10

10

10

10

100%

Condor

Zoek jij een website waar je vluchten kunt boeken en plannen? Reis je graag per vliegtuig door de wereld? Dan is Condor misschien wel een interessant bedrijf voor jou. Bekijk via NederlandReview wat er bekend is over dit bedrijf. Alle reviews zijn eerlijk en onafhankelijk geschreven.

Wat is Condor?

Condor is een luchtvaartmaatschappij. Via dit bedrijf kun je naar vakantiebestemmingen vliegen. Er wordt gevlogen naar vele bestemmingen in Europa, Azië, Zuid-Amerika en Noord-Amerika. Via de homepage kun je vluchten boeken en plannen. Je geeft allereerst aan waar vandaan en waarnaar toe je wilt vliegen. Selecteer data en geef aan voor hoeveel personen je een boeking kunt doen. Vervolgens geef je een zoekopdracht. Daarna worden alle opties getoond. Er wordt aangegeven dat je zorgeloos kunt reizen. Er kan een stoelreservering gedaan worden. Ook kan er extra bagage en menu's aan boord geboekt worden. Er zijn diverse betaalmogelijkheden. Zo kan er onder andere betaald worden via creditcard of met een bankoverschrijving. Het is ook mogelijk om boekingen te doen via de speciale Condor-app. Deze tool is te downloaden via de app store of google play store.

Vlucht voorbereiden

Op de site wordt informatie gegeven zodat klanten hun vlucht zo goed mogelijk kunnen voorbereiden. Er wordt aangegeven wat er meegenomen mag worden. Ook kun je lezen hoe groot en zwaar handbagage mag zijn. In een tarief is een bepaalde hoeveelheid bagage inbegrepen. Er kan ook bagageruimte bijgeboekt worden. Er zijn opties om sportbagage en andere speciale bagage mee te nemen. Denk bijvoorbeeld aan golfclubs of vracht. Het kan voorkomen dat je spullen niet of met schade aankomen. Hier wordt bij voorbaat al excuses voor aangeboden.

Klassen en tarieven

Er kan in diverse klassen en met verschillende tarieven gevlogen worden. Zo kan er bijvoorbeeld gekozen worden voor Economy Class. Volgens dit bedrijf geniet je dan van maximaal comfort. Ook wordt aangegeven dat je van een goede service kunt genieten. Het is mogelijk om voor middellange en korte routes te kiezen. Ook heb je de optie om te gaan voor intercontinentale trajecten. Je kunt een ergonomisch verantwoorde stoel boeken. Een steward en/of stewardess moet zorgen dat jij je tijdens de vlucht op je gemak voelt. Het behoort eveneens tot de mogelijkheden om meer beenruimte te boeken. Deze plekken kunnen ook na het doen van een boeking nog gereserveerd worden. Er zijn tijdens een vlucht diverse culinaire opties. Premium menu's of fijnproeversmenu's zijn hier voorbeelden van.

De boeking

Klanten hebben na het boeken de optie om hun boeking in te zien. Je kan dan eveneens extra diensten boeken. Je hebt inzage in de eigen passagiersgegevens. Er kan flight-informatie worden doorgegeven voor het land waar je naartoe reist. Online inchecken is volgens deze organisatie eenvoudig. Je kan dit binnen een dag voor het vertrek doen. Op alle plekken heb je toegang tot jouw vakantie informatie. Om gegevens in te zien moet je je inchecknummer of boekingsnummer doorgeven. Dit moet je doen in combinatie met het doorgeven van je achternaam. Heb je een vraag over je boeking? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice. Zij spreken Duits of Engels dus daar moet je rekening mee houden. Je kan telefonisch contact opnemen of een WhatsApp bericht sturen.

Heb jij al ervaring met Condor? Dan horen we graag wat jouw ervaringen zijn. Is dit een goede en betrouwbare luchtvaartmaatschappij?  Wat vind je van de service? Vallen de kosten mee? We waarderen het als jij je visie deelt via een review op deze pagina. Het is mede aan jou te danken dat NederlandReview objectief en onafhankelijk kan blijven.

10