Een geslaagde vacantie begind bij Trivago , maar die laat de hotel reservering ongevraagd
over aan Booking.com .
Ons oog viel op een vila in Honfleur hotel Ariane een familie kamer voor 181 € per nacht
zonder ontbijt.
Incheken zou plaatsvinden om 17,00 op een zaterdag
na een lange rit ariveerden wij om 16,15 voor de gesloten poort van deze ommuurde vila .
Op een naast gelegen ombewoond bouval hing een al even versleten banier ,
met de tekst Hotel Ariane met een telefoon nummer .
En inderdaad de telefoon wordt pas stipt om 17,00 opgenomen en zwaait de poort open ,
dus rijden wij de oprijlaan op , maar hoe dichter wij de vila naderen bekruipt on het gevoel ,
dat wij gaan logeren bij de Adams familie .
Na enig zoeken vinden wij een parkeer plekje achter het hotel op een veilige afstand van de gevel .
Die overeind wordt gehouden door stutten , bouwhekken en dicht getimmerde ramen ,
Nadat wij de uitbater hadden gevonden , begeleide hij ons naar de kamer,
die via een trap en een afbebladerde slecht sluitende deur aan de buitenkant van het pand ,
piepend openzwaaide .
Waarna wij met lood in onze stoute schoenen over het kapotte tapijt naar binnen schuifelden .
En onder de kille TL verlichting en dicht despijkerde ramen konden wij de kamer ,
in zijn volle glorie aanschouwen ,
die meer overeenkomst vertoonde met een uitverkoop bij horror bach ,
dan een doorsnee hotel kamer .
Afbladderende kozijnen , het ernstig gedateerde en versleten meubilair zat vol grote vlekken .
In de keuken werd het al niet veel beter , prominent hing daar een grauwe teedoek met vlekken ,
een versleten afwas sponsje en een kast met sevies uit de kringloop .
Wij konden de moed niet meer opbrengen om de matras en de rest van de kamer te controleren .
Unaniem besloten wij hier geen seconde langer te blijven .
Ik heb hier over de uitbater , wiens gevoel voor gastvrijheid ik ronduit beledigend vind ,
direct aangesproken en zij dat ik mijn geld terug wou hebben .
Die zij dat hiervan geen sprake kon zijn , en dat ik mij maar moest wenden tot booking.com .
Daar hebben wij ook direct contact gezocht , maar die kon op dat moment niets voor ons betekenen,
Dus hebben wij zelf maar een ander hotel gezocht .
Na 2 weken bellen en mailen en foto,s sturen naar booking.com ,
waren zij bereid ons ter compensatie een bedrag van 27,15 € uit te keren ,
Wij runnen al jaren lang een zeer druk bezet hotel waar de klant koning is .
En wij kunnen daarom met zekerheid stellen dat je voor 181,00 €
geen slechte beoordeling op sociaal media kunt riskeren ,
want dan heb je totaal geen kennis van de hotel brance , maar dan ben je gewoon een kamertjes melker
Bij mij het zelfde verhaal maar wat nog erger is, ze schrijven het bedrag gelijk af van jou rekening. Naar de reis geannuleerd te hebben moet je zelf zorgen dat het geld weer terug gestort wordt anders ben jij het gewoon kwijt. Heel slechte zaak van trivago om met loveholidays in zee te gaan. Ronduit waardeloos