10

10

10

10

100%

Efteling

Zoek je een leuk attractiepark in Nederland? Ga je op vakantie in eigen land en wil je leuke dingen doen met de kinderen? Wellicht is het voor jullie leuk om de Efteling te bezoeken. Bekijk hier welke ervaringen er over het attractiepark, theater, hotels en vakantieparken bekend zijn.

Wat is de Efteling?

De Efteling is een attractiepark en recreatiecomplex in Kaatsheuvel, een plaats in Brabant. Ze beschikken op hun terrein eveneens over een theater, twee vakantieparken en twee hotels. De geschiedenis van de Efteling gaat terug naar vele jaren geleden. Het bedrijf is begonnen als sportpark. Later werd er een park met attracties van gemaakt. In 2017 vierde de Efteling haar 65e verjaardag. De viering ging samen met de bouw van het nieuwe vakantiepark Efteling Loonsche Land. Ook werden er nieuwe attracties geopend.

Het park

In het park zijn vele dingen te beleven. Het is de bedoeling dat de gasten hier betoverende momenten zullen meemaken. Volgens de Efteling zijn er leuke dingen te doen voor hele families, maar ook voor de allerkleinsten of echte waaghalzen. Het park wordt omschreven als een wereld vol wonderen. Een parkbezoek kan gepaard gaan met allerlei shows en entertainment. Zo is het mogelijk een watershow te bezoeken of tijd te spenderen met Elfteling-karakters. Aan het bezoeken van een show zijn geen kosten verbonden. Er wordt ook voor de inwendige mens gezorgd. Bezoekers kunnen zich onder andere tegoed doen aan een snelle hap, diner of een pannenkoek. Er zijn verschillende eetgelegenheden waar je kunt plaatsnemen. Er zijn souvenirwinkels om souvenirs te kopen zodat je een mooie herinnering hebt.

Accommodaties

De vakantieganger kan aan zijn of haar trekken komen in een van de accommodaties. Er zijn mogelijkheden om hotelkamers, vakantiewoningen en groepsaccommodaties te boeken. Er wordt ook rekening gehouden met gasten die een beperking hebben. Verblijven kan in het Efteling Hotel, Vakantiepark Loonsche Land, Vakantiepark Bosrijk en het Loonsche Land Hotel. Het Efteling Hotel bevindt zich op vijf minuten loopafstand van het attractiepark. Het betreft hier een 4 sterrenhotel. Op het gebied van hotels zijn er dus voldoende opties. Vakantiepark Efteling Loonsche Land ligt op de grens met het park. Je kan hier uitkijken over boomtoppen en er zijn hutten met bedekking zoals heide en duinzand. In dit vakantiepark verblijf je volgens dit bedrijf in eenvoudige doch sfeervolle vakantiewoningen of hotelkamers. Alle slaapplekken zijn gemaakt van natuurlijke materialen. In vakantiepark Bosrijk zijn eveneens verschillende accommodaties te boeken.

Theater

Bij de Efteling kan van diverse theatershows worden genoten. Zo zijn er familieshows die worden omschreven als fantastische shows met humor, muziek en acrobatiek. Soms kan er een rondje in de carrousel worden gedraaid en ontdek je herkenbare momenten uit het leven. Volgens de theatermakers maak je een visueel spektakel mee waar woorden te kort schieten. Op de website is de speellijst te bekijken en kunnen er online tickets gereserveerd worden. Als je het theater wilt bezoeken hoeft dit niet in combinatie met een parkbezoek. Het is net waar voor jou de voorkeur naar uit gaat. Dit geldt eveneens voor de musicals die er te bezoeken zijn. In de theateromgeving worden geregeld evenementen en grote bedrijfsfestiviteiten georganiseerd.

Heb je weleens een bezoekje gebracht aan de Efteling? Ben je in het park geweest of heb je het theater bezocht? Ben je blijven overnachten? We zijn enorm benieuwd naar hoe jij je tijd hier hebt ervaren. We stellen het op prijs als je dit deelt via een review op deze pagina.

10