Van de week een rit ter plekke(!) -ja echt- afgeschaft, omdat de bestuurder geen zin had om in de regen te stoppen. Dat is ook even het punt dat ik wil maken: dat de ritten te commercieel zijn. De bestuurders zien zich enkel denkbeeldig als Dagobert Duck zwemmen in het geld. Het gaat geen enkele sodemieter meer om de dienst en plezier. De ritprijzen die ik soms voorbij zie komen zijn beschamend duur. Waarom zou ik erg veel gaan betalen voor ritten naar Kopenhagen of Londen, veel duurder dan lange afstandsbus of vliegtuig? Als je die al kunt vinden, want veelal zijn ze er nooit als je ze nodig hebt, langs jouw stad of rond een haalbare tijd/datum. Voor ritten binnen NL werkt dit ook niet omdat tussen Rotterdam en Eindhoven om maar eens wat te noemen telkens maar belachelijk vroeg zijn of laat, dan moet jij je altijd gaan aanpassen. Om nog even terug te komen op die rit die ter plekke werd afgezegd. De bestuurder had geen foto, ervaring, beschrijving van de rit of zijn wagen en ik kon ook nergens aan zien wat of wie, maar pas ná het boeken zag ik aan zijn telefoonnr dat het een buitenlander was. Die weigerde telefoonoproepen te beantwoorden en was zo laf om ter plekke te annuleren. Nogmaals ik zie tussen Eindhoven en Rotterdam wel eens 12 € gevraagd worden, dat is veel te duur. Met de kortingskaart ben je met de trein nog goedkoper uit.
Goede onderbouwing John...