NederlandReview

    Ervaringen Allianz verzekeringen

    Allianz heeft wereldwijd 85 miljoen klanten. 85 miljoen klanten waar ze erg blij mee zijn en welke ze ook serieus nemen. Allianz is een onderdeel van de Allianz Group. De Allianz Group is een van de grootste financiële instellingen van de wereld. Het is een sterk merk en het bedrijf heeft een geweldig imago. Naast een sterke vermogenspositie is het een bedrijf welke nog steeds actief aan de weg timmert om meer klanten te krijgen. Laten we eens wat meer kijken naar Allianz en wat anderen van dit bedrijf vinden en zeggen. Op NederlandReview kunt u ontdekken hoe anderen over dit bedrijf denken, door hun reviews en beoordelingen te lezen.

    Over Allianz

    Om de 85 miljoen klanten te helpen over de hele wereld zijn er 145.000 mensen in dienst verdeeld over 70 landen in de wereld. Ze zorgen ervoor dat de klanten een goede service krijgen en een uitstekende dienstverlening. Klantgericht, een grote kennis van zaken en een goede dienstverlening leveren zorgen voor volop tevreden klanten.

    Naast een goed opgeleid leger van medewerkers is het voor Allianz ook belangrijk om transparant te werk te gaan. Uiteraard is betrouwbaarheid ook van groot belang voor de Allianz group.
    Het doel van de Allianz group is om het mogelijk te maken voor mensen om verder te komen in hun leven. De kernwaarden van Allianz zijn:

    •Responsible
    •Caring
    •Connected
    •Excellent



    Hoe werkt de pechhulp van allianz global assistance? Ze leggen het hier uit in dit filmpje!

    De diensten van Allianz

    Allianz is vooral groot in het aanbieden van verzekeringen. Hieronder hebben wij een opsomming gemaakt van de verschillende verzekeringen welke door Allianz aangeboden worden:
    • De Autoverzekering van de Allianz
    • Een bootverzekering van de Allianz
    • De caravanverzekering van de Allianz
    • Een inboedelverzekering van de Allianz
    • De rechtsbijstandsverzekering van de Allianz
    • Een reisverzekering van de Allianz
    • De Opstalverzekering van de Allianz
    • Een ansprakelijkheidsverzekering van de Allianz
    • De Ongevallenverzekering van de Allianz
    • Een Glasverzekering van de Allianz
    • De Watersportverzekering van de Allianz
    • Een Jachtverzekering van de Allianz

    Daarnaast is de Allianz group ook actief op het gebied van:
    • Levensverzekeringen
    • Schadeverzekeringen (hierboven opgesomd)
    • Inkomensverzekeringen
    • Vermogensbeheer

    Klachten, opmerkingen en complimenten over Allianz

    Als een bedrijf 85 miljoen klanten heeft dan zijn er mogelijk ook 85 miljoen verschillende meningen over de Allianz group. Het is goed om de verschillende reviews en beoordelingen van hun te lezen om een goed beeld te krijgen van dit bedrijf. Als u trouwens een klacht heeft over de Allianz group dan is het niet moeilijk om deze in te dienen. Via de website kunt u naar een aparte pagina gaan om uw klacht in te dienen. Vervolgens zal de klacht uiteraard verder afgewikkeld worden.

    Uw mening over Allianz

    Bent u een klant of een klant geweest van de Allianz group? Dan zien we graag uw mening, review en oordeel terug op NederlandReview. U kunt hiermee anderen helpen om een goed afgewogen keuze te maken om wel of geen klant van hun te worden. Ook is het natuurlijk fijn om uw mening gepubliceerd te zien op NederlandReview. Uw klachten, tips en complimenten zijn van harte welkom.

    Ervaringen over Allianz en services als global assistance en autoverzekeringen. Betrouwbaar en goed? Lees ervaringen op NederlandReview!

    Allianz verzekeringen
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (14)

    5
    50% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5.2
    Service
    rating
    4.8
    Prijs
    rating
    5.2
    Leveren
    rating
    4.8

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Verzekeringen

    Al een aantal jaar klant van Allianz. Ooit voor gekozen, omdat wij een stabiele verzekeraar zochten die niet telkens van naam wijzigt of gekke fratsen uithaalt. Daardoor zijn ze misschien niet de goedkoopste aanbieder op het moment, maar ik ben altijd keurig geholpen en de paar declaraties die ik dan had, werden telkens netjes afgehandeld. Dat mag ook wel eens gezegd worden. Ik ben dus tevreden en zou Allianz dan ook zeker aanraden.

    Door: Wouter Vlas 31-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Makkelijk verzekeren

    Ik vond het makkelijk om me bij Allianz te verzekeren. Er zijn weinig stappen voor nodig en je bent snel overgestapt. Dat vind ik wel echt een aanrader! De site zelf is wel een tikkie onoverzichtelijk. Dat hadden ze op een betere manier in kunnen delen! Tot nu toe ben ik er tevreden, maar ik ben er nog niet lang klant!

    Door: Balderé 05-01-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7.5
    rating

    Verzekering bij Allianz

    Wij hebben een verzekering voor aansprakelijkheid voor ons bedrijf lopen via Allianz.

    Contact is gauw gelegd. Zakelijke, formele partner.

    Door: Fanny de Jong 14-01-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    reisverzekering

    Wij hebben onze reisverzekering lopen via Allianz. Uitgebreid pakket en doorlopend gekozen. Prijs valt mee in vergelijk met de dekking en service.

    Door: Andres F 16-12-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Autoverzekering Allrisc

    De klantenservice weet niet waar ze het over hebben, raden extra dekkingen af zonder correcte uitleg. Daarnaast was ik bijna onderverzekerd als ik er na 3 keer erachteraan te gaan er geen 4e keer achteraan was gegaan.

    Zo geeft een van de medewerkers de uitleg dat als een dier op je voorruit beland waardoor je blik en ruit schade hebt, alleen de blikschade wordt vergoed. Wanneer ik vraag of ze dit wil navragen omdat dit gek klinkt, komt ze na overleg met haar collega na een half uur terug met de informatie dat het wel vergoed wordt maar dat je daarvoor eerst bij een garage de blikschade moet laten maken en dat de auto dan naar een andere garage gebracht moet worden voor de ruitschade, omdat ze het ander niet vergoede, wanneer ik nogmaals zegt dat dit gek klinkt gaat ze het nog een keer navragen bij een andere collega en komt ze na een half uur terug bij mij met het feit dat het alleen niet vergoed wordt als de ruitschade niet passend is bij de blikschade. Ze hebben dus geen kennis!


    Daarnaast raden ze inzittende verzekering af want 'dat komt toch nooit voor zegt de medewerker' en raden ze rechtsbijstand af omdat dat zogenaamd ook in de allrisc verzekering zit. Niet dus, want daar zit geen juridische hulp bij.

    Als laatste heb ik 3 keer contact gehad waarbij ze 3 keer aangeven dat ik verzekerd ben en dat het goed geregeld is. Op de dag dat de verzekering overgezet zou worden was er nog niets van geld afgeschreven en had ik nog geen enkel bewijs dat ik uberhaupt verzekerd was. Dus heb ik opnieuw contact opgezocht (4e keer). Opnieuw zegt de medewerker dat het wel klopt en goed geregeld is. Wanneer ik vraag of ik dan uberhaupt bewijs mag dat ik wel gewoon verzekerd ben vraagt hij of ik een moment heb en komt hij na 10 minuten terug met de conclusie dat ik gelijk heb en dat het inderdaad niet klopte en ik dus nog niet verzekerd was. Als ik er dus niet achteraan was gegaan en niet had volgehouden was ik nu dus onderverzekerd geweest!

    Onwijs slecht dus!

    Door: Jennifer 01-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3
    rating

    Opstal en inboedel verzekering

    Plus: prijs
    Min: bereikbaarheid, bellen heb ik na 30 minuten een bandje te hebben gehoord opgeheven. Dat bandje geeft de boodschap dat je ook kunt chatten, dat heb ik na geen antwoord na 20 minuten ook opgegeven. Op de site staat al geruime tijd dat ze het erg druk hebben. Hierdoor heb ik zware bedenkingen over een eventuele schadeafhandeling. Op dit moment twijfel ik nog om de verzekering die ik twee maanden geleden heb afgesloten op te zeggen.

    Door: Thom van den Elsen 29-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Keurig

    Keurige service, nette medewerkers.

    Door: Bern 19-10-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Antw: Allianz Verzekeringen dupeert ondernemer voor tonnen euro’s in 1 jaar!

    30 januari 2019 ben ik van achteren aangereden op de snelweg door een bestuurder welke zakelijk verzekerd is bij Allianz Schadeverzekeringen. Na ongeval heeft de behandelaar, zijn hakken in het zand gezet en letterlijk de drie apen uitgehangen.

    Maanden ben ik genegeerd op alle vlakken, volgens Allianz betrof het een low impact schade. Er wordt door Allianz niet gemotiveerd dat de klachten niet door het ongeval veroorzaakt zijn of van wel.

    Ik ben niet geholpen om aan mijn herstel te werken waarbij in de tussentijd een aanvang gemaakt kon worden met het onderzoeken van de hypothetische verdiencapaciteit zonder ongeval. Ondanks de negeer modus van Allianz werden er wel verschillende financiële stukken opgevraagd, waaronder mijn ondernemingsplan. Uiteraard zijn deze stukken binnen enkele dagen aangeleverd, echter werd er niets mee gedaan.

    Mijn advocaat, Wolthers Jagersma letselschade advocaten, heeft diverse pogingen gedaan om Allianz in beweging te krijgen, welke weer genegeerd en opgeschoven werd. Uiteindelijk heeft mijn advocaat bij Niewold Advies BV een medisch adviesrapport aangevraagd en een second opinion bij Baan Hofman ongevallenanalyse.

    In het medisch adviesrapport vraagt Wolthers Jagersma letselschade advocaten specifiek vraagt de medische informatie te bespreken en aan te geven in hoeverre de klachten in causale relatie met het ongeval staan. Daarnaast vraagt hij Niewold Advies BV om in te gaan op de medische voorgeschiedenis en aan te geven of deze voorgeschiedenis relevant is en mogelijk het causale verband doorbreekt, en in te gaan op het entameren van een medische expertise, inclusief discipline, namen en vraagstelling. Op basis van het rapport komt het volgende advies en conclusie tot stand welke is opgesteld op 21 november 2019.

    Conclusie
    Gezien de aard van het ongeval kan aangenomen worden dat er sprake is van een mechanisch te begrijpen geweldsinwerking op de cervicale wervelkolom. Ten gevolge van dit ongeval heeft betrokkene klachten ontwikkeld passend bij een Whiplash Associated Disorder (WAD): nekklachten, pijnklachten in de rug en schouders, duizeligheid en concentratieproblemen. De in het dossier beschreven klachten hebben zich aansluitend aan het ongeval ontwikkeld, waren voor het ongeval niet aanwezig en persisteren tot op heden. Naar mijn mening bestaat er dan ook geen enkele twijfel over het medisch causaal verband tussen het ongeval en de daarna ontstane klachten. De medische voorgeschiedenis betreft geen nek-, rug en/of schouderklachten en is naar mijn mening niet relevant. Het ongeval heeft in januari 2019 plaatsgehad, er kan voorlopig nog niet gesproken worden van een medische eindsituatie.

    Advies
    Ik begrijp dat betrokkene een multidisciplinair revalidatietraject overweegt. Een dergelijk traject is het meest aangewezen bij de klachten die betrokkene ervaart. In een dergelijk programma neemt de fysieke belasting geleidelijk toe en wordt hij daarnaast op psychisch/cognitief vlak begeleid. Op deze manier probeert men een maximale verbetering in de huidige situatie te krijgen en leert betrokkene zo goed mogelijk om te gaan met de resterende beperkingen. Ik adviseer hem dan ook om een dergelijk traject te gaan volgen. Tenslotte vroeg u mij naar het entameren van een medische expertise. Ik adviseer u om een neurologische expertise te entameren. Neurologen die deze expertise kunnen uitvoeren zijn o.a. Verlooy te Haarlem, Verhagen te Nijmegen of Oosterhoff van het NOC. De standaard IWMD- vraagstelling voldoet.

    Volgens het rapport van Baan Hofman lijkt het Delta-V onderzoek welke door Allianz is uitgevoerd, na herstel van mijn auto, onvolledig en daarom onbetrouwbaar.

    Middels deze schrijven wil ik dan ook aandacht vragen aan de zaak en alles op alles zetten om de situatie, hoe makkelijk Allianz Nederland Verzekeringen de drie apen uithangt, bekend te maken bij de publieke opinie. 

    Ben je van de pers en heb je interesse in meer informatie omtrent deze zaak? Schroom niet om mij te contacten. Uiteraard ben ik bereid alle medewerking te verlenen om deze handelswijze van Allianz bekend te maken.



    De reden van connectie verzoek is omdat ik naar aanleiding van een aanrijding
    met mijn auto op 30 januari 2019 door Allianz Schadeverzekeringen voor enkele tonnen in euro's ben gedupeerd en qua gezondheid in het nauw ben gedrukt. 

    Hoewel het rapport van Baan Hofman ongevallenanalyse en Niewold Advies
    BV mijn schade erkennen wil Allianz Nederland Schadeverzekeringen niets van zich laten horen. 

    Middels deze schrijven wil ik dan ook aandacht vragen aan de zaak en
    alles op alles zetten om de situatie, hoe makkelijk Allianz Nederland Verzekeringen de drie apen uithangt, bekend te maken bij de publieke opinie. 

    Gezien de schade die ik momenteel lijd zowel financieel als qua gezondheid
    ben ik bereid alle benodigde informatie ter beschikking te stellen. 

    In de bijlage doe ik je dan ook drie bijlagen toekomen. 
    1. schrijven van mijn advocaat Wolthers Jagersma Advocaten 
    2. Medisch adviesrapport van Niewold Advies BV 
    3. Second opinion Baan Hofman 

    Mocht deze zaak jullie interesse wekken dan verneem ik graag van jullie. 
    In afwachting van jullie reactie.

    Door: Kilinc 13-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    autoverzekering

    minpunten:
    mijn gehele autoverzekering slecht. aangemeld voor een autoverzekering voor een lagere maandbedrag, maar bij aangaan contract met lage maandbedrag ligt de bedrag opeens hoger. ik klagen maar zeggen ze dat ze recht hebben op verhoging zonder klant te waarschuwen. Dus advertentie was een misleiding om mensen te lokken voor een goedkopere bedrag. bedrijf reageert slecht op mijn klachten en als ze reageren blijven ze vaag en draaien ze erom heen.

    Door: ronny 11-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Verzekering

    Heb heel even een auto verzekering bij hun gehad toen het nog allsecur was, daarna vond ik een goedkoper verzekering en heb ik het opgezegd, later kwam ik erachter dat ik ze wel bijna 2 jaar heb doorbetaald terwijl ik had opgezegd. Ik krijg mijn geld terug werd er gezegd voor een jaar en die andere maanden moesten ze handmatig uitvoeren. Die van een kleine jaar had ik na 56 dagen terug, maar die handmatig moest worden ingevoerd nog niet, dus even een berichtje gestuurd. Antwoord was dat er iets was misgegaan, ze waren nog niet begonnen met het handmatig invoeren ( 2 maanden geleden wisten ze dat al) binnen 10 werkdagen staat het op de rekening.... Nu 10 werkdagen later nog niets, weer een bericht gestuurd, excuses er is iets mis gegaan, het staat binnen 10 werkdagen op uw rekening... Ben benieuwd of ik over 10 werkdagen weer contact moet opnemen en weer het zelfde te horen krijg. Het is nu 3 maanden verder, ben er zo klaar mee.

    Door: Miep 04-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Auto ongeluk

    Invalide geraakt door een Auto ongeluk. Na 3 jaar nog geen geld voor behandeling. Die kost minstens 1050€ maar met moeite wordt misschien 1000€ toegekend, na 3 jaar. Moet nog maar verder wachten want ze willen claimen dat ik in 2012 , ohja 7 jaar geleden, weleens bij de fysio ben geweest. En daarom niet uitbetalen? Schandalig

    Door: Sara 06-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Verzekering

    Ik was verzekerd met alles bij hun, maar naar ik gezien heb hoe hun met onze buurvrouw omgaan nadat zij buiten haar schuld een zwaar ongeluk heeft gehad ben ik weg gegaan. Zij doen hun Duitse achtergrond eer aan! Jaar in jaar uit tergen deze zielloze mensen dus een complete familie die al zoveel door een ongeluk verloren zijn! Schande ga je schamen!!!

    Door: M de groot 23-08-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Allianz valt vies tegen!

    Mijn ervaringen met Allianz:
    - Reageren niet op e-mails
    - Rekenen bewust veel hogere premie aan vaste klanten dan iemand die de verzekering via Independer afsluit. (ik bleek via mijn collectiviteitsregeling van mijn werk 90 euro meer te betalen dan iemand die via Independer afsluit. Dat op een bedrag van 500 euro.
    - Een schade die ik voor eigen rekening heb genomen verwerken ze administratief niet goed waardoor mijn no-claim als nog van 75% naar 60% ging.

    Conclusie: Ik zou voor een andere verzekeraar kiezen!

    Door: Gerard 28-09-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Zeer slechte service

    Op mails verkrijgt men geen reactie danwel pas na meerdere herinneringen aan de mail. In het geval van schade door verzekeringnemer buiten de eigen schuld wordt niet geluisterd noch gecommuniceerd, je krijgt eenvoudigweg geen inhoudelijke reactie van ze. Een aanvraag voor de expertise van een schade-expert om de schade bij de tegenpartij te bekijken wordt genegeerd en toen ik hierover belde met ze gaven ze aan dat er wel een expert bij was geweest terwijl uit het uiteindelijke schaderapport bleek dat dit niet het geval ie geweest.

    Door: L. Verhoeven 03-01-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    Schrijf zelf een review over Allianz verzekeringen

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Allianz verzekeringen een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 14 ervaringen geplaatst over Allianz verzekeringen. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5 gekregen, waarbij 50% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Allianz verzekeringen actief?

    Allianz verzekeringen is vooral actief in de categorie Verzekeringen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en)

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Allianz verzekeringen gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.