FENOR

5.8

Bestellen

3.9

Service

5.7

Prijs

5.2

Levering

36.6%

Zou hier weer kopen

FENOR

Iedereen gebruikt in huis wel iets van stroom, gas of energie. Jezelf aansluiten bij een energiemaatschappij is dus van belang. Omdat je energierekening vaak één van de grootste vaste lasten is wil je natuurlijk wel de beste en goedkoopste optie. Wie weet is FENOR dat wel. Maar hoe betrouwbaar zal deze energieleverancier nou echt zijn? Zul je geen vervelende verrassingen krijgen op je jaarrekening? Zal het moeilijk zijn om over te stappen naar FENOR als je al bij een andere energiemaatschappij zit? En wat voor een klantenservice kun je nou eigenlijk echt van FENOR verwachten als je wat hulp of advies van een professional nodig hebt? Alleen mensen die hun stroom al bij FENOR vandaan halen kunnen je hier wat over vertellen. Lees de eerlijke reviews die ze hier op NederlandReview hebben geplaatst om een indruk van dit energiebedrijf te krijgen. Hun beoordelingen, ervaringen, meningen en cijfers kunnen je laten zien hoe FENOR werkelijk in elkaar sreekt.


Over FENOR

FENOR is een energiebedrijf dat groene energie aanbiedt. Op hun website beloven ze scherpe tarieven. Ze geven geen bonussen omdat ze vinden dat je die dan in principe zelf betaalt via je energierekening. Wat ze willen is jou gewoon een eerlijke en scherpe prijs bieden. Dit is, volgens hen, niet alleen zo bij aanvang van een contract. Ook bij een verlening kun je hiervan op aan. Stroom is immers gewoon stroom en gas alleen maar gas. Je kunt bij ze terecht voor twee verschillende diensten. Er is Standaard Groen en Maximaal Groen. Op hun website kun je een goed overzicht zien van wat je voor verschillende diensten betaalt. In het overzicht staan de vaste leveringskosten, vermindering energiebelasting, daltarieven, netbeheerkosten, normaal tarief, enzovoort. Aan het eind zie je dan hoeveel je in sotaal aan stroom en gas betaalt. Je kunt deze kosten per jaar bekijken of, als er momenteel lage energiekosten zijn, die voor 3 jaar vastzetten.




Diensten van FENOR

Je kunt op hun website heel makkelijk overstappen. Op de homepage zie je al de vier verschillende opties waar je uit kunt kiezen. Ze zijn uit te klappen zodat je naast elkaar kunt zien waar de verschillen in kosten vandaan komen. Ook kun je berekenen hoeveel jij kwijt zult zijn. Voer hiervoor je postcode, huisnummer en energieverbruik in. Weet je je energieverbruik niet? Geen probleem. Ze kunnen je dan helpen je verbruik te schatten. Ook is er een speciale FENOR klantenservice die je kan helpen bij het afsluiten van je abonnement maar ook tijdens de looptijd altijd voor je klaarstaat.


Klachten, omplimenten en Tips voor FENOR

Ben jij al aangesloten bij FENOR of dat in het verleden geweest? In beide gevallen zijn wij heel nieuwsgierig naar jouw ervaring met FENOR. Hoe makkelijk was het om over te stappen naar dit energiebedrijf? Bieden ze nou echt de scherpe prijzen voor stroom die ze beweren? Kon je op hun website makkelijk het verschil tussen de opties zien? En wat voor een klantenservice verleende FENOR je toen je ze nodig had? Schrijf je eigen FENOR review en laat ons weten wat jouw mening over deze energieleverancier is.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (41)

gas/stroom Fenor

alles ok tot het moment van faillisement; de site was op 1 dag verdwenen en Fenor is verdwenen; curator Yspeert geeft ook niet thuis; telefonisch onbereikbaar en op mail word niet gereageerd; over op budgetenergie met acceptabele gasprijs, elektra word een slaatje uit geslagen maar nog steeds geen afrekening fenor; gelukkig 2 maanden voorschot kunnen terugboeken en dan nog teveel betaald zal ik wel kwijt zijn......wantYspeert word betaald uit de failliete boedel........maar mijn mentaliteit gaat ook veranderen

M

M.Caanen

14-01-2022

1

Faillissement

Erg fijn dit faillissement! Leg de rekening maar bij de klant neer. Nieuw contract aangegaan bij budget energie ruimschoots voor het faillissement van Fenor, maar vanwege de bevriezing (de zogenaamde "vensterperiode") kan ik niet overstappen. Nee,... Er moet eerst een nieuwe energieleverancier toegewezen worden, met een nieuwe opzegtermijn en nieuwe (lees; zeer waarschijnlijk 150% hogere) energiekosten. Gevolg: dubbele energiekosten over de maand januari 2022 en zeer waarschijnlijk het teveel betaalde bedrag aan Fenor over een jaar kwijt. Geraamde schade; kleine 500 euro. Curator Yspeert geeft geen thuis natuurlijk (telefonisch of via mail) bestuurder doet maar gewoon zijn ding en heeft zijn geld wel en ik een kleine 500 euro lichter in januari. Goed geregeld allemaal! Fijne feestdagen ook...

H

H. Post

27-12-2021

0

Stroom 2-jarig (2020)

Contracten zeggen niets, stelletje minkukels , NOOIT kiezen voor deze sukkels

W

Walter Coenen

17-12-2021

0

Energie

Na 3 jarig contract weer een zeer voordelig 3 jarig contract af kunnen sluiten

C

Cecilia van der Grient

12-10-2021

0

Stroom 2-jarig

Prima partij die mij al een meervoud van jaren het goedkoopste (langlopende) energiecontract biedt. De stroom is (net als bij elke andere partij) hetzelfde, overstap van Nuon naar FENOR ging vlekkeloos (in 2019). Bestelling via pricewise en is toen prima verlopen. De service afdeling is langzaam, maar geeft uiteindelijk antwoord (in mijn geval verandering van incasso rekening). Elke maand per email een duidelijk overzicht van het verbruik (ook tegenover het voorschot bedrag), via de website bieden ze nog wat meer "tools", maar die gebruik ik niet (en kan ik dus ook geen mening over geven)... Vanuit mij een aanrader vanuit prijs/kwaliteit.

M

M. van Engelen

10-10-2021

1

Energie

Zolang je geen service nodig hebt gaat het goed. Echter staat men niet in voor wat de verkopers namens FENOR afspreken. Zo kan je opgezadeld worden met ander tarieven of voorwaarden. Reageren op een brief deed men in mijn geval niet, pas na een half jaar of met leugens. Alvorens krijg je te maken met energiestanden die niet doorkwamen, foutive facturen en een klantenservice die je niet helpt. Het issue wat zo simpel... Mijn klantnummer was dubbel gebruikt in de database. Twee jaar ellende gehad, met verkeerde facturen, niet kunnen inzien van je gebruik en ga zo maar door. Toen ik tegen het zoveelste probleem aanliep en zelfs een video stuurde was het niet op te lossen volgens jullie. Moest maar opzeggen. Dat gedaan een boete gehad... Hier was ik het niet mee eens en bedrijf in gebreken gesteld. Betaling keurig middels een aangetekende brief betwist waarna Fenor melding dreigde te maken bij de gemeente van betalingsproblemen. Het bleek zelfs nodig aangifte te doen tegen dit bedrijf. Opgelicht door dit bedrijf voor 150 euro + kosten (ongeveer 80 euro). Bij de geschillencommissie doodleuk aangeven dat de verbruiksmanager en het doorgeven van meterstanden niet bij de diensten horen... Zet dat dan ook even trots op jullie website! Ik zou klanten afraden klant bij jullie te worden! Vraag eerst goed na wat bij de diensten zit die je van Fenor geleverd krijgt...

R

Ron Meerbeek

10-08-2021

1

gas/licht

Enkele weken geleden wilde ik bij Fenor een 1-jarig contract afsluiten maar heb me bedacht voor het contract daadwerkelijk inging. Ik was echter net 24 uur te laat, ipv 14 dagen heb ik op de 15e dag gereageerd. En ook al had Fenor nog niets in gang gezet en zou het contract pas 3 weken later ingaan, men vond toch dat ik dan de boete van 100 euro moest betalen. Volgens mij is deze boete meer bedoeld voor mensen die voor het einde van het contract opstappen, niet als de energielevering nog niet eens is ingegaan. Mijn vraag om hier dan ook van af te zien werd beantwoord met een factuur van 100 euro... voor inderdaad: geen levering en het nog niet eens in gang te hebben gezet van een contract. Ja, misschien mag het maar beschamend is het ook als het contract nog niet is ingegaan.

V

vanger

02-06-2021

1

Energie en gas

Begin dit jaar overgestapt op fenor en had mijn voorschot bedrag aangegeven wat k al jaren betaal bij andere leveranciers. Mijn verbruik is nooit hoger maar zij blijven een forse bedrag elke maand afschrijven. Ik bel hier elke maand over terug zij bevestigen per mail dat het verlaagd gaat worden per eerste rekening maar elke maand zie ik dat dat niet gebeurt!!! Belde zojuist en krijg ik te horen dat de systemen uitgevallen zijn en dat ik binnen vijf dagen wel gebeld ga worden !!! Jezus wat een ellende bedrijf. Ga nooit meer bij dit bedrijf aanmelden! Nu ik de reviews lees van anderen over de eind afrekening maak k mij zorgen... ik begin te denken dat ze gewoon mensen oplichten heel erg slecht dit! Nooit meer fenor voor mij

R

Rita

29-04-2021

1

Energie

Ik ben al een tijdje bij Genot aangesloten. En geen klachten, maar nu er terug betaald moet worden. Ben ik nog steeds aan het wachten op een afrekening. Saillant detail is dat er wel verrekend kan worden, maar dat gaat snel he? Hier over gebeld en ja dan word je 2 x doorverbonden, maar eerst moet je nog even wachten natuurlijk, want het is altijd druk. Dus nee, ik zal mijn contract niet verlengen. Want dit is niet zoals het hoort te gaan, bij Greenchoice heb ik dat probleem niet gehad en bij Eneco ook niet, dus we gaan even heroriënteren. Ook op Facebook regent het klachten over de terugbetaling die maar niet word gedaan. Het is nu woensdag en hier maandag over gebeld, maar ik moest niet verwachten dat het woensdag al gestort zou worden. Nee hoor, ik vermoed dat het er vrijdag nog niet is en dat het weer verrekend word? Dus dan hoef je niks terug te betalen toch?

W

Wim Sylvester

24-03-2021

1

elektriciteit

Administratief gezien een drama, vooral het tegoed van de jaarafrekening laat op zich wachten. Portaal werkt niet altijd. Onduidelijke nota's. Enige proces dat goed verloopt is bestellen en afschrijven. Ik zit mijn contract uit, maar geloof niet dat ik nog met ze in zee zal gaan. Bij mijn vorige leverancier was dat allemaal een stuk beter geregeld.

S

Simon

17-03-2021

3

Energie

Wij hebben begin februari de eindafrekening ontvangen en verwachten een fors bedrag terug. De uiterlijke betaaldatum zou 5 maart jl. zijn. Helaas hebben wij nog steeds geen betaling ontvangen en wordt op onze berichten per e-mail niet gereageerd. Voor ons nooit meer Fenor!

D

Danny Paalvast

09-03-2021

1

afhandeling jaarrekening

ik krijg een bedrag terug van €700, betaal maandelijkse voor de zekerheid altijd meer. 2 februari eindfactuur, afrekening op datum 5 maart, ruim 1 maand later?! meerder keren gebeld vanaf 2 maart omdat ik het geld nodig heb, elke keer wordt er gezegd, ja ik zie in de computer staan dat de betaling is gedaan naar de bank, zou vandaag gestort moeten zijn of ja de betaling staat klaar in de computer wordt vandaag uitgevoerd u begrijpt het al, wordt gewoon niet gestort, dan lieg je als je zeg dat de betaling gedaan is. heel slecht als je een betrouwbaar bedrijf wilt zijn. voor de rest heb ik met aanmelden geen problemen gehad maar dit is wel heel slecht als je met iemand zijn geld loopt te kloten.

O

ontevreden klant

09-03-2021

1

Gas & elektra

Scherpe tarieven, maar uitbetaling eindafrekening laat op zich wachten. Iedere andere leverancier verrekent dit binnen een week, maar Fenor stuurt de eindafrekening 5-6 weken na einde contract en stelt dan een terugbetalingstermijn van nog eens 5-6 weken. Inmiddels is ook die deadline verlopen en heb ik nog steeds geen geld terug. Schandalig.

D

DV

09-03-2021

1

energie

Fenor heeft zelf wat cijfertjes bij elkaar bedacht aangezien ze niets ontvangen hebben, terwijl alle meterstanden via mail(plus foto) gewoon zijn doorgegeven. Komt op een bedrag van eur 530 bij betalen uit, terwijl het hooguit eur200 is. verwacht het geld binnen 14 dagen op rekening. tientallen telefoontjes en mail verder en eindelijk iemand die 'het op gaat pakken' aangezien het toch Fenors fout is. toch krijg ik een dreigbrief met einde levering en incassokosten.... Fenor moet eens leren communiceren met een klant ipv te negeren, dreigen.

B

Berrie Ruitenberg

05-03-2021

0

Groene energie, teruggave te veel betaald voorschot

Voor de goede orde dit gaat over te veel betaald voorschot op energie. De geautomatiseerde eindafrekening laat erg lang op zich wachten. Na 5 weken contact opgenomen en prompt dezelfde middag ligt hij er ineens. Daarin nemen ze ook nog eens 4 weken betaaltermijn, dit is nog steeds een geautomatiseerd systeem. Waar andere energieleveranciers dit in een paar dagen doen, doet Fenor er 2,5 maand over. Ik ben benieuwd naar de snelheid van afhandeling als er nog een bedrag verschuldigd was. Ik verwacht niet dat dit dan zo lang geduurd zou hebben.

G

Geert Cruijssen

02-03-2021

1

energie

Het contract en de communicatie met Fenor verloopt vrij soepel. De tweemaandelijkse rapportage over het verbruik is handig. Een foutje met een dubbele nota uit eigener beweging door Fenor netjes opgelost.

V

Victor de Haan

02-03-2021

1

Afrekening

Hoi, elk jaar kies ik een energiecontract voor 1 jaar met vast tarief, als je dit doet kom je eigenlijk bijna elk jaar bij een andere maatschappij uit, immers dan krijg je een startbonus, blijf je bij je huidige dan ontvang je die niet.!! Zodoende 2020 tot 26 Jan 2021 voor het eerst bij fenor uitgekomen, ik zou binnen 6 weken een afrekening krijgen dus nu over max 2 weken als ze niet liegen over de max 6 weken die ze beloofd hebben, op email wordt niet gereageerd?? uit mijn app en de energierspporten blijkt dat ik veel minder heb verbruikt dan opgegeven heb vooraf! Ik verwacht een forse teruggaaf, moet ik mij zorgen dat ik mijn teruggaaf wel krijg? Ik heb keurig jaar voorschottermijnen betaald. Zou fenor aub zsm mij de afrekening willen doen toekomen? Ben overigens overgestapt en betaal nu 60 euro per maand minder, dan weet je wat ik nog van fenor zou moeten krijgen ....

W

W.E.

01-03-2021

1

FENOR energielevering contract

Bij de overgang naar een andere leverancier werd er een € 100,- extra gefactureerd onder de post Verrekeningen Opzegvergoeding. Ik had zelf niet opgezegd, maar m'n nieuwe leverancier was 3 weken te vroeg opgestart. Er viel niet te praten met de klantenservice, dit was mijn fout en dit was dan de consequentie. Natuurlijk ga ik NOOIT weer in zee met FENOR.

J

J. de Vries

23-02-2021

1

Zeer slecht behandeld

Wat een bedrijf. 1 jaar contract afgesloten dus 12 termijnen. Er worden 13 termijnen geincasseerd. Eindnota januari teveel betaald ca. 390,-- terug betaling zal volgen op 27 mei volgens Fenor. Zie onderstaand bericht wat overigens bijna 1 maand heeft geduurt om een antwoord te krijgen. Beste mevrouw Boetzkes, Hartelijk dank voor u bericht. Wij hebben de melding toen nog niet ontvangen van u nieuwe leverancier. De factuur voor januari hebben wij al op 20 december verstuurd en op 27 december geincaseerd. Daarom is er 13 maanden geincaseerd.. Inmiddels heeft de de eindnota van ons ontvangen u ontvangt het bedrag uiterlijk op de vervaldatum 27/05/2021 van de eindnota op u rekening gestort. Hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wensen u nog een fijne dag. Met vriendelijke groet, S. Dijkstra FENOR Energie

M

Mieke Boetzkes

19-02-2021

3

Gas & elektra

Punt1: Digitale verbruiksgegevens is die van 25 jaar terug, het begin van het internettijdperk. Drama dus! Punt2: Eindfactuur zo onoverzichtelijk, valt niet doorheen te komen. Punt3: Krijg 1000 euro te veel aan voorschotten terug en inderdaad net als de rest van de klanten waarschijnlijk gestort op de laatste dag van de vervaldatum, nu al 7 weken en volgende week dus de vervaldatum. Nog nooit zo door een energiebedrijf als melkkoe gebruikt. Voor mij Fenor nooit meer!

S

Sander

19-02-2021

1