Santander

4.3

Bestellen

3.3

Service

3.9

Prijs

4.1

Levering

43.1%

Zou hier weer kopen

Santander

Er staan onderhand zoveel financiële producten dat je door de bomen het kredietbos niet meer ziet. Wat onderscheidt de een nu van de ander? Ze beloven allemaal gouden bergen, eenvoud en lage rente. Wie houdt zich aan deze belofte en wie maakte van een droom een nachtmerrie? Hier lees je reviews van ervaringen met de persoonlijke kredieten en aanverwante verzekeringen van Santander. Uiteraard kun je hier ook zelf jouw mening en beoordeling kwijt in een recensie. Daarmee help jij weer geïnteresseerden bij het maken van hun keuze.

Onvoorziene kosten

Het overkomt ons allemaal wel eens; de wasmachine gaat stuk, de auto is rijp voor de schroot, een noodzakelijke verbouwing aan het huis of de Belastingdienst komt met een onaangename verrassing. Misschien heb je verantwoord een spaarpotje achter de hand, maar ook dat kan tekort schieten. Helaas kunnen niet alle aankopen of rekeningen vooruit geschoven worden naar een moment dat het financieel wel uit komt. Als je voor je werk afhankelijk bent van eigen vervoer, is dat bijvoorbeeld een grote aanschaf of reparatie die je zo snel mogelijk zult moeten regelen. In dat geval kun je het lenen van geld overwegen.

Geld lenen voor een goed leendoel

Als je een lening afsluit, doe je dat het liefste bij iemand die veilig, verantwoord en betrouwbaar is, en geen bizar hoge rente rekent. Het moet per slot van rekening wel te doen blijven. Een lening sluit je namelijk niet zomaar af en krom liggen om het te kunnen afbetalen, helpt niet echt. Geld lenen, kost al geld, maar liever niet te veel. Je wilt per slot van rekening ook nog op reis kunnen voor je pensioen.

Nabestaanden verantwoordelijk

Op het moment dat je een lening afsluit, ga je er niet vanuit dat je binnen de aflossingsperiode komt te overlijden. Helaas heb je dat niet altijd in de hand. Wist je dat de partner of naaste familie na jouw overlijden verantwoordelijk worden gehouden voor het aflossen van jouw schuld? Dat wil je ze waarschijnlijk niet aan doen. Gelukkig zijn er tegenwoordig verzekeringen die dit voorkomen en de achterblijvers nabestaandenbescherming biedt. Vaak gaat het hier om een klein percentage van het leenbedrag, eenmalige bemiddelingskosten en de poliskosten van de verzekeraar. Afhankelijk van het financiële product waarbij zo’n verzekering is afgesloten, wordt een bepaald bedrag uitgekeerd.



Ongevallenverzekering: dood of blijvend invalide

Een ongeluk zit in een klein hoekje, zowel gewoon thuis, als onderweg of op vakantie in het buitenland. Dit kan niet alleen fysieke en emotionele gevolgen hebben, maar ook financiële. Aangezien niemand doorgaans bewust een ongeval krijgt met blijvende invaliditeit of zelfs de dood tot gevolg, is het lastig hier financieel rekening mee te houden. Dat is het moment waarop zo'n speciale verzekering zal uitkeren, om het financiële leed van een gezin enigszins te verzachten. Een zorgverzekering vergoed namelijk niet alles en in het geval van invaliditeit moeten er thuis waarschijnlijk aanpassingen gedaan worden, wat meerdere uitgaven en hoge kosten met zich mee kan brengen.

Santander

Dit is een van de kredietverleners op het gebied van consumer finance, oftewel leningen voor particulieren. Je kunt bij dit bedrijf terecht voor een doorlopend krediet en het oversluiten van een lopende lening. De bedragen van de kredieten zijn relatief klein, namelijk tussen de 1.500 en 50.000 euro. Via een account of rekening kun je daarna al je geldzaken bij hen regelen en inzien. Naast het verstrekken van kredieten, kun je hier ook en aantal financieel-gerelateerde verzekeringen afsluiten, zoals de Nabestaandenbescherming, Familie Zorgplan en Verzekering Blijvende Invaliditeit. Alle producten zijn via de website af te sluiten.

Recensies voor en door consumenten

Als je door de aanbieders het bos niet meer kunt zien, is het handig als (oud)leners en verzekerden hun mening en ervaring beschreven hebben in een review. Op die manier kun je snel achterhalen of het afsluiten echt zo eenvoudig ging en het product in de praktijk net zo voordelig en goed was als op het beeldscherm. Wil je straks ook de klanten na jou helpen? Kom dan gerust nog eens terug om zelf een beoordeling te schrijven! Alvast bedankt!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (65)

Zoveel stress, blijf ver bij dit bedrijf uit de buurt!

Word al maanden niet serieus genomen door de klachten- en financiële afdeling van Santander mbt een teveel belaste incasso, die ondanks aanleveren overduidelijk bewijs op mijn bankafschriften glashard ontkent wordt door Santander. Bel meerdere x per week om ervoor te zorgen dat mijn klacht toch behandeld wordt, ondertussen 3 verschillende mailadressen incl. hun customercare mail adres meerdere keren benaderd (30x?) en er gebeurd he-le-maal niets.. Ben ik mijn geld dan gewoon echt kwijt?

S

Steph

18-03-2024

0forum

VRESELIJK je krijgt een goedkeuring vragen dan al je documenten en daarna hoor je letterlijk NIETS meer van ze. Dit is echt enorm slecht zeker aangezien het om persoonlijke documenten gaat. Ik lees vele negatieve ervaringen maar ik deel ze dit zou echt niet mogen

S

Slecht bedrijf

04-08-2023

0forum

Niks nog

Santander wilt even bepalen wat je wel of niet per maand kan aflossen. Word gewoon geweigerd om een 2e hands scooter te kunnen kopen, wat maar 1500 euro is, en ik binnen een jaar kan aflossen. Heel bizar, werk je keihard 20 jaar, heb geen schulden, en ben geen wanbetaler. Maar dit gevoel geven ze je wel. Zijn onvriendelijke aan de telefoon, en per mail reageren ze niet. Heb ze bewijzen gemaild dat ik geen negatieve bkr heb, maar geen reacite. En weet je waarom ze niet reageren, omdat ze weten dat ze onterecht mensen afwijzen. EINDSTAND ,GEEN ZAKWN DOEN MET DEZE MAATSCHAPPIJ!

M

Mila

26-07-2023

0forum

Crediet

Zeer slechte en onvriendelijke klantenservices.

J

John Klink

07-03-2023

0forum

PSL

1 oktober aanvraag gedaan. Alles geupload. Totaal nergens een reactie tot nu toe. 3x mail verstuurd ook naar filiaal manager. Helemaal geen response. Je hoort niks. Hier niet lenen alleen je gegevenes bewaren ze

J

Jeroen

24-10-2022

0forum

TV

Slechtste kredietverstrekker ooit Slechtste kredietverstrekker ooit, begin er nooit aan!! Ik geef normaal gesproken nooit een review maar aub lees dit even goed door. Vooral als je een huis of auto wilt kopen! Omdat ik vanwege een overlijding naar het buitenland moest had ik mijn factuur vergeten te betalen waardoor ik meteen al binnen 2 maanden geregistreerd stond op mijn BKR. Ik heb contact opgenomen met deze kredietvertrekker waardoor ik amper reactie kreeg. Omdat ik een koophuis wilde kopen werd ik hierdoor afgewezen. Ik heb zelfs een professionele instantie ingeschakeld (Coderingvrij) om een bezwaar in te dienen en nog hebben ze het niet verwijderd. Dus begin er aub nooit aan!! Iedereen kan wel een keer zijn factuur vergeten te betalen maar deze Kredietvertrekker kan je je huis of auto kosten.

S

Sahin

29-06-2022

0forum

PL

VRESELIJK je krijgt een goedkeuring vragen dan al je documenten en daarna hoor je letterlijk NIETS meer van ze. Dit is echt enorm slecht zeker aangezien het om persoonlijke documenten gaat. Ik lees vele negatieve ervaringen maar ik deel ze dit zou echt niet mogen! Voor mij hoeft het al niet meer vertrouwen na het lezen van de reviews en eigen ervaring is die nu volledig weg.

J

Jennifer

22-04-2022

0forum

scooter

aanvraag voor een scooter gedaan voor het fluttige bedrag van € 23 per maand, na een uur al afgewezen via de mail, gebeld met dit idiote bedrijf en werd mij verteld dat ik niet genoeg leefgeld over zou houden. Nog nooit zoiets belachelijks gehoord. Een telefoonabonnement kost nog meer. En ik heb genoeg inkomen. Santander. . . . . . slechtste maatschappij en dus nooit hier een krediet nemen.

R

ria schreuders

19-04-2022

0forum

kort klein krediet van minder dan 1000 euro afgewezen

Heel erg slecht. Website werkt voor geen meter en ze doen niets met de klacht. Ik heb 3 inkomensbronnen en de 2e en 3e toevoegen werkt niet. Ik heb meer dan genoeg inkomen om een kortdurend krediet te dragen, maar het wordt zonder pardon geweigerd. Bij een andere partij direct goedgekeurd. Waardeloze instantie dus dit.

C

CM

04-01-2022

0forum

bank account

je kan de kaart NIET in nederland gebruiken en tevens de APP , daar kan je niks overmaken naar je nederlandse bank, nu zla ik dus naar spanje moeten reizen omdat NIEMAND mij kan helpen, wat een bummer!!!!!!

C

Carla Broeckx

14-12-2021

0forum

Smarthphone

Mijn smartphone is plots kapot gegaan. Ben toen met spoed op zoek gegaan naar een nieuwe telefoon. Deze heb ik op Mediamarkt.nl gevonden. De telefoon kost 699 euro. Bij het afrekenen heb ik gekozen voor gespreid betalen bij Santander. Ik kon bij de aanvraag in hoeveel termijnen ik wou aflossen. Ik heb gekozen voor de kortste termijn van 12 maanden wat mij buiten de 699 euro ongeveer 37 euro extra ging kosten wat ongrveer 10 % rente is. Bij de aanvraag verder mijn salaris doorgegeven en wat mijn vaste lasten zijn enz... Tot mijn grote verbazing werd mijn aanvraag enkele uren daarna met een simpele emailbericht van hooguit twee regels afgewezen. Nooit meer Santander voor mij ben blij dat ik niet met ze in zee ben gegaan! Wat een nare manier van bedrijfsvoering ik ga geen huis kopen maar een telefoon van enkele honderden euro's

R

Ray vV

30-10-2021

0forum

Doorlopend krediet

Jarenlang veel te veel rente betaald. Geen begrip voor gedupeerden van de toeslagenaffaire . Contact opnemen met Santander is onmogelijk, je wordt nooit teruggebeld

L

Leijs

20-10-2021

1forum

lening

Werkelijk zeker geen dienstverlenend bedrijf,.. betreft facturaties , zogenaamde brieven die men stuurt en nimmer aankomen, Betaalherinneringen die nimmer worden verstuurd per bericht sms,.. ik heb er 5 jaar ( nav scheiding) aan vastgezeten. Onterechte BKR registratie waar ik diverse gesprekken met manager heb gehad en zou worden verwijderd,.. toegezegd nooit gebeurd. Afspraken die je maakt die dan vervolgens niet worden geregistreerd waardoor je telekens opnieuw de situatie uit moet leggen,.. ze maken het de klant alleen maar moeilijker, zeker in deze tijden waar mensen hun baan hebben verloren ,.. geen enkele empathie. Kortzichtig, het is betalen pannenkoek en verder zoek je het maar uit. Terwijl Belastingdienst en bijna alle instanties meedenken in deze lastige tijd. Ik ben blij van ze af te zijn. Nooit en nooit meer.

P

P. de Vries

28-09-2021

0forum

Scooter

Ik probeer al bijna een jaar aan te geven dat ik extra afgelost heb dus het totale bedrag inclusief de rente (inclusief de 1% boete) volledig afgelost heb. Dit heb ik meerdere malen op de mail gezet. Hierbij heb ik ook screenshots en de berekeningen in de bijlage toegevoegd. Tot op heden worden mijn diverse mailtjes en telefoontjes keihard genegeerd. Wel kunnen zij mij mailtjes sturen over dat ik achterstand heb op betalingen terwijl ze geen tijd hebben om mijn mail door te lezen (waarin zij kunnen zien dat ik alles afgelost heb) . Door Santander’s slordige manier van werken en nalatigheid ben ik nu BKR negatief geregistreerd en hierdoor ben ik genoodzaakt om door te betalen. Ik heb al 6500 euro afgelost waarvan de lening 4000 exclusief rente (5450 inclusief de rente). Dit heeft mijn alleen maar meer tijd en meer geld gekost dan nodig. Kortom door het bedrijf Santander ben ik niet in staat om een huis te kopen!!! Doordat ik een onterechte negatieve BKR registratie heb. Na tientallen keren bellen en 5 keer een mail gestuurd te hebben zijn wij nu een jaar verder en ben ik nog steeds geen stap verder en zit ik alleen nog dieper in de problemen. (kortom beter lenen van de maffia dan Santander)

I

Ik

24-08-2021

0forum

krediet

Santander fooling Financing options: Santander fools the customers with its zero % rent options and payback in 10 months. I tried two times to process in Mediamarkt (MM) and my application was rejected, though it was just EUR 1000. I raised the issue with MM and Santander management by email and still got poor response. Their reply was not convincing at all. They mention the zero % interest option as an eyewash but to force the customers to go for the high interest rate options. Pay attention!!! This could also be a strategy between MM and Santander to fool the customers. Though I had a financing with Santander 4 years back which already paid, so an existing customer. Poor management and mislead the customers.

M

Martin Denash

19-07-2021

0forum

Waardeloos als het om een kredietje aanvragen gaat van 1500 euro.

Als je je per ongeluk een beetje ongelukkig uitdrukt waar je de lening voor gebruikt wat niet in het straatje past bij Santander word je gelijk afgewezen. Ik wilde een kredietje aanvragen van 1500 euro. Had per ongeluk gezegd dat ik die voor de huur wilde gebruiken werd gelijk afgewezen. De vraag overviel me eigenlijk. Kon even niet de juiste woorden vinden op dat moment. Heb in het verleden ook kredieten gehad tot op de laatste cent keurig terugbetaald. Men maakt hier een drama van. Of je een misdaad hebt gepleegd. Santander is gelijk niet meer voor rede vatbaar. Afgewezen is afgewezen. Al betaal je nog zo netjes alles terug je wordt als wanbetaler te kijk gezet. Dat ze je bij 100.000 euro afwijzen prima maar moeilijk doen over een kredietje van 1500 euro waar praten we over? Klantvriendelijkheid is ver te zoeken en met je meedenken al helemaal niet. De laatste medewerkster aan de telefoon was wel begripvol en vriendelijk maar kon me uiteindelijk ook niet meer helpen. Jammer een gemiste kans voor Santander. Had het bedrag keurig willen aflossen.

E

E. Jansen

12-07-2021

0forum

krediet

lening afgesloten jaren geleden en willen hem nu volledig inlossen. Klantenservice slecht bereikbaar. Notaris krijgt een info. Ik krijg geen reactie op mijn mails . Afsluiten is prima gegaan , inlossen slecht

A

andre

28-06-2021

0forum

part payment

- 21 emails from bank asking documents, everything send, cas still pending

S

Simson

22-06-2021

0forum

Laptop

Krediet zit in orde, maar wordt toch geweigerd. Slechte service, hoge rentes, lachwekkende kredietcheck. Verspil je geld maar niet.

K

K. Graf

30-05-2021

0forum

Lening voor auto

Ik wacht al een week dat hun de autobedrijf betalen zodat ik mijn auto kan ophalen !!! Zeer ontevreden!!! Als ik jullie was zou ik nooit via hun auto financieren!

O

Orrie

18-03-2021

1forum