NederlandReview

    Ervaringen Feenstra

    Wat vinden consumenten van Feenstra? Hier op NederlandReview kun je het lezen. Er is natuurlijk niets vervelender dan wanneer de vorst is ingetreden en je cv blijkt het niet te doen. En voor een gezond lijf is het belangrijk dat je huis voorzien is van een goed ventilatiesysteem. Voor jou, maar ook voor je huis zelf, want niemand zit te wachten op schimmel. En het geeft een veilig gevoel wanneer je woning is voorzien van een alarmsysteem dat eventuele inbrekers afschikt. Feenstra kan je bij al deze dingen helpen. Van het kopen en plaatsen van een nieuwe CV-ketel tot onderhoud en reiniging. Hieronder vertellen we wat Feenstra je te bieden heeft en hiernaast vertellen andere consumenten over hun ervaringen met Feenstra. Bijvoorbeeld over de producten die zij gekocht hebben, maar ook over de dienstverlening. Wordt je netjes en adequaat geholpen door de medewerkers van Feenstra? Staan zij voor je klaar om je probleem op te lossen? En hoe gaan ze om met eventuele klachten van jou? Wordt je gehoord en komen ze met een goede oplossing? Dit alles kun je hier lezen op NederlandReview.


    Over Feenstra

    In 1947 werd Feenstra als familiebedrijf opgericht. Dit was een tijd waarin kachels nog op steenkool werkten. Het bedrijf maakte in 1959 de overgang van steenkool naar aardgas en het eerste ventilatiesysteem werd ontwikkeld. In 1981 kwamen zij met de eerste HR-ketel. Ook vandaag nog werkt Feenstra met de nieuwste mogelijkheden en innovaties. Een bedrijf dus met jarenlange ervaring. De ambitie van Feenstra is een zo veilige, gezonde en duurzame woonomgeving voor iedereen in Nederland. Met twaalf procent van de Nederlandse huishoudens als klant werken zij aan een groener Nederland en zien dit als een grote verantwoordelijkheid. Feenstra opereert in heel Nederland, wat betekent dat er altijd een van de medewerkers bij u in de buurt is om uw problemen op te lossen of een product te installeren. De ruim 800 adviseurs en vakmannen zijn alle gecertificeerde krachten en hun expertise wordt voortdurend uitgedragen en up-to-date gemaakt door bijscholing en interne opleidingen. Ervaren medewerkers worden gekoppeld aan de jongere om zo kennis over te dragen.

    Hoe vult u een CV-ketel bij? Een instructievideo van Feenstra

    Diensten

    Bij Feenstra kun je terecht voor verwarming, zonne-energie, ventilatie, huisbeveiliging, isolatie en onderhoud aan deze producten. Op de overzichtelijke website kom je makkelijk terecht bij dat wat jij zoekt. Bij het aanschaffen van bijvoorbeeld een CV-ketel, kun je veel informatie vinden over de beschikbare ketels, maar het wordt je nog makkelijker gemaakt door de ketelkiezer. Na het beantwoorden van vier vragen weet je welke ketel geschikt is voor jouw woning. Kom je er zelf niet uit op deze manier, of wil je gewoon liever iemand spreken, dan is dit geen probleem. De klantenservice staat klaar om je vragen te beantwoorden. Voor onderhoud kun je kiezen uit verschillende serviceabonnementen. Van een eenmalige veiligheidscheck tot een all-inclusive onderhoudscontract waarbij alle voorkomende kosten zijn inbegrepen.

    Klachten

    Wanneer je een klacht hebt, kun je dit kenbaar maken via een formulier op de website. Feenstra zal zo snel mogelijk, maar uiterlijk na vijf werkdagen contact met je opnemen. Voor het melden van storingen is Feenstra 24 uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar per telefoon. Maar bij storingen kan het ook nuttig zijn om op de website te kijken. Hier kun je naar oplossingen zoeken door jouw type CV-ketel en de storingscode in te voeren.

    Lees hier hoe echte klanten Feenstra beoordelen! Wat moet je doen als je CV-ketel stuk gaat? Hoe goed helpt Feenstra bij problemen? Is huren goedkoper dan kopen?

    Feenstra
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (33)

    4.2
    39% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    4.8
    Service
    rating
    4.2
    Prijs
    rating
    3.8
    Leveren
    rating
    4.4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Controles

    Ik schrik een beetje van de negatieve ervaringen hier, want ik werd eigenlijk heel goed geholpen door Feenstra. En eigenlijk al lang, ik merk geen verschil nu of iets dergelijks. Ze staan mij telkens netjes te woord bij de controles en ik kan weer met een gerust hart mijn ketel gebruiken. Ik ben blij dat die telkens goed wordt gecontroleerd, want het blijft toch maar een eng apparaat in je huis, waar ik zelf helemaal geen verstand van heb. mevr. Van Wijk

    Door: mevr. Van Wijk 31-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Gaat mij om de veiligheid : ik wil geen koolmonoxidevergiftiging door een lekkende ketel!

    Vooral in verband met de veiligheid gekozen voor een ketel om te huren.

    Je hoort altijd allerlei horrorverhalen over lekkende ketels en koolmonoxidevergiftiging.

    Door te huren ben je verzekerd van extra controles en services en voor zoiets gevaarlijks als een verwarmingsketel maak ik daar zeer graag gebruik van. Het gaat immers om de veiligheid!

    Door: Anneke Beum10-02-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Ketel kopen is te duur voor mij!

    Fijn systeem, goed bedrijf. Voor mij is het veel te duur om een HR-ketel te kopen. Die dingen zijn bijna 2000 euro! Nu huur ik voor paar tientjes per maand, dat kan wel.

    Ze zijn erg vriendelijk en helpen op alle manieren met technische snufjes om energie te besparen en beter met energie om te gaan.

    Zeer tevreden over deze service!

    Door: Tiffany05-01-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Huis beveiligen advies Feenstra

    Goed advies gekregen van Feenstra. Wij wilden ons huis beveiligen in verband met een inbraakgolf in de buurt. Ze hebben echt de tijd genomen ons te voorzien van nuttige informatie. Het assortiment aan beveiligingsapparatuur is bovendien groot. Het voelt een stuk veiliger zo en we gaan geruster van huis.

    Door: B. Hendriks12-07-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Cvketel

    Het bedrijf is enkel uit op het binnenhalen van geld, klantenservicemedewerkers zijn vriendelijk, maar afspraken worden niet nagekomen, niet afgebeld, bijzonder slechte service, ga niet in zee met Feenstra, dieptriest.

    Door: Marianne25-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    Onderhoud

    Op de site staat een duidelijk bedrag voor een onderhoudsbeurt voor een ketel. Daar komt echter een flink bedrag bij vanwege een materiaalpakket, dat vereist is bij de beurt. Het getoonde bedrag klopt dus niet waardoor de klant wordt misleid.

    Door: Eric01-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Plaatsen CV-installatie

    Na 17 jaar was onze CV-installatie aan vervanging toe.
    Van Feenstra ontvingen wij een duidelijke en concurerende offerte.
    De plaatsing van het geheel ging geheel volgens afspraak. Vriendelijke monteurs, die keurig werk hebben verricht, en de boel netjes achter lieten. Prima werk Feenstra!

    Door: Joop Tibben09-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    CV Ketel huren ipv kopen is veiliger

    Erg tevreden over de mogelijkheid een CV ketel te huren ipv te kopen.

    Ik hoef niet direct een groot bedrag te betalen en belangrijker is dat ik me veiliger voel omdat de verantwoordelijkheid nu niet meer bij mij ligt. Ik ben verzekerd van de nieuwste en beste ketel en service.

    Door: L. de Fijter30-01-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    CV-ketel ipv boiler, goed advies

    Goed advies gekregen van Feenstra, daarom gekozen voor CV-ketel ipv boiler, dat was in mijn situatie beter zeiden ze. En ik vind het contract een veilig idee, want dan komen ze regelmatig controleren.

    Aardige en goede service bij advies en installatie, bedankt1

    Door: P. Gerardson15-07-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    De Ketelkiezer is echt een uitkomst!

    Goed advies gekregen bij Feenstra voor een nieuwe verwarmingsketel. De Ketelkiezer is echt een uitkomst!

    Voor ons bleek huren voordeliger dan kopen.

    Door: Anne Z04-02-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    cv ketel

    Ivm problemen gebeld.
    Door een medewerker planning ronduit onbeschoft behandeld. Doet vervolgens beloftes waarop niet terug gekomen wordt. Op klachten door mij ingediend wordt niet gereageerd, je wordt doorverwezen naar iemand om alsnog afspraak voor de ketel te maken maar ze zijn te dom en te arrogant en te onbeschoft om -hoewel door mij meerdere keren gevraagd- contact op te nemen om eea uit te praten.

    Door: winter25-03-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    6.5
    rating

    onderhoudscontract

    Het warmwater deed het niet meer, 2x monteur Feenstra langsgeweest die geen idee hadden wat ze er mee aan moesten. Toen door Feenstra 3 weken lang van het kastje naar de muur gestuurd, pas na 33 telefoontjes gelukt om een afspraak met een monteur van Remeha zelf te regelen.

    Deze had het probleem binnen 10 minuten verholpen en gaf aan dat Feenstra dit ook makkelijk zelf had kunnen doen.

    Bovendien buitengewoon onbeschoft geholpen door Feenstra. Pas op met dit bedrijf en ga er nooit mee in zee.

    Door: Ype Poortinga08-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Service contract na 13 jaar ontbonden om dat er een warmtepomp aan de ketel zit

    Nieuwe klachtBeoordeel
    Wijzigen
    Mijn Klacht
    Na 13 jaar elk kwartaal 55 euro te hebben betaald, trekt Feenstra de handen van de ketel af omdat wij 3 jaar geleden een warmtepomp hebben aan laten sluiten. Ze zeggen dat de warmtepomp ze veel klachten geeft, ik heb nog nooit 1 klacht gehad.
    Heb een contract van 15 jaar en net wanneer je verwacht er komen problemen heeft Feenstra zijn zakken gevuld en zegt makkelijk in een mail wij stoppen er mee, onaardige vent aan de telefoon.
    Wat nu?

    Door: Frank jurjen17-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    CV Ketel en onderhoudscontract

    Vermijdt deze partij en zoek een betrouwbare leverancier.

    Deze partij is de laatste jaren zeer slecht georganiseerd en de communciatie is een zeer zwak punt van hen. Op ons onderhoudscontract worden afspraken continue geannuleerd vanwege zieke medewerkers. Dit is vermoedelijk al veelzeggend over de arbeidsmoraal en de werkcultuur van het bedrijf. Gemaakte afspraken worden ook niet bevestigd en op het allerlaatst geannuleerd. Dit is ons persoonlijk reeds in 2017 2 maal en in 2019 3 maal voorgevallen. Zo kan je makkelijk contracten verkopen en hier veel op verdienen..
    De laatste gemaakte afspraak op 12 december 2019 is in oktober 2019 gemaakt, die zelfde ochtend op 12 december nog door heer Goedhart van deze club bevestigd en vervolgens rond 11 uur geannuleerd door een collega. Erg naar als gezinsleden daar vrij voor moeten vragen en daarnaast kostbaar.

    Uiteraard heb ik hier direct bezwaar tegen gemaakt bij diverse collegas waaronder Charron, Maaike, Joke en Leonie. Allen hebben, naar eigen zeggen, bij de leidinggevende een terugbelverzoek ingediend om in ieder geval iets verontschuldigends en inhoudelijks te laten weten, maar nu naar een hele dag wachten, is ern nog geen reactie en ontbeert het het management aan enig fatsoen, dit te doen en heb ik op de dag van de afspraak 12-12-2019 om 16.10 nog niets van hen vernomen.. Dit is heel veel zeggend over deze orginisatie. Ik adviseer een ieder dan ook geen zaken met Feenstra te doen en te kijken naar een klantvriendelijke en betrouwbare organisatie.

    Door: R. Loenen12-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Cv ketel +ventilatiesysteem +toebehoren

    De ketel is goed geïnstalleerd ,het ventilatiesysteem ook goed geïnstalleerd. De monteur had op van alles iets aan te merken maar was niet bereid om ergens over mee te denken. Het kanaal is gereinigd met veel tegenzin. Gewoon voor betaald hoor dus ik vind hij hoort zijn werk te doen. Moest zelf de adviseur nog bellen waar ik mee de afspraken heb gemaakt en de prijs afgesproken. De monteur wist alles beter.
    Dan denk je dat je alles hebt gehad totdat je het lekker rij krijgt boven het plafond boven de ketel. Dakdekkersbedrijf erbij gehaald Dacht dat het aan het dak lag Nee hoor Ze hadden de dakdoorvoer pijp niet vervangen. Hier overal niets tegen mij als klant gezegd De Pijp was verroest en Er zaten wat gaten in, altijd tegen mij als klant werd gezegd en ze hadden gezegd van het heeft een iets meerprijs Want dit moet wel hersteld worden Dan was ik het van op de hoogte geweest en dan had ik mijn keuze kunnen maken. Bij Feenstra is het zo als zij iets bij je doen dan moet je daarna het dak op klimmen om te kijken als het daadwerkelijk goed is gedaan. Ze zijn hier nog wel weer geweest om de gaatjes dicht te kitten en gingen hier weg en zeiden er wordt nog contact met u opgenomen hoor. Ik Feenstra gebeld de fout ligt bij jezelf meneer U hoort dat te controleren dat vertelt Feenstra. Belachelijk Ze hebben een geld binnen en stik maar. Daarna tientallen keren met Feenstra Th adviseur gebeld de eerste keer was hij vriendelijk en hij zal het voor me oplossen. Daarna 20 keer hem gebeld Hij neemt gewoon niet op. Nu contact opgenomen met ewacht die geeft aan dat het een zeer slechte zaak is
    Dat hun bedrijf dat nooit zo zou doen. Ineens een offerte van Feenstra voor de dakdoorvoer te repareren vervangen.
    Dit gebeurde nadat ik een mail had gestuurd dat ik mijn rechtsbijstand in zal zetten . Geen vertrouwen meer in dit bedrijf. Ewacht is langs geweest en wat schetst mijn verbazing bijna €200 goedkoper als wat Feenstra aanbiedt. Slechter bedrijf heb ik nog niet meegemaakt

    Door: Ron01-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3
    rating

    beeindigen contract

    zeer slechte service, helemaal als je een contract wil opzeggen
    rekeningen versturen kunnen ze goed en daar houd het ook mee op

    Door: gert zeilemaker01-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Onterecht CO lekkage melden

    Hierbij melding van het onterecht afkeuren van CV installaties door Feenstra’s onderhoudsdienst.

    Jarenlang, naar volle tevredenheid, het onderhoud van mijn Nefit HR43 CV ketel laten uitvoeren door een plaatselijk klein onderhoudsbedrijf. Helaas zijn de onderhoudsmonteurs overgestapt naar Feenstra. Uiteindelijk via Vereniging Eigen Huis ook overgestapt naar Feenstra voor het jaarlijks CV onderhoud.

    De eerste reactie van de jonge monteur van Feenstra bij het zien van de CV was, “wat een oude CV” om mij binnen de kortste keren te melden dat hij de CV moest afkeuren, omdat deze koolmonoxide zou lekken. Na 22 jaar trouwe dienst klonk dit aannemelijk, ondanks dat er bij de ketel al jaren een CO meter geplaatst is, die nul CO emissie aangeeft. Ter plekke kon ik onmiddellijk een afspraak met Feenstra maken voor een offerte voor een nieuwe ketel.

    Mijn argwaan werd enorm versterkt toen ik van mijn buurman exact hetzelfde verhaal hoorde, maar dan over een 14 jaar oude CV. Daarna op internet veel meer van dit soort ervaringen met Feenstra tegen gekomen.

    Inmiddels twee kleine lokale bedrijven een tweede opinie gevraagd, waarbij beide geen spoor van CO konden meten. Inmiddels onderhoud laten plegen en mijn eigen CO meter nu binnen de afgesloten ketel geplaatst voor langdurige controle, maar nog steeds geen spoortje CO!

    De schokkende conclusie is dat Feenstra de klant valse informatie verstrekt en bang maakt met CO lekkage om hen een nieuwe ketel aan te laten schaffen, inclusief peperduur onderhoudscontract.

    Dit relaas over Feenstra’s dubieuze praktijken stuur ik naar Eigen Huis, Consumentenbond, Radar en websites die publiceren over dit soort consumenten zaken, in de hoop dat deze praktijk wordt beëindigd en er niet nog veel meer mensen de dupe worden. Nog wel in een tijd waar steeds meer aandacht is voor duurzaamheid en de overheid zegt te willen overstappen op een circulaire maatschappij.

    Van Vereniging Eigen Huis verwacht ik stopzetting van het promoten van Feenstra, na alle klachten over dit bedrijf op het internet.

    Van Feenstra verwacht ik excuses en mijn ten onterechte in rekening gebrachte € 50 retour!

    Door: André13-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Feenstra waardeloos bedrijf !

    Waardeloos bedrijf, meerdere malen door Feenstra onze onderhoudsafspraak afgezegd ! Speciaal vriie dag genomen en ze bellen gewoon 2x af een uur vantevoren. Ik ga ze nooit meer bellen al zit ik in de kou !

    Door: Marco Ponsen29-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Houden zich NOOIT aan afspraken

    Al eerder een negatieve review geschreven, omdat de onderhoudsafspraak meerdere maken achter elkaar werd afgezegd. Met veel excuses werd er toen gezegd dat het erbij genoteerd zou worden, zodat het deze keer niet zou gebeuren. Wat denk je? Natuurlijk wordt de afspraak weer afgezegd op de ochtend zelf, als ik al thuis ben gebleven van werk. Natuurlijk mag ik zelf gaan bellen voor een nieuwe afspraak, waarbij ik 20 minuten in de wacht sta. Waardeloos bedrijf.

    Door: Merijn Smit27-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    slechte service

    Minpunten
    - bij het onderhoudscontract moet je zelf achter een afspraak aangaan
    - vlak voor onderhoud afspraak verzetten waarna vervolgens de monteur niet komt opdagen
    - moment afspraak en daadwerkelijk bezoek van monteur zit 2 maanden tussen

    Pluspunten
    - monteur deskundig en vriendelijk

    Door: Ria Bijl07-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Schrijf zelf een review over Feenstra

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Feenstra een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 33 ervaringen geplaatst over Feenstra. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4.2 gekregen, waarbij 39% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Feenstra actief?

    Feenstra is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Groene energie, Huis, tuin & kamers

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Feenstra gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.