres is gegaan is volgens haar niet relevant.
    Dit soort opmerkingen getuigt van een ongekende minachting van de klant.
    Het is dat ik buiten Sixt om verzekerd was voor een groot deel van de schade. Er zijn mensen die zeggen dat in feite op deze manier ook sprake is van een soort van verzekeringsfraude. Hoe dan ook, deze kennismaking met Sixt was voor mij, eens maar nooit meer. Mijn advies aan anderen, blijf ver uit de buurt van Sixt.

    Door: Ju Mak07-02-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    huurauto Sixt in IJsland

    Sixt probeert mij op te lichten door schade te claimen, die ik NIET heb veroorzaakt. Bij het ophalen van de auto waren er meer beschadigingen dan aangegeven op het formulier. De baliemedewerker wilde het formulier niet aanpassen (hij had het te druk) en adviseerde om dan maar foto's te nemen van de beschadigingen. De auto kon bij teruggave niet worden gecontroleerd omdat het kantoor ("s morgens vroeg) nog niet open was. We hebben de auto volgens voorschriften geparkeerd. Na een maand(!) kreeg ik een claim van EU 900,-- voor een kras, die niet door mij is veroorzaakt. Er loopt nog een procedure want Sixt eist betaling en ik weiger slachtoffer te worden vanoplichting.

    Door: Cornelia31-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3.5
    rating

    Schrijf zelf een review over Sixt

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Sixt een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 100 ervaringen geplaatst over Sixt. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5.2 gekregen, waarbij 46% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Sixt actief?

    Sixt is vooral actief in de categorie Autodiensten en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Autoverhuur

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Sixt gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.