Trip.com

3.6

Bestellen

2.5

Service

3.4

Prijs

2.5

Levering

14.3%

Zou hier weer kopen

Trip.com

De geschiedenis van Trip.com.

Trip.com is onderdeel van Ctrip Group. Dit bedrijf heeft meer dan 30.000 medewerkers met uitstekende ervaringen. Trip.com heeft meer dan 300 miljoen leden en is daarom ook 1 van de grootste reisbureaus van de wereld.
Ze beschikken over een zeer uitgebreid hotelnetwerk; 1,2 miljoen hotels in meer dan 200 landen. Er is genoeg keuze tussen de verschillende accommodaties.
Wereldwijd zijn er 5000 steden met elkaar verbonden dankzij het vliegnetwerk met meer dan 2 miljoen verschillende vliegroutes.
De klantenservice van Trip.com is Engelstalig en 24 uur per dag te bereiken.

Voordelen van boeken bij Trip.com.

Wereldwijde dekking:
Het uitgebreide netwerk brengt u overal heen. Van hotels, vluchten tot huurauto's en tickets, alles wordt geregeld.

Concurrerende prijzen:

U kunt zich registreren als lid en profiteer dan van kortingen. Het voordeel van meer dan 300 miljoen leden is dat de prijs omlaag kan, zodat u nog meer kan besparen op uw reis.

Bekroonde service:

U kunt onbezorgd op reis dankzij de klantenservice die voor uw klaarstaat. De klantenservice van Trip.com spreekt namelijk meerdere talen en de Engelstalige klantenservice is zelfs 24 uur beschikbaar. U kunt op verschillende manieren contact opnemen, namelijk; via de telefoon, email of via de mobiele app.

Beveiligde betaling:

Gegevensbescherming heeft een hoge prioriteit bij Trip.com. Uw betalingsgegevens zijn altijd beschermd, of u nu met creditcard of andere betaalmogelijkheden betaald.

Service.

Dankzij de app of website kunt u uw boekingen beheren of eventueel wijzigen. Als de boeking compleet is kunt u ook de status van uw vlucht checken op de site of bellen met de klantenservice.
Het kan altijd gebeuren dat u vanwege bijzondere omstandigheden niet meer kunt reizen, in dat geval kunt u uw geld terug ontvangen.
Indien u uw bagage verloren bent, zijn de medewerkers van de klantenservice zeer ervaren om u hulp te verlenen. Ook bij problemen met uw vlucht of het missen van een vlucht, de klantenservice is er om u te helpen.
Als u naar een land wilt reizen waar er kans bestaat op natuurlijke rampen, zult u hierover informatie krijgen en begeleiding ontvangen mocht er iets gebeuren op dit gebied. U krijgt altijd uw geld terug als er een natuurlijke ramp, terroristische aanslag, oorlogen of andere gebeurtenissen waar uw geen controle over heeft.

Geef uw mening.

Heeft u net als wij ook goede ervaringen met boekingen doen? En wilt u ook graag uw reviews over dit bedrijf delen? Plaats dan uw beoordelingen en laat andere mensen weten wat uw ervaringen zijn. Beoordelingen van u en andere mensen zijn erg belangrijk voor het vormen van een beeld van een bedrijf. In de meeste gevallen gaan mensen eerst de reviews over een bepaald bedrijf lezen alvorens ze daadwerkelijk gaan boeken.
 

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (49)

Flight ticket

Worst agency ever. They helped me nothing when my flight cancel and I have to rebook the new flight by myself, with my own money. Dont recommend anyone

T

Tina

18-08-2023

0

2x verschillende vluchten in Azië

Normaliter schrijf in zelden reviews, maar zal toch graag ook mijn ervaringen delen. Ik heb zelf 2 keer vliegtickets geboekt in Azië via Trip.com en hier goede ervaringen mee. Ook waren ze echt aanzienlijk goedkoper, mogelijk toch een reden dat veel van ons dit hebben geprobeerd. Uiteraard kon ik beide keren niet online inchecken en moest dit gewoon op de luchthaven, voor mij ook meer dan prima. Mede ook omdat ik last minute had geboekt en je de laatste 24 uur bij veel vliegmaatschappijen niet online kunt inchecken dacht ik? Ook kon ik door op de luchthaven in te checken zelfs nog extra beenruimte bijboeken gezien mijn lengte. De 2e boeking was zelfs 5 uur voorafgaand de vlucht geboekt op Trip.com en dit kwam ook goed. Het duurde volgens mij wel 30-45 minuten voordat ik de tickets had, maar dit kwam zeker goed. In gebied Azië dus positieve ervaringen gehad en daarnaast flink bespaard in de kosten.

J

Jorrin

13-08-2023

0

Vliegtickets gekocht, recht op geld terug, maar niet gekregen.

Onlangs een vlucht geboekt via Trip.com. Helaas de verkeerde datum. Wij wilden de vlucht omzetten, alleen kon dit niet gaf trip.com aangezien er geen plek was. We hebben zelf de luchtvaartmaatschappij benaderd en die gaven aan dat er nog wel plaats was. Dit was al het eerste wat vreemd was. Wij waren dus genoodzaakt de vlucht te annuleren. De annuleringsvoorwaarden van Trip.com zijn als volgt: "Wijzigings- en annuleringskosten worden in rekening gebracht volgens het beleid zoals vermeld op de website van de luchtvaartmaatschappij." We hebben zelf contact opgenomen bij KLM en hun annuleringsvoorwaarden zijn: "Als uw plannen binnen 24 uur veranderen, kunt u uw boeking gewoon annuleren. Wij vergoeden de kosten - zonder vragen te stellen. We rekenen daarvoor geen administratiekosten." Dus met deze informatie hebben wij recht op een volledige teruggave van het bedrag. Eerst zelf gebeld met trip.com, maar niemand (zowel telefonisch als per mail) weet precies hoe hun eigen annuleringsvoorwaarden in elkaar steken. Wij wilden niet dat we buiten de 24 uur voorwaarden zouden vallen en hebben wij dus (via de website van Trip.com) geannuleerd om zeker er van te zijn dat we binnen de 24 uur annuleren en dus het volledige bedrag terug zouden krijgen. Het gevolg? Trip.com beschuldigd ons er van dat we vrijwillig hebben geannuleerd en akkoord zijn gegaan met de voorwaarden dat we enkel administratie kosten zouden terugkrijgen. Ze verwijten ons dat wij hadden moeten wachten op een reactie van Trip.com aangezien ze intern aan het uitzoeken waren of KLM inderdaad volledige restitutie teruggeeft binnen 24 uur (dit kun je overigens binnen een 15 minuten vinden op de website van KLM). Wij wilden niet wachten op het ''interne onderzoek'' aangezien we bang waren later dan de 24 uur bericht te krijgen en dat er dan zou worden gezegd: jullie hebben niet binnen de 24 uur na aankoop geannuleerd. Uiteraard contact gezocht met Trip.com maar ze weigeren ook maar enigszins om mee te werken. Wij hebben recht op volledige teruggave gezien Trip.com hun eigen annuleringsvoorwaarden, maar hier houden ze zicht niet aan. Normaal schrijf ik niet zo snel reviews, maar ik wil graag mensen behoeden van het boeken via Trip.com Doe het niet mensen, pas op je je wordt opgelicht. De les hieruit? Altijd direct boeken bij de luchtvaartmaatschappij zelf.

N

Niels Konings

09-08-2023

0

Annulering

Ik heb een ticket gekocht. In seconden zag ik dat het datum onjuist is. Gelijk mijn ticket gewijzigd en het juiste ticket gekocht. Nu krijg ik mijn geld van het eerste ticket niet. Helemaal niks. Belachelijk. Dit is de laatse keer dat ik hier heb geboekt.

T

Turken

03-07-2023

0

vliegticket

Bij het inchecken bleek, dat we alleen een handtas mochten meenemen en niet een koffertje van 10 kg met de juiste afmetingen. De luchtvaartmaatschappij Vueling biedt die mogelijkheid wel. Op de luchthaven moesten we 2x € 50,00 extra betalen en de koffer werd in het ruim van het vliegtuig gedaan. Dat was een hele rompslomp. Op de terugweg was het hetzelfde verhaal.

A

Ans

06-06-2023

0

vlieg ticket

Onmogelijke in te checken. Verwijs naar Easy Jet- maar boeking niet gevonden en ook onmogelijk in te checken. Trip.com niet bereikbaar. Nooit meer Trip.com gebruiken.

W

Willem Jan

24-05-2023

0

Vliegticket

Ze laten mensen gewoon extra betalen voor een gratis online check-in bij de luchtvaartmaatschappij of laten je naar de balie gaan op het vliegveld. Tip voor de mensen die toch hebben geboekt, je kunt met je Boekingsreferentie van de luchtvaartmaatschappij (te vinden in je reisschema dat je hebt gekregen van trip.com) + je achternaam gratis inchecken op de website van je luchtvaartmaatschappij.

A

Anoniem

11-05-2023

0

Vlucht

Wij hadden een vlucht geboekt en moesten deze ruim voor vertrek cancellen ivm met ziekte. Er werden ons drie opties aangeboden, eentje met volledige stornering en een gedeelte van het geld terugkrijgen, deze hebben we gekozen, het gaat om 1000 euro, we zijn nu 5 maanden later en niets gebeurt ondanks zeker 20 e-mails….geen goede service.

C

Claudia zimmermann

10-05-2023

0

Vliegticket

WAARSCHUWING Online inchecken ONMOGELIJK als je via trip.com boekt voor vluchten met Air Europa en KLM. Vlucht A Coruña-Madrid -Amsterdam. Inchecken voor Madrid-Amsterdam ook onmogelijk op vliegveld A Coruña.

K

Koning

30-04-2023

0

Vliegticket

Wat een slechte partij is dit zeg! Geldwolven zijn het en belangrijkste is, ze zijn zo onempatisch. En dan heb ik het over de Engelse service na 18u. De Nederlanders kan je nog meepraten en heb je het idee dat ze je willen helpen. Hoe dan ook een ticket gekocht en wat bleek, 6 dagen voor vertrek kwam ik erachter dat ik mijn voor en achternaam had omgedraaid. Nou, de stress die ze je bezorgen hierom en maar roepen dat dit niet kan en dat je een nieuw ticket moet kopen! Geloof me een paar dagen voor je vakantie kan je die stress niet gebruiken!!! Dus de voorpret voor de vakantie was al bederft door trip.com want we waren alleen maar aan het stressen dat we een nieuw ticket moesten kopen a 2000 euro. Anyhow, zelf de airline gebeld en die gaven aan dat het geen issue was. Ook op de luchthaven, binnen een seconde zeiden ze: oh das geen probleem, gebeurt vaker. Loop maar lekker door. Pas toen kon de vakantie beginnen. Trip.com, ja jullie zijn vaak de goedkoopste maar man wat zijn jullie slecht in je service en het inleven in anderen. Denken totaal niet mee of überhaupt logisch mee. Lezen alleen je script en kijken niet verder. Airlines geven vaker aan dat jullie als agent de wijziging zelf kunnen doorvoeren. Maak mensen niet bang met allerlei onnodige kosten want zo kom je zeer onbetrouwbaar over.

S

Sphinx

18-04-2023

0

Oplichters zijn ze!

H

Hanna

25-02-2023

0

Vliegticket

HET ZIJN DIEVEN! Ik heb geboekt via Mytrip en bij de optie voor het toevoegen van stoelen, stoelen gereserveerd voor vier personen. Nu blijkt dat Mytrip deze stoelen nooit heeft gereserveerd bij de luchtvaartmaatschappij. Mytrip zegt dat ik alleen heb betaald voor het doen van een aanvraag voor een stoel en niet voor een reservering. Wie heeft hier weleens van gehoord? Ik heb de luchtvaartmaatschappij gebeld en zij zeggen dat Mytrip nooit heeft betaald voor de stoelen en daardoor de aanvraag voor stoelen is afgewezen. Mytrip geeft aan dat zij geld vragen voor de aanvraag van de reservering en er niets aan kunnen doen dat de luchtvaartmaatschappij dit heeft afgewezen. Mytrip wil het geld, voor het maken van mijn stoelreservering, dan ook niet terugbetalen omdat zij vinden dat zij wel effort/werk er in hebben gestoken. Via de website van de luchtvaartmaatschappij kan ik alsnog stoelen boeken, maar dan moet ik weer opnieuw 14 euro x 4 personen betalen. Het geld dat Mytrip nu van mij heeft gestolen.

P

Patty

16-02-2023

0

Ticket naar Japan

Na een ticket bij Trip.com gekocht te hebben, werd 1 van de 4 vluchten gecancelled. Kan op zich gebeuren. Ik heb echter vele malen moeten bellen met de moeilijk bereikbare service desk, en deze konden geen alternatieve aanbieden. Ik kon uiteindelijk alleen voor deze vlucht m'n geld terug krijgen en niet voor de totale trip??? Kortom, je kan beter een andere kiezen

M

Michiel Straman

08-02-2023

0

Nooit Vliegtickets bij hun kopen !

Niet boeken via trip.com. Ik probeer al vier dagen baggage for te voegen aan mijn vlucht. Steeds allemaal smoesjes dat het niet lukt en dan zeggen ze je kunt bij het vertrek bijkopen of via de vliegtuigmaatschappij (die op hun buurt weer zeggen dat de trip.com de boeket is in hun systeem en dat zij dit kunnen toevoegen) Slaat absoluut nergens op. Je hebt het recht om tot vier dagen voor vertrek bagage bij te boeken. Totaal nutteloos die klantenservice. Echt zo’n spijt dat ik tickets heb gekocht hier. Echt een waardelozen service. Echt alsjeblieft niet doen!!!! Dan maar een paar tientjes extra elders. Echt met een woord vreselijk. Nu heb ik twee vluchten zonder bagage (dus zowel hand als ruim) en er is niets mogelijk!

M

Mariam

24-01-2023

0

Boekingsnummer21675152171

Boekingsnummer21675152171 Bad service. I bought a ticket with Trip.Com with cancelation insurance now i called them to cancel my flight due to some circumstances but unfortunately they refused to refund my bookings. I do not recommend it. For luggage i paid 15Kg for 50 euro which is very expensive in comparison with other concurrents.

E

EH

18-01-2023

0

Hotelreservatie

Geboekt voor 2 volwassenen en 1 kind, Wanneer ik de boeking maak staat nergens vermeld “gratis verblijf voor kinderen van 12 die gebruik maken van de aanwezige bedden”, dit staat pas achteraf in de mail die ik veel later ontvang. Deze formule heb ik ook nog nooit tegengekomen, want volgens het hotel mag dit ook helemaal niet. In het hotel aangekomen blijkt dat er slechts voor 2 personen geboekt is. De kamer die geboekt werd is zelfs te klein om een derde bed bij te zetten, ook al betalen we bij, het mag niet. Kamers voor 3 personen zijn niet beschikbaar. We hebben dan een extra kamer moeten nemen. De aanbieding bleek uiteindelijk een hele dure aanbieding. Wij voelen ons bedrogen. Deze aanbieding was een leugen van het begin tot het einde. Oh ja, Trip.com niet telefonisch bereikbaar wegens overbelast. Bovendien kan dit enkel in het Frans en Engels, niet in het Nederlands, Dit was de eerste keer dat we een boeking maakten via Trip.com. Je kan begrijpen dat dit meteen de laatste keer was. Het antwoord op mijn klacht komt er op neer dat ik op de website van het hotel had moeten kijken. Ik moet dus nakijken op de website van het hotel of trip.com me de juiste kamer verkoopt. Ze hebben gewoon een 2 persoons kamer verkocht als 3 persoons kamer. Op deze manier is het makkelijk om de goedkoopste te zijn. Voor het geld dat ik uiteindelijk betaald heb, had ik een heel ander verblijf kunnen hebben. Het is puur bedrog.

H

H. Hesemans

13-01-2023

0

Ticket

11-01-2023

0

Vlucht Orlando - Phoenix

BOEK HIER NIET. U wordt gedwongen te betalen voor dingen die u niet wilt. Ik heb een vlucht geboekt met bagage, verzekering en carbon offset. De vlucht werd geannuleerd door Trip.com, maar ik kon voor de bagage, verzekeringspolis en carbon offset geen restitutie ontvangen. De klantenservice loog dat het probleem bij de luchtvaartmaatschappij lag, maar de luchtvaartmaatschappij had me al verteld dat zij me wilden restituëren via Trip.com. Trip.com weigerde dit voor mij door te voeren. Dit is oplichterij. Ik moest uiteindelijk annuleren, maar betaalde ruim €100 voor een product dat nooit geleverd werd.

S

Steven Groen

13-12-2022

0

Vliegticket

Ik kreeg een aantal dagen voor vertrek van de vlucht een mailtje dat mijn vlucht gecancelled was en ik 2 dagen later zou vliegen (ik bleef in totaal 4 nachten dus dit was niet te doen). Ik heb 3 x met iemand van trip.com aan de lijn gehangen en ze bleven zeggen dat mijn vlucht gecancelled was (KLM) en wilden me wel helpen met het zoeken naar een alternatieve vlucht. Dit kon 1 dag eerder alleen was er enkel business class tickets over. Na een aanvraag over de extra kosten kreeg ik te horen dat dit ook vol zat. Helaas, dan maar KLM zelf bellen (al 2x gedaan maar die stuurden me naar trip.com want indirect bij hun geboekt). KLM gebeld met de vraag hoeveel mijn refund zou zijn want voor 2 dagen zou ik niet op en neer vliegen. Zij geven aan dat mijn vlucht helemaal niet gecancelled is. Ik sta die dag gewoon op, alleen vertrekt het vliegtuig 3 uur eerder dan er op de planning stond tijdens boeken. Zij geven aan dat trip.com dan een fout gemaakt heeft. Meerdere malen gecheckt maar mijn vlucht was echt niet gecancelled dus een verkeerde mail en verkeerde informatie via de telefoon gekregen. Erg slecht, want als ik niet gebeld had voor een refund had ik dit nooit geweten

M

Marie

23-10-2022

0

Vlucht

Retourvlucht Düsseldorf Berlijn geboekt Vlucht naar Berlijn werd geannuleerd (geen idee met welke reden). Restitutie aangevraagd, maar trip.com wil alleen restitutie voor de heenvlucht. Alsof ik daar zou kunnen komen? Volgens de wet hadden we een afspraak over reizen van a naar b en terug. Ze hebben niet voldaan, dus ze moeten het volledige bedrag betalen toch?

P

Paul van Deursen

03-10-2022

0