Vorig jaar een ticket gekocht via Tripsta, maar daarna (ja, dat is niet handig) las ik wat negatieve reviews. Mijn ervaring is echter anders. Het verhaal is als volgt:
In mei bleek dat SAS een van mijn vluchten dusdanig had veranderd dat het zeer ongunstig werd voor mij. Tripsta gebeld. Inderdaad, je moet redelijk lang wachten, de eerste keer 25 minuten, de tweede 15. Maar daarna werd ik goed geholpen. De medewerker ging gelijk op zoek naar een alternatieve vlucht. Maar, zei hij, dat heeft wel de toestemming van SAS nodig. Kon 48u duren. Na zo'n 48u kwam de email: ik had de keuze om ofwel de veranderde vlucht te accepteren, ofwel mijn geld terug te krijgen. Geopteerd voor dat laatste. Na een weekend weer een mail, het geld zou worden teruggestort op mijn credit card, kon max 5 werkdagen duren. Na 5 werkdagen nog niks. Dat werd spannend. Weer gebeld. Het bleek teruggestort te zijn omdat de geldigheidstermijn van de credit card niet meer klopte. Dat verhaal was correct, inderdaad had ik inmiddels een nieuwe card, al was het nummer gelijk. Doorgegeven wat de nieuwe geldigheidsdatum was en deze keer binnen de termijn mijn geld terug gekregen.
Met diverse medewerkers contact gehad maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik steeds correct ben behandeld.
Ja, het contact verloopt in het Engels en je moet soms wachten voor je iemand te pakken krijgt, maar ik ben keurig geholpen.
Beste Cornelis, Wij hebben een soortgelijke situatie, we proberen onze tickets naar Nicaragua om te boeken. Via welke weg heb jij überhaupt contact gehad met Tripsta? Ik kan ze namelijk met geen mogelijkheid bereiken. Telefoonnummers werken niet en het contactformulier geeft een auto-reply waarin staat dat we wijzigingen rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij moeten regelen. De luchtvaartmaatschappij die het ticket beheert (Copa Airlines) zegt op hun beurt dat ze niks voor ons kunnen betekenen zonder toestemming van Tripsta...