ENGIE Energie
Alle reviewsENGIE Energie
Alle reviews (197)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Gas en elektriciteit
Engie betaalt niet (volledig) terug.
Neem de reviews van Engie NIET serieus. Slechte ervaringen worden niet gedeeld! Ik heb dat zelf aan den lijve ondervonden.
Wat was het geval. Voordat ik klant kon worden van Engie moest ik een borgsom van €400,00 betalen. Die mogelijkheid heeft Engie op basis van hun Algemene Voorwaarden, AV artikel 15. Dat ik borg betaald had, zag ik na een jaar niet terug op de eindafrekening. Gelukkig was ik de borgsom niet vergeten en heb deze bij hen teruggevraagd, met inbegrip van de rente. Pas na enkele weken ontving ik de borgsom terug, ZONDER rente. Nadat ik via mail Engie er op wees dat zij rente over de borgsom behoren te betalen en hen er nota bene op moest wijzen dat zij dat op grond van hun eigen AV artikel 15.4 aan hun klanten verplicht zijn, ontving ik slechts een mail retour dat zij nooit !! rente over betaalde borg uitkeren. Nu gaat het mij niet om het geringe bedrag aan rente, maar de inhalerigheid van Engie, dat over de ruggen van de klant. Vele kleine bedragen wordt voor hen uiteindelijk een aardige som aan onterechte extra inkomsten. We wachten maar af wanneer ook Engie haar energieprijzen tot onder het prijsplafond gaat verlagen. Alles boven het prijsplafond betalen wij immers, indirect als belastingbetaler of direct bij overschrijding van de gestelde verbruikslimieten.Hallo Paul,
Dank je wel voor het delen van jouw review. Allereerst excuses voor onze late reactie hierop.
Het klopt inderdaad dat wij geen rente uitbetalen over dit soort bedragen. Hier kan ik helaas niets aan veranderen.
Inmiddels ligt de prijs voor een vast contract onder het prijsplafond. Voor de variabele contracten die per 1 juli wijzigen helaas nog niet. Al zijn ze al wel een stuk gedaald ten opzichte van 1 januari. Dat ze nog boven het prijsplafond liggen, komt doordat deze energie tijdig ingekocht moet worden wegens de communicatieplicht hierover. Wij zijn namelijk verplicht om onze klanten uiterlijk vier weken van tevoren te informeren over de nieuwe tarieven.
Mocht je onze hulp nog nodig hebben dan mag je een e-mail sturen naar socialmedia.nl@engie.com
Ik wens je een fijne dag.
Lisa - ENGIE WebcareBen al 30 jaar klant bij Engie.
Ik ben 30 jaar klant bij Engie maar sinds rekening oktober alles goed nog contract tot 31 oktober 2023 .
En ja hoor daar begint het ik betaal altijd via acceptgiro , en in november stopte dat omdat er storing was bij Engie en mijn hele overzicht bij mijn betalingen in de app 1 grote zooi 8 oktober gewoon mijn termijn betaald, en ja hoor ik betaal € 360,- per maand en dat heb altijd hoog betaald. want ik betaal liever teveel dan te weinig met een dikke verrekening als ik moet betalen. Maar ik kreeg in mijn app dat ik okt 10-11-2022 6 x termijn bedrag van 360,- wat ik moest betalen jaarrekening € 1438,- terug € 67,-2x terug € 190,- En december 8 x € 360,- betalen.
En wel 10 x keer gebeld gechat . Wat zeggen ze ja mevrouw we kennen het probleem wij hebben storing in termijn check Factuurnummers en saldo's...
Ben nu 4 maand verder en nog steeds niet opgelost maar wel betaald via acceptgiro mijn hele leven dat ik bij hun ben november via overschrijving via medewerker volgens haar voorschriften toen weer acceptgiro.
toen zeggen ze dat ik geen acceptgiro meer kreeg ging het via overschrijving krijg ik weer acceptgiro eind van de rit nog steed het hetzelfde probleem want medewerkers kunnen niet zien dat het betaald is.
ik zou rond de 2000 euro weer krijgen omdat ik zoveel betaal ben benieuwd want dat komt ook niet meer in zicht dat komt dat ze bezig zijn met jaarafrekening bezig zijn klopt niet die krijg ik pas 24 april 2023.
Maar ik betaal Januari 2023 ook via acceptgiro komt ook niet in zicht ,
en ja hoor ik betaal nog iets met acceptgiro voor andere bedrijf, dat bedrag was ook minder ik had toen perongeluk een rekening nummer ingedrukt en ja hoor dat komt inzicht dat ik te weinig had betaald terwijl dat nummer onder betalingskenmerk van de andere bedrijf zien het niet eens en storten het bedrag niet terug...
Ze zijn super slecht bereikbaar uren aan telefoon en de chat wachten en geen oplossing..
ZIJN ER MENSEN DIE OOK TEGEN DEZE GROTE STUIKELBLOK AANLOPEN, ZO JA WAT HEBBEN JULLIE ER TEGEN KUNNEN DOEN.Hallo,
Dank je wel voor het delen van jouw review.
Allereerst onze excuses voor de late reactie hierop. Wij hopen dat het probleem omtrent je betalingen inmiddels is opgelost. We vinden het erg vervelend om te lezen dat je hier zo vaak contact over hebt gehad.
Als wij toch nog iets voor je kunnen betekenen dan horen wij dit graag. Je mag dan je review + gegevens per e-mail sturen naar socialmedia.nl@engie.com
Voor nu wens ik je een mooie dag.
Lisa - ENGIE WebcareGoedemiddag
Het is 1 december en nog geen 190 euro O ja en de nieuwe overeenkomst is ook veel te hoog bij jullie moet ik 407 gaan betalen, gelukkig werd ik gisteren op gebeld door een andere maatschappij daar ga ik 189 betalen wel een verschil.. jammer maar ik ga weggas en licht contract
Zeer slecht. Uitbetaling energiekorting veel te laat . Pas in december waarschijnlijk?
Stroom en gas
Gas/stroom
Ze heeft de maandelijkse voorschot drie keer verdubbeld, termijnbedrag verhoogd van € 146,- naar € 421,-. Na een lange discussie hebben het naar €.378,-.
Wij hebben vast contract tot maart 2023, in het contact ook vast bedrag genoteerd van €.146,-. De verhoging is een schatting van Engie dus heeft niets te maken met ons maandelijks verbruik.
Ik heb meerdere malen gebeld en uitgelegd dat ik niet eens ben met hun beslissing, alsnog willen ze dit niet corrigeren.
Hun schatting heeft niet te maken met ons maandelijks verbruik, maar heeft met winter periode te maken, ze hebben ook voorstel (u kunt alvast een bedrag betalen als voorschot van €1000) en bij eind rekening wordt berekend.
Niet intrappenEnergie contract
Ik heb recent mijn energiecontract bij ENGIE verlengd. In deze crisistijd was ENGIE de enige energieleverancier die nog aan durfde te bieden. En met groene stroom! Ondanks de aanzienlijke prijsverhoging t.o.v. mijn vorige 3-kjarig contract toch erg blij met mijn nieuwe energiecontract. Hopelijk worden de prijzen weer gauw lager (hoewel ik met daar wel ernstig zorgen over maak).
Stroom en gas
Redelijke prijs voor vaste tarieven t.o.v. andere aanbieders en een gevestigd bedrijf, geen eendags vlieg met lok prijzen.
Contract
Super slechte klanten service. Probeer engie al superlang te contacteren en elke keer krijg ik weer te horen dat het “te druk” is en vervolgens wordt er gewoon afgelegd. Ik heb dringende vragen maar kan niemand nooit contacteren. Vreselijk.
Contract verlengd
1 jaar verlengt
Gas en licht
Correcte afhandeling en een betrouwbare leverancier.
Gas en energie
Altijd goede service met welke vraag je ook komt ik ben zeer tevreden
1 jarig contract
1 jarig contract afgesloten, advies en service prima, terwijl normaal een 3 jarig contract afgesloten zou worden. Redenen zijn bekend nl de (te) hoge gasprijs van dit moment. Hopelijk gaat deze in de loop van dit jaar omlaag en krijgen wij in de loop, Ter vervanging van het huidige contract, een vernieuwd en beter aanbod. Dat zou prachtig zijn!
levering (verlening) contract voor energie
Geen Kanttekeningen
Energie
Wat een bedrijf! Energie wordt wat duurder: graaien maar! Geen rekening houden met individu...maximaal profiteren van de prijsstijging!
Starre organisatie en uitbuiters
Ik moest in december een nieuw contract afsluiten en heb dit voor 1 jaar bij Engie gedaan. Daar heb ik inmiddels veel spijt van. Nog voor ingang van het contract heb ik Engie via hun whatsapp gevraagd dit contract op naam van mijn vrouw te zetten. Hierop kreeg ik geen antwoord. Een aantal dagen later heb ik gebeld, maar werd ik afgescheept, als ik dat wilde moest ik een nieuw 3-jarig contract afsluiten. Hoezo? Na een maand nog steeds geen reactie op whatsapp, dus opnieuw gestuurd. Ze waren mijn eerste bericht kwijt, of ik het opnieuw wilde sturen. Ook nu kreeg ik te horen dat het wettelijk niet mag om de contractpartij te wijzigen. Ik vraag mij af welke wet dat is. Ze blijven eisen dat ik dan een nieuw contract voor 3 jaar afsluit. Waar slaat dat op? Voor ingang van het contract heb ik gevraagd om aanpassing van de naam. Engie wil dit alleen doen als ik me dan voor 3 jaar vastleg. Naast de onbeschofte wijze van communiceren is dit toch pure uitbuiting.
1 jaar
Lastige tijden. De tijd zal uitwijzen of de nieuwe tarieven realistisch zijn. Voorlichting zou duidelijker kunnen denk ik.
Verlenging
Snel contact.
Duidelijke uitleg.
Rustig.
Luisteren.
Anderen bekeken ook

Ze zijn hip, ze zijn noodzakelijk, maar ze zijn ook een flinke investering. En je mag dan misschien wel groen zijn en milieubewust, maar niet gek. ...

In de zomer van 2019 was de hittegolf meer in het nieuws dan ooit tevoren. Door zulke extreme temperaturen wil jij uiteraard duurzamer gaan leven. ...

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

Groen, groener, groenst. Een mooie overtreffende trap, maar het is fijn als het ook nog eens betrouwbaar is, kwaliteit levert en waar m...
Goedemiddag,
Bedankt voor het delen van je review! . Wij blijven ons best doen om jouw enthousiasme te behouden!!!
Ik wens je voor nu nog een mooie dag toe!
Hartelijke groet,
Niesje - ENGIE webcare