TUI Reizen

Alle reviews

TUI Reizen

54% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (41)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Huwelijksreis (pakketreis)

    Tui heeft onze huwelijksreis in november 2022 een paar weken van te voren geannuleerd. Er stond nog een betaling open. (dit wisten wij niet) Tui heeft ons hier nooit correct van op de hoogte gebracht. (geen belletje, geen smsje, geen pushbericht via de app, etc.) alleen een mailtje die in onze spam is beland tussen de vele andere mails van Tui.

    Wij hadden al een aanbetaling gedaan van €1140,90. We waren vanzelfsprekend gewoon van plan de reis te gaan maken. Ook was het geen onwil dat we niet betaald hadden, wij waren er van overtuigd dat de reis al 100% betaald was.

    Als tui ons correct had ingelicht van de openstaande betaling (bijvoorbeeld door een belletje) hadden we DIRECT betaald.

    Toen wij dit merkten hebben we natuurlijk direct TUI gebeld. Er was echt niks meer mogelijk. We zijn onze aanbetaling van €1140,90 volledig kwijt.

    Wij vinden deze service vanuit TUI belachelijk. We zullen dan ook nooit meer met TUI reizen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Pakketreis Fuerteventura Oliva Beach Resort

    Fuerteventura Oliva Beach Resort. HELE SLECHTE ERVARING!! We zijn vaak met tui op vakantie geweest....altijd prima ervaren. Nu slechte ervaring bij aankomst op Fuerteventura airport...Tui mensen voor informatie waren moeilijk te vinden. welke bus je moest nemen e.d ...iedereen liep te zoeken bij aankomst...ze stonden ergens helemaal aan het einde van de gang...alles moet via app zeggen ze ....ja dan moet je telefoon het wel doen op dat moment.... ik en mijn partner behoorlijk ziek geweest . een tui medewerker zei ...er heerst een bepaalde griep op het eiland .Ja ja ;-(
    Bij gebouw ( annex)waar wij zaten vreselijk gehorig.. Verder hartstikke mooi strand.....hele lieve en behulpzame en personeel!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Pakketreis

    WEDEROM EEN TELEURSTELLING, HOE MOEILIJK KAN HET ZIJN. ALS ENE RITA MIJ OP ZWAARWICHTIGE GRONDEN ICM MANAGER VAN GOLDEN BAY ONS ERUIT ZET, IS HET TOCH NIET ZO MOEILIJK OM ANTWOORD TE GEVEN OP ONZE VRAGEN. ZIE MAIL HIERONDER WAAR IK WEDEROM GEEN ANTWOORD OP KRIJG. Beste mevrouw, mijnheer,
    Wederom ben ik verbaast. Verbazing, omdat mij vanmiddag een mail werd beloofd waarin precies zou worden uitgelegd op basis van welke gronden ons contract werd ontbonden.
    Dus bij deze de vraag aan Chantal, waar blijft mijn mail? Op basis van artikel 19 hadden jullie geen recht om ons contract te ontbinden. Wij hebben geen overlast veroorzaakt, geen schade, wij zijn als een goed huisvader met het appartement omgegaan, het enige is dat wij geklaagd hebben en de zg manager uit zijn dak ging. Als hij een slechte dag hebt gehad hoeft hij het niet op ons af te reageren. Zie alle klachten die jullie over deze accomodatie dit jaar hebben binnengekregen.
    Dus bij deze een directe vraag, en graag een duidelijk antwoord op welke gronden zijn wij evicted. En wederom wijs ik u op het feit dat het asociale gedrag van de zg manager ons en anderen als zeer bedreigend en angstig is overgekomen. Zie verklaringen. Ik kan geen Grieks maar lichaamstaal zei genoeg, met zijn vinger over zijn keel, waarna zijn vader het maar overnam.
    Hieronder artikel 19.
    19. A nvt
    19. B nvt appartement had geen warm water
    19. C wij zijn gehinderd, geen wifi geen ww en rioolvliegjes
    19. D de enige overlast die werd veroorzaakt door de zg manager, hiervan hebben jullie de getuigenverklaringen gekregen. Hij werd woedend nadat wij bij Tui hadden geklaagd en kwam als een beest naar ons toe, vloekend en tierend, zie verklaringen.
    Dus op welke grond, graag nader toegelicht, heeft Rita besloten dat zij op basis van gewichtige omstandigheden onze reis te ontbinden, cq in het water laten vallen. Mijns inziens speelt hier heel wat anders, een verborgen romance of gratis vakantie misschien. Wederom eis ik een duidelijk antwoord van jullie, zoals beloofd tijdens het telefoongesprek met Chantal hedenmiddag. Het is ongelofelijk dat jullie klakkeloos dit verhaal van Rita overnemen zonder ons of onze getuigen te horen.
    Ik ga er nogmaals vanuit dat jullie je verantwoordelijkheid als een goede wijze huisvader nemen zie artikel 19.c.
    Met vriendelijke groet,
    Guido Hooijer
    DMMS66
    HET ENIGE WAT IK VRAAG OP WELKE GROND EN DAN SPECIFIEK WAT VOOR REDEN, WIJ ERUIT ZIJN GEZET. ARTIKEL 19 is niet van toepassing op ons, als het woordje fuck it de reden is, staat nergens dat mijn vrouw dit tegen mij mag zeggen, als de asociale manager in het grieks ons uit kaffert. HOOR EN WEDERHOOR, WIJ ZIJN ONSCHULDIG TOT DAT HET TEGENDEEL IS BEWEZEN. DUS NU GRAAG EEN ANTWOORD, DAN KUNNEN WIJ DAARMEE NAAR DE GESCHILLENCOMMISSIE

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    vakantie

    Nooit via tui naar vakantie gaan.
    Middels dit te schrijven dien ik een klacht in voor de accommodatie tijdens onze vakantie in Rome.
    Ik heb via jullie een reis voor 5 personen met twee kamers geboekt naar Rome in agust-2022 in Villa Rosa Hotel.
    De accommodatie was erg slecht. De kamers waren niet wat we verwachtte adhv de informatie en foto’s op jullie website.
    De bedden waren vies, er zaten vlekken op de matrassen en kussenslopen. De kamers waren ontzettend klein. Toen we de kamers binnen stapte rook het naar een openbaar toilet. Verder zat er schimmel op de muren, douchecabines en op de vloeren. Beestjes en vliegen waren vaste bewoners in de kamers. Bovendien was er geen koelkast in de kamer en dit warme weer was koud water een vereiste. In het doucheputje en de badkamer was er niet goed schoongemaakt. Dit was niet wat er verwacht wordt van een drie sterren hotel. Een hotelkamer zou op zijn minst schoon moeten zijn.
    Vanaf dag één heb ik contact gezocht met TUI en mijn klachten via alles gemeld. De eerste dag kreeg ik te horen van TUI dat wij drie andere hotels mochten kiezen en naar ze konden mailen zodat we verplaatst kunnen worden van hotel. Later bleek dit onjuist te zijn en hadden de medewerkers van de klantenservice ons verkeerde informatie doorgegeven.
    Op dag twee heb ik vanaf de ochtend geprobeerd om contact te zoeken met TUI. Uiteindelijk aan het eind van de dag heb ik gehoord dat er twee opties zijn:
    1- ik moet zelf een hotel zoeken en de kosten zelf betalen en later declareren bij TUI
    2- De situatie accepteren en na deze zogenaamde vakantie klachten indienen.
    Voor de eerste optie kon ik niet kiezen vanwege een beperkte hoeveelheid aan geld en kennis over hotels in Rome. We werden dus gedwongen om voor keuze twee te gaan.
    Op dag drie van onze ‘vakantie’ kreeg ik te horen dat het hotel de mogelijkheid had om een kamer te wisselen. Toen ik naar de receptie ging vertelde ze mij dat het verschil tussen de kamers nihil was en dat er maar één kamer verwisseld kon worden.
    Ik heb weer contact gehad met TUI, maar ik ben van de kast naar de muur gestuurd.
    Op dag vier van de ‘vakantie’ ben ik weer naar de receptie geweest, maar ze zeiden dat zij niets kunnen doen. Er was misschien de mogelijkheid om van kamers te wisselen op de laatste nacht, echter is hier niks van gekomen.
    Ik heb elke dag mijn klachten via e-mail en telefoon aan TUI gemeld, maar helaas hebben zij mij en mijn gezin in de steek gelaten. Ik ben 5 dagen van de vakantie bezig geweest met het contacteren van TUI, maar tevergeefs.
    Wij betreuren dat onze reis zo slecht is gelopen, er was voor ons geen lol meer aan. Al met al hebben we vakantiedagen verspilt en geld betaald aan een reis die niet eens een beetje op een vakantie leek.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vliegen Tui

    Tui is een misselijkmakend vliegtuigmaatschappij. Ondanks dat ik meerdere tickets in 1 keer heb gekocht hebben ze mijn familie uit elkaar getrokken in het vliegtuig. Iedereen moest random apart ergens in het vliegtuig gaan zitten. Ik heb met tientallen diverse budget vliegtuigmaatschappijen gevlogen en dit heb ik alleen bij Tui meegemaakt. Ze zijn alleen uit op je geld. Dit doen ze met opzet zodat je een hele dure stoel koopt.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vakantie

    Tui stond altijd hoog in ons vaandel, maar ze zijn naar de bodem gezakt. Bij vragen denken zij niet mee met je en zoeken niet naar oplossingen. Empathie tonen is blijkbaar ook erg lastig voor ze. Nee verkopen is het enige wat zij tegenwoordig nog maar kunnen. Zwaar teleurgesteld!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Flight

    I have purchased tickets to fly from Amsterdam to Ibiza. TUI officially announced in media that no flights will be cancelled, everything looked goo until the last moment, when I suddenly got an email that my flight got moved to Liege, different country, 270km away… The flight was schedule on 6:20 morning Saturday so because I worked on Friday evening and there is totally no night transportation between Amsterdam and Liege, there was no way for me to get to Liege.
    I have called TUI and very polite lady told me, that indeed… there is no other way but to cancel the tickets and she can do it for me. I asked her, to be sure if the funds will be transferred back to my account, she confirmed (I got credit note and cancellation bill)… and that’s the moment when the show begins…
    The email on their website doesn’t work, when after an hour waiting You finally get someone on the phone, they send You to chat… after days of waiting for answer on messenger the tell You to call (with a smiley)… on twitter they say that: “it is busy and I probably received the money because system says: 0€”… so basically their approach is: “We have Your money, and what can You do? F*** OFF”. It looks like they go bankrupt.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Reis naar curacao

    De onbezorgdheid is ver te zoeken. Vluchten worden 3 maal gewijzigd. Van een nederlands comfortabel vliegtuig naar een spaans armoedig vliegtuig. Personeel die je cola je zelf achterin het vliegtuig halen. En gehuurde auto’s bij tui waarvan de reservering kwijt is en we het dan maar zelf op moeten lossen met sunny cars, dit terwijl we bij tui het hebben geboekt. En totale blamage deze reisorganisatie als je het mij vraagt.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Een mensonterende reis

    Schandalig. Tijdens het boeken van de vakantie bij TUI is een maximale annuleringsverzekering afgesproken omdat mijn moeder helaas k4nker had. Er was nog onzekerheid over deze situatie en daardoor wisten wij niet of we op vakantie konden. Helaas konden wij uiteindelijk niet op vakantie omdat het nieuws slechter bleek te zijn dan verwacht, en was volgens TUI blijkbaar een 'basisannuleringsverzekering' afgesloten. Dit was overduidelijk niet afgesproken tijdens het boeken, maar TUI gaf al vrij gauw aan dat het een klant zijn eigen verantwoordelijkheid is om dit dubbel te checken. In deze hectische periode is helaas ook nog een vriend overleden tussendoor, waar TUI verder ook geen boodschap aan had om de vakantie te cancellen, omdat dit niet de eerste kring is volgens basisannulering (die wij dus niet hadden afgesloten). We konden last minute nog omboeken, maar dit was vooral snel gedaan omdat we een extreem hectische periode hadden en geen tijd meer zouden hebben om anders op vakantie te gaan die we origineel geboekt hadden. Tijdens het omboeken op het kantoor in Hoorn, heeft de dame tijdens het omboeken SNEL een vakantie geboekt waar we in principe niet heen zouden gaan vanwege de laatsteomboekingsdag, maar omdat we nog 4x zouden mogen omboeken vanwege corona was dit geen probleem. Er was overduidelijk afgesproken dat er bij de wijziging van de voorwaarden OF op het laatste moment van de dag van mogelijk wijziging een contactmoment zou plaatsvinden omdat we nog niet zeker wisten of we op vakantie zouden kunnen gaan. Ook dit is NIET door TUI gedaan. Ze willen uit 'coulance' de vakantie niet meer wijzigen en ook niet meer annuleren. Ze hebben niets te maken met het overlijden van mensen of enige vorm van menselijkheid getoond tijdens de gesprekken. De medewerkers van TUI waren ook bijzonder aggresief en intimiderend tegenover mijn vriendin. We zitten nu dus met een vakantie waar wij helemaal niet meer naartoe kunnen en veel geld voor hebben betaald. Ik ga hier werk van maken en zorg er in ieder geval voor dat de hele wereld dit zal weten. Mensonterend.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vakantie Griekenland

    Afgelopen zomer een halfpension hotel geboekt via Tui. Het eten was elke dag koud en niet vers. Tijdens de vakantie hebben we dit aangegeven via Tui maar was niemand langs gekomen om er iets mee te doen en er was dus niks mee gedaan. 3 maanden later krijgen we als reactie van Tui ''Daarnaast geven wij aan dat wij geen aansprakelijkheid aanvaarden als u ontevreden bent over de maaltijden. Smaak en verwachtingen zijn nu eenmaal persoonlijk''. Helaas lost Tui haar klachten op door te doen alsof het niet hun probleem is want ''smaak en verwachtingen zijn nou eenmaal persoonlijk. Ik zou zeggen boek vooral via elke andere reisorganisatie want zoals tussen alle reviews te zien neemt Tui klachten niet serieus.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Reis

    Verschrikkelijk, wat een slechte klantenservice bij TUI. Bij klacht over accomodatie wordt gewoon gezegd door TUI dat het ons probleem is. Geen enkele medewerking van TUI. Ja allemaal ideeen waar wij niks aan hebben. Continu doorverwezen naar andere afdeling van TUI en min. 30 min. wachttijd bij elke afdeling. Voor iedereen die dit meemaakt -> Geschillencommissie raadplegen. Ze komen er anders gewoon mee weg. Echt nooit maar dan ook nooit weer boeken bij TUI!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Naar Bonaire met TUI

    Naar Bonaire gevlogen met TUI, heen 12 uur met tussenlanding en terug 9 uur rechtstreeks. Zowel heen als terug als partners niet bij elkaar kunnen zitten. Gezinnen krijgen voorrang, zit je 2x naast opgeschoten pubers. Uiteindelijk betaal je wel 2000 euro met zijn tweeën en een houten bek voor onze klacht.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Reispakket

    Onpersoonlijk
    Te weinig personeel op Schiphol.
    Slechte informatie
    Personeel die bij drukte ,ouwehoeren .
    Helpen totaal niet

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    fuerteventura vakantie donderdag 22 juli GEANNULEERD

    Slecht en totaal onbereikbaar we hadden een vakantie geboekt donderdag 22 juli na Fuerteventura helaas is het oranje geworden en geannuleerd en dat kan gebeuren jammer maar helaas. Alleen het geld hebben we nog niet teruggestort gekregen. TUI belooft op de website snel geld terug te storten zodat er nog een nieuwe vakantie mogelijk is om te boeken... Nou zijn er inmiddels 3 werkdagen om en nog steeds niks ontvangen. Hoe kan ik zo iets nieuws boeken in mijn vakantie???? Prijzen zijn belachelijk duur geworden en op de dag dat we op vakantie zouden gaan is al niet meer mogelijk omdat dat al volgeboekt is nou valse beloftes en maken niks waar ik raad TUI af...

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Teleurstelling

    Tui= Een teleurstelling.
    Ivm de corona, is onze reis geannuleerd. Maar vijd dagen voor ons vertrek ! Terwijl andere reizen naar dezelfde bestemming niet geannuleerd waren.
    Wij zijn nagaan dat tui helaas alleen naar haar belang ging kijken.
    Het was een grote teleurstelling en onze vakantie was gepest terwijl wij op deze reis hard rekenden.
    Bovendien, wordt ons geweigerd het geld terug te krijgen en wij waren gedwongen de voucher te accepteren.
    Het is wel jammer , wij hebben altijd met tui gereisd.
    Onder dezelfde omstandigheden hadden de andere reisbureaus totaal een ander gedrag met hun klanten gehad.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Aruba

    Een schijnvertoning van veiligheid met mondkapjes en handgelletjes. terwijl de hygiëne ver te zoeken is Waarom:

    Terwijl op Aruba de corona de spuigaten uitloopt en toeristen worden teruggehaald, krijgt men een heel schijntoneel van kapjes en gelletjes... Vliegtuig wordt helemaal volgepropt met ongeteste mensen schouder aan schouder 3x eten mogen de kapjes af. Met name de wc's werd totaal niet naar omgekeken door personeel honderden mensen op 1 wc. Geloof me dat was 1 gore bende! Als je corona wilt moet je bij Tui naar de wc!!! Wat een Farce, hypocriet gedoe! Vervolgens op schiphol zonder controle of vragen omtrent Corona mochten we zo Nederland weer binnenlopen.

    Tui slaat hier dus volledig de plank mis, wat een schande dit is

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Hotelreis Oostenrijk

    Heb begin januari een reis (hotel) geboekt bij Kras (onderdeel van TUI). Na vele telefoontjes om te vragen of de reis doorging, werd een week voor vertrek (medio maart) mijn reis geannuleerd door de reisorganisatie. Omdat er veel in de wereld gebeurde ivm Covid moest ik een paar weken wachten maar ik zou mijn geld terug krijgen. Het werd stil en nog stiller aan de andere kant. Na 3 weken heb ik zelf weer gebeld en ik werd afgescheept met een voucher. Deze voucher heb ik geweigert en heb verzocht om het bedrag over te maken naar mijn rekening aangezien in mijn reisgezelschap zeer oude mensen aanwezig waren (dit zou hun laatste reis zijn). Kras/ TUI duwt de voucher gewoon door je strot heen en je hebt geen zeggenschap meer over je eigen geld. Ik vind het heel raar aangezien wij als consumenten verplicht zijn om een in een bepaalde periode te betalen, maar als ze het geld terug moeten geven zijn ze niet thuis. Dit is zeker een lesje voor mij ik ga nooit, ooit meer boeken bij tui/ kras of welke organisatie ook. Boek voortaan rechtstreeks bij het hotel aangezien je dan wel binnen 2 weken het geld op de rekening heb. Gewoon schandalige organisatie, die geen ene moer geeft om de mensen wat hun reden ook is. Die ene ster wat ik heb gegeven is nog zelfs te veel

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Frankrijk

    Wegens corona wilde wij niet meer vliegen naar onze bestemming van menorca-spanje. Van alles werd beloofd, van een full refund tot vouchers maar er word totaal niet aangehouden en het blijken loze beloftes. Door paniek om al ons geld kwijt te raken namen we ons voor naar normandie te gaan, met als 2e week bretagne op de planning. Gewoon met de auto zodat we terug kunnen als we willen of de grenzen zouden sluiten. Eenmaal in normandie zijn wij ons rot geschrokken door de manier waarop de locals omgaan met de maatregelen opgesteld door macron, hun eigen president. De kok draagt zijn mondkap op de kin en hoest in zijn handen om vervolgens het eten aan te raken. En dat is nog maar 1 voorbeeld. We voelen ons onveilig en willen naar huis. Toen wij tui belde om te overleggen waren ze onbegripvol en we mochten niets omboeken of het geld reserveren. Als een kenau werd er tegen ons gepraat en we zijn al ons geld kwijt.
    Achteraf hadden wij nooit het geld vroegtijdig moeten overmaken, maar wegens belofte voor refund of voucher hebben we dit toch gedaan. Wij gaan nooit meer boeken bij tui.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Slechte service wanneer er een probleem is en wanneer ze geld terug moeten geven.

    De reizen van tui zijn helemaal prima. Niks mis mee.
    De service die zie bieden is helaas bij onze laatste keer uitermate slecht. Men belooft dingen wat ze naderhand toch niet na komen.
    De 'we-lossen-het-op' garantie kunnen ze net zo goed van hun website halen!
    We werden netjes opgepikt van ons hotel, niks aan de hand perfect. aangekomen op de luchthaven in de rij staan voor inchecken. Horen we van andere mensen in de rij dat onze vlucht geannuleerd was. Normaal gesproken ontvang je dan een sms of krijg je telefoontje, maar nee niks.

    Je boekt een reis via tui om service te krijgen van hen, wanneer er een probleem is dat ze dit dan voor of met je kunnen oplossen. Met een geannuleerde terugvlucht hebben we zelf alles op moeten lossen, na vele malen contact te hebben gehad ging men niks voor je doen. Echt letterlijk niks!

    Zelf uiteindelijk tickets moeten boeken om toch terug te kunnen (op advies van tui, na heel veel bellen, moeilijk moeilijk) (omdat we via een andere maatschappij vlogen wat tui had geregeld). Voordat we deze kosten gingen maken met het boeken van de tickets en andere dingen expliciet gevraagd (meerdere personen van tui gesproken!) of we dan via tui het geld terug kregen en via tui alles werd afgehandeld. 'Ja hoor meneer, via tui krijgt u het geld terug' (omdat we eerst alles zelf moesten regelen via de andere maatschappij, maar er geen enkele mogelijkheid was om via daar een andere vlucht (om) te boeken)
    Waar we al bang voor waren, eerst 3 weken van kastje naar de muur dat we de kosten moesten declareren via de andere maatschappij, wel, niet, wel niet....
    Inmiddels zijn we weer een week of 4 verder en zijn we nog niks verder. Tui wil het geld niet terugstorten, ze wachten eerst de reactie van de andere maatschappij even af..... Het zal ons niks verbazen dat dat nog wel een aantal weken duurt.....

    Je boekt via Tui een reis, zodat je verwacht dat tui je service geeft, of dat ze dingen voor je kunnen regelen. Maar wanneer het om geld gaat, moet je alles maar via de andere maatschappij regelen. Lekker makkelijk afschuiven op iemand anders en daar het probleem neer leggen. Is niet ons probleem dat tui er voor kiest een vlucht via een andere maatschappij te regelen. Wij doen zaken met tui en niet via iemand anders. Dan moet tui alles zelf ook gewoon oplossen. Daarvoor boeken we een reis via tui.
    En dan is het ook nog makkelijk om te zeggen dat dit de regels zijn... Maar die kloppen gewoon niet.... Jammer allemaal die 'kleine lettertjes'......

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Reis voor 2 naar Boa Vista


    Zondag 5 januari 2020 zouden wij middels een bij TUI geboekte reis een week naar de Kaapverdische eilanden gaan .

    Midden in de nacht afgereisd naar Schiphol , bagage ingechecked , zelf ingechecked , door de douane en anderhalf uur gewacht bij de gate .

    Tien minuten voor boarden werden we omgeroepen : uw vlucht is gecancelled , de koffer wordt uit het vliegtuig gehaald . Voor verdere informatie mag u naar de ticketbalie van TUI .

    Daar kregen we te horen dat er niet geland kon worden door een stofstorm , dat deze al 24 uur aan de gang was en......dat de overige passagiers de avond daarvoor waren geinformeerd .

    Waarom dat bij ons niet was gedaan ( twee telefoonnummers , mailadres en huisadres afgegeven ) kon niemand verklaren .

    Voor omboeken naar een andere bestemming waren we , met mogelijkheid voor een week vakantie ,
    doordat niet even gebeld was te laat : gaar van het wachten terug afgereisd naar huis ( 2 x heen , 2 x terug , vier uur in de auto voor ons ) contact gemaakt met TUI en kregen te horen dat de vlucht na 48 uur doorgang kon vinden .

    Oftewel , 2x 8 uur vliegen voor 3 nachten …....

    Affijn , veiligheid voor alles en aan die storm kan TUI ook niets doen , wel erg slordig van het niet bellen of mailen .

    Dezelfde middag werden de kosten van de stoelreservering teruggestort.
    Een week later , na veel bellen / mailen de reissom .

    Maar nu komt de oplichterij .
    De avond van tevoren ( dus terwijl men al wist dat er niet geland kon worden ) een excursie geboekt en betaald . Nu weigert TUI deze kosten terug te betalen want dat had binnen 12 uur door ons gecancelled moeten worden ( terwijl we dus voor niets op de luchthaven zaten te wachten op een vlucht waarvan TUI al wist dat die niet zou worden uitgevoerd.........)

    Wie het snapt mag het me uitleggen .

    Over gebeld en gemaild enzovoorts maar er wordt een gordijn aan smoezen opgetrokken .
    Elke medewerker die je spreekt vindt het “ heel vervelend voor u “ maar kan “ helaas “ niets voor je doen .
    Het reserveringsnummer ontbreekt in de database.
    Het boekingsnummer van het reisbureau wordt niet herkend . (?)
    De agent ter plaatse werkt niet mee.
    Wij kunnen niet in dat systeem kijken .


    Van een grote maatschappij verwacht je na het verpesten van je vakantie , als je heel positief ingesteld bent , misschien nog een soort van compensatie maat in plaats daarvan wordt je ook nog eens door ze belazerd .

    Tot zover onze ervaringen met TUI .

    Je voelt 'm al aankomen , voor wie zonder zorgen naar de zon wil raden we deze maatschappij niet aan en dat is nog vriendelijk uitgedrukt .







Anderen bekeken ook

La Casita
23 reviews

La Casita: Ervaringen Olijfbomen zover het oog kan zien, typisch Spaanse avonden met tapas en flamenco, de comfort van een eigen huisje zonder bur...

Golfreizen.nu
4 reviews

Lees nu! De ervaringen van dit bedrijf? Golfreizen is een bureau welke groepsreizen en cursussen organiseert waarbij mensen kunnen golfen en vakant...

Fiets-fun
4 reviews

Leer fiets-fun.nl beter kennen door deze review te lezen. Een goedkope vakantie kun je boeken op fiets-fun.nl. Het is hier mogelijk om een camping ...

Vakantieveluwe.com
12 reviews

Bent u ook benieuwd wat anderen zeggen over Vakantieveluwe? Vakantieveluwe is een website waar u een vakantiehuisje, vakantiewoning, vakantie bunga...

TUI Reizen

In de Nederlandse reisbranche is TUI dé marktleider. Met ongeveer 2.500 medewerkers in Nederland zijn zij de grootste reisorganisatie van Nederland. Via hun merken bieden ze vakanties aan voor een groot publiek. Merken van TUI zijn: TUI, Holland International, Kras, Wedding Unlimited, Extravacanza en Goed Idee Reizen. Daarnaast beschikt TUI over een eigen luchtvaartmaatschappij, genaamd TUI Fly.

Wat biedt TUI?
TUI biedt vakanties aan voor elke reiziger. Daarbij maken ze gebruik van hun ruime aanbod aan merken. TUI biedt onder andere:
-    Zonvakanties;
-    Verre reizen;
-    Stedentrips;
-    Autovakanties;
-    Wintersportvakanties en;
-    Rondreizen.

Middels de online zoekmachine van TUI is het mogelijk om al uw wensen op te geven, zodat u een reis (of accommodatie) wordt geboden die helemaal bij uw wensen aansluit.

Als klap op de vuurpijl biedt TUI een gratis annuleren-policy. Hiermee kunt u kosteloos uw reis annuleren wanneer u zich bedenkt.

Aanbiedingen
Door het brede en diepe aanbod van reizen, zijn er vaak tickets en/of reizen in de aanbieding. Hierdoor kunt u voor een scherpe prijs toch uw droombestemming bezoeken. Zo houdt u nog wat over zodat u nog meer kunt genieten van u al geweldige vakantie.

Last-minute vakanties
Heeft u op het laatste moment toch besloten om nog op vakantie te gaan? Wilt u toch nog de zon op zoeken dit jaar? Of misschien bent u meer op zoek naar de sneeuw? Bij TUI kunt u op de pagina waar de last-minute vakanties te vinden zijn aangeven waar u naar op zoek bent. Door het ruime aanbod aan zowel accommodaties als bestemmingen, zit er altijd wel iets bij waardoor u een vakantie met een glimlach ervaart.

Wat belooft TUI?
TUI doet er alles aan om belevenissen te bieden die zorgen voor een tevreden gevoel bij de reizigers, maar ze gaan nog een stap verder. Ze proberen niet alleen aan de verwachtingen van de reizigeres te voldoen, maar ze te overtreffen. Dat is terug te zien in hun slogan: more than a smile. Door de goede service van TUI, zijn ze in 2014 én 2015 verkozen tot beste website van het jaar. Daar bovenop zijn ze ook nog eens verkozen tot beste reisaanbieder van 2015.

Waarom kiezen voor TUI?
TUI belooft om de verwachtingen van hun reizigers te overtreffen. Dat doen ze door:
-    Scherpe prijzen;
-    194.000 beoordelingen van TUI reizigers, zodat u een beeld heeft van wat anderen in het verleden van diensten van TUI vonden;
-    Verantwoord reizen;
-    Een eigen vliegmaatschappij;
-    130 TUI winkels, waar u een uitgebreid advies over u vakantie kan worden gegeven.

Hoe gaat TUI om met vragen en klachten?
Als u vragen heeft, kunt u contact opnemen met TUI. Voor u contact opneemt kunt u ook een kijkje nemen bij de veelgestelde vragen. Wie weet staat uw vraag hier wel tussen en heeft u direct antwoord. Mocht dit niet het geval zijn, bestaat er de mogelijkheid tot een live chat met een van de medewerkers. Zo krijgt u direct gespecialiseerd antwoord op uw vraag. U kunt uiteraard ook telefonisch contact opnemen met het TUI Contact Center. U kunt het TUI Contact Center bereiken op maandag tot en met zaterdag tussen 08:00 en 23:00 uur. Als dit u niet schikt, kunt u altijd nog op zondag bellen, tussen 09:00 en 23:00 uur. Heeft u onverhoopt toch klachten? Dan kunt u dit binnen een maand na terugkomst kenbaar maken via het webportaal van TUI. Als u liever persoonlijk contact heeft met TUI, kunt u langsgaan bij een van de 130 TUI winkels in Nederland. Op de website kunt u vinden welke winkel het dichtst bij u in de buurt ligt.

Wat is uw mening over TUI?
Heeft u uw droombestemming gevonden dankzij TUI? Of heeft u duidelijk en helder advies gehad en daardoor uw ideale vakantie ervaren? Deel dit dan met anderen! Geef aan wat u van TUI vond zodat andere mensen ook die glimlach op hun gezicht krijgen tijdens het ervaren van hun droomvakantie.

Lees eerst ervaring zodat u zeker weet of u wel, of niet kunt boeken bij TUI. Zo gaat u voorbereid op reis! Lees duizenden ervaringen bij NederlandReview!

Over Tui

TUI is misschien wel één van de meest bekende tour operators en vakantieaanbieders hier in Nederland. Wie heeft er niet een reclame van dit vakantiebedrijf voorbij zien komen of één van hun billboard zien hangen? Maar dat je het bedrijf van naam kent betekent nog niet meteen dat je ook alles van ze weet en in kunt schatten wat je van ze kunt verwachten. Waar vliegen ze bijvoorbeeld allemaal heen? Kun je ook alleen vliegtickets bestellen of tref je op hun website alleen maar geheel verzorgde vakanties aan? Zullen ze wel opletten of de hotels die ze aanbieden behoren tot de beste hotels in de regio? Betekent “pal aan strand” bij TUI ook daadwerkelijk niet meer dan een paar minuten van het strand? En wat voor klantenservice zal TUI verlenen aan klanten die eraan denken om een reis bij ze te boeken of dat al gedaan hebben? Deze vragen zijn niet zomaar beantwoord. Daarom willen wij je graag wat meer vertellen over deze vakantieaanbieder. Hopelijk kom je op die manier wat beter beslagen ten ijs als je besluit een vakantie bij TUI te boeken.

Wie is TUI Nederland Precies?
TUI is een reisorganisatie. Het bedrijf is opgericht in 1876 en daarmee ook meteen de oudste reisorganisatie van Nederlands. Het begon allemaal met Holland International, een bedrijf dat in 1974 het levenslicht ziet. Maar de wortels van dit bedrijf, ontstaan uit Lissone, stammen uit 1876. Tussendoor heeft het bedrijf nog een tijd Arke geheten voor het op 1 oktober 2015 hernoemd werd en de naam TUI kreeg. Nu beweren ze de marktleider in de Nederlandse reisbranche te zijn. Ze hebben twee verschillende reismerken, namelijk TUI en Kras. Beiden bieden ze vakanties aan. Daarnaast hebben ze nog een eigen luchtvaartmaatschappij genaamd TUI Fly. Hun motto is “Discover Your Smile”, hetgeen ook wordt gereflecteerd in TUI’s logo; een vriendelijke glimlach.


Het was toen best een vraagstuk: Hoe spreek je TUi, die nieuwe naam van Arke, nou precies uit?

TUI Vliegtickets en Vluchten
Natuurlijk biedt TUI vele vluchten aan via hun eigen vliegtuigmaatschappij TUI Fly. De vliegtickets zijn gemakkelijk te bestellen via TUI’s website. Je kunt kiezen voor een retourvlucht of een enkele reis. Daarnaast willen ze weten van welk vliegveld je vertrekt, naar welke bestemming je wilt vliegen, hoeveel volwassenen er vliegen, of er nog kinderen meevliegen, wat je vertrekdatum is en op welke datum je van plan bent terug te vliegen. Je kunt ook kiezen voor een retourvlucht vanaf een andere bestemming. Er zijn verschillende soorten vliegcomfort waaruit je kunt kiezen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor Economy class. Maar je kunt ook gaan voor het iets luxere Comfort class type stoel. Beiden bieden gratis maaltijden en drankjes aan naar verre bestemmingen. Als je nog meer luxe wilt, kun je ook kiezen voor Premium Class, Star Class of Deluxe Class. Op hun website kun je een overzichtje vinden van welke voordelen bij welke optie horen. Opties zijn stoelreservering, koptelefoon, persoonlijk entertainment programma, verzorgingskit, aparte check-in desk, stoelreservering, priority boarding en nog wel meer handige opties. Bedenk van tevoren goed wat je wel en niet nodig hebt.

TUI’s Zonvakanties in Spanje
Maar wat voor vakanties biedt TUI nou precies aan? Ze hebben bijvoorbeeld heerlijke zon- en strandvakanties in Spanje. Ze kunnen een hotel voor je regelen in Costa del Col, een heerlijke plaats om je vakantie door te brengen. Andere gebieden zijn Costa Dorada, Andalusië, Costa Brave, Pyreneeën, Costa Blanca enzovoort. Maar je kunt o naar één van de eilanden zoals Mallorca, Fuerteventura, Ibiza, Grand Canaria, Lanzarote of Tenerife. Geniet van de witte stranden, blauwe zee en de authentieke Spaanse cultuur. Spanje is de ideale bestemming voor een vakantie aan het strand. Pak je badpak, bikini, zwembroek en strandhanddoek in en haal de T-shirts en zomerjurkjes maar vast uit de kast. Vergeet ook niet je zonnebril mee te nemen.

All-Inclusive Kindervakanties in Italië
TUI biedt ook all-inclusive vakanties aan. Het voordeel van dit soort vakanties is dat alles voor je regelt wordt. Er zal drie keer per dag eten op tafel staan, je mag gebruikmaken van alle faciliteiten die het hotel or resort je te bieden heeft en zelfs je vliegreis is vaak al inbegrepen. Jij hoeft je alleen maar druk te maken om wat je vandaag wilt doen. Ze beloven dat je nergens zult hoeven bijbetalen en je portemonnee wel thuis kunt laten behalve om wat souvenirs te kopen. Deze vakanties zijn ook heerlijk voor gezinnen en families en koppels die alleen zorgen voor elkaar willen hebben en niet voor de rest van hun vakantie. Een fijne, onbezorgde all-inclusive naar Italië is één van de vele voorbeelden van all-inclusives die TUI aanbiedt. Ontdek Toscane of één van de vele andere prachtige regio’s die dit land te bieden heeft.

Stedentrips Verzorgd door TUI
Als je niet zo’n rasechte zonliefhebber bent en liever iets doet tijdens je welverdiende vakantie kun je ook kiezen voor een stedentrip. Er zijn vele steden in de wereld die absoluut het bezichtigen waard zijn. Bezichtig de Big Ben in Londen, zie het Vrijheidsbeeld in New York of beklim de Eiffeltoren in Parijs. Andere noemenswaardige steden zijn Wenen, Berlijn, Praag, Valencia, Rome, Istanboel, Napels, Venetië, Bangkok, Madrid, Dubai en Athene. Maar er zijn nog veel meer opties. Loop door de straten om te ervaren hoe een stad werkelijk is, ga mee met een bus tour om alle bezienswaardigheden te zien of duik in een museum om wat cultuur op te snuiven. Het Louvre, Colosseum of de Tower Bridge zijn dingen die je echt moet zien als je toch in de stad bent. En veel steden hebben ook nog een winkelcentrum waar je leuk kunt shoppen. Je kunt ervoor kiezen om zelf te gaan, maar er zijn ook georganiseerde busreizen die je naar alle historische plekjes brengen.

Wintersportvakanties Georganiseerd door TUI
Misschien ben je juist wel een wintersportliefhebber. Trekt de kou je aan en zie je jezelf al de heuvel af glijden op je nieuwe ski’s? Dan is een wintersportvakantie misschien wel iets voor jou. Trek je skikleren aan en maak de skipistes onveilig omringd door eeuwige sneeuw. Je kunt voor een wintervakantie afreizen naar Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk of Italië. Allemaal hebben ze mooie bergen waar tijdens de koude maanden van het jaar volop sneeuw te vinden is. Op sommige bergen ligt zelfs altijd sneeuw. En na een dag actief skiën hebben ze meeste chalets en Alpenresorts de Glühwein al klaar liggen voor wat après-ski activiteiten in de avond.

Rondreizen met TUI
Als je niet graag op één plek blijft en liever meer van het land wilt zien, dan kun je atijd nog een rondreis maken. Reis af naar de Verenigde Staten en zie alles wat het land te bieden heeft. Je zult je met een rondreis foor Cuba, Griekenland of Portugal vast niet snel vervelen en zelfs een relatief klein eiland als Aruba heeft nog genoeg te bieden om een rondreis te maken. Een land kan heel divers zijn en door middel van een rondreis kan je verschillende kanten van een land belichten. Ook kom je zo vaak op of in ieder geval langs plaatsen waar de meeste toeristen en reizigers niet zo snel komen. Zo weet je zeker dat je alles uit je reis haalt wat erin zit. TUI regelt georganiseerde rondreizen, maar je kunt ook zelf naar een bestemming vliegen, daar op een aantal verschillende plekken een of enkele nachten in een hotel boeken en via een andere bestemming terugvliegen.

Cruises van TUI
Een andere populaire manier om je vakantie te besteden is op een cruise gaan. Je stapt ergens op een boot en vanaf dat moment begint je reis eigenlijk al. Op die manier is de reis naar een bestemming al een vakantie op zich. Helemaal omdat je op een boot vaak rond kunt lopen en verschillende soorten entertainment kunt vinden. Soms is er zelfs een zwembad, restaurant or bioscoop aan boord. De boot zxal je naar je bestemming brengen en zelf hoef je helemaal niets te doen behalve genieten van de zee en alles wat het schip te bieden heeft. Voorbeelden van cruises aangeboden door TUI zijn een 8-daagse cruise naar de Turkse Riviera, een 16-daagse Caribische cruise vanuit Curaçao of een 12-daagse Caribbean cruise vanaf Havana. 

De Verre Reizen van TUI.
Misschien heb je dicht bij huis wel zo’n beetje alles gezien of ben je niet zo geïnteresseerd in alles wat lijkt op onze eigen cultuur. In dat geval kun je je vakantieplezier een eindje verder zoeken door middel van een verre reis. Populaire vakantiebestemming in deze sectie zijn Mexico, Cuba, Bali, Kaapverdië, Dominicaanse Republiek, Florida, Bonaire en nog veel andere mooie landen waar heel anders geleefd wordt hier in ons koude Europa. Ook kun je het authentieke India, Panama, Hong Kong, Indonesië China of Tanzania bezoeken. Er is veel te leren van culturen waarin mensen anders in het leven staan en op een andere manier naar de wereld kijken. Wie weet geven hun gebruiken, normen en waarden je wel meer inzicht in jezelf.

Autovakanties van TUI
Als je niet zo’n vlieger bent, kun je kiezen voor een autovakantie. Het voordeel van zo’n vakantie is dat je heel mobiel bent. Je kunt gaan en staan waar je wilt en hebt op die manier veel vrijheid. Sommige mensen kiezen er zelfs voor helemaal niets te regelen. In plaats daarvan stappen ze gewoon in de auto en zien ze wel waar ze uit komen. Je kunt toeren door ons eigen Nederland (kan, mits een bneetje lekker weer, erg mooi zijn), maar je kunt er ook voor kiezen uit te wijken naar Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Kroatië, Denemarken of welke andere willekeurige bestemming dan ook. Mocht je geen auto tot je beschikking hebben kun je deze altijd nog huren.

Een Booking regelen bij TUI
Je kunt heel makkelijk een vakantie regelen bij TUI. Zodra je de website binnen komt zie je al een aantal hoofdcategorieën waar je de soort vakantie kunt aanklikken waar je naar op zoek bent. Je kunt dan rondkijken of er een leuke bestemming voor je bij zit. Als je al een specifieke bestemming in gedachten hebt kun je de zoekfunctie gebruiken om te kijken wat TUI allemaal in het land van je keus aanbiedt. Heb je eenmaal een leuke aanbieding gevonden, dan kun je deze online boeken. Maar natuurlijk wel eens een account aanmaken.

Hoe Werkt Mijn TUI?
Het is, vooral als je vaker een reis boekt, natuurlijk lastig om steeds opnieuw je gegevens te moeten verstrekken. Handiger is het om een account aan te maken en daar op in te kunnen loggen. Je kunt ervoor kiezen je aan te melden door middel van je e-mail adres en een wachtwoord, maar het is ook mogelijk je aan te melden via Facebook. Zodra je wat persoonlijke gegevens en betalingsgegevens hebt ingevoerd krijg je toegang tot Mijn TUI. Hierop kun je je reis bekijken, je reishistorie inzien en de details van je reis aanpassen. Het is jouw persoonlijke plek vanuit waar je alles over je reis en account kunt inzien en aanpassen.

Contact Opnemen met TUI
Het regelen van een reis wordt door het vele boeken via internet steeds automatischer en onpersoonlijker. Toch ontkom je er niet aan dat je soms even iemand nodig hebt. Misschien lukt het je wel niet om in te loggen vanwege technische problemen op de website of heb je wat vragen over de details van een bepaalde reis. In dat geval is het fijn als je even met iemand contact kunt opnemen, dus natuurlijk biedt TUI hier dan ook de mogelijkheid toe. Je kunt ze een e-mail of juist even een belletje plegen en iemand persoonlijk spreken. Ook is er de mogelijkheid om klachten en suggesties achter te laten voor de medewerkers van TUI. Kijk wel eerst even naar de meest gestelde vragen. Wie weet is je vraag daar al beantwoord.

Hebben we je iets meer kunnen vertellen over TUI? Wie weet heb je wel inspiratie opgedaan voor je volgende vakantiebestemming. Laat ons ook gerust weten wat jij zelf van TUI vindt door middel van een review. Veel plezier tijdens je volgende vakantie waar die dan ook naartoe mag gaan.

}