NederlandReview
    Hoe verhoog je jouw verkoop met branding?
    09-06-2020

    Hoe verhoog je jouw verkoop met branding?

    Om de verkoop van bijvoorbeeld jouw webwinkel te verhogen, is branding geen overbodige luxe. Maar hoe doe je dat goed? NederlandReview legt uit!

    Marketeers hebben het graag over het belang van het merk, om voorbeelden van het beroemde logo van succesvolle bedrijven te noemen en hen te overtuigen om nu een huisstijl te creëren. Wij zullen dat ook doen. Maar voordat we het hebben over het belang om een merk te creëren, laten we gewoon leren hoe het werkt in echte situaties.

    Waarom zijn reviews over b2b-bedrijven van belang?

    Veel bedrijven willen graag helpen om jouw branding te verbeteren, en daarmee jouw merk te versterken en omzet te verhogen. Maar doe vooraf altijd goed research voordat je met een bedrijf in zee gaat. Want je wilt natuurlijk niet een kat in de zak kopen en meer betalen dan je ermee terugverdient, bijvoorbeeld!

    NederlandReview verzamelt daarom reviews over bedrijven die b2b-diensten aanbieden. Zo kun jij altijd eerst de reviews van klanten voor jou lezen en zo een slimme keuze maken!

    Waarom betalen we zo vaak naïef te veel?

    Allereerst betalen we te veel voor ons vertrouwen in de aankoop zonder onnodig overleg en beoordelingen. Elk product kan van hoge kwaliteit zijn. Maar een logo met een rijke geschiedenis en veel fans ontwikkelt vertrouwen in een product of dienst. Een dergelijk product vertelt de consument dat hij, als hij daarvoor de toonbank bereikt, geen geld zal verspillen, maar iets echt waardevols zal meenemen. Tegelijkertijd, wat vertelt een goed, maar niet-merkproduct op dezelfde toonbank? Niets. Het is stil.

    In dit artikel zullen we het hebben over het maken van "dove" producten en diensten die in staat zijn om de doelgroep aan te trekken en de omzet van het bedrijf te vergroten.

    Hoe bouw je een sterk merk?

    Nu we ons herinneren dat we te maken hebben met de invloed van het merk, laten we leren wat het is en hoe we hetzelfde resultaat kunnen bereiken met ons logo. Aangezien het visuele component van het merk begint met een logo, moet je er zeker een hebben. Met online services is dit niet langer een beangstigende, tijdrovende taak. Zo biedt Logaster bijvoorbeeld aan om in een paar klikken een logo en de gehele huisstijl te ontwerpen.

    Allereerst moet je een duidelijk onderscheid maken tussen de concepten logo en merk. Terugkerend naar de situatie met de toonbank en het product daarop dat roept, kunnen we concluderen dat we geen enkele afbeelding, dat wil zeggen een logo, vertrouwen, maar we vertrouwen op een heel merk, dat wil zeggen de ervaring en prestaties van het bedrijf dat we kennen. En in dit geval stelt het logo ons in staat om het bedrijf achter het product te identificeren. Dit betekent dat het logo een belangrijk onderdeel van branding is. Maar er zijn ook andere elementen die de moeite waard zijn om op te letten.

    Kwaliteit en prijs

    De kwaliteit van jouw product of dienst moet worden bevestigd door prijzen. Soms kan een consument, zonder tijdig overleg, een duurder product van hogere kwaliteit vinden. Dit kun je niet voorkomen. Je kunt dus ook klanten verliezen met deze truc.

    Het merk Lexus werd bijvoorbeeld speciaal door Toyota Motors gecreëerd om de vlaggenschiplijn te onderscheiden met de slogan "The Unstoppable Rush for Success". Luxe auto's zijn nu in 10 Japanse merken tegen marktprijs.

    Als jouw prijsbeleid niet inhoudt dat je de prijs verhoogt voor een concurrerend product of service, concentreer je dan op de budgettering van deze aankoop. Laat klanten met behulp van advertenties en eenvoudige instructies begrijpen dat de functionaliteit en kwaliteit van jouw product niet onderdoen voor die van meer populaire fabrikanten. Inconsistentie van kwaliteit met de hoge prijs kan de houding van jouw klanten ten opzichte van het bedrijf enorm beïnvloeden. Het is beter om te rekenen op een groep kopers die bereidwillig zijn om de kwaliteit van een product of dienst tegen lage kosten te riskeren.

    Diversiteit in het aantrekken van klanten

    Hoe goed ken jij je doelgroep? Een dergelijke analyse is noodzakelijk om goede strategieën voor klantaantrekkelijkheid te ontwikkelen. Het overwegen van de kenmerken van jouw doelgroep is niet alleen noodzakelijk door hen te voorzien van producten en diensten, je moet ook je huisstijl ontwikkelen en muurverven kiezen voor jouw winkel of kantoor.

    Het is belangrijk om voortdurend de voorkeuren van jouw potentiële klanten te onthouden en met hen te werken, met alleen geschikte methoden en benaderingen. Dat wil zeggen, wanneer je een kinderdagverblijf opent, moet je je bedenken wat voor soort service je ouders zullen accepteren, en wat voor soort aanbod een kind interesseert dat de speelkamer induikt.

    Als dit een zware taak lijkt, laten we dan Walt Disney voor de geest halen. Hij stopte niet bij zijn belangrijkste industrie, dat animatie was, maar hij riskeerde ook om 60 hectare grond in New Orleans te kopen, waar hij Disneyland bouwde met de slogan "De gelukkigste plek op aarde". Deze nieuwe benadering om klanten aan te trekken was vernieuwend en verhoogde de omzet van het bedrijf aanzienlijk. Analyseer de functies van jouw klanten en experimenteer met benaderingen om nieuwe klanten aan te trekken.

    Werk samen met klanten

    Een beledigde klant is niet enkel verlies, maar een virus dat negatieve beoordelingen over het bedrijf verspreidt, als het de kans krijgt. Het bedrijf kan dus niet alleen huidige, maar ook potentiële klanten verliezen. Het is belangrijk om nalatigheid in de communicatie met klanten te voorkomen. Het maakt niet uit of je een dialoog voert of e-mails naar elkaar verzendt, zo lang je interesse toont om problemen op te lossen. De klant moet weten dat het veilig is om met jou te werken.

    Bovendien kan interesse in de meningen en beoordelingen van klanten een meer prospectieve manier van bedrijfsontwikkeling voor je openen. Zoals het wereldberoemde bedrijf LEGO en zijn slogan 'Kinderen zijn ons voorbeeld', dat halverwege de jaren 60 de eerste werd van degenen die naar de wensen van hun klanten luisterden voordat ze een nieuw product begonnen te ontwikkelen. Dit hielp het bedrijf om een ​​van de meest succesvolle projecten te voltooien: een spoorweg van blokken maken, wat de eigenaren enorme winst opleverde. Stel brieven niet uit voor later, leer hoe je snel op klanten kunt reageren. Hierdoor ontstaat een gunstig imago van jouw bedrijf.

    De manier waarop je met klanten communiceert en jouw gemoedstoestand en gespreksstijl kunnen rechtstreeks van invloed zijn op de verkoop. Vaak, na een gesprek met een ervaren consultant, doet een klant een aankoop die hij eerder niet had gepland. Bovendien zal het begrijpen van de basisprincipes van de psychologie je helpen de koper te interesseren en zijn vertrouwen te wekken. Maar het vereist dialoog. Wees niet bang om met je klanten te praten.

    Creatieve stijl

    Creëer een eigen huisstijl en houd je hieraan. Het is dan gemakkelijker voor jouw klanten om een uniform beeld van je bedrijf te vormen. De originele stijl omvat niet alleen bedrijfskleuren of het gebruik van een bedrijfslogo. Het gaat ook over de manier waarop inhoud wordt opgebouwd: thema's en stijlen die zullen domineren in jouw blogs of sociale media.

    Het wordt aanbevolen om foto's van producten of andere visuele componenten die met elkaar combineren in je webresource te plaatsen, waardoor een origineel beeld van het bedrijf ontstaat. Om dit te doen, kun je een fotograaf inhuren of gewoon een smartphone-camera gebruiken. In elk geval moet elk element van je stijl op harmonieuze wijze de creativiteit van jouw bedrijf laten benadrukken. Zorg daarvoor.

    Openheid en eerlijkheid

    Probeer klanten niet te misleiden. Dit is iets dat je vertrouwensrelatie met hem of haar voor een lange tijd of zelfs voor altijd kan verpesten. Wees uiterst eerlijk over de voor- en nadelen van je product. Gebruik geen complexe manipulatieve inhoud in e-mail, reclame, artikelen, enz. Consumenten houden er niet van als iemand ze voor de gek houdt. Bovendien voelen ze snel onoprechtheid aan. De beste manier is om te proberen een speciale vriendschap te creëren. Wees hiervoor open.

    - Vertel klanten het verhaal van je bedrijf in het gedeelte "Over mij" op het web.

    - Deel de principes van jouw bedrijf door foto's of informatie te plaatsen over evenementen of organisaties die jullie steunen.

    - Echte klantenreviews zijn nodig, zowel positief als negatief. Niemand gelooft dat 100% van de klanten volledig tevreden was met een product.

    - Schrijf waarheidsgetrouwe productomschrijvingen. Het is belangrijk dat mensen weten waar ze hun geld aan uitgeven.

    - Garandeer consumenten de bescherming van hun gegevens. Het is belangrijk dat klantgegevens uit jouw bron niet terechtkomen bij anderen.

    Moedig klantactiviteit aan

    Creëer platforms voor discussie op je sociale media-pagina's, waar klanten ervaringen en meningen kunnen delen na de aankoop. Maak speciale aanbiedingen om je publiek te motiveren om foto's bij je merk te plaatsen of reacties achter te laten. Klanten vertrouwen vooral op de beoordelingen van andere klanten.

    Probeer je pagina's dus open te stellen voor discussie. Moedig bezoekers aan om deel te nemen aan polls en andere activiteiten. Dit helpt om een groep te maken van mensen die van jouw producten en diensten houden. Het zal ook het gevoel creëren van een grote, vriendelijke familie onder gebruikers. Het vermindert dus het risico dat klanten naar concurrenten overstappen.

    Al deze aspecten van het bedrijf zijn integrale componenten van het merk, waardoor je product voor zichzelf spreekt en het leert om consumenten te motiveren jouw klanten te worden.

    Hoe trek je klanten aan door merkperceptie te veranderen?

    Laten we de situatie met merkproducten op de toonbank opnieuw bekijken. Als de keuze voor de consument duidelijk is, dan is alles in orde en heeft het bedrijf niets om zich zorgen over te maken. Maar wat als er andere bekende merken naast jouw product staan? Hoogstwaarschijnlijk zal dit gebeuren. Inderdaad, het concurrentievermogen in de moderne markt is heel raar.

    Het is onwaarschijnlijk dat er ten minste één niche zal zijn waarin een jonge startup niet hoeft te vechten voor een plek onder de zon. Maar zelfs als je erin slaagt een nieuw pad in de marketing te vinden, moet je ervoor zorgen dat je er niet te lang alleen bent. De markt creëert een breed scala aan producten voor het publiek en als bijgevolg meer concurrentie voor bedrijven. Daarom is het creëren van een merk niet voldoende; zorg ook voor concurrentievermogen.

    Eerste indruk

    Startups die betrekking hebben op het huren of bezitten van onroerend goed: horecagelegenheden, privéscholen, autowasstraten, enz. Het lijkt erop dat de indruk van de eerste klanten alleen wordt gemaakt door het interieur en de service. Maar je moet verder kijken en nadenken over de andere wegen die er zijn tussen jou en de doelgroep.

    Je moet alle mogelijke opties voor een ontmoeting met een potentiële klant in overweging nemen: landingspagina's, visitekaartjes, advertenties, enz. Om deze wegen in te slaan, is het de moeite waard om de voorkeuren van je doelgroep te overwegen.

    Consistentie

    We hebben weinig vertrouwen in mensen die inconsistent zijn in hun uitingen en vaak hun levensvector veranderen. In marketing kan een dergelijke diversiteit de status van jouw bedrijf negatief beïnvloeden. Om het imago op een duidelijke en vertrouwde manier voor de consument te behouden, dien je een duidelijke merkpromotiestrategie op te stellen en deze te volgen.

    Het is ook belangrijk om te controleren welke resultaten Google laat zien tijdens het zoeken naar informatie over jouw bedrijf. Als bepaalde informatie niet voldoet aan de statuten van jouw bedrijf, verwijder deze dan door rechtstreeks contact op te nemen met de auteurs, of met Google.

    Loyaliteit

    Klantloyaliteit versnelt de groei van nieuwe klanten en verhoogt de terugkerende verkoop. Wees vriendelijk voor je klanten en laat hen zien dat je bereid bent om ze te helpen. Om dit te doen, is het het beste om e-mail te gebruiken, waarmee je klanten kunt informeren over speciale aanbiedingen. Het aantal van dergelijke nieuwsbrieven moet rechtstreeks afhangen van het aantal evenementen en unieke inhoud. Als je niets te vertellen hebt, vergeet dan niet om klanten te mailen ter herinnering aan jouw bedrijf.

    Met deze tips spreekt jouw merk binnenkort met meer vertrouwen uit en spreekt het luider tegen jouw doelgroep dan je concurrenten. Maar zet eerst de eerste stap naar het creëren van sterke en efficiënte branding van je bedrijf door nu een logo en complete huisstijl te creëren. Vergeet niet dat dit geen probleem is: met online services is het slechts een kwestie van enkele minuten.

    Gerelateerd