Alle reviews
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Bestellen
Service
Prijs
Levering
21.5% Zou hier weer kopen
Je kunt op vele verschillende manieren naar Engeland. Je zou met de trein of het vliegtuig kunnen gaan, maar niet iedereen denkt eraan dat je ook met de veerpond over kunt. Één van de bedrijven die dit aanbiedt is Direct Ferries. Maar hoe genakkelijk zal een overtocht met één van hun boten zijn? Zul je wel rustig aan de overkant komen of zul je een hoop last hebben van de golven en stormachtig weer? Zul je makkelijk een overtocht kunnen regelen via de website van Direct Ferries? Zijn er ook andere bestemmingen waar je heen kunt? En wat voor een klantenservice kun je van deze maatschappij verwachten? De enige mensen die je echt meer kunnen vertellen over deze veerpond zijn de reizigers die al eens met een boot van Direct Ferries naar Engeland of een andere bestemming zijn gevaren. Lees hun beoordelingen, reviews, meningen en ervaringen om te ontdekken of een tocht met Direct Ferries iets voor jou is.
Direct Ferries is een bedrijf dat veerponden naar Engeland aanbiedt. Maar niet alleen naar Engeland. Ze hebben maar liefst 2664 routes. Deze routes vertrekken vanuit of gaan naar één van de 692 havens van waaruit Direct Ferries opereert. In totaal verzorgt Direct Ferries zo'n 1,2 miljoen overtochten per jaar. Ze hebben dus behoorlijk wat ervaring met deze manier van reizen. Tijdens de reis zul je verblijven op één van hun boten. Er zijn luxe cruiseschepen, maar ook veerponden in de Century-klasse. Dit zijn klassieke schepen die een iets stijlvollere en modernere afwerking hebben gekregen. Voorbeelden van hun schepen zijn de Spirit of Britain, Stena Hollandica, King Seaways, Moby Wonder, Corsica Victoria enzovoort. Sommige schepen hebben zelfs een gids die je van alles kan vertellen over je bestemming, de reis er naartoe en het schip zelf. En dan vraag je je nu misschien af waar deze schepen allemaal heen gaan. Er is een lijn die gaat van Harwich naar Hoek van Holland, eentje die vertrekt vanuit Dover en naar Duinkerken gaat en nog vele andere voorbeelden. Andere havens zijn Rotterdam, Calais, Livorno, Bastia, Rodby, Puttgarden enzovoort.
Je kunt een overtocht boeken via de website van Direct Ferries. Je kunt kiezen voor een retour of enkele reis. Je hoeft alleen maar de haven, het land of de veerbootmaatschappij van je keuze te selecteren. Natruurlijk willen ze ook even je vertrekdatum en datum van terugkomst weten. Natuurlijk heeft Direct Ferries ook een klantenservice om je te helpen als het niet helemaal lukt om een overtocht te boeken.
Ben jij ooit wel eens op een veerboot of cruiseschip van Direct Ferries geweest? dan willen wij graag meer weten over jouw ervaring met deze maatschappij. Hoe makkelijk is het nou echt om een overtocht te boeken via hun website? Hoe is de overtocht met het schip je bevallen? Ben je veilig aan de overkant gekomen of had je juist veel last van zeeziekte? En wat is jouw oordeel over de klantenservice van Direct Ferries? Schrijf een review over Direct Ferries en laat ons weten wat jouw mening over dit bedrijf is.
Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!
see the review below. The stars was not correct. A ‘2’ is already to high
Brigitte
24-08-2024
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Don’t book here. Impossible to reach Customer service. I have booked for tomorrow and they’ve made a mistake with the booking details (can’t upload passport details). Changing online not possible but also no contact. Please book directly and not with direct ferrries.
Brigitte
24-08-2024
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Boek bij de maatschappij zelf en niet via Direct Ferries! Pech met eigen auto en dus reizen met leenauto: kentekenwijziging. Daar begon alle ellende en stress. Door wijziging was onze boeking niet meer mogelijk: afvaart een week later. Hoe dan? Contact met medewerker alleen per mail mogelijk. Eén keer per dag een mail en telkens van een andere medewerker. Waardeloos. Na een week spanning, frustratie en stress werd het eindelijk opgelost. Dat had na één telefoontje van max. 10 minuten ook gekund.
Esther
05-08-2024
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Door technische problemen met de wagen afvaart via mail geannuleerd mits aanvaarden van 45 euro administratiekosten. Na over en weer mailen met drie verschillende personen is er geen sprake van terugbetaling ondanks beloften op hun website. Op één uur tijd moesten wij kiezen voor een nieuwe overtocht mits opleg. Daarna waren ze niet meer bereikbaar voor deze klacht. Direct Ferries= uw geld is belangrijk en service is van geen tel. Voor waar en echt verklaard.
02-11-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Wel betaald nooit wat ontvangen. Servicedesk niet te bereiken
Ger
05-10-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
NOOIT in zee gaan met Direct Ferries! Dit bedrijf gebruikt leugens om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen. In eerste reactie geven ze aan dat boeking is mislukt en geannuleerd a.g.v 'online technisch probleem'. Je krijgt echter enkel een mail dat je op de bevestiging moet wachten, niet dat je opnieuw moet boeken. Na het bericht van annulering mail ik hen dat de kosten dankzij hun fout hoger zijn uitgevallen (ik moest immers korter van te voren boeken bij PO Ferries) en dan liegt de medewerker overduidelijk. Ik heb bewijs dat PO de prijs niet heeft aangepast op de betreffende avond. Te schandalig voor woorden. "Zoals vermeld op onze website kan het tot 48 uur duren om de boeking te bevestigen, aangezien wij niet de veermaatschappij zijn en altijd de beschikbaarheid en prijzen bij de veermaatschappij moeten controleren. Uw boeking is niet doorgegaan, niet vanwege onze schuld, maar vanwege de prijsverhoging werd dit aan ons bevestigd door de veermaatschappij. de prijzen zijn levend en veranderen altijd en kunnen daarom bij elke wijziging veranderen, zelfs op hetzelfde moment dat de boekingsaanvraag wordt ingediend. In dit geval verschijnt de fout omdat het systeem van de veermaatschappij de boekingsaanvraag voor de oude prijs niet accepteert. Wij hebben u hierover geïnformeerd en de annulering en terugbetaling de volgende dag na het plaatsen van de boekingsaanvraag verwerkt, zodat het op tijd binnen 48 uur door ons is gedaan. Helaas kunnen wij niet verantwoordelijk zijn voor de prijzen van de veermaatschappij en daarom kunnen we niet eens de prijzen garanderen waarvoor klanten boekingen op onze website kopen. Daarom moeten we dat altijd eerst bij de veermaatschappij controleren, aangezien hun systeem veel sneller wordt bijgewerkt dan ons. Uw klacht is afgewezen en er kan geen andere terugbetaling plaatsvinden. De volledige terugbetaling voor deze mislukte boeking is al verwerkt en u kunt deze binnen enkele weken op uw rekening verwachten. Omdat u via Ideal heeft betaald, zal het helaas langer duren dan normaal, omdat Idela de regel heeft om een terugbetaling slechts 10 dagen nadat de betaling is gedaan te verwerken en daarna duurt het een paar dagen om het naar uw rekening over te maken, dus in totaal kan het maximaal 10 dagen duren. werkdagen. Helaas kunnen wij van onze kant niets doen om dit proces te versnellen, aangezien van onze kant de terugbetaling aan Ideal is gedaan en het aan hun procedure is om dit naar uw rekening door te sturen."
Matthew
04-10-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
In Februari overtocht geboekt inclusief 4x Diner Buffet. (2 voor heenweg en 2 voor retour) In augustus in verband door omstandigheden de overtocht gewijzigd, andere passagier en ander voertuig. Hiervoor waren extra kosten noodzakelijk, tot dan geen probleem. Tot we de bevestigingen ontvingen en de reserveringen voor het Diner Buffet verdwenen waren. Na moeizaam en traag email contact werd er gevraagd om 65€ over te maken, waarvoor is niet bekend. Op de vraag waarom er betaald moet werd er geschermd met de voorwaarden en de kleine lettertjes in de overeenkomst en verder geen concreet antwoord. Hierna werd het ticket gesloten en was verdere communicatie niet meer mogelijk. Deze week contact opgenomen met DFDS, de veerboot maatschappij of een en ander wel geregeld was, en gelukkig staan wij wel geboekt en staan op de lijst voor het Diner Buffet maar alleen voor de retour tocht. Dus maar weer een mail naar Direct Ferries gestuurd maar na 3 dagen nog steeds geen antwoord. Communicatie met Direct Ferries is heel moeilijk tot bijna onmogelijk. Telefonisch contact is niet mogelijk. Kortom zeer slechte tot onmogelijke communicatie. Mijn advies wilt u een overtocht boeken ga dan rechtstreeks naar de veerboot maatschappij en laat Direct Ferries links liggen.
H.C.Klein
02-09-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
N
30-08-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Ik sta hier een week te wachten in Kristiansand. Door mijn overboeking moest ik € 3,00 bijbetalen. Deze heb ik niet. Toen heb ik € 3,00 overgemaakt naar Direct Ferries. Daar reageert ze helemaal niet op. De eerste dag wachten zit erop. DIRECT FERRIES, BOEK NIET BIJ HEN!!!!! VOLKOMEN ONBETROUWBAAR!!!!
Bert Witteveen
18-08-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
NOOIT MET DIRECT FERRIES 'IN ZEE' GAAN! HET ZIJN SCHURKEN. Aanwezigheid vouwwagen doorgegeven aan Direct Ferries en daar ook voor betaald. Bij de haven in Eckerö bleek dat DF de vouwwagen niet bij de veerdienst had geregistreerd, waardoor ik ter plaatse moest bijbetalen. Naderhand geld terugkrijgen van DF niet gelukt. Je krijgt 'persoonlijk' contact met een computer...
J. Nijhof
14-08-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Koop NOOIT!!! via Direct Ferries!!!!!!!!! Het us een verschrikkelijk bedrijf! Het is onmogelijk om telefonisch in contact te komen met ze als er iets mis gaat. Wij hebben de boeking geannuleerd tegen annuleringskosten omdat we een dakkoffer achteraf wilden toevoegen, omdat dit uiteindelijk na veel gedoe makkelijker en even duur was. En vervolgens opnieuw geboekt dit keer met dakkoffer. Op de dag van vertrek werd ons bij de incheckbalie van fjordline verteld dat de oude boeking nog in het systeem stond ondat direct ferries dit niet doorgegeven had aan fjordline dat het veranderd is. Hierdoor moesten we dus met een andere boot mee die 2 uur later vertrekt! Iedereen die aan direct ferries verbonden is of er werkzaam is moet zich kapot schamen dat je bij zo'n asociaal bedrijf wilt werken!!!
Jeroen Scheer
14-08-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Het meest afschuwelijke bedrijf waar je in contact mee kan komen. Eerst vragen ze meer dan €100,- te veel en dan zijn ze vrijwel niet bereikbaar om je klacht te bespreken en willen je absoluut niet helpen! Haal ze aub van van het internet!
Elmira
13-08-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
We hadden een vakantie geboekt op Sicilië en wilden nog naar Napels om de vakantie af te sluiten. Daarom hadden we bij DirectFerries kaarten voor de boot geboekt. Echter, de bosbranden op Sicilië zorgden ervoor dat we onze vakantie om moesten boeken. We namen contact op met DF om de kaarten te annuleren danwel om te boeken. We kregen te horen dat annuleren met onze tickets niet mogelijk was en onze gewenste omboeking ook niet. Terwijl dat wel in de voorwaarden te lezen was. Ze stelden wel een andere reis voor, maar die was absoluut niet van toepassing. Na een eindeloze en zeer verwarrende mailwisseling waarbij we mails kregen dat ze nog geen antwoord hadden ontvangen, terwijl we vrijwel direct terug hadden gemaild. Vlak voor de oorspronkelijke reis plaats zou vinden, kregen we de aanbieding dat we 20 euro (van de 180) terug konden krijgen. Terwijl dat eerst niet mogelijk was en de voorwaarden schreven dat als ze dat eerder hadden aangeboden, we dan een groter bedrag terug hadden kunnen krijgen. Ze hadden duidelijk tijdgerekt en hebben uiteindelijk niets terugbetaald, want we kwamen weer terug in de eerdergenoemde eindeloze en verwarrende mailwisseling. Kortom, boek hier niet, de klantenservice is een warboel en ze denken alleen in eigenbelang en hebben totaal niet het beste voor met de klant. Absolute afrader.
Ruben
08-08-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
2x betaald en geen Boeking. De eerste keer kreeg ik mail dat aan techniek lag dus nog een keer gekocht, maar deed weer niet. Toen bij boot ticket gekocht maar nu week later nog geen geld terug van direct ferries en krijg geen reactie meer. Voelt als scam dit. Dus ga aanklagen, wie doet mee?
Lim olsthoorn termijtelen
08-08-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Vermijd Direct Ferries!!! Boeking klopte niet. We moesten aan boord bijbetalen. Direct Ferries is telefonisch niet bereikbaar. Als we later via de mail Direct Ferries benaderen reageren ze niet inhoudelijk en krijg je algemene nietszeggende mailtjes terug. Vermijd Direct Ferries en boek direct bij de Ferry zelf!!!!!!!
E
05-08-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
De boeking verliep snel en naar wens. Ineens werd ik enkele dagen voor vertrek geconfronteerd met vervroegde inscheping. Ik zou met een groep de oversteek maken. Door deze onverwachte wijziging moest ik 5 uur eerder vertrekken en kon ik niet met de groep mee de plas over. Hierover mailcontact gehad. Tijdstip later gesteld. Het voelde toch niet goed los van de groep te reizen. Hun afvaartijd bleek nog steeds te boeken via DFDS com. Dus annuleren en opnieuw boeken maar dan rechtstreeks bij rederij. Correct geholpen, persoonlijk contact. Bij Direct Ferries geen telefoonnummer te vinden alleen via mail en dan begrijpen ze me nog niet. Ook nog geen bevestiging terugbetaling.
Hans
31-07-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Een overtocht geboekt van Puttgarden naar Rødby. We waren van plan om deze zomer eens naar Zweden te gaan voor een welverdiende kampeervakantie. Dan kom je er na een tijdje achter dat het weer in Zweden deze zomer ontzettend te wensen overlaat; regen, regen en nog eens regen. Aangezien we met drie kinderen op reis gaan, leek het ons verstandiger om Zweden te skippen en daarvoor in de plaats (maar weer eens) naar Frankrijk te gaan. Al was het alleen maar om als ouders óók een beetje vakantie te hebben.. De boeking van Direct Ferries erbij genomen en tot onze verbazing geconstateerd dat annuleren niet mogelijk was. WTF?? Waarom niet? Dat stond er niet bij. Maar we konden de boeking wél verzetten naar een latere datum. Dat geprobeerd, maar Direct Ferries zou Direct Ferries niet zijn als ze niet direct €40 in rekening brengen om de datum aan te passen!! Dan denk je met een modern bedrijf te maken te hebben, maar dan blijkt het toch weer een {lelijk woord} bedrijf te zijn, dat alleen maar geïnteresseerd is in zoveel mogelijk geld uit een boeking te slepen. Je kunt Denemarken natuurlijk ook gewoon binnenrijden, dat bespaart je een hoop ellende. Mocht je toch willen varen, boek dan direct bij het bedrijf dat de veerboot exploiteert en niet bij een booking agent als Direct Ferries.
David Kerkhoff
28-07-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Topreis 2 uur voor reis aanwezig zijn is wel erg ruim. Eenmaal op de boot: je merkt niet eens dat je aan het varen bent Aanrader om op deze manier te reizen, en goedkoop ook
Marcel
22-07-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Onbetrouwbaar! Geboeket en wordt gecanceld....weg geld en geen contact mogelijk.
M
17-07-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Tickets gekocht , niet gekregen . Kregen mail dat betaling niet was afgerond terwijl deze wel van rekening af was geschreven . Ferry gemist , tickets daar moeten kopen en klantenservice niet bereikbaar zonder boekingsnummer. Uiteindelijk wel kunnen bereiken . Al twee keer bevestiging gehad van terugboeken maar nog steeds niks op onze rekening. Wees slim en boek nooit via deze site !
Gabrielle Speijer
05-07-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal