Alle reviews
Bestellen
Service
Prijs
Levering
45.5% Zou hier weer kopen
In de Nederlandse reisbranche is TUI dé marktleider. Met ongeveer 2.500 medewerkers in Nederland zijn zij de grootste reisorganisatie van Nederland. Via hun merken bieden ze vakanties aan voor een groot publiek. Merken van TUI zijn: TUI, Holland International, Kras, Wedding Unlimited, Extravacanza en Goed Idee Reizen. Daarnaast beschikt TUI over een eigen luchtvaartmaatschappij, genaamd TUI Fly.
TUI biedt vakanties aan voor elke reiziger. Daarbij maken ze gebruik van hun ruime aanbod aan merken. TUI biedt onder andere:
- Zonvakanties;
- Verre reizen;
- Stedentrips;
- Autovakanties;
- Wintersportvakanties en;
- Rondreizen.
Middels de online zoekmachine van TUI is het mogelijk om al uw wensen op te geven, zodat u een reis (of accommodatie) wordt geboden die helemaal bij uw wensen aansluit.
Als klap op de vuurpijl biedt TUI een gratis annuleren-policy. Hiermee kunt u kosteloos uw reis annuleren wanneer u zich bedenkt.
Door het brede en diepe aanbod van reizen, zijn er vaak tickets en/of reizen in de aanbieding. Hierdoor kunt u voor een scherpe prijs toch uw droombestemming bezoeken. Zo houdt u nog wat over zodat u nog meer kunt genieten van u al geweldige vakantie.
Heeft u op het laatste moment toch besloten om nog op vakantie te gaan? Wilt u toch nog de zon op zoeken dit jaar? Of misschien bent u meer op zoek naar de sneeuw? Bij TUI kunt u op de pagina waar de last-minute vakanties te vinden zijn aangeven waar u naar op zoek bent. Door het ruime aanbod aan zowel accommodaties als bestemmingen, zit er altijd wel iets bij waardoor u een vakantie met een glimlach ervaart.
TUI doet er alles aan om belevenissen te bieden die zorgen voor een tevreden gevoel bij de reizigers, maar ze gaan nog een stap verder. Ze proberen niet alleen aan de verwachtingen van de reizigeres te voldoen, maar ze te overtreffen. Dat is terug te zien in hun slogan: more than a smile. Door de goede service van TUI, zijn ze in 2014 én 2015 verkozen tot beste website van het jaar. Daar bovenop zijn ze ook nog eens verkozen tot beste reisaanbieder van 2015.
TUI belooft om de verwachtingen van hun reizigers te overtreffen. Dat doen ze door:
- Scherpe prijzen;
- 194.000 beoordelingen van TUI reizigers, zodat u een beeld heeft van wat anderen in het verleden van diensten van TUI vonden;
- Verantwoord reizen;
- Een eigen vliegmaatschappij;
- 130 TUI winkels, waar u een uitgebreid advies over u vakantie kan worden gegeven.
Als u vragen heeft, kunt u contact opnemen met TUI. Voor u contact opneemt kunt u ook een kijkje nemen bij de veelgestelde vragen. Wie weet staat uw vraag hier wel tussen en heeft u direct antwoord. Mocht dit niet het geval zijn, bestaat er de mogelijkheid tot een live chat met een van de medewerkers. Zo krijgt u direct gespecialiseerd antwoord op uw vraag. U kunt uiteraard ook telefonisch contact opnemen met het TUI Contact Center. U kunt het TUI Contact Center bereiken op maandag tot en met zaterdag tussen 08:00 en 23:00 uur. Als dit u niet schikt, kunt u altijd nog op zondag bellen, tussen 09:00 en 23:00 uur. Heeft u onverhoopt toch klachten? Dan kunt u dit binnen een maand na terugkomst kenbaar maken via het webportaal van TUI. Als u liever persoonlijk contact heeft met TUI, kunt u langsgaan bij een van de 130 TUI winkels in Nederland. Op de website kunt u vinden welke winkel het dichtst bij u in de buurt ligt.
Heeft u uw droombestemming gevonden dankzij TUI? Of heeft u duidelijk en helder advies gehad en daardoor uw ideale vakantie ervaren? Deel dit dan met anderen! Geef aan wat u van TUI vond zodat andere mensen ook die glimlach op hun gezicht krijgen tijdens het ervaren van hun droomvakantie.
Lees eerst ervaring zodat u zeker weet of u wel, of niet kunt boeken bij TUI. Zo gaat u voorbereid op reis! Lees duizenden ervaringen bij NederlandReview!
Over Tui
TUI is misschien wel één van de meest bekende tour operators en vakantieaanbieders hier in Nederland. Wie heeft er niet een reclame van dit vakantiebedrijf voorbij zien komen of één van hun billboard zien hangen? Maar dat je het bedrijf van naam kent betekent nog niet meteen dat je ook alles van ze weet en in kunt schatten wat je van ze kunt verwachten. Waar vliegen ze bijvoorbeeld allemaal heen? Kun je ook alleen vliegtickets bestellen of tref je op hun website alleen maar geheel verzorgde vakanties aan? Zullen ze wel opletten of de hotels die ze aanbieden behoren tot de beste hotels in de regio? Betekent “pal aan strand” bij TUI ook daadwerkelijk niet meer dan een paar minuten van het strand? En wat voor klantenservice zal TUI verlenen aan klanten die eraan denken om een reis bij ze te boeken of dat al gedaan hebben? Deze vragen zijn niet zomaar beantwoord. Daarom willen wij je graag wat meer vertellen over deze vakantieaanbieder. Hopelijk kom je op die manier wat beter beslagen ten ijs als je besluit een vakantie bij TUI te boeken.
TUI is een reisorganisatie. Het bedrijf is opgericht in 1876 en daarmee ook meteen de oudste reisorganisatie van Nederlands. Het begon allemaal met Holland International, een bedrijf dat in 1974 het levenslicht ziet. Maar de wortels van dit bedrijf, ontstaan uit Lissone, stammen uit 1876. Tussendoor heeft het bedrijf nog een tijd Arke geheten voor het op 1 oktober 2015 hernoemd werd en de naam TUI kreeg. Nu beweren ze de marktleider in de Nederlandse reisbranche te zijn. Ze hebben twee verschillende reismerken, namelijk TUI en Kras. Beiden bieden ze vakanties aan. Daarnaast hebben ze nog een eigen luchtvaartmaatschappij genaamd TUI Fly. Hun motto is “Discover Your Smile”, hetgeen ook wordt gereflecteerd in TUI’s logo; een vriendelijke glimlach.
Het was toen best een vraagstuk: Hoe spreek je TUi, die nieuwe naam van Arke, nou precies uit?
Natuurlijk biedt TUI vele vluchten aan via hun eigen vliegtuigmaatschappij TUI Fly. De vliegtickets zijn gemakkelijk te bestellen via TUI’s website. Je kunt kiezen voor een retourvlucht of een enkele reis. Daarnaast willen ze weten van welk vliegveld je vertrekt, naar welke bestemming je wilt vliegen, hoeveel volwassenen er vliegen, of er nog kinderen meevliegen, wat je vertrekdatum is en op welke datum je van plan bent terug te vliegen. Je kunt ook kiezen voor een retourvlucht vanaf een andere bestemming. Er zijn verschillende soorten vliegcomfort waaruit je kunt kiezen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor Economy class. Maar je kunt ook gaan voor het iets luxere Comfort class type stoel. Beiden bieden gratis maaltijden en drankjes aan naar verre bestemmingen. Als je nog meer luxe wilt, kun je ook kiezen voor Premium Class, Star Class of Deluxe Class. Op hun website kun je een overzichtje vinden van welke voordelen bij welke optie horen. Opties zijn stoelreservering, koptelefoon, persoonlijk entertainment programma, verzorgingskit, aparte check-in desk, stoelreservering, priority boarding en nog wel meer handige opties. Bedenk van tevoren goed wat je wel en niet nodig hebt.
Maar wat voor vakanties biedt TUI nou precies aan? Ze hebben bijvoorbeeld heerlijke zon- en strandvakanties in Spanje. Ze kunnen een hotel voor je regelen in Costa del Col, een heerlijke plaats om je vakantie door te brengen. Andere gebieden zijn Costa Dorada, Andalusië, Costa Brave, Pyreneeën, Costa Blanca enzovoort. Maar je kunt o naar één van de eilanden zoals Mallorca, Fuerteventura, Ibiza, Grand Canaria, Lanzarote of Tenerife. Geniet van de witte stranden, blauwe zee en de authentieke Spaanse cultuur. Spanje is de ideale bestemming voor een vakantie aan het strand. Pak je badpak, bikini, zwembroek en strandhanddoek in en haal de T-shirts en zomerjurkjes maar vast uit de kast. Vergeet ook niet je zonnebril mee te nemen.
TUI biedt ook all-inclusive vakanties aan. Het voordeel van dit soort vakanties is dat alles voor je regelt wordt. Er zal drie keer per dag eten op tafel staan, je mag gebruikmaken van alle faciliteiten die het hotel or resort je te bieden heeft en zelfs je vliegreis is vaak al inbegrepen. Jij hoeft je alleen maar druk te maken om wat je vandaag wilt doen. Ze beloven dat je nergens zult hoeven bijbetalen en je portemonnee wel thuis kunt laten behalve om wat souvenirs te kopen. Deze vakanties zijn ook heerlijk voor gezinnen en families en koppels die alleen zorgen voor elkaar willen hebben en niet voor de rest van hun vakantie. Een fijne, onbezorgde all-inclusive naar Italië is één van de vele voorbeelden van all-inclusives die TUI aanbiedt. Ontdek Toscane of één van de vele andere prachtige regio’s die dit land te bieden heeft.
Als je niet zo’n rasechte zonliefhebber bent en liever iets doet tijdens je welverdiende vakantie kun je ook kiezen voor een stedentrip. Er zijn vele steden in de wereld die absoluut het bezichtigen waard zijn. Bezichtig de Big Ben in Londen, zie het Vrijheidsbeeld in New York of beklim de Eiffeltoren in Parijs. Andere noemenswaardige steden zijn Wenen, Berlijn, Praag, Valencia, Rome, Istanboel, Napels, Venetië, Bangkok, Madrid, Dubai en Athene. Maar er zijn nog veel meer opties. Loop door de straten om te ervaren hoe een stad werkelijk is, ga mee met een bus tour om alle bezienswaardigheden te zien of duik in een museum om wat cultuur op te snuiven. Het Louvre, Colosseum of de Tower Bridge zijn dingen die je echt moet zien als je toch in de stad bent. En veel steden hebben ook nog een winkelcentrum waar je leuk kunt shoppen. Je kunt ervoor kiezen om zelf te gaan, maar er zijn ook georganiseerde busreizen die je naar alle historische plekjes brengen.
Misschien ben je juist wel een wintersportliefhebber. Trekt de kou je aan en zie je jezelf al de heuvel af glijden op je nieuwe ski’s? Dan is een wintersportvakantie misschien wel iets voor jou. Trek je skikleren aan en maak de skipistes onveilig omringd door eeuwige sneeuw. Je kunt voor een wintervakantie afreizen naar Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk of Italië. Allemaal hebben ze mooie bergen waar tijdens de koude maanden van het jaar volop sneeuw te vinden is. Op sommige bergen ligt zelfs altijd sneeuw. En na een dag actief skiën hebben ze meeste chalets en Alpenresorts de Glühwein al klaar liggen voor wat après-ski activiteiten in de avond.
Als je niet graag op één plek blijft en liever meer van het land wilt zien, dan kun je atijd nog een rondreis maken. Reis af naar de Verenigde Staten en zie alles wat het land te bieden heeft. Je zult je met een rondreis foor Cuba, Griekenland of Portugal vast niet snel vervelen en zelfs een relatief klein eiland als Aruba heeft nog genoeg te bieden om een rondreis te maken. Een land kan heel divers zijn en door middel van een rondreis kan je verschillende kanten van een land belichten. Ook kom je zo vaak op of in ieder geval langs plaatsen waar de meeste toeristen en reizigers niet zo snel komen. Zo weet je zeker dat je alles uit je reis haalt wat erin zit. TUI regelt georganiseerde rondreizen, maar je kunt ook zelf naar een bestemming vliegen, daar op een aantal verschillende plekken een of enkele nachten in een hotel boeken en via een andere bestemming terugvliegen.
Een andere populaire manier om je vakantie te besteden is op een cruise gaan. Je stapt ergens op een boot en vanaf dat moment begint je reis eigenlijk al. Op die manier is de reis naar een bestemming al een vakantie op zich. Helemaal omdat je op een boot vaak rond kunt lopen en verschillende soorten entertainment kunt vinden. Soms is er zelfs een zwembad, restaurant or bioscoop aan boord. De boot zxal je naar je bestemming brengen en zelf hoef je helemaal niets te doen behalve genieten van de zee en alles wat het schip te bieden heeft. Voorbeelden van cruises aangeboden door TUI zijn een 8-daagse cruise naar de Turkse Riviera, een 16-daagse Caribische cruise vanuit Curaçao of een 12-daagse Caribbean cruise vanaf Havana.
Misschien heb je dicht bij huis wel zo’n beetje alles gezien of ben je niet zo geïnteresseerd in alles wat lijkt op onze eigen cultuur. In dat geval kun je je vakantieplezier een eindje verder zoeken door middel van een verre reis. Populaire vakantiebestemming in deze sectie zijn Mexico, Cuba, Bali, Kaapverdië, Dominicaanse Republiek, Florida, Bonaire en nog veel andere mooie landen waar heel anders geleefd wordt hier in ons koude Europa. Ook kun je het authentieke India, Panama, Hong Kong, Indonesië China of Tanzania bezoeken. Er is veel te leren van culturen waarin mensen anders in het leven staan en op een andere manier naar de wereld kijken. Wie weet geven hun gebruiken, normen en waarden je wel meer inzicht in jezelf.
Als je niet zo’n vlieger bent, kun je kiezen voor een autovakantie. Het voordeel van zo’n vakantie is dat je heel mobiel bent. Je kunt gaan en staan waar je wilt en hebt op die manier veel vrijheid. Sommige mensen kiezen er zelfs voor helemaal niets te regelen. In plaats daarvan stappen ze gewoon in de auto en zien ze wel waar ze uit komen. Je kunt toeren door ons eigen Nederland (kan, mits een bneetje lekker weer, erg mooi zijn), maar je kunt er ook voor kiezen uit te wijken naar Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Kroatië, Denemarken of welke andere willekeurige bestemming dan ook. Mocht je geen auto tot je beschikking hebben kun je deze altijd nog huren.
Je kunt heel makkelijk een vakantie regelen bij TUI. Zodra je de website binnen komt zie je al een aantal hoofdcategorieën waar je de soort vakantie kunt aanklikken waar je naar op zoek bent. Je kunt dan rondkijken of er een leuke bestemming voor je bij zit. Als je al een specifieke bestemming in gedachten hebt kun je de zoekfunctie gebruiken om te kijken wat TUI allemaal in het land van je keus aanbiedt. Heb je eenmaal een leuke aanbieding gevonden, dan kun je deze online boeken. Maar natuurlijk wel eens een account aanmaken.
Het is, vooral als je vaker een reis boekt, natuurlijk lastig om steeds opnieuw je gegevens te moeten verstrekken. Handiger is het om een account aan te maken en daar op in te kunnen loggen. Je kunt ervoor kiezen je aan te melden door middel van je e-mail adres en een wachtwoord, maar het is ook mogelijk je aan te melden via Facebook. Zodra je wat persoonlijke gegevens en betalingsgegevens hebt ingevoerd krijg je toegang tot Mijn TUI. Hierop kun je je reis bekijken, je reishistorie inzien en de details van je reis aanpassen. Het is jouw persoonlijke plek vanuit waar je alles over je reis en account kunt inzien en aanpassen.
Het regelen van een reis wordt door het vele boeken via internet steeds automatischer en onpersoonlijker. Toch ontkom je er niet aan dat je soms even iemand nodig hebt. Misschien lukt het je wel niet om in te loggen vanwege technische problemen op de website of heb je wat vragen over de details van een bepaalde reis. In dat geval is het fijn als je even met iemand contact kunt opnemen, dus natuurlijk biedt TUI hier dan ook de mogelijkheid toe. Je kunt ze een e-mail of juist even een belletje plegen en iemand persoonlijk spreken. Ook is er de mogelijkheid om klachten en suggesties achter te laten voor de medewerkers van TUI. Kijk wel eerst even naar de meest gestelde vragen. Wie weet is je vraag daar al beantwoord.
Hebben we je iets meer kunnen vertellen over TUI? Wie weet heb je wel inspiratie opgedaan voor je volgende vakantiebestemming. Laat ons ook gerust weten wat jij zelf van TUI vindt door middel van een review. Veel plezier tijdens je volgende vakantie waar die dan ook naartoe mag gaan.
Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!
Eigenlijk geen ster, maar moest iets invullen. Zondag 5-11-23 online geboekt met vertrek 17-11-23, lekker nog een weekje naar Gran Canaria. Gelijk bevestiging ontvangen via diverse mails. 6-11 werden we savonds gebeld dat accommodatie niet meer beschikbaar was. We konden geld terug krijgen, maar we hadden dit natuurlijk niet zomaar geboekt. Pas 8-11 kregen we in de middag via mail een alternatief (nadat we diverse malen gebeld, gemaild hadden, zonder succes, steeds een andere afdeling gaat hierover....) Tot 9-11 16.00uur konden we op alternatief reageren. 8-11 hebben we savonds gekeken of t alternatief iets voor ons was, was natuurlijk duurder en andere plaats. Maar oké we wilden weg. 9-11 smorgens...een mail,alternatief was ook niet meer beschikbaar??? Hele slechte ervaring met de service van TUI, telefonisch kon er niets geregeld worden, kregen telkens te horen.... hier gaat een andere afdeling over. Als we dit de maandag 6-11 gelijk hadden kunnen regelen, hadden we nu op vakantie gekunnen of ergens anders kunnen zoeken. Maarja...
Marcia
14-11-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Wij zouden op 7 september naar Corfu vertrekken als eerste vlucht om 07.05 uur. Pas na een uur wachten ,zonder airconditioning +/- 30 gr. C, zonder enige uitleg van het personeel of de piloot vertrokken we vanuit Schiphol
Didu
17-09-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Bij heb boeken ging alles nog redelijk, goede info, alles op tijd binnen. Maar eenmaal aangekomen bij het hotel blijkt dit hotel totaal niet overeen te komen met wat er in de omschrijving staat. Het ergste is dat dit al 3 jaar bekend is bij Tui, dat heeft de reisleider mij verteld. Maar op basis van die informatie hebben ze mij wel de keuze laten maken om voor een ´4 sterren´ hotel te gaan i.p.v. voor een goedkopere Ibis. Totaal misleidend en ben dan ook pislink!
Suzannne
29-07-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
12 dagen voor we onze vakantie gingen beginnen, is deze geannuleerd. Over onze rechten wisten we niks en er werd geen alternatief aangeboden door Tui. We voelden druk om 'maar iets te kiezen' door de reactie op de annulering van Tui, waardoor we snel een nieuwe vakantie moesten boeken met 50 euro pp ter compensatie van de annulering. Om een lang verhaal kort te maken: er was bijna geen vakantieaanbod meer van Tui, vliegtijden en stoelplaatsen waren beperkt (vooral vervelend met een kindje van 1 jaar en een zwangere vrouw), we wilden juist geen massale resort en dit is het wel geworden. De animatie was elke avond tot 22.30 uur, met harde muziek, waardoor ons kindje niet kon slapen en moeilijk at. We moesten ook nog voor dit allemaal ruim 600 euro extra betalen. Schandalig! Na een klacht te hebben ingediend, gaf de klachtenadministratie aan dat we akkoord waren gegaan met de nieuwe vakantie, omdat we die meteen geboekt hadden (onder druk). Zij zeggen dat we nergens geen recht meer op hebben. Ook niet op de 600 euro verschil. We hebben uren aan de telefoon gezeten om iemand te kunnen spreken van Tui.
Marieke
22-06-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Zowel de heen- als terugreis was vreselijk georganiseerd. Ondanks dat we thuis al bericht van vertraging hadden gehad, liep de vertraging nog veel verder op op het vliegveld tijdens de heenreis (bijna 4 uur). Alle andere charters krijgen voorrang op Schiphol en we kregen zowel heen als terug een reserve vliegtuig uit een Oost-Europa land waar we op het vliegveld op moesten wachten. De terugreis was wederom vreselijk. Ruim 2,5 uur vertraging waarvan de helft in een vliegtuig met 40 graden Celsius. Onbeschoft personeel, geen communicatie, geen enkele sympathie terwijl ik met een zwangere vrouw en een kind van 3 was. Ook de accommodatie was zwaar beneden peil. Geen nachtrust door blaffende honden van de buren, de eigenaar ligt overhoop met de buurman en kan er niks in betekenen. Ook zeer dunne muren waardoor je werkelijk alles in je kamer hoort van overige gasten. We hebben door slaapproblemen de helft van de vakantie elders een vakantiehuis gehuurd. Ondanks dat we onze problemen kenbaar hebben gemaakt heeft zowel de accommodatie als TUI niks gedaan qua compensatie, TUI heeft zelfs niet eens de moeite genomen om een reactie te geven. Kortom dit was onze laatste TUI reis!
Rodney
13-06-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Vreselijk bedrijf, achterbaks en oneerlijk. Afgeragde hotels en slechte service, Tui representatives zijn onbeschoft en komen niet opdagen op de afgesproken tijdstippen, als je een klacht hebt houden ze je aan het lijntje tot je dure vakantie weer achter de rug is. Dan mag je het proberen te regelen met after travel, helemaal een drama...nee, nooit meer TUi. Jammer dat die organisatie niet failliet is gegaan tijdens Corona, had veel vakantie leed bespaard. Tui is trouwens eigendom van een Russische oligarch. Terwijl heel de wereld Rusland in de ban doet, gaat TUi nietsontziend met de Russen in zee. Verraders !
Barco
31-05-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Vreselijk bedrijf, achterbaks en oneerlijk. Afgeragde hotels en slechte service, Tui representatives zijn onbeschoft en komen niet opdagen op de afgesproken tijdstippen, als je een klacht hebt houden ze je aan het lijntje tot je dure vakantie weer achter de rug is. Dan mag je het proberen te regelen met after travel, helemaal een drama...nee, nooit meer TUi. Jammer dat die organisatie niet failliet is gegaan tijdens Corona, had veel vakantie leed bespaard. Tui is trouwens eigendom van een Russische oligarch. Terwijl heel de wereld Rusland in de ban doet, gaat TUi nietsontziend met de Russen in zee. Verraders !
Barco
30-05-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Boek je een vlucht van 10 uur voor 4 personen (waaronder 1 kind), wil je voor jezelf i.p.v. economy een comfort-stoel kiezen, omdat je 2?! meter lang bent, kan dit alleen als je voor iedereen een upgrade betaald. Dit staat niet op jullie website! Bel je vervolgens de klantenservice om te controleren of dit werkelijk het geval is, om vervolgens zeer onbeleefd aangesproken te worden door een medewerkster, die vervolgens zegt: ''Ja meneer, dan had u de vluchten maar individueel moeten boeken'. Je wordt gewoon bedrogen waar je bijstaat. Schandalig. Ik vlieg nooit meer met TUI als het op deze manier moet.
Nino
26-05-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
BOEK HIER NOOIT! En ook niet bij Vakantiediscounter waar TUI van is. Ze hebben geen kamer voor ons geboekt! We hebben drie nachten geboekt in een hotel in Duitsland, komen we daar aan om half 7 s 'avonds en bestaat onze boeking niet plus het hotel (en veel eromheen door een evenement) is volgeboekt! Ze hebben ons een bevestiging gestuurd van boeking terwijl het hotel volgeboekt was. Na 3 uur proberen hun te bereiken/van kastje naar muur gestuurd worden/wachten eindelijk een oplossing en we mochten verblijven in Waldhotel Heiligenhaus in de buurt wat een enorme downgrade was. Geen geld terug en ook nog een groot feest in hotel & tuin de volgende nacht op een donderdag die tot 3 uur s' ochtends door ging, niemand van hotel aanwezig na 11 uur s 'avonds blijkbaar. TUI wil ons na flink wat e-mails en belcontact maar 120 euro teruggeven (in eerste instantie niks ook al hebben wij meer dan hun betaald), ook al zijn we een nacht minder gebleven na die rampavond. 470 euro incl. verbonden verzekeringskosten en boekingskosten (terwijl er geen boeking is gemaakt) voor nu 2 ipv 3 nachten in een verschrikkelijk hotel! Na klachtenformulier, blijft de 'compensatie' 120 euro. Dit bekostigd niet eens de verloren nacht. Telefonisch bijna onbereikbaar zijn ze. Eerste en laatste keer hier geboekt en nooit meer bij een boekingsorganisatie, want ze zijn allemaal hetzelfde nu wat blijkt. Heb meerdere reviews gelezen van andere gedupeerden die geen kamer kregen. Onze vakantie is verpest!!
Eva
16-05-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Boeking ging snel en goed. Auto ophalen was ook prima geregeld. Reis stond al lang op het lijstje en eindelijk kwam het er dan van. Meteen even combineren met familie bezoek. De omgeving was mooi in deze tijd van het jaar en weer zat mee (en niet te heet) dus dat was prima. De eerste hotels waren alleen echt lang geen ‘4 sterren’ waard en alle hotels lagen ver van de grote steden (op die in Ubeda na dan) en dus moest alles met de auto, wat we niet hadden verwacht en viel wat tegen. Verder was het toch wel handig geweest als er al bij de reisonschrijving zou staan aangegeven dat je de grote attracties in Sevilla en Granada (zoals Alhambra) al meteen online moest boeken want dat anders de kans groot is dat je er niet in komt. Zoals bij ons dus ook het geval was jammer genoeg. Beter zou zijn als je dit meteen bij de reisboeking zelf optioneel zou kunnen doen. Tevens was de reisbeschrijving niet helemaal duidelijk en de reisroute/volgorde niet altijd even logisch; waarom dag 1 eerst naar Ateqeura waar weinig te doen is en dan volgende dag pas de andere kant op? En waarom geen overnachting in Cordoba maar in Ubeda? Al met al toch wel een prima reis gehad maar ik zou volgende keer toch zelf mijn hotels uitzoeken en in de steden zelf willen zitten en ook de reis anders plannen.
P. Kloese
23-04-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
We had a terrible experience with a TUI arranged trip to Spain. The arranged hotels were in the middle of nowhere, and costed much lower than what we were charged by TUI. Stay away at all costs.
Denizhan Karaca
11-04-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Heen- en terugreis geboekt via TUI. Op de heenreis is men mijn koffer kwijt geraakt, en er is geen enkel bericht vanuit TUI na het indienen van een Rapport. Men reageert nergens op, de voortgang via Worldtracer werkt niet (men is de koffer nu nog aan het zoeken) en een week later laat op de avond komt de koffer dan eindelijk (open en beschadigd) als iedereen ligt te slapen onaangekondigd opeens terug. Omdat TUI denkt dat je dan "eerste levensbehoeften" moet aanschaffen (er zit uiteraard kleding in de koffer) en dat niet hebt gedaan is het in hun ogen redelijk om een cadeaubon van "maar liefst" 50 euro voor het ongemak als coulance aan te bieden. Dit is overigens inclusief coulance voor het niet kunnen maken van de terugreis omdat ik een spoedopname (met operatie) in het ziekenhuis had. Conclusie: TUI is een nog belachelijker bedrijf dan KLM. En maar geld binnenharken, maar als er eens een keer iets mis gaat dan is men te gierig om een fatsoenlijke oplossing te zoeken.
John
05-04-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
De aangeboden trip bleek totaal iets anders dan beloofd. Geen excuses, laat staan het retourneren van het betaalde bedrag. Treurig
Paul
01-04-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Tui heeft onze huwelijksreis in november 2022 een paar weken van te voren geannuleerd. Er stond nog een betaling open. (dit wisten wij niet) Tui heeft ons hier nooit correct van op de hoogte gebracht. (geen belletje, geen smsje, geen pushbericht via de app, etc.) alleen een mailtje die in onze spam is beland tussen de vele andere mails van Tui. Wij hadden al een aanbetaling gedaan van €1140,90. We waren vanzelfsprekend gewoon van plan de reis te gaan maken. Ook was het geen onwil dat we niet betaald hadden, wij waren er van overtuigd dat de reis al 100% betaald was. Als tui ons correct had ingelicht van de openstaande betaling (bijvoorbeeld door een belletje) hadden we DIRECT betaald. Toen wij dit merkten hebben we natuurlijk direct TUI gebeld. Er was echt niks meer mogelijk. We zijn onze aanbetaling van €1140,90 volledig kwijt. Wij vinden deze service vanuit TUI belachelijk. We zullen dan ook nooit meer met TUI reizen.
Maiko
27-02-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Fuerteventura Oliva Beach Resort. HELE SLECHTE ERVARING!! We zijn vaak met tui op vakantie geweest....altijd prima ervaren. Nu slechte ervaring bij aankomst op Fuerteventura airport...Tui mensen voor informatie waren moeilijk te vinden. welke bus je moest nemen e.d ...iedereen liep te zoeken bij aankomst...ze stonden ergens helemaal aan het einde van de gang...alles moet via app zeggen ze ....ja dan moet je telefoon het wel doen op dat moment.... ik en mijn partner behoorlijk ziek geweest . een tui medewerker zei ...er heerst een bepaalde griep op het eiland .Ja ja ;-( Bij gebouw ( annex)waar wij zaten vreselijk gehorig.. Verder hartstikke mooi strand.....hele lieve en behulpzame en personeel!!
fenna
21-12-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
WEDEROM EEN TELEURSTELLING, HOE MOEILIJK KAN HET ZIJN. ALS ENE RITA MIJ OP ZWAARWICHTIGE GRONDEN ICM MANAGER VAN GOLDEN BAY ONS ERUIT ZET, IS HET TOCH NIET ZO MOEILIJK OM ANTWOORD TE GEVEN OP ONZE VRAGEN. ZIE MAIL HIERONDER WAAR IK WEDEROM GEEN ANTWOORD OP KRIJG. Beste mevrouw, mijnheer, Wederom ben ik verbaast. Verbazing, omdat mij vanmiddag een mail werd beloofd waarin precies zou worden uitgelegd op basis van welke gronden ons contract werd ontbonden. Dus bij deze de vraag aan Chantal, waar blijft mijn mail? Op basis van artikel 19 hadden jullie geen recht om ons contract te ontbinden. Wij hebben geen overlast veroorzaakt, geen schade, wij zijn als een goed huisvader met het appartement omgegaan, het enige is dat wij geklaagd hebben en de zg manager uit zijn dak ging. Als hij een slechte dag hebt gehad hoeft hij het niet op ons af te reageren. Zie alle klachten die jullie over deze accomodatie dit jaar hebben binnengekregen. Dus bij deze een directe vraag, en graag een duidelijk antwoord op welke gronden zijn wij evicted. En wederom wijs ik u op het feit dat het asociale gedrag van de zg manager ons en anderen als zeer bedreigend en angstig is overgekomen. Zie verklaringen. Ik kan geen Grieks maar lichaamstaal zei genoeg, met zijn vinger over zijn keel, waarna zijn vader het maar overnam. Hieronder artikel 19. 19. A nvt 19. B nvt appartement had geen warm water 19. C wij zijn gehinderd, geen wifi geen ww en rioolvliegjes 19. D de enige overlast die werd veroorzaakt door de zg manager, hiervan hebben jullie de getuigenverklaringen gekregen. Hij werd woedend nadat wij bij Tui hadden geklaagd en kwam als een beest naar ons toe, vloekend en tierend, zie verklaringen. Dus op welke grond, graag nader toegelicht, heeft Rita besloten dat zij op basis van gewichtige omstandigheden onze reis te ontbinden, cq in het water laten vallen. Mijns inziens speelt hier heel wat anders, een verborgen romance of gratis vakantie misschien. Wederom eis ik een duidelijk antwoord van jullie, zoals beloofd tijdens het telefoongesprek met Chantal hedenmiddag. Het is ongelofelijk dat jullie klakkeloos dit verhaal van Rita overnemen zonder ons of onze getuigen te horen. Ik ga er nogmaals vanuit dat jullie je verantwoordelijkheid als een goede wijze huisvader nemen zie artikel 19.c. Met vriendelijke groet, Guido Hooijer DMMS66 HET ENIGE WAT IK VRAAG OP WELKE GROND EN DAN SPECIFIEK WAT VOOR REDEN, WIJ ERUIT ZIJN GEZET. ARTIKEL 19 is niet van toepassing op ons, als het woordje fuck it de reden is, staat nergens dat mijn vrouw dit tegen mij mag zeggen, als de asociale manager in het grieks ons uit kaffert. HOOR EN WEDERHOOR, WIJ ZIJN ONSCHULDIG TOT DAT HET TEGENDEEL IS BEWEZEN. DUS NU GRAAG EEN ANTWOORD, DAN KUNNEN WIJ DAARMEE NAAR DE GESCHILLENCOMMISSIE
Guido Hooijer
07-12-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Nooit via tui naar vakantie gaan. Middels dit te schrijven dien ik een klacht in voor de accommodatie tijdens onze vakantie in Rome. Ik heb via jullie een reis voor 5 personen met twee kamers geboekt naar Rome in agust-2022 in Villa Rosa Hotel. De accommodatie was erg slecht. De kamers waren niet wat we verwachtte adhv de informatie en foto’s op jullie website. De bedden waren vies, er zaten vlekken op de matrassen en kussenslopen. De kamers waren ontzettend klein. Toen we de kamers binnen stapte rook het naar een openbaar toilet. Verder zat er schimmel op de muren, douchecabines en op de vloeren. Beestjes en vliegen waren vaste bewoners in de kamers. Bovendien was er geen koelkast in de kamer en dit warme weer was koud water een vereiste. In het doucheputje en de badkamer was er niet goed schoongemaakt. Dit was niet wat er verwacht wordt van een drie sterren hotel. Een hotelkamer zou op zijn minst schoon moeten zijn. Vanaf dag één heb ik contact gezocht met TUI en mijn klachten via alles gemeld. De eerste dag kreeg ik te horen van TUI dat wij drie andere hotels mochten kiezen en naar ze konden mailen zodat we verplaatst kunnen worden van hotel. Later bleek dit onjuist te zijn en hadden de medewerkers van de klantenservice ons verkeerde informatie doorgegeven. Op dag twee heb ik vanaf de ochtend geprobeerd om contact te zoeken met TUI. Uiteindelijk aan het eind van de dag heb ik gehoord dat er twee opties zijn: 1- ik moet zelf een hotel zoeken en de kosten zelf betalen en later declareren bij TUI 2- De situatie accepteren en na deze zogenaamde vakantie klachten indienen. Voor de eerste optie kon ik niet kiezen vanwege een beperkte hoeveelheid aan geld en kennis over hotels in Rome. We werden dus gedwongen om voor keuze twee te gaan. Op dag drie van onze ‘vakantie’ kreeg ik te horen dat het hotel de mogelijkheid had om een kamer te wisselen. Toen ik naar de receptie ging vertelde ze mij dat het verschil tussen de kamers nihil was en dat er maar één kamer verwisseld kon worden. Ik heb weer contact gehad met TUI, maar ik ben van de kast naar de muur gestuurd. Op dag vier van de ‘vakantie’ ben ik weer naar de receptie geweest, maar ze zeiden dat zij niets kunnen doen. Er was misschien de mogelijkheid om van kamers te wisselen op de laatste nacht, echter is hier niks van gekomen. Ik heb elke dag mijn klachten via e-mail en telefoon aan TUI gemeld, maar helaas hebben zij mij en mijn gezin in de steek gelaten. Ik ben 5 dagen van de vakantie bezig geweest met het contacteren van TUI, maar tevergeefs. Wij betreuren dat onze reis zo slecht is gelopen, er was voor ons geen lol meer aan. Al met al hebben we vakantiedagen verspilt en geld betaald aan een reis die niet eens een beetje op een vakantie leek.
sam
13-10-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Tui is een misselijkmakend vliegtuigmaatschappij. Ondanks dat ik meerdere tickets in 1 keer heb gekocht hebben ze mijn familie uit elkaar getrokken in het vliegtuig. Iedereen moest random apart ergens in het vliegtuig gaan zitten. Ik heb met tientallen diverse budget vliegtuigmaatschappijen gevlogen en dit heb ik alleen bij Tui meegemaakt. Ze zijn alleen uit op je geld. Dit doen ze met opzet zodat je een hele dure stoel koopt.
Serhat
14-09-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Tui stond altijd hoog in ons vaandel, maar ze zijn naar de bodem gezakt. Bij vragen denken zij niet mee met je en zoeken niet naar oplossingen. Empathie tonen is blijkbaar ook erg lastig voor ze. Nee verkopen is het enige wat zij tegenwoordig nog maar kunnen. Zwaar teleurgesteld!
Sabine
09-08-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
I have purchased tickets to fly from Amsterdam to Ibiza. TUI officially announced in media that no flights will be cancelled, everything looked goo until the last moment, when I suddenly got an email that my flight got moved to Liege, different country, 270km away… The flight was schedule on 6:20 morning Saturday so because I worked on Friday evening and there is totally no night transportation between Amsterdam and Liege, there was no way for me to get to Liege. I have called TUI and very polite lady told me, that indeed… there is no other way but to cancel the tickets and she can do it for me. I asked her, to be sure if the funds will be transferred back to my account, she confirmed (I got credit note and cancellation bill)… and that’s the moment when the show begins… The email on their website doesn’t work, when after an hour waiting You finally get someone on the phone, they send You to chat… after days of waiting for answer on messenger the tell You to call (with a smiley)… on twitter they say that: “it is busy and I probably received the money because system says: 0€”… so basically their approach is: “We have Your money, and what can You do? F*** OFF”. It looks like they go bankrupt.
Jan
26-07-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal