TUI Reizen
Alle reviewsTUI Reizen
Alle reviews (53)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
reis naar Corfu
Wij zouden op 7 september naar Corfu vertrekken als eerste vlucht om 07.05 uur.
Pas na een uur wachten ,zonder airconditioning +/- 30 gr. C, zonder enige uitleg van het personeel of de piloot vertrokken we vanuit SchipholSportreis Hongarije F!
Bij heb boeken ging alles nog redelijk, goede info, alles op tijd binnen. Maar eenmaal aangekomen bij het hotel blijkt dit hotel totaal niet overeen te komen met wat er in de omschrijving staat. Het ergste is dat dit al 3 jaar bekend is bij Tui, dat heeft de reisleider mij verteld. Maar op basis van die informatie hebben ze mij wel de keuze laten maken om voor een ´4 sterren´ hotel te gaan i.p.v. voor een goedkopere Ibis.
Totaal misleidend en ben dan ook pislink!Reis naar Mallorca.
12 dagen voor we onze vakantie gingen beginnen, is deze geannuleerd. Over onze rechten wisten we niks en er werd geen alternatief aangeboden door Tui. We voelden druk om 'maar iets te kiezen' door de reactie op de annulering van Tui, waardoor we snel een nieuwe vakantie moesten boeken met 50 euro pp ter compensatie van de annulering.
Om een lang verhaal kort te maken: er was bijna geen vakantieaanbod meer van Tui, vliegtijden en stoelplaatsen waren beperkt (vooral vervelend met een kindje van 1 jaar en een zwangere vrouw), we wilden juist geen massale resort en dit is het wel geworden. De animatie was elke avond tot 22.30 uur, met harde muziek, waardoor ons kindje niet kon slapen en moeilijk at.
We moesten ook nog voor dit allemaal ruim 600 euro extra betalen. Schandalig!
Na een klacht te hebben ingediend, gaf de klachtenadministratie aan dat we akkoord waren gegaan met de nieuwe vakantie, omdat we die meteen geboekt hadden (onder druk). Zij zeggen dat we nergens geen recht meer op hebben. Ook niet op de 600 euro verschil. We hebben uren aan de telefoon gezeten om iemand te kunnen spreken van Tui.TUI reis naar Zakynthos
Zowel de heen- als terugreis was vreselijk georganiseerd. Ondanks dat we thuis al bericht van vertraging hadden gehad, liep de vertraging nog veel verder op op het vliegveld tijdens de heenreis (bijna 4 uur). Alle andere charters krijgen voorrang op Schiphol en we kregen zowel heen als terug een reserve vliegtuig uit een Oost-Europa land waar we op het vliegveld op moesten wachten.
De terugreis was wederom vreselijk. Ruim 2,5 uur vertraging waarvan de helft in een vliegtuig met 40 graden Celsius. Onbeschoft personeel, geen communicatie, geen enkele sympathie terwijl ik met een zwangere vrouw en een kind van 3 was.
Ook de accommodatie was zwaar beneden peil. Geen nachtrust door blaffende honden van de buren, de eigenaar ligt overhoop met de buurman en kan er niks in betekenen. Ook zeer dunne muren waardoor je werkelijk alles in je kamer hoort van overige gasten. We hebben door slaapproblemen de helft van de vakantie elders een vakantiehuis gehuurd. Ondanks dat we onze problemen kenbaar hebben gemaakt heeft zowel de accommodatie als TUI niks gedaan qua compensatie, TUI heeft zelfs niet eens de moeite genomen om een reactie te geven. Kortom dit was onze laatste TUI reis!Musement
Vreselijk bedrijf, achterbaks en oneerlijk. Afgeragde hotels en slechte service, Tui representatives zijn onbeschoft en komen niet opdagen op de afgesproken tijdstippen, als je een klacht hebt houden ze je aan het lijntje tot je dure vakantie weer achter de rug is. Dan mag je het proberen te regelen met after travel, helemaal een drama...nee, nooit meer TUi. Jammer dat die organisatie niet failliet is gegaan tijdens Corona, had veel vakantie leed bespaard. Tui is trouwens eigendom van een Russische oligarch. Terwijl heel de wereld Rusland in de ban doet, gaat TUi nietsontziend met de Russen in zee. Verraders !
Musement
Vreselijk bedrijf, achterbaks en oneerlijk. Afgeragde hotels en slechte service, Tui representatives zijn onbeschoft en komen niet opdagen op de afgesproken tijdstippen, als je een klacht hebt houden ze je aan het lijntje tot je dure vakantie weer achter de rug is. Dan mag je het proberen te regelen met after travel, helemaal een drama...nee, nooit meer TUi. Jammer dat die organisatie niet failliet is gegaan tijdens Corona, had veel vakantie leed bespaard. Tui is trouwens eigendom van een Russische oligarch. Terwijl heel de wereld Rusland in de ban doet, gaat TUi nietsontziend met de Russen in zee. Verraders !
Vliegtickets
Boek je een vlucht van 10 uur voor 4 personen (waaronder 1 kind), wil je voor jezelf i.p.v. economy een comfort-stoel kiezen, omdat je 2?! meter lang bent, kan dit alleen als je voor iedereen een upgrade betaald. Dit staat niet op jullie website!
Bel je vervolgens de klantenservice om te controleren of dit werkelijk het geval is, om vervolgens zeer onbeleefd aangesproken te worden door een medewerkster, die vervolgens zegt: ''Ja meneer, dan had u de vluchten maar individueel moeten boeken'.
Je wordt gewoon bedrogen waar je bijstaat. Schandalig. Ik vlieg nooit meer met TUI als het op deze manier moet.Hotel
BOEK HIER NOOIT! En ook niet bij Vakantiediscounter waar TUI van is. Ze hebben geen kamer voor ons geboekt! We hebben drie nachten geboekt in een hotel in Duitsland, komen we daar aan om half 7 s 'avonds en bestaat onze boeking niet plus het hotel (en veel eromheen door een evenement) is volgeboekt! Ze hebben ons een bevestiging gestuurd van boeking terwijl het hotel volgeboekt was. Na 3 uur proberen hun te bereiken/van kastje naar muur gestuurd worden/wachten eindelijk een oplossing en we mochten verblijven in Waldhotel Heiligenhaus in de buurt wat een enorme downgrade was. Geen geld terug en ook nog een groot feest in hotel & tuin de volgende nacht op een donderdag die tot 3 uur s' ochtends door ging, niemand van hotel aanwezig na 11 uur s 'avonds blijkbaar. TUI wil ons na flink wat e-mails en belcontact maar 120 euro teruggeven (in eerste instantie niks ook al hebben wij meer dan hun betaald), ook al zijn we een nacht minder gebleven na die rampavond. 470 euro incl. verbonden verzekeringskosten en boekingskosten (terwijl er geen boeking is gemaakt) voor nu 2 ipv 3 nachten in een verschrikkelijk hotel! Na klachtenformulier, blijft de 'compensatie' 120 euro. Dit bekostigd niet eens de verloren nacht. Telefonisch bijna onbereikbaar zijn ze. Eerste en laatste keer hier geboekt en nooit meer bij een boekingsorganisatie, want ze zijn allemaal hetzelfde nu wat blijkt. Heb meerdere reviews gelezen van andere gedupeerden die geen kamer kregen. Onze vakantie is verpest!!
8-daagse fly-drive Karakteristiek Andalusië
Boeking ging snel en goed. Auto ophalen was ook prima geregeld. Reis stond al lang op het lijstje en eindelijk kwam het er dan van. Meteen even combineren met familie bezoek. De omgeving was mooi in deze tijd van het jaar en weer zat mee (en niet te heet) dus dat was prima. De eerste hotels waren alleen echt lang geen ‘4 sterren’ waard en alle hotels lagen ver van de grote steden (op die in Ubeda na dan) en dus moest alles met de auto, wat we niet hadden verwacht en viel wat tegen. Verder was het toch wel handig geweest als er al bij de reisonschrijving zou staan aangegeven dat je de grote attracties in Sevilla en Granada (zoals Alhambra) al meteen online moest boeken want dat anders de kans groot is dat je er niet in komt. Zoals bij ons dus ook het geval was jammer genoeg. Beter zou zijn als je dit meteen bij de reisboeking zelf optioneel zou kunnen doen. Tevens was de reisbeschrijving niet helemaal duidelijk en de reisroute/volgorde niet altijd even logisch; waarom dag 1 eerst naar Ateqeura waar weinig te doen is en dan volgende dag pas de andere kant op? En waarom geen overnachting in Cordoba maar in Ubeda? Al met al toch wel een prima reis gehad maar ik zou volgende keer toch zelf mijn hotels uitzoeken en in de steden zelf willen zitten en ook de reis anders plannen.
8-daagse fly-drive Karakteristiek Andalusië
We had a terrible experience with a TUI arranged trip to Spain. The arranged hotels were in the middle of nowhere, and costed much lower than what we were charged by TUI.
Stay away at all costs.Vliegticket
Heen- en terugreis geboekt via TUI. Op de heenreis is men mijn koffer kwijt geraakt, en er is geen enkel bericht vanuit TUI na het indienen van een Rapport. Men reageert nergens op, de voortgang via Worldtracer werkt niet (men is de koffer nu nog aan het zoeken) en een week later laat op de avond komt de koffer dan eindelijk (open en beschadigd) als iedereen ligt te slapen onaangekondigd opeens terug.
Omdat TUI denkt dat je dan "eerste levensbehoeften" moet aanschaffen (er zit uiteraard kleding in de koffer) en dat niet hebt gedaan is het in hun ogen redelijk om een cadeaubon van "maar liefst" 50 euro voor het ongemak als coulance aan te bieden.
Dit is overigens inclusief coulance voor het niet kunnen maken van de terugreis omdat ik een spoedopname (met operatie) in het ziekenhuis had.
Conclusie: TUI is een nog belachelijker bedrijf dan KLM. En maar geld binnenharken, maar als er eens een keer iets mis gaat dan is men te gierig om een fatsoenlijke oplossing te zoeken.dagtrip
De aangeboden trip bleek totaal iets anders dan beloofd. Geen excuses, laat staan het retourneren van het betaalde bedrag. Treurig
Huwelijksreis (pakketreis)
Tui heeft onze huwelijksreis in november 2022 een paar weken van te voren geannuleerd. Er stond nog een betaling open. (dit wisten wij niet) Tui heeft ons hier nooit correct van op de hoogte gebracht. (geen belletje, geen smsje, geen pushbericht via de app, etc.) alleen een mailtje die in onze spam is beland tussen de vele andere mails van Tui.
Wij hadden al een aanbetaling gedaan van €1140,90. We waren vanzelfsprekend gewoon van plan de reis te gaan maken. Ook was het geen onwil dat we niet betaald hadden, wij waren er van overtuigd dat de reis al 100% betaald was.
Als tui ons correct had ingelicht van de openstaande betaling (bijvoorbeeld door een belletje) hadden we DIRECT betaald.
Toen wij dit merkten hebben we natuurlijk direct TUI gebeld. Er was echt niks meer mogelijk. We zijn onze aanbetaling van €1140,90 volledig kwijt.
Wij vinden deze service vanuit TUI belachelijk. We zullen dan ook nooit meer met TUI reizen.Pakketreis Fuerteventura Oliva Beach Resort
Fuerteventura Oliva Beach Resort. HELE SLECHTE ERVARING!! We zijn vaak met tui op vakantie geweest....altijd prima ervaren. Nu slechte ervaring bij aankomst op Fuerteventura airport...Tui mensen voor informatie waren moeilijk te vinden. welke bus je moest nemen e.d ...iedereen liep te zoeken bij aankomst...ze stonden ergens helemaal aan het einde van de gang...alles moet via app zeggen ze ....ja dan moet je telefoon het wel doen op dat moment.... ik en mijn partner behoorlijk ziek geweest . een tui medewerker zei ...er heerst een bepaalde griep op het eiland .Ja ja ;-(
Bij gebouw ( annex)waar wij zaten vreselijk gehorig.. Verder hartstikke mooi strand.....hele lieve en behulpzame en personeel!!Pakketreis
WEDEROM EEN TELEURSTELLING, HOE MOEILIJK KAN HET ZIJN. ALS ENE RITA MIJ OP ZWAARWICHTIGE GRONDEN ICM MANAGER VAN GOLDEN BAY ONS ERUIT ZET, IS HET TOCH NIET ZO MOEILIJK OM ANTWOORD TE GEVEN OP ONZE VRAGEN. ZIE MAIL HIERONDER WAAR IK WEDEROM GEEN ANTWOORD OP KRIJG. Beste mevrouw, mijnheer,
Wederom ben ik verbaast. Verbazing, omdat mij vanmiddag een mail werd beloofd waarin precies zou worden uitgelegd op basis van welke gronden ons contract werd ontbonden.
Dus bij deze de vraag aan Chantal, waar blijft mijn mail? Op basis van artikel 19 hadden jullie geen recht om ons contract te ontbinden. Wij hebben geen overlast veroorzaakt, geen schade, wij zijn als een goed huisvader met het appartement omgegaan, het enige is dat wij geklaagd hebben en de zg manager uit zijn dak ging. Als hij een slechte dag hebt gehad hoeft hij het niet op ons af te reageren. Zie alle klachten die jullie over deze accomodatie dit jaar hebben binnengekregen.
Dus bij deze een directe vraag, en graag een duidelijk antwoord op welke gronden zijn wij evicted. En wederom wijs ik u op het feit dat het asociale gedrag van de zg manager ons en anderen als zeer bedreigend en angstig is overgekomen. Zie verklaringen. Ik kan geen Grieks maar lichaamstaal zei genoeg, met zijn vinger over zijn keel, waarna zijn vader het maar overnam.
Hieronder artikel 19.
19. A nvt
19. B nvt appartement had geen warm water
19. C wij zijn gehinderd, geen wifi geen ww en rioolvliegjes
19. D de enige overlast die werd veroorzaakt door de zg manager, hiervan hebben jullie de getuigenverklaringen gekregen. Hij werd woedend nadat wij bij Tui hadden geklaagd en kwam als een beest naar ons toe, vloekend en tierend, zie verklaringen.
Dus op welke grond, graag nader toegelicht, heeft Rita besloten dat zij op basis van gewichtige omstandigheden onze reis te ontbinden, cq in het water laten vallen. Mijns inziens speelt hier heel wat anders, een verborgen romance of gratis vakantie misschien. Wederom eis ik een duidelijk antwoord van jullie, zoals beloofd tijdens het telefoongesprek met Chantal hedenmiddag. Het is ongelofelijk dat jullie klakkeloos dit verhaal van Rita overnemen zonder ons of onze getuigen te horen.
Ik ga er nogmaals vanuit dat jullie je verantwoordelijkheid als een goede wijze huisvader nemen zie artikel 19.c.
Met vriendelijke groet,
Guido Hooijer
DMMS66
HET ENIGE WAT IK VRAAG OP WELKE GROND EN DAN SPECIFIEK WAT VOOR REDEN, WIJ ERUIT ZIJN GEZET. ARTIKEL 19 is niet van toepassing op ons, als het woordje fuck it de reden is, staat nergens dat mijn vrouw dit tegen mij mag zeggen, als de asociale manager in het grieks ons uit kaffert. HOOR EN WEDERHOOR, WIJ ZIJN ONSCHULDIG TOT DAT HET TEGENDEEL IS BEWEZEN. DUS NU GRAAG EEN ANTWOORD, DAN KUNNEN WIJ DAARMEE NAAR DE GESCHILLENCOMMISSIEvakantie
Nooit via tui naar vakantie gaan.
Middels dit te schrijven dien ik een klacht in voor de accommodatie tijdens onze vakantie in Rome.
Ik heb via jullie een reis voor 5 personen met twee kamers geboekt naar Rome in agust-2022 in Villa Rosa Hotel.
De accommodatie was erg slecht. De kamers waren niet wat we verwachtte adhv de informatie en foto’s op jullie website.
De bedden waren vies, er zaten vlekken op de matrassen en kussenslopen. De kamers waren ontzettend klein. Toen we de kamers binnen stapte rook het naar een openbaar toilet. Verder zat er schimmel op de muren, douchecabines en op de vloeren. Beestjes en vliegen waren vaste bewoners in de kamers. Bovendien was er geen koelkast in de kamer en dit warme weer was koud water een vereiste. In het doucheputje en de badkamer was er niet goed schoongemaakt. Dit was niet wat er verwacht wordt van een drie sterren hotel. Een hotelkamer zou op zijn minst schoon moeten zijn.
Vanaf dag één heb ik contact gezocht met TUI en mijn klachten via alles gemeld. De eerste dag kreeg ik te horen van TUI dat wij drie andere hotels mochten kiezen en naar ze konden mailen zodat we verplaatst kunnen worden van hotel. Later bleek dit onjuist te zijn en hadden de medewerkers van de klantenservice ons verkeerde informatie doorgegeven.
Op dag twee heb ik vanaf de ochtend geprobeerd om contact te zoeken met TUI. Uiteindelijk aan het eind van de dag heb ik gehoord dat er twee opties zijn:
1- ik moet zelf een hotel zoeken en de kosten zelf betalen en later declareren bij TUI
2- De situatie accepteren en na deze zogenaamde vakantie klachten indienen.
Voor de eerste optie kon ik niet kiezen vanwege een beperkte hoeveelheid aan geld en kennis over hotels in Rome. We werden dus gedwongen om voor keuze twee te gaan.
Op dag drie van onze ‘vakantie’ kreeg ik te horen dat het hotel de mogelijkheid had om een kamer te wisselen. Toen ik naar de receptie ging vertelde ze mij dat het verschil tussen de kamers nihil was en dat er maar één kamer verwisseld kon worden.
Ik heb weer contact gehad met TUI, maar ik ben van de kast naar de muur gestuurd.
Op dag vier van de ‘vakantie’ ben ik weer naar de receptie geweest, maar ze zeiden dat zij niets kunnen doen. Er was misschien de mogelijkheid om van kamers te wisselen op de laatste nacht, echter is hier niks van gekomen.
Ik heb elke dag mijn klachten via e-mail en telefoon aan TUI gemeld, maar helaas hebben zij mij en mijn gezin in de steek gelaten. Ik ben 5 dagen van de vakantie bezig geweest met het contacteren van TUI, maar tevergeefs.
Wij betreuren dat onze reis zo slecht is gelopen, er was voor ons geen lol meer aan. Al met al hebben we vakantiedagen verspilt en geld betaald aan een reis die niet eens een beetje op een vakantie leek.Vliegen Tui
Tui is een misselijkmakend vliegtuigmaatschappij. Ondanks dat ik meerdere tickets in 1 keer heb gekocht hebben ze mijn familie uit elkaar getrokken in het vliegtuig. Iedereen moest random apart ergens in het vliegtuig gaan zitten. Ik heb met tientallen diverse budget vliegtuigmaatschappijen gevlogen en dit heb ik alleen bij Tui meegemaakt. Ze zijn alleen uit op je geld. Dit doen ze met opzet zodat je een hele dure stoel koopt.
Vakantie
Tui stond altijd hoog in ons vaandel, maar ze zijn naar de bodem gezakt. Bij vragen denken zij niet mee met je en zoeken niet naar oplossingen. Empathie tonen is blijkbaar ook erg lastig voor ze. Nee verkopen is het enige wat zij tegenwoordig nog maar kunnen. Zwaar teleurgesteld!
Flight
I have purchased tickets to fly from Amsterdam to Ibiza. TUI officially announced in media that no flights will be cancelled, everything looked goo until the last moment, when I suddenly got an email that my flight got moved to Liege, different country, 270km away… The flight was schedule on 6:20 morning Saturday so because I worked on Friday evening and there is totally no night transportation between Amsterdam and Liege, there was no way for me to get to Liege.
I have called TUI and very polite lady told me, that indeed… there is no other way but to cancel the tickets and she can do it for me. I asked her, to be sure if the funds will be transferred back to my account, she confirmed (I got credit note and cancellation bill)… and that’s the moment when the show begins…
The email on their website doesn’t work, when after an hour waiting You finally get someone on the phone, they send You to chat… after days of waiting for answer on messenger the tell You to call (with a smiley)… on twitter they say that: “it is busy and I probably received the money because system says: 0€”… so basically their approach is: “We have Your money, and what can You do? F*** OFF”. It looks like they go bankrupt.Reis naar curacao
De onbezorgdheid is ver te zoeken. Vluchten worden 3 maal gewijzigd. Van een nederlands comfortabel vliegtuig naar een spaans armoedig vliegtuig. Personeel die je cola je zelf achterin het vliegtuig halen. En gehuurde auto’s bij tui waarvan de reservering kwijt is en we het dan maar zelf op moeten lossen met sunny cars, dit terwijl we bij tui het hebben geboekt. En totale blamage deze reisorganisatie als je het mij vraagt.
Anderen bekeken ook

La Casita: Ervaringen Olijfbomen zover het oog kan zien, typisch Spaanse avonden met tapas en flamenco, de comfort van een eigen huisje zonder bur...

Lees nu! De ervaringen van dit bedrijf? Golfreizen is een bureau welke groepsreizen en cursussen organiseert waarbij mensen kunnen golfen en vakant...


Bent u ook benieuwd wat anderen zeggen over Vakantieveluwe? Vakantieveluwe is een website waar u een vakantiehuisje, vakantiewoning, vakantie bunga...