NIBC

4.4

Bestellen

4.4

Service

5.2

Prijs

4.1

Levering

35%

Zou hier weer kopen

NIBC

Wanneer je een hypotheek nodig bent of op zoek bent naar een spaarrekening, kun je daarvoor onder andere terecht bij NIBC. Zij hebben zich volledig op deze twee producten in verschillende varianten toegelegd en proberen deze voordelig en met heldere voorwaarden aan consumenten aan te bieden. Wat de klanten vinden van hun producten lees je hier bij NederlandReview.


Over NIBC 

De NIBC Bank N.V. werd in 1945 opgericht om ondernemers financieel te ondersteunen onder de naam Maatschappij tot Financiering van Nationaal Herstel (Herstelbank). In 1971 werd de naam gewijzigd in De Nationale Investeringsbank N.V. Sinds december 2005 is de naam veranderd naar NIBC Bank N.V. Het hoofdkantoor staat in Den Haag, verder zijn er nog kantoren in Frankfurt, Brussel en Londen. In 2008 startte NIBC op de Nederlandse consumentenmarkt, waarna in 2009 Duitsland en in 2011 België volgden.


 


Diensten

 
NIBC is een online spaar- en hypotheekbank. De kernwaarden van NIBC zijn gebaseerd op het feit dat zij vinden dat iedere consument recht heeft op een gezonde en stabiele financiële toekomst. Daarom bieden zij diensten aan vanuit de volgende kernwaarden:

  • Transparantie: Bij hen weet je precies waar je aan toe bent.
  • Eenvoud: Geen ingewikkelde voorwaarden, duidelijk en begrijpelijk taalgebruik.
  • Slim: De tarieven zijn scherp.
  • Focus: Het assortiment is beperkt.

Ze bieden de volgende hypotheken aan:


  • Hypotheek
  • ZZP hypotheek
  • Investeringshypotheek
  • Restschuldhypotheek
  • Maximale hypotheek

Online kun je een berekening maken welk bedrag je ongeveer zou kunnen lenen aan de hand van een paar gegevens die je invult. Je kunt daarbij kiezen of je de rente voor 5, 10, 20 of 30 jaar vast wilt leggen. Vervolgens kun je een hypotheek van NIBC afsluiten door een afspraak te maken met een onafhankelijke adviseur. Je vind er een in je buurt via een link op de website.

Daarnaast hebben ze de volgende spaarmogelijkheden:

  • Internetspaarrekening
  • Kwartaalspaarrekening
  • Termijndeposito
  • Jeugdspaarrekening

Op de website staat een uitgebreide uitleg over de verschillende spaarmogelijkheden. Een spaarrekening kun je zelf online regelen in een paar stappen:

  • Vul het aanvraagformulier in op de website
  • Mail of stuur een kopie van je paspoort of identiteitskaart
  • Log in en vind je rekeningnummer
  • Stort je eerste spaargeld

Als je het toch nog wat ingewikkeld vindt, kun je de instructievideo bekijken waarin de stappen worden uitgelegd. Geld opnemen van en bijstorten op de NIBC Spaarrekening kan onbeperkt en zonder kosten.

Depositogarantiestelsel

 
Omdat NIBC onder NIBC Bank valt hebben zij een bankvergunning van de Nederlandsche bank. Daardoor is op je spaargeld het depositogarantiestelsel van toepassing (DGS). Je gespaarde geld is dan tot € 100.000,- gegarandeerd.

Klachten 

Als je een klacht hebt, kun je deze via het klachtenformulier indienen. Binnen 24 uur krijg je dan een ontvangstbevestiging. NIBC streeft ernaar om deze binnen 5 werkdagen te behandelen. Wanneer de klacht niet naar wens is opgelost, kun je een brief sturen naar het bestuur van de NIBC Bank. Verder is NIBC aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). Hier kun je het geschil tot uiterlijk drie maanden na uitspraak van het bestuur van de Bank voorleggen. Hier kun je het geschil tot uiterlijk drie maanden na uitspraak van het bestuur van de Bank voorleggen aan de ombudsman van het KiFiD.

Vertel hier ook over jouw ervaringen met NIBC!

Wat zijn de ervaringen van de klanten van NIBC ? Krijg je veel rente op je spaarrekening en kun je gemakkelijk een hypotheek afsluiten bij hen?

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (20)

Spaarrekening

Ontzettend slechte bank. Houden je geld veel te lang op hun rekening. Je kunt van een andere rekening dan je tegenrekening geen overboeking doen. Dat wisten we niet. Geld wordt 2 dagen vastgehouden!!! Verder kun je geen herhaal-betalingsopdrachten doen. Had op basis van een vergelijkingssite voor deze bank gekozen, maar heb er ontzettende spijt van.

M

Marlies Zeeman

16-09-2022

0

Spaarrekening op twee namen

Aanmelding is slecht verlopen ;1 aanmelding is nog steeds niet geactiveerd. Overboekingen van dagen geleden niet zichtbaar op de rekening Kleine bedragen wel maar grote niet Is dit policy? Erg slechte service !

A

An

12-05-2022

0

sparen

Uiterst onprofessionele organisatie. Onwaardig om een plaats te hebben in het Nederlandse bankensysteem. Staan klanten niet fatsoenlijk te woord en zijn net slecht geprogrammeerde robots: bijv, op vraag a geven ze het antwoord dat bij vraag k hoort ... Nederlandse wetten en regels lappen ze aan hun laars. SUPERSLECHTE en ONBETROUWBARE bank ...

K

Klant

10-05-2022

0

spaarrekening.

Online spaarrekening openen ging redelijk vlot en er werd goede veiligheidscontrole uitgevoerd. geld overboeken ging soepel. Tot nu toe dus tevreden.

M

M . P.

08-02-2022

0

Spaarrekening

Spaarrekening geopend maar kan niet inloggen , met drie telefoons geprobeerd rood scherm , security attack . Aangegeven telefoonnummer gebeld " we are closed"Geappt geen reactie tot heden.Die spaarrekening wordt waarschijnlijk gesloten voordat ie is geopend

J

J. Beckers

07-05-2021

0

inloggen

me moeder op leeftijd heeft een probleem met inloggen , het verloop tot een oplossing door de bank duurt nu al 5 maanden .

N

Niet tevree

03-02-2021

0

Spaarrekening openen

Alles niet op orde, loopt veel verkeerd en kunnen niet iets aanpassen, komt niet goed over zeker als er iets fout gaat. Verschillende keren contact gehad maar kunnen het niet oplossen.

H

HD Bron

28-10-2020

1

Spaarrekening

Heb de indruk dat er 1 telefoniste bij de klantenservice zit. Wat een gedoe om een rekening af te sluiten. Tenenkrommend......

A

A Dijs

19-09-2020

0

hypotheek aanvraag

ik ben half jaar bezig met een hypotheekaanvraag . Elke keer vragen voor een document. Als je geen hypotheek wil verstrekken ,zeg het dan gewoon. Dan kan ik ook verder. Ze houden je aan het lijntje. NIBC IS GEWOON EEN K.UT BANK.

M

Me Toz

18-08-2020

0

spaarrekening

Spaargeld dagenlang onbereikbaar doordat NIBC niet in staat is de eigen computersystemen te managen. Chatfunctie zetten ze maar uit. Dat is lekker rustig voor de medewerkers. + Telefoniste neemt snel op. Heeft helaas verder niets te melden. Wat een incompetent zootje

J

Jos de Jong

17-06-2020

3

Hypotheek

Pluspunten zijn er niet. Bij het verkrijgen van de hypotheek in het begin te horen gekregen dat de verkrijgen van een hypotheek geen probleem zou moeten zijn. Dit werd met de tussenpersoon besproken. Uiteindelijk na 40-50 uploads krijg je 10 dagen voor het aflopen van de passeerdatum hypotheek akte dat het niet doorgaat.

K

Klaas

05-05-2020

0

Afsluiten spaarrekening

Pluspunten Ik heb bij de MIBC Bank een spaarrekening geopend en ben daar zeer content mee. Andere Nederlandse Banken zouden daar een voorbeeld aan kunnen nemen. Mvg en

H

Holleman

16-01-2020

0

kwartaalspaarrekening met bonus rente

wij hebben bij de NIBC Direct een kwartaalspaarrekening lopen voor de extra bonusrente. Rente is laag, maar dat is overal en hier krijg je tenminste nog iets van rente, met een bonus.

J

Janice

12-12-2019

0

Deposito

Ik wil mijn deposito opheffen omdat ik zonder werk zit en als zzp'er dus zonder inkomen. Heb 3 weken geleden een bewijsstuk aangeleverd maar nog steeds geen reactie. Ze zeggen zelf binnen 5 dagen te reageren maar niet dus.

L

L

16-11-2019

0

Spaarrekening

Er wordt een hoge rente gegeven. De aanvraag voor een spaarrekening is eenvoudig en gaat snel. De servicedesk neemt snel op en geeft heldere antwoorden.

H

Hans

16-07-2019

2

nieuwe hypotheek

vreselijke instantie, laten je onnodig wachten en vragen keer op keer allerlei stukken op. omdat ik een verbouwingsdepot elders had moeten er allerlei extra stukken komen en steeds weer uitstellen, een woning aankopen moet spannend en leuk zijn, deze club heeft mij weken lang laten wachten en mij helemaal zenuwachtig gemaakt, ik had mijn woning al verkocht en nog geen duidelijke offerte slecht!

D

dennis elsendoorn

06-06-2019

0

Belabberd

4 maanden bezig geweest voor om hypotheek over te laten sluiten naar deze club. Aangezien ik enkele BV's heb, vroegen ze terecht van alles. Maar elke keer als ik alles had aangeleverd waar ik om vroeg, kwamen ze weer met nieuwe stukken die ze wilden hebben. Ze zochten in de KvK en vonden BV's die niet van mij zijn, maar aangezien de naam op die van mij lijkt namen ze aan dat het mijn BV was en vroegen ze daar ook stukken van. Onzorgvuldig! Alles duurde zo lang dat ik uiteindelijk de eerste documenten weer opnieuw moest aanleveren omdat die inmiddels waren verlopen. Na 4 maanden heb ik er maar de stekker uitgetrokken, dan maar niet.

J

jas

04-06-2018

0

NiBC verschrikkelijk

NIBC is op het moment een zooitje en laten je als klant maar wachten. Feiten als aflopende ontbindende voorwaarden maakt ze niets uit. Is niet hun probleem krijg je als antwoord. Zeggen ze dat ze zaterdag 7 april gaan overwerken en ons dossier bovenaan de stapel ligt horen we rond 1300 nog niks en zijn ze onbereikbaar (slechte zaak) Een hypotheek aanvraag duurt enkele weken en ze vragen de meest onzinnige documenten. Heb je het document aangeleverd beland je hele dossier weer onderop met een verwerkingstijd ban 3-4 dagen om vervolgens weer een document te moeten inleveren. Belachelijk!!

R

Randy Tjong-A-Hung

08-04-2018

0

NiBC verschrikkelijk

NIBC is op het moment een zooitje en laten je als klant maar wachten. Feiten als aflopende ontbindende voorwaarden maakt ze niets uit. Is niet hun probleem krijg je als antwoord. Zeggen ze dat ze zaterdag 7 april gaan overwerken en ons dossier bovenaan de stapel ligt horen we rond 1300 nog niks en zijn ze onbereikbaar (slechte zaak) Een hypotheek aanvraag duurt enkele weken en ze vragen de meest onzinnige documenten. Heb je het document aangeleverd beland je hele dossier weer onderop met een verwerkingstijd ban 3-4 dagen om vervolgens weer een document te moeten inleveren. Belachelijk!!

R

Randy Tjong-A-Hung

08-04-2018

0

Verschrikkelijk!!!

NIBC is op het moment een zooitje en laten je als klant maar wachten. Feiten als aflopende ontbindende voorwaarden maakt ze niets uit. Is niet hun probleem krijg je als antwoord. Een hypotheek aanvraag duurt enkele weken en ze vragen de meest onzinnige documenten. Heb je het document aangeleverd beland je hele dossier weer onderop met een verwerkingstijd ban 3-4 dagen om vervolgens weer een document te moeten inleveren. Belachelijk!!

S

Sabrina

04-04-2018

1