Sixt
Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Cijfer6,6

U bent nu bij:

Totaal

6,6

Bestellen

7,2

Service

6,2

Prijs

6,8

Leveren

6,4
11 rating58 %Zou hier weer kopen!

Alle reviews:

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

24-04-2017
  • Bestellen

    6
  • Service

    4
  • Prijs

    4
  • Levering

    4
4,5
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Jansen

Sixt - Sixt: geldklopperij

We hebben in april 2017 een auto gehuurd bij Sixt Malaga voor 8 dagen. Vooraf via internet geboekt. Daar aangekomen bleek dat we nog een extra verzekering konden afsluiten om eventuele schades af te dekken. .We konden een all Risk verzekering afsluiten, wat neerkwam op ruim € 300,-. Dat vond ik nogal veel. Voor € 170,- toch maar een extra verzekering afgesloten, exclusief de banden en ruiten. We kregen een bijna nieuwe auto mee. Geen Opel Corsa die we eigenlijk gehuurd hadden, maar een Nissan Juke met 2304 km op de teller. Er zat een deuk op de bestuurderszijde bij de klink en een kras onder op de spoiler. Dit stond ook netjes op de bon.
Ik had de auto snel geïnspecteerd en verder geen mankementen ontdekt. Dat had ik beter wel kunnen doen. Bij het retourneren bleek de rechtervoorwielvelg een krasje te bevatten. Ik had dit niet gezien bij het ophalen.
Drie weken later viel er een rekening in de bus. Of ik maar liefst € 97,- wilde aftikken.
Al met al voel ik met bekocht. .Men laat een schade niet repareren, maar vinden altijd wel een kleinigheidje, waarvoor men de klant laat opdraaien. Op deze manier wordt een auto huren toch nog duur!

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht


Promotie_4 728x90
19-04-2017
  • Bestellen

    8
  • Service

    2
  • Prijs

    8
  • Levering

    2
5
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Frans

Sixt - Auto met enorme deuk

Ik wilde voor mijn bruiloft die in het weekend viel een auto huren. HIervoor keek ik op verschillende autoverhuur websites waaronder die van Sixt. Uiteindelijk voor de vestiging gekozen in het Babylon in Den haag. Ik had interesse voor de categorie BMW 5 of Audi A6. Prima online geregeld. Twee dagen voor mijn bruiloft kreeg ik een telefoontje of ik voor €10,- meer op de totale prijs een Jaguar wilde. Uiteraard sla je zo'n aanbod niet af. Op mijn trouwdag (zaterdag) reed ik naar Sixt om de auto ophalen. Na alle papierwerk achter de rug gehad te hebben liep ik met een medewerker naar de auto en om eventuele krasjes te laten noteren, onderweg erheen gaf de medewerker aan dat zijn collega de auto de dag ervoor al had gecontroleerd en de auto schade vrij was. Dat bleek dus niet zo te zijn. De achterportier had een enorme lange deuk en zag er niet uit alsof deze van vandaag of gisteren was. Heel veel gedoe gehad. Ik gaf aan dat ik direct een andere auto wilde. Wie wil immers met een schade auto op zijn trouwerij verschijnen. Het punt was dat er geen auto beschikbaar was en deze schade al eerder was ontstaan. Iemand had zijn werk gewoon niet gedaan. Uiteindelijk met 2 uur vertraging de auto maar meegenomen door gebrek aan beter. Ik was dan ook 2 uur te laat verschenen. Een paar dagen later leverde ik de auto in en sprak de manager aldaar. Hij gaf aan dat ze liever auto's niet verhuren als trouwauto's omdat dit soort dingen te vermijden. Echt veel begrijp toonde hij gewoon niet. Ze zaten zelf fout omdat deze schade bekend was en mij deze auto toch meegaven. Als een soort pleister op de wonde heb ik met veel moeite €45 korting gekregen. Om je te bescheuren. Empathie van een dooie vis. Een echte manager had gewoon aangegeven dat ze cruciale fouten hadden gemaakt en met een goedmakertje komen. Zoiets van; meneer, ik wil u hierbij mijn oprechte excuses aanbieden en ik wil u als goedmakertje een weekend met een cabrio laten rijden op onze kosten. Om maar eens wat te zeggen. Om een lang verhaal kort te maken. Reserveren gaat online makkelijk en snel. Betalingen zijn prima te doen. Mocht je schade aan de auto hebben zonder daarvan op de hoogte te zijn dan zit je met de gebakken peren die je niet opelost krijgt.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
18-02-2017
  • Bestellen

    2
  • Service

    2
  • Prijs

    2
  • Levering

    2
2
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Tamara Bremmers

Sixt - Blijven van m'n credit card snoepen

Hoi! Ik had in Spanje een auto gehuurd bij sixt en was er super blij mee. Alles ging goed totdat ik de auto heb ingeleverd. Tijdens het inleveren heeft een werknemer van Sixt alles gecontroleerd waar ik bij stond en zei dat alles OK was. Top! Ik verlaat Spanje en zie ineens op m'n credit card een aftrek van 20,42 euro. Na wat mailtjes werd mij gezegd dat de tank niet vol was. Gelukkig had ik 3 min voor het inleveren getanked met mijn bankpas (dus staat er een tijd bij) en bij het inleveren krijg je ook een kaartje met een tijd. Dit heb ik toen naar ze gestuurd en gaven ze me gelijk: dus ze zouden het geld terug storten. Op dat moment denk je gelukkig (vooral als student zijnde). Nou inderdaad die 20,42 euro was terug gestord op mijn rekening, maar 2 dagen later is er ineens 25 euro van mijn rekening afgetrokken. Het spelletje eindigd maar niet, het is verschikkelijk!

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
16-02-2017
  • Bestellen

    10
  • Service

    8
  • Prijs

    8
  • Levering

    10
9
Zou hier weer kopen:JA
Door: H. Camper

Sixt - Last minute deal met BMW weekend touren

Afgelopen weekend zijn we lekker gaan Touren. Het was mooi weer en we dachten: kom doe eens gek. Bij Sixt hebben ze van die last minute deals en daar hebben we toen gebruik van gemaakt.

We kregen echt een mooie wagen mee, volgens mij was het gewoon een BMW. Die wagen leek wel spiksplinternieuw!
We waren overigens goed verzekerd, dan hoef je nergens zorgen om te maken.

We hebben de auto vrijdag opgehaald en hoefden deze pas weer dinsdag in te leveren, dat heet een lang weekend, dan krijg je de laatste dag gratis.

Dit is ons heel goed bevallen. We hebben de auto die dinsdag weer ingeleverd en dat ging allemaal prima, geen rekeningen ofzo achteraf. Maar we waren dus ook verzekerd.

We hebben zelf geen auto en nu blijkt weer eens dat dat ook helemaal niet nodig is. Als we eens een weekendje weg willen, dan huren we met het grootste gemak gewoon een BMW!

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
05-02-2017
  • Bestellen

    8
  • Service

    8
  • Prijs

    8
  • Levering

    8
8
Zou hier weer kopen:JA
Door: Ravenstein

Sixt - Goed opletten en het is prima

Zal ik maar eens een keer een reivew schrijven, want ik huur altijd bij ze een nooit problemen. Je moet gewoon ff goed opletten, de krasjes op laten schrijven (goed kijken, ook de allerkleinste) en dan weten ze dat je goed oplet dus geen truukjes uit moeten halen. En dan gaat altijd alles prima.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
31-01-2017
  • Bestellen

    8
  • Service

    8
  • Prijs

    8
  • Levering

    10
8,5
Zou hier weer kopen:JA
Door: Mennie

Sixt - Tip!

Als je met 2 man op als bestuurder op de auto wil staan, zet dan eerst maar 1 persoon erop tijdens het boeken. Als je dan aankomt bij de bali om de sleutel op te halen, dan hebben ze altijd zogenaamd een "aanbieding" die dag voor een 2e bestuurder en ben je altijd goedkoper uit dan gelijk die 2e bestuurder bij je initiele boeking. Voor de rest is sixt prima te doen.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
31-01-2017
  • Bestellen

    8
  • Service

    8
  • Prijs

    8
  • Levering

    8
8
Zou hier weer kopen:JA
Door: Van Langon

Sixt - Kun je prima huren

Ik huur al ik weet niet hoe lang mijn auto bij sixt voor wintersport. Gaat altijd goed, nooit problemen met afleveren en ook nooit genaaid. Zullen er altijd wel een paar tussen zitten denk ik die zelf iets niet goed hebben gedaan of waar sixt de mist in ging, maar over het algemeen een prima verhuurbedrijf vind ik.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
26-01-2017
  • Bestellen

    6
  • Service

    6
  • Prijs

    2
  • Levering

    2
4
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Ictplan

Sixt - factuurgegevens kloppen niet

We hebben op 1 december 2016 een busje gehuurd bij Sixt. Er zijn meer kilometers in rekening gebracht dan dat er is gereden en ook te hoge tankkosten betaald. We hebben 102 km gereden en er is 126 km in rekening gebracht en dat zou 24 liter benzine gekost hebben. dat betekent dat het busje 1 liter benzine nodig heeft om 5,25 km te rijden. dat zie je zo al dat het niet klopt.

controleer alles heel goed en tank zelf je auto af als je daar een auto huurt. dus fotografeer je beginkm stand, kijk of je de auto wel afgetankt meekrijg en fotografeer de eindkm stand en tank hem zelf af.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
04-11-2016
  • Bestellen

    8
  • Service

    2
  • Prijs

    4
  • Levering

    2
4
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Jacob

Sixt - Sixt onbetrouwbaar

In Barcelona Terminal 1 balie auto gehuurd. Op contract stonden 4 schades. Auto opgehaald in slecht verlichte parkeergarage. Bleek dat er meer schade is. Medewerker heeft 3 nieuwe schades geregistreerd. Zelf foto's maken lukt niet, te donker. Na inlevering zegt Sixt dat er 3 nieuwe schades zijn gevonden vlakbij eerdere schades.
Sixt verhuurt dus auto's met meer schade dan in je verhuurcontract is vastgelegd.
Op Terminal 2 staan de verhuurder buiten, dus overdag goed zicht om de status van de auto te controleren.

Sixt: nooit meer!




Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
26-10-2016
  • Bestellen

    10
  • Service

    10
  • Prijs

    10
  • Levering

    10
10
Zou hier weer kopen:JA
Door: Max T.

Sixt - Beste autoverhuurbedrijf

Ik heb denk ik zo wel nu elk autoverhuurbedrijf in nederland gehad. Van thrifty, europcar, boorent, budget etc. En ook van die brokers ertussen zoals rentalcars en cheapcars. Bij die brokers is het voordeel dat je huurt bij de normale autoverhuurbedrijven, maar een stuk goedkoper. Hoe weet ik niet, maar het is er wel goedkoper. Maar op het moment dat je dan een probleem hebt, dan geven die brokers niet thuis, dus niet echt een goed idee. Ik heb helaas niet de luxe om altijd maar te huren waar je wilt, want je bent toch een beetje overgeleverd wat er zit bij bijvoorbeeld een vliegveld. Maar bij al die "zogenaamde" gerenommeerde verhuurders heb je gewoon ook altijd weer gekloot met krasjes etc. Ze proberen allemaal op die manier hun klanten erbij te naaien. Ook een keer gehad dat de tank niet vol was gegooid. (wel dus!!) en ja, bewijs dat dan maar eens. Je hebt als consument geen poot om op te staan. Ik heb nu reeds 3x bij sixt gehuurd en alle keren geen enkele problemen gehad. Wel goed om de auto heen gelopen elke keer om alle krasjes etc op te schrijven, maar daarna ook nooit meer wat gehoord van (onterechte) schade. Ik heb ook een keer een lekke band gehad. Omdat het dichtbij was heb ik toen de reserveband erom gelegd en de auto toen zo ingeleverd. Maar ook dit leverde geen gekke taferelen op. Dus neem het van een ervaren huurder aan. Sixt hoort wel bij de betere van het zooitje!

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
24-10-2016
  • Bestellen

    10
  • Service

    10
  • Prijs

    10
  • Levering

    10
10
Zou hier weer kopen:JA
Door: Sharan. A.

Sixt - Prima

Ik had gelukkig de ervaringen niet gelezen voordat ik bij sixt gehuurd heb. Want ik heb een hele andere ervaring dan menig hieronder. Ik heb een auto (kleintje) gehuurd in Strovolos en ophalen en brengen ging zonder problemen. Betaald wat ik via internet betaald had, geen bijkomende kosten en geen gezeur. Dus prima. Mag ook gezegd worden af en toe!

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
17-10-2016
  • Bestellen

    8
  • Service

    2
  • Prijs

    6
  • Levering

    2
4,5
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Marijn

Sixt - Sixt -> komen afspraak niet na

Wij hadden een huurauto gereserveerd voor 3 dagen uit de LTAR categorie. Bij aankomst was er geen auto uit deze categorie beschikbaar waardoor wij noodgedwongen een auto uit een lagere categorie moesten huren. Nu gaf de baliemedewerkster aan dat het verschil in huurprijs zou worden terugbetaald, echter bij het ontvangen van de factuur bleek dit niet het geval wat natuurlijk erg teleurstellend is. Mede hierdoor kies ik ervoor nooit meer bij Sixt een auto te huren.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
07-10-2016
  • Bestellen

    8
  • Service

    6
  • Prijs

    10
  • Levering

    10
8,5
Zou hier weer kopen:JA
Door: Fabienne Bennekom

Sixt - auto gehuurd bij Sixt

Auto gehuurd bij Sixt afgelopen weekend.

Prima wagen, weinig kilometers gereden. Maatje groter dan besteld, want kleiner model niet beschikbaar. Geen extra kosten, wat mij betreft geen probleem, wel lekker, meer ruimte.

Nadeel was wel dat de verhuurder allemaal extra dingen probeerde te slijten qua verzekering maar ook qua tools in de auto. Beetje opdringerig en onaangenaam. Toen ik eenmaal wegreed, was het goed.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
06-10-2016
  • Bestellen

    2
  • Service

    2
  • Prijs

    2
  • Levering

    2
2
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Wilty Schaap

Sixt - Fraude

Beste Allemaal,

Na jaren auto's te hebben gehuurd van verschillende partijen, hebben we dit keer gekozen voor sixt Curacao. (Op aanraden van Tui)

Na 6 dagen gereden te hebben, door het mooie curacao, hebben we de auto weer ingeleverd. Ik heb nog nooit zo iets belachelijks meegemaakt als bij SIXT curacao. Er zaten 2 schrammen op de wieldoppen. Of dat ik vriendelijk 125 dollar wilden betalen. Wij hadden echter dit niet gezien bij aankomst( niet slim ).

Als ik de foto's kan uploaden lacht u zich rot. Daaron voor ons nooit geen sixt meer!!

Met vriendelijke groet,

Wilty Schaap

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
29-08-2016
  • Bestellen

    10
  • Service

    10
  • Prijs

    10
  • Levering

    10
10
Zou hier weer kopen:JA
Door: Mees

Sixt - Auto huren ging prima

Geen problemen, kreeg een prima auto mee, leverde em gewoon weer in, zonder gezeik.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
09-08-2016
  • Bestellen

    2
  • Service

    2
  • Prijs

    2
  • Levering

    2
2
Zou hier weer kopen:NEE
Door: Maarten

Sixt - Klantenservice

Wat een belachelijke ervaring. Ik probeer een auto te huren voor mijn vriendin voor 2 weken.
Ik wil deze volledig vooruit betalen met mijn creditcard en goedkeuring geven om de borg te blokken op de creditcard.
Nu blijkt dat de creditcard op naam van de bestuurder moet staan.
Aangezien ik in het buitenland ben kan ik niet bij de huuroverdracht aanwezig zijn.
En als mij dat al wel had gelukt dan had ik nog steeds mijzelf als hoofdbestuurder moeten opgeven en mijn vriendin als extra bestuurder moeten opgeven wat een X bedrag per dag extra kost..
Ze konden mij geen alternatief aanbieden. Ik moest het maar bij een andere maatschappij proberen.

Het lijkt mij dat een autoverhuurbedrijf zich iets klantvriendelijker moet opstellen. Zeker als ze nog iets willen verdienen.
Mij zijn ze in ieder geval kwijt als klant.

Gr,

Een boze klant

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
08-10-2015
  • Bestellen

    6
  • Service

    8
  • Prijs

    10
  • Levering

    10
8,5
Zou hier weer kopen:JA
Door: vanderhoeven

Sixt - Renault Captur met korting

Had een vergelijkbare wagen aangeklikt, maar kreeg een Renault Captur. Reed lekker weg, leek nauwelijks gereden ook. En we kregen ineens korting ook nog, er liep kennelijk een of andere actie waar wij geen weet van hadden.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
06-10-2015
  • Bestellen

    10
  • Service

    10
  • Prijs

    8
  • Levering

    8
9
Zou hier weer kopen:JA
Door: Bastiaan

Sixt - Omboeken geen probleem

Had de kleinste categorie geselecteerd voor een weekendje weg, maar de vriendin wilde meer ruimte. We moesten ver rijden dus ok wel logisch. Zag er tegenop, maar het omboeken was geen probleem gelukkig. Dus nu i een een grotere auto naar Duitsland volgend weekend!

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht
11-09-2015
  • Bestellen

    8
  • Service

    8
  • Prijs

    8
  • Levering

    10
8,5
Zou hier weer kopen:JA
Door: Sjaan

Sixt - Dat ging makkelijk

Nog nooooit een auto gehuurd maar dat ging makkelijk. wist ik niet. Met skien het vliegtuig gepakt en toen moesten we nog een klere-end afleggen dus daarvoor een auto gehuurd. Stond gelijk klaar en konden hem zo meenemen Ideaal hoor.

Reageer op deze review

  • De velden met * zijn verplicht

Anderen bekeken ook:

Schrijf zelf een Review

Over Sixt

Uw beoordeling:

  • Bestellen
  • Service
  • Prijs
  • Levering

Zou u nogmaals kopen bij Sixt?

  • De velden met * zijn verplicht

schrijf zelf een review

Ervaringen Sixt

Ben jij bekend met Sixt? Het is een autoverhuur bedrijf welke internationaal werkzaam is. In 105 landen en op 4.000 locaties is het mogelijk om een auto te huren via Sixt. Er kunnen verschillende redenen zijn om een auto te huren. Misschien ben je voor het werk in een ander land en heb je een auto nodig. Natuurlijk kan het ook een prettige en aangename vakantie zijn in een ander land. Ook kun je in je eigen land een auto huren. Misschien is je eigen auto kapot of heb je tijdelijke een (extra) auto nodig. Het is dan slim om naar de mogelijkheden te kijken om een auto bij Sixt te huren. 

Als jij al een keer een auto bij Sixt hebt gehuurd zien we graag jouw beoordeling over hun terug op NederlandReview. NederlandReview verzamelt beoordelingen van tal van bedrijven. Hieronder dus ook Sixt. 

Over Sixt
Voor het huren van een bestelwagen of huurauto ben je bij Sixt aan het juiste adres. Je kunt online gemakkelijk en snel tegen een aantrekkelijk tarief een auto, cabrio, bestelwagen of andere auto huren. De autoverhuur bedrijven van Sixt zijn gevestigd in het centrum van de steden en in een paar eenvoudige handelingen is het mogelijk om een auto bij hun te huren. In Nederland kun je terecht bij Sixt om een auto te huren. Ze zitten echter in meer dan honderd landen op meer dan vierduizend locaties. Hierdoor is er eigenlijk altijd wel een Sixt verhuurbedrijf in de buurt. In Nederland zie je ze onder andere in Eindhoven, Rotterdam en op Schiphol. Ook tref je ze aan op Tenerife, Parijs, Faro en op Mallorca. 

De diensten van Sixt
Sixt verhuurt stijlvolle en betrouwbare auto’s. Ze hebben een eerste klas wagenpark met auto’s van merken als Audi, Mercedes en BMW. Eigenlijk is het mogelijk om ieder type huurauto te huren bij Sixt. De belangrijkste dienst is simpelweg het verhuren van uitstekende auto’s.  

Hoe werkt sixt? Ze leggen het uit in dit (toffe) filmpje!  


Klachten of tips over Sixt
Er is geen aparte pagina op de website van Sixt om een klacht of compliment in te dienen. Natuurlijk is er wel een contactpagina. Als je echter ergens ontevreden over bent dan is natuurlijk de kortste weg om telefonisch contact op te nemen met de lokale vestiging van Sixt. Ook kun je bij het terugbrengen van de auto je klacht indienen over een auto. Door je klacht te bespreken is het vaak mogelijk voor de Sixt medewerkers om een passende oplossing te vinden. 

Wat vind jij van Sixt?
Heb jij al eens een auto geleend of gehuurd van Sixt? Dan zijn wij benieuwd naar je mening over dit bedrijf. Op NederlandReview kun je jouw beoordeling over Sixt achterlaten. Het is op die manier voor anderen gemakkelijk om snel een goed beeld  te krijgen van de dienstverlening van dit bedrijf. 

 

Als eerste alle nieuwtjes en acties

Schrijf zelf een Review

Schrijf nuEn win een diner voor 2!