Een geslaagde vacantie begind bij Trivago , maar die laat de hotel reservering ongevraagd
over aan Booking.com .
Ons oog viel op een vila in Honfleur hotel Ariane een familie kamer voor 181 € per nacht
zonder ontbijt.
Incheken zou plaatsvinden om 17,00 op een zaterdag
na een lange rit ariveerden wij om 16,15 voor de gesloten poort van deze ommuurde vila .
Op een naast gelegen ombewoond bouval hing een al even versleten banier ,
met de tekst Hotel Ariane met een telefoon nummer .
En inderdaad de telefoon wordt pas stipt om 17,00 opgenomen en zwaait de poort open ,
dus rijden wij de oprijlaan op , maar hoe dichter wij de vila naderen bekruipt on het gevoel ,
dat wij gaan logeren bij de Adams familie .
Na enig zoeken vinden wij een parkeer plekje achter het hotel op een veilige afstand van de gevel .
Die overeind wordt gehouden door stutten , bouwhekken en dicht getimmerde ramen ,
Nadat wij de uitbater hadden gevonden , begeleide hij ons naar de kamer,
die via een trap en een afbebladerde slecht sluitende deur aan de buitenkant van het pand ,
piepend openzwaaide .
Waarna wij met lood in onze stoute schoenen over het kapotte tapijt naar binnen schuifelden .
En onder de kille TL verlichting en dicht despijkerde ramen konden wij de kamer ,
in zijn volle glorie aanschouwen ,
die meer overeenkomst vertoonde met een uitverkoop bij horror bach ,
dan een doorsnee hotel kamer .
Afbladderende kozijnen , het ernstig gedateerde en versleten meubilair zat vol grote vlekken .
In de keuken werd het al niet veel beter , prominent hing daar een grauwe teedoek met vlekken ,
een versleten afwas sponsje en een kast met sevies uit de kringloop .
Wij konden de moed niet meer opbrengen om de matras en de rest van de kamer te controleren .
Unaniem besloten wij hier geen seconde langer te blijven .
Ik heb hier over de uitbater , wiens gevoel voor gastvrijheid ik ronduit beledigend vind ,
direct aangesproken en zij dat ik mijn geld terug wou hebben .
Die zij dat hiervan geen sprake kon zijn , en dat ik mij maar moest wenden tot booking.com .
Daar hebben wij ook direct contact gezocht , maar die kon op dat moment niets voor ons betekenen,
Dus hebben wij zelf maar een ander hotel gezocht .
Na 2 weken bellen en mailen en foto,s sturen naar booking.com ,
waren zij bereid ons ter compensatie een bedrag van 27,15 € uit te keren ,
Wij runnen al jaren lang een zeer druk bezet hotel waar de klant koning is .
En wij kunnen daarom met zekerheid stellen dat je voor 181,00 €
geen slechte beoordeling op sociaal media kunt riskeren ,
want dan heb je totaal geen kennis van de hotel brance , maar dan ben je gewoon een kamertjes melker
ja dag slappe, gewoon dokken