Firefly

4.2

Bestellen

2.8

Service

4.3

Prijs

3.7

Levering

24.4%

Zou hier weer kopen

Firefly

Heb je ervaring en wil je die kwijt, of ben je op zoek naar reviews over dit bedrijf? In beide gevallen zit je op deze pagina goed, want hier staan recensies voor en door klanten. Voel je vrij om meningen en beoordelingen te lezen, delen of schrijven!

Auto huren

Je kunt er voor kiezen om de hele vakantie langs het zwembad te gaan liggen, maar je kunt er ook op uit trekken en de omgeving verkennen. Als je wat verder wilt kijken dan je benen volhouden, is het vaak handig als je vervoer kunt huren. Dit geeft meer vrijheid en je bent niet afhankelijk van bustijden. Leuk voor uitjes in de omgeving naar historische bezienswaardigheden, pretpark, zwembad, outdoor activiteit of dat prachtige natuurpark.

En we kiezen….

Het is fijn als het verhuurbedrijf een wagenpark heeft waar je als klant uit kunt kiezen. Kleine huurauto’s zijn leuk voor in de stad, maar met kleine kinderen is formaatje mini misschien niet heel praktisch. Je mist toch die achterdeuren als er eentje wagenziek is in het autozitje. Dan kun je misschien beter voor een economy klasse auto gaan. Nog steeds niet heel handig voor langere afstanden, maar wel lekker wendbaar, zuinig en prima voor kortere tripjes. Maar als er echt koffers mee moeten, zeker voor het hele gezin, zou je ook een compact klasse kunnen overwegen. Of als je echt wilt gaan touren, dan is een wagen uit de standaard of intermediate klasse wellicht de beste en meest comfortabele keuze. Dan kun je de bagage van iedereen tenminste normaal kwijt. Vaak zit daar ook airco, cruise control, navigatie en een achteruitrijcamera in. Wel zo prettig.



Firefly

Dit bedrijf is een internationaal autoverhuurbedrijf dat zich gericht heeft op de autoverhuur tijdens vakantiereizen. Ze zijn behalve in Nederland actief in onder andere Spanje, Frankrijk, Bulgarije, IJsland, Armenië, Griekenland, Kroatië, Roemenië, Montenegro, Servië, Italië, Malta, Verenigde Arabische Emiraten, Mexico en Cyprus. Naast de verhuur, bieden zij ook de mogelijkheid van een shuttle service tussen de verhuurlocatie en het vliegveld. Reserveringen worden vooraf geregeld via een persoonlijk account hun website. Ook wijzigingen en annuleringen kunnen via de website doorgegeven worden.

News travels fast

Heb jij ervaring met dit verhuurbedrijf? Geweldig! Zou je dan een review willen schrijven voor de reislustige consumenten na jou? Zij zijn namelijk erg benieuwd naar jouw mening en beoordeling. Hoe is het bevallen? Was alles goed gegaan met de online reservering? Is hun prijs zo discount als ze zelf beweren? Hoe zit het met hun betrouwbaarheid? Wat vond je van de auto die je gehuurd hebt? En wist je dat je door het schrijven van een recensie andere mensen helpt bij het maken van hun keuze voor een bedrijf? Dat zijn toch weer punten voor je karma! Bedankt en succes!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (41)

autoverhuur Firefly , bende oplichters !!!

Grote oplichters ! wegblijven daar !!! Firefly Valencia Airport Ik wou geen verzekering en heb dit ook duidelijk gezegd aan de balie. Achteraf blijkt dat ze toch 77,78 euro afboekten van mijn creditcard zogezegd voor een verzekering die ik niet gevraagd had. Bende afzetters !!! Bekijk ook de Google reviews dan stel je zelf vast hoeveel mensen ze al opgelicht hebben. Spijtig genoeg was ik vergeten hier eerst naar te kijken. Nooit meer Firefly !!! Die verdienen niets meer aan mij.

J

Johan

24-11-2023

0forum

Autohuur

Bij het ophalen van de auto krijg je allemaal vage informatie wasr geen touw aan vast te knopen is. Uitgelegd dat ik alles vooraf al betaald had inclusief extra verzekering. Verbolgens hebben ze ruim €220,- van de borg ingehouden voor extra verzekering. Als je de revieuws over dit bedtijf leest dan is dit svhering en inslag. Bewuste misleiding en oplichting.

H

Harold Kukken

26-10-2023

0forum

auto huur

Ivm met een probleem met pin code creditcard kon de borg niet worden betaald en werd de auto niet meegeven. Ondanks dat de borg op een andere manier betaald kon worden en het eigen risico volledig was afgekocht. Nu probeer ik al sinds 5 juli in contact te komen met firefly om een verklaring te krijgen dat de auto wel betaald is maar niet afgenomen. Telefonisch altijd in gesprek (min 25 pogingen) 2x gemaild en contactformulier gestuurd. Tot nu toe geen enkele reactie

E

Esther de Bruijn

14-07-2023

0forum

autohuur bij Firefly

OPLICHTING DOOR FIREFLY ALICANTE. Auto gehuurd via EasyTerra bij Firefly (Worry -Free ) , dus inclusief volledige verzekering voor €133. In Alicante lag het contract al klaar. De baliemederwerker zei dat er alleen een seniorentoeslag van €52 betaald moest worden. Dat was correct. Er stonden nog wat onduidelijke bedragen in, maar die zaten volgens de medewerker in de borg. Ik hoefde alleen nog te tekenen. Bij thuiskomst werd de borg snel teruggestort en de volgende dag werd tot mijn verbazing mijn creditcard belast voor €250. In de correspondentie met Firefly had ik volgens hen een verzekering gesloten en daarvoor getekend. Zij kunnen niets doen. In het contract wordt inderdaad over Super Cover gesproken, maar de verzekering van Easy Terra heet ook zo en de baliemedewerker heeft beslist niet over een verzekering gesproken. Ik lees nu in de reviews dat deze truc al jaren veelvuldig wordt toegepast. Onbegrijpelijk dat er nog maatschappijen met bedrijven als Firefly ( Hertz ) in zee gaan. Ook Easy Terra ( Auto europe) heeft na vele mailtjes (noodgedwongen in het engels ) niets voor me kunnen doen Huur nooit bij Firefly of Hertz en zeker niet in Spanje. !!!

A

Adri

06-04-2023

0forum

Auto gehuurd

Auto gehuurd bij Firefly malaga. Verzekering afgekocht. Bij terugkomst hebben ze nog een keer een bedrag in rekening gebracht (hoger dan de huur) waardoor we meer dan het dubbele hebben betaald. Dit zou een diefstalverzekering zijn. Extra bijzonder dat de kosten van deze verzekering pas na de vakantie in rekening werden gebracht terwijl je normaal voor alles vooraf moet betalen. Zijn telefonisch niet te bereiken evenals moeder bedrijf Hertz (Hertz zou de klachten afhandeling doen). Hertz meerdere malen gemaild maar geen reactie. Beide grote oplichters! Bizar dat dit soort praktijken mogelijk zijn.

L

Léon

14-09-2022

0forum

auto huur Malaga

Omdat je altijd op je hoede moet zijn als je een auto huurt (helaas) vroeg ik vooraf of ik de auto kon inleveren met een niet volle tank? was geen probleem zou achteraf verrekend worden.....ik heb de auto ingeleverd met meer dan de helft aan benzine. Nu krijg ik een afrekening van EUR 86,16 voor de benzine en een boete van EUR 25!!! In de Citroen C3 zit een 45 liter tank ....een liter benzine koste toen ronde EUR 1.80 en ik betaal EUR 2.60 .... dus wees gewaarschuwd en ik zal nooit meer een auto huren bij FIREFLY

R

Rob

02-06-2022

0forum

2 auto's op malaga airport

Prima auto's niets op aan te merken. Wel zijn we achteraf bestolen middels de creditcard. Op de ene auto werd 58 euro ingehouden en de andere 161! En dat terwijl we volledig verzekerd waren, eigen risico hadden afgekocht en de tankbonnen hadden overlegd bij terugbrengen. Ook geen enkele specificatie waarom de bedragen zijn afgeschreven. Pure diefstal. Men reageert ook nergens op. Schande!!

G

Gip van der meer

31-01-2022

0forum

autohuur firefly

Dit zijn in 1 woord OPLICHTERS!!! Je huurt goedkoop een auto. Als je de auto ophaalt zet de mederwerkster een paar kruisjes, brabbelt in het spaans waar je moet tekenen en that.s it. Er wordt geld op de creditcard geblokkeerd.Ze zeggen dat dit de verzekering is voor evt brandstof als je de auto niet vol terug inlevert. Eenmaal thuis wordt dit bedrag doodleuk van je rekening afgeschreven en blijkt dat de kruisjes die mederwerkster bij ophalen heeft gezet waren als accoord dat je volledige verzekering zou hebben afgesloten!!!! Je reinste oplichting dus en ook nog niks tegen te doen..want ja....JE HEBT ONDERTEKEND!!!!

J

jet

29-12-2021

0forum

AUTO HUREN

1 WOORD - ONBETROUWBAAR - HEBBEN 1 SLUWE MANIER OM JE VISAKAART TE MISBRUIKEN EN ZO JE GELD TE STELEN - NOOIT MEER - 0 STERREN IS HET ENIGE CORRECTE REVIEW

D

DE PELSMAEKER CHRISTINE

18-12-2020

0forum

Car hire Alicante

this company are thieves, They added recovery to my account which was close to the amount we paid for car hire, when I questioned it he actually told me thats what it was for ( the hire cost) and to ignore the recovery word, Why would I get recovery on their car when its less than a year old!!!! I believed him as that was the only amount showing so thought I was signing for the original fee paid!!! What an idiot I was. Do not fall for that, I should have checked the reviews on google as it is a common thing with them and thats why I am wanting everyone to know they will scam you. I cant fight it cos I signed it, thats how they get you...he blatently lied, it was late and I was tired so I believed him, who wouldnt?

M

Melanie Scott

19-11-2020

0forum

Huurauto

Auto zouden we om 10 uur ophalen, om half 12 nog steeds aan het wachten. De levering is nog trager dan dikke stront in een trechter

G

Gijs

12-08-2020

0forum

huurauto Alicante

Het klonk zo mooi: een auto huren bij EasyTerra voor €102,08/maand, inclusief schade- en diefstalverzekering, excl brandstof- en seniortoeslag. Ik heb uiteindelijk nog €404,45 + €326,91 (totaal €731,36) extra moeten betalen. Hoewel ik verzekerd was is mij een extra verzekering van €225,08 ex BTW opgelegd (dat betaal ik thuis voor een heel jaar WA verzekering!). Ook een bedrag €68,93 ex BTW als senior toeslag omdat ik 70+ oud ben. Mijn handtas was gestolen met daarin o.a. de autosleutels. Daarvoor werd mij een astronomisch bedrag van €250 berekend. Dat zit vermoedelijk in die €326,91, maar daarvan heb ik nooit een specificatie ontvangen. De contracten zijn zeer onoverzichtelijk en alleen in het Spaans gesteld; de bedragen staan in te kleine letters en afkortingen kriskras op het formulier. Klagen helpt niet: op emails krijg je geen antwoord. Uiteindelijk is een gedeeltelijk antwoord gekomen via EasyTerra, maar geen geld terug. We moesten halsoverkop met de allerlaatste vlucht terugvliegen uit Spanje vanwege de corona lockdown. Op enig begrip hoef je niet te rekenen.

J

jan

04-05-2020

0forum

huur wagen luchthaven alicante

Corrupt company! We asked no insurance because we have our own insurance. They told is this was ok. The prices on the paper are just indicative the tell. So we signed a paper and after the rental they charge our card for the insurance that we didn't want. We brought the car back filled completely to the airport, they controlled it at arrival. But after that they charge us for €33. Our family makes about 20 rentals a year in Alicante, but this is the last time with Firefly. Never had such a bad service!

S

Serge Verhaeghe

26-03-2020

0forum

huur wagen Firefly

Wagen gehuurd en volledige verzekering genomen. Bij afleveren document ontvangen dat alles ok was, nu 14 dagen na thuiskomst gaat er 297 euro af van mijn Visa card zogezegd voor een ongeval. Hoe kan ik hier iets aan doen?

M

marc dezutter

13-12-2019

0forum

Niet willen afgeven van verhuurde auto

Wat een gebrek een service bij Firefly Toulouse door medewerkster Emilie. Ze was niet bereid om te verifieren of mijn voornaam wel juist was. Dit had makkelijk gekund via de creditcard of mijn rijbewijs. De auto die gehuurd was werd niet afgegeven. Ze had niet eens een auto op voorraad toen ik Rentalcars hierover belde. Het heeft uren vertraging opgeleverd voordat ik een auto van een andere maatschappij kon boeken. Bij vorige boekingen waren er ook al problemen, zoals 1. het weglopen van personeel en vervolgens een half uur wegblijven en 2. het niet willen checken of de tank vol afgeleverd was en zeggen dat er waarschijnlijk niet afgetankt was en 3. een auto afgeven met de mededeling dat er niet op de achterbank gezeten konden, wegens een gebrek. Een andere auto was niet voorradig. Voor ons nooit meer Firefly!!

P

pippa

11-11-2019

0forum

22 oktober 2019

Voor de periode van 22 tot en met 25 oktober hadden wij met 4 personen een Renault Megane gehuurd. Op de ophaaldag bleek, dat ik een fout had gemaakt. De hoofdbestuurder, ikzelf, heb geen creditcard, een de creditcard van mijn moeder werd niet geaccepteerd. Begrijpelijk, ik had dit goed moeten lezen. Ook bleek de boeking niet op mijn voornaam te staan maar op mijn initialen en ik was te laat. De manier waarop deze dame, Emilie, dit verkondigde was zeer arrogant. Ze was helemaal niet bereid om mee te denken. Ik heb uiteindelijk zelf contact opgenomen met RentalCars waarbij ik de autoverhuur had geboekt. Deze fijne medewerker, Jean-Pierre, heeft toen een nieuwe auto geboekt. Een naamswijziging was niet meer mogelijk. Wij zouden een uur later om 16.15 uur deze auto kunnen ophalen. Een uur later staat loop ik nogmaals het kantoor binnen. Emelie geeft gelijk zeer arrogant en onbeschoft te kennen, dat wij de auto op zijn vroegst om 17.15 uur konden ophalen. Aangezien wij al een hele dag reizen erop hadden zitten, waren wij hierover nogal boos. Ik had tenslotte een emailbevestiging voor 16.15 uur en de auto stond naast het kantoor. De dames, Emelie en Yvette, waren geheel niet meer bereid om ons te helpen en stuurden ons het kantoor uit met de melding, dat ze ons geen auto meer gingen verhuren. Uiteindelijk zijn wij zonder auto vertrokken. Verhuurbedrijven in de omgeving hadden ook geen auto meer beschikbaar.

A

Angelique Chapel

03-11-2019

0forum

Nog nooit zo slecht behandeld

Vreselijke service ooit gekregen bij dit autohuur bedrijf! De vrouw achter de kassa was zo brutaal en gemeen. Ze is van zuid Amerikaanse afkomst. Ik vroeg haar als klant of ze even rustig wilde doen waarbij ze nog gefrustreerder antwoorde. Mijn man en kinderen waren in shock van haar. Ze heeft ons echt slecht behandeld deze vrouw zit niet op haar plek daar. En nooit meer bij firefly Barcelona huren. Dan maar extra betalen maar goede service krijgen.

A

Andrea Van Deer Laan

13-10-2019

0forum

14-07-2019

Hier een auto gereserveerd via internet. Je komt aan bij hun op Alicante en wordt dan echt verschrikkelijk bij je ........... genomen. Volgens internet zou ik ongeveer € 66,- moeten betalen uiteindelijk maar liefst € 331,- van mijn CC geincasseerd. Ik zou € 150,- retouir gestort krijgen echter tot heden 08-10-2019 nog niets gehoord of gezien. Zeer slechte maatschappij, ik ga hier never nooit meer een auto huren gewoonweg bedriegers meer kan ik er helaas niet van maken. Zijt gewaarschuwd Met vr groet Moes van Hoogstraten Overigens 2 jaar geleden was wel alles top, kan natuurlijk ook aan de dame liggen die je helpt aan balie.

M

M.A.J.van Hoogstraten

08-10-2019

0forum

Auto gehuurd

Aardige ontvangst maar je wordt genaaid waar je bij staat. Moest een verzekering nemen die ik al had. De auto ingeleverd met volle tank maar niet terug gekregen. 40 euro bijbetalen wegens vertraging vliegtuig. Je moet je creditcard afgeven en ze kunnen er af halen wat ze willen. Na 2 uur wachten op je auto wil je wel een keer weg en teken je in godsnaam maar omdat je anders nog niets hebt. Maar nooit meer....

A

Arie Poot

01-10-2019

0forum

26-9-2019 t/m 29-9-2019 Barcelona

Een auto gehuurd via Rentalcars bij Firefly. Enorm ingewikkelde toestand om de auto te halen en de papieren rond te krijgen. Vervolgens moet je zelf aangeven welke schades je allemaal ziet, hetgeen vrij lastig is bij een auto met veel schades en krassen en deuken. Bij inleveren werd er gezegd dat de kleine krasjes op de kunststof sierrand bij de linker koplamp er niet opzaten. Helaas was dat stukje net niet te zien op de foto die wij bij aanvang hadden genomen, maar ik waag te betwijfelen of die er op zaten. Wij hebben in ieder geval nergens tegenaan gereden. Maar deze minuscule schade viel nauwelijks op bij de krassen en deuken die wij wel aangekruist hadden. Een extra bedrag van 204 euro werd ons aangerekend. Waardeloos nooit meer!

B

Boudewijn Tideman

30-09-2019

0forum