Ben jij bekend met Sixt? Het is een autoverhuurbedrijf dat internationaal werkzaam is. In 105 landen en op 4.000 locaties is het mogelijk om een auto te huren via Sixt. Er kunnen verschillende redenen zijn om een auto te huren.
Misschien ben je voor het werk in een ander land en heb je een auto nodig. Natuurlijk kan het ook een prettige en aangename vakantie zijn in een ander land. Ook kun je in je eigen land een auto huren. Misschien is je eigen auto kapot of heb je tijdelijke een (extra) auto nodig.
Het is dan slim om naar de mogelijkheden te kijken om een auto bij Sixt te huren. Maar vergelijk dan wel altijd eerst de ervaringen van eerdere klanten in hun reviews. Is Sixt wel betrouwbaar? Sta je achteraf niet voor verborgen kosten? Een bedrijf kan nog zo'n mooi verhaal ophangen; het zijn hun klanten die de echte ervaringen hebben! Lees dus hun reviews op NederlandReview.
Als jij al een keer een auto bij Sixt hebt gehuurd zien we graag jouw beoordeling over Sixt terug op NederlandReview. NederlandReview verzamelt beoordelingen van tal van bedrijven. Hieronder dus ook Sixt.
Sixt autoverhuur is opgericht in 1912 door de Duitser Martin Sixt en is één van de grootste autoverhuurbedrijven in Europa. Ze hebben tegenwoordig niet alleen in Europa locaties waar je een auto kan huren; over de hele wereld kan je een auto huren bij Sixt.
Ze zijn actief in meer dan 100 landen en er zijn meer dan 4.000 vestigingen. Ze hebben enorm kunnen groeien met een klantenservice en betrouwbare auto’s, bestelwagens en motoren.
In Nederland werd in 1998 de eerste Sixt vestiging op Schiphol Airport geopend en met tegenwoordig meer dan 40 vestigingen hier, kun je dus niet alleen op vakantie maar ook voor autoverhuur services in Nederland terecht bij Sixt.
In Nederland kun je terecht bij Sixt op verschillende plaatsen om een auto te huren. Elke vestiging kan net weer een andere ervaring opleveren. Zo kan het gebeuren dat je bij Sixt Maastricht heel goed bent geholpen, maar dat je een heel andere klantervaring opdoet bij Sixt Rotterdam.
- Sixt Amsterdam
- Sixt Rotterdam
- Sixt Eindhoven
- Sixt Hoofddorp of Sixt Schiphol
- Sixt Utrecht
- Sixt Groningen
- Sixt Den Haag
- Sixt Maastricht
- Sixt Almere
Sixt zit echter in meer dan honderd landen op meer dan vierduizend locaties. Hierdoor is er eigenlijk altijd wel een Sixt verhuurbedrijf in de buurt, bijvoorbeeld op Tenerife, in Parijs, Faro en op Mallorca.
Sixt verhuurt stijlvolle en betrouwbare auto’s. Ze hebben een eerste klas wagenpark met auto’s van merken als Audi, Mercedes en BMW. Eigenlijk is het mogelijk om ieder type huurauto te huren bij Sixt.
De belangrijkste dienst is simpelweg het verhuren van uitstekende auto’s. Daarnaast biedt het bedrijf een verhuisservice aan en een airport shuttle. Daarover lees je meer hieronder.
Er is geen aparte pagina op de website van Sixt om een klacht of compliment in te dienen. Natuurlijk is er wel een contactpagina. Als je echter ergens ontevreden over bent dan kun je elefonisch contact opnemen met de lokale vestiging van Sixt.
Ook kun je bij het terugbrengen van de auto je klacht indienen over een auto. Door je klacht te bespreken is het vaak mogelijk voor de Sixt medewerkers om een passende oplossing te vinden.
Sixt is een bedrijf dat 24-uurs service biedt en zijn bereikbaar via diverse kanalen. Sixt volgt trends en ontwikkelingen en dit is te zien aan de veelheid aan online kanalen waarop ze te volgen en bereiken zijn.
Via de volgende kanalen kan je Sixt bereiken:
• Telefoonnummer (nationaal): voor (vragen over) reserveringen en schademeldingen, bel naar +31 (0)23 56 986 56.
• E-mail voor reserveringen: reservations-benelux@sixt.com.
• E-mail voor schademeldingen: damage@sixt.com.
• E-mail voor algemene vragen: klantenservice@sixt.com.
• Postadres (nationaal): Sixt B.V, Kruisweg 791, Postbus 253, 2130 AG Hoofddorp.
• Contactformulier: het contactformulier kun je niet alleen gebruiken voor vragen, opmerkingen of klachten, maar ook voor annuleringen, omboeken of bijvoorbeeld het opvragen van factuur. De link naar het contactformulier is: https://www.sixt.nl/informatie/contact/e-mail/.
Sixt is actief op verschillende sociale media:
• Sixt op Facebook: je kan Sixt berichten sturen op Facebook en doorgaans op werkdagen tussen 8:00 en 20:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 en 13:00 kan je respons verwachten. De link naar de Facebook pagina is: www.facebook.com/sixt.nederland.
• Sixt op Twitter: je kan Sixt berichten sturen op Twitter en doorgaans op werkdagen tussen 8:00 en 20:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 en 13:00 kan je respons verwachten. De link naar het Sixt Twitter account is: https://twitter.com/SixtBELUX.
• Sixt op YouTube: via het internationale en officiële YouTubekanaal van Sixt vindt je interessante video’s op gebied van autohuur, auto’s, autosport en kun je alle commercials van Sixt bekijken. Ga naar de volgende link om het kanaal te volgen: https://www.youtube.com/user/sixt.
Een auto huren doet u waarschijnlijk vaker in het buiten- dan binnenland, maar ook hier in Nederland hanteren ze dezelfde standaard als dat je gewend bent van Sixt in het buitenland. Er zijn diverse manieren hoe je kan boeken: telefonisch, op de website of via de app van Sixt.
Bij elke vestiging zijn de procedures en service hetzelfde, dus heb je vaker een auto gehuurd via Sixt, dan weet je ongeveer wat je kan verwachten. Dit maakt Sixt een betrouwbare keuze voor het huren van een auto. Wat betreft de keuze uit voertuigen kun je een groot en betrouwbaar aanbod verwachten.
Je kan bij Sixt personenauto’s, bestelwagens, motoren, terreinwagens en cabrio’s huren. Voor elke situatie en locatie hebben ze een optie.
Ook wat betreft de keuze aan merken is een ruim aanbod. Je kan kiezen uit meer dan 20 automerken: niet alleen bekende merken als BMW, Audi of Mercedes kan je uit kiezen, maar ook bijvoorbeeld Jaguar, Kia, Volvo of Mini.
Via de volgende link vind je een lijst met alle landen en locaties over de hele wereld waar je een Sixt voertuig kan huren. Ook kan je hier via het selectiemenu de juiste auto, op de juiste locatie vinden en reserveren: https://www.sixt.nl/huurautos.
Sixt heeft wereldwijd succes omdat ze goede service bieden en mee gaan met trends en ontwikkelingen. Zo heb je de mogelijkheid om altijd en overal snel en probleemloos te boeken met de Sixt app.
De mobile app is te downloaden via de Apple Store, Google Play, Windows Store en Blackberry World. De apps bieden verschillende functies aan die handig zijn wanneer je onderweg bent en a-la-minute wilt boeken:
• De app is GPS gebaseerd.
• Toegang tot de Sixt Unlimited Service.
• Exclusief in de mobile app: selecteer 30 minuten voor het ophalen het gewenst voertuig.
• Inzage en annulering van eerdere reserveringen is mogelijk via het klantcentrum.
• Toegang tot alle groepen te verhuren auto’s inclusief vrachtauto’s.
De overige functies per app soort kunnen van elkaar verschillen. Wil je meer weten over de app voor jouw eigen telefoon? Ga dan naar www.sixt.nl/services/mobiel-boeking/ voor meer informatie over de app en het downloaden van de app voor je smartphone of tablet.
Wanneer je vaker auto’s huurt via Sixt zowel zakelijk als privé, is het aan te raden om een Sixt Card aan te vragen. Met deze kaart kun je genieten van diverse voordelen zoals kortingen, upgrades en het sneller huren van een huurauto.
Met de Sixt Card sla je namelijk de wachtrij en de huurformaliteiten over. Met de Sixt Card zijn je persoonlijke gegevens en andere belangrijke informatie namelijk bekend bij Sixt.
De Sixt Cards zijn er in diverse uitvoeringen:
• De Express Sixt Card: deze kaart is voor alle Sixt klanten. Je slaat de huurformaliteiten over, je kan genieten van voordelige self-service tarieven en kunt hem combineren met de Sixt app. Bovendien kan je deze kaart gebruiken voor Sixt Flexi-rent; een combinatie tussen dagelijks huren of lange termijn huren, zeer geschikt voor commerciële doeleinden.
• De Ladies Sixt: speciaal voor vrouwen die willen genieten van aantrekkelijke kortingen, bijvoorbeeld op de limousine service en je kan sparen voor leuke acties. Bovendien heb je met deze kaart extra service bij pech onderweg.
• De Corporate Sixt Card: met deze kaart heb je dezelfde extra service als de Express Sixt Card plus nog een aantal andere interessante zakelijke opties zoals sparen voor Miles bij de luchthaven partners, extra service bij pech onderweg en de Sixt Business Rental Portal. De Sixt Business Rental Portal geeft je een op maat gesneden versie van de Travel Policy die geldt op jouw bedrijf, een eigen inlog en voordelige zakelijke tarieven.
• De Gold Sixt Card: Deze kaart kun je aanvragen wanneer je vaker dan vijf keer per jaar huurt. Met de kaart geniet je van de voordelen van de Express Sixt Card plus nog meer. Zo kan je niet alleen sparen voor Miles bij de luchthaven partners, maar ook punten bij de hotel partners. Met Preferred Mobile service heeft Sixt altijd een huurauto voor je klaar staan wanneer je tot 48 uur van te voren belt. Voorrang bij elke locatie op een huurauto dus. Als laatste kun je met deze kaart veel korting krijgen op huren.
• De Platinum Sixt Card: Deze kaart is voor iedereen die vaker dan twintig keer per jaar een voertuig huurt en kun je genieten van veel exclusiviteit. Zo heb je bij beschikbaarheid altijd recht op een upgrade, kun je genieten van hoge kortingen, spaar je Miles bij partner luchthavens en punten bij partner hotels bij iedere keer dat je huurt en heb je toegang tot De Sixt Business Rental portal.
Wanneer je in het bezit bent van een Sixt Card kun je online terecht in het Sixt Express Center. Hiermee regel je alle zaken voorafgaand aan het halen van de auto online en kun je optimaal genieten van snelle service. De Sixt Express service is niet alleen mogelijk met de Sixt Card maar ook met een creditcard.
Onder de naam van een andere website biedt Sixt chauffeursdiensten aan. Op de website www.mydriver.com kun je diverse diensten reserveren.
De website wordt voornamelijk gebruikt voor het reserveren van luchthaven transfers, maar ze bieden ook de volgende diensten aan:
• Chauffeurdienst: wanneer je bijvoorbeeld niet bekend bent met een stad, of wanneer je om wat voor reden dan ook eens wilt genieten van de luxe van een VIP service tegen een aantrekkelijke prijs. De chauffeurs van mydriver.com zijn getraind om de rit zo plezierig mogelijk te maken en bieden net even die extra service die je mag verwachten van een chauffeur.
• Transfer tentoonstelling: een chauffeursdienst wanneer je wilt genieten van extra service in luxe auto’s voor grote groepen naar speciale gelegenheden. Je kunt kiezen uit Economic, Business of First Class voertuigen.
• Limousine service: voor wanneer je echt voor klasse gaat, in elke stad en voor elke gelegenheid te boeken.
Voor verhuizingen en ander transport heeft Sixt diverse voertuigen en busjes beschikbaar die een verhuizing optimaal maken. Naast het huren van een geschikt voertuig is het ook mogelijk om diverse verhuismaterialen bij Sixt te huren en vind je nuttige informatie over verhuizen op de website van Sixt zoals de ‘verhuischecklist’ en ‘rijtips’.
Sixt biedt verschillende soorten service en dienstverlening en de mogelijkheden bij Sixt zijn enorm. Dit zie je terug aan de uitgebreide website. Om de website overzichtelijk te houden, maar gebruikers van de service van Sixt nog beter te informeren op gebied van nieuws over autohuur, is er een aparte website in het leven geroepen voor al dit nieuws.
Op de Nederlandse blogsite www.sixtblog.nl kun je alles te weten komen over bijvoorbeeld evenementen, autonieuws, goede doelen acties waar Sixt bij betrokken is en speciale aanbiedingen tijdens feestdagen.
Heb jij al eens een auto geleend of gehuurd van Sixt? Dan zijn wij benieuwd naar je mening over dit bedrijf. Op NederlandReview kun je jouw beoordeling over Sixt achterlaten. Het is op die manier voor anderen gemakkelijk om snel een goed beeld te krijgen van de dienstverlening van dit bedrijf.
Ook ervaringen met autohuur van Sixt? Of denkt u erover om een auto te huren? Lees hoe dit allemaal werkt van bestuurders die u voorgingen. Lees ervaringen op NederlandReview!
Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!
Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Totaal