Coop

4.1

Bestellen

3.9

Service

4.3

Prijs

4

Levering

41.7%

Zou hier weer kopen

Coop

Coop hoort misschien niet bij het rijtje meest bekende supermarkten in Nederland zoals Albert Heijn, Aldi of Jumbo, maar als het aan de keten ligt, komt daar natuurlijk gauw verandering in! De afgelopen jaren is het bedrijf aan een stille opmars bezig, maar waar staat deze supermarkt eigenlijk voor? Wat onderscheidt Coop van andere supermarkten? Lees reviews en ervaringen van mensen die al klant zijn bij deze supermarkt!


Over Coop

Coop werd al opgericht in 1891 en is daarmee ongeveer even oud als Albert Heijn. In de negentiende eeuw waren de onlusten onder fabrieksarbeiders overal ter wereld steeds meer toegenomen wat betreft lage lonen, hoge prijzen en slechte kwaliteit van levensmiddelen. Een van de vele initiatieven in dat kader was de oprichting van een winkeltje, waar levensmiddelen werden verkocht aan leden tegen redelijke prijzen: de Coöperatieve Verbruiksvereniging Werkmansbelang, opgericht op 30 juni 1891 in Arnhem. Later veranderde het bedrijf en ook de naam naar Co-op ’82 U.A. en in 1999 naar Coop Nederland U.A. om in 2001 te fuseren met groothandelscoöperatie Codis en dientengevolge CoopCodis te gaan heten. In 2010 werd het weer Coop Nederland U.A. Trots op hun lange geschiedenis werd het 125-jarig jubileum groots gevierd met een Coop in Concert in het Arnhemse Gelredome. Inmiddels is Coop weer groeiende; in 2015 opende de keten de 250e supermarktwinkel. 



Reclame-boodschap van Coop. 'Wij zijn niet uit op eigen voordeel, maar vooral op dat van jou', is dat waar?


Samenwerking en concurrentie

Zoals de naam al suggereert (coop staat natuurlijk voor ‘co-operatie’ - oftewel: samenwerking), is samenwerking nog altijd één van de peilers van het bedrijf. Zo maken ze dankbaar gebruik van klantenpanels en zijn er geldinzamelacties voor goede doelen of lokale verenigingen. Huismerken g’woon en budgetmerk Ok€ moeten ervoor zorgen dat klanten goedkoop uit zijn, of ‘goedcoop’ zoals Coop het zelf noemt.


Uit marktonderzoek van Nielsen, onder andere gepubliceerd in het NRC, wordt aan Coop een marktaandeel van 3,1% toegekend in 2016 ten opzichte van andere supermarktketens. Albert Heijn neemt hierin nog altijd het voortouw met 35,2%, gevolgd door Jumbo met 18,4%. Coop valt samen met onder meer de Spar, Plus, Dirk, Dekamarkt, Deen, Hoogvliet, Vomar, Nettorama, Sligro en Boni onder inkooporganisatie Superunie, dat goed is voor een marktaandeel van 29,1%. Daarnaast heeft Coop een aantal keer samengewerkt met Jumbo, onder andere bij (potentiële) overnames. Zo werd een aantal winkels van Super de Boer, overgenomen door Jumbo, doorverkocht aan Coop. 


Online boodschappen

Je kunt tegenwoordig ook online bestellen bij Coop, net als bij veel andere supermarkten tegenwoordig. Via de website selecteer je dan jouw Coop winkel, vult een virtueel boodschappenmandje met producten en kiest vervolgens voor bezorging in een filiaal van Coop of voor bezorging aan huis. Ze zeggen: voor 11 uur besteld is een eerstvolgend bezorg- op ophaalmoment de volgende dag. Vooraf niet heel duidelijk wanneer dat dan precies is, maar wellicht is dat variabel en afhankelijk van de besetlling en locatie. Na je bestelling worden de boodschappen op het afgesproken moment geleverd of klaargezet in de Coop-winkel van jouw keuze. Je kunt betalen per mobiele pin bij bezorgen of gewoon in de winkel als je voor ophalen hebt gekozen.


Heb jij wel eens iets besteld bij Coop? 

Of ben je gewoon klant bij een van hun supermarkten? Deel je ervaringen en laat een review achter op NederlandReview! Wij zijn benieuwd hoe jij de service, levering, klantvriendelijkheid, prijzen en bestelgemak beoordeelt!


Lees hier de ervaringen van klanten van Coop! Hoe beoordelen zij online bestellen? Zijn de prijzen echt laag? Lees en schrijf reviews!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (72)

Boodschappen online

De kortingen worden bij het bestellen op de site niet goed berekend. Wanneer je onderaan je bestelling kijkt, is de korting zó weinig (terwijl ik altijd alle aanbiedingen langs ga en hier gretig gebruik van maak), dat dat nooit kan kloppen. Zelf herberekenen heeft dit ook uitgewezen: Het verschil tussen de prijs op het besteloverzicht en de prijs zoals die zou moeten zijn, berekend met de genoemde korting, scheelde ruim €20,- Volgens de website was de korting slechts €3,48. Ik heb de klantenservice gebeld hoe dit kan. Zij zeggen dat het in de supermarkt bij de kassa in orde komt als alle boodschappen worden afgerekend, dus dat ik bij het leveren van de boodschappen de goede prijs zal krijgen. Het zal mij benieuwen. Maar feit blijft dat de site niet naar behoren werkt. Wees hier allemaal alert op. Korting is korting!

A

Anne

11-05-2023

0forum

prijzen kassasysteem kloppen 4x in 1 jaar niet

4e keer dit jaar dat schapprijzen lager zijn dan de prijzen volgens het kassa-systeem, het excuus: prijsjes veranderen is handwerk en het hoofdkantoor vergeet ze soms door te geven. Bij de 4e keer in 1 jaar bij 1 klant is het geen foutje, dan is het ronduit slecht en is dat geen excuus meer..., service zou hoger scoren wanneer ze meer mensen zouden hebben (hadden ze al niet genoeg in 2020) want de mensen zelf doen wel hun best.

F

F. Kuylman

28-11-2022

0forum

klacht over postnl service punt door coop oosterhout

vanochtend pakketjes verzonden bij coop oosterhout nb, gevraagd om de verzendbewijzen op papier af te drukken, mevr vergeet er 1 en heeft er 2 collega’s bijgeroepen om hem als nog uit te printen. maar er is niemand capabel genoeg om dat te regelen. degene die dat normaal doet was ziek en ze kregen via de telefoon niemand te pakken. erg slecht als je een service aanbied, maar er niemand goed over instrueert hoe het werkt. ja 1 persoon!? als mark rutte morgen wegvalt draait ook het land door. dus al bij al een slechte service

W

Wilco

05-10-2022

0forum

Daily Chef 3 vaks maaltijden

De 3 vaks maaltijden van Daily Chef worden met de dag duurder bij de COOP In vergelijking met de LIDL scheelt dat zo'n 2 euro per maaltijd met dezelfde 500 gram. En met veel produkten flikken ze het per week wel 20 tot 40 cent duurder te maken. Voor mij dus geen COOP meer, maar gewoon de LIDL. Vraag me af stel dat de prijzen zakken landelijk of de COOP mee gaat of de prijzen gewoon hoog houden, want zulke ratten zijn het wel.

A

Anita

22-09-2022

0forum

Aanbiedingen

Kom ik naar Coop Winsum (Frl) om inkopen te doen, na aanleiding van een aanbieding die overigens morgen de 28ste Augustus 2022 afloopt, voor de Rivella aanbieding, word ik geweigerd om mijn hoeveelheid die ik in de winkelwangetje had staan. Ik werd staande gehouden, door een nog al norse bedrijfsleider / eigenaar zekere heer Tolsma, ik mocht niet zoveel flessen meenemen, ik ben geen groothandel zei hij! want anders was hij a.s. Maandag al leeg, waarop ik antwoordde, kunt u misschien ook normaal praten / reageren, waarop hij zei, wie moet er hier normaal doen, wie doet er hier zo asociaal, waarop ik zei, nou ik neem ook mee voor mijn ouders, waarop hij zei, dat zal wel, waarop ik zei, zal ik ze even voor u bellen? nou dat hoefde niet. Ik had 2 keuzes, of de kar staan laten of grotendeels terug zetten, nou dacht ik, er staat geen hoeveelheid ik de folder van hoeveel je mee mag nemen. Bovendien ik nam voor mijn ouders mee, want mijn moeder is namelijk slecht ter been, maar daar had heer Tolsma had daar geen oren naar, want dat was bull shit wat ik zei, onder het mom van dat ik stond te liegen, man moet op cursus, hoe leer ik omgaan met mensen en hoe ze te benaderen! Maar geachte heer Tolsma, u laat wel mensen met bijvoorbeeld 5 kratten bier de deur uit gaan, dat mag wel! (hebben we met eigen ogen gezien!) U moet u ogen uit u hoofd schamen!

T

Terpstra

27-08-2022

0forum

groente & fruit & vlees

Een supermarktje in het dorp hebben is fijn. Coop in het dorp kent een teloorgang. groente en fruit is veelal slecht van kwaliteit. toch wordt er een stevige prijs voor gevraagd.geregeld tref ik producten aan die over de datum zijn, prijzen bij het schap die afwijken van de bon (recent aardbeien staat 2.99 bij het schap. Op de bon staat 3.49) het is raadzaam om je bon na te lopen. Ophet moment je een medewerker benaderd wordt daar wisselend mee omgegaan.een enkeling pakt verantwoordelijkheid hierin. Het zou goed zijn dat bedrijfsleiding dit serieus oppakt. voor zowel medewerkers en de consumenten uit het dorp. een mooie kans toch. ik ben benieuwd!

B

bas

04-07-2022

0forum

Hamburger

De slagerburgers zijn fantastisch! Zo hoort een hamburger te smaken ?

J

Johan Wijnja

16-03-2022

0forum

Opwaardeerkaart voor mobiel

De service bij Coop in Albergen is ver te zoeken. !!!!! Als je een telefoon opwaardeerkaart koopt en die niet werkt ben je je geld kwijt. Je belt er netjes heen en geeft aan wat het probleem is en dan moet je naar de winkel komen.en daar word je dan weggestuurd met het antwoord dat je contact op moet nemen met de KPN. Na de KPN gebeld te hebben moest ik de Coop weer terug bellen dat ze mij een nieuwe opwaardeerkaart moesten doen of anders mijn geld terug moesten geven. (KPN kon zien dat de opwaardeercode niet deed en dat er niets opgewaardeerd was en dat ik daar niet de dupe van mocht worden, maar dat ben ik nu dus wel. De medewerkster van de Coop zei letterlijk dat hun daar niets aan konden doen en dat ik de Kpn maar weer moest bellen en dat de Kpn anders maar naar hun moest bellen. Ik zei ik heb de kaart hier gekocht. Maar ze bleef maar zeggen dat ze niets kon doen. Dus KPN maar weer gebeld maar dat was niet de procedure . Coop moest dit netjes oplossen. Al met al een hoop tijd en frustratie en geld kwijt. Service van dit bedrijfi in alle wegen NIET te vinden!!!!! Coop is voor mij verleden tijd

M

Marianne

23-01-2022

0forum

Pakket versturen

Terwijl er in andere winkels zoals de jumbo en AH een servicebalie meteen pakketten verwerken etc doet deze Coop dat niet. Je wordt geacht achteraan in de rij aan te sluiten. Dit ging nota bene om een pakket wat reeds online al betaald was. Deze service vind ik slecht, voor mij een reden om hier niet meer te komen.

R

Ruud

10-01-2022

0forum

Bloemen was de bedoeling

Coop Oostvoorne.Wat een .......winkel.Dat mag geen bloemen planten verkoop genoemd worden wat een oude zooi daar.alles door elkaar binnen buiten planten kerst enz. Stel geen vraag aan een dame want daar is geen tijd voor.sorry Mevrouw ik moet naar achteren heb bespreking.Nou hoop dat het met je baas was dan kan je gelijk melden dat Coop Oostvoorne weer een klant minder heeft

A

Amy

31-12-2021

0forum

15-12-2021

Thuis met herseninfarct. Enige winkel die bereid was ondanks drukte de hoogstnodige boodschappen aan huis te brengen! Medewerkster kwam per direct op de fiets bezorgen! Applaus!!!

C

C. Kouwenberg

15-12-2021

0forum

Te duur

Waardeloze service. Nemen gewoon biertjes terug omdat ik met m'n zoon aan de kassa sta. Heb gewoon legitematie laten zien maar m'n zoon is nog maar 16 en ze zeggen dat ze niet weten of ik het bier aan m'n zoon geef!! Wat een bullshit gezeik. Als ik zeg van natuurlijk geef ik hem geen alcohol geloven ze me niet eens. Had nog een paar kleine boodschappen op de band liggen en alles afgerekend met pin. Laat het bonnetje maar zitten. Door dat ik met stomheid verbaasd sta na te denken en er niet eens bij stil stond wat het bedrag was heb ik gewoon gepint en had nooit verwacht dat ze me wel heeft laten betalen voor de biertjes die ze achtergehouden had. Zie ik naderhand op de raboapp dat ze die er wel bij heeft geteld want die kosten waren 24 euro voor 3x ijsbergsla en 2x kip gamba en 1x slagroom chokolade bollen . Wat een waardeloze tent die coop in haaften!!dieven zijn het!!

M

Marcel

03-11-2021

0forum

Keukenrol

Keukenrol van gwoon is bij koop 1.99 Dezelfde keukenrol is bij nettorama 0.99. 1 euro duurder voor een zelfde product en zelfde merk. Zo zijn er meerdere producten die twee keer zo duur zijn. Ik was er erg van geschrokken.

J

JM Schrik

06-10-2021

0forum

Pampers

Online een bestelling geplaatst op vrijdag. Eerst mogelijke bezorgdatum was de dinsdag erop. Prima, akkoord gegaan. Een factuur ontvangen op de email. Eenmaal dinsdag aan de deur met onze bestelling, moesten we het dubbele betalen als we de producten wilden hebben, het was niet meer mogelijk om voor op vrijdag bestelde prijs te kopen. Waarom bieden jullie een product en prijs aan als je het niet voor de vermelde prijs kunt leveren? Jongeman aan de klantenservice nog doodleuk 'had u maar eerder moeten bestellen', Man Man man wat een falers.. nooit meer!

F

fatih

31-08-2021

0forum

Div boodschappen laten bezorgen

Wij zullen nooit meer online bestellen en bezorgen later bezorgen door coop. Bij levering waren de boodschappen bijna 2x zo duur. Wij hadden een bestelling met bijna alleen maar 1+1 gratis producten o.a. drinken en wasmiddel. Op een zondag besteld en de vrijdag er op laten bezorgen geen probleem zou je denken. Factuur in de mail met de kosten. Maar ja dan komt de bezorger aan de deur en dan moet je even grof weg 75 euro meer betalen. Nou ja dat doe je dan maar die arme gozer laat je ook niet al dat spul weer mee naar de auto sjouwen. We nemen wel even contact op met coop. Dat was snel en lekker duidelijk. Het waren biedingen die week en de week er op van levering niet meer en ja... je hebt ook al betaald en afgenomen dus... vette pech! Nou bedankt coop :) eens en nooit meer albert hein zal blij zijn.

D

Dion kuiper

21-08-2021

0forum

Geen.

Ik wilde samen met mijn kleindochter een boodschap doen bij Coöp aan de Meeuwerderweg in Groningen. Mijn kleindochter is gehandicapt en zit in een wandelwagen. Omdat mij het niet lukt om met de ene hand een wandelwagen te duwen en met de andere hand mij een winkelmandje achter mij aan te trekken, heb ik het winkelmandje achterwege gelaten. Dit heeft ook te maken met eerdere ervaringen in deze winkel, het is er klein en smal het is nagenoeg onmogelijk om met een wandelwagen en een winkelmandje door de gangpaden te manoeuvreren, ik heb het geprobeerd. Ik werd door een van de medewerkers aangesproken dat ik geen winkelmandje had, ik probeerde de situatie uit te leggen, maar kreeg totaal geen begrip. Mijn voorstel om het winkelpand dan maar te verlaten, leek haar ook het beste! Over service gesproken, welke service?! Voor mij geen Coop meer.

R

Reina Weima

18-08-2021

0forum

Online boodschappen

Online boodschappen gedaan voor een totaal bedrag van 49 euro. De boodschappen kunnen pas dinsdag bezorgd worden, dus de week erna. Prijs veranderd niet, dus ga akkoord. De boodschappen worden bezorgd en blijken opeens 17 euro duurder te zijn. De bezorger weet het het niet en zegt dat ik kan bellen. De boodschappen betaald en ga daarna bellen. De medewerker zegt mij, dat waren de aanbiedingen van vorige week, en u hebt betaald dus geaccepteerd. Ik kan de bezorger hier toch niet mee opzadelen? Als de boodschappen niet eerder bezorgd kunnen worden zullen de prijzen ook online aangepast moeten worden. Wat een slechte service, voor mij geen Online boodschappen van de coop meer.

I

I

17-08-2021

0forum

Shoarma

Shoarma ruikt en smaakt naar poep. Niet tevreden

T

Thijs s

13-08-2021

1forum

Rode peper

Vandaag een rode peper gekocht bij Coop. Verpakt in een plastic bakje! ☹️Niet meer van deze tijd en nergens voor nodig. Zou fijn zijn als dit soort onnodige verpakkingen uit het assortiment gingen!

M

Marjon Bergsma

01-07-2021

0forum

pizza,s

Twee pizza,s gekocht. Inde reclame. VERS in de reclame. Een teleurstelling. Een product zonder enige smaak of reuk. Dat men dit verkoopt.

J

J.van der Steenhoven

16-06-2021

0forum