VIABUY

2.5

Bestellen

2.3

Service

2.3

Prijs

2.4

Levering

36%

Zou hier weer kopen

VIABUY

Een creditcard kan erg handig zijn. Je kunt er op veel plekken mee betalen, je aankopen zijn voor een bepaalde periode verzekerd en in het buitenland kun je op sommige plekken alleen maar met creditcard betalen. Een auto huren kan vaak niet eens zonder een creditcard. Hotels vragen vaak je creditcardnummer als garantie. Tot nu toe was het niet voor iedereen mogelijk een creditcard aan te vragen. Als je bij het BKR geregistreerd staat, wordt het al lastiger. Of als je geen loonstrookje kunt overhandigen. Maar met de komst van de prepaid creditcard kan iedereen er nu gebruik van maken. Via VIABUY Prepaid Mastercard kun je een gemakkelijk een kaart aanvragen.


Een creditcard zonder krediet

Iedereen die bij VIABUY een creditcard aanvraagt, wordt geaccepteerd. Of je nu een kredietwaardigheidsgeschiedenis nu negatief is, je net failliet verklaard bent of op al je rekeningen beslag gelegd is. Dat is allemaal geen probleem. De kaart die je ontvangt heeft niets te maken met je bankrekeningen en kan daarom gewoon gebruikt worden. Het werkt net als een prepaid telefoonkaart. Voordat je je prepaid creditcard kunt gebruiken, laad je een bedrag op op je kaart. Alleen dat bedrag kun je besteden. Je hebt dus geen krediet zoals bij een traditionele creditcard maar wel alle voordelen van een creditcard. 


Geen overdracht van persoonlijke gegevens

Omdat je kaart niet gekoppeld is aan een van je bankrekeningen of aan een creditcard, kan bij bijvoorbeeld een online aankoop geen misbruik gemaakt worden van je persoonlijke informatie. Aankopen worden niet op de reguliere afschriften getoond, alle gegevens blijven vertrouwelijk.


 


Ook handig als je minderjarige zoon of dochter naar het buitenland gaat

Een minderjarig kind dat gaat reizen kan nog geen creditcard aanvragen. In het geval van een VIABUY prepaid Mastercard kunnen de ouders een kaart aanvragen voor hun tiener of een partnerkaart bij hun hoofdkaart. Zo zitten ze nooit zonder betaalmogelijkheid en het budget blijft onder controle. De kaart is ook tijdelijk te gebruiken. Als ze terug zijn kun je hem weer annuleren.


Hoe waardeer je de kaart op?

Er zijn verschillende opwaardeermethoden. Je kunt eenvoudig opwaarderen via een bankoverschrijving. Wil je meteen gebruik kunnen maken van de kaart dan kun je opwaarderen met SOFORT Banking, giropay, iDeal of EPS.


Let op: geen aankoopverzekering

Een van de verschillen met de traditionele creditcard is dat aan de prepaidkaart geen verzekering is gekoppeld. Je aankopen zijn dus niet voor een bepaalde periode verzekerd als je ze bijvoorbeeld verliest of wanneer ze beschadigd raken.


Wat kost het?

De eenmalige uitgavetoeslag van de kaart bedraagt  € 69,90, het jaarlijkse bedrag is  € 19,90. Op de website van VIABUY staan de kosten vermeld van bijvoorbeeld overschrijvingen, opladen of betalen in vreemde valuta. 


Heb jij ervaringen met de VIABUY prepaid Mastercard, laat dan je mening achter op NederlandReview. Hoe is de service en hoe zijn de bijkomende kosten in vergelijking met andere prepaidkaarten? Misschien ben je van plan voor de vakantie een prepaid creditcard aan te vragen. Lees dan hier de ervaringen met VIABUY.


Lees hier hoe de VIABUY prepaid Mastercard beoordeeld wordt!


Lees hier de ervaringen van gebruikers van de VIABUY prepaid Mastercard. Kun je snel opwaarderen en wat betaal je voor bijvoorbeeld opwaarderen?

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (25)

Nooit wat gekocht, uit het niets rekeningen!

Sinds enige tijd ontvang ik de ene na de andere rekening, inmiddels ligt het volgens hun zeggen bij een deurwaarder! Laat maar komen! Ik heb überhaupt nog nooit van dat bedrijf gehoord! Maar wel zwaar irritant! OPLICHTERIJ PUR SANG

S

SASKIA

01-01-2024

0

Niets gekocht wel een rekening

Stel oplichters! Dit bedrijf komt enkele jaren in eens met een rekening van 2 jaar gebruik van een creditcard. Ik heb nooit een creditcard gehad en of aangevraagd. Ik heb ze gevraagd om een contract te laten zien, hierin zijn ze tot op heden in gebreken gebleven. Viabuy zelf houd het bij, je hebt de kaart ontvangen en daarmee gaat het contract in (heb ik nooit ontvangen of aangevraagd). Later gooiden ze het op contract bij SMS verificatie, ook hier konden ze geen bewijs van leveren.

G

Gerrit

09-12-2023

1

viabuy kaart

niks ontvangen en wel een rekening na 2 jaar

P

pieter

05-10-2023

0

Viabuy

Ik heb met een Viabuy card een auto in het buitenland gehuurd. Na de huurtijd zou men het geld(borg) wat nog over zou zijn terug storten. Dat hebben ze gedaan. Maar nu houdt Viabuy de card om een of andere reden dicht en kan ik ook niet inloggen . Inmiddels is het al drie weken terug en kan ik nog niets met de card of zelfs mijn gegevens inzien. Het autobedrijf heeft mij de borg terug gestuurd toen ik al in Nederland was. Ze hebben daar een kopie van gestuurd. Maar op een of andere manier houdt Viabuy het gesloten en kan ik niet bij mijn geld. De helpdesk heeft alle bonnen van mij gehad. Hebben ze om gevraagd. Maar we zijn nu 3 weken verder dan klopt het volgens hun weer niet met het bedrag dat terug gestuurd is. Dan was de bon weer onleesbaar. En nu is het stil!!

R

Roeland

04-09-2023

0

prepaid mastercard

Ik heb de kaart ooit besteld, maar nooit ontvangen. Ik heb hierover contact met ze opgenomen, maar ze zeggen dat ik het wel heb ontvangen. Dit is gewoon niet waar.. 3 jaar later ontvang ik nog steeds e-mails van hen dat ik moet betalen + jaarlijkse kosten terwijl ik hun service nooit heb gebruikt omdat ik de kaart NIET heb ontvangen. Dus waarom zou ik betalen voor iets dat ik nooit heb ontvangen of gebruikt? Ik heb nooit een dienst gebruikt. Ondertussen dreigen ze ook nog met een aanmaning. Waardeloos!

V

Victor

07-08-2023

0

Creditcard

Card was never delivered, they haven't offered any solution since november. They claim that after they have sent the card their responsibility is done and they can claim the money since it is not their responsibility that the customer actually gets the card. It was also my responsibility to proof that I have paid for it which was easily shown on a paycheck, they claimed not to be able to find the payment for months and now that I am escalating the case they suddenly could find it after I had to present proof that it has been paid months ago under protest. They admit that customer service hasn't treated me right and yet no offer is made to make it up to me in the past months even though they have known for months that I haven't received anything. The CSSF may look into it. Please, think twice and never deal with these thieves! Consider yourself warned!

M

M

18-05-2023

0

Helemaal niks gekocht

Ik krijg de hele tijd mails van Viabuy MasterCard Dat ik de kaart moet betalen terwijl ik helemaal gaan MasterCard heb van hun’ Nu dreigt de partij dat als ik voor 8 februari niet betaald heb, hun incasso bureau inschakelen???? Heb op iedere mail gereageerd maar deze word door Microsoft terug gestuurd als onbestelbaar?? Dus je kan ze niet mailen (Komen niet aan)

E

Ellen

01-02-2023

2

creditcard

Ik heb exact dezelfde ervaring als een heleboel andere klanten. Onwijs slechte service, medewerker erg onvriendelijk en ook een aanmaning voor een dienst die ik nooit heb afgenomen. Kortom: NIET DOEN!

N

Nicoline Pouwer

06-12-2022

0

Creditcard VIABUY

Heb nooit m’n pasje mogen ontvangen, bellen kreeg ik nooit iemand aan de lijn, op e-mail werd 1x op gereageerd, nog steeds geen pasje ontvangen, is nooit geactiveerd en 3 jaar later krijg ik een herinnering van een rekening die ik moest betalen voor het naar de incasso zou gaan. Super super slechte service, onbeschoft en hebben echt schijt aan je…DIT RAAD IK NIEMAND AAN! STELLETJE BOEVEN ZIJN HET!!!!

M

Mir

07-09-2022

0

debet card.

Hoi, Vorig jaar had ik een viabuy card besteld online. toen was het krekels. Geen kaart ontvangen. Maar ook verder geen communicatie. Op dat moment dacht ik prima. dan gebruik ik een andere kaart via bunq. Dat afgelopen jaar met tevredenheid gebruikt. Toen na een jaar kreeg ik een rekening. of misschien beter gezegd. een aanmaning en als ik deze niet snel betaal dan schakelen ze een incasso bureau in. Grappig dat de tekst in de mail praat over een eerste betalingsherinnering. dus nooit eerder. echter de inhoud van de mail staat dat zij mij meerdere malen een aanmaning hebben gestuurd welliswaar via de mail. maar dat heb ik niet ontvangen. Ik heb ook de spam nagekeken helemaal niets. Dus je vraagt een kaart aan je hoort niets van ze. krijgt ook geen kaart toegezonden. en dan hoor je niets van hun een jaar lang niet. Op zich heb ik geen moeite om dit te betalen en dat heb ik ook gedaan. Ook heb ik mijn rechtshulp geïnformeerd maar aangezien dit in luxemburg zit allemaal wat moeilijker dan dat je met een nederlands bedrijf zaken doet. Dus wel betaald en meteen via de mail aangegeven dat ik alle lopende diensten wil beëindigen en wel per direct. Mocht er dan een toch een nieuwe factuur of een incasso bureau langs komen dan kan ik hem wel voor laten komen. Ik ga vanuit dat ik dit wel win mocht het zover komen. Mijn advies. Blijf ver uit de buurt van dit bedrijf. Ook de reacties op andere websites liegen er niet om.

P

Patrick

07-09-2022

0

Ik had een kaart aangevraagd 2 en een half jaar geleden die nooit is aangekomen

Nu 2 en een half jaar later krijg ik een boete binnen van 129.60 euro, die mensen van de customer service zijn de slechtste en meest onbeschofte mensen waar ik ooit mee heb gesproken, telefoon word gewoon opgehangen in je oor, ik wou zelfs nog betalen maar hoe ik het nu zie zijn het gewoon scammers, kijken of het bedrag echt naar incasso gaat..

D

D.A

07-09-2022

1

Oplichters!!!!

Doe geen zaken met dit bedrijf. Er zitten ongeschoolde klantenservice medewerkers achter de email die graag alles van je willen weten met huis adres en bankrekeningnummer, en extra kosten doe je moet betalen elk jaar van 99 euro. Er is geen telefoonnummer niks. Dus als je goed en vertrouwd met je geld wilt omgaan, doe dit dus niet. Niemand die je persoonlijk te woord kan staan. Mijn geld is weg, kaart kan ik niet gebruiken of inzien . NIET DOEN!

S

Sylwia

29-03-2022

0

heel slecht bedrijf

heel slecht bedrijf, niemand geeft er echt om. Ze houden het geld duizenden dagen vast. Niemand reageert op de e-mail en je moet ze bellen om het antwoord te weten. Dat is een heel slecht systeem. Als u het geld rechtstreeks van uw bankrekening laadt, is dat een probleem, maar als u het geld van uw bank laadt via SOFORT, is dat goed en is er geen probleem. Het is het meest domme systeem dat ze hebben.

A

A. ALS

16-03-2022

0

Kaart tot twee keer toe geblokkeerd omdat ik mijn eigen geld stort.

Onprofessioneel en doen moeilijk als je jouw eigen geld stort. Mijn kaart werd tot 2 keer toe geblokkeerd hierdoor en moet je je verantwoorden over de oorsprong en gebruik van je kaart. Blijf weg van VIABUY. Zoiets idioot heb ik bij andere banken nog niet tegengekomen.

J

J.B.

31-01-2022

0

VIABUY card ... are they bankrupt ?

I transferred €1000 to VIABUY over 3 weeks ago, and they say they can find my money and keep stalling with regard to my payout to my card. Its impossible not to find the money, they have my bank account and unique transfer number, are they in chapter 11 bankruptcy protection or official bankruptcy, does anyone know. Anyone else having similar problems?

J

julian

12-10-2021

0

review

een ding is zeker van (service) kan hier absolute geen spraken zijn had een pasje heb geld laten overmaken pasje bleek verlopen nieuw pasje aangevraagd en ontvangen kan niet inloggen kan pas niet activeren al met al 2 weken verder slechte resultaat niks is geregeld inloggen werkt niet en pas activeren kan niet melding neem u tellefonische contact met ons op waar zijn die 2 weken mail comunicatie dan voor nodig geweest wat een on ervaren hypocrieten zijn dat bij viabuy wees gerust er komt een oplossing !!!

M

m.a.vermaat

11-10-2021

0

Oplichters

Een onverkwikkelijke ervaring die ruim 9 maanden heeft geduurd en zonder resultaat. Ik wilde mijn adres veranderen nadat ik terug was uit het buitenland maar dat bleek een zeer enerverende ervaring te zijn zonder enig resultaat. Ruim een jaar geen toegang kunnen krijgen tot mijn saldo, en nogsteeds niet. Zij eisen een serie aan officiele bewijzen/documenten met daarin je nieuwe adres. Deze zijn, conform hun eisen, aangeleverd maar werden keer op keer geweigerd, 9 maanden lang tot zelfs een uittreksel Bevolkingsregister, kenteken bewijs etc aan toe. Dit begon op tegenwerking en pesterij te lijken zodat zij mijn beschikbare saldo niet terug hoefden te storten. Zelfs bij een reguliere bank gaat het niet op deze manier. Ondertussen, inmiddels 10 maanden later, heb ik mijn geld nog niet terug en kan ik er ook niet bij. De maat is bij mij echt vol dus heb ik eens klacht ingediend bij de AFM en Consumentenbond want deze manier van zaken doen is onaaceptabel. In mijn optiek louche praktijken/oplichterij. Ik zou wel twee keer nadenken voordat je met deze lui in zee gaat want ze zijn naar mijn mening onbetrouwbaar.

E

E. Muskus

03-06-2021

1

Viabuy

Geld gestort en er staat lopende transactie. Is afgeschreven van bank duurt erg lang voor je er over kan beschikken. Kut

J

Jan IJpma

08-05-2020

0

Ik heb me al bedacht:

Uw nieuwe VIABUY Prepaid Mastercard® is gepersonaliseerd en is onderweg! Meestal, worden de kaarten binnen 3-6 werkdagen bezorgd. We heten u van harte welkom bij VIABUY! Uw VIABUY Mastercard® wordt binnen één werkdag naar onderstaand adres verzonden. "Glasheldere" informatie......'t begint al slecht....hier ga ik niet aan beginnen.

H

H. Wilbrink

12-03-2020

0

Zéér SLECHT en ONBESCHOFT bedrijf !

Zéér SLECHT bedrijf !! Pas op met VIABUY, ze regaeren NIET op E-Mail, en bellen kan al helemaal niet !! Ik heb in Maart 2019 een kaart aangevraagd. Ik kreeg op 24 April 2019 een e-mail. Welkom.. enzvrt. In die e-mail staat ook dat ze de kaart meteen opsturen. Er staat ook een IBAN banknummer in. Ik denk werd wel eens tijd na een maand. Ik maak geld over naar dat banknummer en wacht het af. Op 30 April krijg ik de kaart. Ik denk meteen maar even activeren. Nou mooi niet dus. Ik heb deze week talloze e-mail, en via de website aangegeven dat ik niet kan activeren. ook heb ik tot zeker 2 uur geprobeert te bellen, maar je raad het al.. ze nemen de telefoon NIET op. Ik heb alles goed bewaard. Opzeggen ga ik niet doen, ik wil er uiteindelijk mee naar de rechter. Ook heel vreemd, ik heb NOG twee andere e-mail van ze gekregen met de mededeling WELKOM, en het zelfde verhaal als de eerste e-mail, met dit verschil.. telkens staat er een ander IBAN nummer en ID referentie in. Ik heb ze alles meerdere keren gemaild, maar krijg al een week geen antwoordt, ook niet als ik telkens het zelfde verhaal via hun website instuur. Ik wist niet dat er een stortings limit was ingesteld , in de mail staat duidelijk, minimaal 90 euro overmaken. de kosten waren mij bekend, zeg ik niets van. Maar ik denk dat het een criminele organisatie is, en die hebben lak aan mensen. Eens kijken of ik nu meer kaarten krijg. Ik blijf overal van af, en ga zitten afwachten wat er komen gaat. Ik wil mijn geld wat ik heb overgemaakt terug. Ik ga overigens overal waar ik kan deze review plaatsen, want dit kan echt niet.

B

BJ Hommes

07-05-2019

0