NederlandReview

    Ervaringen Sixt

    Ben jij bekend met Sixt? Het is een autoverhuurbedrijf dat internationaal werkzaam is. In 105 landen en op 4.000 locaties is het mogelijk om een auto te huren via Sixt. Er kunnen verschillende redenen zijn om een auto te huren.

    Misschien ben je voor het werk in een ander land en heb je een auto nodig. Natuurlijk kan het ook een prettige en aangename vakantie zijn in een ander land. Ook kun je in je eigen land een auto huren. Misschien is je eigen auto kapot of heb je tijdelijke een (extra) auto nodig.

    Het is dan slim om naar de mogelijkheden te kijken om een auto bij Sixt te huren. Maar vergelijk dan wel altijd eerst de ervaringen van eerdere klanten in hun reviews. Is Sixt wel betrouwbaar? Sta je achteraf niet voor verborgen kosten? Een bedrijf kan nog zo'n mooi verhaal ophangen; het zijn hun klanten die de echte ervaringen hebben! Lees dus hun reviews op NederlandReview.

    Als jij al een keer een auto bij Sixt hebt gehuurd zien we graag jouw beoordeling over Sixt terug op NederlandReview. NederlandReview verzamelt beoordelingen van tal van bedrijven. Hieronder dus ook Sixt.

    De geschiedenis van Sixt autoverhuur

    Sixt autoverhuur is opgericht in 1912 door de Duitser Martin Sixt en is één van de grootste autoverhuurbedrijven in Europa. Ze hebben tegenwoordig niet alleen in Europa locaties waar je een auto kan huren; over de hele wereld kan je een auto huren bij Sixt.

    Ze zijn actief in meer dan 100 landen en er zijn meer dan 4.000 vestigingen. Ze hebben enorm kunnen groeien met een klantenservice en betrouwbare auto’s, bestelwagens en motoren.

    In Nederland werd in 1998 de eerste Sixt vestiging op Schiphol Airport geopend en met tegenwoordig meer dan 40 vestigingen hier, kun je dus niet alleen op vakantie maar ook voor autoverhuur services in Nederland terecht bij Sixt.

    Hoe werkt sixt? Ze leggen het uit in dit (toffe) filmpje!

    Waar zitten de Sixt locaties? Waar kun je een auto huren bij Sixt?

    In Nederland kun je terecht bij Sixt op verschillende plaatsen om een auto te huren. Elke vestiging kan net weer een andere ervaring opleveren. Zo kan het gebeuren dat je bij Sixt Maastricht heel goed bent geholpen, maar dat je een heel andere klantervaring opdoet bij Sixt Rotterdam.

    - Sixt Amsterdam
    - Sixt Rotterdam
    - Sixt Eindhoven
    - Sixt Hoofddorp of Sixt Schiphol
    - Sixt Utrecht
    - Sixt Groningen
    - Sixt Den Haag
    - Sixt Maastricht
    - Sixt Almere

    Sixt zit echter in meer dan honderd landen op meer dan vierduizend locaties. Hierdoor is er eigenlijk altijd wel een Sixt verhuurbedrijf in de buurt, bijvoorbeeld op Tenerife, in Parijs, Faro en op Mallorca.

    De diensten van Sixt

    Sixt verhuurt stijlvolle en betrouwbare auto’s. Ze hebben een eerste klas wagenpark met auto’s van merken als Audi, Mercedes en BMW. Eigenlijk is het mogelijk om ieder type huurauto te huren bij Sixt.

    De belangrijkste dienst is simpelweg het verhuren van uitstekende auto’s. Daarnaast biedt het bedrijf een verhuisservice aan en een airport shuttle. Daarover lees je meer hieronder.

    Hoe leg je contact met Sixt? Waar kun je terecht met klachten over Sixt?

    Er is geen aparte pagina op de website van Sixt om een klacht of compliment in te dienen. Natuurlijk is er wel een contactpagina. Als je echter ergens ontevreden over bent dan kun je elefonisch contact opnemen met de lokale vestiging van Sixt.

    Ook kun je bij het terugbrengen van de auto je klacht indienen over een auto. Door je klacht te bespreken is het vaak mogelijk voor de Sixt medewerkers om een passende oplossing te vinden.

    Via welke kanalen is Sixt te bereiken?

    Sixt is een bedrijf dat 24-uurs service biedt en zijn bereikbaar via diverse kanalen. Sixt volgt trends en ontwikkelingen en dit is te zien aan de veelheid aan online kanalen waarop ze te volgen en bereiken zijn.

    Via de volgende kanalen kan je Sixt bereiken:
    • Telefoonnummer (nationaal): voor (vragen over) reserveringen en schademeldingen, bel naar +31 (0)23 56 986 56.

    • E-mail voor reserveringen: reservations-benelux@sixt.com.
    • E-mail voor schademeldingen: damage@sixt.com.
    • E-mail voor algemene vragen: klantenservice@sixt.com.

    • Postadres (nationaal): Sixt B.V, Kruisweg 791, Postbus 253, 2130 AG Hoofddorp.
    • Contactformulier: het contactformulier kun je niet alleen gebruiken voor vragen, opmerkingen of klachten, maar ook voor annuleringen, omboeken of bijvoorbeeld het opvragen van factuur. De link naar het contactformulier is: https://www.sixt.nl/informatie/contact/e-mail/.

    Waar kun je Sixt volgen op sociale media?

    Sixt is actief op verschillende sociale media:
    • Sixt op Facebook: je kan Sixt berichten sturen op Facebook en doorgaans op werkdagen tussen 8:00 en 20:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 en 13:00 kan je respons verwachten. De link naar de Facebook pagina is: www.facebook.com/sixt.nederland.

    • Sixt op Twitter: je kan Sixt berichten sturen op Twitter en doorgaans op werkdagen tussen 8:00 en 20:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 en 13:00 kan je respons verwachten. De link naar het Sixt Twitter account is: https://twitter.com/SixtBELUX.

    • Sixt op YouTube: via het internationale en officiële YouTubekanaal van Sixt vindt je interessante video’s op gebied van autohuur, auto’s, autosport en kun je alle commercials van Sixt bekijken. Ga naar de volgende link om het kanaal te volgen: https://www.youtube.com/user/sixt.

    Voertuigen boeken en locaties

    Een auto huren doet u waarschijnlijk vaker in het buiten- dan binnenland, maar ook hier in Nederland hanteren ze dezelfde standaard als dat je gewend bent van Sixt in het buitenland. Er zijn diverse manieren hoe je kan boeken: telefonisch, op de website of via de app van Sixt.

    Bij elke vestiging zijn de procedures en service hetzelfde, dus heb je vaker een auto gehuurd via Sixt, dan weet je ongeveer wat je kan verwachten. Dit maakt Sixt een betrouwbare keuze voor het huren van een auto. Wat betreft de keuze uit voertuigen kun je een groot en betrouwbaar aanbod verwachten.

    Je kan bij Sixt personenauto’s, bestelwagens, motoren, terreinwagens en cabrio’s huren. Voor elke situatie en locatie hebben ze een optie.

    Ook wat betreft de keuze aan merken is een ruim aanbod. Je kan kiezen uit meer dan 20 automerken: niet alleen bekende merken als BMW, Audi of Mercedes kan je uit kiezen, maar ook bijvoorbeeld Jaguar, Kia, Volvo of Mini.

    Via de volgende link vind je een lijst met alle landen en locaties over de hele wereld waar je een Sixt voertuig kan huren. Ook kan je hier via het selectiemenu de juiste auto, op de juiste locatie vinden en reserveren: https://www.sixt.nl/huurautos.

    Hoe kun je mobiel boeken bij Sixt?

    Sixt heeft wereldwijd succes omdat ze goede service bieden en mee gaan met trends en ontwikkelingen. Zo heb je de mogelijkheid om altijd en overal snel en probleemloos te boeken met de Sixt app.

    De mobile app is te downloaden via de Apple Store, Google Play, Windows Store en Blackberry World. De apps bieden verschillende functies aan die handig zijn wanneer je onderweg bent en a-la-minute wilt boeken:
    • De app is GPS gebaseerd.
    • Toegang tot de Sixt Unlimited Service.
    • Exclusief in de mobile app: selecteer 30 minuten voor het ophalen het gewenst voertuig.
    • Inzage en annulering van eerdere reserveringen is mogelijk via het klantcentrum.
    • Toegang tot alle groepen te verhuren auto’s inclusief vrachtauto’s.

    De overige functies per app soort kunnen van elkaar verschillen. Wil je meer weten over de app voor jouw eigen telefoon? Ga dan naar www.sixt.nl/services/mobiel-boeking/ voor meer informatie over de app en het downloaden van de app voor je smartphone of tablet.

    Wat zijn Sixt Cards?

    Wanneer je vaker auto’s huurt via Sixt zowel zakelijk als privé, is het aan te raden om een Sixt Card aan te vragen. Met deze kaart kun je genieten van diverse voordelen zoals kortingen, upgrades en het sneller huren van een huurauto.

    Met de Sixt Card sla je namelijk de wachtrij en de huurformaliteiten over. Met de Sixt Card zijn je persoonlijke gegevens en andere belangrijke informatie namelijk bekend bij Sixt.

    De Sixt Cards zijn er in diverse uitvoeringen:
    • De Express Sixt Card: deze kaart is voor alle Sixt klanten. Je slaat de huurformaliteiten over, je kan genieten van voordelige self-service tarieven en kunt hem combineren met de Sixt app. Bovendien kan je deze kaart gebruiken voor Sixt Flexi-rent; een combinatie tussen dagelijks huren of lange termijn huren, zeer geschikt voor commerciële doeleinden.

    • De Ladies Sixt: speciaal voor vrouwen die willen genieten van aantrekkelijke kortingen, bijvoorbeeld op de limousine service en je kan sparen voor leuke acties. Bovendien heb je met deze kaart extra service bij pech onderweg.

    • De Corporate Sixt Card: met deze kaart heb je dezelfde extra service als de Express Sixt Card plus nog een aantal andere interessante zakelijke opties zoals sparen voor Miles bij de luchthaven partners, extra service bij pech onderweg en de Sixt Business Rental Portal. De Sixt Business Rental Portal geeft je een op maat gesneden versie van de Travel Policy die geldt op jouw bedrijf, een eigen inlog en voordelige zakelijke tarieven.

    • De Gold Sixt Card: Deze kaart kun je aanvragen wanneer je vaker dan vijf keer per jaar huurt. Met de kaart geniet je van de voordelen van de Express Sixt Card plus nog meer. Zo kan je niet alleen sparen voor Miles bij de luchthaven partners, maar ook punten bij de hotel partners. Met Preferred Mobile service heeft Sixt altijd een huurauto voor je klaar staan wanneer je tot 48 uur van te voren belt. Voorrang bij elke locatie op een huurauto dus. Als laatste kun je met deze kaart veel korting krijgen op huren.

    • De Platinum Sixt Card: Deze kaart is voor iedereen die vaker dan twintig keer per jaar een voertuig huurt en kun je genieten van veel exclusiviteit. Zo heb je bij beschikbaarheid altijd recht op een upgrade, kun je genieten van hoge kortingen, spaar je Miles bij partner luchthavens en punten bij partner hotels bij iedere keer dat je huurt en heb je toegang tot De Sixt Business Rental portal.

    Wanneer je in het bezit bent van een Sixt Card kun je online terecht in het Sixt Express Center. Hiermee regel je alle zaken voorafgaand aan het halen van de auto online en kun je optimaal genieten van snelle service. De Sixt Express service is niet alleen mogelijk met de Sixt Card maar ook met een creditcard.

    Wat is de Airport Shuttle van Sixt?

    Onder de naam van een andere website biedt Sixt chauffeursdiensten aan. Op de website www.mydriver.com kun je diverse diensten reserveren.

    De website wordt voornamelijk gebruikt voor het reserveren van luchthaven transfers, maar ze bieden ook de volgende diensten aan:
    • Chauffeurdienst: wanneer je bijvoorbeeld niet bekend bent met een stad, of wanneer je om wat voor reden dan ook eens wilt genieten van de luxe van een VIP service tegen een aantrekkelijke prijs. De chauffeurs van mydriver.com zijn getraind om de rit zo plezierig mogelijk te maken en bieden net even die extra service die je mag verwachten van een chauffeur.

    • Transfer tentoonstelling: een chauffeursdienst wanneer je wilt genieten van extra service in luxe auto’s voor grote groepen naar speciale gelegenheden. Je kunt kiezen uit Economic, Business of First Class voertuigen.

    • Limousine service: voor wanneer je echt voor klasse gaat, in elke stad en voor elke gelegenheid te boeken.

    Hoe werkt de Sixt Verhuisservice?

    Voor verhuizingen en ander transport heeft Sixt diverse voertuigen en busjes beschikbaar die een verhuizing optimaal maken. Naast het huren van een geschikt voertuig is het ook mogelijk om diverse verhuismaterialen bij Sixt te huren en vind je nuttige informatie over verhuizen op de website van Sixt zoals de ‘verhuischecklist’ en ‘rijtips’.

    Sixtblog

    Sixt biedt verschillende soorten service en dienstverlening en de mogelijkheden bij Sixt zijn enorm. Dit zie je terug aan de uitgebreide website. Om de website overzichtelijk te houden, maar gebruikers van de service van Sixt nog beter te informeren op gebied van nieuws over autohuur, is er een aparte website in het leven geroepen voor al dit nieuws.

    Op de Nederlandse blogsite www.sixtblog.nl kun je alles te weten komen over bijvoorbeeld evenementen, autonieuws, goede doelen acties waar Sixt bij betrokken is en speciale aanbiedingen tijdens feestdagen.

    Wat vind jij van Sixt?

    Heb jij al eens een auto geleend of gehuurd van Sixt? Dan zijn wij benieuwd naar je mening over dit bedrijf. Op NederlandReview kun je jouw beoordeling over Sixt achterlaten. Het is op die manier voor anderen gemakkelijk om snel een goed beeld te krijgen van de dienstverlening van dit bedrijf.

    Ook ervaringen met autohuur van Sixt? Of denkt u erover om een auto te huren? Lees hoe dit allemaal werkt van bestuurders die u voorgingen. Lees ervaringen op NederlandReview!

    Sixt
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (113)

    5
    100% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5.6
    Service
    rating
    4.4
    Prijs
    rating
    5
    Leveren
    rating
    4.8

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over Sixt

    Uw beoordeling

    auto huren in Italië

    Voor onze vakantie naar Italië een auto gehuurd. Wij hadden namelijk een huisje geboekt aan het Gardameer. Maar zonder vervoer. Dus vanaf het vliegveld een auto geregeld en dan daarmee naar het Gardameer gereden.

    Nadeel was dat we op het vliegtuig best lang moesten wachten bij de balie om de auto op te halen. Het was kennelijk spitsuur daar, maar er waren maar twee medewerkers. Maar goed, het ging op zich best snel. Alleen wil je na een lange vlucht toch altijd zo snel mogelijk van dat vliegveld weg...

    We kregen de sleutel snel mee, want alles was vooraf betaald en geregeld, inclusief de verzekering. Met de sleutel krijg je dan instructies waar de auto staat en die pak je dan (grote garage!). Eerst goed gecheckt of alle krassen enzo wel waren geregistreerd, maar ik weet niet eens of dat wel moet met een volledige verzekering. Maar alles was wel prima. Er was alleen iets raars met het handvat van de deur aan de achterkant, maar dat was ook aangegeven. Dus toen zijn we weggereden met een volle tank.

    De auto gewoon goed kunnen gebruiken. We hadden hem vooral geboekt om bij het huisje te komen, maar hebben er daarna ook nog een rondje meegereden om het Gardameer want dat is een hele mooie route.
    Best een nieuwe auto, niet zoveel kilometers op de teller! En hij zilver, dat vond ik wel mooi. Verder kun je niet veel kiezen, maar ik vond het wel prima zo ook.

    Het inleveren had ik tegenop gezien, maar dat ging dus heel snel. Je levert gewoon de sleutel weer in en dan is het wel prima kennelijk. Dus bij het inleveren helemaal niet hoeven wachten of niks, wel fijn, want dan kun je snel naar je vliegtuig.

    Dus ja, ik ben eigenlijk wel tevreden! Het wachten op het krijgen van de sleutel was misschien te lang maar verder is alles gewoon goed gegaan.

    Ik zou dus volgende keer weer gewoon voor Sixt kiezen want ik heb geen klachten gehad en ook geen rekeningen achteraf ofzo

    Door: M. Vandervelde12-12-2019
    Wim Traag06-07-2020

    Total losers For a business trip last week April I booked early March 2020 a car to be picked up at Dublin airport. Due to COVID-19 I have to cancel my trip as well as all arrangementen I had made. I canceled my hotel “Cellbridge manor hotel” without any problem . Cancelling the car at SIXT was quite strange. Cost for cancelation was higher than the previously paid rental cost. So I decided to ask a voucher given me the possibility to hire a car once it was possible to travel to Ireland. On May 1th I received an e-mail from SIXT with a request to write a review how the pick-up at Dublin airport was.? Never will use SIXT again

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Auto's huren in Nederland erg goed (buitenland anders)!

    Ik huur regelmatig auto's bij Sixt, meestal voor een bezoek aan het hoge noorden van het land, waar ik familie heb zitten. Ze wonen geen van allen bij een openbare vervoerverbinding, daarom is het echt een beter idee om met de auto te gaan. Ik heb geen eigen auto, huren vind ik net zo makkelijk. Ik doe dit zo al jaren en altijd bij Sixt. Ooit zo begonnen en als het goed werkt, waarom van aanbieder wisselen? Ze zijn vriendelijk, ik krijg altijd een nette auto mee zoals beloofd en ik vind de prijs echt meevallen.

    Tot zover verhuur in Nederland : niks op aan te merken, echt niet!

    Met deze goede ervaringen op zak heb ik het ook eens geprobeerd in het buitenland. Hier was het personeel totaal anders en de auto was lang niet in dezelfde staat als ik gewend was in Nederland. Ik heb alles goed laten aantekenen. Na het inleveren deden ze moeilijk over een nieuwe kras, maar gelukkig stopte dat direct toen ze beter in de papieren keken: die kras was er al.
    Hierna heb ik het eens met een andere aanbieder geprobeerd in het buitenland en dat maakte geen verschil: was wellicht nog erger, want hier duurde het geschil over een deuk nog veel langer.

    Ik weet niet wat het is met het buitenland en auto's huren, maar het is kennelijk een enorme pit aan rotzooi.

    Ik ben er zelf mee opgehouden in het buitenland auto's te huren. Tenzij het echt niet anders kan, maar hoe vaak is dat nou zo?

    Voor auto's huren in Nederland daarentegen blijf ik een vaste gebruiker van de wagens van Sixt. Het is kennelijk een totaal ander bedrijf in het buitenland en in Nederland, en ik vermoed dat datzelfde geldt voor andere autoverhuurbedrijven. Ik baseer mijn ervaringen daarom op mijn ervaringen in Nederland bij Sixt, ook omdat ik hier al jaren achtereen met veel plezier huur en in het buitenland slechts eenmalig.

    Door: F. van Dongen02-08-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    goed voorbereid op reis en nooit problemen!

    ik zorg er altijd goed voor dat ik goed verzekerd ben met een volledige all-risk dekking.
    als er dan krassen of deuken zouden voorkomen, dan ben ik altijd gedekt.

    Ik heb veel reizen gemaakt door Europa en ook door Amerika en daarbij een aantal keer gebruik gemaakt van een auto van Sixt. meestal een beetje een middenmaat, maar in Europa ook wel eens dat allerkleinste formaat, omdat dat in veel grote steden en bergen nou eenmaal wat handiger rijdt. maar dat is ook smaak denk ik.
    ik heb wel eens de nodige kras gemaakt op de auto. dat gebeurt natuurlijk ook erg gauw. je hoeft maar een keer door een ruige weg te rijden, en dat doe je op vakantie, en het kan al raak zijn.
    zelf nooit een echte aanrijding meegemaakt maar wel door veel vuil gereden en ook op rotsige ondergrond, vooral in Amerika. ik had dan geen 4X4 aandrijving, toch daar gereden. dat 'mag' dan eigenlijk niet natuurlijk, maar soms heb je het niet zo door en ja, dan heb je zo een krasje of zelfs meer. ik heb zelfs een keer de wagen nog grauw van het gruis (dirt) in moeten leveren, geen tijd om m ff netjes schoon te maken vooraf.
    Als je goed voorbereid op weg gaat en dus altijd die verzekeringen erbij neemt, dan kan je gewoon niks gebeuren.

    Ik heb met al die reizen nog nooit een cent hoeven bij betalen achteraf. Overigens ook niet bij andere autoverhuurbedrijven waar ik wel eens bij heb gehuurd. want ik was altijd netjes gedekt en dat is altijd afdoende gebleken.

    het zit 'm volledig in de voorbereid. veel plezier!

    Door: rik joosten13-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Klantenservice

    Even een bericht voor iedereen die in Italie een auto gaat huren; je kan beter de extra verzekering nemen. Je kunt het best op internet de auto boeken, maar de extra verzekering wel het best bij het ophalen van de auto. Wij hadden een auto gehuurd op het vliegveld in Rome. Vraagt ze waar we heen gaan en wij gingen naar Napoli. Dus gaf ze direct aan om de auto volledig te verzekeren (geen eigen risico). Ik dacht dat het hier om een verkooppraatje ging. Maar niet dus. Gelukkig hebben we na wat aandringen van haar dat dan maar toch gedaan en wat een geluk! Die gasten in italie zijn GEKKEN! Ze rijden als gekken en een rijbewijs krijg je bij een pakje boter ofzo. Ik ben zelfs door een smart op de vluchtstrook ingehaald omdat ik kennelijk te langzaam ging. En vooral in het zuiden van italie heb je ongelooflijk slechte wegen, veeeeel slechter dan Belgie. Dus wees gewaarschuwd!! WIj hebben namelijk een enorm gat in de weg geraakt waardoor de ophanging en de veer afbraken. Wel goed geregeld trouwens, we hadden binnen een paar uur een vervangende auto. En door de eigen risico afgekocht te hebben kostte het ons niks. Maar los daarvan...een krasje heb je echt zo te pakken in het zuiden van italie, dus geen eigen risico is een aanrader. Die moet je trouwens gewoon aan de balie afsluiten. Want de auto zelf huren is op internet goedkoper maar de verzekering geven ze je een korting omdat ze je die (alsnog) graag willen verkopen bij de balie. Waarom de auto zelf goedkoper is op internet weet ik niet, maar dat is gewoon zo. Groeten! H.

    Door: H. K.18-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    bus huur 21-05-2021

    ik heb hetzelfde probleem namelijk ik probeer contcact te zoeken met het bedrijf Sixt elke keer onbereikbaar. reageren nooit op mijn mails. wacht na een kleine 2 maanden nog steeds op de borg terug met Rek.nr.: 9477085276 voor het geval dat iemand van Sixt dit leest!! een hele slechte zaak is dit

    Door: harm roggeveen16-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5.5
    rating

    auto gehuurd in Rotterdam

    Telefoon wachttijd is heel heel lang. Ik heb het een paar keer gewoon opgegeven, success kwam na meer dan twintig minuten wachten. Vragen via de website zijn na twee dagen nog niet beantwoord. Wachtend met de telefoon betekent dat je voortduren gekweld wordt door 'Sixt is the Best' boodschappen, eindeloos, elke tien seconden. Probeer Sixt zelf maar eens, als je bloeddruk niet te hoog is tenminste.

    Door: willem burgers13-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Beste autoverhuurbedrijf

    Ik heb denk ik zo wel nu elk autoverhuurbedrijf in nederland gehad. Van thrifty, europcar, boorent, budget etc. En ook van die brokers ertussen zoals rentalcars en cheapcars. Bij die brokers is het voordeel dat je huurt bij de normale autoverhuurbedrijven, maar een stuk goedkoper. Hoe weet ik niet, maar het is er wel goedkoper. Maar op het moment dat je dan een probleem hebt, dan geven die brokers niet thuis, dus niet echt een goed idee. Ik heb helaas niet de luxe om altijd maar te huren waar je wilt, want je bent toch een beetje overgeleverd wat er zit bij bijvoorbeeld een vliegveld. Maar bij al die "zogenaamde" gerenommeerde verhuurders heb je gewoon ook altijd weer gekloot met krasjes etc. Ze proberen allemaal op die manier hun klanten erbij te naaien. Ook een keer gehad dat de tank niet vol was gegooid. (wel dus!!) en ja, bewijs dat dan maar eens. Je hebt als consument geen poot om op te staan. Ik heb nu reeds 3x bij sixt gehuurd en alle keren geen enkele problemen gehad. Wel goed om de auto heen gelopen elke keer om alle krasjes etc op te schrijven, maar daarna ook nooit meer wat gehoord van (onterechte) schade. Ik heb ook een keer een lekke band gehad. Omdat het dichtbij was heb ik toen de reserveband erom gelegd en de auto toen zo ingeleverd. Maar ook dit leverde geen gekke taferelen op. Dus neem het van een ervaren huurder aan. Sixt hoort wel bij de betere van het zooitje!

    Door: Max T.26-10-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Auto huren bij Sixt

    Verschillende malen een auto besteld bij Sixt.

    Bijna altijd het op één na kleinste model. Die kleinste wagentjes vind ik echt te klein, maar een maatje groter is precies goed. Altijd genoeg ruimte om mijn vrouw en dochter mee te nemen, maar ook wendbaar genoeg voor in de stad. Ik krijg niet iedere keer dezelfde auto of merk mee, maar het is tot nu toe altijd vergelijkbaar geweest. Een maal maar was mijn maat op en kreeg ik tegen hetzelfde bedrag een grotere auto mee. Op zich prima en leuk weer eens groter (auto was echt fors groter), maar ik heb uiteindelijk liever een kleinere maat.

    Als vaste klant vind ik Sixt een prima autoverhuurder. Ik heb ook niet veel ervaringen met andere verhuurbedrijven. Een keertje bij Hertz. Ik heb wel het idee dat dat in het buitenland wisselend kan zijn. Maar zelf huur ik meestal voor een weekend of een dag en blijf dan in de regel in Nederland. Wij hebben zelf geen auto, dat is ons te duur in verband met onderhoud en belastingen, maar wij hebben vrienden in Zeeland en willen ook wel eens een weekendje weg en daar gebruiken we dan een huurauto van Sixf voor.
    Soms reserveren we echt ver van te voren, maar het gebeurt ook wel eens dat we vrij last minute nog eens een auto boeken en eigenlijk gaat dat allebei prima.

    Met een paar tientjes ben je dan klaar, voor ons heel wat goedkoper dan een eigen auto!

    Door: P. Schippers23-05-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Goede service auto huren handicap vrouw

    Voor een vakantie naar Zwitserland hadden wij een auto gehuurd bij Sixt. In verband met een handicap van mijn vrouw moest dat een grote ruime auto zijn, deze moest speciaal worden aangevraagd. Op de website konden wij niet de benodigde informatie vinden voor de beenruimte en de afmetingen, daarvoor hebben wij toen contact opgenomen met Sixt.

    Ze waren uiterst behulpzaam, van meerdere auto's werden de precieze maten en afmetingen doorgegeven en wij konden gewoon uitgebreid kiezen. Dat was ook wel een vereiste voor ons voor het huren van de auto, maar we waren erg tevreden over deze goede service.

    We hebben uiteindelijk een zeer nette auto meegekregen waar mijn vrouw redelijk comfortabel in kon zitten, toch was deze zeker niet duur.

    Gelukkig wisten wij zo ook zeker welke auto precies wij zouden meekrijgen (normaal kan het ook 'vergelijkbaar' zijn) en dat was ook zo: alles was echt prima geregeld, beter dan verwacht

    Goede service van Sixt! Volgende keer huren wij hier zeker nogmaals. Het scheelt dat we dan al weten welke auto precies wij nodig hebben en willen huren.

    Door: Jacco08-06-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Regelmatig huur ik een auto bij Sixt

    Al jaren en jaren huur ik zeer regelmatig een wagen bij Sixt. Ik heb zelf geen auto, dat is mij te duur. Ik ben gewoon veel goedkoper uit als ik een auto huur wanneer ik deze nodig heb en dan krijg je ook gewoon een nette nieuwe auto mee, geen oud barrel. Ik ben zeer tevreden over Sixt, Ik heb een vaste locatie, ze zijn er vriendelijk en het is er meestal niet druk. Ik heb serieus nog nooit een probleem gehad met de afwerking of wat dan ook, krijg altijd een nette auto mee en ze zijn altijd vriendelijk bovendien. Ik weet niet hoe het bij andere bedrijven werkt of zelfs andere filialen, maar ik ben hier erg tevreden over. Meestal reis ik overigens alleen, dan reis ik meestal met de trein, maar soms heb je nou eenmaal spullen te vervoeren of een heel enkele keer moet ik ergens heen waar je met de trein nou eenmaal niet zo makkelijk komt. Net zo makkelijk huur ik dan een auto. Meer dan een paar tientjes kost dat niet en het gemak is groot. Dus ik ben erg tevreden over de diensten van Sixt en zie mijzelf hier nog langer gebruik van maken.

    Door: Ronald Fransse09-01-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Huurauto vakantie

    Hele slechte service, bij aankomst stond de auto niet klaar. Moest ook nogeens naar de andere kant van het vliegveld lopen. En daarnaast wil met ze in contact komen omdat na 2 weken mijn borg nogsteeds niet is terug gestort. Krijg k nergens iemand aan de lijn. Slechte service die ik ooit heb gekent. Als ze eenmaal aan je hebben verdient ben je niet meer

    Door: Issam laazibi09-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Sixt share

    Helemaal klaar met Sixt! Ik ben dagelijks gebruiker van de service maar dat stopt per direct. Meerdere schadeclaims ontvangen die ik nooit heb gereden. In totaal claimen zij €950 euro van mij te krijgen, ik krijg geen reactie terug op mijn met respect geschreven berichten terug. Bij de sixt locaties word ik simpelweg weer doorgestuurd naar de mail. Ik betaal geen euro aan iets dat ik niet heb gedaan!

    Door: Quincy24-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Sixt auto voor 5 dagen

    Een week voor vertrek de auto geboekt. Op de dag van verhuur wordt ik gebeld dat op de originele locatie in Amsterdam geen auto beschikbaar is. Of ik naar Schiphol wil reizen. Kom aan op Schiphol, verrassend, ook geen auto beschikbaar. Maar! Ik kan een mooie upgrade huren voor maar 100 euro extra! Oh maar deze kan alleen met creditcard betaald worden, en dat kunnen we niet magisch aanpassen. Hier komt overigens ook extra kosten per kilometer bij, maar dat is logisch bij zo'n pracht upgrade.

    Niet gedaan. Maar mán wat een slechte service. Klantenservice ook niet bereikbaar verder. Belachelijke service dit

    Door: Daan18-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Busje

    Waardeloze service en enorme kut hulp! Begon al bij ophalen + inleveren nergens mogelijk en nergens aangegeven,

    Door: Stephan Kerstholt16-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Huurauto

    Opgelicht. Bij aankomst moesten we een boete betalen omdat we iets te laat waren (gebeurt ook nooit met een vliegtuig..) toen moesten we een boete betalen en een upgrade aanvaarden, want de auto zou er niet meer staan. Hele wagenpark stond nog vol.

    Door: Frank Wouters08-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Bmw 1 series

    Ik zou vandaag mijn zakelijk gehuurde auto ophalen voor een belangrijke klus.

    Ik kwam op locatie in apeldoorn vanuit meppel om de auto op te halen toen bleek er dag ik verkeerd geïnformeerd was omdat onze creditcard ons bedrijfsnaam bevatte en niet mijn persoonsgegevens kreeg ik de auto niet mee, hele dag verpest daardoor.

    ik heb meerdere contactmomenten met sixt gehad over deze kwestie omdat het erg belangrijk was, via de telefoon is mij er duidelijk op geattendeerd dat alles in orde was en verder geen problemen, ik ben nog nooit zo slecht geholpen in mijn hele leven. sixt is het slechte autoverhuurbedrijf wat er is.

    Door: J Kuipers08-05-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Mini huren

    Vandaag zouden we voor een paar daagjes weggaan en een Mini (of andere auto) bij Sixt huren. Er was aangegeven dat we de Mini/auto vandaag vanaf 12.30 uur konden ophalen. We moesten er even met de trein voor reizen om in Rotterdam te komen en waren daardoor iets verlaat. We hebben in de tussentijd nog geprobeerd om contact op te nemen met de locatie (Rotterdam Hilton), maar dat lukte helaas niet. We kregen een centraal nummer en hebben 10 minuten naar een bandje geluisterd en kwamen er niet doorheen.

    Aangekomen bij de locatie in Rotterdam hoorden wij tot onze grote schrik dat de auto al was verhuurd aan iemand anders en dat de collega die de auto had 'weggegeven' ons had moeten bellen. Ze gaven aan dit erg vervelend te vinden en hun best zouden doen om iets te regelen.

    Na het lange wachten kon er niets worden geregeld en is Sixt ons ook niet tegemoet gekomen. Natuurlijk is fouten maken menselijk, maar kom ons dan tegemoet. Dit was echt een domper en hebben dit nog niet eerder op deze manier meegemaakt.

    Daarna zijn we teruggereisd naar huis en kon ons midweekje weg helaas niet doorgaan. Wat ons betreft dus geen aanrader en zeer slechte service richting de klant!

    Door: Paulina 04-05-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Auto gehuurd

    Januari 2021 mijn dochter ernstig auto ongeluk auto totalloss hierdoor genoodzaakt een auto te huren. Slecht te bereiken bellen niet terug Leveren een duurdere auto.zelf nogolie in gegooid meer verzekering moeten betalen. En nu april 2021 nog steeds mijn eigenrisico niet teruggestort.

    Door: Jeannette Bakker05-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Uiteindelijk geen

    Normaal doe ik zaken met de vestiging in Apeldoorn. Nooit een probleem.
    Nu wil ik echter graag een specifieke auto huren dus ik dacht ik stuur voor de zekerheid een mail. Als eerste krijg ik een mailtje met wat mij betreft overbodige vragen en daarna krijg ik een offerte voor een veel kleinere auto, die ik dan op moet halen in de ene stad en moet terugbrengen in een andere stad ruim 60 km verderop. Zonder dat er over wordt nagedacht dat mijn auto staat bij de eerste vestiging en dat ik ook nog weer terug moet naar mijn eigen woonplaats van af de terugbrengplaats en daarna mijn iegen auto nog moet ophalen bij de plek war ik dan de auto zou ophalen. Onbegrijpelijk klungelig.

    Door: H. van Norel05-02-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3
    rating

    huurauto bij sixt

    Bij aankomst Schiphol een huurauto besteld bij Sixt voor 9 dagen.

    Daarna bij Sixt Maastricht centrum een verlenging gedaan voor inlevering 2 januari 2021 bij Maastricht Airport.

    Op 30 december 2020 telefonisch contact gezocht met Sixt echter
    niemand bereikbaar gedurende het weekend. (hoe kan het zijn dat een autoverhuurbedrijf niemand werkzaam heeft gedurende het weekend om service te verlenen???).

    Maandag 4 januari 2021 weer Sixt gebeld en toen wel iemand gesproken. Dit was Christiaan en hem geïnformeerd dat ik de auto nu tot 16 januari wilde huren.
    Het was alleen mogelijk voor 2 dagen te huren via de telefoon en voor de resterende dagen moest ik mij melden bij een Sixt vestiging.
    Ik ben op 5 januari naar Sixt Maastricht Airport gereden.
    Daar aangekomen was niemand van Sixt aanwezig.
    Bij navraag bij beveiligingspersoneel op deze luchthaven deelde men mij mede dat Sixt niet iedere dag daar personeel heeft en ze regelmatig Sixt klanten zien die daar hun auto willen afgeven of contract willen verlengen en zoeken naar Sixt personeel!!!

    Ik ben daarna maar weer naar huis gereden. Dit heeft mij drie uur gekost en natuurlijk ook benzine en heeeel veel ergenis.

    Heden, 6 januari 2021, weer telefonisch contact gehad met Sixt.
    Wederom kreeg ik Christiaan aan de lijn.
    Hem geïnformeerd over mijn belevenis met Sixt.
    Hem gevraagd nu telefonisch de verlenging te doen tot 16 januari 2021.

    Dit was niet mogelijk en ik moest mij bij een Sixt vestiging gaan melden.
    Gezien al mijn moeite omtrent deze verlenging hem doorgegeven dit niet te willen doen en dat Sixt deze auto kan ophalen bij mijn huis.
    De oplossing van Sixt: medewerker (Christiaan) "goed mijnheer dan zal ik de politie gaan informeren dat deze auto is GESTOLEN).

    Beste mensen, ik heb heel wat auto's gehuurd in mijn leven echter dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wat een service.

    Denk goed na een auto te huren bij Sixt.

    Ik zal nooit meer van dit autoverhuurbedrijf gebruik gaan maken.

    Door: T.Robberecht06-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    FAQ

    Is Sixt een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 113 ervaringen geplaatst over Sixt. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5 gekregen, waarbij 100% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Sixt actief?

    Sixt is vooral actief in de categorie Autodiensten en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Autoverhuur

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Sixt gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.